Зеленият билет е привлякъл 12 хиляди пътници повече в метрото

Зеленият билет е привлякъл 12 хиляди пътници повече в метрото

© Красимир Юскеселиев



Вчера в столичното метро са се качили 12 хил. пътници повече спрямо миналата неделя (21 януари). Това казаха за "Дневник" от пресцентъра на общината.


Повишението е очаквано, защото вчера за пръв път беше пуснат целодневният "зелен билет" от 1 лев за цялата градска мрежа. Причината бе, че нивата на фини прахови частици в София бяха 4 пъти над нормата в два поредни дни - петък и събота.


Тази неделя пътувалите в метрото са били 118 хил., което с 12 хил. повече спрямо седмица по-рано, когато пътувалите са 106 хил., посочиха от общината. Оттам допълниха, че все още няма данни дали има повишение в пътувалите с наземния градски транспорт.




Продадените "зелени билети" вчера са между 17 и 20 хиляди за целия градския транспорт в София, каза днес пред "Нова телевизия" Християн Петров, изпълнителен директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ). По думите му между 5000 и 5500 са продадени от касите на общинското дружество.


От касите на метрото пък са продадени 13 500 зелени билета, уточниха още от пресцентъра на Столичната община. Билетите се продават на пунктовете на ЦГМ, "Метрополитен" и водачите на превозните средства. Той се използва по същия начин, по който и целодневната карта за градски транспорт, която струва 4 лева. Не се налага перфорирането му в наземните превозни средства.


Столичната община ще съобщава в кои дни ще въвежда билета на сайта си и на страницата на кмета на София във Фейсбук. Информация, че в съответния ден ще се пътуват с промоционалния превозен документ, ще има и на електронните табла на спирките. Що се отнася до местата за продажба, те са същите като за нормалните билети.

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8326 Любопитно

    Големи еколози са станали софиянци - само зелени билети искат!

    [email protected]
  2. 2 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Парвенютата бг управляващи мислили ли са какъв благоприятен ефект би имал преместването на административните учреждения и съдилищата далеч от централните райони на големите градове? Май обратното, в София искат да ограничат достъпа на обикновените граждани в правителствения център?

  3. 3 Профил на VD
    VD
    Рейтинг: 393 Неутрално
  4. 4 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Чудесно, само че сега пък грипната епидемия ще стане по-интересна.

    Не може ли бизнесът да обяви дни с работа от дома? Сигурно в София до 60% от хората нямат реална нужда да се преместват телом до офиса.

  5. 5 Профил на През прокуракура ми е
    През прокуракура ми е
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Колко от хората с таратайки ще се качат на Адския транспорт? - само питам.
    Колко са спечелили Столична община от зеления билет? - пак толкова, колкото миналата седмица, просто са навъртели повече билетчета.
    Някакъв тотален нон-сенс ми е всичко - някой да ми обясни. Стефке?

  6. 6 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Парвенютата бг управляващи мислили ли са какъв благоприятен ефект би имал преместването на административните учреждения и съдилищата далеч от централните райони на големите градове? Май обратното, в София искат да ограничат достъпа на обикновените граждани в правителствения център?
    —цитат от коментар 2 на shumkar


    Данков, когато беше министър, не само мислеше, но и предложи такава идея, но го оплюха масово. То общо взето, в България, добрите идеи се оплюват.

  7. 7 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1355 Любопитно

    Ако не се беше раздухал западния вятър, бая билетчета трябваше да продаде общината, за да изчисти въздуха. Тая работа е ялово заложена, сигурен съм, че колите си се движат пак толкова, колкото и преди. Просто хора, които са имали повече от едно ползване на ГТ са предпочели да си вземат зелена дневна карта за левче, а не обикновен билет, аз така бих направил, ако ми се наложи...

  8. 8 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Интересно на никого ли не прави впечатление, как така в събота замърсяването е най-голямо, като трафика е в пъти по-малък, но хората си седят на топло в къщи и бухат печките кой с каквото има. Очевидно не трафика е решаващия проблем, и действията трябва да се насочат в друга посока. Но така по-лесно се имитират действия.

  9. 9 Профил на happymimi
    happymimi
    Рейтинг: 479 Неутрално

    дано да има ефект от тази мярка. хората да спрат толкова да си ползват колите, в крайна сметка и с градски транспорт може и не е толкова лошо.

  10. 10 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Зеленият билет трябва да важи от ноември до март.

  11. 11 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Е то метрото е единствения смислен и сравнително редовен транспорт в столицата. Пълен абсурд е обаче да си представяш, как понеже било евтино билетчето някое семейство ще се втурне да виси по 1 час по ледените спирки, да се прекачва по 3-4 пъти вместо да запали колата за 20мин.

  12. 12 Профил на Siriously
    Siriously
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Празни бяха и автобусите и метрото, на мнго места зелен билет нямаше, чух го от доста хора и в метрото, като и на мен ми се наложи да слезна от автобуса, за да си купя зелен билет от следващия...

    S
  13. 13 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Услужливите журналя ще го дъвчат това още един месец. А всъщност това "зелено" билетче за един ден е едно голямо нищо, даже още по-лошо - манипулация и хвърляне на прах в очите с цел доближаване до пролетта

  14. 14 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 565 Неутрално

    А броят ли хората, които са се возили и са били излъгани за зеленото билетче, като реално не се е предлагало такова? Само аз знам за трима такива.

  15. 15 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Чудесно, само че сега пък грипната епидемия ще стане по-интересна. Не може ли бизнесът да обяви дни с работа от дома? Сигурно в София до 60% от хората нямат реална нужда да се преместват телом до офиса.
    —цитат от коментар 4 на lil_alex


    Не, един от сериозният проблем на БГ мениджъра, е че за него е по-важно да стоиш в офиса, а не колко работа си свършил.

    За съжаление е така:(

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  16. 16 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Интересно на никого ли не прави впечатление, как така в събота замърсяването е най-голямо, като трафика е в пъти по-малък, но хората си седят на топло в къщи и бухат печките кой с каквото има. Очевидно не трафика е решаващия проблем, и действията трябва да се насочат в друга посока. Но така по-лесно се имитират действия.
    —цитат от коментар 8 на asdas200


    Колкото пъти изляза уикенда, не виждам по-малък трафик. Особено около моловете е невъобразимо задръстване, даже и в неделя.

  17. 17 Профил на <marquee bgcolor="red" style="font-size:78em;font-weight:bold">EBANJEEE!!!
    <marquee bgcolor="red" style="font-size:78em;font-weight:bold">EBANJEEE!!!
    Рейтинг: 221 Весело
  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3702 Неутрално

    Е то метрото е единствения смислен и сравнително редовен транспорт в столицата. Пълен абсурд е обаче да си представяш, как понеже било евтино билетчето някое семейство ще се втурне да виси по 1 час по ледените спирки, да се прекачва по 3-4 пъти вместо да запали колата за 20мин.
    —цитат от коментар 11 на lustmord


    ++++
    за съжаление си абсолютно прав. Пътуването в София с обществен транспорт нито е лесно, нито е евтино. А с прикачването - ЗАБРАВИ!

  19. 19 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#8] от "asdas200":

    Май не си шофирал скоро в събота - че и в неделя - софийският трафик изобщо не е лек.

  20. 20 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Оттам допълниха, че все още няма данни дали има повишение в пътувалите с наземния градски транспорт.
    -------------
    Интересно ми е как точно измерват пътуващите в наземния транспорт - на око? А колко от тях са гратисчии?

  21. 21 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Ти да видиш, ако е вярно е добра новина.
    Не че споделям заблудата, че колите са виновни за ФПЧ във въздуха.

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#6] от "cristo_n":

    Страхотна идея направо. Що ли не се въведе...


    По темата - какво се опитват да ни кажат от СО, че това е успех някакъв ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1735 Любопитно

    Ти да видиш! Много интересно защо, при епохалния успех на тая измишльотина, привечер, преди да задуха вятъра, в центъра на София миришеше на изгоряла пластмаса и някакви други гадости. Не ще да е било от трафика...

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  24. 24 Профил на today
    today
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Днес трафика е в пъти повече, обаче въздуха е в пъти по-чист.
    Извод? Основното замърсяване не е от колите.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  25. 25 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Не е въпросът колко повече са пътували с метро, а колко по-малко са пътували с кола. Разликата е съществена...

  26. 26 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#7] от "Г.Е.М.":

    Именно!

    Искаш да отидеш до някъде, защо да купуваш 2 или 4 билета по 1.60, като може да купиш един зелен билет за 1 лв?

    Цялата инициатива е доста съмнителна.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  27. 27 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2692 Неутрално

    Днес трафика е в пъти повече, обаче въздуха е в пъти по-чист.Извод? Основното замърсяване не е от колите.
    —цитат от коментар 24 на today


    Изводът е, че днес е с 10 градуса по-топло от вчера

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  28. 28 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Тази неделя пътувалите в метрото са били 118 хил., което с 12 хил. повече спрямо седмица по-рано, когато пътувалите са 106 хил., посочиха от общината.
    -----------
    Т.е. едни 11% повече. Като се има предвид, че вчера беше слънчево.

  29. 29 Профил на bokster
    bokster
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Браво, евала за "зелената" мисъл, цяла България ще плаща на Фандъкова, за да се прави на зелена кметица.

    Тъпонаселението попива жадно от екрана новината за мега-напредничавото мислене.

    Фандъкова да плати от джоба си "зелените" билети. Тотални клоуни без връзка с действителността, прекалено много власт и прекалено малко морал.

    Още ли плащат по 1.80 за кубик вода, няма проблем, ние богатите провинциалисти ще плащаме и за тях, в Шумен е над 3 лв. кубика например.

  30. 30 Профил на bokster
    bokster
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Браво, евала за "зелената" мисъл, цяла България ще плаща на Фандъкова, за да се прави на зелена кметица.

    Тъпонаселението попива жадно от екрана новината за мега-напредничавото мислене.

    Фандъкова да плати от джоба си "зелените" билети. Тотални клоуни без връзка с действителността, прекалено много власт и прекалено малко морал.

    Още ли плащат по 1.80 за кубик вода, няма проблем, ние богатите провинциалисти ще плащаме и за тях, в Шумен е над 3 лв. кубика например.

  31. 31 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 710 Любопитно

    1/Всъщност, каква е статистиката, колко хора по принцип пътуват в неделя , преди зеления билет?
    2/Сигурни ли сте че тези хора пътуват със зелен билет , мотивирани да опазят въздуха на София?
    3/ А сигурни ли сте , че пътувалите със зелен билет са все шофьори , оставили вчера колите си ?

  32. 32 Профил на Момчил Костов
    Момчил Костов
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Смогът се дължи в много по-малка степен на автомобилните газове. Печките на софиянци съсипват въздуха и не е нужно да си гений, за да го разбереш. Така че стига с тия глупости за зелени билети, намерете решение за основната причина - изгарянето на твърдо гориво за отопление и битови нужди!

  33. 33 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#24] от "today":

    Има вятър.

    И няма значение откъде е "основното замърсяване", защото факторите са няколко иу всичките имат значение. Автомобилите са сред тях.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  34. 34 Профил на bokster
    bokster
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Тая глуповата даскалка, няма ли да се намери един журналист да я пита, КОЙ ПЛАЩА "безплатното" ?

    Няма нищо безплатно, държавата и общините нямат пари, те разполагат с нашите пари и ги харчат за популизъм в случая, докато останалите населени места в България нямат елементарна инфраструктура.

    В една нормална държава, първо медиите щяха да я разкъсат за простотията й с въпроса, КОЙ ПЛАЩА, а после щеше да стане клиент на прокуратурата.

  35. 35 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 648 Весело

    До коментар [#15] от "Deemer":

    Защото ти плаща за 8 часа и ти трябва да си негов през това време.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  36. 36 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#32] от "Момчил Костов":

    Не, че едното пречи на другото.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  37. 37 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    Тая глуповата даскалка, няма ли да се намери един журналист да я пита, КОЙ ПЛАЩА "безплатното" ?Няма нищо безплатно, държавата и общините нямат пари, те разполагат с нашите пари и ги харчат за популизъм в случая, докато останалите населени места в България нямат елементарна инфраструктура.В една нормална държава, първо медиите щяха да я разкъсат за простотията й с въпроса, КОЙ ПЛАЩА, а после щеше да стане клиент на прокуратурата.
    —цитат от коментар 34 на bokster


    Я да видим сега, какъв процент от БВП се произвежда в София, и какъв в Шумен... Да видим какъв процент от бюджетни доходи от ДДС, акцизи, осигуровки, ДОД и т.н. идва от София и какъв от Шумен? Да не вземе да се окаже накрая, че ние в София ви издържаме вас в Шумен?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  38. 38 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    Интересно на никого ли не прави впечатление, как така в събота замърсяването е най-голямо, като трафика е в пъти по-малък, но хората си седят на топло в къщи и бухат печките кой с каквото има.
    —цитат от коментар 8 на asdas200

    Да не искаш да кажеш, че циганите масово имат коли и понеже събота стоят в къщи и горят отпадъци се увеличава замърсяването? В София масово са на парно или ток а те не замърсяват, малко са на нафта или дърва. Просто причините са главно климатични /липса на вятър, температурна инверсия/, не толкова отоплението. Ще ви видя през лятото когато няма отопление какво ще измислите.

    И въобще сегашното нищо не е, да бяхте видели 50-60те години какво чудо беше. Още го помня онзи черен сняг в центъра на София когато като дете дойдох за първи път в нея. И онзи кисело-изгарящ задушаващ въздух.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  39. 39 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    Смогът се дължи в много по-малка степен на автомобилните газове. Печките на софиянци съсипват въздуха и не е нужно да си гений, за да го разбереш.
    —цитат от коментар 32 на Момчил Костов

    Като прах може и да си прав, но като отровна химия колите доста замърсяват. И понеже печките били единственият замърсител наемаш ли се да твърдиш, че през лятото когато няма печки няма да има надвишаване на нормите? Защото аз добре я помня София гледана от високото захлупена с един сиво-син похлупак. През лятото беше.

    И още нещо, когато през големите празници софиянци се изнесат по родните села или на екскурзия в чужбина в София въздухът РЯЗКО се подобрява. Направо курорт става, чист въздух, тихо и кротко.Така че основното са колите, не че няма и друго.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  40. 40 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#6] от "cristo_n":Страхотна идея направо. Що ли не се въведе...По темата - какво се опитват да ни кажат от СО, че това е успех някакъв ли?
    —цитат от коментар 22 на Darth Plagueis


    Доколкото си спомням, синдикатите ревнаха за да защитят българския расов номенклатурчик и бюрокат.

    И по темата - успех е това със зелените билети, малък успех, но успех! Аз и толкова не очаквах.

  41. 41 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 4761 Неутрално

    Данчето с нов бизнес

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  42. 42 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    До коментар [#8] от "asdas200":Май не си шофирал скоро в събота - че и в неделя - софийският трафик изобщо не е лек.
    —цитат от коментар 19 на kapitan_laino


    Какво ти лек, лудница е! Аз в таксито се изнервям, какво остава да имах кола.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  43. 43 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 488 Неутрално

    1/Всъщност, каква е статистиката, колко хора по принцип пътуват в неделя , преди зеления билет?
    —цитат от коментар 31 на Петър Иванов
    Колкото и да пътуват, този път са пътували 12 хиляди в повече от предната неделя.

    2/Сигурни ли сте че тези хора пътуват със зелен билет , мотивирани да опазят въздуха на София?
    —цитат от коментар 31 на Петър Иванов
    Какво значение има с какъв мотив пътуват - важен е резултата! Нали затова са тези стимули - да се накара група хора да предприемат действия, каквито иначе не биха предприели.

  44. 44 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#35] от "galio":

    Нямам против, че плаща.
    Но присъствието не означава свършена работа!
    По важно е какво си допринесъл за фирмата, а не колко време си стоял в офиса. Защото 8 часа във Фейсбук, не носят особени приходи?!

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  45. 45 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Замъряването е същото, просто се появи ветрец и го разкара. София е в котловина, в която зимата се получава похлупак, без движение на въздуха.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  46. 46 Профил на Тервел
    Тервел
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ако се предлагаше и навсякъде (както уж трябваше), цена нямаше да има...

  47. 47 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#42] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":

    Поздравления за трите коментара. Аз също си спомням 50–те години, когато на две крачки не можеше да се види , а от очите течаха сълзи. В една котловина обикновено въздухът се задържа и когато няма вятър се задържа и всичко, произведено от човека. Сигурен съм, че 90% от тези, които обвиняват Фандъкова, си търкалят миризливите коли по улиците и след това се оплакват, че някой нещо трябва да направи.

  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#40] от "cristo_n":

    Синдикатите не знаех, че имат някаква изпълнителна или законодателна власт.

    И по темата - ако това е успех и общината го признава като такъв, то това означава, че вдигането на цената от лев на лев и шейсе е било грандиозен провал.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Доста упорити и много започват да стават коментарите как проблемът няма нищо общо с колите. В обшия случай тези коментари са с автор новорегистрирани тролове, баш като януарчетата на Пеевски.

    Не, това не е вярно. Автомобилите имат основен дял в замърсяването.
    Тези от рода - вчера беше така, а днес е инак, говорят за тотално неразбиране и опростачване на картинката.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Има много и интересни мнения, примерно правилния извод на колегата, че през уикенда трафикът пада, а смогът расте, щото пък кюмбетата бичат на 6. Когато едно новина се превърне в истерия, вече не и обръщам внимание. Истамбулска конвенция, Пирине, Пирине, мръсния въздух. Може да съм пропуснал/ама надали/ някой откри ли в края на краищата източникът на замърсяването. Понеже София е България, става дума за нея. Там голям процент от транспортът е на ток, вчера чествахме 20 г. метро, отоплението голяма част е на ТЕЦ, друга чрез климатици мина на ток. На нафта няма, като замърсител остава твърдото гориво и авто трошките. Ами айде да направим проба, пусни ток аванта за три дни в заподозрените квартали и мери нивото + зелените билети. Проста аритметика. Миналото лято бяхме на гости в Гео Милев да гледаме детето, почти не се спряхме в апартамента, или по улиците с количката, по пазарлък, Ситняково, мола, детските площадки, нищо не ни направи впечатление, освен че софето кара яко.

  51. 51 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3802 Неутрално

    Що трябваше да увеличават билета от 1 на 1.6 лева? Излиза , че преди увеличението всички билети са били зелени. С това увеличение хората вече нямат сметка да пътуват с градски транспорт , а с таксита или с колите си. Тогава защо ги строим тези метрополитени?

  52. 52 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3802 Неутрално

    До коментар [#48] от "Darth Plagueis":
    "ако това е успех и общината го признава като такъв, то това означава, че вдигането на цената от лев на лев и шейсе е било грандиозен провал."

    Имено!

  53. 53 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 748 Гневно

    Нещото, което най-много ме дразни в идиотщините на Фандъчка и ко е че проблемите - замърсен въздух, ефективност на градски транспорт, зониране, паркиране, велоалеи и т.н. - не са някаква невероятна неразрешима загадка появила се единствено при нас - тези проблеми ги има вече решени на редица места, знае се кои мерки са успешни и кои не работят, просто е нужно желание и разбиране. Не знам кое от двете им липсва.

  54. 54 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Доста упорити и много започват да стават коментарите как проблемът няма нищо общо с колите. В обшия случай тези коментари са с автор новорегистрирани тролове, баш като януарчетата на Пеевски.
    —цитат от коментар 49 на Darth Plagueis
    Не си прав, но този път поне си наблизо. Активно се опитват да ни внушат, че основната причина било битовото отопление, ама яко се опитват. Та, както преди няколко дни коментирах:
    "май някои хора искат да притиснат Общината за своя сметка да подхване газификация на кварталите на София, които нямат централно отопление, а после Сашо Дончев да се настани наготово и да изкарва лесни милиони. Май Овъргаз иска да печели, но без да инвестира..."
    С този Пеевски, редовно забравяте, че има и други играчи.

  55. 55 Профил на George S
    George S
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Зеленият билет трябва да важи от ноември до март.
    —цитат от коментар 10 на Индиана


    Що после няма коли ли? Колите пак са си същите, просто отоплението спира, за това и въздуха се оправя.

  56. 56 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 488 Весело

    ако това е успех и общината го признава като такъв, то това означава, че вдигането на цената от лев на лев и шейсе е било грандиозен провал.
    —цитат от коментар 48 на Darth Plagueis

    Ако всеки ден през годината въздухът беше опасно замърсен (макар че това "опасно замърсяване изобщо не е толкова опасно - един пич беше отчел 1000 единици в кухнята, докато жена му прави пържоли на тигана), то това вдигането на цената на билета щеше да е провал, но тъй като въздухът не винаги е замърсен, то всичко останало е въпрос на разчети - какви гарантирани приходи трябват за да се поддържа и обновява градския транспорт. Като гледаме резултатите - транспорта се обновява, явно разчетите са добре направени, колкото и това да не ти харесва.

  57. 57 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 488 Весело

    Колите пак са си същите, просто отоплението спира, за това и въздуха се оправя.
    —цитат от коментар 55 на George Sotirov
    Ето го и тоя...

  58. 58 Профил на George S
    George S
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#57] от "cristo_n":

    Трябва да си сериозно ограничен за да вярваш че колите са основните причинители за въздуха в София. Иди във Велинград примерно където въздуха е по-зле и от Софииския, а има 10 коли на кръст на улицата. Това което има обаче е е сумати къщурки бълващи гъст пушек от комините. Както и голяма циганска махала. Или пък Банско, къдто половината град е затворен за автомобили. И ми е странно тая котловина дет всички я споменавате като основен проблем, как така магически изчезва като се стопли времето.

  59. 59 Профил на bodomir
    bodomir
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Ама продавачките първо те преценяват, преди да решат дали да не ти предложат "зелен билет" http://mysofia.bg/news/kak-da-si-kupim-zelen-bilet-v-gradskia-transport/

  60. 60 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 287 Неутрално

    До коментар [#8] от "asdas200":Май не си шофирал скоро в събота - че и в неделя - софийският трафик изобщо не е лек.
    —цитат от коментар 19 на kapitan_laino


    Шофирам ежедневно. Трафикът в събота и неделя е осезаемо по-лек от този в делничен ден.

  61. 61 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Значи ли рова, че ако билетът беше останал на левче, всеки ден щеше да има с 12К повече пътници? Не, нали? Просто махнете колите без гараж или платено паркомясто! Защо един синстрои гараж, друг си плаща за паркомясто, а трети ей така просто си трясва колата, където му хареса? Къде е логиката? Точно като безплатното саниране, дето собственици на малка къщичка на село финансират санирането на собственици на апартаменти по 3К евра квадратния метър? След като аз съм си построила гараж и със собствени средства съм си оправила тротоара пред къщата, защото на общината не й пука, не искам на всичкото отгоре и сульо да си тресне трошката точно на метеното! Махнете тях за начало! Ама не става, нали? Лобито на автомобилната промишленост е много силно! Е, тогава, уважавайте ни и не ни баламосвайте с блабла, ако обичате!

    Мърфи е оптимист!
  62. 62 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#56] от "cristo_n":

    Дълбоко бъркаш. Въздухът е мръсен перманентно. Твърде рядко са дните, в които не се превишават нормите, а дори и тогава, показанията са близо до границите. И тъй като тая работа не е "режеш баницата и ядеш", мерките трябва да са сериозни и перманентни. Идеята, че днес е чисто, значи мога да мърся, означава неразбиране на проблема. Дните, в които е чисто са или защото има вятър, или защото е топло и според законите на физиката мизерията се е вдигнала 100 метра нагоре. Но си я има, седи си там и като застудее пада надолу, и изобщо не й дреме дали Фандъкова е пуснала зелен билет. Затова по темата трябва да се работи ежедневно.
    Аз бих го направил в две посоки - силно увеличаване на ползването на ГТ с няколко прости, но ефективни мерки, и рязко намаляване на битовото горене, чрез елементарна мярка - узаконяване/събаряне на всички незаконни строежи.
    Натам нещата сами ще се наредят.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#58] от "George Sotirov":

    Трябва да си силно ограничен, за да си мислиш, че причините във Велинград о София са еднакви. Колкото и да ми е странно, той е прав. Ти не. Но зад моето твърдение стоят факти. Зад твоето?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на George S
    George S
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#63] от "Darth Plagueis":

    Аз изредих няколко факта, ти нито един, тъй че приемам че нещо си се объркал и не обръщам внимание.

  65. 65 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#64] от "George Sotirov":

    Факти не видях. Само лични наблюдения, които като такива са без стойност.
    Факти са това:
    https://www.sofia.bg/documents/20182/298121/Приложение +№+1.pdf/f9e8a064-cf5d-4099-98c1-60f32fb16719

    Стр. 86 ясно показва, че основният замърсителнса автомобилите. Следващите страници ясно показват, че битовото отопление допринася за пикови стойности, но като цяло е на второ място като замърсител. Точно това, което твърдя и аз.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  66. 66 Профил на George S
    George S
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#65] от "Darth Plagueis":

    :Д Очевидно аналитичното ти умение не е на топ ниво, тъй като ако беше прочел поне още няколко страници щеше да видиш че
    "По отношение на максималната стойност на средноденонощната концентрация
    на ФПЧ10 приносът на сектор битово горене е определящ за всички пунктове за
    мониторинг с изключение на пункт Орлов мост, който е транспортно ориентиран и за
    него основна роля играе автомобилният транспорт....Поради факта, че битовото горене има сезонен характер (отоплителният период
    е около 5 месеца в годината), неговият принос към средногодишната концентрация на
    ФПЧ10 е по-малък. "

    Демек точно това което аз казах, мерси.

  67. 67 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Тук нищо не пише, че "зелените билети" били изчерпани точно за нула време... и че водачите на автобуси са вдигали рамене, когато пътниците искали да си купят от билетите по левче... щото им дали по десетина бройки.

    А бе, Фандъчката... а ако билетите бяха по левче, дали все пак софиянци нямаше да предпочитат градския транспорт, вместо колите си. Че сега по на далавера им излиза 4 души (семейство) да се возят в кола или такси, отколкото да платят 6.40 в една посока.

  68. 68 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Ахахаха, сега Фандъчката по БНТ разсмива. Водещата- какво мерки взимате срещу паленето на гуми, дрехи, отпадъци.

    "-Правим строг контрол" :)))))

    Правите ми-ми... десет пъти излъчиха репортажи, че само надничате като мишки и дори не може да влезете в двора на циганите... щото, нещо си...

  69. 69 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#68] от "diegos":

    Те и "строг контрол" не правят - те УМОЛЯВАТ гражданите да не горят боклуци и да не си карат пърделниците. Аз предлагам да освободим полицията (тя и без това нищо не върши) и да започнем да умоляваме крадците и убийците по медиите да спазват законите.

  70. 70 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1355 Любопитно

    До коментар [#67] от "diegos":

    Абсолютно. И най ме е яд, че билетчето е 1.60 за пътуване на една спирка разстояние или за цялата линия от край до край, а така не става. Ако ще пресичаме целия град от край до край си струва парите билетчето, но за една спирка да ме извиняват от СО, пари не давам!!!

  71. 71 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#66] от "George Sotirov":

    Да беше прочел Ти какво цитираш. Щото аз го знам прекрасно. Има отношение към МАКСИМАЛНАТА стойност. Т.е., пиковите стойности. Това, което АЗ казах. А като средностатистически принос е на второ място. Автомобилите са на първо. Ти твърдиш обратното. Дано съм бил полезен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  72. 72 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 488 Гневно

    До коментар [#57] от "cristo_n":Трябва да си сериозно ограничен за да вярваш че колите са основните причинители за въздуха в София. Иди във Велинград примерно където въздуха е по-зле и от Софииския, а има 10 коли на кръст на улицата.
    —цитат от коментар 58 на George Sotirov

    Човек трябва да е не просто ограничен, а ужасно тъп, за да не прави разлика между пушек от горене на дърва - нещо, към което човекът се е адаптирал за близо 800 000 години еволюция (откогато предците ни са открили огъня) и се е научил да си прочиства дробовете (иначе човекът нямаше да оцелее като вид), и отровният дим от изгарянето на петролните продукти и в частност, саждите от горенето на дизеловото гориво, който полепва в дробовете и там си остава!!!

    Автомобилите, без изправни двигатели (защото многото видим пушек от ауспуха обикновено означава неизправен двигател) и поне ЕВРО 4 изпускателни системи, не трябва да бъдат допускани на територията на големите градове, като изключение може да се прави само за бензинови автомобили с газови или метанови уредби, но пак при условие, че двигателите са изправни!!!

  73. 73 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Дълбоко бъркаш. Въздухът е мръсен перманентно. Твърде рядко са дните, в които не се превишават нормите, а дори и тогава, показанията са близо до границите.
    —цитат от коментар 62 на Darth Plagueis
    Да прав си! Въздухът е замърсен, и това важи не само нашия. И водите ни са замърсени, и моретата, и храната... Даже и жените ни са "замърсени" защото отдавна вече не ни ги "дават" девствени :) Което важи и за нас, мъжете... И въпреки това, нито сме спрели да пием вода, нито да се мием, нито да ходим на море, нито сме спрели да ядем, нито да се женим и правим деца. Защото нещата опират до размера за замърсяването, и затова сме приели норми на допустимост, с които да се примиряваме. И дори в редките дни, в които въздухът в София е много замърсен, той все пак не е толкова мръсен, колкото някои хора се опитват да го изкарат - дадох ти пример са показанията при правене на скара.
    Е, примиряваме се, но и ти си прав, като ще кажеш, че не е добре да се примиряваме и казваш, че трябва да се работи ежедневно.
    И във Виена сигурно да идеш, и там ще ти кажат, че въздухът им е по-мръсен "от едно време" - говоря наизуст, но предполагам, че ми разбираш мисълта. Хората, в богатите държави, работят доста по ефективно, от нас - факт е, но това важи за по-богатите държави, при това не всички, защото нещата опират до пари. Ние също се борим - нали затова се строи това метро! Можеш ли да сметнеш, колко дим от автобуси сме си спестили с наличните метро линии? Аз не мога, но се досещам.

    Аз бих го направил в две посоки - силно увеличаване на ползването на ГТ с няколко прости, но ефективни мерки, и рязко намаляване на битовото горене, чрез елементарна мярка - узаконяване/събаряне на всички незаконни строежи.
    —цитат от коментар 62 на Darth Plagueis
    Не можеш силно да увеличиш ползването на ГТ без да навредиш сериозно на мнозинството граждани на София! Дори да го направят безплатен, аз няма да се кача на ГТ, защото за мен и моя ежедневен маршрут, той е крайно неудобен! И много хора са като мен. Проблема е в градското планиране и липсата на обособени жилищни и бизнес зони, и този проблем е наследен и от Фандъкова, и от Борисов преди нея, че от Софиянски. Проблемът е в предоставеното в зората на демокрацията право на всички, получили имоти в резултат на реституционни претенции, да правят каквото си искат с тях - един строи бизнес сграда, друг мол, трети жилищна сграда, четвърти автосервиз. Всеки опит за регулация бива блокиран чрез няколко пачки на някой съдия под масата. И така е от 25 години! Пример е мерака за онзи небостъргач на бул. България и задължаването от съда на СО да го позволи! Вече само земетресение или тоталитарен режим може да оправи градското планиране на съсипаната София.
    Колкото до "рязко намаляване на битовото горене, чрез елементарна мярка - узаконяване/събаряне на всички незаконни строежи" - не съм забелязал законните комини да пушат по-малко от незаконните... Всъщност СО и Фандъкова излязоха с добро решение тук - забрана на нискокалоричните въглища и брикети, и стимулиране използването на палети за отопление. Последното обаче не знам как ще го постигнат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK