Причината за "неувереността" на пилотите от "Граф Игнатиево" са проблемите с руските двигатели за МиГ-29

Красимир Каракачанов

© Анелия Николова

Красимир Каракачанов



Искам да дистанцирам себе си и колегите си от думичката бунт. Летателния състав не прави бунт. Летателният състав е в правото си, всеки един пилот, когато не е уверен в изпълнението на задачата да докладва на командира си и да се откаже", каза командирът на авиобазата "Граф Игнатиево" бригаден генерал Иван Лалов, където пилотите отказаха да изпълнят планираните летателни полети с МиГ-29 в знак на протест. Лалов беше в Министерството на отбраната за среща с министъра на отбраната Красимир Каракачанов.


Генералът дообясни, че "летателният състав" днес е почувствал, че не е в състояние да изпълни задачите си и е докладвал, след което "се отказахме да провеждаме полети". "Това са правилата в авиацията, понякога хората излизат и не се връщат. За това думата бунт е крайно недобре употребена в медиите", каза Лалов.


Той добави, че причините това да се случи са били много и комплексни, защото в базата имат проблеми с изправността на авиационната техника. "За да можем да подготвим пилотите си ни трябват достатъчен брой изправни самолети", каза Лалов. Той подчерта, че въпреки проблемите дежурството по "Еър полисинг" се изпълнява.




Генерал Иван Лалов, бившият командир на ВВС и настоящ президент Румен Радев и тогавашният заместник-началник на отбраната Константин Попов, който сега е депутат от ГЕРБ. Снимката е от януари миналата година с първия полет на ремонтиран в Полша двигател на МиГ-29.

© Надежда Чипева, Капитал

Генерал Иван Лалов, бившият командир на ВВС и настоящ президент Румен Радев и тогавашният заместник-началник на отбраната Константин Попов, който сега е депутат от ГЕРБ. Снимката е от януари миналата година с първия полет на ремонтиран в Полша двигател на МиГ-29.


Командирът на авиобазата добави, че в министерството се работи и е получил уверение, че проблемите ще бъдат преодолени в определени срокове.


Проблемът са руските двигатели за МиГ-29


Красимир Каракачанов за пореден път каза, че модернизацията на техниката във ВВС и закупуването на нов изтребител трябва да се движат паралелно. Той натърти, че говори за "нов изтребител", а не "стари самолети", което би трябвало да означава, че в процедурата за избор на нов изтребител за ВВС, която беше върната, ще участват само нови самолети.


От думите на Каракачанов се разбра, че основният въпрос зададен му от генерал Лалов е бил за доставените 10 двигатели за МиГ-29, ремонтирани от фабрика в структурата на производителите на МиГ. По-голямата част от двигателите нямат необходимата документация, а някои и датчици, без която не могат да бъдат монтирани на самолетите. Така не е ясно за всеки двигател колко е летял, дали е имало инциденти с него и т.н. По информация на "Дневник" руската страна отказва част от документацията с мотиви, че данните са секретни. Договорът е сключен от Министерството на отбраната с "Авиостарт" ООД през ноември 2016 г. Каракачанов каза, че държат договорът да се спази "защото основната наша грижа е живота на летците". "Не можем да рискуваме да приемем едни двигатели, без всичко по договора да е изпълнено точно и след което да се случи нещо непоправимо", добави министърът. Човекът е най-голямата ценност в армията, декларира Каракачанов.


Той припомни, че има три проекта за модернизация в армията и са заделени 100 млн. за повишаване на заплатите на военните. "Не приемам приказки за стачки и бунтове. Армията не е детска градина и никой, било в авиацията, било в другите видове сили, не си е помислял за подобни действия", каза Каракачанов.


Въпроси към Лалов или Каракачанов не бяха допуснати.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK