На първо време 55% от пътищата ще бъдат обхванати от тол-системата

На първо време 55% от пътищата ще бъдат обхванати от тол-системата

© Анелия Николова



Фирмата, която изгражда тол-системата, ще покрие 85% от съществуващите републикански пътища, но на първо време ще се плаща за преминаване по 55 на сто от нея, каза днес в рамките на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.


Той допълни, че тепърва ще се правят анализи преминаването по кои шосета ще се заплаща. Идеята е карането по пътищата в лошо състояние да е безплатно.


Нанков каза още, че в Агенция "Пътна инфраструктура" на етап обсъждане са цените, които ще дължат водачите на автомобили с обща маса над 3.5 тона за ползването на платените пътища. Министърът обяви, че вероятно ще бъде нает и външен консултант, който да помогне, но до няколко седмици ще има яснота по въпроса.




В отговор на въпрос от депутата Жельо Бойчев от БСП Николай Нанков каза, че няма опасност въвеждането на системата да удари сериозно българските превозвачи, защото те ще калкулират разходите в цените си. Министърът допълни, че се предвиждат преференции за автобусите


Тримата депутати от БСП, които поискаха да получат повече подробности за тол-системата, обявиха, че не са доволни от отговора на Нанков, но той им обеща, когато имаше повече яснота по темата, да предизвика дискусия в парламента по нея.


Министърът на регионалното развитие повтори тезата си, че това е най-справедливият подход за плащане, тъй като при сегашния режим с винетки на ден държавата губи около 1.5 млн. лева. "Сега годишно от транзитно преминаване на товарни автомобили България получава 50 млн. лева, докато Сърбия, при приблизително същата дължина на ползваната пътна мрежа - 300 млн. евро", каза Николай Нанков.

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 338 Неутрално

    "Сега годишно от транзитно преминаване на товарни автомобили България получава 50 млн. лева, докато Сърбия, при приблизително същата дължина на ползваната пътна мрежа - 300 млн. евро", каза Николай Нанков.

    И защо реват пак социалистите? По навик ли???

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6080 Неутрално

    И дали са същите хора/товари и потоци? :)
    И дали няма кражби?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8337 Неутрално

    Това човече е толкова смешно и толкова лъже, че не знам , кой му вярва.

  4. 4 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Вчера същият министър призна, че за ремонт на пътищата годишно се харчат 100 милиона лева. В същото време се похвалиха, че приходите от винетки са вече... 300 милиона лева за миналата година. Пита се: останалите 200 милиона къде са?

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  5. 5 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 525 Неутрално

    " Идеята е карането по пътищата в лошо състояние да е безплатно." - е това счупи тъпомера! Егати "идеята" на един министър на благоустройството, евала!

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  6. 6 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Не мога да разбера като как ще ни карат да плащаме тол такси? Нали не се заблуждавате, че ще е само за камиони? След година или две ще ревнат как нямало пари за поддръжка и ще искат всеки да плаща. Въпросът е, че вече плащаме за поддръжка на пътищата. Веднъж ни прибират данъци върху дохода. Втори път ни прибират акциз върху горивата. Трети път ни прибират ДДС върху същите тези горива, колите и всичко свързано с тях. Четвърти път плащаме и винетки. И все няма пари. Ами много крадете бе господа! И администрацията раздухте безобразно! Преди в АПИ имаше 4-5 юристи. Днес сигурно са 50. Всичките взимат двойни заплати, защото "работят" по европрограми. Изключително съм против въвеждането на тол такса. Трябва и винетката да се махне. Плащам си данъците, плащам си акциза, плащам си и ДДС-то. Това са напълно достатъчни пари, с които при правилна организация, по-малка администрация и по-малко кражби може и пътищата да се ремонтират, че и нови да се строят. За какво въобще държавата харчи събраните пари, че все реват, че не стигат?

  7. 7 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 233 Гневно

    Да знаете, че ви "повярвах". Нагли, безочливи и корумпирани крадци. Оставката ВЕДНАГА!

  8. 8 Профил на Stefan
    Stefan
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Не мога да разбера като как ще ни карат да плащаме тол такси? Нали не се заблуждавате, че ще е само за камиони?
    —цитат от коментар 6 на znayko84


    Така както плащаме навсякъде в Европа. Стига вече с тоя андрешковски манталитет. Как може някой да каже, че да плащаш винетка за време е по-справедливо отколкото да плащаш за пътя, който си изминал? Ако ти караш 10000 км на година по републиканската мрежа, а аз 30000 км справедливо ли е да плащаме еднаква сума? Все едно шивачка в Каспичан и ИТ специалист да плащат данък не процент от заплатата си, а еднаква абсолютна сума. Абсурдно е.

    Съвсем отделен вече е въпросът каква да е цената на км и какъв да бъде контролът над получаваните средства. Но няма как някой да ме убеди, че винетката е справедлива система.

  9. 9 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Червените държат спедиторските фирми и за това е целия този вой от ляво.
    Не им пука за България и за това, че турските тирове минават почти безплатно. Важното е те да са на печалба.

  10. 10 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1493 Весело

    До коментар [#8] от "Stefan":

    Има акциз върху цената на горивата, който е равен в момента почти на половината от цената на горивото. Там е реализирана идеята - караш повече, плащаш повече.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  11. 11 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 571 Неутрално

    ТоА дърдорко пак ли ще измисля булгарише вариант.
    Хората са го измислили-магистрали и 1-ви клас пътища.
    Как пък един от тия "социални" депутати не пита защо трябва да има винетки, след като излезеш на платени пътища ще плащаш с електронни винетки. То това е и целта им, като минеш под портала те засича по номера платил ли си, или не. Начи тарикатите човекомразци искат и бай Иван като ходи до аптеката в другото село да плати.
    Ееееех, матрялооооо...
    Абе за какво ли се ядосвам?!
    В тоя смисъл:
    Едно семейство, баща, майка и дъщеря ги хванали бандити и ги почнали.
    Изнасилили жена му и той си казал:
    ми ко да прайм ся, ще го преживеем.
    После и дъщеря му: лошо, ама тя ще го забрави.
    Като дошъл и неговия ред: чакайте ве ей, и хванал дървото да се отбранява!

    Тва сме.

  12. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4070 Неутрално

    До коментар [#6] от "znayko84":

    +++++
    БСП протестират, но не по същество.
    А ние плащаме много за подръжката на пътищата:
    1. Чрез акциза върху горивата;
    2. Чрез ДДС върху горивата (върху себестойност на горивото + акциза)
    3. Чрез винетките(
    4. Чрез данък МПС;(3. Чрез винетки;
    И накрая парите пак не им достигали

  13. 13 Профил на Stefan
    Stefan
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#8] от "Stefan":Има акциз върху цената на горивата, който е равен в момента почти на половината от цената на горивото. Там е реализирана идеята - караш повече, плащаш повече.
    —цитат от коментар 10 на mitko11


    Акцизът ясно, но кое налага философията зад винетката да бъде различна. Все пак винетката е такса за използване на пътната мрежа. Най-логично е колкото повече ползваш, толкова повече да плащаш. Най-удачно е въвеждане на тол система, подобна на френската например, където се плащат магистралите и транзитните пътища с тол такса, а локалните, които обслужват агломерация или метрополен район са безплатни. За тях дори и винетка не се плаща. Така няма да възникват и напрежения като това между община Варна и АПИ за пътя до Златни пясъци.

  14. 14 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Така както плащаме навсякъде в Европа.
    —цитат от коментар 8 на Stefan


    Може ли да ми посочите къде в Европа се плащат тол такси за 85% от пътната мрежа? Плаща се само за магистрали и то не за всички. Аре, па да не сме по-европейци от европейците.

  15. 15 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Така както плащаме навсякъде в Европа. Стига вече с тоя андрешковски манталитет. Как може някой да каже, че да плащаш винетка за време е по-справедливо отколкото да плащаш за пътя, който си изминал? Ако ти караш 10000 км на година по републиканската мрежа, а аз 30000 км справедливо ли е да плащаме еднаква сума? Все едно шивачка в Каспичан и ИТ специалист да плащат данък не процент от заплатата си, а еднаква абсолютна сума. Абсурдно е. Съвсем отделен вече е въпросът каква да е цената на км и какъв да бъде контролът над получаваните средства. Но няма как някой да ме убеди, че винетката е справедлива система.
    —цитат от коментар 8 на Stefan

    Според мен, изразеното от вас становище е много адекватно. Поздравления!

  16. 16 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#13] от "Stefan":
    "Най-удачно е въвеждане на тол система, подобна на френската например, където се плащат магистралите и транзитните пътища с тол такса, а локалните, които обслужват агломерация или метрополен район са безплатни. За тях дори и винетка не се плаща."
    ***
    Така е в цяла Европа, хората са го сметнали, а ние сега пак мислим нещо мътно, българско, да има начин някакви тарикати да рекетират законно.
    Така е в здравеопазването, в застраховането, в данъците, в разрешенията за строителство, с една дума в цялата мутренска рекетьорска "държава".
    Макар и официално обявени ниски данъци няма инвестиции, защото рекета(корупцията) са узаконени.
    Кажете ми една държава с ръководители от групировките и завършили непрестижни училища, където не се изискват много умствени усилия.

  17. 17 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 236 Неутрално
  18. 18 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Ще имаме Тол с най-голямо покритие в света!!!

  19. 19 Профил на Stefan
    Stefan
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Може ли да ми посочите къде в Европа се плащат тол такси за 85% от пътната мрежа? Плаща се само за магистрали и то не за всички. Аре, па да не сме по-европейци от европейците.
    —цитат от коментар 14 на Petak


    А вие ми посочете къде съм написал, че 85% от пътищата трябва да са платени. Просто изразявам мнението си, че системата със заплащане на време, а не на км е крайно несправедлива. В коментар 13 вече съм казал какво мисля, че е оптималното решение.

  20. 20 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 656 Неутрално

    От една страна министъра заявява, че България губи по 1,5 млн на ден, а от друга, че още не са готови разчетите за обхвата и цената?! Двете изказвания са несъвместими, не може да знаеш колко губиш, ако нямаш цена и обхват.
    Много е готин и коментара за това как ще се калкулират таксите в цените на превозвачите и така те нямало да изгубят. Вярно, че се гони ръст на инфлацията, вярно е и че сме с ниска данъчна тежест, но да обясняваш, че вдигането им няма да се отрази е тай-малкото нагло. По-висока цена на превоза е по-висока цена на продуктите - увеличена инфлация, т.е. намалено потребление. В дадената ситуация, инфлацията е заради по-висок налог(ТОЛ такса), а не по-високо търсене.

  21. 21 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2669 Гневно

    Ще ви умре магарето, другари комсомолци! То е ясно че по друг начин не можете да управлявате освен с вдигане на данъци и събиране на такси, но без магаре и лев няма да можете да съберете.

  22. 22 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    " Идеята е карането по пътищата в лошо състояние да е безплатно." - е това счупи тъпомера! Егати "идеята" на един министър на благоустройството, евала!
    —цитат от коментар 5 на gun


    А ти искаш да е платено?

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  23. 23 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4070 Неутрално

    Винетката е френско изобретение, но отдавна я няма!
    нека нашите тикви да си го набият в кратуните!
    Идеят не е била за ремонт на пътищата, а за подпомагане на пенсионните фондове. След като забелязали, че едва около 50% от набраните средства достигали до тези фондове (у нас са разработени модели за загуби до 90%), са се отказали.
    Средствата за подръжка на пътищата във Франция (мисля и в целия ЕС)се набират от акциза върху горивата, и тол таксите за някои магистрали.

    Моделът на ГЕРБ не е европейски!

  24. 24 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4070 Неутрално

    Най-елементарното и логично облагане на МПС е чрез акциза за горивата, и ДДС върху съвкупната цена на горивото - колкото повече собственикът ползва своето МПС, толкова повече ще внася като акциз (данък).
    Проблемът у нас вероятно е, че Лукойл България не отчита акциз, а си го запазва (данък русия). И на ГЕРБ им треперят топчетата да обелят и дума.

  25. 25 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 894 Неутрално

    Най-елементарното и логично облагане на МПС е чрез акциза за горивата, и ДДС върху съвкупната цена на горивото....
    —цитат от коментар 24 на historama

    Любопитно, дУпетатите не са ли чували за акциза върху горивата, почти 40% от стойността им?

  26. 26 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#15] от "Мърмор":

    Така както плащаме навсякъде в Европа. Стига вече с тоя андрешковски манталитет. Как може някой да каже, че да плащаш винетка за време е по-справедливо отколкото да плащаш за пътя, който си изминал? Ако ти караш 10000 км на година по републиканската мрежа, а аз 30000 км справедливо ли е да плащаме еднаква сума? Все едно шивачка в Каспичан и ИТ специалист да плащат данък не процент от заплатата си, а еднаква абсолютна сума. Абсурдно е. Съвсем отделен вече е въпросът каква да е цената на км и какъв да бъде контролът над получаваните средства. Но няма как някой да ме убеди, че винетката е справедлива система.
    —цитат от коментар 8 на Stefan

    Според мен, изразеното от вас становище е много адекватно. Поздравления!

    Обаче: Целта на тол- таксата е "ползваш - плащаш , не ползваш- не плашаш "
    НО с какво се се движат МПС - та : с горива. Какво е включено в горивото: акциз и ДДС - колкото километри повече изминаваш толкова повече акциз и ДДС внасяш - така че разликата от 10 000 км до 30 000 км вече е платена. Въпроса е какво става с акциза и защо не се ползва за ремонт на пътната мрежа. Всеки литър А 95 има 71 стотинки акциз,

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  27. 27 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#9] от "Stoyan Kostov":

    Ами, кой да събере парите на турските тирове, а...? За какво имаме гранични, пътни и не знам какви още служби? Всъщност, те парите се събират, ама отиват на джоб...! Пита се, кой да свърши работата на правителството?!

    Бивш tww09306483.
  28. 28 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 781 Неутрално
  29. 29 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#20] от "ivanko77":

    Карай сега... Те, ГЕРБ-ерите много не мислят, като приказват. Да не говорим за началника им дето, като изтърси някоя тъпотия, после се крие по една седмица, докато се забрави. Тоя министър, да не мислиш, че е по-хубав...? Сега носят от девет дерета вода, за да ни обяснят как и колко е неизбежно да плащаме още повече, за същата калпава услуга, която ще получаваме следващите няколко години. После ще излезе пак някой такъв и ще започне да обяснява, как парите пак не стигат и трябвало нещо друго... Не знам, колко пъти станах вече, дето все вдигат цената за ползване на пътищата и все е за последно... Ама, мат`ряла помни около три дена, та не му прави впечатление.

    Бивш tww09306483.
  30. 30 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 977 Неутрално

    Първо за камиони, после за всякакви, наденаха го на електората! Честито!

  31. 31 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 350 Неутрално

    До коментар [#26] от "DS":

    Да, който гори повече и плаща повече. Ако аз обаче пътувам всеки ден от Горно Трънково до Долно Сливово по 10 пъти на ден да карам домати, а някой пътува всеки ден от София до Бургас и обратно какво става? Двамата горим по 100л. гориво и плащаме еднакъв акциз, но оня се движи по магистралата, а аз по селски пътища - е, не е честно. Да си плаща тол таксата.

  32. 32 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 8268 Неутрално

    Предстои ново ограбване и непрестанни кражби

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK