Тролей вероятно ще свързва трите лъча на метрото

Тролей вероятно ще свързва трите лъча на метрото

© Надежда Чипева, Капитал



Тролей вероятно ще покрие трасето в спрения участък на трамвай номер 6 от НДК до "Лозенец" (при басейна "Спартак"), съобщи днес по Би Ти Ви заместник-кметът на София по транспорта Евгени Крусев. Той все пак обясни, че това е един от четирите варианта за решаване на проблема, които ще бъдат обсъдени от експертен съвет при главния архитект.


Трамваите по линия номер 6 бяха спрени преди повече от две години заради наземните строителни работи по метростанции по бул. "Патриарх Евтимий" от третата линия на метрото. Обещанията бяха мотрисите да тръгнат отново в средата на миналата година, но това не стана.


Крусев допълни, че пускането на тролей, който да минава по бул. "Арсеналски" и улица "Бяла черква", ще даде още няколко ползи – ще се подобри транспортното обслужване на квартал "Манастирски ливади", а линията ще свързва и трите линии на метрото. Идеята е превозните средства по новата линия да спират на метростанциите при Софийския университет, на бул. "Патриарх Евтимий" и до хотел "Хемус". Изграждането на контактната мрежа за тролеите ще стане през лятото, когато предстои основен ремонт на бул. "Арсеналски".


Евгени Крусев обясни още, че при решаването на проблема на първо място трябва да се намери вариант за преместване на трамваите по бул. "Скобелев", така че те да не минават под прозорците на живеещите около тунела под НДК.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  2. 2 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1226 Весело

    До коментар [#1] от "aleks ivan":
    Ама ти в люлин ли живееш бе? Нали беше софиянец?

    В Русия съм! В Русия съм!
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  5. 5 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Аз съм за приоритетното развитие на трамвайния транспорт, но специално в този случай смятам, че е много удачно да се пусне тролей, който да минава в тунела под НДК и да замести 6-цата в този участък. По този начин ще може да се запази автомобилното движение в тунела от Петте кьошета до Мостта на влюбените. Това ще спести обикалянето около НДК на голям брой автомобили и съответно ще има значително по-малко отрови от изгорели газове.

  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    Аз лично се надявам трамваят да остане. Това е традиционен транспорт за София и чрез него хората получават удобство. Може и тролей да пуснат, няма лошо.

  7. 7 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Дневник, защо публикувате само на Крусев брътвежите???
    Защо не казвате:
    1. Че има обещания от Фандъкова, Гердижков, общински съветници и бившия зам. кмет по транспорта трамвайното движение до Лозенец да се възстанови
    2. Тролейбусът НЯМА да замести трамвая, защото отива в съвсем друга посока
    3. "Спешността" за решаване на проблема с живущите на бул, Скобелев идва не от друго, а защото от 8 години Столичната община НЕ направи НИЩО, за да реши казуса безболезнено за всички.
    4. Тролейбусът беше обещан още 2012 година и трябваше да е готов преди 4 години. Сега се очаква да повярваме, че много са се загрижили за него?
    5. СО има варианти, които запазват трасето на 6-цата, както и 1 и 7 и решават проблема на живущите на Скобелев. Така, че да не се измъкват
    6. Колелото на 6-цата е доста апетитна хапка с ексклузив гледка към парка..айде да не се лъжем защо е този зор да се маха трамвая...

  8. 8 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Още когато обеща запазване на Шестицата, беше ясно, че Фандъкова лъже. Нейна целенасочена политика е ликвидирането на трамвайните линии. И облагодетелстването на автомобилите. Премахва трамвая, за да не спре колите в подлеза на НДК.

  9. 9 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1981 Неутрално

    Не се пише тролей, а тролейбус. Но кой ти гледа литературния език.

  10. 10 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Трамваят не чака в задръстванията, тролейбусите чакат. Аз избирам трамвая!

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  11. 11 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2096 Любопитно

    Преди много, много години мостът Чавдар не съществуваше и старите съветски тролеи въртяха на Руския паметник.
    Скобелев, а и Патриарха имаха пешеходна пътека в средата, с хубави пейки, зелена тревичка по краищата и разкошни огромни кестени ! ! !
    Лятно време все гледах да се настаня на някоя седалка и да й отворя прозореца и вятъра да ме разхлажда. . .
    То пък и колко бяха тролеите тогава:
    - от Горнобански път до Горна баня
    - от Руски паметник до паметника Левски
    - от паметника Левски до 4-ти км
    По-късно ги удължиха до Сточна гара
    На кръстовището пред СУ доста често им падаха жартиерите защото там се кръстосваха тролейбусните жици и току се закачи някой прът и му се обърне плъзгача.
    шАфьорино слиза, сваля, и другия жартиер и започваше да млати с чука , та да върне плъзгача на място. . .
    Отиваха 10-на 15 минути, вратите разтворени, кой иска слиза , кой иска се качва , ама кондуктора е вътре и дебне за билети . . . .
    А пък кога имаше мач, още от Руския паметник отзад висяха един пакет запалянковци
    И нямаше никой възмутен да ги снима за фейса . . . . :-)
    Думата фен дойде доста години по-късно . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  12. 12 Профил на uox11317050
    uox11317050
    Рейтинг: 219 Неутрално

    Аз пък си мисля, че вече достатъчно голям реверанс беше даден на Крусев, който не ни очарова с нищо, така че е време да му се поиска оставката - жалкото, е че момчето се оказа с ниска степен на моралност и лесно се е продало на шайката ... да говори това днес, на фона на категоричността, с която хората си поискаха трамвая по време на общественото обсъждане в Лозенец е меко казано неадекватно, да не кажа дебилно.

  13. 13 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2096 Любопитно

    До коментар [#9] от "stedim":


    Не се пише тролей, а тролейбус. Но кой ти гледа литературния език.
    —цитат от коментар 9 на stedim


    Баш си е тролей старата българска дума!
    Бус бе прикачено много години по-късно от поангличанчване в езика ни!
    Както пиша и по-горе бяхме запалянковци , па станахме фенове. . .
    Така и с други думи. . .
    И що е това литературен език ? !
    Нима Франция, Италия, Германия са малокултурни ? !
    Но си пазят наречията и никой не се присмива на някой че говори на друго наречие!
    Та това е богатство на езика!
    Преди повече от 12 години като дойдох в Сливен и а започнех да говоря всеки ми казваше :
    - Ти си софиянец !
    А пък те имат едни интересни думи, които нямат нищо общо с литературния (ТЪРНОВСКОТО НАРЕЧИЕ!) ни език:
    генлички - би ли се сетил че това са стъклени топчета с които играехме като дечурлига?
    ичове - дълги долни гащи или наполеонки
    шенлик - весело, майтап
    бива - тя по значение се употребява, както французите
    употребяват тяхната дума " сава "
    и още други . . . .

    И нещо друго, думата тролей най -напред се употребява от миньорите в мините и то още когато вагонетките в рудниците са се теглили с коне

    В Е С Е Л О ! ! ! - а това е наздравица от Банско, в една дума са събрали всичко най-добро и най-хубаво като пожелание !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  14. 14 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7080 Неутрално

    До коментар [#7] от "Софиянец":

    +++++++++++ съгласен!

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  15. 15 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Трамваят не чака в задръстванията, тролейбусите чакат. Аз избирам трамвая!
    —цитат от коментар 10 на mto


    Тролейбус движещ се по отделна бус лента също не чака, но изграждането на бус лента е с пъти по евтино от колкото на трамвайни релси.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK