Жители на Видин протестираха срещу лошите пътища

Жители на Видин протестираха срещу лошите пътища

© Юлия Лазарова



Граждани на Видин излязоха отново на протест срещу лошите пътища в района, натоварения трафик и честите катастрофи, съобщи БНР. Протестиращите настояват да се изградят магистрала Видин-София и тунел под прохода Петрохан.


Гражданско обединение "Единни за промяна" организира протеста с настояване за конкретни ангажименти от страна на правителството, обясни председателят на организацията Росица Кирова.


Ние искаме решение на Министерски съвет, в което ясно да е разписано, че започват неотложни спешни действия за изграждане на магистрала Видин-София и тунел под Петрохан, за което може да бъде направен разчет, график и краен срок на завършване 2021 година, обяви тя.




Организаторите ще се обърнат и към Европейския парламент с покана негови представители да дойдат на място. " Ще ги поканим да дойдат до Видин, да минат по този път да видят как живеят хората в този регион на България. В този регион на Европа", допълни Кирова.


Протестът започна от булевард "Панония" и продължава с шествие към изхода на Видин. По-късно бе блокирано движението по Е-79.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    Неблагодарници. Баце построи разкошни пътища.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7531 Любопитно

    За следващите избори всички партии ще им обещаят на видинчани всички тия неща..

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3487 Неутрално

    "Протестиращите настояват да се изградят магистрала Видин-София и тунел под прохода Петрохан.
    Ние искаме решение на Министерски съвет, в което ясно да е разписано, че започват неотложни спешни действия за изграждане на магистрала Видин-София и тунел под Петрохан, за което може да бъде направен разчет, график и краен срок на завършване 2021 година"

    Подкрепям! След изграждането на втория мост на Дунава до Видин задължително е да бъде прекарана магистрала до София.
    Жалко е , че в България никой не мисли за това.

  4. 4 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3905 Неутрално

    Какви пътища?! Сега приоритет е втората кабинка на Юлен. Половината правителство е впрегнато да работи по този наболял проблем, за да не се редят хората "като говеда" (според Валери Симеонов) на опашката.

  5. 6 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Незаслужено пренебрегвани. Успех в протестите.

  6. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9017 Неутрално

    Борисов ще им построи, ама друг път.

  7. 8 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2380 Весело

    Според бесепе и умнокрасивците (то не че има разлика освен че бесепето за разлика от умнокрасивците поне веднъж са направили нещо наистина дясно, плоския данък) асфалта не се яде.

    Пък то магистралите били хубаво нещо. Виж как лека полека почват да се усещат и само най-безнадеждно чугунените умнокрасивци в темата пръскат жлъч

    Use your Illusion
  8. 9 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    Къде е Нинова да убеди хората че "Асфалт не се яде" и други партизански опорки с които обричат цели региони на мизерия (с референдум).

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  9. 10 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    Тея па каде бързат бе, то до първия мост още нема магистрала а той е строен преди 60 години.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  10. 11 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Успех, а пътят за това е в подписа ми !

  11. 12 Профил на niki7
    niki7
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Недобре развитата и поддържана пътна инфраструктура е един от най-големите проблеми за развитието на България.
    Включително и в София е пълно с улици гробници, какво остава за Видинско.

  12. 13 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4400 Неутрално

    До коментар [#3] от "tacheaux":

    Подкрепям! След изграждането на втория мост на Дунава до Видин задължително е да бъде прекарана магистрала до София.
    До коментар [#7] от "Роси":

    ,,Борисов ще им построи, ама друг път.,,

    Еее сичко по реда си. Борисов га строи Тракия ривахте, чи асфалт ни са ядял, ся ривети за нови магистрали да ви строи Борисов

  13. 14 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    Борисов строеше, а сега всички наоколо строят доста по-бързо че и без да го финансират с европомощи. Просто одъртя Борисов, стана дърт тлъстак и неможач, време му е да го сменят с някой дето може да строи.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  14. 15 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4400 Неутрално

    До коментар [#1] от "Darth Plagueis":

    ,,Неблагодарници. Баце построи разкошни пътища.,,

    Кви пътища ве, той асфалта ни са яде, тъй ривахте 2011-2013 га Баце прави Тракията от Стара загора до Бургас

  15. 16 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4400 Неутрално


    ,,Жители на Видин протестираха срещу лошите пътища,,

    А ве Видинчани що не повдигнете въпроса за 650-тте милиона левя дето оришарски бил пренасочил за развитие на вашия район, па нито левче не са виде къде отидоха тези пари в началото на 2014 година

  16. 17 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    "Ние искаме решение на Министерски съвет, в което ясно да е разписано, че започват неотложни спешни действия за изграждане на магистрала Видин-София и тунел под Петрохан, за което може да бъде направен разчет, график и краен срок на завършване 2021 година."
    Госпожа Росица Кирова, председателят на Гражданско обединение "Единни за промяна", организиращо протеста дали може да защити икономически и технически осъществяването на проектите в зададения срок? Дали би могла да ангажира сериозно специалисти в защита на исканията си? Дали все пак не е много по-добър вариант да се построи т.нар. скоростен път, т.е. две платна, с по две ленти за движение във всяка посока? Заради условията, заради цената, заради срока за изпълнение.

  17. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    До коментар [#15] от "сидер":

    Така ревяха създателите ви. Ние ревен, че само крадете - и те и вие.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 19 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Път Е79 по-скоро трябва да се изправи на няколко места, да се изведе извън селата и да му се сложат тук там изпреварващи ленти - за 10-15% от парите за магистрала ефекта ще е същия - трафика просто е прекалено рехав, че да оправдава подобна инвестиция.
    Сравнявам го с това какво беше пътя Пловдив-Свиленград преди - кола след кола и камион след камион (поне двойно по-натоварен от Е79 в момента ) - сега на магистрала Марица човек може вестник да си чете докато кара.

  19. 20 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 458 Любопитно

    Само се замислих какво ли ще стане ако и смолянчани излязат на протест с искания за магистрала и тунал до Чепеларе...

  20. 21 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Само се замислих какво ли ще стане ако и смолянчани излязат на протест с искания за магистрала и тунал до Чепеларе...
    —цитат от коментар 20 на lustmord

    Същото. Нищо. Ще има протест. Няма да има тунел.

  21. 22 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 367 Неутрално


    Както бях писал и на предната статия за миналия протест, трябва да се комуникира и с румънците оттатък Дунав мост 2. Те също имат планирана магистрала от моста до Тимишоара, която после се включва в готовата магистрала от града до границата с Унгария.

    Трябва да започнем планиране на магистрала сега, трябва заедно с Румъния да се опитаме да направим това на трансевропейски коридор, за да може да се кандидатства и за европари.

    Иначе региона ще продължава да е най-бедния в цяла Европа.

  22. 23 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#3] от "tacheaux":

    Ааа, не си прав. Едни от хората не само мислят, а и правят магистрали, другите казват, че асфалта не се яде (гениална мисъл), но след това се възползват от построеното и не пропускат да кажат колко лошо е направено. Е, разбира се, съзнателно не обясняват защо те не са го построили за 45 години.
    Пътят ще го направят, но първо ще има дълги и тежки очуждителни процедури, конкурси, проекти, след това т.н. еколози ще обжалват 1000 пъти ще протестират за защита на пеперудите по трасето и накрая към 2040 год. пътя ще стане.

  23. 24 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2561 Неутрално

    Пожелавам им успех. Няма да е скоро, но поне да се започне.

  24. 25 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#22] от "praseta_mezeta":

    За съжаление и горе го казаха - в момента, в който приемат Сърбия в ЕС, причината всичките тия камиони да обикалят по усуканите пътища в България и Румъния и да висят по 2 дена на Дунав мост-2 просто ще се изпари.

  25. 26 Профил на Дива коза
    Дива коза
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Ами протестиращите да се съберат, да създадат частан компания, да направят проект, да теглят кредит и да строят?
    Щом проекта е икономически изгоден?
    Или не?

  26. 27 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Ако Европа не даде на Буда, и Буда не може да даде на будистчетата!
    Северозападна мъдрост.

  27. 28 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Радвам се че хората започнаха да разбират за какво да протестират!УСПЕХ

  28. 29 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#25] от "lustmord":

    Е, чакай, не всички камиони карат на запад, част от тях пътуват и към северна Европа, нали?! Те какво да правят през Сърбия?!

  29. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    До коментар [#26] от "Дива коза":

    Ами нямат право.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 31 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    До коментар [#25] от "lustmord":Е, чакай, не всички камиони карат на запад, част от тях пътуват и към северна Европа, нали?! Те какво да правят през Сърбия?!
    —цитат от коментар 29 на shule


    Тези за северна Европа не минават през Видин.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  31. 32 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    До коментар [#17] от "zhivko6461":


    " ... осъществяването на проектите в дадения срок ... "


    Този " даден срок " се точи от 15-20 години за видинчани и района, но НИКОЙ не си мръдна и пръста до сега, а обещания, обещания ... Ако властите бяха правили малко по малко, досега, проблемът би бил вече решен и хората нямаше да протестират . Е, да, ама не ! Ножът е опрял до кокал, хората вече им е писнало и искат да имат нормални пътища, а онези които управляват вече трети мендат, могат да намерят решение и за срока и за парите, достатъчно е само да понамалят кражбите и да си пълнят офшорките !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  32. 33 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    Ами протестиращите да се съберат, да създадат частан компания, да направят проект, да теглят кредит и да строят?Щом проекта е икономически изгоден?Или не?
    —цитат от коментар 26 на Дива коза



    А управляващите да крадат, така ли ?
    Къде са парите от КТБ, " Белене " " Южен поток ", еврофондовете ?
    Няма пари, а ?

    ПП. Нещо май ми намирисваш на Непукистка ... май ... ?!

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  33. 34 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#17] от "zhivko6461":" ... осъществяването на проектите в дадения срок ... "Този " даден срок " се точи от 15-20 години за видинчани и района, но НИКОЙ не си мръдна и пръста до сега, а обещания, обещания ... Ако властите бяха правили малко по малко, досега, проблемът би бил вече решен и хората нямаше да протестират . Е, да, ама не ! Ножът е опрял до кокал, хората вече им е писнало и искат да имат нормални пътища, а онези които управляват вече трети мендат, могат да намерят решение и за срока и за парите, достатъчно е само да понамалят кражбите и да си пълнят офшорките !
    —цитат от коментар 32 на niksan1

    Виждам, че сте извадили няколко думи от контекста. Поради недостатъчна концентрация или други причини не акцентирате върху смисъла на коментара ми, респ. на конкретно зададения въпрос.
    За тези 15-20 или колкото и да са години не е направено нищо. Протестиращите биха могли да потърсят сметка от институции и лица. Но исканията им за изграждане на обекти трябва да бъдат реални, т.е. да са съобразени с техническите и икономически възможности. Не би било зле да се консултират със специалисти.

  34. 35 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2380 Весело

    До коментар [#33] от "niksan1":

    "Къде са парите от КТБ"

    Какво мисли по тоя екзистенциален въпрос един мноо печен мустакат играч който е любимец на умнокрасивчарите? И една щерка дето е била у кухнята на сосна заплата? И един гуру дето е държал там мъни над прага за гарантиране? Човек не шиба мъни над прага ако нема повече инфо от това дето е на брошурата с тлъстите лихвици, одер?

    Виждаш ли колко по-сложно е да мисли човек отколко да бичи кючеци на йониката и да плещи умнокрасивщини 😎

    Use your Illusion
  35. 36 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#19] от "lustmord":


    До коментар [#25] от "lustmord":

    В крайно оптимистичния и съществременно нереалистичен вариант Сърбия ще я приемат в ЕС през 2025. Да не говорим, че Дунав мост 2, всяка година увеличава трафика си с над 10%. И ако нашите тутманици се хванат малко в ръце до тогава ще сме в Шенген и пак ще сме с конкурентно предимство през Сърбия. Така че тия приказки под шипковия храст ги остави.

  36. 37 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2843 Неутрално

    Пътищата във Видинско, Монтанско и Врачанско наистина са ужасни! Прави са хората да протестират!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  37. 38 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2518 Неутрално

    Да затворят ДМ2 през ден, ще се размърда държавтия апарат...
    Тракторите, затваряне на Е79, време е.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  38. 39 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#29] от "shule":

    До коментар [#25] от "lustmord":Е, чакай, не всички камиони карат на запад, част от тях пътуват и към северна Европа, нали?! Те какво да правят през Сърбия?!
    —цитат от коментар 29 на shule


    На кое казваш Северна Европа? Скандинавието, Полша, Балтийските - за всичките е по удобно и бързо да се хване през Сърбия по магистралата до Будапеща (особено за камионите дето няма да чакат 2 дена да минат Дунава) и през Словакия и после накъдето. А за Украйна, Беларус и Русия така или иначе няма смисъл да минаваш през Видин спрямо Русе.

  39. 40 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#36] от "primerno":

    До коментар [#19] от "lustmord":До коментар [#25] от "lustmord":В крайно оптимистичния и съществременно нереалистичен вариант Сърбия ще я приемат в ЕС през 2025. Да не говорим, че Дунав мост 2, всяка година увеличава трафика си с над 10%. И ако нашите тутманици се хванат малко в ръце до тогава ще сме в Шенген и пак ще сме с конкурентно предимство през Сърбия. Така че тия приказки под шипковия храст ги остави.
    —цитат от коментар 36 на primerno


    Твоето са прикази под шипковия храст ако си мислиш, че от София през Видин до Тимишоара ще има магистрала в близките 20-30г. При все, че пътя Калотина - Белград -Будапеща е 96% магистрала в момента и освен,че е и по-кратък и ако си камион минаваш Дунав за 1 минута вместо за 1 ден.

  40. 41 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 903 Неутрално

    До коментар [#40] от "lustmord":

    А, висенето на унгарско-сръбската граница смята ли го някой? Вярно, че пътят през Сърбия е песен, ама ако отивам за Варна от Виена, къв да го диря в София?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  41. 42 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#40] от "lustmord":

    Сам може да видиш как за 5 години трафикът се е удвоил и продължава да расте. А ако 150км. от пътя се подобри и влезем в Шенген какъв ли ще е ефектът?

    А за приказките под шипковия храст имах предвид внушенията ти, че Сърбия до 1-2 години е в ЕС и заради това ние не трябва да правим нищо, за да си подобрим инфраструктурата.

    http://www.vidincalafatbridge.bg/bg/page/117

  42. 43 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#41] от "Bullet":

    От Варна за Виена - ако говорим в перспектива би следвало да апелираш повече румънците да си направят магистрала през Карпатите от Букурещ до Сибиу отколкото за ние от Ботевград до Видин. Щото после какво - от Калафат до Лугож(Тимишоара) са 5 часа път през безкрайните села преди Дробета и после завой след завой около Железни врата - средната скорост там е 50-60км/ч . Ти за 5 часа от Калотина ще си на Сегет вече.

  43. 44 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#42] от "primerno":

    Разбира се, че трябва да си подобряваме инфраструктурата ама най вече заради нас самите и съобразена с нашите си нужди. Магистрала Ботевград-Видин е тотално неоправдана като стойност (?3 милиарда минимум) предвид количеството трафик - тези 17000 дето ги посочваш на седмица се равняват на по-малко от 1 МПС/ минута в едната посока. Още повече, че както писах и в предния коментар - Румънското пробължение на този маршрут е също много зле а и на тях им е последен приоритет този път - те от Букурещ за Трансилвания нямат свестен път и всеки уикенд стават километрични задръствания по дефилетата в Карпатите - точно тоя супер периферен за тях път ще се натискат да правят магистрала.

  44. 45 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#44] от "lustmord":

    Я ми покажи дори и един източник, където се споменават 3 милиарда за тоя път?! За справка през 2017 година се проведоха 2 търга за 2 лота от АМ "Хемус", цената е около 7 милиона лв с ДДС на километър. С други думи Видин-Ботевград ще дойде под 1 милиард, тъй като сегашните планове са за скоростен път, а не за магистрала! Подобен път ще има далеч по-сериозен ефект от лепенето на стиропор по панелките. За 5 години трафикът се е удвоил, за следващите 6-7 години ще се удвои още веднъж.

    Имаме интерес да преминават възможно най-много камиони от там първо заради тол-таксата, второ заради такса мост, трето за да загиват по-малко хора и четвърто може да се привлече някое производство.

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2017/01/09/2896751_hidrostroi_shte_stroi_uchastuka_ot_hemus_mejdu/

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2017/05/21/2974519_pst_grup_predloji_nai-niska_cena_za_otsechka_ot_hemus/

  45. 46 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#45] от "primerno":

    За какви сегашни планове за скоростен път говориш говориш - ей в статията си пише - хората протестирали за магистрала и тунел. Кресна-Сандански дето е лесен участък на Струма през полето се върза 10 милиона/км без ДДС само строежа - а тук имаш над 200км път с немалко стръмни баири + проектиране+отчуждаване и др. и др.
    Не съм казвал, че не трябва да се оправи и развива инфраструктурата ама магистрала там е излишна, скъпа и много бавна за реализация особено в предвид, че на румънска страна откъм път нещата са още по-зле.

  46. 47 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 444 Любопитно

    До коментар [#46] от "lustmord":

    Управляващите като надушиха задаващите се протести се размърдаха и един ден преди първият протест представиха план за такъв скоростен път. Погледни го, явно той ще се строи. Иначе че няма да се прави тунел под Петрохан е пределно ясно, какво го буташ в сметката, само и само за да изглежда сумата голяма не знам. Това което представиха като план ще глътне максимум 600-700 милиона, защото е доста орязан проект и трябва да се строи веднага. Хората и за това са на улицата, защото постоянно се обещава, а накрая няма нищо, също както с АМ "Хемус".
    И между другото пътят от Видин до Ботевград е значително под 200км. но явно и толкова си го минавал, за да ми твърдиш по-горе, че с трета лента тук-таме всичко щяло да бъде бонбон

  47. 48 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 903 Неутрално

    До коментар [#43] от "lustmord":

    Апелирам да си оправим кочинката, пък в мамалигария има кой да апелира.

    Та дали в северозапада няма икономика, щото няма инфраструктура или няма инфраструктура щото нямаме икономика?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK