Събираемостта от глоби е увеличена в пъти, но проблемът е в самите шофьори, смята Младен Маринов

Събираемостта от глоби е увеличена в пъти, но проблемът е в самите шофьори, смята Младен Маринов

© Анелия Николова



Главният секретар на МВР Младен Маринов заяви пред Би Ти Ви, че събираемостта от глоби за нарушения по пътищата през 2017 г. се е увеличила в пъти спрямо миналата година, но проблемът си оставал в самите шофьори и как те се държат като застанат зад волана. Повод за коментара му стана тежката катастрофа край ловешкото село Микре, при която камион и автобус се удариха челно, като при инцидента загинаха 9 души.


Маринов допълни, че късно снощи млад мъж е бил ударен на пешеходна пътека на пътя между Бургас и Созопол и е починал. Смъртен случай от снощи е имало и край Лесово, след като камион блъснал мъж. Шофьорът на превозното средство се опитал за заличи следите от случая, но бил заловен от полицията.


Според главния секретар на МВР няма как на всички конфликтни точки по пътищата да бъде поставен служител на реда. По думите му контролът може да стане с технически средства като камери. Той добави, че предстои свързване на системите на КАТ и НАП, за да може глобите да се плащат още на момента при установяване на нарушение.


Маринов призна, че в последните месеци са зачестили случаите на разследвани полицаи за различни престъпления. Основно те били замесени в разпространението на наркотици. Той добави, че при наличието на такъв сигнал веднага се започва работа по разобличаването на конкретния служител на реда, като компромиси не се правили с никого.

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Неспазването на законите, правилата, както и корупцията е следствие на половинвековното комунистическо управление разрушило всички морални устои на българина с унищожаването на християнските ценности.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  2. 2 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1120 Любопитно

    Явно мат'ряла е зле в главите и никакви закони, правилници и глоби няма да подобрят положението. Камикадзетата са навсякъде около нас и не търпят някой да им дава наклон на... За съжаление за органите на реда остава само да водят статистиката и да дават пресконференции...

  3. 3 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3620 Неутрално

    Ясно. Значи тоя пич откровено ни казва, че няма какво да направи по въпроса и ситуацията ще си е все такава.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  4. 4 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Завишете глобите, ве. Толкова ли е трудно? Направете ги по няколко хиляди и тогава ще видите ефекта. Пример: Гърция. Гръцките пътища са осеяни с кандилници, защото са се избивали по пътищата много, направо е било лудница. След драстично вдигане на глобите, сега карат много културно.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    "...млад мъж е бил ударен на пешеходна пътека на пътя между Бургас и Созопол и е починал..."
    Пешеходна пътека на междуградски път?

  6. 6 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    Завишете глобите, ве. Толкова ли е трудно? ...
    —цитат от коментар 4 на крайно-десен лузър


    Още един мозък от мозъчния тръст на ГЕРБ

  7. 7 Профил на Playncooler
    Playncooler
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ами вдигате глобите, засилвате контрола, борите се с корупцията и ще намалеят нарушенията. Толкова е просто.

  8. 8 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Аха. Увеличена е три пъти - от 1% на 3%. Смешници! Докато не съберете 95% от глобите, по-добре изобщо не се показвайте, защото сте смешни!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  9. 9 Профил на Puck Futin
    Puck Futin
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Прилагам да се предложи леко модифициран финландски модел. Там глобата се определя според дохода на нарушителя, но понеже нашите джигити са с ниски или без реални доходи - процент от цената на управляваното МПС, като при рецидив глобата да намалява в геометрична прогресия.

  10. 10 Профил на Puck Futin
    Puck Futin
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Прилагам да се предложи леко модифициран финландски модел. Там глобата се определя според дохода на нарушителя, но понеже нашите джигити са с ниски или без реални доходи - процент от цената на управляваното МПС, като при рецидив глобата да намалява в геометрична прогресия.
    —цитат от коментар 9 на Puck Futin


    * да се увеличава *

  11. 11 Профил на Yoda
    Yoda
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Навсякъде по света, ако системата го допуска, хората ще нарушават правилата. Обратно, ако системата за санкции работи, правилата се спазват. Пример - магистралата между Ниш и Белград. Мери се средната скорост и глобата се плаща на следващата "путарина" заедно с тол таксата. В резултата всички карат с под 120. Сърбите далеч не са по-дисциплинирани от нас. Това, което този държавен служител казва е : "Ние сме безпомощни да се справим- нямаме капацитет, нямаме желание и не знаем какво да направим."

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    демек тва е аз повече не мога...и като глдеам по горните коментари се чудя как ще спазват всички правилата и прочие като най големите престъпници от години управляват,аз някой пожелание да си конфискува имуществото и да влезе в затвора не съм видял...от празни чаши толкова...ако е да се направи някоя схемичка да се облажим ..винаги има капацитет няма да вдигат рамене

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  14. 14 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Разбира се, че не би трябвало да се слагат полицаи, те са доказано корумпирани. Трябва да се слагат камери, и то колкото се може повече. По магистралите - такива за средна сорост. В града по булевардите на всеки 500м. А системата трябва да е свързана с НАП, като глобата е пропорционална на дохода, но не по-малко от процент от стойността на автомобила. Ако има разминаване, да е повод за финансово разследване на нарушителя. А за тези с баничарките - тежки наказания срещу фирмата, включително и отнемане на лицензи.

  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    "... Той добави, че предстои свързване на системите на КАТ и НАП, за да може глобите да се плащат още на момента ..."!

    Колко години станаха, откак все свързват НАП с КАТ и полицията...? Десет, петнадесет...? Колко години още им трябват? Това е нещо напълно елементарно, с оглед на времето в което живеем! Лично аз съм с убеждението, че не искат да го направят...!
    КАТ все повече се очертава, като статистическа служба! Брои катастрофи и смята ранени и загинали! Никаква идея за превенция и цялостна политика за решаване на този проблем!

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 825 Неутрално

    За съжаление простите полицейски глави никога няма да узреят за мисълта, че маркировката, знаците и качеството на пътя имат огромно значение за превенцията на ПТП. Дори в самата статия са си го казали: пешеходец на междуградски път, какво прави той там? Ако е пресичал пътя – как може да има пешеходна пътека (има ли въобще)? Ако е вървял по пътя – защо няма инфраструктура за пешеходци и колоездачи?

    Най-лесното е да си измиеш ръцете с лошите шофьори. Не че ги няма, но първо си свърши своята работа, после сочи с пръст другите.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  17. 17 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 440 Неутрално

    маркировката, знаците и качеството на пътя имат огромно значение за превенцията на ПТП.
    —цитат от коментар 16 на phuncky


    Това изобщо не е вярно. Даже напротив - колкото по-нов, широк и добре маркиран е някакъв път, толкова повече се сили Ганьо по него. Катастрофите по новите отсечки на околовръстното не спират. Най-големият, основен, и дори бих казал единствен, проблем е ганьовщината. Тя ще се изкорени само когато започнеш да му бъркаш в джоба - дълбоко и без прошка.

  18. 18 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 748 Неутрално

    И нито дума за ужасяващата немарливост по отношение на пътната сигнализация и изобщо състоянието на пътищата!? :(

  19. 19 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 950 Любопитно

    другарЮ маринов,имам един тЪкЪв въпрос към тебе:
    - в момента из Филибето се движат много автомобили с липсващи,т.е.изтърбушени НАРОЧНО за ефект *гърнетеа*.Къде са вашите служители?ГЛУХИ ЛИ СА?!?!?
    Вчера,в подземния паркинг на магазин *Лекси* едно такова говедо с бмв втора ръка на N - години,но с номер 6622/раз,бийш за кво става дума,нали/,проглуши света.
    Та питам,ако са слепи и глухи твоите постоянно стачкуващи за заплати служители,к,во пр,им?

  20. 20 Профил на damianrm1
    damianrm1
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Като са толкова зле, що приемат добрите предложения? Пред 2 месеца писах до всики институции, че монтирането на видеорегистртори при редовите шофьори ще промени ПОЛОЖЕНИЕТО САМО ЗА 1 година. 0 внимание и тоговори получих, на 5 изпращания! Ето ги най-най накратко:

    Предложенията ми са:
    1. Вкарване в закона на определение „агресивен водач” със санкция отнемане на книжка, преди да са предизвикали ПТП. За онагледяване – прилагам видео записано от мен на АМ Тракия достъпно на http://demo.asp2.eu/e/666999.mp4 . Никой член в закона за движение по пътищата не е нарушен, очевидно е, че за водача на Порше Каен С666999 това е обичайният стил на шофиране и чак след тежко ПТП / при 140 кмч ПТП ще е тежко/ ще има санкция. Моля, проучете определението за агресивен водач в USA правилника и други европейски страни и го добавете в закона.

    2. Подал съм сигнал за нарушител по АМ Тракия на около 130 км от София срещу водач на Порше Каен С666999 за хулиганско поведение на пътя в КАТ-София с вх. номер 433200-15111/23.08.2017. Надявах се, че резултатът ще е голяма глоба и отнемане на книжка за няколко месеца, но съм грешал. Разбрах, че практиката е, тъй като нарушението не е в района на КАТ-София, той да откаже да работи по него. При цялото ми желание да съдействам, не мога да отделя време да подавам сигнала лично до КАТ Пазарджик или КАТ Пловдив, а ако се стигне до дело, ходене до други населено място ми е невъзможно. Моля, установете практиката подобни сигнали да се приемат он-лайн подписани с цифров подпис за цялата страна. А когато нарушителят и свидетелят са от един град, въпросът да се решава в този град.

    4. КАТ да създаде лепенки за кола с надпис „видеорегистратор” и емблемата на КАТ. Подобни лепенки да се раздадат на всички, подали сигнал за нарушение и издаден акт на база на сигнала, да се популяризира по медиите новина, че КАТ пуска цивилни коли обозначени само с лепенки и това ще има ОТЛИЧЕН възпиращ ефект. Сложил съм си голяма лепенка на цялото задното стъкло „видеоргистратор” и около ½ от нарушителите зад мен, ако успеят да видят надписа и камерата преустановяват нарушението.

    Привличането на част от шофьорите, които всеки ден са на пътя към процеса на санкциониране на нарушенията ще доведе до неизбежната връзка между нарушение и санкция, което в момента най-често липсва. Няма

  21. 21 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Айде пак анонимните форумни пуритани се заеха да сочат с пръст...
    Джигити били, камикадзета били, ганьовци били...
    Ми не. Не са някакви ТЕ.
    Вие сте. Децата ви, роднините ви, познатите ви, колегите ви, съседите ви.
    Караме прекалено бързо, караме необосновано бавно, не познаваме и спазваме правилата, спираме и паркираме където ни е сгодно, безспир говорим по телефоните и постоянно сме с вперен в тях поглед, нищо че колите имат вграден блутут от години вече, нямаме гуми, нямаме спирачки, нямаме опит и умения...
    Всички вие.
    Всички ние.

    Който е толкова пък чак праведен по отношение спазването на правилата на пътя нека първи хвърли камък!
    И един жокер - разгледайте снимки от катастрофи с жертви в България и ще се убедите, че участниците не са, така често сочените с пръст "пилоти" в скъпи спортни коли, а най-често са лелки в малолитражки, дядо, щерка и внуче ходили до село или пътнически микробуси. Е, джигити естествено има, но не те са основата на проблема.

    Умен и красив жълтопаветник.
  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    До коментар [#16] от "phuncky":

    в статията е написано, че е имало пешеходна пътека. Ненормална работа - пешеходна пътека на републикански път, предполагам неосветено място, без мигаща светлина! Не знам какъв мозък трябва да имаш, за да го направиш?

    Мозъчният тръст на ГЕРБ (сигурен съм, че имат и добри юристи, не само тьотката), нека да помисли единствено за система на бързо и ефикасно събиране на глобите, а не въобще да се събират. Тази система ще подпомогне и правораздавателната система във връзка с призоваването.Тогава ще са много по-ефективни. И повече стационарни, а не мобилни камери - електронните фишове от мобилните са уязвими пред съда.

  23. 23 Профил на vkolev
    vkolev
    Рейтинг: 217 Гневно

    Проблема е, че глобите не се плащат. Като не си плаща глобите, да му се взима колата и да ходи пеш с 200 км в час.

  24. 24 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    До коментар [#22] от "historama":


    До коментар [#16] от "phuncky":

    Четете преди да пишете. Това е село Атия, а от другата страна е военната база. Често и осветено, равно и се вижда от километри. Шофьор с джип убил ученик на 16, който отива на спирката. Превишена скорост, нагло шофиране. Сутринта по пътя за Созопол почти няма коли. Никой не му е пречил.

  25. 25 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Ама, чакай малко, нали "като му бръкнеш в джоба" нещата винаги си идваха на мястото ?
    Или най-накрая установиха, че трябва наказанията трябва да служат за превенция ?

  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3620 Неутрално

    До коментар [#24] от "grayeagle":

    Извинявай, но пешеходна пътека на първокласен път наистина е недоразумение.

    Колкото до глобите, бе вие сериозно ли вярвате,че с парична глоба ще уплашите човек, който не го е страх, че ще се убие с автомобила?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на mtsvetanov
    mtsvetanov
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Навсякъде сред шофьорите има идиоти като нашите, повече или по-малко, но има.

    Проблема е, че вие не си вършите работата!

  28. 28 Профил на atoms
    atoms
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Събираемостта от глоби е увеличена в пъти благодарение И на факта, че премахнаха знаците предупреждаващи шофьорите, за определени участъци контролирани чрез камери. По-малко предупреждения, повече нарушения, повече глоби, повече постъпления. В същото време обаче тези знаци извършваха превенция и почти всички спазваха ограниченията в маркираните участъци.

    Явно целта не е превенция и ограничаване на злополуките, а повече глоби.

  29. 29 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#24] от "grayeagle":Извинявай, но пешеходна пътека на първокласен път наистина е недоразумение.Колкото до глобите, бе вие сериозно ли вярвате,че с парична глоба ще уплашите човек, който не го е страх, че ще се убие с автомобила?
    —цитат от коментар 26 на Darth Plagueis


    Така е! Но там, няма друг вариант, освен изграждане на т.н. "вакарелка" - надлез, който вероятно няма да е много подходящ. Другото решение е т.н. "колело"!

  30. 30 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Работата на капана е да лови мишки и да ги убива.
    Работата на МВР е да предовратява престъпления и катастрофи.
    Работата на държавата е да излезе с ясна програма за това предовратяване.
    В момента няма държава.
    Те така, по социалистически се управлява, по инерция от тошово време.

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK