С искане тарифата да стане 1 лев на километър столични таксиметрови шофьори излязоха на протест

С искане тарифата да стане 1 лев на километър столични таксиметрови шофьори излязоха на протест

© Анелия Николова



Таксиметрови шофьори от София излязоха на протест пред сградата на Столичната община. Те искат фиксиране на минимална цена за километър пробег, като според тях тя трябва да бъде 1 лев, което прави средно увеличение с около 25%. Масово компаниите предлагат услугите си за около 80 стотинки дневна тарифа и 90 ст. за нощна.


Фирмите от бранша се обединили в искането си цената на километър пробег да се увеличи. Те предлагат дневната тарифа да е 1 лв., а нощната – 1.14 лв.


За да се стигне до поскъпване на услугата трябва да има решение на Общинския съвет, който се събира днес за последно през тази година. В дневния му ред обаче няма подобна точка за обсъждане. От общината дори уточниха, че подобно искане не е обосновано.




Един от участниците в протеста заяви пред Би Ти Ви, че в градове в Европа, които имат плътност на населението като София, цената на километър пробег е около 80-90% от тази от еднократния билет за градския транспорт. По думите му в момента такситата в столицата взимат почти двойно по-малко от цената на билета.


"Ние сме частен бизнес, ние сме услуга лукс, която се нуждае от пари", посочи друг от участниците в протеста.

Ключови думи към статията:

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Юбер? Да ги пускат веднага.

  2. 2 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    Що за глупост е това общината да определя цена на услуга, която се предоставя от частни фирми!? Аз предпочитам в България да имаме възможно най-качествените таксиметрови услуги и съм готов да плащам реалната цена на компаниите, които ги предлагат! За какво точно ми е общината в случая!?

  3. 3 Профил на spectator
    spectator
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Една от професиите, които ще изчезнат до 10г и за разлика от други няма да ми липсва.

  4. 4 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1296 Весело

    Хахаха, услуга лукс, недейте така, молА ви сА..

  5. 5 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 553 Неутрално

    А кой им пречи да си увеличат цената?

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  6. 6 Профил на narodaeverekciq
    narodaeverekciq
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Да направят колите да не са по стари от 5г. ако ще са таксита и да се къпят ВСЕКИ ден, талибаните зад волана, и след това да искат повишаване. Убер УБер Убер...

  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3975 Весело

    "Ние сме частен бизнес, ние сме услуга лукс, която се нуждае от пари", посочи друг от участниците в протеста ...

    Мдааммм ...
    И кое им пречи на тия луксозните да си турнат цена и от 100 лв./км. ако поискат?
    Нали са "луксозни"?

    Само дето "лукс" от аромат на борче, омешан с мачовския остър мирис на некъпан селски бег, за "визията" им на тюфлеци и хамали да не говорим, и всичкия този "лукс" озвучен с последните хитове на Шабан Шаулич и житейските мъдрости от последна инстанция за живота, света и политиката на примат като от прословутото "липсващо звено" ...

    Ай сИктир, бе!

  8. 8 Профил на Падне ли веечеертаа ...
    Падне ли веечеертаа ...
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#2] от "svoboden":

    И кой пречи на компаниите да те дерат с повече? Могат и 2 лв. да ти искат на км, ако не си разбрал става въпрос за минимален праг, а не максимален.

  9. 9 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Що за глупост е това общината да определя цена на услуга, която се предоставя от частни фирми!? Аз предпочитам в България да имаме възможно най-качествените таксиметрови услуги и съм готов да плащам реалната цена на компаниите, които ги предлагат! За какво точно ми е общината в случая!?
    —цитат от коментар 2 на svoboden


    Щото се регулира кой може да вози, след това трябва да се регулира и на каква цена да го прави, така че да не злоупотребява с монополната си позиция. Това не е свободен пазар, на който всеки (Лифт, Юбер или друго) да може да навлезе, а едни хора с жълти коли си делят пътниците. Регулациите водят до още регулации.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  10. 10 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    До коментар [#8] от "Падне ли веечеертаа ...":

    Тоест те протестират срещу някой, който би подбивал услугата?

  11. 11 Профил на Падне ли веечеертаа ...
    Падне ли веечеертаа ...
    Рейтинг: 0 Весело

    До коментар [#7] от "xm...":

    Досега не съм чул да звучи Шабан в такситата, по принцип попадам само на алкохолизирани и отчаяни от живота металюги или млади селски бекове, любители на хауса. Шабан слушат шефовете им, а те не карат таксита.

  12. 12 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    Бакшишът искал с регулативни методи да си вдигне доходите. Малко му били 80 ст/км минимална тарифа. А защо просто не си вдигне тарифата на 1.50 лв? А, забравих. Пазарният принцип, който безмилостно пречи на алчните за печалби бакшиши. Никой не смее да си вдигне самостоятелно тарифата, защото жив човек няма да се качи в таксито. Затова се опитват с регулативни мерки изкуствено да вдигнат минималната тарифа. Ако толкова са го закъсали, да вдигат самостоятелно тарифите си. Кой колкото иска - един с малки, друг с много. Но страх лозе пази - един да пусне по-евтино и другите окапват.

    Бакшишът защо да не бъде задължен да плаща и двойно повече данъци заради мръсния въздух от стария му таралясник? Каква е средната възраст на едно такси в София? Десет или петнадесет години? Щом искат с регулативни мерки да си вдигат тарифите, защо и с регулативни мерки да не им вдигнат данъците заради замърсяването от изгорелите газове на таралясника?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  13. 13 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 553 Неутрално

    На фирма, организирала протест, и се отнема лиценза. Това е в закона, и той не е от вчера. Но Бойко Каратиста май някой му е счупил топките. Само чака малко натиск, и кляка.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  14. 14 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    В държава на абсурдите това е едно от най-абсурдните искания. Ми който иска да си прави цената левче, защо общината да задължава всички други да возят за левче.

  15. 15 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#8] от "Падне ли веечеертаа ...":


    До коментар [#10] от "falkoneti":

    Колеги, това с минималният праг не се ли нарича монопол?
    Къде е свободният пазар, конкуренция нещо?
    Ако цената на услугата която се предлага надвишава себестойноста на същата тази услуга, то това не е дъмпинг!

    Подпис - електронен ;)
  16. 16 Профил на ivobog
    ivobog
    Рейтинг: 237 Гневно

    Егати, били частен бизнес, били лукс,ама държавата да им гарантира минимални цени. Нале преследваха фирмите за картелни споразумения ако се договорят за минимални цени. Адвокатите имат минимални цени, нотариусите също, архитектите също. Къде остана предприемаческия дух, след като едни браншове са привилегировани.
    Кой им пречи и сега да карат на тези цени.

  17. 17 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    Какво им пречи.Частен бизнес е това.Никой не е задължен да ползва таксита.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  18. 18 Профил на mqj41586140
    mqj41586140
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Аз богат бакшиш не съм видял. Така, че нека вдигат цената. Няма да усетим кой знае колко.

  19. 19 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3975 Весело

    До коментар [#11] от "Падне ли веечеертаа ...":
    Честно казано аз тоя Шабан дори не съм го слушал и не бих го познал, дори и да ми го пуснат, само го написах като символ.
    А че дънят умопомрачителна чалга - дънят. При това - голямата част от бакшишите.
    Има и рокаджийчета, вярно. Но те съм с впечатлението, че са малцинство.
    И дори и при тях "лукса" е ... кхъ, кхъ ...

  20. 20 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Дебилно искане. Който иска и сега може да кара на 1лв/км.

  21. 21 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 295 Неутрално

    В момента максималната цена за София, определена в наредба е 1,60 лв на км. Никой не пречи на бакшишите да карат на нея. Максималната цена е определена за да предпази потребителите от наглостта на бакшишите-копърки. Да се определя МИНИМАЛНА цена е малоумие, в което няма никаква икономическа , пък и каквато и да е логика. Бакшишите искат някой административно да им гарантира дебела печалба, като елиминира конкуренцията. В една нормална държава който и да е бизнес си определя себестойност на продукта/услугата, начислява си желаната печалба и започва да работи. Ако потребителите харесват и търсят продукта на съответната цена - печели.

  22. 22 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До коментар [#2] от "svoboden":

    Общината не определя цената, а минимална и максимална граница. Щото утре ако дойде някой играч със 200 коли на 20 ст км, ще настане война... капиш? И като разори останалите, след това е монополист.

    А бакшишите са наглички...

  23. 23 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1167 Весело

    бакшиши в София има сякви, от селяни, до пичове

    последно се нервирах като се качих при един спрял, и той ми вика - я хОди е там при колегата, че точно почвам и искам да си взема кафе и цигари, е няма такъв олигофрен

    за щастие ако живееш близо до метро комуникацията ти ще бъде ограничена

  24. 24 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Все таксиджиите са най бедни. Най гладни... Аз изкарват повече пари от доста висшисти. Аз лично препоръчвам зелените таксите. Там може да се плати с безконтактна карта и не могат да те гърбят с бакшиш "ама нямам дребни да ти върна"

  25. 25 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    Няма как толкова много таксита, които 90% от работното време висят по кюшетата, да изкарват достатъчно при сегашните цени. Вероятно цените трябва да са 10 пъти по-високи, за да може да се изкарва достатъчно за 10% работно време.
    От къде накъде държава или община ще определя цени! Те трябва да задават правилата и да следят спазването им. Хиляди са "копърките" в София.

  26. 26 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    НУЖЕН Е СТАНДАРТ НА ТАКСИМЕТРОВИТЕ АВТОМОБИЛИ, както по производствена марка, по обем на багажното и брой на пътниците, а не само по жълт цвят.
    Тогава искане за повишение, което само да се регистрира, а не да е задължение.

  27. 27 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#15] от "СърПичук":

    Да, монопол е - посткомуно монопол, поискан от посткомунотъпунгери!
    Щот знаят, че искат от подобни!

  28. 28 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Кой им пречи да сложат цена и 2 лева на километър ако искат?Това е все едно на пазара да се забранят доматите да се продават под 3 лева на килограм.

  29. 29 Профил на mr. bungle
    mr. bungle
    Рейтинг: 466 Весело

    Още малко и DMS акция ще искат да им правим.

    suck it and see.
  30. 30 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Поздрав за всички фенове на регулациите, които обясняваха колко правилно е вчерашното решение за Убер!

  31. 31 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Щото утре ако дойде някой играч със 200 коли на 20 ст км, ще настане война... капиш? И като разори останалите, след това е монополист.А бакшишите са наглички...
    —цитат от коментар 22 на diegos

    Да бе, ще ги разори - все едно не може веднага да дойде следващия с 200 коли.
    Единствено от това ще спечели потребителя, който известно време ще се вози на ниски цени - никакъв постоянен пазарен дял няма да завоюва.
    Този бизнес няма високи бариери за навлизане - купуваш някой хюндай и почваш.
    Не е примерно като в някои градове по света, където трябва да си купиш медальон от общината за $100,000

  32. 32 Профил на dark_gogo
    dark_gogo
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Факт е, че сред таксиметровите шофьори има и много свестни хора. Но голяма част от софийските бакшиши са или мангали, или нагли шкембаци, които ползват помпички, псуват каруцарски, пушат вътре, колите им са стари и мръсни, част от тях вероятно нямат книжки, твърде вероятно е и не плащат и данъци. Та - весели празници исках да им пожелая :)

  33. 33 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3975 Весело

    Кой им пречи да сложат цена и 2 лева на километър ако искат?Това е все едно на пазара да се забранят доматите да се продават под 3 лева на килограм.
    —цитат от коментар 28 на mushashi

    :)
    Както е лафът - тук е ЕС!
    http://www.dnevnik.bg/evropa/2017/12/21/3101139_franciia_se_gotvi_da_vdigne_minimalnite_ceni_na_hranite/

  34. 34 Профил на germina
    germina
    Рейтинг: 671 Гневно

    Услуга лукс били! От няколко месеца, всеки път, когато съм се опитвала да се възползвам от тази услуга "лукс"съм оставала в отчаяно очакване и намиране на друго решение с превоза ми. Та не знам отгоре на какво ще имат претенции!

  35. 35 Профил на allin
    allin
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Наскоро като се возих при един ми каза, че прави чисти 150 лв на ден. И наистина, в статията няма никакви конкретни причини за да искат увеличение. Просто така, ако мине.

  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9185 Неутрално

    Те и сега вземат, колкото си искат, особено ако качат някой от провинцията или някой чужденец.

  37. 37 Профил на Черна Станция
    Черна Станция
    Рейтинг: 237 Неутрално

    И 2 лева да стане цената, пак ще им е малко и ще ни возят със Шкоди на по 900 000км.

    Нищо не е каквото изглежда...
  38. 38 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Що за глупост е това общината да определя цена на услуга, която се предоставя от частни фирми!? Аз предпочитам в България да имаме възможно най-качествените таксиметрови услуги и съм готов да плащам реалната цена на компаниите, които ги предлагат! За какво точно ми е общината в случая!?
    —цитат от коментар 2 на svoboden


    И какво точно е лукса в такситата на София?Че шофьорите са арогантни, невъзпитани, мърляви и не познават улиците, та все питат точно къде искаш да отидеш и как да стигнеш?Или, че карат без да спазват знаци, првила и светофари, да не споменавам, че никога не дават мигач, искат да ги пускат всички, сякаш са автобус и спират където си щат?!А може би автомобилите са луксозни - масово на по 10 и повече години, смърдящи на цигари и евтин ароматизатор?
    Ако щат и 5 лв да направят км пробег, пак няма да се поправят горните неща.А ти си се вози, в "лукса"!

  39. 39 Профил на kiro1234
    kiro1234
    Рейтинг: 275 Весело

    Бакшиш е най-ниското стъпало на еволюцията. Под китската амбра, ако ме разбират.

  40. 40 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Само бакшиши могат да "протестират" срещу себе си :-Д Кой ги спира, като искат да всигнат цените....

  41. 41 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Услугата е скапана, защото ОБЩИНАТА определя цената, фирмите и броя на колите, като че ли таксиметровия превоз трябва да е СОЦИАЛЕН, подобно на ГТ. Такова животно у Европа нЕма! Направо съм изумен от ниската култура на потребление на някои форумци! Всеки ползвал такси някъде в Европа знае, че нито цената , нито качеството на услугата имат нещо общ с тази у нас!

  42. 42 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 886 Неутрално

    С искане тарифата да стане 1 лев на километър столични таксиметрови шофьори излязоха на протест

    А къде остана искането за 300 години активен живот?

  43. 43 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1483 Любопитно

    Бе аз много се чудих защо вчера пред парламента нямаше таксита с надписи БЪЛГАРИЯ УБИ ДЕТЕ.
    А те били ангажирани за днеска.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  44. 44 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Нагли са!
    Ако колата харчи 10 на 100км, то за 1 км са 0,20лв и то ако е на бензин или нафта, а такива май няма.Карат или на газ или метан.
    Разходите общо с амортизационни и застраховки са 0,30лв за километър.
    Значи са с 0,50лв чиста печалба на километър.
    За качеството на услугата не мога да кажа нищо положително.

  45. 45 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 596 Неутрално

    Добре де, нека им я направят - то от клиентите зависи колко пари в крайна сметка ще получат, а високите цени значат отлив на клиенти, тъй че в крайна сметка да не издухат супата бакшишите от толкова напъване.

  46. 46 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#8] от "Падне ли веечеертаа ...":

    именно
    да си увеличат цената, никой не им забранява

    ма искат да е задължително защото все ще има фирми които ще возят за 80ст а тези за по Лев ще трябва да са супер чисти, точни, изрядни

    но клиентите ще са малко за Левче така че искат на сила всички да са длъжни да увеличат цената без услугата да става по-добра

  47. 47 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 596 Весело

    Значи са с 0,50лв чиста печалба на километър.
    —цитат от коментар 44 на antikvarno
    Значи извода е, че им трябва оборот, а не по-висока цена. А с по-високите цени, които искат, ще си качат оборота кога ми цъфнат налъмите!

  48. 48 Профил на wlq52545013
    wlq52545013
    Рейтинг: Неутрално

    Ами като искат по-високи цени - добре, но само след нови по-високи стандарти за качество. Само електромобили и коли с фабрични газови уредби, за да не замърсяват въздуха. Не по-стари от 6-7 години. Задължителен обем на багажника и пространство за пътниците, включително и на височина. Задължително шофьорите с панталон, обувки и риза.

  49. 49 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 303 Неутрално

    те с тези си цени висят по стоянките без работа а с новите им пожелания направо да си седят в къщи!

  50. 50 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 562 Весело

    Малко са нагли с тези си искания. От горе на кое, че нещо не разбирам.

  51. 52 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3975 Весело

    Значи извода е, че им трябва оборот, а не по-висока цена. А с по-високите цени, които искат, ще си качат оборота кога ми цъфнат налъмите!
    —цитат от коментар 47 на cristo_n

    Ми те много добре се усещат и затова ги ръсят тия за "лукса".
    При луксозните стоки ударението е върху маржа, а не в оборота.
    И като нЕмат мющерии за оборот - пишат се "луксозни".
    Само не мога да разбера защо поне не си сменят AdiBas-a s Adidas първом, па тогава да претендират ....

  52. 53 Профил на zoroaster
    zoroaster
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#41] от "m_style":

    Вервай ми в Европа и САЩ в големите градове регулацията е много по-голяма от софийската. Вярно, че там явно работи по-добре тази регулация ама кво да правиш ...матриял.
    Апропо в Ню Йорк има забрани за краткосрочни наеми на апартаменти и регулирани наеми за част от жилищата. Ако това някой го предложи в София ще го обявят за комунист и ще избухне революция на реститутките.
    Не че съз за да се въвежда ама все пак да се знае как работят по света е хубаво.

  53. 54 Профил на ЕТ
    ЕТ
    Рейтинг: 633 Неутрално

    В една нормална държава който и да е бизнес си определя себестойност на продукта/услугата, начислява си желаната печалба и започва да работи. Ако потребителите харесват и търсят продукта на съответната цена - печели.
    —цитат от коментар 21 на asdas200

    Всъщност, нормалното е първо да прецениш на каква цена можеш да продадеш стоката / услугата, след това да видиш дали можеш да я произведеш на достатъчно по-ниска цена за да те устройва печалбата, и тогава да почнеш. Така печалбата не е отраничена отгоре (справка, примерно, Apple).

  54. 55 Профил на zoroaster
    zoroaster
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#2] от "svoboden":


    Що за глупост е това общината да определя цена на услуга, която се предоставя от частни фирми!? Аз предпочитам в България да имаме възможно най-качествените таксиметрови услуги и съм готов да плащам реалната цена на компаниите, които ги предлагат! За какво точно ми е общината в случая!?
    —цитат от коментар 2 на svoboden


    Ми има го и на други места по света :-)

    https://fakti.bg/imoti/192081-zabrana-za-povishavane-naemite-na-jilishta-v-nu-iork

  55. 56 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Електрическите самоуправляеми коли се очакват масово да навлязат още 2020-2021 година, така, че трябва да изтърпим още около 5 години тези паразити да изнудват обществото, после да си намират някаква истинска работа, ако могат.

  56. 57 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Аз съм за свободната конкуренция. От скоро има една фирма в София, чийто услуги не съм използвал, която вози евтино и с автомобили от най-нисък клас - мънички, теснички. От друга страна има Йелоу, които експлоатират автомобили от среден клас, шофьорите са униформени, къпани ... В последната година няколко пъти ме изпомпиха и от СВ. Цеко Миневците от ОК даже и много нагло. Като гледам на снимката точно цековите разбойници са на протеста, сигурно и юнаците на Трактора.

    preklara rara
  57. 58 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Да вдигат и на 2 лв. бе, какво им пречи?

  58. 59 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    Абе, тия не бяха ли частен бизнес?

  59. 60 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Бе аз много се чудих защо вчера пред парламента нямаше таксита с надписи БЪЛГАРИЯ УБИ ДЕТЕ.А те били ангажирани за днеска.
    —цитат от коментар 43 на dedoliben


    Много хора няма да те разберат, какво казваш с тези думи, но аз ще поясня накратко, защото си прав и помниш.
    Преди повече от 15 години, когато след управлението на Виденов и БСП, когато бяхме докарани до глад, мизерия и хиперинфлация, буквално, дойде Костов, се случи едно убийство на малко дете, което се оказа син, на някакъв таксиджия.Намерено бе тялото му посред бял ден в Южния парк и се вдигна страшна врява, как не сме били защитени, как убийци посред бял ден се разхождат между нас, колко лошо било, а как хубаво се си живеели допреди 2-3 години - при БСП.И спонтанно, ама толкова спонтанно, както при протестите на онези от контрабандтабак наскоро и контрапротесите при Орешарски, се събраха пред Парламента една сюрия бакшиши и ще свалят правителството, защото не правило нищо.И замалко можеше и да стане, ако не се установи набързо, че самата майка на детето си, го е убила - нестабилна психически!
    Та тогава много бързо, с подкрепата на БСП и ДПС, бакшишите се организираха и бяха "гражданско отговорни", както никога преди и после.Те са най-долната утайка в обществото ни!!!
    Не, че съм се возил много на такси, но само един-единствен човек, си свърши работата, както трябва - закара ме, без да ме пита откъде и как да мине, пред блока и входа и не си взе сам бакшиш, беше културен и интелигентен, на средна възраст човек.Всички останали - около 20-тина - бяха ужасно некултурни, мръсни, слабоинтелигентни и изобщо - некадърни и тъпи, мрънкащи и жалки твари!!!

  60. 61 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3726 Неутрално

    До коментар [#44] от "antikvarno":

    Значи 200 км на ден по Вашата сметка са 100 лева печалба преди данъци и осигуровки. 20 дена х100 лева = 2000 лева бруто печалба. Нищо особено като брутен доход.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  61. 62 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9266 Гневно

    Като знам какви пари ни взимат от ЖП или авто гарите до 3-та градска болница са ми ясни, от 7 до 20 лв и всеки път все различни пари или тарифи...

  62. 63 Профил на Binko Georgiev Binev
    Binko Georgiev Binev
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#56] от "shumnalia":

    да бе, и за пет години колко електромобила отпо най-малко петдесет бона единия могат да се купят

  63. 64 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#62] от "Peni Nikol":

    Тук зависи доста и от престоя по светофари, но най-често на гарата са мошенници. На Автогарата май са се преборили да има само на ОК Супертранс. Ползвайте метро, а ако не ви се сменя или не можете - към Обеля, ако на влака пише, че е за летището или Бизнеспарка, ще ви откара без да слизате и да чакате друг.
    Метрото към летището направо им ....... мамата и са озверели.

  64. 65 Профил на martincho8002
    martincho8002
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Нека да стане 1 лев, но да се вдигне и качеството. Фирмите и институциите, които ги контролират да ги стегнат и то рязко и безкомпромисно.

    Колани отзад да може да се закопчаят винаги.
    Винаги чисто.
    Никога да не пуши вътре.
    Да не може да отказва курс на клиент по свое собствено желание.
    Да не питат "Искате ли бележката"
    Във ВСЯКА ЕДНА КОЛА НА ВСЯКА ЕДНА ФИРМА ДА ИМА ПОС ТЕРМИНАЛ и да не е нужно да кажеш предварително, че ще плащаш с ПОС за да ти дадат дат да платиш с карта.
    Мога и още неща да се сетя, но дори и тези не могат да изпълнят.
    Следователно, какви протести, какви глупости?

    В икономиката всичко почва от потреблението, няма как иначе. Тези са предлагането, а не потреблението. Следователно срещу, кой протестират. Свободен пазар. Това 1 левче на километър как ще им го гласува правителството. Нали от джоба на потребителя излиза левчето. Потребителят изисква срещу това левче дадена услуга с дадено качество - това се нарича търсене. Всичко почва от търсенето.

    Прочетете си учебниците. Живи идеи от мъртви икономисти. Неграмотност.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK