Радев и Вучич искат повече гранични пунктове и завършена магистрала от Ниш до София

Радев и Вучич искат повече гранични пунктове и завършена магистрала от Ниш до София

© Прессекретариат на държавния глава



Президентите на България и Сърбия Румен Радев и Александър Вучич определиха завършването на магистралата между Ниш и София и увеличаването на броя и ефикасността на граничните контролно-пропускателни пунктове на общата граница като основни приоритетите във взаимоотношенията между двете страни. Това стана по време на официалната работна визита на Вучич в София, която е по покана на българския държавен глава.


Сред другите приоритети са изграждането на газов интерконектор между двете страни, както и оптимизирането и електрификацията на железопътния транспорт.


Радев благодари на сръбския си колега за промените в законодателството на западната ни съседка по отношение на националните малцинства. Той допълни, че в районите с българско малцинство липсват достатъчно инвестиции, трудовата заетост е ниска, достъпът до обучение на майчин език е труден, а здравни и социални услуги също не са на ниво.




Президентите също така поеха ангажимент да бъдат взети краткосрочни мерки за възможността българите на сръбска територия да имат повече достъп до информация на български език, като се реши проблемът с недостиг на финансиране на медиите на майчин език в областите на Димитровград и Босилеград. Сръбският държавен глава пое ангажимент в кратък срок да бъдат взети необходимите мерки.


Радев отправи покана към Вучич Сърбия да вземе участие в инициативата "Единно европейско небе", като се присъедини към Функционалния блок въздушно пространство между България и Румъния. Според него това ще помогне за ефективността и безопасността на въздушния транспорт.


От своя страна Вучич покани българския президент и представители на бизнеса да посетят Сърбия, за да обсъдят конкретни проекти за насърчаване на двустранния икономически обмен. Радев прие поканата, като се разбра. че ще посетят и районите, в които живее българското национално малцинство.

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Магистралата сърбите почти си я построиха. Ние, начело с Великия Строител, не сме сложили камък още. Единствената отсечка от Париж до Истанбул без магистрала.

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Смешен опит на пилота да се прави на дипломат и на значим фактор!

  3. 3 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 799 Неутрално

    До коментар [#1] от "kapitan_laino":

    Те хубаво я построиха, ама някой да скръцне със зъби на унгарците, че на Хорогош си ев@ло м@@та от чакане.
    И като основно задължение, господа управляващите, да уредят първо положението на гражданите от “република”България, па после да гледат навън.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  4. 4 Профил на D
    D
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Льотчика никой го не бръсне, даже се чудя Вучич как се е отзовал на срещата. Цачева беше грешка, но и този е страшен дърводелец.

  5. 5 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Сърбите построиха почти изцяло магистралата през изключително тежък терен, където се налагаше да разбиват скали с бомби и да извозват камънаците. При това, без едно евро финансиране отвън. Трасето от нашата страна, с изключение на последните 10 км от общо 40, е равно като хола на ББ! Изводите за нашия "строител" всеки може да си ги направи сам....

  6. 6 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 499 Неутрално

    До коментар [#1] от "kapitan_laino":

    Крайно съм покрусен за тая отсечка между Париж и Истанбул, дето единствена не била магистрала.

    Ако аз съм на мястото на баце, пътят до Калотина няма да го пипна преди да бъдат довършени много по-важни проекти като Струма, Хемус, Русе - Търново с тунела Шипка, Видин - Ботевград, Черно море и магистрална връзка с Македония.

    Едва след това може да се мисли за Калотина. Защото първо пътят изобщо не е е изчерпал капазитета си. 1 месец в годината е по-натоварен заради турците от Германия, но това е нищо. И второ, защото сърболята от всички магистрални направления оставиха коридора до нашата граница последен.

  7. 7 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 499 Неутрално

    До коментар [#5] от "dragalevski":

    Голям праз, строили 'с бомби'. Ние пък в момента строим 'с бомби' малкия тунел в Габрово.

    Като почнат някои да ми хвалят сърбите за нещо, директно пускам водата в казанчето.

  8. 8 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#6] от "TPOTOAP":

    Много "интересна" логика! Въпросът е: магистралата заради сърбите ли я правим? Или напук на тях няма да я направим?

  9. 9 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Само Путин липсва. Или той дирижира в миманса?!

  10. 10 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2553 Весело

    Имаме нужда от тази магистрала, за да им е по-лесно на нощните вълци на Путин да пътуват между София и Белград

    подпис
  11. 11 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3657 Неутрално

    До коментар [#1] от "kapitan_laino":
    "Ние, начело с Великия Строител, не сме сложили камък още. Единствената отсечка от Париж до Истанбул без магистрала."
    ===============
    Донякъде си прав, но не и за камъка.
    През 2014г. за първи път тръгнах на почивка в Алпите. АМ"Марица" не съществуваше, сега я има. Северната дъга на ОколоМръсното беше безкрайна и в дупки. Сега има скоростна отсечка, която освен всичко скъсява пътя. От София до границата вече са 4 платна.
    Нека уважаваме истината.

    Еретик
  12. 12 Профил на rehwaz
    rehwaz
    Рейтинг: 367 Неутрално

    В интерес на истината е да споменем, че част от сумата, нужна за построяването на магистралата в Сърбия, е по предприсъединителни фондове. Но е факт, че нашите се подмотват.
    От Лондон до Анкара е лъчът, който е прекъснат от тези 40-50 км без магистрала. Скъсали сме 5000 км с 50. Добри сме! :) И, да, по-важен е от Русе – Търново. И част от другите изброени.

  13. 13 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 499 Неутрално

    До коментар [#8] от "dragalevski":

    Ами кажи ти защо да я правим: защото на сърбите оттатък теренът им бил труден и щото нямало магистрала до Париж??

    Въпроси:
    - пътят до Калотина изчерпал ли е капацитета си?
    - стават ли много катастрофи там?
    - построихме ли магистрали по отсечките убийци Русе - Бяла, Кресна и т.н.?
    - имаме ли нормална пътна връзка през Балкана между Северна и Южна България освен Витиня?
    - имаме ли излишни пари?
    - имаме ли магистрални връзки със столиците на съседните ни страни, членки като нас в ЕС?



  14. 14 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 499 Неутрално

    И, да, по-важен е от Русе – Търново. И част от другите изброени.
    —цитат от коментар 12 на rehwaz



    И с какво е по-важен? Колко още хора трябва да измират всяка година на Русе - Търново, за да стане 'по-важен' от Калотина?

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  16. 16 Профил на rehwaz
    rehwaz
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#8] от "dragalevski":Ами кажи ти защо да я правим: защото на сърбите оттатък теренът им бил труден и щото нямало магистрала до Париж??Въпроси:- пътят до Калотина изчерпал ли е капацитета си?- стават ли много катастрофи там?- построихме ли магистрали по отсечките убийци Русе - Бяла, Кресна и т.н.?- имаме ли нормална пътна връзка през Балкана между Северна и Южна България освен Витиня?- имаме ли излишни пари?- имаме ли магистрални връзки със столиците на съседните ни страни, членки като нас в ЕС?
    —цитат от коментар 13 на TPOTOAP


    Явно не разбирате твърде много от инфраструктура, как функционира и кога и защо е важна. Но все пак:
    – да, отдавна го е изчерпал (трябва ли да е задръстен, за да го окачествим като „изпълнен“? Вие, ако притежавате дачия, карате ли я до Китай – ако не, защо? Изпълвате ли капацитета ѝ)
    – каква е дефиницята на „малко“ и „много“ във Вашата трактовка? Имате ли данни в подкрепа на Вашето твърдение и за отсечките, които твърдите? Ако да, представете ги, моля. Но за да е честна съпоставката, моля, представете такива и за София – Калотина
    – не, очевидно
    – дефинирайте „нормална“, но предвид нивото, което показвате, допускам, че Ви разбирам. Отговорът би бил – донякъде.
    – да, държавната хазна в момента е в излишък
    – не, но това условие ли е, за да се свържем с магистрален път с цяла Европа? Иначе – да, до Истанбул е магистрала, работи се по връзката с Гърция (и Атѝна респективно). Ако се построят тези, нека си го кажем, смешни 40-50 км, ще имаме и с Белград, която работи в посока на присъединяване към ЕС. Румъния е в далечното бъдеще, а Македония в още по-далечното, тъй като нашата отсечка до границата ще е доста по-лесна от техния липсващ участък.
    П.п. В момента 90% от пътуващите от северозапад към Гърция минават през Сърбия и Македония. Ако построим въпросните, нека си го кажем, мижави 40-50 км, както и връзката с Гърция, може би ще увеличим тези „наши“ 10%.

  17. 17 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 551 Любопитно

    В най-новата си история България никога не се е опитвала да си присвоява земи със сръбски население, докато Сърбия не само, че си присвояваше земи с българско население, но и го подлаше в течение на цял век чрез репресии, противопоставяне и насаждане на омраза на денацинализация и асимилация. Въпреки това България сега постави в дневния ред на ЕС въпроса за интегриране и предприсъединително финансиране на страните от Западните Балкани, което касае най-много съседна Сърбия. Ето защо Сръбската държава, ако желае да получи нашето доверие и по-нататъшна подкрепа за присъединяване към ЕС, най-малкото дължи на България един официален жест на историческо покаяние и реален отказ от досегашната си нечестна политика над българите в Сърбия и Македония. Не на думи, а с реални и непрестанни материални и нравствено-морални действия, особено по отношение на българското население от Западните покрайнини 1 Що се отнася до нашия льотчик-парашутист, не съм оптимист как от позицията му на пРезидент би могъл да зщитава интересите на нашия народ !

  18. 18 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 292 Весело

    Като шофирах преди 14 години(2004 г.) между Ниш и София, карах с 160 км по магистралата. Сигурно беше наказуемо по сръбско законодателство, аз 100% не бях на ясно.

    Сръбките полицаи са дори по-малко корумпирани от българските!!! Кой би повярвал

  19. 19 Профил на Зора Чернева
    Зора Чернева
    Рейтинг: 572 Неутрално

    И от кого ги искат руските марионетки?

  20. 20 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 551 Любопитно

    На обещания сърбите са винаги "щедри", но народът е казал, че дума дупка не прави ! Тези обещания, осбено по отношение на нашето малцинство от Западните покрайнини следва да бъдат описани в двустранен Договор за добросъседство, на база на който България би могла да следи за тяхното изпълнение !

  21. 21 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 499 Неутрално

    До коментар [#16] от "rehwaz":

    Голямо дефиниране и трактовка пада )

    – да, отдавна го е изчерпал (трябва ли да е задръстен, за да го окачествим като „изпълнен“?

    Ето ги данните от миналата година, например камери 4063, 4064. Понеже явно сте специалист, сметнете си ААДТ и ако според съответните проектантски норми надвишава капацитета на пътя, бирата е от мен.
    https://opendata.government.bg/dataset/http-ipm-api-bg


    – каква е дефиницята на „малко“ и „много“ във Вашата трактовка? Имате ли данни в подкрепа на Вашето твърдение и за отсечките, които твърдите?
    https://nova.bg/news/view/2018/01/28/205444/преброиха-най-опасните-пътни-отсечки-у-нас

    – дефинирайте „нормална“, но предвид нивото, което показвате, допускам, че Ви разбирам. Отговорът би бил – донякъде.
    Слаб (2).

    Нататък се отказах да чета


  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7934 Неутрално

    "Радев отправи покана към Вучич Сърбия да вземе участие в инициативата "Единно европейско небе""
    Вучич повече го тегли към единно руско небе.

  23. 23 Профил на demos
    demos
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Льотчик Радев получи заповед от Москва да покани Вучич и да започне кампания за сближаване със Сърбия.Но ,нашият приоритет е Македония,а Сърбия ще трябва на дело да покаже,че спазва правата на българското малцинство в Сърбия и да изпълни десетките обещания за това,дадени ни от най-високия ѝ връх досега.На Сърбия не може да се вярва,защото води лицемерна политика и винаги е била срещу България.Историята показва,че винаги ни е нападала в гръб и е водила антибългарска политика в Македония.Заедно с Русия,Сърбия е извор на нестабилност, на Балканите.Наскоро бяха извършени опити за атентат в Черна гора и македонския парламент,от сръбски и руски спецчасти.

  24. 24 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    Ами говори пряко за българите в Сърбия. Президента го прави, ако чакаш ГЕРБАВ или Сугарев да свършат работа ...., кьорав българин няма да остане !!

  25. 25 Профил на Димитър Христов
    Димитър Христов
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#5] от "dragalevski":

    Е, не е съвсем без финансиране, но не са изцяло невъзвръщаеми средства, а са под формата на безлихвени или нисколихвени заеми. Ето какво пише сайта на РТС за последната готова отсечка:
    Na deonici Pirot istok – Dimitrovgrad radovi se finansiraju iz zajma Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Izvođač radova je bila kompanija "Trace Group Hold PLC".
    Na deonici Staničenje–Pirot Istok ...... na toj deonici izvodi "Aktor", a finansiraju se iz sredstava Evropske investicione banke (EIB).
    И там е естествено любимата на ГЕРБ Трейс Груп ;-)
    Чакаме сега да видим нашите каква ще я свършат от София до Калотина, и дали няма да си останем само с най-модерната тоалетна на балканско КПП.

  26. 26 Профил на Димитър Христов
    Димитър Христов
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#4] от "D":

    За Радев не знам още, но Вучич рядко ходи някъде само на разходка и за на кафе с колегата президент.
    ГЕРБ се опитват да балансират интереси между съседи и съперници, в което няма лошо, но Боко няма капацитета и опита на Вучич, от когото очевидно се учи.

  27. 27 Профил на Димитър Христов
    Димитър Христов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#14:"TPOTOAP"][/quote]

    Хайде сега да не се влиза в комшийски спорове от типа: Коя е най-важната улица в селото ни? Естествено моята си. :-)

  28. 28 Профил на Димитър Христов
    Димитър Христов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "sxn49533317":

    Това чувство за пътните полицаи, че там са по-малко корумпирани ми е познато и съм съгласен..
    Казва се "усещане за копупция".
    В България може да те спрат три пъти за да видят дали не караш без книжка и без пожарогасител, после още два пъти за да ти проверят аптечката и накрая олекваш с общо 5 пъти по 20 лв /2х10 на полицай/ и си на минус 100 лв вече, без да смятаме загубеното време. В Сърбия ще те спират по-малко и за по-сериозни неща, и ако се опиташ да минеш само с 10 евро е по-вероятно да ти се обидят, че ги вземаш за посяци и да те арестуват за опит за подкуп. Затова трябва да се бръкнеш с поне 40 евро от първия път /2 Х 20 на полицай/ и да следиш за реакцията.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK