От понеделник се очаква да се нормализират полетите на летците от "Граф Игнатиево"

От понеделник се очаква да се нормализират полетите на летците от "Граф Игнатиево"

© Красимир Юскеселиев



Зам.-министърът на отбраната Атанас Запрянов обяви пред комисията по отбрана, че от понеделник ще бъдат нормализирани полетите на летците от авиобаза "Граф Игнатиево". Комисията изслуша извънредно военното и политическото ръководство на Министерството на отбраната заради отказа на военните пилоти от авиобаза "Граф Игнатиево" да летят, съобщи БНР.


Преди два дни пилотите оправдаха решението си с това, че се чувстват неуверени да летят. Веднага се заговори за бунт, но след бързо разследване на военна прокуратура доказателства за неподчинение не бяха открити.


Няма никакъв писмен документ на военния министър да започне проверка за действията на пилотите, каза Запрянов и допълни, че пловдивската прокуратура се е самосезирала.




Депутатите от комисията по отбрана са поискали уверения, че действията на пилотите не са били умишлени. "Искаме да сме абсолютно сигурни, че това са били индивидуални решения на летците, а не групово решение, нали?", попита председателят на комисията от ГЕРБ ген. Константин Попов. Зам.-началникът на отбраната генерал Пламен Атанасов е потвърдил, че е така, а зам.-министърът на отбранята Атанас Запрянов увери, че действията на пилотите са били продиктувани от малкото часове във въздуха, съчетано с незнание за плановете на военното министерство за модернизация и купуването на нова техника.


"В случая имаме дисциплинарен проблем от гледна точка на координацията на информацията между различните структури. Действително това ги е обезверило, че има двигатели, а пък нищо не се случва и ще се случи ли въобще", обясни Запрянов.


Цивилното ръководство на отбраната отново посочи, че ремонтите на МиГ-29 трябва да са след директно договаряне с руската страна – производител, а проектът за нов изтребител се движи. В изказванията си депутатите се обявиха в подкрепа на пилотите. Бившият командир на ВВС, а сега депутат от ДПС Симеон Симеонов не се съгласи с изказванията на вицепремиера Валери Симеонов по-рано днес, че действията на пилотите граничели с измяна. "Когато се говори за хора, които милеят за родината си, залагат живота си, летят минимален нальот, трябва да има съответното уважение", заяви той.

Ключови думи към статията:

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1951 Весело

    "пловдивската прокуратура се е самосезирала" - ако всичко в държавата се случваше толкова бързо, както и резултатите от проверката, щяхме да цъфтим, докато сега дори не сме и вързали.

    Коментиране на анализираното, вече...
  2. 2 Профил на pleven
    pleven
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Надявам се да не се налага НАИСТИНА да защитават Родината, тези "неуверени" летци, а да останат само уверените...
    Не всичко е заплати, превилегии и лека служба!

    https://www.pleven.pro
  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4554 Неутрално

    Да не би руснаците да са оправили нифелните двигатели, за които пак платихме предварително 70 милиона "данък Русия"?! Никакви ремонти повече на тези таралясници! НАТО ще охранява небето ни докато купим нови F16!

  4. 4 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 980 Неутрално

    И на тези летци на изтребители аз трябва да вярвам,че ще летят и ще защитават родината си? В аероклубовете летят мераклии,но си плащат за удоволствието да летят.На тези им плащат да летят и те се чувстват неподготвени ,и не желаят да летят с учебна цел.Винаги съм уважавал летците,но тези няма как да ги уважавам.В тяхно лице виждам потенциални предатели с измислени "уважителни" причини.

  5. 5 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8795 Любопитно

    А до понеделник какво беше, предупреждение ли за ... битка?

  6. 6 Профил на nikruma
    nikruma
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#2] от "pleven":

    Заплатите са като на автобусен шофьор в София и наполовина на тираджия ( с уважение към двете професии), привилегиите е пенсия на 45, ако преди това след 22 години на летателна работа някъде здравето ти не даде на късо и не загубиш годност, а леката служба е с между 10 и 30 часа във въздуха да се качваш на 35 гждишен самолет, осигуряван от остаряло навигационно оборудване на земята, което и не работи стабилно щото някой си продал честотния спектър на мобилните оператори, в МТО условия дето и модерните цивилни едвам се справят с двама пилота и един куп модерна техника.... като е толкова розово що недостига на бойни пилоти гони 40 процента по частите!

  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8240 Неутрално

    Не знам защо, всички се правят на ударени.Много добре знаят, защо летците не искат да рискуват живота си.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#7] от "Роси":

    Ами хайде светни ни и нас,дето не знаем.

  10. 10 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#8] от "stoyaniva":

    Криене зад неразположение? Те какво?Масово имат разстройство/дрисък/ли?

  11. 11 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    И какво ще се промени до Понеделник, че вече ще могат да летят? Ще се радвам да се разбере кой ги е организирал.

  12. 12 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Абе защо в цялата тази сага с полетите и с изтребителите се забравя ,че ВВС не са само изтребители?Защото Радев е летял на изтребител ли?Защото го назначиха за президентин и сега ще решава ТОЙ какво да става?

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4554 Неутрално

    До коментар [#4] от "gobay":

    Аз не бих съдил пилотите толкова строго! На тяхно място и аз не бих летял с тези руски кофчези. Дори и да е постановка с цел да пришпорят процедурата за купуване на нов НОВ самолет, ги оправдавам!

  14. 14 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 980 Неутрално




    И какво ще се промени до Понеделник, че вече ще могат да летят? Ще се радвам да се разбере кой ги е организирал.
    —цитат от коментар 11 на nema_labavo

    Това последното едва ли ще ни бъде казано,но очаквам някоИ командващи да подадат рапорт за пенсиониране.Въпрос на време и то не много.

  15. 15 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4554 Неутрално

    До коментар [#11] от "nema_labavo":

    Ако са под влияние на льотчика (не би ме учудило), то всички са за незабавно уволнение! ДАНС?

  16. 16 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#13] от "vassilun":

    Аз бих ги съдил,защото са положили клетва и приели ДОБРОВОЛНО задължението да работят за защита на Родината си.Всичко друго са ученически извинения.Някой да ги е карал да летят с двигателите доставени от Русия?Не!Тогава за какво правят панаири?Аааа всичко в бъдеще време.

  17. 17 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 213 Неутрално

    НАТО ще охранява небето ни докато купим нови F16!
    —цитат от коментар 3 на vassilun


    Златни думи, брат.
    НАТО !
    НАТО !
    НАТО !

    До коментар [#3] от "vassilun":

  18. 18 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2885 Неутрално

    Честито! Неразположението на примадоните преминава. След месец пак.

  19. 19 Профил на реалист
    реалист
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#8] от "stoyaniva":
    Браво, точно това е правилния начин. Но явно, това бе проява на сила, не без знанието на Радев и благоволението му и сега го замазват за да не . Големи неприятности ще има България с този човек, който няма понятие от политика, но е властолюбив грандоман с армейско влияние и се стреми , да превърне Президентската институция във втори властови център, което е напълно Противоконституционно и да разцепи България. Цялата му администрация е от БСП и работи за това. Трябва виновните ръководители на този бунт, което си е точно така, да бъдат отстранени от длъжност, може и не веднага ,но като му дойде времето и да се следи какви ги върши тоя-оня с Армията. Валери Симеонов е много точен.

  20. 20 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    "проектът за нов изтребител се движи"

    Движи се, обаче назад.

  21. 21 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#13] от "vassilun":
    Ако им бяха купили 40 годишни ф-16, вероятно щяха да литкат либерален ентусиаст на имотен балон или как?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4554 Неутрално

    До коментар [#17] от "Nехоljhft":

    Абсолютно! Платинени букви - НАТО и ЕС! Любимият Ви "Варшавски договор" утече в канала заедно с другата Ви лИбов - СССР! Безценно! 🤣

  23. 23 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    И на тези летци на изтребители аз трябва да вярвам,че ще летят и ще защитават родината си? В аероклубовете летят мераклии,но си плащат за удоволствието да летят.
    —цитат от коментар 4 на gobay


    Гледам имате проблем с осмислянето на елементарни изречения. Нека ви го обясня като на малко дете:
    В статията пише, че "действията на пилотите са били продиктувани от малкото часове във въздуха", тоест пилотите се ядосват на политиците, че не им осигуряват възможност да летят и имат само по 30 часа, вместо по 180 часа ! Вие си правите извод за точно обратното, че не искат да летят. Що тъй?

  24. 24 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Не знам защо, всички се правят на ударени.Много добре знаят, защо летците не искат да рискуват живота си.
    —цитат от коментар 7 на Роси


    Как защо се правят на ударени? Защото суджука е най-важен и трябва да се защитава на всяка цена! Не от авиация и флот, а и от майките си ще се откажат в името на суджука.

  25. 25 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Не сте български офицери, драги, стервички сте. Ако бяхте офицери с чест, щяхте да подадете рапорт, че на тази и тази конкретно машина няма да летите, понеже е опасна. А не да се криете зад "неразположение", мензислийки жалки!
    —цитат от коментар 8 на stoyaniva


    Не знам как е при вас в Герберландия, но у нас в България рапорти по въпроса се подават от години и амебите, които вие защитавате ЛЪЖАТ от години, че ще решат тези проблеми.
    "Премиерът Борисов се е запознал подробно с проблемите на военната авиация, изложени в мотивите за оставката на ген. Радев, а именно:

    - броят изправни изтребители за носене на бойно дежурство по Air Policing и за водене на летателна подготовка е крайно недостатъчен;

    - броят на подготвените летци намалява и те летят опасно малко, което не само силно увеличава вероятността от допускане на тежки летателни произшествия, но и води до невъзможност за подготовка на млад летателен състав, свърхнатоварване и застаряване;

    - поетите като ангажимент срокове от ръководството на Министерството на отбраната за сключване на договори за ремонт и доставки за самолетите МиГ-29 не са изпълнени и остават неясни във времето;

    - разработеният от ръководения от него екип проект за придобиване на нов боен самолет с обоснована конкретна програма не е внесен за обсъждане в Министерски съвет, въпреки поетия ангажимент;

    - при цялата тежка ситуация полетите допълнително се ограничават месеци наред поради липса на гориво.

    „Оставката ми няма политически мотиви. Основният ми мотив е липсата на ясна перспектива за бойната ни авиация и невъзможността ми като командир на ВВС да осигуря професионалното развитие на нашите пилоти и инженерно-техническия състав и да гарантирам здравето и живота им”, заяви ген. Радев.

    Министър-председателят пое ангажимент при съставянето и приемането на новия бюджет средствата за военната авиация да бъдат увеличени с 80 млн. лв., за да се отговори на най-належащите нужди и потребности."

    1 октомври 2015!
    1 октомври 2015!
    1 октомври 2015!

  26. 26 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Абе защо в цялата тази сага с полетите и с изтребителите се забравя ,че ВВС не са само изтребители?Защото Радев е летял на изтребител ли?Защото го назначиха за президентин и сега ще решава ТОЙ какво да става?
    —цитат от коментар 12 на gobay


    Спокойно другарю, транспортни самолети и вертолети има, те не пречат на Кремъл.
    Не че и за тях се отпускат пари за гориво и подръжка, ама...

  27. 27 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2885 Весело

    Докато сред "натовските" генерали се говори за нальот, нелетная пагода и так далее, до тогава льотчиците ще получават месечни кръвотечения.

  28. 28 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2885 Весело

    И по комунистическо време военните пилоти (най-вече изтребителните) бяха най-лигавата и недисциплинирана част в армията. Държавата ги търпеше поради огромните средства, които поглъщаха тяхното обучение и тренировки. Днес, когато авиаторите са много повече от самолетите е редно да имаме поне елементарен отбор на разположени пред неразположени. Самият факт, че около една непълна ескадрила се въртят 2-3 генералски лампаза говори изключително зле за ВВС. Поручик Списаревски е произведен в капитан посмъртно, а поручик Стоян Стоянов с 15 въздушни победи става капитан едва през 1944, а генералски пагони от запаса получава едва през 1992. Днешните меки китки на Радев са пълен позор.

  29. 29 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 663 Неутрално

    "Не искаме да летим, защото малко летим" звучи нелепо - нещо като например "не искаме пари, защото са ни малко парите".
    Тревожно е не това. че летците са отказали да летят - тревожно е че не се разследва кои и как са ги подтикнали към това.

  30. 30 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3797 Весело

    "пловдивската прокуратура се е самосезирала" - ако всичко в държавата се случваше толкова бързо, както и резултатите от проверката, щяхме да цъфтим, докато сега дори не сме и вързали.
    —цитат от коментар 1 на ЗаНи3А


    Нормално, първо е цъфтенето, а едва след него идва връзването!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  31. 31 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3797 Весело

    "Не искаме да летим, защото малко летим" звучи нелепо - нещо като например "не искаме пари, защото са ни малко парите".Тревожно е не това. че летците са отказали да летят - тревожно е че не се разследва кои и как са ги подтикнали към това.
    —цитат от коментар 29 на blagoj


    Държавниците се чувстват виновни за ситуацията драги и наистина си е така!
    Сегашното незавидно състояние на въздушните ни сили е следствие на перманентно им неглижиране още от времето на Виденов та до наши дни!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  32. 32 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 822 Неутрално

    И по комунистическо време военните пилоти (най-вече изтребителните) бяха най-лигавата и недисциплинирана част в армията. Държавата ги търпеше поради огромните средства, които поглъщаха тяхното обучение и тренировки. Днес, когато авиаторите са много повече от самолетите е редно да имаме поне елементарен отбор на разположени пред неразположени. Самият факт, че около една непълна ескадрила се въртят 2-3 генералски лампаза говори изключително зле за ВВС. Поручик Списаревски е произведен в капитан посмъртно, а поручик Стоян Стоянов с 15 въздушни победи става капитан едва през 1944, а генералски пагони от запаса получава едва през 1992. Днешните меки китки на Радев са пълен позор.
    —цитат от коментар 28 на Lemmy



    Изключително грозни думи ! Отблъскваща некомпетентност !
    Със сигурност не познаваш летците. Те са много повече от всички нас. Първо са хора а на последно място са военни. Поздравяват те преди да козируват. Такива са летците и за това има една основна причина. Те знаят нещо които ние не знаем. Те знаят цената на живота. Но това можеш да разбереш само ако познаваш живота и работата им. Ти не знаеш нищо. Затова си писал и тези глупости. Гнуся се от такива като теб !
    Може би малко съм краен , но четейки поста ти, с болка си спомних как 3-ма летци , млади мъже на 25-29 години загинаха докато аз бях в Графа. Единият беше Ринго/ Рангел Рангелов/ , с него играеехме джит-бол...Друг пък приземи самолета само на носово колело на грунда защото колесника не се отваряше. Самолетът за милиони беше спасен. После му дадоха награда, ръчен часовник за 34 лв. Лозан Лозанов е името на летеца, който по-късно се шегуваше за цената на живота си...
    Шапка свалям на всички летци, които за мен са били еталон за истински хора и истински мъже.

    Stupid people make me sick
  33. 33 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#3] от "vassilun":

    И да кажем кой плати на българската фирма Авиостарт 70 млн без да сме ги виждали дори на снимка двигателите - РУСОФОБ #1, земеделец#1, Николай Ненчев от правителството на Борисов 2.

  34. 34 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Малката летателна подготовка е нещо наистина много опасно. Летателните навици се добиват трудно и губят бързо, не като при колелото. 30 часа във въздуха са малко, дори за любител пилот на Сесна. Попита ли някой, защо руските двигатели са платени, преди да се установи годност документално и технически!?

    chavo64
  35. 35 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Честито! Неразположението на примадоните преминава. След месец пак.
    —цитат от коментар 18 на Lemmy


    А бе, я не се правете на деца с тия високопарни, но лъжливи опорни точки.
    Защита на отечеството и изпълнение на воинския и човешкия си дълг ще има само в случай на реални военни действия.
    В ситуация на мирновременна подготовка, използването на недоокомплектована и не изправна техника, без необходимите ГСМ /щото и за това става въпрос/ е равнозначно на безмислено самоубийство, и даже национално предателство. Щото може да се случи, при една неочаквана, истинска и реална заплаха да нямаме нито самолети, нито пилоти.
    Даже нещо повече, съществува вероятност при евентуални тежки произшествия с негодни самолети да има и невинни жертви на земята, и сред цивилното население.
    Например да падне някой таралясник върху кенефа Ви в двора на село - докато Вие сте вътре и копмпетрнтно и дълбокомислено призовавате "неразположените" към чудеса от безрадсъдство...

  36. 36 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    Е нали ги беше страх да летят с тези самолети? какво се промени за 3 дни?

    The best way to predict the future is to invent it.
  37. 37 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    Ако има някой, който да бъде съден, то това е политическият Елит, заради безхаберието и алчността си! Фалшив генерал, заедно с кохортата си ординарци, лъскащи имиджа и егото Му,, изисква от военни пилоти да се самоубиват ритуално, в негова "чест"! И тези, не мога да ги нарека, хора, говорят за "сигурност"?! Те са, тези, заради които, трябва да се самосезират прокурорите от спец. Прокуратурата, да бъдат разследвани и съдени, за национално предателство!

  38. 38 Профил на ЛозкоП
    ЛозкоП
    Рейтинг: 13 Неутрално

    До коментар [#32] от "Хакуна Матата !":

    Рангел Рангелов загинал пилот в българската история няма. Я пак!

  39. 39 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3117 Неутрално

    До коментар [#28] от "Lemmy":

    Говориш глупости. Недисциплинирани и лигльовци може да наричаш старшинките-шкембелии крадящи дизел от камионите и храна от артелната. Пилотите бяха сред малкото истински бойци в добра физическа кондиция, интелигентни и можещи.
    Лигльо и недисциплиниран ще се утрепе много бързо с тази съветска техника на експериментално ниво.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  40. 40 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#16] от "gobay":

    Ами прочети тази клетва де, къде пише че трябва да се качат на самолет с неизправни двигатели и да костват на държавата обучен летец, машина и унижението, за да покрият реалността, че трябва да имаме нови самолети от десетилетие с нормални параметри и със сигурност не с недоразумението РД-33 сглобено от Иванушка дурака, след като всички в града с опит в самолетостроенето или качества са се изселили към Москва или Петербург.

  41. 41 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#38] от "ЛозкоП":

    Как точно ти хрумна това?

    Имаме над 300 загинали летци в историята си. И ако мислиш, че всички са по време на война ето ти пример :

    http://aeropress-bg.com/categoryblog/1547-beliazaniat-ot-sadbata.html

  42. 42 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#38] от "ЛозкоП":

    Ето ти списък, по-специално виж Миг 29, 94та година и как хората загиват от недостатъчно часове във въздуха за да могат да управляват машината спокойно.

    http://www.aircrashconsult.info/1912-1999_AF-BG/PILOTITE.htm

    Или ако искаш продължавай да лъжеш в тон с снимката на аватара ти .

  43. 43 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 616 Неутрално

    ТОЧНО изказванията на Симеонов граничат с нац. предателство - неглижиране на опит за бунт в армията. Този генерал от БНА е подозиран, че е съветски/руски агент ототдавна. Току виж се оказало верно!

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  44. 44 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 822 Неутрално


    До коментар [#32] от "Хакуна Матата !":Рангел Рангелов загинал пилот в българската история няма. Я пак!
    —цитат от коментар 38 на ЛозкоП


    Лозко, не си длъжен да ми вярваш. Не зная за каква история говориш но истината е, че имаше такъв летец . Играеше /спортуваше/ в тандем с колегата си Стойчо Тодоров /летец/ а аз бях един от противниците. Познавах ст.л-т Рангел Рангелов повече от година и присъствах на поклонението в поделение 25830. Ето ти накратко случая с него.
    По онова време Графа беше образцово поделение с 100% летци 1-ви клас ! Един от тестовете които летците трябваше да покрият беше - нощно прелитане на сляпо.
    След като излети самолета, се лети само по уреди /с пуснати пердета - това е термина/ до мястото за кацане. Преди кацането, което беше в Добрич /по онова време Толбухин / летецът има право да "вдигне пердетата' и да се приземи . Тогава Ринго летеше с МиГ 21 . Самолетът преди кацането се поемаше ор Командния Пункт, /СКП/ от където се дават указания за насочването. Непосредствено преди кацане се пускаха 3 много силни прожектора които осветяваха цялата писта. Подобни полети /нощни полети/започваха към 22:00 часа и продължаваха 4-5 часа. В случая командир на СКП-то беше началник щаба на поделението. От там насочват Ринго за кацане, но му дават сгрешени координати - завъртяни на 180 градуса т.е. насочват го за кацане срещу прожекторите. Непосредствено преди кацането пускат прожекторите и заслепяват Ринго. Самолетът се забива в Сточна гара - Толбухин без шанс за пилота да оцелее.
    Това е историята и за съжаление не е измислена.

    Stupid people make me sick




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK