Що за глупост е това общината да определя цена на услуга, която се предоставя от частни фирми!? Аз предпочитам в България да имаме възможно най-качествените таксиметрови услуги и съм готов да плащам реалната цена на компаниите, които ги предлагат! За какво точно ми е общината в случая!?
Да направят колите да не са по стари от 5г. ако ще са таксита и да се къпят ВСЕКИ ден, талибаните зад волана, и след това да искат повишаване. Убер УБер Убер...
"Ние сме частен бизнес, ние сме услуга лукс, която се нуждае от пари", посочи друг от участниците в протеста ...
Мдааммм ... И кое им пречи на тия луксозните да си турнат цена и от 100 лв./км. ако поискат? Нали са "луксозни"?
Само дето "лукс" от аромат на борче, омешан с мачовския остър мирис на некъпан селски бег, за "визията" им на тюфлеци и хамали да не говорим, и всичкия този "лукс" озвучен с последните хитове на Шабан Шаулич и житейските мъдрости от последна инстанция за живота, света и политиката на примат като от прословутото "липсващо звено" ...
Що за глупост е това общината да определя цена на услуга, която се предоставя от частни фирми!? Аз предпочитам в България да имаме възможно най-качествените таксиметрови услуги и съм готов да плащам реалната цена на компаниите, които ги предлагат! За какво точно ми е общината в случая!?
Щото се регулира кой може да вози, след това трябва да се регулира и на каква цена да го прави, така че да не злоупотребява с монополната си позиция. Това не е свободен пазар, на който всеки (Лифт, Юбер или друго) да може да навлезе, а едни хора с жълти коли си делят пътниците. Регулациите водят до още регулации.
Не цъкам плюсове и минуси.
Досега не съм чул да звучи Шабан в такситата, по принцип попадам само на алкохолизирани и отчаяни от живота металюги или млади селски бекове, любители на хауса. Шабан слушат шефовете им, а те не карат таксита.
Бакшишът искал с регулативни методи да си вдигне доходите. Малко му били 80 ст/км минимална тарифа. А защо просто не си вдигне тарифата на 1.50 лв? А, забравих. Пазарният принцип, който безмилостно пречи на алчните за печалби бакшиши. Никой не смее да си вдигне самостоятелно тарифата, защото жив човек няма да се качи в таксито. Затова се опитват с регулативни мерки изкуствено да вдигнат минималната тарифа. Ако толкова са го закъсали, да вдигат самостоятелно тарифите си. Кой колкото иска - един с малки, друг с много. Но страх лозе пази - един да пусне по-евтино и другите окапват.
Бакшишът защо да не бъде задължен да плаща и двойно повече данъци заради мръсния въздух от стария му таралясник? Каква е средната възраст на едно такси в София? Десет или петнадесет години? Щом искат с регулативни мерки да си вдигат тарифите, защо и с регулативни мерки да не им вдигнат данъците заради замърсяването от изгорелите газове на таралясника?
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
На фирма, организирала протест, и се отнема лиценза. Това е в закона, и той не е от вчера. Но Бойко Каратиста май някой му е счупил топките. Само чака малко натиск, и кляка.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
В държава на абсурдите това е едно от най-абсурдните искания. Ми който иска да си прави цената левче, защо общината да задължава всички други да возят за левче.
Колеги, това с минималният праг не се ли нарича монопол? Къде е свободният пазар, конкуренция нещо? Ако цената на услугата която се предлага надвишава себестойноста на същата тази услуга, то това не е дъмпинг!
Егати, били частен бизнес, били лукс,ама държавата да им гарантира минимални цени. Нале преследваха фирмите за картелни споразумения ако се договорят за минимални цени. Адвокатите имат минимални цени, нотариусите също, архитектите също. Къде остана предприемаческия дух, след като едни браншове са привилегировани. Кой им пречи и сега да карат на тези цени.
До коментар [#11] от "Падне ли веечеертаа ...": Честно казано аз тоя Шабан дори не съм го слушал и не бих го познал, дори и да ми го пуснат, само го написах като символ. А че дънят умопомрачителна чалга - дънят. При това - голямата част от бакшишите. Има и рокаджийчета, вярно. Но те съм с впечатлението, че са малцинство. И дори и при тях "лукса" е ... кхъ, кхъ ...
В момента максималната цена за София, определена в наредба е 1,60 лв на км. Никой не пречи на бакшишите да карат на нея. Максималната цена е определена за да предпази потребителите от наглостта на бакшишите-копърки. Да се определя МИНИМАЛНА цена е малоумие, в което няма никаква икономическа , пък и каквато и да е логика. Бакшишите искат някой административно да им гарантира дебела печалба, като елиминира конкуренцията. В една нормална държава който и да е бизнес си определя себестойност на продукта/услугата, начислява си желаната печалба и започва да работи. Ако потребителите харесват и търсят продукта на съответната цена - печели.
Общината не определя цената, а минимална и максимална граница. Щото утре ако дойде някой играч със 200 коли на 20 ст км, ще настане война... капиш? И като разори останалите, след това е монополист.
последно се нервирах като се качих при един спрял, и той ми вика - я хОди е там при колегата, че точно почвам и искам да си взема кафе и цигари, е няма такъв олигофрен
за щастие ако живееш близо до метро комуникацията ти ще бъде ограничена
Все таксиджиите са най бедни. Най гладни... Аз изкарват повече пари от доста висшисти. Аз лично препоръчвам зелените таксите. Там може да се плати с безконтактна карта и не могат да те гърбят с бакшиш "ама нямам дребни да ти върна"
Няма как толкова много таксита, които 90% от работното време висят по кюшетата, да изкарват достатъчно при сегашните цени. Вероятно цените трябва да са 10 пъти по-високи, за да може да се изкарва достатъчно за 10% работно време. От къде накъде държава или община ще определя цени! Те трябва да задават правилата и да следят спазването им. Хиляди са "копърките" в София.
НУЖЕН Е СТАНДАРТ НА ТАКСИМЕТРОВИТЕ АВТОМОБИЛИ, както по производствена марка, по обем на багажното и брой на пътниците, а не само по жълт цвят. Тогава искане за повишение, което само да се регистрира, а не да е задължение.
Щото утре ако дойде някой играч със 200 коли на 20 ст км, ще настане война... капиш? И като разори останалите, след това е монополист.А бакшишите са наглички...
Да бе, ще ги разори - все едно не може веднага да дойде следващия с 200 коли. Единствено от това ще спечели потребителя, който известно време ще се вози на ниски цени - никакъв постоянен пазарен дял няма да завоюва. Този бизнес няма високи бариери за навлизане - купуваш някой хюндай и почваш. Не е примерно като в някои градове по света, където трябва да си купиш медальон от общината за $100,000
Факт е, че сред таксиметровите шофьори има и много свестни хора. Но голяма част от софийските бакшиши са или мангали, или нагли шкембаци, които ползват помпички, псуват каруцарски, пушат вътре, колите им са стари и мръсни, част от тях вероятно нямат книжки, твърде вероятно е и не плащат и данъци. Та - весели празници исках да им пожелая :)
Услуга лукс били! От няколко месеца, всеки път, когато съм се опитвала да се възползвам от тази услуга "лукс"съм оставала в отчаяно очакване и намиране на друго решение с превоза ми. Та не знам отгоре на какво ще имат претенции!
Наскоро като се возих при един ми каза, че прави чисти 150 лв на ден. И наистина, в статията няма никакви конкретни причини за да искат увеличение. Просто така, ако мине.
Що за глупост е това общината да определя цена на услуга, която се предоставя от частни фирми!? Аз предпочитам в България да имаме възможно най-качествените таксиметрови услуги и съм готов да плащам реалната цена на компаниите, които ги предлагат! За какво точно ми е общината в случая!?
И какво точно е лукса в такситата на София?Че шофьорите са арогантни, невъзпитани, мърляви и не познават улиците, та все питат точно къде искаш да отидеш и как да стигнеш?Или, че карат без да спазват знаци, првила и светофари, да не споменавам, че никога не дават мигач, искат да ги пускат всички, сякаш са автобус и спират където си щат?!А може би автомобилите са луксозни - масово на по 10 и повече години, смърдящи на цигари и евтин ароматизатор? Ако щат и 5 лв да направят км пробег, пак няма да се поправят горните неща.А ти си се вози, в "лукса"!
Услугата е скапана, защото ОБЩИНАТА определя цената, фирмите и броя на колите, като че ли таксиметровия превоз трябва да е СОЦИАЛЕН, подобно на ГТ. Такова животно у Европа нЕма! Направо съм изумен от ниската култура на потребление на някои форумци! Всеки ползвал такси някъде в Европа знае, че нито цената , нито качеството на услугата имат нещо общ с тази у нас!
Нагли са! Ако колата харчи 10 на 100км, то за 1 км са 0,20лв и то ако е на бензин или нафта, а такива май няма.Карат или на газ или метан. Разходите общо с амортизационни и застраховки са 0,30лв за километър. Значи са с 0,50лв чиста печалба на километър. За качеството на услугата не мога да кажа нищо положително.
Добре де, нека им я направят - то от клиентите зависи колко пари в крайна сметка ще получат, а високите цени значат отлив на клиенти, тъй че в крайна сметка да не издухат супата бакшишите от толкова напъване.
Ами като искат по-високи цени - добре, но само след нови по-високи стандарти за качество. Само електромобили и коли с фабрични газови уредби, за да не замърсяват въздуха. Не по-стари от 6-7 години. Задължителен обем на багажника и пространство за пътниците, включително и на височина. Задължително шофьорите с панталон, обувки и риза.
Ми те много добре се усещат и затова ги ръсят тия за "лукса". При луксозните стоки ударението е върху маржа, а не в оборота. И като нЕмат мющерии за оборот - пишат се "луксозни". Само не мога да разбера защо поне не си сменят AdiBas-a s Adidas първом, па тогава да претендират ....
Вервай ми в Европа и САЩ в големите градове регулацията е много по-голяма от софийската. Вярно, че там явно работи по-добре тази регулация ама кво да правиш ...матриял. Апропо в Ню Йорк има забрани за краткосрочни наеми на апартаменти и регулирани наеми за част от жилищата. Ако това някой го предложи в София ще го обявят за комунист и ще избухне революция на реститутките. Не че съз за да се въвежда ама все пак да се знае как работят по света е хубаво.
В една нормална държава който и да е бизнес си определя себестойност на продукта/услугата, начислява си желаната печалба и започва да работи. Ако потребителите харесват и търсят продукта на съответната цена - печели.
Всъщност, нормалното е първо да прецениш на каква цена можеш да продадеш стоката / услугата, след това да видиш дали можеш да я произведеш на достатъчно по-ниска цена за да те устройва печалбата, и тогава да почнеш. Така печалбата не е отраничена отгоре (справка, примерно, Apple).
Що за глупост е това общината да определя цена на услуга, която се предоставя от частни фирми!? Аз предпочитам в България да имаме възможно най-качествените таксиметрови услуги и съм готов да плащам реалната цена на компаниите, които ги предлагат! За какво точно ми е общината в случая!?
Електрическите самоуправляеми коли се очакват масово да навлязат още 2020-2021 година, така, че трябва да изтърпим още около 5 години тези паразити да изнудват обществото, после да си намират някаква истинска работа, ако могат.
Аз съм за свободната конкуренция. От скоро има една фирма в София, чийто услуги не съм използвал, която вози евтино и с автомобили от най-нисък клас - мънички, теснички. От друга страна има Йелоу, които експлоатират автомобили от среден клас, шофьорите са униформени, къпани ... В последната година няколко пъти ме изпомпиха и от СВ. Цеко Миневците от ОК даже и много нагло. Като гледам на снимката точно цековите разбойници са на протеста, сигурно и юнаците на Трактора.
Много хора няма да те разберат, какво казваш с тези думи, но аз ще поясня накратко, защото си прав и помниш. Преди повече от 15 години, когато след управлението на Виденов и БСП, когато бяхме докарани до глад, мизерия и хиперинфлация, буквално, дойде Костов, се случи едно убийство на малко дете, което се оказа син, на някакъв таксиджия.Намерено бе тялото му посред бял ден в Южния парк и се вдигна страшна врява, как не сме били защитени, как убийци посред бял ден се разхождат между нас, колко лошо било, а как хубаво се си живеели допреди 2-3 години - при БСП.И спонтанно, ама толкова спонтанно, както при протестите на онези от контрабандтабак наскоро и контрапротесите при Орешарски, се събраха пред Парламента една сюрия бакшиши и ще свалят правителството, защото не правило нищо.И замалко можеше и да стане, ако не се установи набързо, че самата майка на детето си, го е убила - нестабилна психически! Та тогава много бързо, с подкрепата на БСП и ДПС, бакшишите се организираха и бяха "гражданско отговорни", както никога преди и после.Те са най-долната утайка в обществото ни!!! Не, че съм се возил много на такси, но само един-единствен човек, си свърши работата, както трябва - закара ме, без да ме пита откъде и как да мине, пред блока и входа и не си взе сам бакшиш, беше културен и интелигентен, на средна възраст човек.Всички останали - около 20-тина - бяха ужасно некултурни, мръсни, слабоинтелигентни и изобщо - некадърни и тъпи, мрънкащи и жалки твари!!!
Значи 200 км на ден по Вашата сметка са 100 лева печалба преди данъци и осигуровки. 20 дена х100 лева = 2000 лева бруто печалба. Нищо особено като брутен доход.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Тук зависи доста и от престоя по светофари, но най-често на гарата са мошенници. На Автогарата май са се преборили да има само на ОК Супертранс. Ползвайте метро, а ако не ви се сменя или не можете - към Обеля, ако на влака пише, че е за летището или Бизнеспарка, ще ви откара без да слизате и да чакате друг. Метрото към летището направо им ....... мамата и са озверели.
Нека да стане 1 лев, но да се вдигне и качеството. Фирмите и институциите, които ги контролират да ги стегнат и то рязко и безкомпромисно.
Колани отзад да може да се закопчаят винаги. Винаги чисто. Никога да не пуши вътре. Да не може да отказва курс на клиент по свое собствено желание. Да не питат "Искате ли бележката" Във ВСЯКА ЕДНА КОЛА НА ВСЯКА ЕДНА ФИРМА ДА ИМА ПОС ТЕРМИНАЛ и да не е нужно да кажеш предварително, че ще плащаш с ПОС за да ти дадат дат да платиш с карта. Мога и още неща да се сетя, но дори и тези не могат да изпълнят. Следователно, какви протести, какви глупости?
В икономиката всичко почва от потреблението, няма как иначе. Тези са предлагането, а не потреблението. Следователно срещу, кой протестират. Свободен пазар. Това 1 левче на километър как ще им го гласува правителството. Нали от джоба на потребителя излиза левчето. Потребителят изисква срещу това левче дадена услуга с дадено качество - това се нарича търсене. Всичко почва от търсенето.
Прочетете си учебниците. Живи идеи от мъртви икономисти. Неграмотност.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
truly
Рейтинг: 657 НеутралноЮбер? Да ги пускат веднага.
svoboden
Рейтинг: 2343 НеутралноЩо за глупост е това общината да определя цена на услуга, която се предоставя от частни фирми!? Аз предпочитам в България да имаме възможно най-качествените таксиметрови услуги и съм готов да плащам реалната цена на компаниите, които ги предлагат! За какво точно ми е общината в случая!?
spectator
Рейтинг: 80 НеутралноЕдна от професиите, които ще изчезнат до 10г и за разлика от други няма да ми липсва.
Николай Георгиев
Рейтинг: 1147 ВеселоХахаха, услуга лукс, недейте така, молА ви сА..
UJC4040
Рейтинг: 613 НеутралноА кой им пречи да си увеличат цената?
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.narodaeverekciq
Рейтинг: 230 НеутралноДа направят колите да не са по стари от 5г. ако ще са таксита и да се къпят ВСЕКИ ден, талибаните зад волана, и след това да искат повишаване. Убер УБер Убер...
xm...
Рейтинг: 2259 Весело"Ние сме частен бизнес, ние сме услуга лукс, която се нуждае от пари", посочи друг от участниците в протеста ...
Мдааммм ...
И кое им пречи на тия луксозните да си турнат цена и от 100 лв./км. ако поискат?
Нали са "луксозни"?
Само дето "лукс" от аромат на борче, омешан с мачовския остър мирис на некъпан селски бег, за "визията" им на тюфлеци и хамали да не говорим, и всичкия този "лукс" озвучен с последните хитове на Шабан Шаулич и житейските мъдрости от последна инстанция за живота, света и политиката на примат като от прословутото "липсващо звено" ...
Ай сИктир, бе!
Падне ли веечеертаа ...
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#2] от "svoboden":
И кой пречи на компаниите да те дерат с повече? Могат и 2 лв. да ти искат на км, ако не си разбрал става въпрос за минимален праг, а не максимален.
Imaginary Friend
Рейтинг: 811 НеутралноЩото се регулира кой може да вози, след това трябва да се регулира и на каква цена да го прави, така че да не злоупотребява с монополната си позиция. Това не е свободен пазар, на който всеки (Лифт, Юбер или друго) да може да навлезе, а едни хора с жълти коли си делят пътниците. Регулациите водят до още регулации. Не цъкам плюсове и минуси.
falcone
Рейтинг: 623 НеутралноДо коментар [#8] от "Падне ли веечеертаа ...":
Тоест те протестират срещу някой, който би подбивал услугата?
Падне ли веечеертаа ...
Рейтинг: 0 ВеселоДо коментар [#7] от "xm...":
Досега не съм чул да звучи Шабан в такситата, по принцип попадам само на алкохолизирани и отчаяни от живота металюги или млади селски бекове, любители на хауса. Шабан слушат шефовете им, а те не карат таксита.
Lou
Рейтинг: 2357 НеутралноБакшишът искал с регулативни методи да си вдигне доходите. Малко му били 80 ст/км минимална тарифа. А защо просто не си вдигне тарифата на 1.50 лв? А, забравих. Пазарният принцип, който безмилостно пречи на алчните за печалби бакшиши. Никой не смее да си вдигне самостоятелно тарифата, защото жив човек няма да се качи в таксито. Затова се опитват с регулативни мерки изкуствено да вдигнат минималната тарифа. Ако толкова са го закъсали, да вдигат самостоятелно тарифите си. Кой колкото иска - един с малки, друг с много. Но страх лозе пази - един да пусне по-евтино и другите окапват.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Бакшишът защо да не бъде задължен да плаща и двойно повече данъци заради мръсния въздух от стария му таралясник? Каква е средната възраст на едно такси в София? Десет или петнадесет години? Щом искат с регулативни мерки да си вдигат тарифите, защо и с регулативни мерки да не им вдигнат данъците заради замърсяването от изгорелите газове на таралясника?
UJC4040
Рейтинг: 613 НеутралноНа фирма, организирала протест, и се отнема лиценза. Това е в закона, и той не е от вчера. Но Бойко Каратиста май някой му е счупил топките. Само чака малко натиск, и кляка.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Billy Pilgrim
Рейтинг: 2024 НеутралноВ държава на абсурдите това е едно от най-абсурдните искания. Ми който иска да си прави цената левче, защо общината да задължава всички други да возят за левче.
СърПичук
Рейтинг: 753 НеутралноДо коментар [#8] от "Падне ли веечеертаа ...":
Подпис - електронен ;)До коментар [#10] от "falkoneti":
Колеги, това с минималният праг не се ли нарича монопол?
Къде е свободният пазар, конкуренция нещо?
Ако цената на услугата която се предлага надвишава себестойноста на същата тази услуга, то това не е дъмпинг!
ivobog
Рейтинг: 237 ГневноЕгати, били частен бизнес, били лукс,ама държавата да им гарантира минимални цени. Нале преследваха фирмите за картелни споразумения ако се договорят за минимални цени. Адвокатите имат минимални цени, нотариусите също, архитектите също. Къде остана предприемаческия дух, след като едни браншове са привилегировани.
Кой им пречи и сега да карат на тези цени.
Петър Петров
Рейтинг: 539 НеутралноКакво им пречи.Частен бизнес е това.Никой не е задължен да ползва таксита.
Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .mqj41586140
Рейтинг: 0 НеутралноАз богат бакшиш не съм видял. Така, че нека вдигат цената. Няма да усетим кой знае колко.
xm...
Рейтинг: 2259 ВеселоДо коментар [#11] от "Падне ли веечеертаа ...":
Честно казано аз тоя Шабан дори не съм го слушал и не бих го познал, дори и да ми го пуснат, само го написах като символ.
А че дънят умопомрачителна чалга - дънят. При това - голямата част от бакшишите.
Има и рокаджийчета, вярно. Но те съм с впечатлението, че са малцинство.
И дори и при тях "лукса" е ... кхъ, кхъ ...
blaf
Рейтинг: 698 НеутралноДебилно искане. Който иска и сега може да кара на 1лв/км.
asdas200
Рейтинг: 239 НеутралноВ момента максималната цена за София, определена в наредба е 1,60 лв на км. Никой не пречи на бакшишите да карат на нея. Максималната цена е определена за да предпази потребителите от наглостта на бакшишите-копърки. Да се определя МИНИМАЛНА цена е малоумие, в което няма никаква икономическа , пък и каквато и да е логика. Бакшишите искат някой административно да им гарантира дебела печалба, като елиминира конкуренцията. В една нормална държава който и да е бизнес си определя себестойност на продукта/услугата, начислява си желаната печалба и започва да работи. Ако потребителите харесват и търсят продукта на съответната цена - печели.
diegos
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#2] от "svoboden":
Общината не определя цената, а минимална и максимална граница. Щото утре ако дойде някой играч със 200 коли на 20 ст км, ще настане война... капиш? И като разори останалите, след това е монополист.
А бакшишите са наглички...
carmello
Рейтинг: 1258 Веселобакшиши в София има сякви, от селяни, до пичове
последно се нервирах като се качих при един спрял, и той ми вика - я хОди е там при колегата, че точно почвам и искам да си взема кафе и цигари, е няма такъв олигофрен
за щастие ако живееш близо до метро комуникацията ти ще бъде ограничена
rdb41527334
Рейтинг: 301 НеутралноВсе таксиджиите са най бедни. Най гладни... Аз изкарват повече пари от доста висшисти. Аз лично препоръчвам зелените таксите. Там може да се плати с безконтактна карта и не могат да те гърбят с бакшиш "ама нямам дребни да ти върна"
ПИК е велик
Рейтинг: 294 НеутралноНяма как толкова много таксита, които 90% от работното време висят по кюшетата, да изкарват достатъчно при сегашните цени. Вероятно цените трябва да са 10 пъти по-високи, за да може да се изкарва достатъчно за 10% работно време.
Спечелихме битка, но не и войната!От къде накъде държава или община ще определя цени! Те трябва да задават правилата и да следят спазването им. Хиляди са "копърките" в София.
convince
Рейтинг: 1314 НеутралноНУЖЕН Е СТАНДАРТ НА ТАКСИМЕТРОВИТЕ АВТОМОБИЛИ, както по производствена марка, по обем на багажното и брой на пътниците, а не само по жълт цвят.
Тогава искане за повишение, което само да се регистрира, а не да е задължение.
convince
Рейтинг: 1314 НеутралноДо коментар [#15] от "СърПичук":
Да, монопол е - посткомуно монопол, поискан от посткомунотъпунгери!
Щот знаят, че искат от подобни!
musashii
Рейтинг: 810 НеутралноКой им пречи да сложат цена и 2 лева на километър ако искат?Това е все едно на пазара да се забранят доматите да се продават под 3 лева на килограм.
mr. bungle
Рейтинг: 473 ВеселоОще малко и DMS акция ще искат да им правим.
suck it and see.Petak
Рейтинг: 581 НеутралноПоздрав за всички фенове на регулациите, които обясняваха колко правилно е вчерашното решение за Убер!
Камен
Рейтинг: 1130 НеутралноДа бе, ще ги разори - все едно не може веднага да дойде следващия с 200 коли.
Единствено от това ще спечели потребителя, който известно време ще се вози на ниски цени - никакъв постоянен пазарен дял няма да завоюва.
Този бизнес няма високи бариери за навлизане - купуваш някой хюндай и почваш.
Не е примерно като в някои градове по света, където трябва да си купиш медальон от общината за $100,000
dark_gogo
Рейтинг: 5 НеутралноФакт е, че сред таксиметровите шофьори има и много свестни хора. Но голяма част от софийските бакшиши са или мангали, или нагли шкембаци, които ползват помпички, псуват каруцарски, пушат вътре, колите им са стари и мръсни, част от тях вероятно нямат книжки, твърде вероятно е и не плащат и данъци. Та - весели празници исках да им пожелая :)
xm...
Рейтинг: 2259 Весело:)
Както е лафът - тук е ЕС!
http://www.dnevnik.bg/evropa/2017/12/21/3101139_franciia_se_gotvi_da_vdigne_minimalnite_ceni_na_hranite/
germina
Рейтинг: 294 ГневноУслуга лукс били! От няколко месеца, всеки път, когато съм се опитвала да се възползвам от тази услуга "лукс"съм оставала в отчаяно очакване и намиране на друго решение с превоза ми. Та не знам отгоре на какво ще имат претенции!
allin
Рейтинг: 240 НеутралноНаскоро като се возих при един ми каза, че прави чисти 150 лв на ден. И наистина, в статията няма никакви конкретни причини за да искат увеличение. Просто така, ако мине.
Роси
Рейтинг: 7886 НеутралноТе и сега вземат, колкото си искат, особено ако качат някой от провинцията или някой чужденец.
Черна Станция
Рейтинг: 237 НеутралноИ 2 лева да стане цената, пак ще им е малко и ще ни возят със Шкоди на по 900 000км.
Нищо не е каквото изглежда...chinaski
Рейтинг: 402 НеутралноИ какво точно е лукса в такситата на София?Че шофьорите са арогантни, невъзпитани, мърляви и не познават улиците, та все питат точно къде искаш да отидеш и как да стигнеш?Или, че карат без да спазват знаци, првила и светофари, да не споменавам, че никога не дават мигач, искат да ги пускат всички, сякаш са автобус и спират където си щат?!А може би автомобилите са луксозни - масово на по 10 и повече години, смърдящи на цигари и евтин ароматизатор?
Ако щат и 5 лв да направят км пробег, пак няма да се поправят горните неща.А ти си се вози, в "лукса"!
kiro1234
Рейтинг: 262 ВеселоБакшиш е най-ниското стъпало на еволюцията. Под китската амбра, ако ме разбират.
tvr18355030
Рейтинг: 478 НеутралноСамо бакшиши могат да "протестират" срещу себе си :-Д Кой ги спира, като искат да всигнат цените....
m_style
Рейтинг: 590 НеутралноУслугата е скапана, защото ОБЩИНАТА определя цената, фирмите и броя на колите, като че ли таксиметровия превоз трябва да е СОЦИАЛЕН, подобно на ГТ. Такова животно у Европа нЕма! Направо съм изумен от ниската култура на потребление на някои форумци! Всеки ползвал такси някъде в Европа знае, че нито цената , нито качеството на услугата имат нещо общ с тази у нас!
koko65bg
Рейтинг: 791 НеутралноС искане тарифата да стане 1 лев на километър столични таксиметрови шофьори излязоха на протест
А къде остана искането за 300 години активен живот?
dedoliben
Рейтинг: 1798 ЛюбопитноБе аз много се чудих защо вчера пред парламента нямаше таксита с надписи БЪЛГАРИЯ УБИ ДЕТЕ.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIА те били ангажирани за днеска.
antikvarno
Рейтинг: 799 НеутралноНагли са!
Ако колата харчи 10 на 100км, то за 1 км са 0,20лв и то ако е на бензин или нафта, а такива май няма.Карат или на газ или метан.
Разходите общо с амортизационни и застраховки са 0,30лв за километър.
Значи са с 0,50лв чиста печалба на километър.
За качеството на услугата не мога да кажа нищо положително.
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноДобре де, нека им я направят - то от клиентите зависи колко пари в крайна сметка ще получат, а високите цени значат отлив на клиенти, тъй че в крайна сметка да не издухат супата бакшишите от толкова напъване.
leo1971
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#8] от "Падне ли веечеертаа ...":
именно
да си увеличат цената, никой не им забранява
ма искат да е задължително защото все ще има фирми които ще возят за 80ст а тези за по Лев ще трябва да са супер чисти, точни, изрядни
но клиентите ще са малко за Левче така че искат на сила всички да са длъжни да увеличат цената без услугата да става по-добра
cristo_n
Рейтинг: 524 Веселоwlq52545013
Рейтинг: НеутралноАми като искат по-високи цени - добре, но само след нови по-високи стандарти за качество. Само електромобили и коли с фабрични газови уредби, за да не замърсяват въздуха. Не по-стари от 6-7 години. Задължителен обем на багажника и пространство за пътниците, включително и на височина. Задължително шофьорите с панталон, обувки и риза.
maane
Рейтинг: 294 Неутралноте с тези си цени висят по стоянките без работа а с новите им пожелания направо да си седят в къщи!
Valeria
Рейтинг: 466 ВеселоМалко са нагли с тези си искания. От горе на кое, че нещо не разбирам.
falcone
Рейтинг: 623 Неутралноhttps://www.youtube.com/watch?v=-05Qn7IGJ_U
https://www.youtube.com/watch?v=HE6MUosEBjg
xm...
Рейтинг: 2259 ВеселоМи те много добре се усещат и затова ги ръсят тия за "лукса".
При луксозните стоки ударението е върху маржа, а не в оборота.
И като нЕмат мющерии за оборот - пишат се "луксозни".
Само не мога да разбера защо поне не си сменят AdiBas-a s Adidas първом, па тогава да претендират ....
zoroaster
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#41] от "m_style":
Вервай ми в Европа и САЩ в големите градове регулацията е много по-голяма от софийската. Вярно, че там явно работи по-добре тази регулация ама кво да правиш ...матриял.
Апропо в Ню Йорк има забрани за краткосрочни наеми на апартаменти и регулирани наеми за част от жилищата. Ако това някой го предложи в София ще го обявят за комунист и ще избухне революция на реститутките.
Не че съз за да се въвежда ама все пак да се знае как работят по света е хубаво.
ЕТ
Рейтинг: 597 НеутралноВсъщност, нормалното е първо да прецениш на каква цена можеш да продадеш стоката / услугата, след това да видиш дали можеш да я произведеш на достатъчно по-ниска цена за да те устройва печалбата, и тогава да почнеш. Така печалбата не е отраничена отгоре (справка, примерно, Apple).
zoroaster
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#2] от "svoboden":
Ми има го и на други места по света :-)
https://fakti.bg/imoti/192081-zabrana-za-povishavane-naemite-na-jilishta-v-nu-iork
shumnalia
Рейтинг: 326 НеутралноЕлектрическите самоуправляеми коли се очакват масово да навлязат още 2020-2021 година, така, че трябва да изтърпим още около 5 години тези паразити да изнудват обществото, после да си намират някаква истинска работа, ако могат.
edin slep
Рейтинг: 894 НеутралноАз съм за свободната конкуренция. От скоро има една фирма в София, чийто услуги не съм използвал, която вози евтино и с автомобили от най-нисък клас - мънички, теснички. От друга страна има Йелоу, които експлоатират автомобили от среден клас, шофьорите са униформени, къпани ... В последната година няколко пъти ме изпомпиха и от СВ. Цеко Миневците от ОК даже и много нагло. Като гледам на снимката точно цековите разбойници са на протеста, сигурно и юнаците на Трактора.
preklara raraЛео
Рейтинг: 1488 НеутралноДа вдигат и на 2 лв. бе, какво им пречи?
Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 586 НеутралноАбе, тия не бяха ли частен бизнес?
chinaski
Рейтинг: 402 НеутралноМного хора няма да те разберат, какво казваш с тези думи, но аз ще поясня накратко, защото си прав и помниш.
Преди повече от 15 години, когато след управлението на Виденов и БСП, когато бяхме докарани до глад, мизерия и хиперинфлация, буквално, дойде Костов, се случи едно убийство на малко дете, което се оказа син, на някакъв таксиджия.Намерено бе тялото му посред бял ден в Южния парк и се вдигна страшна врява, как не сме били защитени, как убийци посред бял ден се разхождат между нас, колко лошо било, а как хубаво се си живеели допреди 2-3 години - при БСП.И спонтанно, ама толкова спонтанно, както при протестите на онези от контрабандтабак наскоро и контрапротесите при Орешарски, се събраха пред Парламента една сюрия бакшиши и ще свалят правителството, защото не правило нищо.И замалко можеше и да стане, ако не се установи набързо, че самата майка на детето си, го е убила - нестабилна психически!
Та тогава много бързо, с подкрепата на БСП и ДПС, бакшишите се организираха и бяха "гражданско отговорни", както никога преди и после.Те са най-долната утайка в обществото ни!!!
Не, че съм се возил много на такси, но само един-единствен човек, си свърши работата, както трябва - закара ме, без да ме пита откъде и как да мине, пред блока и входа и не си взе сам бакшиш, беше културен и интелигентен, на средна възраст човек.Всички останали - около 20-тина - бяха ужасно некултурни, мръсни, слабоинтелигентни и изобщо - некадърни и тъпи, мрънкащи и жалки твари!!!
DDR
Рейтинг: 2540 НеутралноДо коментар [#44] от "antikvarno":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Значи 200 км на ден по Вашата сметка са 100 лева печалба преди данъци и осигуровки. 20 дена х100 лева = 2000 лева бруто печалба. Нищо особено като брутен доход.
Peni Nikol
Рейтинг: 5046 ГневноКато знам какви пари ни взимат от ЖП или авто гарите до 3-та градска болница са ми ясни, от 7 до 20 лв и всеки път все различни пари или тарифи...
Binko Georgiev Binev
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#56] от "shumnalia":
да бе, и за пет години колко електромобила отпо най-малко петдесет бона единия могат да се купят
victortrt
Рейтинг: 422 НеутралноДо коментар [#62] от "Peni Nikol":
Тук зависи доста и от престоя по светофари, но най-често на гарата са мошенници. На Автогарата май са се преборили да има само на ОК Супертранс. Ползвайте метро, а ако не ви се сменя или не можете - към Обеля, ако на влака пише, че е за летището или Бизнеспарка, ще ви откара без да слизате и да чакате друг.
Метрото към летището направо им ....... мамата и са озверели.
martincho8002
Рейтинг: 409 НеутралноНека да стане 1 лев, но да се вдигне и качеството. Фирмите и институциите, които ги контролират да ги стегнат и то рязко и безкомпромисно.
Колани отзад да може да се закопчаят винаги.
Винаги чисто.
Никога да не пуши вътре.
Да не може да отказва курс на клиент по свое собствено желание.
Да не питат "Искате ли бележката"
Във ВСЯКА ЕДНА КОЛА НА ВСЯКА ЕДНА ФИРМА ДА ИМА ПОС ТЕРМИНАЛ и да не е нужно да кажеш предварително, че ще плащаш с ПОС за да ти дадат дат да платиш с карта.
Мога и още неща да се сетя, но дори и тези не могат да изпълнят.
Следователно, какви протести, какви глупости?
В икономиката всичко почва от потреблението, няма как иначе. Тези са предлагането, а не потреблението. Следователно срещу, кой протестират. Свободен пазар. Това 1 левче на километър как ще им го гласува правителството. Нали от джоба на потребителя излиза левчето. Потребителят изисква срещу това левче дадена услуга с дадено качество - това се нарича търсене. Всичко почва от търсенето.
Прочетете си учебниците. Живи идеи от мъртви икономисти. Неграмотност.