Омбудсманът поиска и в България да се мисли за въвеждане на личен фалит

Омбудсманът поиска и в България да се мисли за въвеждане на личен фалит

© Юлия Лазарова



Трябва да има опция за обявяване на личен фалит от граждани, които са изтеглели кредит, но по някаква сериозна причина не могат да го изплащат, каза днес по "Нова телевизия" омбудсманът Мая Манолова. Тя допълни, че към момента около един милион българи имат проблеми с плащането на сметките си, но не всички те са със свръхзадължения.


Според Манолова изпадналите в подобно положение хора обикновено минават в сивата икономика или бягат в чужбина, за да спасят себе си и семействата си. "Така се съсипват десетки хиляди човешки съдби. Това не е добре и за държавата", коментира омбудсманът.


Манолова предлага след преценка на положението на конкретния гражданин да може той да се споразумее със своя кредитор за разсрочване или дори редуциране на дължимата сума. Трябвало да има вариант и за изплащане на кредита на по-късен етап, когато длъжникът си намери работа или оздравее. "България е единствената страна в Европейския съюз, в която няма закон за личния фалит", каза омбудсманът.


Тя повтори тезата си, че всеки гражданин трябва да може да оспорва цените на ток, вода и газ, защото това са обществени услуги, които се предоставят в условията на монопол. "Не казвам, че цените трябва да бъдат по-ниски или по-високи, а че в една правова държава трябва да има достъп до съд, който да разглежда такива жалби", подчерта Манолова.

Ключови думи към статията:

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2451 Неутрално

    Да, някои длъжници се превръщат във вечни длъжници, въпреки, че губят например ипотекираното си жилище, което е отнето от банката и продадено на по-ниска цена от дължимата сума. Струва ми се, че такова предложение бе внесено веднъж в НС, но не бе прието.

  2. 2 Профил на radovel
    radovel
    Рейтинг: 434 Неутрално

    ТАЗИ Е М.А.Л.О.У.М.Н.А.
    Еми че така всички ще спрат да плащат, за да им намалят задълженията.
    Защо не се почне първо да не се плаща на НАП, а ? Да се намалят задълженията !!!
    В държавите с такъв инструмент обявиш ли личен фалит и цял живот ще си поднадзорен и НИКОЙ повече няма да ти даде кредит. И ако някога пак се сдобиеш с имущество, пак имат право да ти го вземат.
    Аман вече от комунистически популизъм.

  3. 3 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    тая гуспожа - освен че е мацка на ниво- свърши толкова много реялна и полезна раота за бг народа колкото сичкото политик и кмет взето заедно не свърши за последнит гудини. браво мацка!!!! всичко хубаво ти желаиме!

  4. 4 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 709 Неутрално

    До коментар [#2] от "radovel":

    Какъв комунизъм те гони.. и в Америка ли е комунизъм?! Личен фалит не значи , че ти опрощават задълженията , а че ще ги платиш когато можеш. Дотогава няма да те тормозят със запори и отнемане на имущество.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  5. 5 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3625 Неутрално

    "В държавите с такъв инструмент обявиш ли личен фалит и цял живот ще си поднадзорен и НИКОЙ повече няма да ти даде кредит. И ако някога пак се сдобиеш с имущество, пак имат право да ти го вземат. Аман вече от комунистически популизъм."

    А как се чувстваш, когато някой, който ти дължи пари, каже че няма да ти ги върне, щото няма възможност?

  6. 6 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Крайно време е да се въведе частният фалит. Браво на Манолова, някой да помни едно нещо което миналия омбудсман, понастоящем конституционен съдия - Константин Пенчев да е свършил за хората за пет години мандат?

  7. 7 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    Във всички бели държави има такова понятие в законодателството, вкл. и в Румъния.
    Нашите политици обаче лижат някои задни части на банкерите, за което им плащат.
    Ние сигурно сме единствената държава в ЕС, в което новородено бебе дължи на банките кредитите на починалите си родители.
    Също така пак заради лизането на задници, банките отпускат кредити на пенсионери, като вноската е такава, че остават 100 лв. на месец. И само не опявайте, че всеки си носи отговорност, няма такова нещо, трябва да се забрани на банките да дават подобни кредити, както е забранено да се продават алкохол и цигари на деца. Знам случай за човек на 70 години, който се самоуби, заради кредит.

    Любовта ще спаси света!!!
  8. 8 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Тази госпожа пет минути се удря в гърдите колко е постигнала и колко я боли за народа. Влязла е в кампания за европост май...
    И не и вярвам, че го прави от загриженост 'за народа". Популизъм, като призива гражданите да съдят КЕВР. Див популизъм и тъмни сенки на икономически интереси.

  9. 9 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#4] от "angevins":

    Означава че минаваш през процедура траеща няколко години при която си обявявал цялото имущество и доходи пред съда. Губиш на практика всичко без някой основни вещи като хладилник, легло, печка и т. н., плащаш няколко години част от заплатата си ако имаш такава и живееш с някакъв минимум определен от закона и след 6-7-8 години колкото е срока дълговете ти се отписват и почваш на чисто.

    Но не се притеснявайте банковото лоби в НС е толкова силно и отляво и отдясно, че в България вечни длъжници ще има още дълги години. Но такива хора просто емигрират и фалират някъде в ЕС и там си живеят и банките пак пият една студена вода. Не можеш да вземеш на босия цървулите е казал народа.

  10. 10 Профил на narodaeverekciq
    narodaeverekciq
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Един човек да си върши работата в тази шибана държава, браво на Майчето, колкото и да ги мразя комунистите гнусни, тя е човек за пример и похвала!

  11. 11 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#6] от "bwy56537275":

    НИТО ЕДНО !

    Манолова ОТСРАМВА гоМната на комунягите ! Евала на тая мацка !

  12. 12 Профил на Stefan
    Stefan
    Рейтинг: 217 Неутрално

    След последната катастрофа, която сътвори в Търговския закон всичко, което идва от въпросната трябва да бъде подлагано на безпощаден критичен анализ преди да се мисли дали да се приеме. Месеци наред практически е невъзможно прехвърлянето на предприятия заради неграмотността на "мислещата за народа" госпожа. Личен фалит - да. Личен фалит по предложение на Манолова - не.

  13. 13 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Мразя комуняги, но тази мацка работи супер ! Комплименти

  14. 14 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#12] от "Stefan":

    Разкарай се, гербер ! Няма прехвърляне ! Ше си сърбате, каквото сте си надробили с фирмицата ! А не удобно да я шътенете на някой мангау ! Аре у лево !

    Браво на манолова! Мразим комуняги

  15. 15 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1191 Любопитно

    До коментар [#7] от "hope":

    Абе що вземате кредити бе?
    Искайте от приятел 20-30-100 лева.
    И харчете по-малко, отколкото печелите!

    В Русия съм! В Русия съм!
  16. 16 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#12] от "Stefan":

    Може би частен фалит по предложение на шефа на правната комисия на НС ГЕРБ-а Дани Кирилов, бивш член на БСП и приятел на Р. Овч?

  17. 17 Профил на Stefan
    Stefan
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#12] от "Stefan":Разкарай се, гербер ! Няма прехвърляне ! Ше си сърбате, каквото сте си надробили с фирмицата ! А не удобно да я шътенете на някой мангау ! Аре у лево !Браво на манолова! Мразим комуняги
    —цитат от коментар 14 на Matematiks


    "Мразим комуняги" казва човекът, който е против свободната пазарна икономика. Брилянтно, другарю! Доживях да ми кажат, че съм гербер. ГЕРБ имат точно толкова вина за малоумните промени в ТЗ, колкото и Майчето.

  18. 18 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#16] от "bwy56537275":

    Пхахаххахахахаха, точно

  19. 19 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#17] от "Stefan":

    Глупендър !
    Всяка КАПИТАЛИСТИЧЕСКА ДЪРЖАВА, на запад има частен фалит ! Ся, вярно, това Цветанът на мисълкта не ви го спуска като опорка, уви. Съжелявам стефчо, тъпи сте си герберЕте и тъши ще си умрете !
    Погребват ви прави милиционерите,щото цЕл живот сте лежали брат !

  20. 20 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    Браво на Майчето.
    Демонстрира колко важна може да функцията на Омбудсмана (за разлика от предшествениците си).

  21. 21 Профил на Stefan
    Stefan
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#12] от "Stefan":Може би частен фалит по предложение на шефа на правната комисия на НС ГЕРБ-а Дани Кирилов, бивш член на БСП и приятел на Р. Овч?
    —цитат от коментар 16 на bwy56537275


    Не разбира се. Дани Кирилов трябва да бъде запретен най-добре за да се ограничи малоумщината в законодателството, която се случва в последните месеци. Частен фалит по предложение на грамотни юристи, занимаващи се години с материята, пък били те и не част от ГЕРБ, най-добре

  22. 22 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    Не може да се говори за личен фалит, без физическите лица да нямат възможност да отчитат и разходи, а не само приходи при плащането на данъците. Ако аз например, продам тази година апартамент за 100000 евро, трябва в края на годината да платя 10000 евро печалба. Държавата обаче не се интересува, ако следващата година купя апартамент за 1300000 евро и не ми признава тези разходи. Тук има големи недомислици и възможности за спекулации.

  23. 23 Профил на werginija
    werginija
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#9] от "bwy56537275":

    В Германия е точно така и никой не се натиска за частен фалит, освен ако не е принуден. А когато е принуден и не го обяви в срок, носи наказателна отговорност.

  24. 24 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#22] от "авторът":

    Това е пълен нонсенс. Вие за 0 левяанли сте придобили апартамента, че да имате 100000 печалба?

  25. 25 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#22] от "авторът":

    Ако между покупката и продажбата са минали повече от три години не дължите никакъв данък. За сравнение в Германия този срок е десет години.

  26. 26 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    Всъщност това е още една крачка по посока на озаптяване на арогантността на банките.
    Майчето е последователна.

  27. 27 Профил на kalcho_krivija
    kalcho_krivija
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#2] от "radovel":

    Не си прав, отговорността трябва да се носи и от двете страни - от кредитополучателя и от кредитиращия. Не може кредитополучателя да е по презумция виновен и вечен длъжник, а кредитиращащия да прави каквото си поиска.
    Редно е и банките, от време на време, да пийват по една студена водица. Това ще ги дисциплинира и направи по-отговорни.

  28. 28 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Весело

    Омбудсманът поиска и в България да се мисли за въвеждане на личен фалит

    Тази мярка е крайно наложителна, след като Гинка купи ЧЕЗ.

    /не се чете/
  29. 29 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    До коментар [#24] от "bwy56537275":
    Там е работата, че в този апартамент ас съм вложил пари, спечелени през много години, може да съм вложил собствен труд и пр., но няма начин как тези разходи да се отчетат за годината, в която съм го продал.

  30. 30 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    Всъщност браво на Манолова. Вдигна шум и около това, абонати на ТЕЦ София да плащат по 300лв. съдебни разноски за дължими суми от сорта на 5 лв., имаше и за стотинки.
    Не знам обаче кой назначава Омбудсмана, да не и резнат квитанциите следващия мандат.
    Банките си докарват прилични печалби в България, лихвите по кредитите бяха с по 7-8 % по високи отколкото в ЕС.

    Любовта ще спаси света!!!
  31. 31 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#29] от "авторът":

    Ами просто изчакайте три години от датата на покупката и го продайте без да плащате данък печалба.

    Ако това ви е бизнес и разходитре Ви саа толкова големи, регистрирайте си фирма и всичките разходи ще можете да си ги отчетете.

  32. 32 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    "Манолова предлага след преценка на положението на конкретния гражданин да може той да се споразумее със своя кредитор за разсрочване или дори редуциране на дължимата сума. Трябвало да има вариант и за изплащане на кредита на по-късен етап, когато длъжникът си намери работа или оздравее. "

    Тук напълно съм съгласна с Мая Манолова, даже не знаех, че това в България все още не е възможно. В края на краищата подобни споразумения биха били от полза и за двете страни.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    До коментар [#7] от "hope":

    Ъхъ... верно ли? Какво точно има в тия държави, дето ти трябва?
    Предложението е твърде популистко. Ако се въвежда, трябва да се мисли адски внимателно защото може да отвори краткия път към ада.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    До коментар [#27] от "kalcho_krivija":

    Виж, това е доста добър и правилен поглед върху ситуацията.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на ds_g
    ds_g
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#30] от "hope":

    Народното Събрание. Това с Мая Манолова си беше изключение. Подцениха я и едните и другите. На следващите избори ще внимават да намерят някои много послушен като Г.Ганев/нищо не свърши за цял мандат/.А игнорирайки факта от коя партия беше си е направо бяла лястовица на фона на черните врани от БСП.

    От Всички земни грехове БОГ най-тежко наказва ГЛУПОСТTА!!!
  36. 36 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    С аспиринче против тумор, хмък

    властта ражда паразити
  37. 37 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#1] от "voyko":

    Няма и да бъде.
    Депутатите са лобисти на финансовите робовладелци

    властта ражда паразити
  38. 38 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#2] от "radovel":

    Аман от покланници на държавния и корпоративен рекет

    властта ражда паразити
  39. 39 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 874 Неутрално

    До коментар [#2] от "radovel":

    Добре си върши работа омбудсманът Мая Манолова. Каза го правилно , всички бели държави имат това правило.

  40. 40 Профил на gam55551966
    gam55551966
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Идеята за 10 годишна абсолютна давност беше добра - ако някой не успее да си събере парите 10 години, значи никога няма да успее.
    А като искат 100% справедливост нека да направят така, че собствениците на ЕООД и ООД да отговарят с цялото си имущество без никаква давност и е без никакво право да прехвърлят фирмите на бедняци.
    Сега гонят кокошките до дупка, но над истинските мошеници законът е разпънал няколко чадъра . Давам пример - една голяма мандра "фалира" и завлече с няколко милиона лева стотици производители на мляко, които няма как да си вземат парите и много от тях и те фалираха- в същото време на на същото място и същите активи работи вече нова мандра с друго име и със същия собственик - и според закона няма нищо нередно???? А някой кокошкар с 2-3 хиляди лева креди същия закон го гони до дупка

  41. 41 Профил на radovel
    radovel
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#38] от "Николай Теллалов":

    Много ми се иска да се въведе едно към едно германския или американския закон за личния фалит, тогава всичките умници и тарикати, които не обичат да си плащат задълженията ще вдигнат много повече вой и ще разберат колко либерално е било отношението към тях в момента.
    Като обявиш личен фалит, нямаш право и на собствено жилище, отиваш в социалните апартаменти при цялата измет на обществото, назначават ти надзорник, който ти разпределя доходите и си дотам, даже и децата си обричаш на мизерно съществуване.
    Ама на никой не му стиска да обяви и тази страна на нещата......

  42. 42 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#41] от "radovel":

    Бих се съгласил с всичко, но ме смущава фразата "които не обичат да си плащат задълженията".
    Фразата чудесно описва държавниците и бизнеса, особено едрия.

    властта ражда паразити
  43. 43 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    До коментар [#9] от "bwy56537275":

    А как ще се почустваш, ако на теб ти дължат пари и след 6-7 години просто ти кажат - ето ти студената вода, с парите - гориш.

    Личния фалит не е лошо нещо, но в България той неминуемо ще се изроди до масово неплащане. Просто българина е тарикат на генно ниво и единствената му цел е да преебе системата и всички около себе си в собствена изгода.

    Схемата веднага ще е - взимаш заем, ядеш, пиеш, после прехвърляш всичката си собственост на някой познат, ти оставаш с хладилник, легло и там каквото не могат да ти вземат, личен фалит, 6-7 години само в кеш работиш и след това - опа, всичко е чисто.

  44. 44 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#2] от "radovel":Какъв комунизъм те гони.. и в Америка ли е комунизъм?! Личен фалит не значи , че ти опрощават задълженията , а че ще ги платиш когато можеш. Дотогава няма да те тормозят със запори и отнемане на имущество.
    —цитат от коментар 4 на angevins

    Нищо подобно. Ипотекираното имущество ти го отнемат и разпродават, като кредиторите получават част от дължимите пари, но останалата част или се намалява до сума, която е възможна за плащане от длъжника или пък въобще се отписва.
    При това положение длъжникът може да започне на чисто, но влиза в черните списъци на банките и това има значение ако реши пак да тегли кредит.

  45. 45 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10009 Неутрално

    Мая Манолова като омбудсман е на мястото си най-сетне :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10009 Неутрално

    До коментар [#41] от "radovel":

    Например Тръмп :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#43] от "niakoi_si":

    Никак няма да се почувствам защото аз не съм банка и не раздавам кредити. Банките си имат цели отдели от адвокати, риск мениджмънт и искат и гаранции.

  48. 48 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    Личен фалит не значи , че ти опрощават задълженията , а че ще ги платиш когато можеш. Дотогава няма да те тормозят със запори и отнемане на имущество.
    —цитат от коментар 4 на angevins


    Негатив. Баш наопъки е. Смисълът е, че кредиторът какво успее да прибере през срока на фалита - това е. Остатъкът се отписва след изтичане на срока.
    Има разлики по страни:
    - в България, Италия и Швейцария дългът не се отписва
    - в Испания се отписват 50%
    целият остатък се отписва:
    - в Австрия - след 7 г , ако си платил поне 10%
    - в Германия - след 6 г (ако платиш 35% - след 3г)
    - в Гърция - след 6 г
    - в Полша и Швеция - след 5 г
    http://bit.ly/2IHyId9

    Най - голяма далавера е да фалираш в Англия или Латвия - срокът е 12 месеца. То затуй и др Борис Бекер отпочна фалит в Англия да може да приключи преди да излязат от ЕС, щото после няма да се признава в другите страни
    http://bit.ly/2HO4vYT


    В Германия е точно така и никой не се натиска за частен фалит, освен ако не е принуден.
    —цитат от коментар 23 на werginija


    Принуден - непринуден, сека година в Германия фалират между 70.000 и 110.000 матряла. Хем там е дошла Сполуката и са взели еврото с тенката лихва.

    http://bit.ly/2ptkrJm

  49. 49 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#43] от "niakoi_si":

    Не знам на кой свят живееш, но ти предлагам да се пробваш да вземеш кредит от банка без никакви гаранции и да видиш, колко пари ще поучиш с които да ядеш, пиеш и после да минаваш през процедура траеща години, за да изпържиш банката с няколко хиляди лева.

  50. 50 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    Ние сигурно сме единствената държава в ЕС, в което новородено бебе дължи на банките кредитите на починалите си родители.
    —цитат от коментар 7 на hope

    Няма такова нещо. Когато дълговете надвишават размера на наследството можеш да го откажеш и загубите остават за кредиторите. Непълнолетните деца имат настойници, които трябва да им защитят правата.
    Огромна грешка е да се приеме наследството пради да се провери какви дългове има наследодателят. Който е юридически неграмотен после ще има да се жалва как го "заробили" от банката да плаща чужди дългове.

  51. 51 Профил на jalal_al_din
    jalal_al_din
    Рейтинг: 453 Неутрално

    В момента България в това отношение е на ниво "манчестърски капитализъм", "дива Индия", джунгла и правото на силният-банки и кредитни институции,


    раздават се кредити с надеждата, дори ако умре кредитополучателят, неговите роднини ще плащат.

    това го няма никъде по "белият" свят и в половината "черен" .

    Разбира се сегашното положение не е случайно, обслужват интересите на хората с бели якички и бухалки в ръце, разбирайте гражданите за европейско развитие на България.

  52. 52 Профил на radovel
    radovel
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#46] от "penetrating":

    Тръмп личен фалит не е обявявал никога, друг е въпроса колко негови фирми са фалирали.
    Та сега иска и държавата да фалира...

  53. 53 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10009 Неутрално

    До коментар [#52] от "radovel":

    Съгласен и за двете Ви твърдения :)
    Друг пример Френсис Форд Копола, Ким Бейсинджър

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  54. 54 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    [quote#50:"pamela"][/quote]

    Аха, значи детето остава на улицата, защото банката ще продаде къщата, за да си вземат парите?? Трябва да сме благодарни?
    Нали правят застраховка живот? Да си търсят парите от застрахователите!

    Любовта ще спаси света!!!
  55. 55 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    Банката трябва да си носи отговорността, ако е дала необезпечен кредит.
    В случай, че кредиторът не може да върне кредита, банката му конфискува ипотекираното имущество и толкоз.
    Откъде накъде хем ще ти конфискуват имуществото, хем ще продължаваш да си им длъжник?
    Това е явна несправедливост.

  56. 56 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    [quote#50:"pamela"]
    —цитат от коментар 54 на hope
    Аха, значи детето остава на улицата, защото банката ще продаде къщата, за да си вземат парите?? Трябва да сме благодарни?Нали правят застраховка живот? Да си търсят парите от застрахователите![/quote]
    Ако има застраховка живот застрахователят ще плати, но ако няма кредиторът е в правото си да се обезщети от наследството на починалия. Наследниците да си помислят дали имат сметка да го приемат или не.
    Голям риск е и за поръчителите, тъй като банката им прехвърля изплащането на заема. За да си получат парите от наследниците трябва да заведат съдебно дело. Ако наследниците не са приели наследството или няма никаква наследена собственост и само дългове ще си плащат като попове докато изплатят заема.
    Затова много внимавайте на кого ставате поръчители, а по-добре въобще не ставайте.
    Да си вземе кредит от банка без поръчители със застраховка.


  57. 57 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 874 Неутрално

    закон за личен фалит отдавна трябваше да има, ама лобито на банкерите и най-вече на съдебните изпълнители, събирачите на просрочени задължения е силно. по-изгодно за тях е да има вечни длъжници. парламентът се ослушва от години, много добре се знае кои са добрите практики в ЕС (например Чехия).
    има неразбиране от много от коментиращите тук за това какво представлява това - има строги условия при които това става, длъжникът плаща % от задълженията си, но му опрощават остатъка. няма запор на заплатата, следващите години не може да взима нищо на кредит. тоест това е сделка която е изгодна и удобна и за двете страни, не е необходимо едната страна да е прецакана.

    Истината ни прави свободни.
  58. 58 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Възможността да има личен фалит е добро нещо. Но още по-добро е да се опитаме да образоваме финансово хората. И добре да се започне от обикновенна припожна аритметика. Що е то процент? И как да сметнем лихвата която ще плащаме?

  59. 59 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 674 Разстроено

    Към настоящият момент , чрез така нареченото съдебно изпълнение по отношение на дългът се нарушава Конституцията. Ще кажете защо?Ами защото се посяга и на имуществото на длъжника , което не е предмет на договора за заема (ипотеката) Става дума за имущество което се разпродава от ЧСИ-то което не влиза в дългът, като например друг имот , автомобил или работилницата(нивите, ако си земеделски стопанин) и инструментариума чрез които изкарваш прехраната на семейството .(или за себе си) Защото по сегашната Конституция частната собственост е неприкосновена и следователно без да е получено нещо срещу нея , не може да бъде предмет на разпродажба за да покрие задължението по договора за заем или ипотеката.Не ипотекираното или не заложеното имущество на длъжника извън договора за заема е не запретено и не може да се пипа, според сега действащата Конституция от когото и да е, даже и от Държавата ако е без съгласието на длъжника.Но кой ти гледа правата ти, за Банките, Държавата и ЧСИ-тата ти си длъжник не зависимо дали си в състоятелност или не и разпродават де що имаш на безценица (уж за да се покрие задължението ти, а всъщност някой да се "уреди с твоето имущество)и така те превръщат във вечният длъжник. ( разбирай в безправен роб)На съвременното робство трябва да се сложи край, дали със закон за частният фалит или чрез давностни срокове, касаещи само заложното срещу заема имущество или по друг съобразен с Конституцията начин е без значение.
    До коментар [#1] от "voyko":

  60. 60 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 674 Разстроено

    Към настоящият момент , чрез така нареченото съдебно изпълнение по отношение на дългът се нарушава Конституцията. Ще кажете защо?Ами защото се посяга и на имуществото на длъжника , което не е предмет на договора за заема (ипотеката) Става дума за имущество което се разпродава от ЧСИ-то което не влиза в дългът, като например друг имот , автомобил или работилницата(нивите, ако си земеделски стопанин) и инструментариума чрез които изкарваш прехраната на семейството .(или за себе си) Защото по сегашната Конституция частната собственост е неприкосновена и следователно без да е получено нещо срещу нея , не може да бъде предмет на разпродажба за да покрие задължението по договора за заем или ипотеката.Не ипотекираното или не заложеното имущество на длъжника извън договора за заема е не запретено и не може да се пипа, според сега действащата Конституция от когото и да е, даже и от Държавата ако е без съгласието на длъжника.Но кой ти гледа правата ти, за Банките, Държавата и ЧСИ-тата ти си длъжник не зависимо дали си в състоятелност или не и разпродават де що имаш на безценица (уж за да се покрие задължението ти, а всъщност някой да се "уреди с твоето имущество)и така те превръщат във вечният длъжник. ( разбирай в безправен роб)На съвременното робство трябва да се сложи край, дали със закон за частният фалит или чрез давностни срокове, касаещи само заложното срещу заема имущество или по друг съобразен с Конституцията начин е без значение.
    До коментар [#1] от "voyko":

  61. 61 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    До коментар [#56] от "pamela":

    Банките имат полза кредитите да са по-евтини и за това няма изискване за застраховка живот. Да го направят задължително. Тази схема се нуждае от държавно регулиране, не може да се каже “да му мислят кредитополучателите! Така цял народ може да се превърне в роби на няколко чужди банки.

    Любовта ще спаси света!!!
  62. 62 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 674 Неутрално

    По такъв или по подобен , съобразен с Конституцията начин, трябва да бъде уреден и въпроса с наследството на длъжник, независимо дали задължението е към Банки, Държавата, Общината или към търговец.Наследниците ,трябва да могат да наследят цялото имущество на наследодателя си , без да се е разпоредил който и да е а с него , за да преценят и в последствие сами да решат дали се отказват от наследството или да покрият задължението , независимо към кого е то.Защото и наследството е частна собственост и съответно неприкосновено по Конституция , макар и за част от него да има договор за наем или ипотека.

  63. 63 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    [quote]Банките имат полза кредитите да са по-евтини и за това няма изискване за застраховка живот. Да го направят задължително. Тази схема се нуждае от държавно регулиране, не може да се каже “да му мислят кредитополучателите! Така цял народ може да се превърне в роби на няколко чужди банки. [/quote]
    Не може да очакваш хем по-евтин кредит, хем и без рискове. Затова в България банките карат на принципа на гарантите за да има откъде да си вземат парите. После гарантите да му мислят! Един подпис може да струва на човек истинско заробване с чужди борчове.

  64. 64 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 850 Неутрално

    Липсата на личен фалит в България според мен е именно една от причините тя все още да е сред най-незадлъжнелите страни в ЕС...

    Правилното не е да може да се оспорва някаква цена на нещо, а да имаш избор от кого да си го купуваш (т.е. да няма монополи). Това се нарича "пазарна икономика", а всичко друго е неработещ соц.-популизъм.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK