Компютри за добиване на биткойни за над 160 хил. евро са откраднати в Благоевград

Компютри за добиване на биткойни за над 160 хил. евро са откраднати в Благоевград

© Dado Ruvic, Reuters



Компютри за "копаене" на биткойни са откраднати от офис в Благоевград, съобщи пресцентърът на прокуратурата.


Откраднати са 21 машини на обща стойност над 160 хиляди евро. От държавното обвинение обясняват, че става дума за компютри, известни като bitcoin miner, които служат за добиване на свободни биткойни в интернет. Всяка от машините нова струва 8 хил. евро.


Обирът е извършен в събота (10 февруари) между 17 и 19 ч. от административна сграда на бул. "Васил Левски". Помещението, в което са се намирали компютрите, е собственост на три физически лица, а крадците са изтръгнали метална планка на вратата. От прокуратурата уточняват, че помещението не е имало климатична инсталация или климатик, а вследствие на работата на машините се е стигало до сериозно загряване. За да се осигури допълнително охлаждане, стаята била с отворена врата.


Образувано е досъдебно производство за кражба, което се води от Районната прокуратура в Благоевград.

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4074 Весело

    Баси и глухарите, правят сериозен бизнес, купили компютри за над 300 000 лева, а пропуснали да купях един хиперинвертор за 3 000?! Оставяли вратата отворена?! Двама пазачи на смята да бяха пазарили...

  2. 2 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2990 Неутрално



    откраднали са кирката на златотърсача.


  3. 3 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10308 Любопитно

    Много прилича на обир от "вътрешен" човек, но полицията ще си свърши работата.

  4. 4 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    Има нещо нередно.
    Специализираните компютри на обща стойност 160 хил. евро са около 80-100 компютъра. Всеки консумира средно по 1-2 киловата т.е. поне общо 100 киловата.
    Това не може да се охлажда през отворена врата.

    тел 032 644 150
  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    Няма много полза от тая кражба. Докато ги инсталират и почнат да копаят, вече ще са одъртели. Въобще самосиндикалното копане на биткоини отдавна не е печеливш бизнес.

  6. 6 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    откраднали са кирката на златотърсача.
    —цитат от коментар 2 на Ф.Нинов


    Тя тая кирка струва повече от златото, което ще изкопаят с нея.

  7. 7 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    Ако наистина са осчетоводили машините по 8 хиляди евро това е някаква далавера. Няма толкова скъпи машини.
    Изобщо машините са два вида: Едните са суперкомпютри наричани ASIC и другите са комплектовани от видеокарти. Всички ASIC са под 2 хил. долара. Тези с видеоплатките също не са по повече от 4 хил, долара. За тях сметката е още по-лесна. Една видеоплатка е до 300 евро и в един такъв компютър са до 8 плетки

    тел 032 644 150
  8. 8 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    Тя тая кирка струва повече от златото, което ще изкопаят с нея
    —цитат от коментар 6 на atmanpg


    Разходите за придобиване са минимални за новите притежатели на кирката.
    Старите собственици са на 100% загуба.



  9. 9 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Застрахователна измама при падаща цена на биткойна !?

  10. 10 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Някой разбиращ би ли обяснил, как точно компютрите генерират тези биткойни.

  11. 11 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    До коментар [#10] от "von_seeckt":
    Всеки протокол за копаене е нещо като хвърляне на зарове милярди пъти докато налучкаш едно число. Няма как с далавера да попаднеш на такова число.
    Идеята е като търсенето на злато за златните пари в човешката история.

    тел 032 644 150
  12. 12 Профил на Cacafuego
    Cacafuego
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Има нещо нередно.Специализираните компютри на обща стойност 160 хил. евро са около 80-100 компютъра. Всеки консумира средно по 1-2 киловата т.е. поне общо 100 киловата.Това не може да се охлажда през отворена врата.
    —цитат от коментар 4 на Иван К


    Ако са верни сметките, 100 киловата не могат дори да се захранят в обикновена офис сграда.

    Едно съобщение е новина, само ако някой не иска то да бъде публикувано. Всичко останало е реклама!
  13. 13 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    Извинявайте, ама аз нещо не разбрах - чии все пак са тези компютри? В статията пише, че са били в офис, офисът е бил в административна сграда, помещението, където са били е собственост на три физически лица. А самите компютри чия собственост са?

  14. 14 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 717 Неутрално

    До коментар [#10] от "von_seeckt":Всеки протокол за копаене е нещо като хвърляне на зарове милярди пъти докато налучкаш едно число. Няма как с далавера да попаднеш на такова число.Идеята е като търсенето на злато за златните пари в човешката история.
    —цитат от коментар 11 на Иван К


    Това добре, но излиза, че всеки със съответната техника, може да генерира безкрайно биткойни.

  15. 15 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    До коментар [#10] от "von_seeckt":
    Копаенето и транзакциите на криптовалути вече не са съвсем печеливши и в бъдаще също няма да носят огромни печалби.
    Постепенно ще се превърне в нормален бизнес, където ще печели само този, който го прави с най-малко разходи. За сега стремежът е да спечелиш изведнъж с някаква далавера. Търговията с тези валути наистина си е далавера и търговски похвати, но копането не е.

    тел 032 644 150
  16. 16 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    До коментар [#14] от "von_seeckt":
    " всеки със съответната техника, може да генерира безкрайно биткойни"

    Не е така. Компютърът на бюрото ти няма мощност да изкопае нищо или му трябват години.

    тел 032 644 150
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Поздравления

    властта ражда паразити
  19. 19 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 2137 Весело

    Някой си е набрал кампютри!

  20. 20 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Ванга: "Бит кон, ке струва цело богатство!"

    Е, сега става ясно, какво е имала предвид!

    Това е само виц, разбира се, но немалко хора ще повярват и в това "предсказание".

  21. 21 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Стаята била с отворена врата, а крадците са изтръгнали метална планка на вратата. Иди го рабзери!

    slivizasmet.blogspot.com
  22. 22 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1488 Неутрално

    Дааа това е нагледен пример, че в тази държава само гепенето е печелившо!

  23. 23 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Копаят биткоини? Кой държи правата върху свободните биткойни и как са създадени. Колко на брой са? Къде в крайна сметка се намират. Това все пак не е банка с печатница в съседство. Тази материя е толкова абстрактна...

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  24. 24 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2176 Весело

    До коментар [#21] от "sparti":

    Вратата е била отворена малко преди "кражбата" и за да се инсценира обир са изтръгнали и металната планка...

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  25. 25 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1508 Весело

    До коментар [#14] от "von_seeckt":

    Общо взето грееш атмосферата и ти плащат. А еколозите дори не реват. Само да не си помислиш нещо за измама. Така само изглежда.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  26. 26 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 629 Любопитно

    До коментар [#23] от "acarid":

    Прав си, абстрактна е, не се мъчи.

    Все пак, интересно кой е плащал тока.

  27. 27 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До коментар [#7] от "Иван К":

    Видеокартите не са подходящи за биткойн. Стават за някои конкуренти. Еутериум и т.н. АСИК не е суперкомпютър. Съкращение от интегрална схема за специализирано приложение.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8806 Неутрално

    И това ли почна да се краде.

  29. 29 Профил на xlz18524590
    xlz18524590
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Много прилича на обир от "вътрешен" човек, но полицията ще си свърши работата.
    —цитат от коментар 3 на Peni Nikol


    Дали???

  30. 30 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1378 Весело

    Утре да не излезе,че е било компоти?

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  31. 31 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Имам план в три точки.
    1) Строим Белене.
    2) Северна България и без това е обезлюдена и не става за друго - запълваме я с ферми за копане на биткойни. Токът - от точка 1).
    3) За броени дни ставаме най-богатата държава в света.

  32. 32 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3398 Весело

    До коментар [#14] от "von_seeckt":

    Доколкото съм чел, броят на биткойните е ограничен - например 1 милион*. До момента са "изкопани" да кажем половината. И колкото повече "копаеш", толкова по-трудно става да изкопаеш следващия, по-следващия и т.н. - т.е. трябва по-мощни "кирки", да заимствам от терминологията на колегите.
    Т.е. дори да получиш извънземна технология с неограничени изчислителни възможности, не можеш да изкопаеш 1000001* биткойна.

    * числата са за илюстрация

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  33. 33 Профил на Angelo Badalamenty
    Angelo Badalamenty
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Това е или далавера или безумно надценена покупка от ибей. Реалната и избиваема цена на тези неща е около 3000$ https://goo.gl/wp35Sf

  34. 34 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1063 Весело

    И това ли почна да се краде.
    —цитат от коментар 28 на Роси


    Кое, скъпа техника? Винаги е на почит сред крадците.

  35. 35 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 516 Весело

    ... в бъдаще също няма да носят огромни печалби. Постепенно ще се превърне в нормален бизнес, където ще печели само този, който го прави с най-малко разходи. ...
    —цитат от коментар 15 на Иван К

    Затова в български условия често пъти се комбинира с кражба на ток - иначе не би имало файда.

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  36. 36 Профил на mans
    mans
    Рейтинг: 240 Неутрално

    То първоначално информацията беше за 21 компютъра по 7 хиляди лева бройката, и след това се започна с едно завишаване на цените...

  37. 37 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    До коментар [#32] от "vesolr":

    21 млн. е крайният брой биткойни, които могат да бъдат изкопани.

    Досега са изкопани 17 млн.

    Първият 1 млн. са собственост на мистичния Сатоши Накамото.

  38. 38 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#7] от "Иван К":

    Реално за да ти пристигне надеждно АСИК от Китай, баш си трябват около 9 хил. лева, иначе на хартия из нета са по 2,000 долара, ама не пристигат и не можеш да си купиш, или е измама.

    Иначе тия бичмета за нищо друго не може да ги ползваш.

    Колкото до биткойните - ще има 21 милиона към 2150-та година. В момента има 16,8 милиона, за ден се превъртат в търговията под милион монети.

  39. 39 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    До коментар [#27] от "Цецо":
    "АСИК не е суперкомпютър."

    Термитът е условен. От такива микросхеми средно около 64 броя, обединени в едно се прави суперкомпютър но само тясно специализиран. Всяка готова машина копае само по един алгоритъм. Ако променят алгоритъма и бракуваш машината. Самото явление да се правя такива суперкомпютри противоречи на идеята на криптовалутите. По тази причина например при валутата Етериум се правят периодично малки промени в алгоритъма за да не можеш да произведеш АСИК

    тел 032 644 150
  40. 40 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    Това добре, но излиза, че всеки със съответната техника, може да генерира безкрайно биткойни.
    —цитат от коментар 14 на von_seeckt


    Колкото по-мощна е техниката, толкова по-сложен става алгоритъмът, та биткойните се да копаят с еднаква скорост.

  41. 41 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    Стаята била с отворена врата, а крадците са изтръгнали метална планка на вратата. Иди го рабзери!
    —цитат от коментар 21 на sparti


    Ми вратата може да е стояла отворена, а да е имало някакви решетки, все пак трудно е да си толкова малоумен, че да оставиш стока за 300 000 просто така.

  42. 42 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    Копаят биткоини? Кой държи правата върху свободните биткойни и как са създадени. Колко на брой са? Къде в крайна сметка се намират. Това все пак не е банка с печатница в съседство. Тази материя е толкова абстрактна...
    —цитат от коментар 23 на acarid


    В момента са точно 16,862,537 и правата върху тях са на собствениците им.

  43. 43 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    До коментар [#14] от "von_seeckt":Доколкото съм чел, броят на биткойните е ограничен - например 1 милион*. До момента са "изкопани" да кажем половината. И колкото повече "копаеш", толкова по-трудно става да изкопаеш следващия, по-следващия и т.н. - т.е. трябва по-мощни "кирки", да заимствам от терминологията на колегите.Т.е. дори да получиш извънземна технология с неограничени изчислителни възможности, не можеш да изкопаеш 1000001* биткойна.* числата са за илюстрация
    —цитат от коментар 32 на vesolr


    21 милиона са изкопани почти 17 от тях.

  44. 44 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    До коментар [#7] от "Иван К":
    Не си прав, има си съвсем стандартни машини за копаене над 10к долара. Ето ти един линк да си разгледаш:
    https://www.bitcoinmining.com/bitcoin-mining-hardware/

  45. 45 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1312 Любопитно

    До коментар [#40] от "usero":

    Е кок лседи да е чес'но? :)
    Равнопоставни ли са - някой със стария комп на баща си от 90-те и китайския суперкомпютър?

  46. 46 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2098 Весело

    До коментар [#45] от "imaligoogle_hr":

    Разбира се, че са равнопоставени. Е, ти с компютъра на баща си, ще си малко като охлюв на състезание от Формула 1 - получаваш място на старта и същия шанс като Хамилтън, само че реално не само вероятността даже да се включиш в квалификациите е нулева, а и вероятността да оцелееш.

  47. 47 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 516 Неутрално

    [quote#12:"Cacafuego"][/quote]

    Не са верни. Консумацията на S9 е около 1.5kW. 21 броя = 30kW. Разбира се, хубаво е да има резерва и захранването трябва да е около 35-40kW. В нормален апартамент разчетите са до към 10-12kW. 40kW си е доста.

  48. 48 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 516 Весело

    До коментар [#7] от "Иван К":

    ASICs "миньори" има и по над 10 000 евро. Видео карти в момента на пазара почти няма и са на двойни цени. За 300 евро нищо(с което да си струва да копаеш) не можеш да си купиш. Броят на картите може много да варира.

  49. 49 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 516 Весело




    До коментар [#39] от "Иван К":

    И тук не си прав. Вече има "миньори" за различни алгоритми. За справка си потърси за Baikal. И се очакват да се появят още много такива.

  50. 50 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Welcome to the real world Кире

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  51. 51 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1312 Любопитно

    До коментар [#46] от "usero":

    Във Ф1 всички двигатели, гуми и 99% от детаилите са идентични.
    Кое е равнопоставеното?
    Има ли регулации?

    И изобщо не е ясно, ако няма ток на голяма територия, как оперираш със средствата си.

  52. 52 Профил на Ann Sargssian
    Ann Sargssian
    Рейтинг: 8 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK