Родители се оплакаха, че децата им със специални потребности са изключени от тържествата в детските градини

Родители се оплакаха, че децата им със специални потребности са изключени от тържествата в детските градини

© Анелия Николова



Писмо до Министерството на образованието и Комисията за защита от дискриминация, разпространено от блога и "Фейсбук" страницата "Мама нинджа", разказва за случаи, в които майки на деца със специални образователни потребности са били помолени да не водят децата си на тържествата по случай 8 март миналата седмица, за да не развалят преживяването за останалите деца.


В коментарите под публикацията още десетки родители от различни населени места в страната след това се включват и споделят за подобни случаи на изолиране на децата им при различни тържествени поводи и мероприятия в детските градини. Децата им не са включени в подготвената програма със стихчета, песни и танци, защото имат например говорни или координационни проблеми, а често пъти дори присъствието им не е желано или родителите са предупредени да са в готовност да ги изведат. Някои майки разказват също, че са виждали как децата им са отделени настрани от класа, например когато се преподават уроци по народни танци или други дейности, за да не забавят останалите.


От Министерството на образованието и науката (МОН) потвърдиха, че е получено писмо във ведомството с цитати от родители в дискусията във "Фейсбук". В него обаче нито се посочват конкретните детски градини, нито кога са се случили ситуациите, за които разказват родителите. "Приобщаващото образование е твърда политика на МОН и не приемаме подобно отношение. Очакваме конкретни сигнали, които да проверим", коментираха от ведомството за "Дневник".


Авторът на сигнала и публикацията, които извеждат проблема на вниманието на институциите, е Мария Пеева, известна в интернет като Мама нинджа. До нея са достигнали първо сигналите на майки, които са били отпратени от тържествата за Деня на жената, а след разразилата се дискусия в една професионална група за учители във "Фейсбук" възмущението в сигнала й се концентрира и върху един конкретен коментатор - университетски преподавател по педагогика, който заявява, че не всички деца "стават за образоване". За "Дневник" Пеева коментира, че не е необходимо да се посочват конкретни детски градини, защото проблемът е повсеместен, а той се корени именно в насажданото отношение към децата със специални потребности у младите учители от преподаватели като грубо изказалия се в групата.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8502 Любопитно

    К'во става, бе - да не са затворили и специализираните детски градини ?

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    В какво трябва да са специализиране тези “специализирани” градини? Децата като пораснат, специализиран живот ли ги чака?

  3. 3 Профил на mititu
    mititu
    Рейтинг: 663 Любопитно

    а скандал де !!!какво ще рече това и възрастните хора могат да станат със специални потребности независимо от възраст и ПРОФЕСИЯТА що се отнася до грижете за деца ;)

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  4. 4 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9951 Неутрално

    Би трябвало да им дават като зе техните възможности стихчета, реплики или друг вид задачки, за да се почувстват равни с другите дечица. Все пак са малки.

  5. 5 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 870 Разстроено

    Все повече ме е гнус от разни лекари и учители...

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9998 Неутрално

    До коментар [#4] от "Peni Nikol":

    Напълно вярно! Малките се учат на отношение в бъдеще точно в това време от развитието си...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8418 Неутрално
  8. 8 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    Съжалявам, но подобно говорене на ангро и безобектно не помага на никого. Единствената му функция е да настройва едни групи срещу други групи. На същата тази ФБ страница една майка е написала:

    "Моето дете не говори правилно. За първия празник вчера, 7.03., нямаше стихче, а имаше специален танц, в който участваше :) Имаше и други деца, които няма стихчета, но абсолютно всички си бяха заедно, пяха, танцуваха , стана невероятно тържество. Не мога да си представя да не бъде там, поради това, че не говори! Нашите наистина прекрасни госпожи бяха се погрижили за всяко отделно дете. Благодарна съм им от сърце. И много съжалявам , че има градини, в които се допуска... дискриминация."

    Сега да кажем ли, че всъщност няма никакъв проблем никъде?

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  9. 9 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 2101 Любопитно

    Ей, хаде всички малко да се ОСЪФИРЯСАТЕ!
    Родителите и "рОдителите". И да не се правите на нинджи и други подобни шпиони, терористи, революционери и прочие салати... Редно е да си поназнайвате мястото.
    Твърде много ви станаха АПЕТИТИТЕ за ПРИВИЛЕГИИ, многоНЕуважаеми "родитело"-нинджи.
    Нито вие нито вашите деца имате право да ЗАЛИЧАВАТЕ правата на другите, да Превръщане Изключенията в НОРМА, а нормата в ИЗКЛЮЧЕНИЕ и от това да ПЕЧЕЛИТЕ ПРИВИЛЕГИИ!
    Прекалихте!
    Накрая "родителските" НПО-та и суперАктивни "родители"-нинжди ще получите включване на изключващ принцип до степен "бедна ви е фантазията"! Стигате да паразитизъм ......
    Прекалихте!
    !

  10. 10 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    Ей, хаде всички малко да се ОСЪФИРЯСАТЕ!Родителите и "рОдителите". И да не се правите на нинджи и други подобни шпиони, терористи, революционери и прочие салати... Редно е да си поназнайвате мястото.Твърде много ви станаха АПЕТИТИТЕ за ПРИВИЛЕГИИ, многоНЕуважаеми "родитело"-нинджи.Нито вие нито вашите деца имате право да ЗАЛИЧАВАТЕ правата на другите, да Превръщане Изключенията в НОРМА, а нормата в ИЗКЛЮЧЕНИЕ и от това да ПЕЧЕЛИТЕ ПРИВИЛЕГИИ!Прекалихте!Накрая "родителските" НПО-та и суперАктивни "родители"-нинжди ще получите включване на изключващ принцип до степен "бедна ви е фантазията"! Стигате да паразитизъм ......Прекалихте!!
    —цитат от коментар 9 на AzDebil


    За социопатията няма ваксина!

  11. 11 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 639 Неутрално

    "за да не забавят останалите."

    Това се прилага и в други случаи, просто не се говори за това.

    Например след като се въведе масово ЗИП за всички класове, сега и по-слаби или неинтересуващи се деца от по-сложни знания по някои предмет за задължени да "ИЗБЕРАТ" предмет в ситуации в които няма избор.

    Някога кръжоците бяха по желание. Имаше сборни групи по интереси. Сега ЗИП-а е по същество кръжок за цял клас, има отделна по-сложна програма и учебник. Още от 3-4 клас.

    Учителите не се справят, логично от грешната организация.

    Деца полудяват в пряк или преносен смисъл.

    Печелят джендър НПО защото по наредба за приобщаващо образование не се маха ЗИП-а а се насилва(!) с допълнителни часове ученика да научи кръжока! Но понеже това е невъзможно, се ходи на ... психолог!!!!!! НПО!

    И родителите с частните уроци обвиняват по-слбите, че не се оправдават парите им.

    НПО, НПО, НПО ....

  12. 12 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 2101 Неутрално

    До коментар [#11] от "potrebitel3":

    +++++++++++++++++++++++++++


    Всички тези инсинуации и провокации са само за едно - Еднолична и Неограничена ВЛАСТ над всички останали деца, родители, учители!
    Целенасочено, Умишлено създават противопоставяния, Умишлено употребяват агресия и език на омраза за психически натиск до постигане на агресивен отговор, за да могат да използват това като повод за собствената си агресивност и да представят себе си като жертви. Умишлено използват незаконни, специални, тайни средства за аудио и видео запис, за да документират момента на психическия срив на отсрещната страна с цел изнудване, а останалите десетки часове информация я предават в НПО-структурите и я акумулират за последващи анализи и бази даннии на корпоративните структуи, стоящи зад НПО. Създават и реализират кампании за промиване на масовото съзнание с цел озаконяване на масовия шпионаж с повсеместно заснимане, записване и предаване в реално време на всичко случващо се в класните стаи. Така събирането и прередавенето на информация към техните мрежови корпоративни поръчители става за тях напълно достъпно, а добитата с неразрешени средства става законна.
    Участват множество психолози и тяхната Психологическа асоциация - НПО, финансирано и от чужди донори. Въвеждат практиката на АНОНИМНОТО ДОНОСИТЕЛСТВО / като Директора на 119-то и високопоставен гербер Деян Стаматов/, за да доказват необходимата им и поръчана висока степен на Агресивност на учителите към децата и учениците. Директно през психолозите се провеждат уж "анкети", а по същество сугестиращи внушения у децата и учениците за агресиивно поведение и език на омраза от страна на учителите. Стимулират се децата и учениците да предизвикват такива състояния у собствените си учиители, за да се затвърждава сугестираната нагласа у самите деца. Същото с родителите...
    !

  13. 13 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1151 Любопитно

    Би трябвало да им дават като зе техните възможности стихчета, реплики или друг вид задачки, за да се почувстват равни с другите дечица. Все пак са малки.
    —цитат от коментар 4 на Peni Nikol


    Ами като не са равни?
    До кога ще се крие това от самите тях?

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  14. 14 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    аз пък имам точно противоположни впечатления - щерката беше в специализирана логопедична детска градина (само там намерихме място, мерси Данче) без да има говорни дефекти и на тържествата беше много шарено - като се подредяха децата и бяха като от пиратска битка, кое без око, кое без ръчичка, но заедно!

    децата много лесно и без предразсъдъци приемат различните, въпрос на манталитет и зрънце доброта в преподавателите е да спрат това безсмислено разделение.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK