Приложението "Аз-клиентът" дава възможност клиенти и търговци да решат потребителски казус

Приложението "Аз-клиентът" дава възможност клиенти и търговци да решат потребителски казус

© Надежда Чипева, Капитал



Новата платформа "Аз - клиентът" позволява да се комуникира между потребителите, но и между потребителя и търговеца, обяви председателят на Комисията за защита на потребителя (КЗП) Димитър Маргаритов в интервю за БНТ. Тя ще има директна връзка с администрацията. "Ние се присъединихме към тази инициатива, за да можем да оправдаем доверието на тези, които са реагирали при некоректно поведение от страна на търговеца" .


Приложението "Аз-клиентът" дава възможност клиенти и търговци да решат потребителски казус. Комуникацията между двете страни предлага да се постигне помирение, без да се намесва контролният орган КЗП, но в случай на забавяне, отказ или по-сложно производство - комисията поема функцията си. Основната цел е да се намалят нелоялните търговски практики, а също самите търговци да спечелят повече клиенти.


Виртуалната платформа е продукт на създателите на приложението "Аз-кметът", което успешно решава проблеми на жители от над 10 български общини, уточнява БНР.




По-голямата част от сигналите за фалшиви намаления по време на т. нар. Черен петък са били основателни, каза още Димитър Маргаритов. По думите му около 30 са случаите на изкуствени намаления. "Имаше някои случаи на отказ от рекламации на някои търговци и нежелание да се върнат стоки при онлайн магазини, което е незаконно, ще има санкции при такива случаи", обясни той.


През декември започват и проверки на зимните курорти, ще се проверяват съоръжение, цени в хотелските обекти и в ресторантите, обяви Маргаритов.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK