
© Община Варна
Принтскрийн от демонстрационното видео за билетната система във Варна
След неколкократни отлагания и закъснение с повече от година автоматизираната билетна система в градския транспорт на Варна бе показана на медиите днес в "пилотен" вариант. Една от всички 304 машини заработи в автобусите по една-единствена линия в града. Тя е част от проекта "Интегриран градски транспорт на Варна". Пак според същата информация в системата "поетапно" щели да бъдат включени и останалите линии. Срок за това обаче, както и до сега, не се съобщава.
Автоматизираната билетна система, за която община Варна похарчи по проекта си "Интегриран градски транспорт" 8.3 млн. лв. не може да бъде приведена в експлоатация заради зле организирана обществена поръчка и пропуски при сключване на договора между нейния изпълнител – Консорциум "Обединение модерен транспорт", и ръководителя на проекта Биляна Якова. Това показаха многократни проверки на "Дневник". По тази причина със същото дружество в началото на януари т.г. бе сключен нов договор на стойност 1.5 млн. лв. за доставка на допълнително оборудване. Заради изтеклия срок за изпълнение на проекта обаче разходите по него ще бъдат покрити със заем от ЕБВР.
Един от 304 неработещи автомата за продажба на билети в градския транспорт на Варна. Част от тях вече са повредени и "поправени" с лепенка или "свински опашки". За доставката им общинската администрация похарчи 8.3 млн. лв.
Изпълнител на неработещата автоматизирана билетна система, която днес бе демонстрирана в "пилотен вариант", е Консорциум "Обединение модерен транспорт". Дружеството достави и монтира 304 машини в автобусите и по част от спирките във Варна. Но скоро след това стана ясно, че с въвеждането им в експлоатация има тежък проблем. След многократно отклоняване на въпроса какви са причините за това Якова отговори, че според сключения договор е трябвало да бъдат доставени "фискални, но не и фискализирани устройства". Затова нямало как те да бъдат свързани в системата на НАП.
Междувременно в края на лятото т.г. високотехнологичен стартъп успя за по-малко от месец да оборудва и пусна в експлоатация онлайн система за "мобилни" билети за градския транспорт в града.
По случай днешната ПР акция от общинската администрация във Варна информираха, че цената на билетите за градския транспорт в града щяла да остане 1 лв. От машината, чиято работа бе демонстрирана, засега могат да бъдат купени стандартните хартиени билети за еднократно пътуване, както и да бъдат заредени предплатени карти.
От община Варна разпространиха и 8-минутно видео, обясняващо как могат да бъдат ползвани билетните автомати. От неговото съдържание става ясно, че засега машините ще приемат само монети и банкноти, но не и кредитни или дебитни карти, въпреки че са оборудвани със скъпо струващи устройства за тази цел.
Във вариант за двете най-разпространени операционни системи от онлайн магазините може да бъде изтеглено и мобилното приложение info iTransport, което следи в реално време движението на автобусите.
След двукратно отлагане срокът за окончателното приключване на проекта - 9 юли 2015 г., бе отложен за същата дата на м.г. Въпреки това за най-мащабния му компонент – бързият автобусен коридор (BRT), няма изгледи скоро да бъде въведен в експлоатация. Но още през август 2015 г. в рамките на кампанията за публичност на проекта (на стойност 800 хил. лв.) бе организирано пак "пилотно" пътуване по коридора.
В продължение на повече от година от администрацията на варненския кмет Иван Портних разпространяваха противоречива информация за причините, довели до провала на проекта "Интегриран градски транспорт на Варна". За него бяха похарчени 115 млн. лв., по-голямата част от които безвъзмездно европейско финансиране по програма "Регионално развитие".
tsvetko_51
Рейтинг: 1914 НеутралноЕ на това му се казва чудо - по цял свят има такива и подобни системи, които работят безотказно и с години, ние откриваме колелото и после се чудим, защо не работи.
Patsis
Рейтинг: 4433 ВеселоДо коментар [#1] от "tsvetko_51":
Оно що е машина, оно че се развали - шопска поговорка.
penetrating
Рейтинг: 5637 НеутралноХаос, корупция и непрофесионализъм. Такива "качества" закономерно водят до рзултатите, които са описани по-горе.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilberttestimone
Рейтинг: 279 НеутралноСледващата за "Градски транспорт", нали сега там души Г...
starlighter
Рейтинг: 225 НеутралноАми тука хвърлиха 7 милиона за 20 кръстовища преди 2 години и сега вече ги подменят...
Маршалов
Рейтинг: 508 Весело""фискални, но не и фискализирани устройства""
мурзилкаАй сега де, не врат ами шия.
Маршалов
Рейтинг: 508 ВеселоНе скандал, а скандализиран.
мурзилкаstenli1
Рейтинг: 1033 ЛюбопитноТук колко милиона ОТКРАДНАХТЕ ГЕРБери?
edin drugii
Рейтинг: 2132 Неутралновъв Варна всичко се краде , особено данъците на хората ,затова улиците са без асфалт ,затова тези проекти стават само с държавни и евро средства и трябва да целуваме ръка на ББ , че все още ходи в Евсиноград ,та поне до там асфалтираха булевардите ,същото е и с интегрирания градски транспорт ,парите откраднати ,проекта провален ,вярно е ,ще стане ,но не се знае коя петилетка и кой век ...
blaserr93lrs2
Рейтинг: 463 НеутралноДо коментар [#9] от "edin drug":
Чета един и същ ваш коментар под всяка статия за Варна!Напълно ви разбирам,но по-голям ефект ще има да си купите един спрей за 5 лева и да им напишете пред община Варна че са "корумпирани свине","общинска мафия","крадливи общинари" или друг надпис със същата тематика по ваш избор!Гарантирам че ще се почувствате по-добре!Отнема 5-10 лева за спрея и около минута за надписа!
elibal
Рейтинг: 272 НеутралноАвтоматизираната билетна система, за която община Варна похарчи по проекта си "Интегриран градски транспорт" 8.3 млн. лв. не може да бъде приведена в експлоатация заради зле организирана обществена поръчка и пропуски при сключване на договора между нейния изпълнител – Консорциум "Обединение модерен транспорт", и ръководителя на проекта Биляна Якова.
Защо тази Биляна не е уволнена?
Не с 1 г, а с 2,5 години се забави проекта и още ще се бави!
Некадърници!