Асоциацията на пострадалите при катастрофи иска да се поставят камери в автобусите

Асоциацията на пострадалите при катастрофи иска да се поставят камери в автобусите

© Красимир Юскеселиев



Председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров заяви пред "Нова телевизия", че до края на седмицата ще внесе предложение в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" за поставяне на камери в автобусите. По думите му само така ще може да се следи какво се случва по време на път.


С видеорегистраторите ще могат да се записват критичните ситуации и как шофьорите реагират на тях. По думите на Тодоров камерите ще имат много силен контролиращ ефект върху водачите.


Той даде за пример видеорегистраторите, които бяха поставени преди година в линейките в София. По негови данни нарушенията, направени от шофьорите на линейки, са намалели почти наполовина.




Повод за искането на Асоциацията на пострадалите при катастрофи стана последният инцидент с автобус, който катастрофира на магистрала "Тракия" миналата седмица. 17 души пострадаха, а причината за катастрофата все още се изяснява, като най-вероятно става въпрос за умора на водача.


Инцидентът предизвика сериозно обществено внимание, като след него се разбра, че транспортните фирми не могат да контролират тахографските шайби на шофьорите, нито знаят дали служителите им са били глобявани за пътни нарушения.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2351 Неутрално

    За мен тпова е разумно решение и няма как да не действа профилактично на водачите - като знаеш че твоите действия се записват, няма как да не промениш поведението си, при това в полза на хората и закона.

  2. 2 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Записите от тези видеорегистратори ще имат ли доказателствена стойност пред Съд. Ако ли нямат такава стойност те не вършат никаква работа защото работодателя дори да накаже водача евентуален нарушител в Съда при обжалване това наказание ще отпадне.

  3. 3 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1600 Разстроено

    Често проблемът не е дори в самите шофьори - чорбаджиите ги карат да работят повече. Въпросният шофьор едва ли би рискувал живота и репутацията си и според мен в случая става въпрос за нареждане отгоре. И сега като стана белята - ние нищо не знаем, шофьора е карал на собствена отговорност...

  4. 4 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Редовно ставам свидетел на шофьори в автобуса, които си говорят по телефона по половин един час, явно не нещо спешно.

    В Русия съм! В Русия съм!
  5. 5 Профил на net
    net
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Не само в автобусите (междуградските в случая), а и в градските, маршрутките и такситата.
    И регламентиране на записите от тях.

  6. 6 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 372 Неутрално

    Освен камери в автобуси и камиони, трябва хардовете им да са заключени и запечатани. И наказания за шофьорите,ако ги манипулитрат.

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5594 Неутрално

    До коментар [#6] от "le_bigmac":

    както с тахографите ли ? там доста неща се записват от години. полицията и ДАИ обаче се правят на умрели лисици.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    До коментар [#6] от "le_bigmac":

    Всяка свестна транспортна фирма го има това от години - ГПС, пълен мониторинг на камиона (особенно на горивото и скоростта), зареждане само с кредитна карта, камери навин и навътре. И всичко се записва и може да се достъпи във всеки един момент. Щото тия тирове струват милиони, не може да ги оставиш в ръцете на някви безхаберници без контрол. Така че тая фирма или са пълни любители или лъжат като разпрани.

  9. 9 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Пу пу пу , да не им е уроки, едно от малкото свестни НПО-та.
    Поредното добро предложение на В.Тодоров.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  10. 10 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3885 Неутрално

    До коментар [#8] от "m17":

    Ами..., защо фирмите си наемат безхаберници...?! Хем искат да плащат малко, хем искат персонала им да е много точен и свестен! Как да стане...?! Отделно, клиенти и пътници също искат да се возят, за без пари в нови автобуси...!
    Компромисите водят до лошо качество на услугата. Всички по веригата се правят, че не знаят, за какво става въпрос...!

    Бивш tww09306483.
  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8791 Неутрално

    А от Асоциацията на шофьорите естествено не искат.

  12. 12 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "...причината за катастрофата все още се изяснява, като най-вероятно става въпрос за умора на водача."
    ...
    Умора е имало без каквото и да е съмнение. НО! Главното е дивашкото управление на тия фирми! Злоупотребата с шофьорите и елементарното неспазване на задължителните правила за времената на кормуване, общо часовете работа и почивките на водачите. Българските фирми я карат съвсем грубо и нагло през просото. Което показва само, че без съмнение над тях има политически чадъри от всички политически цветове!
    А пишещите по тая тема да вземат най-после да научат елементарния факт, че от 10 години няма шайби, а всички транспортни средства за публичен транспорт (товарен и пътнически) са оборудвани с новите електронни тахографи.
    Факта, че в тоя автобус е намерена карта която не само не е на тоя фофьор, но и даже била стара, т.е. вече невалидна, сам по себе си е углавно престъпление! Ако наситина е стара (както беше изнесено в медиите) самият тахограф трябва да не я приема и да я изплюва, ако се опита някой да я вкара. Което означава, че и тахографа е повреден. те. умишлено манипулиран! За такова нещо по пътищата на Европа превозното средство ще бъде веднага спряно от движение, документите му иззети, както и тия на водача, а глобата е от порядъка на 5-6 хиляди евро. Отделно от това контролния орган завежда дело без да чака каквото и да било. Преди години със старите тахографи се правеха такива шашми и много фирми и на Запад си позволяваха тия номера, но с новите тая практика изчезна. Но не и у нас! А това с автобуса е случайност която изкара неочаквано кирливите ризи на Юнион Ивкони. Ако някой се заеме сериозно с тая тема ще трябва да затворят повечето български фирма.

    шуменско пиво
  13. 13 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 458 Неутрално

    И камерите няма да решат въпроса, ако го няма вътрешния контрол на самата фирма и ако тя самата не само не санкционира водачите, ако си позволяват волности, но и ги кара зорлем да нарушават правилата. Тия боклуци трябва да бъдат изчистени безкомпромисно, но едва ли ще го видя наистина.
    И когато у нас се дига вой до небесата против Макрон и другите западни правителства, основния митив на тия държави е точно тоя. Че с такива средтва нашенските тарикати се опитват да правят "конкуретност". Което си е пар екселанс престъпление!

    шуменско пиво
  14. 14 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9696 Неутрално

    Ще е полезно, както за безопасността на пътниците, така и за шофьорите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK