Външният контрол на градския транспорт в София щял да струва почти колкото вътрешния

Външният контрол на градския транспорт в София щял да струва почти колкото вътрешния

© Цветелина Белутова



Издръжката на групата за контрол на градския транспорт в София, в която работят 22-ма души, е 360 000 лева на година, каза днес по Нова телевизия нейният ръководител Лъчезар Пеков. Той поясни, че сумата не е много по-голяма от тази за възлагане на инспекциите на външна фирма, но обхватът ще е много по-сериозен, защото проверяващите ще са 50.


Според обявената поръчка тя е за 468 хиляди лева, но това е без ДДС. Като мотив за промяната Пеков посочи и това, че шофьорите вече познавали проверяващите от Центъра за градска мобилност.


Попитан, защо участващите фирми трябва да имат лиценз за локална мобилна радиотелефонна мрежа, той поясни, че целта е да се реагира по-бързо на сигнали. Сега проверяващите също контактували помежду си чрез радиостанции.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2041 Неутрално

    Нещо не разбирам, какво от това, че шофьорите познават контрольорите, нали трябва да се контролират документите на пътниците - не че това е много лесна работа, особено за жени в напреднала възраст, които в някои случаи едва ли не трябва физически да се борят с разни идиоти.
    А дали тази дейност да се извършва от общинска или частна фирма е въпрос на икономически ползи или загуби, защото ако с една частна фирма се сключи договра по такъв начин, че нейните доходи да са функция на нейната ефективност, мисля че всички ще имаме полза.

  2. 2 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Е така се поумнявя КОЙ и какво избираш. Щото нищо по-вредно, безполезно и ужасно скъпо от гербеляшка управа не е измислено , та крайно време е да се научим,че избираме за да ни служат на нас, а не да богатеят те.

  3. 3 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#1] от "tsvetko_51":

    500 хил за отскок на частната фирма, дето ще проверява дали водачите продават билети.

  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2634 Неутрално

    Феноменални идиоти. Упражнение в стил "как да даадем половин милион на ОК супертранс".

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на SV
    SV
    Рейтинг: 15 Неутрално

    "Журналистката" от Нова Телевизия не попита защо е поставено изискване към кандидатите да имат лиценз за спасителна дейност и разрешение за достъп до класифицирана информация.

    Защо им трябват радиостанции като всичко това става и с обикновен мобилен телефон (пак мигновено)? Защо е нужно да имат 50 автомобила като 50 са и проверяващите - поне по двама в екип? Коли ли ще карат, на автобуси ли ще се возят?

    Очевидно това е поредната обществена поръчка направена за конкретна фирма. На това му се вика "корупция", но нали тук нямаме такова нещо. Сигурно е някаква друга причината.

  6. 6 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 914 Неутрално

    А дали тази дейност да се извършва от общинска или частна фирма е въпрос на икономически ползи или загуби, защото ако с една частна фирма се сключи договра по такъв начин, че нейните доходи да са функция на нейната ефективност, мисля че всички ще имаме полза.
    —цитат от коментар 1 на tsvetko_51

    Сериозно?
    Поръчката е за дейност, която няма как да се оцени с икономически ползи или загуби - най-много да си изберат произволен месец и да отчетат, че продажбите на билети в превозните средства е скочила с някакъв процент.
    Всичко това, срещу > 560 хиляди лева, много повече, отколкото дава градския транспорт, за да следи, дали пътниците си купуват билети.
    Изискванията в поръчката са доста интересни... По автомобил на служител, явно ще осъществяват контрола в движение, вместо да се возят с градския транспорт.
    И изискване за моментална комуникация... "Колеги, еди-къде съм, шофьора на автобуса не се е бръснал от 3 дни, елате на помощ, да го обръснем назидателно пред пътниците".

  7. 7 Профил на today
    today
    Рейтинг: 918 Неутрално

    "Попитан, защо участващите фирми трябва да имат лиценз за локална мобилна радиотелефонна мрежа, той поясни, че целта е да се реагира по-бързо на сигнали."

    Не, целта е само една фирма да отговаря на условията, за да е сигурно, че точно тя ще спечели. Всеки един мобилен оператор за по 20 лева на карта на месец ще им даде неограничени разговори в групата, така че условието за лиценза е абсолютна щуротия, и е само и единствено по корупционни причини.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  8. 8 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1128 Гневно

    ''Попитан, защо участващите фирми трябва да имат лиценз за локална мобилна радиотелефонна мрежа, той поясни, че целта е да се реагира по-бързо на сигнали''

    а пък ние ядем доматите с колци - все едно не могат да комуникират помежду си с мобилни телефони....

    толкова е нагласено, че чак смърди !!!

  9. 9 Профил на kamenl
    kamenl
    Рейтинг: 506 Неутрално

    все едно не могат да комуникират помежду си с мобилни телефони....толкова е нагласено, че чак смърди !!!
    —цитат от коментар 8 на carmello


    Ами ако стане ядрена война, и злите Хамериканци бомбардират кулите на мобилните оператори, как ще си говорят проверяващите помежду си без собствена мрежа, а? А? Няма да има никакъв контрол!

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  10. 10 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 233 Разстроено

    НачЕ !

    "Ако имаше корупцЕа, държавата нямаше да изпитва този невиждан икономически растеж! Точка"

    Боко от трибуната на Европарламента, баце !

  11. 11 Профил на Malcolm Reynolds
    Malcolm Reynolds
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Не добре написана статия.
    Оставя впечатлението, че се отнася за контрольорите, които късат билетчета.

    Всъщност "групата за контрол на градския транспорт", контролира шофьорите, дали пият, дали имат билети, дали отварят врати по светофарите и т.н.

    А, че лапане ще има е ясно.

  12. 12 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Чудесна далаверка за някоя "наша" фирма.

    Половин милион и парите на измъчените софийски пътници в градски транспорт за поръчка от която няма начин как да се докажат резултатите. ГЕРБ са царе на това.

    А преди година ни обясняваха как спешно имало нужда да се увеличи билетчето със 60%. Е явно че има нужда за далаверите на данчето.

  13. 13 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3009 Гневно

    Гадни подли наглеци!
    Вместо да харчат толкова много излишни пари, да започнат да приемат жалбите на хората, да ги обработват веднага и бързо и да дават смислени отговори. И да разрашат на служителите си да предават жалбигте и оплакванията на пътниците.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  14. 14 Профил на kilgore
    kilgore
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#1] от "tsvetko_51":

    Както е отбелязал колегата в коментар 11, статията е тъпо написана, защото става дума за контрол на шофьорите, а не на редовността на пътниците.
    Аз се усетих, само защото познавам г-н Пеков...

    'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)
  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8849 Неутрално

    Има един половин милион, който трябва да се усвои и може би едни наши хора, които са или без работа или не им се работи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK