
© Красимир Юскеселиев
Архив
България е една от страните в ЕС с най-стара летателна техника в гражданската авиация, показват данни на европейската статистическа служба Евростат за 2015 г. Евростат публикува информацията по повод Международния ден на гражданската авиация, който се отбелязва на 7 декември.
В шест от страните над половината летателни апарати (пътнически и транспортни самолети и хеликоптери) са на възраст 20 и повече години. Най-голям е делът на старите самолети в Хърватия (61%), Швеция (60%), България и Литва (с по 55%), Словакия и Кипър (с по 52 на сто). Над една трета от летателната техника е на повече от 20 години в Естония (43%), Румъния (39%) и Дания (37%).
В другия край на скалата са Финландия, където едва 2% от самолетите са на 20 и повече години, Люксембург (6%) и Ирландия (7%).
От друга страна, голяма част от летателната техника е на по-малко от 5 години в Унгария (44%), Малта (42%) и Люксембург (31%), следвани от Полша (26%), Германия и Ирландия (с по 25%), Холандия (23%), Великобритания (22%) и Испания (21%).
За разлика от тях операторите в Хърватия и Кипър не разполагат с техника на възраст под 5 години. В други пет страни от ЕС едва под 10% от летателната техника е на възраст под 5 г. - Литва (4%), Швеция (6%), Румъния (7%), Гърция и Латвия (по 8%).
През 2015 г. авиооператорите в ЕС разполагат с общо 6500 единици летателна техника, използвана за пътници и товари. От данните се изключват малките самолети и хеликоптери (под 2.6 тона).
© Евърглейдс е огромно блато, обхващащо голяма част от Южна Флорида. Формирало се е хиляди години в резултат на преливане на езерото Окехобе след проливните дъждове. Евърглейдс се простира на югозапад от езерото до бреговете на Флорида и Мексиканския залив. Блатото се намира в плитък басейн от варовик, който започва на няколко км. северно от нос Сабъл в южната част на полуостров Флорида и се простира на север до езерото Окехобе. Блатото Евърглейд е наречено още
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5025 Неутралнонормална възраст.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Вонин
Рейтинг: 772 ЛюбопитноЕ кажете самолетните компании за да не летим с тях!
Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aM442
Рейтинг: 1333 НеутралноДобре, че не са се загледали в автомобилният ни парк, че ще изпоприпадат.
Вонин
Рейтинг: 772 НеутралноДо коментар [#3] от "442":
Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aMНапротив, там сме по-добре :)
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5025 НеутралноДо коментар [#3] от "442":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!До коментар [#4] от "Вонин":
Самолетите са със значително по-голям ресурс за възраст от колите.
Дундурук
Рейтинг: 426 НеутралноТея клатят стабилността с тъпите си статистики. Под 10 години управление на Боко , с яките еврофондове и яките заеми, България гърми и всичко е наред във всяка сфера.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2847 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...пак се изказваш неподготвен старшинка....самолетите има конструктивен ресурс(в часове).Колкото една машина е повече във въздуха толкова повече часове налетява.Средният показател за двата големи производителя е 30000-40000часа(или по състояние).Машини на нискотарифните компании биват бракувани след 16-20 години!Има самолети "дълголетници"скоро едим В747-200 чукна 42 годишнина и има още 3800 часа.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2847 РазстроеноПроблема в България са хеликоптерите...наистина са стари Ми-8 и Ми -17 са доставени още при соца.А цените на нови западни машини хич на са ниски
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...rainbou1
Рейтинг: 1325 НеутралноИрландците са напред сигурно заради Райън.
chinaski
Рейтинг: 393 ВеселоЗначи - можем да се наречем Музей България и ще сме още по-посещавани от туристи!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5025 НеутралноДо коментар [#7] от "Messerschmitt":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!както обикновено не си запознат - ресурсът в часове е за двигателите и те се сменят като го изразходват а за кокпита ресурсът е в брой излитания и кацания .
От мания да ме апострофирате ставате за смях.
Емо
Рейтинг: 649 НеутралноПод "България" имат в пред вид очевидно "Бълагария Ейр". Но тъй като населението пътува най-вече с унгарска и ирландска компания, положението не е чак толкова зле.
Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.KaV
Рейтинг: 296 НеутралноТочно пък за Бг Ер не важи. Повечето им самолети са много нови.
https://www.air.bg/bg/za-bylgarija-er/flot
Chavo64
Рейтинг: 409 ВеселоДо коментар [#13] от "XtReMe":
chavo64К...ите обаче са старите.
Чинчила
Рейтинг: 242 НеутралноБългарските самолети със сигурност не са много и още по-сигурно не са нови.
Всъщност нямаме нито един самолет по-нов от 5 г.
Така че написаното в сайта на България Еър по-скоро звучи като виц.
Filofob
Рейтинг: 724 НеутралноВ изследването се имат предвид всички летала или поне гражданските, без значение дали са на националния превозвач или по-малки фирми и частни лица. Като цяло в България няма много летателни апарати, затова и чисто процентно ан-2, които си летят масово в селското стопанство, та даже и прелитат до Близкия изток да пръскат, ан-овете и старите съветски хеликоптери на компании като Ер София и Хели Ер и други подобни. заемат голям дял. Ако добавим и военните диспропорцията е още по-голяма.Машините на БГ ЕР са направо нови.
Filofob
Рейтинг: 724 НеутралноДо коментар [#15] от "ЧинчиВ
БГ ЕР основно летят шесте ембраера. Те са буквално нови по стандартите на гражданската авиация. Не ми се занимава сега да гледам хронологията на доставките, но нищо чудно една част тях да са на по-малко 5 години. Но дори е 5 години си е НОВ. За другите еърбъси малко трудно е да се каже, защото не са дали модификации, но пак са машини от 90те години. В сравнение с тях масово използваните от големи западни авиокомпании фокери или пък БаЕ 146 са направо антики.
plamenss
Рейтинг: 837 НеутралноНай-стари самолети, най-стари автомобили, най-застаряващо население, може би има някаква връзка?!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5025 НеутралноДо коментар [#17] от "anton83":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!а на отряда как са ? нещо бойко искаше смяна до края на годината на Еърбъса.
1107a
Рейтинг: 466 НеутралноБългаринът не трябва да се притеснява от възрастта на самолетите, а от действията и бездействията на ГВА.
Щото честно казано, не си представям, как ГВА ще накара ТИМ да направи каквото и да е, ако на тях не им се занимава( или не им се дават пари)
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5025 НеутралноДо коментар [#20] от "1107a":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!и това е вярно за съжаление. сега ще им подарят и летище София.
Filofob
Рейтинг: 724 НеутралноДо коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА":
Въртяха се такива идеи 2015, но доколкото си спомням бяха свързани с , това че А 319 е всъщност твърде голямо добиче за правителствен самолет и не е рентабилен. Дори и за превоз на Бистришките тигри плюс родата им пак е голям. Та се говореше за смяната му с някой по-големичък от фалкон 2000 бизнесджет, който да може да побира до към 30 души и да може да прелита през океана.Но това остана в миналото. В момента и в близко бъдеше Авиоотряд 28 си остава с1 Фалкон 2000, 1 А 319 и 2 Ми 8. Самолетите са толкова нови(особено еърбъса) и с толкова малко нальот, че спокойно могат да изкарат още 20-30 години
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5025 ВеселоДо коментар [#22] от "anton83":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!обясни ги моля тези неща на Месершмитчето, че се прави на голям специалист.
Filofob
Рейтинг: 724 НеутралноЕ, какво да обяснявам.Аз не съм специалист, още по-малко голям. Много си зависи. В Аляска и Канада масово летят на самолети предшестващи реактивната авиация, като ДЦ 3, ДЦ 4. Локхиид Електра и не се счита за проблем. Въздушните им таксита са от сорта на ДХЦ-2 и ДХЦ-3 на по40- 50 години. В същото време по-нови от тях реактивни самолети пък вече са спряни или са тотална екзотика . Не е толкова ненормално за стандартните авиокомпании да ползват самолети на по 30 години. Всичко зависи от това, до каква степен е рентабилна поддръжката и експлоатацията им.
fillipova
Рейтинг: 237 НеутралноНе съм чула до сега България Еър да са правили компромиси със сигурността на пътниците за разлика от други компании.