Полицията разби международна група за пране на пари чрез OneCoin (видео)

Полицията разби международна група за пране на пари чрез OneCoin (видео)

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА, Капитал



Международна група за пране на пари, използвала т.нар. виртуална валута уанкойн (OneCoin) беше разбита след съвместна акция на ГДБОП, Специализираната прокуратура и ДАНС. Българските служби се включили в разследването на прокуратурата в германския град Билефелд (Северен Рейн-Вестфалия) "за неутрализиране на мащабна пирамидална структура за измами с търговска цел, прогресивно набиране на клиенти и пране на пари чрез създаване и разпространение на виртуалната валута", се казва в съобщението на Специализираната прокуратура.


До разследването се стигнало заради свързани с българското дружество хора, сред които две български с германско гражданство. Разследващите установили местонахождението на сървърите в София и обслужващите ги фирми, използвани от международната престъпна организация. Според "Капитал" вероятно двете българки, за които става дума са Ружа Игнатова, която ръководи мрежата от компании и майка й Веска Игнатова.


На 17 и 18 януари в присъствието на представители на Европол и германските разследващи органи са претърсени офисите на българското търговско дружество, както и на още 14 други фирми. Иззети са множество веществени доказателства, включително сървъри. До момента са разпитани 50 души като свидетели, съобщиха още от прокуратурата.




По време на разследването е установено, че регистрирано в Обединените арабски емирства дружество действа на 4 континента чрез стотици свързани с него фирми. То въвежда разплащания с уанкойн (по подобие на криптовалутата биткойн). В Германия разпространението на уанкойни е забранено и се предполага, че тази валута служи като платежно средство, чрез което се заобикаля местното законодателство, уреждащо платежните услуги.


Германските власти имат съмнения, че по този начин може да се финансират организирани престъпни групи и терористични организации.


Българското дружество е изпълнявало функциите на фактически търговски представител и дистрибутор на виртуалната валута, създадена от регистрираната в ОАЕ компания. В момента дейността на свързани с нея дружества се разследва още в Англия, Ирландия, Италия, САЩ, Канада, Украйна, Литва, Латвия, Естония и още няколко държави.

Коментари (101)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1942 Любопитно

    Само не казват колко коина са конфискували :D

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 669 Весело

    Няма и да кажат - важното е ПР да си правят

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11786 Неутрално

    А какво стана с госпожата която започна бизнес с криптовалути в София. Нали и тя беше с немска фирма и купи ресторант Крим?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#2] от "Taiga":

    Все още са далеч от пирамидата "МММ" на другаря Мавроди от Русия - най-голямата пирамида сред пирамидите ... с 15 млн "вложителя"

  6. 6 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    И криптовалутата в Банкя на сигурно в Банкя ли е?

  7. 7 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 933 Неутрално

    КТБ ГО ПРОСПАХА,АМА ЗА ДРЕБНИ ДАЛАВЕРКИ СКАЧАТ ВЕДНАГА.АРТИСТИ НЕЩАСТНИ..

  8. 8 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 751 Неутрално

    Знаем за Ружа...

    Между другото - едно от добрите разследвания на Капитал/Дневник преди години е и повод за това разследване и арести..

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 582 Неутрално

    добро утро. беше обществена тайна, че уанкойн е измама. абсолютно очевидно освен това.
    https://www.youtube.com/watch?v=SyTRWLHFP3g

  11. 11 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5679 Неутрално

    Ром клечи до тръшнат на земята кон и си мърмори под носа:
    - Нали беше убаво да се инвестира у бит конь...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  12. 12 Профил на khmerrouge
    khmerrouge
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Това не е и никога не е било криптовалута. Това са обикновени пирамидари, намерили са шарани и ловят ли, ловят.
    Криптовалутите са нещо съвсем различно.

    http://www.medihelp-assistance.com/
  13. 13 Профил на rpl21549010
    rpl21549010
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Крипто валутите здраво стрехнаха държавите , щото не могат да упражняват контрол върху тях.
    Отличен начин са , ако примерно си самоенат програмист и вършиш работа за някой в другия край на света да си поискаш плащене с биткой примерно. Чиста необлагаема пара :) и никой не знае за нея освен ти и тоя които ти е превел. И ако си я пазиш на портфеил на твоя машина вместо някъде из облаците никой не може да я пипне даже и да знае за нея.

  14. 14 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 582 Неутрално

    ама чак пък пране на пари... в смисъл, с истински криптовалути може да се прави, но уанкойн нито се търгува на борси, нито се приема където и да било :D

  15. 15 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5679 Неутрално

    До коментар [#4] от "penetrating":

    Окошариха я на летището в Мюнхен.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  16. 16 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Ах, доктор Ружа я закъса. Ами сега? Коя беше другата кукла с нея от същото класно?

  17. 17 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2645 Любопитно

    Излиза, че е криптовалута, която не се "копае" т.е. някой я емитира. Ако е така, то само емитента може да гарантира ликвидност. Стига да има кой да вярва а такъв емитент.
    Ако имаше процес на "копаене" трябваше да има хора, които торсът отделните монети с цял комплекс от машини и облачни услуги.

    подпис
  18. 18 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 2025 Весело

    До коментар [#5] от "Индиана":

    Проучих въпроса и:
    според уикипедия, през 2007 Мавроди е осъден за измама на 10000 инвеститора със сумата от около 4.5 млн. долара
    А Бърнард Мейдоу, американски демократичен бизнесмен, по същата схема е ошушкал хората само със 65 милиарда долара?
    Май няма място за сравнение.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  19. 19 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Пирамидални структури за пране на пари и други измами в умния и красив демократичен Запад? Това трябва да е фалшива новина!
    —цитат от коментар 2 на Taiga


    Имаш предвид структурите, чрез които руската мафия и Ислямска държава перат пари?

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  20. 20 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Излиза, че е криптовалута, която не се "копае" т.е. някой я емитира. Ако е така, то само емитента може да гарантира ликвидност. Стига да има кой да вярва а такъв емитент.Ако имаше процес на "копаене" трябваше да има хора, които торсът отделните монети с цял комплекс от машини и облачни услуги.
    —цитат от коментар 17 на Иван К
    Много уместна забележка. Много пирамиди се маскират като криптовалути. При криптовалутите няма емитент, а копаенето се извършва децентрализирано.

    Всред големите "крипто"валути има една, която също е псевдо-криптовалута (рипъл). Страшно много поскъпна (в пъти повече от самия биткойн) и ще има много опарени.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  21. 21 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#9] от "marks_nazi":

    Аз знам. Лемън брадърс -(минус) 600 милиарда долара. :))

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  22. 22 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    До коментар [#4] от "penetrating":

    ми те тва е де, доктор Ружа

  23. 23 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2382 Неутрално

    Май няма място за сравнение.
    —цитат от коментар 18 на Taiga

    Няма. Мавроди е на свобода, Мейдоу е в панделата.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  24. 24 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    До коментар [#16] от "nonsens2":

    не, не е Бориславова, сакън :)

  25. 25 Профил на Шменти Капели
    Шменти Капели
    Рейтинг: 667 Весело

    Много важна новина за българското чалгаджийско общество ... хехехе

    Russia delenda est
  26. 26 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1366 Весело

    Ром клечи до тръшнат на земята кон и си мърмори под носа: - Нали беше убаво да се инвестира у бит конь...
    —цитат от коментар 11 на Незнайко в Слънчевия град

    +++
    Човече, това е велико, сам ли си го измисли?

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  27. 27 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1366 Весело

    Може ли вместо да питам чичко Гугъл, някои от вас да ме светне по краткия начин, що е това "биткойн", за да не си мсля, че е ром мърморещ до коня си...

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  28. 28 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1063 Любопитно

    Медияпул в заглавие от днес, спомена думата "провал". Говорим за "провал", или за "разбиване"?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  29. 29 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 503 Любопитно

    В. “Капитал“ писа за тия още през 2015 година! МВР-то проспа 2 години или чакаха германците и виетнамците да се оплачат първо?

    https://www.capital.bg/biznes/finansi/2015/09/04/2603688_doktor_ruja_i_praveneto_na_pari_ot_nishto/

    Цитат от в. “Капитал“ но от 2016 год: “През 2015 г. пък бяха придобити бившият ресторант "Крим", който в момента се реновира и Игнатова планира да го ползва за своя резиденция, както и къщата на бившия кмет на София Димитър Моллов срещу Народното събрание, което първоначално трябваше да е офиса на OneCoin. “

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  31. 31 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3454 Неутрално

    До коментар [#4] от "penetrating":

    За нея става дума в статията.
    Ружа.

    Доброто е заразно
  32. 32 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Какво значи" разбили"? Да не като с " разкритите " убийства - разкрито убийство водят ако е повдигнато обвинение, дали има осъден не ги интересува. И тук сигурно са установили нещо, едва ли ще има осъдени.

  33. 33 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#27] от "Kami":

    Няма кратък начин, но си го представи като една счетоводна книга, в която се записват всички транзакции направени някога, като биткойна е валутата. И тази книга е разпределена на хиляди компютри по света, никой не може да я фалшифицира, освен ако няма над 51% от изчислителната мощ на мрежата, което за сега е само теоретично възможно.

  34. 34 Профил на Голямото прочистване
    Голямото прочистване
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Това не е и никога не е било криптовалута. Това са обикновени пирамидари, намерили са шарани и ловят ли, ловят.Криптовалутите са нещо съвсем различно.
    —цитат от коментар 12 на khmerrouge


    Пълно е с незнаещи хора, на които се ловят на измамамта че централизираните глупотевини са някаква криптовалута. Ако някое "крипто" не се копае и създава от множеството копачи, а е създадена от някаква групичка тарикати, които просто ловят шарани, не е никаква валута и е пълна измама.
    Те такива ги няма по свестните борси, а се мъдрят по съмнителни сайтчета.

  35. 35 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#23] от "Николай Колев":

    Мавроди си излежа присъдата.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  36. 36 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    [quote#23:"Николай Колев"][/quote]
    " Няма. Мавроди е на свобода, Мейдоу е в панделата."
    Ако някой се заблуждава че това са най големите пирамиди много се лъже.Прегледах какво пише в уйкито действително 65млрд, но моите спомени са 100, но няма да споря.
    Много ми харесва начина на научна обосновка във физиката и методиката на физиката.Ако за момент приложим някои от похватите във физиката към икономиката изводите ще са страшни.Просветените са наясно.
    Всъщност големите пирамиди са за трилиони долари и в тях са най -големите световни банки,т.н структороопределящи.
    Доколкото икономиката като явление не е изключение от всичко останало рано или късно ще има цунами нямащо равно в историята.Всички предпоставки са налице.
    И след цунамито о чудо.Онова което по природа си е балон ще е оцеляло ,нещо повече може да се окаже единствена валута.
    Та ако тия дето арестуват искат да арестуват .....................!

  37. 37 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    До коментар [#18] от "Taiga":

    ..... Мавроди е осъден за измама на 10000 инвеститора със сумата от около 4.5 млн. долараА Бърнард Мейдоу, американски демократичен бизнесмен, по същата схема е ошушкал хората само със 65 милиарда долара?Май няма място за сравнение.
    —цитат от коментар 18 на Taiga


    Не може да си представите колко сте прав. Мавроди събрал 4,5 млн. дол. от 10 хил. души, по 450 дол. на човек. Това пари ли са? Мейдоу ошушкал 65 млрд. дол. Той и Мавроди би ошушкал повече, ама от кого? Ако трябва и той да събере 65 млрд. дол. трябва да ошушка 144 млн. души - точно колкото е населението на Русия. Посочените от Вас цифри неопровержимо доказват, че руснаците са абсолютни голтаци. Наистина няма място за никакво сравнение. Браво, чудесен пример!

  38. 38 Профил на id
    id
    Рейтинг: 485 Неутрално

    това не е криптовалута бе маймунки мръсни...не били компютри а компоти...

  39. 39 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11786 Весело

    До коментар [#15] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Е, значи "бизнесът" и свърши :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  40. 40 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11786 Весело

    До коментар [#22] от "extraCACA":

    Успешна докторка :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  41. 41 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2875 Весело

    До коментар [#34] от "Голямото прочистване":"Ако някое "крипто" не се копае и създава от множеството копачи, а е създадена от някаква групичка тарикати, които просто ловят шарани, не е никаква валута и е пълна измама. "

    Виждам че си добре запознат с криптовалутата.
    А можеш ли ме осветли, след като веднъж си я изкопал, какво я правиш след това? Къташ сия, като чичко Скруч или...?!
    Казват, можеш да търгуваш с нея, т.е., да се придобие от всеки! А не е ли това една по-сигурна офшорна зона?! Няма значение, дали само за да си укриеш доходите, дали за да извършваш терористична дейност, дали заради друга, също тъй не съвсем законна дейност! И то без да си "копал"! Май отиваме пак при "тарикатите", какво ще кажеш?!

  42. 42 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11786 Неутрално

    До коментар [#31] от "dogwoman":

    Бели Ружиии ...Тра-Ла-Ла ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  43. 43 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#37] от "Един препатил":

    Или пък показват, че руските власти са го надушили и опандизили много по-бързо отколкото ФБР-то - Мейдоу, и така Мавроди не е завлякал още хора.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  44. 44 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Може ли вместо да питам чичко Гугъл, някои от вас да ме светне по краткия начин, що е това "биткойн", за да не си мсля, че е ром мърморещ до коня си...
    —цитат от коментар 27 на Kami
    Не е съвсем лесно за обясняване - но ще се пробвам.

    На кратко - това е електронна "валута". Понеже използва алгоритми за криптиране (т.е. шифроване) се нарично още криптовалута. "Валута" е малко подвеждащо. По-реалистично е да мислиш за него като за фирмени акции. "Фирмата" в случая е една огромна мрежа от компютри. Това, което биткойн може е:

    - да прави преводи без наличието на банкова сметка (вкл. анонимни)
    - да заверява истинността на транзакции и електронни документи

    Това освен биткойн го могат още десетки "криптовалути", но биткойн е първата такава криптовалута (и най-популярната такава).

    Който си купи биткойни си купува на практика акции във въпросната мрежа. С което може да прави преводи или да заверява документи. Биткойните се търгуват - има поне 10-тина сайт-ове, които продават и купуват биткойни (мисли за тях като борси или чейндж бюра).

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  45. 45 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    Mоже ли някой да ми каже, защо уанкойнът е нелегитимна валута, а биткойнът е? Къде е разликата?

    Мърфи е оптимист!
  46. 46 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    До коментар [#12] от "khmerrouge":
    Къде е разликата?

    Мърфи е оптимист!
  47. 47 Профил на Radical
    Radical
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Правителствата се гърчат пред новата технология, над която нямат никакъв контрол. По-неуправляемо е от ядрен взрив хахахах. Очаквайте още!

  48. 48 Профил на directino
    directino
    Рейтинг: 225 Неутрално

    За уанкойна много е писано - горе се споменава статията на Капитал, има финландски новини и т.н. Най-култовото споменаване на валутата (и много показателно) обаче е тук (1:58 минута) - https://www.youtube.com/watch?v=FkFfveMtmfw

  49. 49 Профил на Цветан Емануилов
    Цветан Емануилов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Дневник, последно полицията ли, или ГДБОП и ДАНС? Щото за различни институции иде реч...ама Прокопиев като не ви е обяснил...

  50. 50 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 888 Неутрално

    А оная лелка няма ли да я приберат?

  51. 51 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#8] от "За да останат ХОРА в България.":

    Ружа е култова ... бизнесдама ... Тая може да продаде пясък в пустинята.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  52. 52 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3107 Неутрално

    КТБ ГО ПРОСПАХА,АМА ЗА ДРЕБНИ ДАЛАВЕРКИ СКАЧАТ ВЕДНАГА.АРТИСТИ НЕЩАСТНИ..
    —цитат от коментар 7 на aramissss



    КТБ не я проспаха, а си затвориха очите, както това направи и Искров . Тези от прокуратурата, ДАНС и съда не предприеха нищо, защото участваха в ограбването . Впрочем, вече се задейства закона " Магнитски " и ... ще почакаме ... !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  53. 53 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#45] от "султана глаушева":

    елептични криви, с две думи:)

  54. 54 Профил на fuzzy
    fuzzy
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#8] от "За да останат ХОРА в България.":

    Уви, не. Разследването тук се дължи заради действията на прокурори и правоохранителни органи в Германия. Изобщо няма да се учудя ако и в други държави има подобни разследвания срещу Ружа. Както винаги обаче, тук в нашата територия всичко става заради партньорски служби.

    Но съм съгласен с Вас, че журналистическото разследване на Дневник/Капитал бе много добро.

  55. 55 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#44] от "Николай Николов":

    "Който си купи биткойни си купува на практика акции във въпросната мрежа."

    Като цяло е така. Понеже обаче преводите вече струват колкото и повече от банковите, единственият материален asset който седи зад акцията е "ланшният сняг" (топлият въздух, произведен от видеокарта от ток) , съответно няма как да има и дивидент по липса на пазар за ланшен топъл въздух. Единственият стимул за купуване остава курсова разлика , понеже "цената само ше расте" , тоест еквивалент e на penny stocks, с които юдеят от "Вълкът от Уолстрийт" направи яки пачки на гърба на тъпото матрял.

  56. 56 Профил на Boris Mihov
    Boris Mihov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    OneCoin не е криптовалута.

  57. 57 Профил на fuzzy
    fuzzy
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#47] от "Radical":

    Точно така. Така се гърчат, че даже сървърите на всички Централни банки копат криптовалути. И после складират флашките в златните трезори. Даже предполагам, че самите устройства за копане седят и те в трезорите.

    Пич, на правителствата изобщо не им пука за тия криптовалути. Пука им, че тая мания (по-специално Биткойн) води до балони и като балъците изгорят, тогава ще искат от същите тия правителства или обезщетение, или обяснение защо не са взели мерки, че да спасят "рисковите" им инвестиции. И другата причина да им пука, е че посредством тях например разни брадясали полуидиоти с корана в ръка ги ползват за цели, дето може физически да пострадат невинни хора.

  58. 58 Профил на fuzzy
    fuzzy
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#45] от "султана глаушева":

    Защото OneCoin е затворен блокчейн, а Биткойн не е. Респ. за да можеш да конвъртнеш OneCoin във фиатна валута трябва борсата или клиринга да е част от тая затворена система. А и защото си е класическа Понци схема.

  59. 59 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Поредните журналистически измишльотини. OneCoin не е криптовалута. Отворете си Wikipedia и прочетете.

  60. 60 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#18] от "Taiga":

    https://ru.wikipedia.org/wiki/МММ

    По разным оценкам, в её деятельности участвовало 2—15 млн вкладчиков

  61. 61 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Браво!

    Сега по-спокойно ще се заемат с нещата по същество:

    КТБ - парите ....

  62. 62 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    До коментар [#58] от "fuzzy":
    Е, и? Какво от това, като е closed blockchain?
    https://bitcoinmagazine.com/articles/accenture-executives-propose-replacing-bitcoin-closed-blockchain-1438379312/

    Мърфи е оптимист!
  63. 63 Профил на fuzzy
    fuzzy
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ами означава, че всички опции за копаене са съсредоточени в този, който е измислил криптовалутата, а не както е при Биткойн да копаеш и продаваш свободно, т.е. ти влияеш на търсенето и предлагането.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  65. 65 Профил на moloko
    moloko
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#8] от "За да останат ХОРА в България.":Уви, не. Разследването тук се дължи заради действията на прокурори и правоохранителни органи в Германия. Изобщо няма да се учудя ако и в други държави има подобни разследвания срещу Ружа. Както винаги обаче, тук в нашата територия всичко става заради партньорски служби. Но съм съгласен с Вас, че журналистическото разследване на Дневник/Капитал бе много добро.
    —цитат от коментар 54 на fuzzy


    Според този извор:

    https://ru.wikipedia.org/wiki/OneCoin

    Болгарская Комиссия по финансовому надзору 30 сентября 2015 года опубликовала специальное сообщение, посвящённое OneCoin[11]. Потенциальные инвесторы информируются о том, что приобретение, торговля и оплата через OneCoin и другие криптовалюты не регулируется существующим в ЕС и национальным болгарским законодательством о рынках капитала. OneCoin, как и другие виртуальные валюты, не признаётся и не рассматривается в качестве финансового инструмента. Потенциальные инвесторы уведомляются о том, что инвестиции в криптовалюты представляют высокий риск.

    ​„Суичър ли искаш, или рокличка?“
  66. 66 Профил на fuzzy
    fuzzy
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#65] от "moloko":

    1. Руски не разбирам.
    2. На Wiki не вярвам, защото куцо, кьораво и сакато може да пише там. Ей сега ще се логна и ще напиша, че OneCoin е призната за платежен инструмент от FED и е обезпечена със златния резерв на САЩ.
    3. След google translate на текста - предупреждение от регулатор НЕ Е водене на разследване от страна на правоохранителни органи. Предупреждението значи, че нищо и никой няма да те защити, ако издухаш супата.

  67. 67 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#27] от "Kami":

    Трудно е по лесен начин да се обясни и разбере технологията на биткойн, аз поне засега лесно разбираемо обяснение не съм намерил. Има един pdf документ от създателя на биткойн, който би трябвало да е най-изчерпателната и точна информация, но никак не е лесно за разбиране.

  68. 68 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    Дневник, статията по тази тема в news.bg е доста по-точна, поне да бяхте обяснили че всъщност не става въпрос за баш криптовалута а нещо което в Германия наричат фиктивна криптовалута. От това, което разбирам, това си е една пирамида, няма нищо общо с криптовалутите.

  69. 69 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1027 Любопитно

    Биволъ
    2 часа ·
    Браво, виват, преборихме и киберорганизираната престъпнокорупция. Измамната схема на Ружа Игнатова, бивша управителка на холдинга на Цветелина Бориславова, просъществува с години необезпокоявана в България, докато от цял свят я сочеха с пръст като пирамида. Дойде Мути и хоп, арести, Европол, международна операция и т.н. Мути ли натегна гайките на Буда, или Буда се натяга пред Мути, не е важно, важно е, че пак се вихри клет пиар.

  70. 70 Профил на dasvidaniya
    dasvidaniya
    Рейтинг: 225 Любопитно

    Другари, до кога ще се занимавате с тези койни, всеки нормален чуек като чуе думата *койн и знае, че става въпрос за измама... има 1% сигурни играчи, останалото е престъпност на мах.
    Колко от вас биха получили заплатата си в биткойн, лайткойн и т.н. ?

    Руски трол. https://мвд.рф/
  71. 71 Профил на kp
    kp
    Рейтинг: 225 Весело

    Не била Бг ченгеджийница, най се било германските органи. Милицията се е включила от няма и къде, че нямало как.

    И едните и другите са маскари!!!!
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на moloko
    moloko
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#65] от "moloko":1. Руски не разбирам.2
    —цитат от коментар 66 на fuzzy

    Ти май и български не разбираш?
    Ето, (да ти го смелим):
    КФН информира потенциалните инвеститори и потребителите в интернет, че дейностите, свързани с придобиване, търгуване и разплащане с OneCoin не са регулирани от действащото европейско и национално законодателство в областта на капиталовите пазари. Към настоящия момент OneCoin или други виртуални валути не са признати и не се третират като финансов инструмент по смисъла на ЗПФИ и спрямо тях не следва да се прилагат изискванията на ЗПФИ.

    Потенциалните инвеститори и потребители следва да имат предвид, че инвестицията в такива „криптовалути”, които вече надвишават 400 различни вида, крие висок риск. При изпадане в несъстоятелност на организатора на такъв вид дейност, лицата не подлежат на компенсация от Фонда за компенсиране на инвеститорите.

    http://www.fsc.bg/bg/novini/saobshtenie-onecoin-7726.html

    ​„Суичър ли искаш, или рокличка?“
  74. 74 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    До коментар [#4] от "penetrating":

    Е то точно за нея иде реч в случая.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  75. 75 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    Дневник, статията по тази тема в news.bg е доста по-точна, поне да бяхте обяснили че всъщност не става въпрос за баш криптовалута а нещо което в Германия наричат фиктивна криптовалута. От това, което разбирам, това си е една пирамида, няма нищо общо с криптовалутите.
    —цитат от коментар 68 на Ashiata Shiemash


    Точно, това си е фиктивна криптовалута и няма нищо общо с истинските криптовалути. Най-обикновена измама, леко модернизирана. За съжаление не сме нормална държава, иначе отдавна можеше да бъде спряна измамата, измамницата да получи 100-200 години затвор и да и конфискуват цялото имущество.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  76. 76 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#13] от "rpl21549010":

    Няма как никой да не ти я знае.Замисли се малко.Всичко се осчетоводява и се знае кое къде е до последния цент.Ако не се знае - винаги може да си напишеш че имаш 100 биткойна вместо 1.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  77. 77 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2168 Неутрално

    Може ли вместо да питам чичко Гугъл, някои от вас да ме светне по краткия начин, що е това "биткойн", за да не си мсля, че е ром мърморещ до коня си...
    —цитат от коментар 27 на Kami

    Начин за емитиране на ценни книжа наречени за по-удобно "валута". За разлика от другите стандартни начини е децентрализирано и осигурява анонимност. Децентрализирано означава, че всеки с компютър може да участва в емитирането на съответните ценни книжа, нарича се "копаене". Генерирането, покупката и продажбата са анонимни чрез използване на криптиране, затова се наричат "крипто".

    Интересното настъпва, когато трябва да се обменят тези ценни книжа срещу реална валута или стоки. Правителствата които държат истинските валути са доста отрицателно настроени защото губят монопола върху емитирането на парите, появява се конкурент. Опасен конкурент защото печатането на пари е власт. А и публиката се съмнява и залага на традиционните пари.

    Така че отначало един биткойн например е струвал центове, има случаи с 30 биткойна да се купи кафе или с 300 две пици. Мнозина са отказвали да продават срещу биткойн или да ги обменят. После курсът почва да расте, колко от реалното търсене колко с манипулации е трудно да се каже. Но последната година стигна до $15,000 за биткойн, представям си какво му е на онзи с двете пици :)

    Точно този стремителен ръст създава предпоставки за купуване с цел спекулации, другото име е надуване на балон. Мнозина почнаха да купуват биткойн с долари с надеждата след време да ги продадат обратно за долари и спечелят добре от разликата в курса. Повишеното търсене автоматично води до вдигане на курса и спиралата се завърта.

    Бъдещето на всички тези децентрализирани валути зависи дали /и коя/ ще бъдат приети от хората като средство и начин за разплащане при покупката на стоки. А такива начини човешката история познава много, като почнеш от мидени черупки и стигнеш до златото. Което за индианците не е представлявало ценност и са го разменяли срещу мъниста. На сегашният си етап това прилича повече на балон, дори пирамида. Но както аз казвам в пирамидите няма нищо лошо стига да се спазват две прости правила - да си от първите и да бягаш навреме :)

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  78. 78 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2168 Неутрално

    Начин за емитиране на ценни книжа наречени за по-удобно "валута".
    —цитат от коментар 77 на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?

    За да не си помисли някой, че тези "ценни книжа" са като хартиените акции пояснявам, просто компютърен запис във вид на букви и цифри. Трябва да е уникален /неповтарящ се/ и точно това прави "копаенето", генерират се комбинации и се търси някаква неизвестна до момента. Нарекох го "ценни книжа" защото притежава способността да бъде обменяно срещу реални пари, както истинските.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  79. 79 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2168 Весело

    Нарекох го "ценни книжа" защото притежава способността да бъде обменяно срещу реални пари, както истинските.
    —цитат от коментар 78 на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?

    Стига да има желаещи, там е трудният момент :)

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  80. 80 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11786 Неутрално

    До коментар [#74] от "today":

    Разбрах, благодаря :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  81. 81 Профил на fuzzy
    fuzzy
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#73] от "moloko":

    Много мило, че ми смели информацията, т.е. копна текста от сайта на КФН. Малоумният ми мозък и без това е замъглен от хапчета, прахчета и разни тревички.

    Хайде сега виж в т. 3 на коментар 66 какво съм ти написал и направи дълбооооко размишление дали е било нужно да ми "смеляш" информацията.

  82. 82 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1630 Весело

    До коментар [#40] от "penetrating":

    тя наистина така си се представя при запознанство, не е майтап некъв :)

  83. 83 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11786 Неутрално

    До коментар [#82] от "extraCACA":

    Първосигнално :)
    Тогава е обяснимо защо "танцува само едно лято" :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  84. 84 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#44] от "Николай Николов":"Който си купи биткойни си купува на практика акции във въпросната мрежа."Като цяло е така. Понеже обаче преводите вече струват колкото и повече от банковите, единственият материален asset който седи зад акцията е "ланшният сняг" (топлият въздух, произведен от видеокарта от ток) , съответно няма как да има и дивидент по липса на пазар за ланшен топъл въздух. Единственият стимул за купуване остава курсова разлика , понеже "цената само ше расте" , тоест еквивалент e на penny stocks, с които юдеят от "Вълкът от Уолстрийт" направи яки пачки на гърба на тъпото матрял.
    —цитат от коментар 55 на dosetliv


    Какъв е дивидентът от монетите дето ги продаде БНБ? Ето линк: http://bit.ly/2DQrlOz Номиналът беше 10 лева изкупиха се за 2 дена и сега вече върват в пъти над номинала.

    Какъв е дивидентът на картините дето ги продават на търг в Сотби? И каква е "реалната" им цена? Въобще въпросът за "реална" цена не се задава защото такава априори няма. Цената е такава за каквато се продаде.

    Повечето притежатели на биткойн (включвам и себе си) са HODL-ъри - т.е. колекционери. И както колекционерите дигнаха цената на монетите на БНБ, така HODL-ъри дигат цената на биткойн.

    А ако говорим за приложение - преводите наистина са скъпи, но пък не всички могат да ползват банки. Има страни с валутни ограничения (Украина, Китай и др.). Отделно банковите прводи не са анонимни, а тези с биткойн са почти такива. Има маса хора дето биха предпочели тази (почти) анонимност.

    А иначе блокчейн-ът може да се използва и за заверка на документи. Има стартъпи дето с това се занимават, макар, че за да вземат хляба на нотариусите ще трябва да се премахнат някои правни пречки и не е ясно кога (и дали) ще стане.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  85. 85 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#58] от "fuzzy":Е, и? Какво от това, като е closed blockchain? https://bitcoinmagazine.com/articles/accenture-executives-propose-replacing-bitcoin-closed-blockchain-1438379312/
    —цитат от коментар 62 на султана глаушева


    Затвореният блокчейн е като "дървено желязо". Цялата идея на блокчейн-а е, че може да е отворен и в мрежата да участват сървъри, които си нямат доверие. Блокчейн-ът прави възможно всички сървъри да се дебнат един друг и така мошенниците биват идентифицирани. Това е цялата идея - не се доверявай на един единствен сървър или на една единствена организация. Това е отвореният блокчейн. А затвореният априори изисква да имаш доверие на въпросната организация дето държи ключа от чейна. И става същата работа като с въпросният OneCoin.

    Разни корпорации решиха, че изпускат шоуто и решиха и те да правят свои блокчейн-и, ама тези частни чейн-и са именно такова "дървено желязо". В момента в който блокчейнът се затвори се превръща в една обикновена база данни (и то не особено удобна щото обикновените бази данни имат ред предимства пред блокчейна).

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  86. 86 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2168 Неутрално

    Повечето притежатели на биткойн (включвам и себе си) са HODL-ъри - т.е. колекционери.
    —цитат от коментар 84 на Николай Николов

    Съмнявам се. При колекционирането има естетическа наслада от събраното, наслаждават им се визуално. Трудно мога да си представя, че някой ще намери красота в поредица от 512 случайно генерирани букви и цифри :) Колекционерите обменят излишното в натрупаното с цел разнообразяване на колекцията, не съм чул да се обменят биткойни един за друг или някой да се радва колко красива и уникална е буквено-цифровата комбинация на биткойна му, тя по дефиниция е уникална .

    Няма какво да се заблуждаваме, биткойните са начин на инвестиране, копаят се или се купуват с цел печалба. Която ще се получи като се обменят за реални пари, няма друг начин. И другият вариант е като начин за защита от хиперинфлация като всяка валутна инвестиция, но и там накрая трябва да се обменят срещу реални пари.

    Варианта трупам биткойни да им се радвам и фукам пред другите колко богат съм с тях /без обмяна/ е странен, парите служат да се купуват стоки за тях, ако няма какво да се купува с тях /в момента или в бъдеще/ те са безсмислени.

    И ако някой си пази биткойните и не ги продава причините са две - чака по-висок курс или се страхува, че при голямо предлагане от него курсът ще падне и натрупаното му ще се обезцени.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  87. 87 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 230 Неутрално

    По-добре да бяха разбили мангалската квартална група за разбиване на мазета и тавани - т.е. да свършат това, за което плащам данъци.

  88. 88 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    Прав си. Затвореният е БД, но отвореният също, само че разпределена. И при отвореният верификация на плащанията се прави от много сървъри, но и поради това трае много време. Мен ме смущава друго. Обосновката защо я арестуват.Прочетох следното:

    “Според местните контролни органи уанкойните служат като платежно средство, чрез което се заобикаля местното законодателство, уреждащо платежните услуги. Има съмнения, че чрез схемата "уанкойн" може да се финансират организирани престъпни групи и терористични организации. “

    Тази обосновка няма общо с технологията. По същия начин плащания с биткойни заобикалят местното законодателство. А що се касае до престъпни групи и терористични организации, всички знаем кое е разплащателно то средство в DarkNet - биткойна. С него купуваш наркотици, плащаш на наемни убийци и от рода услуги, предлагани в дълбоката мрежа. И WannaCry ти иска да се разплатиш с биткойни, а не с евра или долари. Защо за единия може, а за другия - не? Дразни ме лицемерието, разбираш ли? Най-мразя, когато ме правят на идиотка.


    До коментар [#85] от "Николай Николов":

    Мърфи е оптимист!
  89. 89 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    Мда, първият криптовалутен балон се спука. Излезе чист въздух под налягане. И съвсем скоро хората ще разберат каква измама е всъщност тази "технология" с нерегулираните крипто валути. Който си влага пари в тези пирамиди, си купува въздух. Огромен балон, игра на ролетка в казино. Малцина ще спечелят, останалите ще издухат супата.

    Гледайте в неделя от 19.20 по Нова репортаж по темата, явно ще бъде интересно, ако съдим по тийзъра.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  90. 90 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1461 Неутрално

    Струва ми се, че съм виждал техен офис на много централно място в София. Тези т.н. виртуални пари изглеждат повече от съмнителни.

  91. 91 Профил на Kamen Iliev
    Kamen Iliev
    Рейтинг: 123 Неутрално

    Крайно време беше да се вземат мерки срещу тези хитреци, все пак половин Европа ги нарочи вече, че дейността им е финансова злоупотреба!

  92. 92 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#86] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":

    Едното не противоречи на другото. Да, има елемент на спекула. Но него го има при всяко колекционерство. Имам приятел дето събира стари карти и знае цената им и предвижда кои ще поскъпнат и кои не. Друг събира автографи - има от 10-тина Нобелови лауреати. Казва, че това му е пенсионната осигуровка (а няма и 35г). Конкретно за биткойн-ите: не съзерцавам частния ключ. Моите ги държа в една от онлайн борсите. И изглеждат също така както би изглеждало салдо по банкова сметка. Имам и други криптовалути - тях ги държа в друга борса. Там дори гъделът е по-голям понеже автоматично ти показва стойността на портфейла в евро. Но истината е, че не съзерцавам нито едните, нито другуте. За мен е тръпката, че съм част от един невероятен технологичен експеримент. Дори и биткойн да загуби 90% от максималната си стойност пак ще съм на печалба, така, че не ми пука. Като купувах биткойните предварително реших, че това е сума дето и казвам "чао" и никога може да не я видя. Беше една малка част от спестяванията ми. Такава е ситуацията и с много HODL-ъри. Повечето биткойни се купиха преди големия скок и сега цената и да пада собствениците не ги боли особено.

    За моите биткойни - смятам никога да не ги продавам, а да ги завещая. Трябва да стане нещо много непредвидено с другите ми спестявания и спешно да ми трябват пари за да посегна на койните. Много от HODL-ърите са като мен. Ето затова биткойн никога няма да остане без стойност. Това, което може да го удари най-силно са:

    - компрометиране на криптозащитата (малко вероятно, но няма как да се изключи)
    - 51% атака (това е също маловероятно, но също не може да се изключи)
    - забрана в САЩ и ЕС (няма да изтрие биткойн, но ще потисне цената - но е маловероятно просто защото вече в биткойн се въртят милиарди и много богати хора ще изпищят. А тези богати хора имат силни връзки)
    - друга криптовалута "избива рибата" (това, всъщност, е най-големият риск)

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  93. 93 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Мда, първият криптовалутен балон се спука. Излезе чист въздух под налягане. И съвсем скоро хората ще разберат каква измама е всъщност тази "технология" с нерегулираните крипто валути. Който си влага пари в тези пирамиди, си купува въздух. Огромен балон, игра на ролетка в казино. Малцина ще спечелят, останалите ще издухат супата. Гледайте в неделя от 19.20 по Нова репортаж по темата, явно ще бъде интересно, ако съдим по тийзъра.
    —цитат от коментар 89 на Lou
    Криптопазарът го погребват вече почти 10-години. Ето една колекция от "некролози" на биткойн: https://99bitcoins.com/bitcoinobituaries/

    А иначе крипто-мехури се пукат постоянно. Много борси фалираха просто защото не бяха си написали "домашното" и защитата им не беше на ниво. Освен това покрай криптопазара се промъкват и някои пирамиди - OneCoin е такава. В нея "крипто" е само името, иначе си е най-нормална пирамида.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  94. 94 Профил на too_many
    too_many
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#45] от "султана глаушева":

    Уанкойн не ,ПОВТАРЯМ,не е криптовалута, а чиста измама, за разлика от биткойн

    обичам Ви .... разбирам Ви ... искам да Ви помогна
  95. 95 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2168 Весело

    До коментар [#92] от "Николай Николов":

    Да приемем хипотезата, че се занимавате с биткойни /и останалите криптовалути/ просто за спорта. Доста невероятно но възможно. Но в такъв случай сте огромно... малцинство:) Защото останалите го правят с надеждата за печалба. И сам признавате, че ги гледате как растат на борсата... в реални пари :)

    А ако ги завещаете рано или късно те ще бъдат превърнати в реални пари... или в стоки. Вие няма да сте спечелили от спекулативният курс /ако го има/ а наследниците ви, отново се връщаме в познатата ситуация.

    Като начин за колекциониране биткойните са безсмислени, там го няма елемента стар и затова рядък и уникален, да се радваш че имаш нещо което другите нямат, да събираш нещо заради уникалността му. Всички биткойни са уникални, такъв е принципа.

    Парите каквито и ще да са са безсмислени ако не участват в стокооборота. Те затова са създадени, да го улесняват. Затова както и да го въртим те ще бъдат обменени или купена стока с тях. И тогава влиза в действие обменният курс. Който естествено на всеки му се иска да е на печалба.

    Иначе чувството "Абе сигурно няма да спечеля ама защо да не опитам, интересно е. Ако ги загубя майната им, малко са" е познато на всеки от нас. Например от Тото 2 :) Впрочем аз в него участвам само при голям джакпот, ако не съм го улучил въобще не ги проверявам в тото пункта. Днес по изключение го направих, оказа се тройка за 3.40лв. Ами приятно е :)

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  96. 96 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2168 Весело

    До коментар [#45] от "султана глаушева":Уанкойн не ,ПОВТАРЯМ,не е криптовалута, а чиста измама, за разлика от биткойн
    —цитат от коментар 94 на too_many


    Чисто теоретични спорове. Как се генерира криптовалутата е нещо вторично, основното е друго: емитира се средство за разплащане като емитента не е традиционният, т.е. държавата. Това определя елемента "валута". А "крипто" е това, че разплащанията са анонимни. Уанкойн отговаряна тези две базови условия. А това, че са я създали мошеници е вторично.

    Технологията за генериране и разплащане е вторично, доказва се от това, че вече има около 800 криптовалути различаващи се само и единствено по технологията. И естествено при сравнително еднакви технологии някои емитенти са мошеници и там човек гарантирано ще си загуби парите.

    При други механизмът е сравнително справедлив но и там създателите печелят на принципа на пирамидите, т.е. първите обират голяма част от печалбата. И там можеш да си загубиш парите, просто от обменният курс но все пак имаш шанс че няма да те излъжат.

    Така че воплите "Ама това не е истинска криптовалута" според мен са израз на паника в притежателите на "истинските" криптовалути. Страх ги е, че широката публика ще загуби доверие, ще престане да я купува и курсът ще се срине. Защото това е основният принцип на всяка пирамида и балон, първите получават парите си от тези след тях.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  97. 97 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Като начин за колекциониране биткойните са безсмислени, там го няма елемента стар и затова рядък и уникален, да се радваш че имаш нещо което другите нямат, да събираш нещо заради уникалността му. Всички биткойни са уникални, такъв е принципа. Парите каквито и ще да са са безсмислени ако не участват в стокооборота.
    —цитат от коментар 95 на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Не става дума за "уникалността" на всеки биткойн, а за ограничената емисия. Монетите на БНБ за това се продават над номинала защото емисията е ограничена. Същото важи и за биткойн. Иначе в масово обръщение има ред красиви монети и банкноти (говоря за света като цяло), но стойността им рядко се отклонява от ниминала докато са в масово обръщение.

    Биткойн има строг таван. А паричната маса не е ограничена. Срещу всеки биткойн има все повече евро, долари и др. И с всяка изминала година диспропорцията се увеличава, а не намалява.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  98. 98 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Парите каквито и ще да са са безсмислени ако не участват в стокооборота. Те затова са създадени, да го улесняват.
    —цитат от коментар 95 на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Каква е функцията на възпоминателните монети на БНБ? Колко делнични транзакции ще бъдат осъществени с тях?

    Отговорете си и ще разберете защо не е нужно биткойн да замести традиционните пари за да представлява ценност.

    А биткойн има дори по-голяма функционалност от възпоминателните монети защото не само може да се използва за платежни операции, но е по същество най-големият (и най-надежният) електронен нотариус. И сега има фирми, които заверяват електронни документи в блокчейна на биткойн. Тези фирми не са станали официални нотариуси просто защото в момента има правни пречки. Но, по същество, когато става дума за електронни документи биткойн е много по-надежден от който и да е "официален" нотариус.

    На кратко - биткойн е просто една "умна" възпоминателна монета.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  99. 99 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#96] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?": Фред, бъркаш. Начинът на емитиране има значение защото той има връзка със сигурността на транзакциите. При биткойн сигурността идва от това, че никой не контролира 51% от миньорите, които заверяват транзакциите. При псевдо-криптовалутите емитентът има, по същество, пълен контрол - т.е. може да отменя или подменя съдържанието на транзакциите - също както една банка може да отменя или променя транзакциите на своите клиенти. На хартия някои от псведо-криптовалутите дават гаранции, че това няма да стане, но технически манипулациите са много по-лесни в сравнение с крипто-валутите. Ето тук е ключът от палатката. Затова всички псевдо-крипто валути са по същество акции на една единствена фирма. Ако фирмата е сериозна може въпросните монети да имат стойност. За Рипъл се говори, че са сериозна фирма. Така, че може и наистина, да е оправдан скокът в цената на тяхната монета. Но това, което е е ясно е, че не са крипто-валута и доверието в Рипъл по същество е доверие в емитента.

    При биткойн емитент няма - "емитент" са хилядите миньори и тъй-като никой няма контрол над 51% от миньорите, то няма концентрация на власт в една организация. Т.е. няма конкретен емитент на който трябва да се довериш.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  100. 100 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    [quote#96:"Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?"][/quote]

    Вопли, действително има. Защото покрай сухото гори и мокрото. Рухването на Mt. Gox (биткойн борса) преди години имаше катастрофален ефект върху курса на биткойн нищо, че борсата рухна поради технически проблеми на самата борса, а не технически пробеми на биткойн. Психологията на тълпата е страшно нещо. И ако балонът стане прекалено голям, то когато се пукне (а в случая става дума не за "дали", а за "кога") то може да сложи курса на криптовалутите във фризера за много дълго време. Няма да ги убие, но може временно да ги охлади.

    Същото става при пукането на всеки балон. През 2000-та пукането на дотком балона завлече всички акции - включително на образцови компании като Амазон. Минаха няколко години преди техните акции да си върнат нивото отпреди пукането. Сега акциите им са в пъти над онова ниво. Но поуката е, че, наистина, покрай сухото гори и мокрото.

    Та така и с криптовалутите. Очаквам пукането на балона (Рипъл е най-силният кандидат, но има и много други) да върне биткойн поне 2-3 години назад.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK