"Топлофикация" осъди Стефан Иванов от Смолян да плати за парно вместо Стефан Иванов от "Люлин"

"Топлофикация" осъди Стефан Иванов от Смолян да плати за парно вместо Стефан Иванов от "Люлин"

© Анелия Николова



Стефан Иванов от Смолян е осъден да плаща за парно в София вместо Стефан Иванов от квартал ''Люлин", съобщи "Нова телевизия". Пенсионерът трябва да изплати 1300 лева на "Топлофикация", без никога да е ползвал услугите й, освен това е принуден да доказва самоличността си в съда.


След като не успява да изтегли пенсията си от банката, Стефан Иванов от Смолян научава, че е длъжник на "Топлофикация София" и вече е осъден от нея. Тръгнал сам да разплита случая, мъжът стига до свой съименник, но с различно ЕГН.


"Сюжетът е абсурден, сюрреалистичен. След като направихме пълна справка с моите експерти, се натъкнахме на абсурдната ситуация, че той е лицето Стефан, което е осъдено от два състава – на Софийски градски съд и от Софийски районен съд. А в Агенцията по вписванията имотът се води на Стефан от Смолян. Едно от възраженията е от Стефан от "Люлин", но крайният акт е на името на Стефан от Смолян", заяви в сутрешния блок на "Нова телевизия" омбудсманът Мая Манолова.




Собственикът на апартамента не ползва парно повече от 5 години. "За топлата вода си плащаме всеки месец", казва той пред "Нова телевизия". Но според "Топлофикация София" тези сметки не са платени и завеждат дело срещу него. Преди да потърси правата си в съда, първото нещо, което правило дружеството, е справка в Имотния регистър.


"За собственик на имота е посочен гражданинът от Смолян със съответното ЕГН. Ние, разбира се, не можем да подложим на съмнение данните от Агенцията по вписванията, в резултат на което завеждаме дело", заяви Елизабет Павлова от пресцентъра на "Топлофикация".


От Агенцията по вписванията потвърдиха, че има човек с това име и ЕГН в регистъра. От него става известно, че му е наложена възбрана от банка. Посочен е и имот в квартал "Люлин".


"Ние информация за собственост на лицето нямаме. Тази информация, която имаме, е наложената възбрана, но извод за собственост оттук не знам как е бил направен", заяви Зорница Даскалова, изпълнителен директор на Агенцията по вписванията.


От "Топлофикация" не допускат да има грешка. "Факт е, че всички тези документи са минали на две съдебни инстанции и никой не се е усъмнил", казват от дружеството.


Но от Агенцията по вписванията настояват, че има пропуски. Така човек, който никога не е притежавал имот на свое име нито в София, нито в Смолян, се оказа собственик на апартамент в столицата. А съименникът му от София твърди, че жилището е негово от 25 години. Стефан Иванов от Смолян ще търси правата си в съда.


"Имиджът на дружеството страда изключително много от тази несправедливост. Много по-добре е да поеме риска да плати тези 1000 лева, отколкото "Топлофикация София" да продължи да се излага пред гражданите на България", добави Манолова.

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5352 Неутрално

    Сега да си наеме читав адвокат и да ги осъди за всички причинени вреди и нерви.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Юристите на Топлофикация явно трябва да отидат при Вальо Топлото на топло.
    Престъпление е да не си провериш нещата и да осъдиш невинен човек.
    И то просто защото си монополист и те мързи да полагаш допълнителни усилия.

  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6191 Гневно

    Да ви е жива и здрава и съдебната система, и Агенцията по вписванията и най-вече Топлофикацията !!!

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 704 Весело

    Вместо да се оплаква, да се радва, че има апартамент в Люлин за който дори не е подозирал. Продава го, плаща на Топлофикация и с разликата се прибира в Смолян :)

  5. 5 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    Само не разбрах що Топлофикация да е виновна в случая.

    Агенцията по вписванията (имотния регистър) са за бой.

  6. 6 Профил на germina
    germina
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Бугаристан, какво да кажа!

  7. 7 Профил на dekodekov
    dekodekov
    Рейтинг: 462 Любопитно

    ако Стефан Иванов от смолян плати парното става ли собственик на апартамента

  8. 8 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    Виновна е съдебната система, която може да те осъди без да те уведоми за това.
    И да го направи СПОРЕД ЗАКОНА.

  9. 9 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Защото всеки си гледа работата през пръсти. Кой ще се занимава да сравнява ЕГН-та, я колко кафета има да се пият с колежките и колко цигари да се изпушат на балкона в сладки приказки. За обиколките по магазините в работно време да не говорим.

  10. 10 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 501 Гневно

    Минали две съдебни дела. Съдът е повярвал, че Стефан от Смолян е редовно призован. Имало ли е дело изобщо, или съдът се е подписвал на конвейер каквото му дадат от Топлофикация? Наскоро разбрахме за отнет апартамент за 500 лева. На банката и било по-лесно така да се задоволи (формалният термин е друг). Съдът угодно задоволил това нейно законно желание за задоволяване.
    След като длъжниците, наши хора, опоскаха безпардонно държавата, махалото се обърна и минахме във фаза на съдебна диктатура.
    Е, вече наш'те хора яхнаха съдебната система. Ура другари, напред!
    А матряла тихо псува и тайно се надява, че няма да дойде неговия ред.
    Някой някога беше описал подобна действителност.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  11. 11 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3133 Неутрално

    ако Стефан Иванов от смолян плати парното става ли собственик на апартамента
    —цитат от коментар 7 на dekodekov


    видно от справката и присъдите вече е собственик

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  12. 12 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1654 Весело

    Виновна е съдебната система, която може да те осъди без да те уведоми за това.И да го направи СПОРЕД ЗАКОНА.
    —цитат от коментар 8 на atmanpg


    виновни са законотворците, демек.... които па, казват, биле проводник на интересите и волята на популацията :)... е, ЗАЩО се риве тогава - след като мнозинството е решило, че единият Стефан ще има дълг към Топлофикация, а другият няма да има апартамент в Люлин, това е положението, какво са двама Стефановци пред волята народна

  13. 13 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2163 Весело

    До коментар [#11] от "дерибеев":

    Сега да очаква и осъждане за неплатени данъци!

  14. 14 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1826 Неутрално

    "Факт е, че всички тези документи са минали на две съдебни инстанции и никой не се е усъмнил", казват от дружеството.
    Ужас!!!

    Доброто е заразно
  15. 15 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 637 Неутрално

    "Собственикът на апартамента не ползва парно повече от 5 години."

    Аз също не ползвам. Минават някакви тръби с гореща вода през жилището, ама не пускам радиатор. Топлят се съседите около мен, покрай тях и аз имам топли стени. Но иначе не ползвам, не ползвам...

    No Pain No Gain
  16. 16 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3133 Неутрално

    До коментар [#11] от "дерибеев":Сега да очаква и осъждане за неплатени данъци!
    —цитат от коментар 13 на patsis


    тях сигурно ги е платил другия Стефан

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  17. 17 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3240 Неутрално

    И после се чудят защо съдебната система е с 5% обществено доверие.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  18. 18 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    Ситуацията е неприятна и показва недомислици в повече от една система.

    Ако това е някакво "усопокоение" и в други държави има подобни ситуации.
    В Испания например ипотекиран имот, за който ипотеката е платена/погасена остава с години с ипотека даже и когато банката в чиято полза е ипотеката престава да съществува...
    Или във Великобритания, сключваш договор с мобилен оператор за тарифен план, като вземаш на изплащане за 2 години и апарат. Изтичат двете години и моилния оператор продължава да си удържа и вноската за апарата, независимо, че си го изплатил, ако не се усетиш да вдигнеш скандал, може с години да си плащаш вече изплатения апарат.

    Модератора е неадекватен!
  19. 19 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 489 Неутрално

    територия Абсурдистан!

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  20. 20 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1922 Разстроено

    Виновни са и Топлофикация и съдът, не виждам Агенцията по вписванията каква вина има в случая, не са объркали те ЕГН-то и не става въпрос за съседи по вход в един блок, които са съименници, а за хора живеещи в различни населени места. Виновна е и държавата като цяло,в лицето на "народните" си представители, за това че е сътворила такава изродена законова уредба, която позволява да се стигне до абсурдни ситуации, като позволява процеси да не преминават през достатъчно, или въобще да не преминават през точки на контрол. Но нали съдебната система трябвало да е независима и да не бъде контролирана.

    мурзилка
  21. 21 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 501 Неутрално

    "Едно от възраженията – от Стефан от "Люлин"
    Пред съда се е явил истинският длъжник. С истинското си ЕГН. Явно, на съда не е било удобно да се впуска в подробности, че другият Стефан има друго ЕГН. И на адвокатите на топлофикация така им е било по-удобно, по-скоро са претупали случая.
    Сега Темида, без да си посипе главата с пепел, най-вероятно след няколко години ще осъди Топлофикация. Топлофикация ще вземе тези пари от нашите пари.
    В една нормална страна шефът на Топлофикация щеше да си дигне задните части и щеше публично да се извини на Стефан от Смолян, в центъра на Смолян. И щеше да скъса задника на адвокатите си и да вземе от тях едно огромно обезщетение за Стефан.
    Сега е ред на Манолова да докара нещата докрай.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  22. 22 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 344 Неутрално

    В този случай, според мен,вината е на едно единствено лице. Лице с авторитет и ползващо се с доверие, щом всички други по веригата не са забелязали елементарна грешка.

  23. 23 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3133 Неутрално

    До коментар [#18] от "ivan_":

    остава вписването на ипотека , не самата ипотека . при изплащане също дължиш такса , ако не платиш си стои "ипотекиран" без да дължиш нищо . и си е защита от кражба на имот

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    До коментар [#23] от "дерибеев":

    Разбирам те, но не става дума за това.
    Всичко си е изрядно погасено и документално оформенно, даже банката в чиято полза е ипотеката от години е заличена от регистъра, престанала е да съществува, просто недоглеждане на въпросния регистър, идентична ситуация.

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на pleven
    pleven
    Рейтинг: 213 Неутрално

    СМЯТАЙТЕ КАКЪВ СЪД ИМАМЕ!

    https://www.pleven.pro
  26. 26 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#17] от "Norman Granz":
    Предполагам, че 2% са от самата съдебна система и техни близки. Другите 3% не са разбрали въпроса.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2656 Разстроено

    До коментар [#25] от "pleven":

    Аз имам случай в практиката си във България да се явявам ответник по заведено дело, в което липсват 7 от общо 10 страници от исковата молба, включително страницата с подписите. Ищец по въпросното дело бе държавна структура.

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    Никой не се бил усъмнил. На никой не му е направил о впечатление, че пича живее в Смолян, където Топлофикация София некак си не предоставя услуга. То не, че в София предоставя някаква нормална услуга....

    Цялото безхаберие, падение и размиване на всичките ни институции в последните години води до размиване и заличаване на държавността.
    Пак си изберете същите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#15] от "tokkay":

    Ти не се ли топлиш на нещо?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 818 Неутрално

    "Собственикът на апартамента не ползва парно повече от 5 години."Аз също не ползвам. Минават някакви тръби с гореща вода през жилището, ама не пускам радиатор. Топлят се съседите около мен, покрай тях и аз имам топли стени. Но иначе не ползвам, не ползвам...
    —цитат от коментар 15 на tokkay


    +++
    Така е. Съчувствам на човека, ама предвид начина по който е изградена инсталацията в старите блокове е невъзможно да кажеш 'аз не искам да ползвам парно и затова не искам да плащам'. Това е все едно да кажеш, че не искаш да даваш пари за поправка на покрива, щото ти не го ползваш?!
    Теоретично има вариант, но всички съкооператори трябва да се съберат, да решат да бъде изработен проект и отоплителната инсталация да бъде преработена по начина с индивидуален топломер пред апартамента и щрангове извън жилищата. Тогава, наистина ако някой НЕ иска парно може да не плаща НИТО лев.
    ----
    Иначе за съдебната с-ма в съчетание с регистъра - нищо ново. Това си е пародия на държава.

  31. 31 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1922 Гневно


    Никой не се бил усъмнил. На никой не му е направил о впечатление, че пича живее в Смолян, където Топлофикация София некак си не предоставя услуга.
    —цитат от коментар 28 на Darth Plagueis


    Докато имаме съдии без главен мозък ще е така. Те е трябвало най-добре да се осведомят за подробностите, защото те издават присъдата, в случая над невинен човек.

    мурзилка
  32. 32 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 637 Весело

    До коментар [#29] от "Darth Plagueis":

    Да, на парното на съседите.

    No Pain No Gain
  33. 33 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 623 Неутрално

    не е редно да му спират пенсията, да му ипотекират апартамента :)

    Birds of a feather flock together.
  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#32] от "tokkay":

    И докарваш ли си над 17 градуса температура?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#30] от "ali_ibn_isa":

    Не съм съгласен с теб. Спокойно твърдя, че в повечето случаи хората с изключено парно не толзват енергия, доставена от топлофикация- нито пряко, нито косвено.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Юристите на Топлофикация явно трябва да отидат при Вальо Топлото на топло.Престъпление е да не си провериш нещата и да осъдиш невинен човек.И то просто защото си монополист и те мързи да полагаш допълнителни усилия.
    —цитат от коментар 2 на НеКой


    Кое е престъплението?

  37. 37 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    До коментар [#33] от "Xumpomo name":

    Не е редно но е масова практика.
    Съдия изпълнителите действат на принципа на бухалката, а не на принципа на правото, пък ако мине...

    Модератора е неадекватен!
  38. 38 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Виновни са и Топлофикация и съдът, не виждам Агенцията по вписванията каква вина има в случая, не са объркали те ЕГН-то и не става въпрос за съседи по вход в един блок, които са съименници, а за хора живеещи в различни населени места. Виновна е и държавата като цяло,в лицето на "народните" си представители, за това че е сътворила такава изродена законова уредба, която позволява да се стигне до абсурдни ситуации, като позволява процеси да не преминават през достатъчно, или въобще да не преминават през точки на контрол. Но нали съдебната система трябвало да е независима и да не бъде контролирана.
    —цитат от коментар 20 на Маршалов


    Естествено, че е виновна агенцията по вписванията. Това е и смисълът на един публичен регистър, да се има доверие за достоверността на вписаните там факти.

  39. 39 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 637 Весело

    До коментар [#34] от "Darth Plagueis":

    17 ми е идеално. Все пак аз не ползвам парно.

    No Pain No Gain
  40. 40 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 559 Неутрално

    В тоя Фейссбук вече ако можеш да разбереш кво става, баси.
    Търсиш Стефан Иванов, то ти вади 15 Стефчовци. Ходи разбери кой, кой е.
    Иначе във Фейсбук вече са всички бази данни. Русия пише опровержения във Фейсбук, Тръмпито уволнява през Фейсбук и Туитър. Модерна работа. И Бойко е там, следи коректната работа на базите данни за топлофикациите.

  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#39] от "tokkay":

    Супер. Това в топлите дни. Иначе 12.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    До коментар [#38] от "von_seeckt":

    Проблема не е бил с това кой къде е вписан, проблема е бил че някой не си е сложил очилата и мозъка, за да прочете кой къде и вписан.

    мурзилка
  43. 43 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#38] от "von_seeckt":Проблема не е бил с това кой къде е вписан, проблема е бил че някой не си е сложил очилата и мозъка, за да прочете кой къде и вписан.
    —цитат от коментар 42 на Маршалов


    Не се разбира, каква ти е тезата. Каквото е вписано в регистъра, това е вярното за съда, т.е. собственик на апартамента е Иванов от Смолян.

  44. 44 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 637 Весело

    До коментар [#41] от "Darth Plagueis":

    От 12 градуса в най-студените дни мога лесно вдигна до 17-18. Без самият аз да ползвам и плащам парно. Ония балъци, съседите, да се оправят. Аз съм тарикат. И само някой нещо да ми каже, веднага ще изтичкам при кака Мая.

    No Pain No Gain
  45. 45 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#30] от "ali_ibn_isa":Не съм съгласен с теб. Спокойно твърдя, че в повечето случаи хората с изключено парно не толзват енергия, доставена от топлофикация- нито пряко, нито косвено.
    —цитат от коментар 35 на Darth Plagueis


    Ами, няма как щранговете да минават в няколко стаи от жилище и обитателите му да не се възползват от отдадената топлина. Това е просто очеваден факт. Да не говрим за монтирани топлообеменици при уж изключени радиатори или че има практики на радиатори с повече ребра за които т.нар. паразити-'топлинни счетоводители' си затварят очите.
    И не пиша това от личен интерес. Поради ред причини(неизправности в жилищната инсталация) аз самия имах/ам желание да не не плащам парно, щото просто си плащах без да го имам?!
    Дълга тема, ама за да не ставам многословен ще дам следния пример: има ли проблем с неплатени сметки към Топлофикация в по-нови кооперации с щрангове в общите части и топломер пред вратат? Ами, няма.
    Няма, защото сметката е ясна, загубите в т.нар. общи части - минимални.

  46. 46 Профил на ivan_ko9
    ivan_ko9
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Този от Смолян сега, трябва да ги спука от дела, задето са му причинили незаконно запор на сметките!

  47. 47 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#44] от "tokkay":

    Плащаш ли част от сметките на съседите, които се отопляват на ток?
    Ако заминеш в друга държава за по-дълъг период, ще си идваш ли всеки месец за да си плащаш такса сградна инсталация? Или за по-удобно ще си предоставиш банковата сметка на някой ЧСИ, който да тегли нужната сума, ако бъдеш осъден?

  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    До коментар [#45] от "ali_ibn_isa":

    Виж сега, при ибдивидъален топломер разликата идва точно от това, че е индивидуален.

    Тук иде реч за друго - дали когато реално не ползваш услугите на топлофикация, потребяваш някаква енергия от тях. Това, което идва от главните щрангове е минимално, защото те са твърде малка площ, и в немалка част от сградите са вътре в стената. Ако някой не се кефи, да вземе да ги топлоизолира, това е задължение на собствениците, ама гледам, никой не ще.

    Обичайното обвинение тук е, дали топлите стени те отопляват и теб, и аз тук твърдя, че освен в някакви крайни случаи, няма пренос на топлина през стените.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 513 Неутрално

    След като съдът казва, че човека има сметка за парно значи същият да си продаде или отдаде под наем същия и да си възстанови парите. Оня дето твърди, че е собственик явно е оставил делото за си върви без да поеме отговорност за въпросната сметка и като е такъв хитрец и ползва парно, а кара други да плащат сега заслужава да му вземат жилището.

  50. 50 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6992 Неутрално

    В Булгаристан всичко може да се случи. С добър адвокат човекът от Смолян може да има претенции и за жилището в Люлин - тогава ще попитаме тези съдии какво и защо са решили по текущия въпрос с Топлофикация

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  51. 51 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    Топлофикация София са едни хиени, които гледат само как да докопат някой лев, нищо друго не ги интересува. Вече 15 години не ползвам парно и им плащам като на къорави за някакви тръби, които минават през апартамента ми. Похарчих пари колкото за половин апартамент, няма ли най-сетне да се направи нещо по въпроса или ще си плащаме до гроб, без нищо да ползваме.

  52. 52 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#47] от "mara71":

    От няколко години сметките спокойно могат да се плащат онлайн с банкиране. Не си вдигам д-то от стола, когато го правя. И съвестните имигранти така правят, имах няколко "американци" и "австралийци", които си откриха разплащателни сметки и използват интернет банкирането само за разплащания с доставчици –най-вече парно и ползван ток за дните, ако са си идвали за малко, и община (данък сгради и ТБО) в България.

    No Pain No Gain
  53. 53 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Велика съдебна система. Велики законотворци.
    Топлофикация съди човек, който не й ползва услугите. Съдът осъжда човек без да го предупреди. ЧСИ запорира пенсията на човек заради съвпадение на името седебно решение. Банката предоставя сумата на ЧСИ без да се обади на човека.
    Това не е ли Организирана престъпна група?

  54. 54 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Честито Стефчо, да почерпиш имаш си апартамент !!!

  55. 55 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8240 Неутрално

    Уникална държава, уникална топлофикация, уникална Агенция по вписванията. Абе изобщо, всичко ни е уникално.

  56. 56 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    Просто Топлофикация, може да осъди и някой номад в Сахара за неплатено парно

  57. 57 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    До коментар [#48] от "Darth Plagueis":

    Плащането на въпросния дял от енергията е не защото си го ползвал, а защото си съсобственик в сградата.
    По същия начин с почистването, асансьора, осветлението в общите части.

    Плащаш дял от всичко изброено защото си собственик на имот в сградата, няма значение дали си ползвал нещо от изброените.

    Ако заминеш да живееш в чужбина оставаш задължен с тези разходи защото това са разходи свързани с недвижимия имот, а не с физическото лице.

    Модератора е неадекватен!
  58. 58 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#45] от "ali_ibn_isa":Виж сега, при ибдивидъален топломер разликата идва точно от това, че е индивидуален.Тук иде реч за друго - дали когато реално не ползваш услугите на топлофикация, потребяваш някаква енергия от тях. Това, което идва от главните щрангове е минимално, защото те са твърде малка площ, и в немалка част от сградите са вътре в стената. Ако някой не се кефи, да вземе да ги топлоизолира, това е задължение на собствениците, ама гледам, никой не ще.Обичайното обвинение тук е, дали топлите стени те отопляват и теб, и аз тук твърдя, че освен в някакви крайни случаи, няма пренос на топлина през стените.
    —цитат от коментар 48 на Darth Plagueis

    Значи, ще започна с последното ти изречение '.. никой от собствениците не ще..'. Проблемът с Топлофикация, всъщност е проблем със сградната инсталация, която обаче не е на топлофикация, а на живущите. И точно ужасния закон за етажната собственост пречи нещата да се поставят на ясна основа. Впрочем и при мен щранговете са закрити и уж загубите са по-малки, но.. Съвсем друг е филма, когато са изнесени в общите части и без нераглементиран достъп от собственика на някой апартамент. Друг проблем е че т. нар. 'топломери' монтирани в/у радиаторите не са никакви топломери, а термометри с таймери и според радиатора се умножават с някакви коефиценти(опростена схема), което на практика е дялово разпределение 'едно към гьотере' и служи за едно осреднено разхвърляне на дялове на показанията от общия топломер, като предварително са извадени от 15-30% загуби предвидени за разпредлени 'на калпак'. Така, че повтарям:
    - загуби, па макар и при закрти щрангове има
    - няма как, когато тези тръби минават през жилище и собственика да твърди, че не краде, то в това да са сигурни останалите
    - самият факт, че инсталацията е проектирана и приета по този начин(общо ползване), а жилищата закупени при тези условия означава, че правилата са такива независимо, дали ни харесват на теб или на мен.
    Ще дам отново, дори малко по-абсурден пример: утре някой може да реши, че и вода не му трябва и да твърди че ВиК щранга дето минава през жилището му пречи и му излишен. Сори, ама това е сградата в която живее. Ако иска самостоятелност: къща или пък преработка на съществуващата инсталация до състояние в което всеки може да каже: спирам си топломера пред входната врата и не искам да плащам.

  59. 59 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9817 Неутрално

    Топлофикация, съдът и Частния съдебен изпълнител са за съд!

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  60. 60 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3242 Неутрално

    Вместо да се оплаква, да се радва, че има апартамент в Люлин за който дори не е подозирал. Продава го, плаща на Топлофикация и с разликата се прибира в Смолян :)
    —цитат от коментар 4 на ilinko


    не става. Тъй като апартаменът е обитаем, трябва да въведе дело за въвод.

  61. 61 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3242 Неутрално

    ...Обичайното обвинение тук е, дали топлите стени те отопляват и теб, и аз тук твърдя, че освен в някакви крайни случаи, няма пренос на топлина през стените.
    —цитат от коментар 48 на Darth Plagueis

    Двата ми климатика работят денонощно, и сигурно част от топилната отива до горния апартамент, но нямам никакви претенции към съседа ми да ми плаща част от тока.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK