
© Stoyan Nenov, Reuters
Реджеп Ердоган
Премиерът Бойко Борисов обяви, че е поставил пред президента на Турция Реджеп Ердоган въпроса с обезщетенията за имотите на бежанците от Беломорска Тракия. Това съобщи на пресконференция във Варна след срещата си с Ердоган Борисов.
"Всички теми, като се започне от тракийските бежанци, които във вътрешен план ни беше поставено, съм го поставил", заяви Борисов, изпреварвайки встъпителните думи на председателя на Еврокомисията Жан Клод Юнкер, председателя на Европейския съвет Доналд Туск и президента на Турция Реджеп Ердоган.
Премиерът използва домакинството си, за да направи това встъпление, с уговорката, че то е насочено към българските медии, след като по-рано днес президентът Румен Радев публично го призова да засегне темата в разговора си с Ердоган. Същата тема му беше зададена и от БСП.
"Разбира се, отговорите... имаше доста претенции от турска страна", каза Борисов и допълни, че през юни е предвидена нова среща с турската страна, "за да ги решаваме една по една". Той напомни, че темата не е поставяна от десетилетия. В края на пресконференцията Борисов уточни, че е получил насрещни искания - за решаване на проблема с имотите на мюфтийството, за възродителния процес и пенсиите на изселниците, за управлението на водите. Той призова да не се бърка дневният ред на международната среща с двустранните проблеми.
В изявлението си по-късно Ердоган не засегна темата.
Днес се отбелязва Денят на Тракия в чест на подвига на българските войни, паднали край Одрин на 26 март 1913 г. и из тракийските полета, както и почитта към тракийските бежанци, намерили подслон в България. Заради свикването на срещата във Варна именно на тази дата градът посрещна турския премиер с лозунги "Стоп, Ердоган", "105 години от Одринската епопея, Одрин е наш", "Източна Тракия говори на български и е част от нашите духовни граници". Протестът беше свикан от партия "Възраждане".
Според Ангорския договор от 1925 г. Турция признава имуществените права на българските бежанци и същевременно отказва да изплати компенсации на изселниците, доброволно напуснали региона. Потомците на тракийските бежанци са вече близо 1 милион души. Имотите, собственост на бежанците от Източна Тракия през 1913 г., по изчисленията на българското външно министерство от 1983 г. възлизат на над 10 милиарда долара.
Подробности от изявленията на лидерите на ЕС и Турция очаквайте след малко в "Дневник".
edin drugii
Рейтинг: 2574 НеутралноАко във вътрешно политически план ББ се справяше толкова добре ,колкото във външния , България щеше да е Швеицария на Балканите ,похвално е ,че не е премълчал проблемите и на тракийските бежанци и трябва да се търси консенсус по всеки един въпрос ,въпреки огромната вътрешна опозиция от страна на комунистическата партия .
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 6141 НеутралноА трокал ли е по масата?
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевНезнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 6141 НеутралноДо коментар [#2] от "Незнайко в Слънчевия град":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев*тропкал
Peni Nikol
Рейтинг: 7551 НеутралноАми хубаво е че започнахте тази тема, през юни президентът Радев ще я доразвие пред ердоганя.
nema_labavo
Рейтинг: 2024 НеутралноЕ са президента какво ще си говори с Ердоган през юли? Или ще слуша достойно и мълчаливо ще защитава националния интерес?
hamiltonf
Рейтинг: 4428 ВеселоМоже ли, бе Бойко, може ли да объркаш Доналд Туск, с Доналд Тръмп?! Или не беше нарочно, може би?! Иначе, събрали са се, еврохитреци, с един от такъв от Ориента, Настрадин Ходжа, и още един, не на последно място, от Балканите, Хитър Петър (Бойко)...
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Прекали Бойко при посрещането на Ердоган с потупванията по ръката, гърба, лакътя, китката... Жестове, които значат приятел, приятелю..., но дойдоха повече. Настрадин Ходжа от своя страна беше пообран, явно му е представена перспективата: срещу ЕС, и алтернативата - Русия и САЩ.
Много неща не са доизказаха, особено за Кипър и газовите сондажи, но там гърците до дни ще изяснят въпроса.
И последно, пари ще даваме ли?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1575 НеутралноДо коментар [#1] от "edin drug":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТолкова добре се е представил, че резултат няма. Страхотно...
Костадин Иванов
Рейтинг: 3837 НеутралноПриятно съм изненадан. Не че турците ще платят, ама ББ по принцип много четка Ердо.
ЕретикPeni Nikol
Рейтинг: 7551 НеутралноКорни ще го потупа ли по рамото, че се е вслушал в заповедите на Радев.
DDR
Рейтинг: 3050 НеутралноАко е поставил въпроса за Беломорска Тракия, то го е поставил на грешният човек. Надявам се, това да е журналистическа грешка. Иначе става въпрос за Източна Тракия (позната още като Одринска Тракия).
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"ЗаНиЗа
Рейтинг: 2640 Любопитно"Той напомни, че темата не е поставяна от десетилетия." - прав е и пословичната му откровеност го прави не само разбираем, за разлика от началниците му, но и вероятно резултатен, все пак живеем в свят, който трябва да се променя към справедливост и по-добро.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.димитър димитров
Рейтинг: 325 НеутралноНа посрещането - Поръних, само сюнет не му направи. Язък за историята и страданията на тракийците
vagabond66
Рейтинг: 1621 ВеселоБраво на Б.Б. !!!!
Започвам да чакам, да си получа имота в одринска Тракия!
tacheaux
Рейтинг: 4290 НеутралноНа снимката се вижда как Бойко шеговито е попитал за обезщетенията на българските бежанци , а Ердоган шеговито му е отговорил , че и те имат претенции за турските бежанци по време на Балканската война.
yavooor
Рейтинг: 1398 НеутралноБорисов изпълни заръката на...
Е, той цял живот изпълнява поръчки.
Напуснал Поради ОграниченДостъп
Рейтинг: 294 НеутралноЕрдоган питал кога Радев ще го води в Брюксел да го представи на всички лидери
Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шефc.b.o.
Рейтинг: 409 ВеселоБаце вдигна висока топка на Гумен. Отсега си приготвям пуканки за юли. :))))))
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИDDR
Рейтинг: 3050 НеутралноДо коментар [#13] от "vagabond66":
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"Доколкото разбрах от материала, пише за Беломорска Тракия. За Одринска (Източна) нищо не пише.
дерибеев
Рейтинг: 3243 Неутралномдааа , заглавието подсказва защо протеста беше многоброен . поименно
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васVoiko
Рейтинг: 1875 НеутралноНевероятно, но факт. Бойко Борисов поставил въпроса за имотите на тракийските българи пред Ердоган, но Ердоган имал много претенции. Да, чували сме го да говори, че България дължи обезщетения на турците, напуснали България след Балканската война, но всички те са напуснали доброволно, докато българите са прогонени от Източна Тракия - тези, които не са успели да напуснат Източна Тракия бързо са били избити от редовната турска армия - и това са десетки хиляди.
qtl36551020
Рейтинг: 388 НеутралноНаправо ми се до драйфа не искам да имам нищо общо с тия мазняри отврат!
bgkurshum
Рейтинг: 733 НеутралноВсъщност, поредната шумно отразявана безплодна среща на сикакджията.
Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
samoedin
Рейтинг: 4048 НеутралноНяма спор, че това са добри новини в правилна посока. И то точно когато българската армия, преди близо един век вече, е влязла в Одрин и го е превзела за каузата на приобщаването му към освободените български територии ! Достоен подвиг, без аналог в новата и най - новата ни история !
Нищо общо няма такова държавническо поведение с " наехването" на един окаян президент !
Поздравления ! Сега остава да видим и продължението обаче......
hamiltonf
Рейтинг: 4428 НеутралноКаквото и да си говорим, много силна среща за Борисов. Стоят, слушат го, благодарят му...
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.hamiltonf
Рейтинг: 4428 НеутралноКаквото и да си говорим, много силна среща за Борисов. Стоят, слушат го, благодарят му...
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.eti mehter
Рейтинг: 4121 ЛюбопитноЛицата им бяха уморени и увиснали .
BukalemunПризнак на много муабет и работа.
Хаярлия да е !
nema_labavo
Рейтинг: 2024 НеутралноА преводачите на БНТ в ефир на пресконференцията са истинска трагедия. Ужас.
neut
Рейтинг: 6043 НеутралноПроблемите си остават, тонът ще бъде понижен
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restНиколай Теллалов
Рейтинг: 466 Неутралноегати коментарите...
властта ражда паразитиpenetrating
Рейтинг: 5969 НеутралноЩе се радвам, ако Борисов наистина ме е опровергал, както е опровергал и Лиляна Павлова, Екатерина Захариева и другите, които отричаха такава процедурна възможност...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertK2
Рейтинг: 2032 НеутралноПремиера ме изненада приятно. Признавам , не очаквах да го направи.
SHADOWS of SOFIAtacheaux
Рейтинг: 4290 Неутрално"Премиерът Бойко Борисов обяви, че е поставил пред президента на Турция Реджеп Ердоган въпроса с обезщетенията за имотите на бежанците от Беломорска Тракия."
Обезщетенията за имотите на бежанците от Беломорска Тракия трябва да се търсят от Гърция , а не от Турция , защото Беломорска Тракия е в пределите на днешната гръцка държава. Става дума за Източна или Одринска Тракия. Отново досадни журналистически грешки от невнимание или некомпетентност.
nema_labavo
Рейтинг: 2024 НеутралноДо коментар [#12] от "димитър димитров":
Да нямаш предвид „минет”, щото сюнет на Ердоган е првен мнооооого отдавна:)
петро
Рейтинг: 581 НеутралноИма не само "американска мечта", а и българска вече.
Наш премиеро е пример:
От караулката на входа в "Евксиноград", до спалнята на тато.
Дерзайте нашенци!
Роси
Рейтинг: 8478 НеутралноТвърде се съмнявам, че Борисов ще събере смелост за такова нещо.
4ort
Рейтинг: 1307 НеутралноВече има и прецедент!!!
Достойно и мълчаливо защитаваше националния интерес и пред Гундяев!!!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
hamiltonf
Рейтинг: 4428 НеутралноХванаха се за ръце, ръченица или не, евродипломацията успя!
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.GreenEyes
Рейтинг: 2729 НеутралноМоже ли все пак да видим стенограмата от разговорите на Бочко с новоназначилият се турски султан Ердонагонооглу? На пишман антибългарските ни политици вяра нямам. Както и на руският резидент (агент) Радев, който така и не предостави стенограма от разговорите си с кагебейският поп, който го постави в незавидна поза.
tacheaux
Рейтинг: 4290 НеутралноРадев прави услуга на Бойко като раздухва темата за тракийските бежанци, за да се скрие или премълчи позицията на България, която е положителна за членството на Турция в ЕС, за разлика от позицията на неговите коалиционни партньори в правителството. Така този деликатен въпрос не се споменава и не се разисква в българското общество. Бойко може само да благодари на Радев и на Нинова. БСП и ГЕРБ взаимно си помагат.
vagabond66
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#18] от "DDR":
Виж човеко!
Аз на Бойковите лакърдии не вярвам!
Затова поста ми е написан с цвят "весело"!
Беломорска Тракия е разделена между Гърция и Турция!
Моите прародители са прогонени от Източна Тракия!
Дошли са във България с една каруца покъщнина!
Лошия "цар Фердинанд" им дал по 600 (шестстотин) квадратни метра земя, защото нямали нищо и да имат място да си направят нещо като покрив над главата си!
1983-1984 година, по времето на "най - напредналия строй" в света, наречен "комунизъм", ни отнеха въпросния имот, за да построят блок!
Б.Б. е представител на въпросната партия, извършила въпросния грабеж.
Вярвам му точно толкова, колкото на другаря Тодор Живков!
Повръща ми се от неговите простотии и не очаквам нищо добро да ми се случи на мен, както и на всичкото "народо-население",
независимо, дали е гласувало за него или не!
edin drugii
Рейтинг: 2574 НеутралноДо коментар [#7] от "Darth Plagueis":
само да спре прииждащите милиони е резултат ,който ти не можеш дори да си представиш ни на сън ,ни на живо ,колко трябва да си кух ,за да твърдиш ,че нямало резултат , а да минат през твоя град не 1 милион ,а само 10000 бежанци ей така и да ти постоят по улиците няколко седмици ,как ще го почустваш ,ще усетиш ли резултата или не , простотията няма горна граница .
Росен Радославов
Рейтинг: 1969 НеутралноДо коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoВсе едно е, защото така хем свърши работа, хем го зачука на резидента и пионката и в резиденството.
nmq25555650
Рейтинг: 132 НеутралноКаква Беломоска Тракия ви гони вас бе Дневник! Не е истина това! Толкова ли сте неграмотни!! Как ви взимат на работа в тоя весник!
eti mehter
Рейтинг: 4121 ЛюбопитноДо коментар [#33] от "tacheaux":
BukalemunОбезщетенията за имотите на бежанците от Беломорска Тракия трябва да се търсят от Гърция , а не от Турция , защото ......
=======
Има логика.
Точно затова тактиката на Борисов е по тенденциозна от тази на гръцката.
Когато говориш очи в очи срещу Ердоан , диалога с него става много по конструктивен.
Гърците избраха една по неприятна атмосфера .....
Росен Радославов
Рейтинг: 1969 НеутралноДо коментар [#13] от "vagabond66":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoМисля, че е първият от поне 80 години, който го прави.
Да постави въпроса става въпрос.
Става дума за повече от 40 милиарда долара към ден днешен.
Като махнем десет милиарда за прогонените от тук турци остават поне 30 милиарда долара.
vagabond66
Рейтинг: 1621 ВеселоДо коментар [#30] от "Николай Теллалов":
"Всеки си има вкус ",
казало кучето и си облизало та.....те (топките)!
GreenEyes
Рейтинг: 2729 НеутралноДо коментар [#42] от "vagabond66":
Твоят коментар показва и доказва, как небългарските ни политици в последните 70 години и отгоре се подиграват не само с българските национални интереси, но и с интересите на обикновените българи, които вместо да бъдат защитавани от държавата ни са подложени на унижения и ограбване ( само и само, за да играят неграмотните си андрешковски игри - тук включвам сикаджията от Банкя и руският резидент фатмак Радев).
Велков
Рейтинг: 1486 НеутралноДо коментар [#5] от "nema_labavo":
Главнокомандващите си говорят за други работи на срещите на НАТО. Не се ли сещаш...
дерибеев
Рейтинг: 3243 Неутралнода перефразизараме американски президент , коментарите ...... ви топят останалите 1.2% .. успех . и сентенцията беше добре илюстрирана с гръмко отразения протест днес
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васMititU
Рейтинг: 899 Любопитноисторията е да се помни и от нея да се вадят поуки не е за политически гъделичкания след 100 години,ако мислили иначе ми да почваме Румъния,Сърбия,Молдова,Украйна,Гърция и респективно от същите към нас ;)
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХtacheaux
Рейтинг: 4290 НеутралноНа срещата на ЕС с Ердоган Бойко ще лобира за членство на Турция в Европейския съюз. Покрай изкуствено раздуханата тема за тракийските бежанци тази позиция на Борисов не се коментира, а тя е актуалната в днешно време. Каракачанов искаше да прави референдум в България против приемането на Турция в ЕС. Позициите на Борисов и Каракачанов по този въпрос са диаметрално противоположни , но тази тематика беше засенчена от Радев и Нинова поставяйки въпроса за тракийските бежанци, като по този начин направиха услуга на Бойко. Приятели в нужда се познават.
vagabond66
Рейтинг: 1621 НеутралноДо коментар [#49] от "GreenEyes":
Аз разлика между двамата не правя.
И двамата са били членове на БКП!
И двамата са се клели във вярност към "комунизма" , КПСС, БКП, а най-вероятно са били и агентура на някое управление на "комунистичексата ДС"!
Фактът, че близо 30 години след началото на така наречения "преход" сме като латиноамериканска -колония, говори че от тези кадри аз няма какво да очаквам!
Който иска, да им вярва!
nema_labavo
Рейтинг: 2024 НеутралноДо коментар [#37] от "4ort":
Той достойно мълчеше и като си го подмятаха Нинова, Първанов и Решетников. Идва от армията, как да е друго.
victor_victim
Рейтинг: 389 НеутралноДо коментар [#42] от "vagabond66":
Ми, повръщай, бе човек, като ти се повръща. Защо е необходимо да ни уведомяваш?? Препоръчвам ти Деган, от хуманизъм.
По темата - комунделите и измислените десни ще трябва да се смирят. Това е успех за България, много голям.
Пиарите на Радев вече са си глътнали граматиката. Мислеха се за много хай, като "поставиха" задача на Борисов в 12 без 5. Просто не знаят с кого си имат работа.
Юмрукчал
Рейтинг: 237 НеутралноКучето се опита да лайне по кервана, а кервана - бълха го ухапа.
nema_labavo
Рейтинг: 2024 НеутралноДо коментар [#50] от "Велков":
Не се сещам, но ти явно можеш да помогнеш. Кажи за какво се говори на такава среща?
петро
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#18] от "DDR"
"Доколкото разбрах от материала, пише за Беломорска Тракия. За Одринска (Източна) нищо не пише."
***
Става въпрос и за двете, затова е македоно-одринска организация. Моите прадеди всички са изклани в Одринска тракия, а дядовците ми са били грабнати от бягащите и отгледани от други родители като свои. "Кючук Париж" в Пловдив е само от тях. Отделно в София, Варна, и разбира се буферната зона, Свиленградският край.
Единият ми дядо в продължение на половин век си търсеше сестрите и ги намери. Всичките бяха отгледани от бежанци от Одринска Тракия. Здраво племе, но после комунизма ги съсипа окончателно.
tacheaux
Рейтинг: 4290 ВеселоЩе чакаш Годо.
tacheaux
Рейтинг: 4290 ВеселоЩе чакаш Годо.
tacheaux
Рейтинг: 4290 ВеселоЩе чакаш Годо.
tacheaux
Рейтинг: 4290 ВеселоЩе чакаш Годо.
tacheaux
Рейтинг: 4290 ВеселоЩе чакаш Годо.
Един препатил
Рейтинг: 3217 ВеселоВъпросът е уреден! Нашият човек взе дамаджаната и каза "Ще видим"!
plebs
Рейтинг: 308 НеутралноДо коментар [#23] от "VivaLaVida":
Истината е в прякото предаване на пресконференцията. Всички посредници изкривяват картината. Тракийският въпрос беше засегнат от ББ с коментар за "един политик". Въпроса беше бързо отхвърлен като несъстоятелен за формата на срещата. По темата по-интересна и комична е крамолата между Сидеров и Нинова - "Сидеров: Ръководеният от Премянов Съюз на тракийските дружества е изцяло в ръцете на БСП!" във Фактор.
"Според Ангорския договор от 1925 г. Турция признава ..." - По темата има договор от 1992г., има и много събития по въпроса от тогава и е странно, че Дневник не споменава за тях.
glaxo11
Рейтинг: 704 НеутралноПрезидента -авиатор и тесногръд военен, без всякаква реална престава за това как, кога и по какъв начин се уреждат двустранни проблеми, които винаги са реципрочни, когато става въпрос на преселвания в резултат на исторически събития с десетилетна давност, под диктовката на дебелата селянка- лидер на ретроградната партия БСП(БКП) се опита да събере малко популистки дивиденти и да си играе на патриот и да провокира Борисов. И вместо да изпише вежди, извади очи-турската страна веднага е контрирала с претенциите(напълно справедливи , според мен) с обезщетенията за имуществата на изселниците -турци още от 40-те години, т.н. "Възродителен процес" и пенсиите на над 200 хиляди от тях. Нищо няма да се промени, както не се е решило последните 100 години, но само да се разлаят кучетата. Ако беше малко по интелигентен и образован икономически, президента щеше да е наясно , че Турция е най-големия ни (след Германия) търговски партньор и последните 20 години търговския ни баланс е положителен с между 0,5-1,5 млд.лева годишно или с около 20-25 млд. лева за периода.
Що се отнася до намесата във вътрешните работи на страната ни. Това го правят всички големи държави и на първо място САЩ, Великобритания, Франция( спомнете си дьо Кабан с голямата уста , дето го заточиха в Буркина Фасо), Русия, а и някои други като бившия холандски посланик. И така ще бъде , щото сме малка , бедна и незначителна балканска държава!
Schopenberg
Рейтинг: 707 НеутралноДрън, дрън ярина. Важното от тази среща е, че когато големите в Европа обсъждат важни въпроси, темата русийка изобщо не съществува. Била "велика". Вятър и мъгла.
Navigare Necesse EstDr_Doolittle
Рейтинг: 2004 НеутралноМоже ли някой да публикува точно дословно какво бил казал Баце на Ердоган. Защото и аз мога да си фантазирам какво съм казал на британския посланик вчера като си пиехме заедно чая във 'файв ъ клок'....
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/nsa17624486
Рейтинг: 2384 НеутралноНашите: министър-председател и президент са червени!
tacheaux
Рейтинг: 4290 НеутралноЦялата история с тракийските бежанци обслужва само Борисов. Точно на тази среща поставянето на този въпрос е безсмислено и предварително се знае , че няма да има никакво решение. Нинова и поставеният под нейния чехъл Радев раздухват тази тематика или от глупост или в услуга на Борисов.
Велков
Рейтинг: 1486 НеутралноДо коментар [#68] от "Schopenberg":
Те и САЩ не обсъждаха... Нещо пак си се умешал...
Велков
Рейтинг: 1486 НеутралноДо коментар [#58] от "nema_labavo":
Ами говорят си за военни бюджети, съвместни операции, обсъждат бъдещи учения на алианса и т.н. Общата култура е достатъчна да си отговориш и сам. Но щом не можеш...
eti mehter
Рейтинг: 4121 ЛюбопитноДо коментар [#69] от "Dr_Doolittle":
BukalemunТой призова да не се бърка дневният ред на международната среща с двустранните проблеми.
=======
Ето ти го отговора.
А той е доста конкретен. ...
Преведен от анадолски на български , това е нещо от рода....
...."дай да говорим за тия работи по насаме".....
Като за начало , вообще не е зле....
K2
Рейтинг: 2032 НеутралноДо коментар [#70] от "Nimart":
SHADOWS of SOFIAПо-лошо , безцветни са! От оцветения поне знаеш какво да очакваш.
dorn
Рейтинг: 992 НеутралноНе виждам защо едно изречение споменато мимоходом от Борисов и в контекста на всички претенции на турците към България, се превръща в тема за статия, а и за толкова много коментарии.
Акцента тая вечер беше друг - Резултати очаквано нямаше ( не можеше и да има ), Юнкер и Туск дойдоха с нежелание на срещата, но направиха това усилие за да не дадат повод на турчина после да ги обвинва в отказ от диалог. Нашият пък се опитваше да остроумничи, но темите бяха доста сериозни и тоя тон не се получаваше. Направи си устата за втора среща, но тя вече едва ли ще се състои в България.
петро
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#70] от "Nimart":
***
Ама премиеро е по-срамежлив, по се черви. Аааа, лъжецо, изчервяването показва веднага!
Lou
Рейтинг: 1743 НеутралноОсновният проблем с имотите на бежанците е липсата на документи. По онова време е било страшно, имало е балкански войни, кланета. Всеки е търсел спасение, а не да търси съдействие от местни власти или стари изгубени пожълтели актове за собственост. Заради това почти никой от наследниците на тези бежанци няма документ, с който да докаже отнета собственост. Аз също имах прабаба, която е било дете по време на бежанската вълна от тогавашната Османска империя. Тя дошла в България с майка си, която е бола вдовица. В нашата рода никой не знае как било името на починалия съпруг на пра-пра баба ми, нито имат документ за къщата, за имота, нито каквито и да е следи. Мои роднини са търсили в Турция, но без резултат. Нямо документ, няма имоти, няма дори живи свидетели, които да дадат информация или да потвърдят нещо. Всичко е кауза пердута.
"Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"По същия начин са и хилядите наследници на тракийските бежанци. Минали са 105 години от бягството, 5-6 поколения са се родили вече. А някой изобщо прави ли си илюзии, че Турция ще плати и 1 лев? Ердоган веднага ще зяпне за бившите имоти на мюфтийствата като бившите джамии в Карлово и Пловдив, настоящи музеи. Както и още десетки имоти. Проблемът с тези тракийски имоти е като старо мухлясало сирене, което не става за ядене, но пък редовно преговаряме със съседа кой колко притежава от сиренето...
Корки
Рейтинг: 2680 НеутралноБойко не биваше да се подвежда по акъла на селските луди. Сега ще го вземат на мезе че така не се прави!
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.nema_labavo
Рейтинг: 2024 НеутралноДо коментар [#73] от "Велков":
Е щом е ясно, за какво си отправят предложения за среща? Нали там ще се видят на общата маса и е ясно за какво. Бъди малко по-ясен, тези общи приказки и без обща култура ще ти ги нахвърлям.
eti mehter
Рейтинг: 4121 ЛюбопитноДо коментар [#76] от "dorn":
BukalemunНаправи си устата за втора среща, но тя вече едва ли ще се състои в България.
======
Защо ?
Ти не искаш ли след 2....3 подобни срещи , един български град да почне да функционира като "брюксел 2" , в рамките на ЕС (
Хем тогава втора или трета скорост , ще отпадне като вариант. ...
Time is on my side
Рейтинг: 1476 ЛюбопитноДо коментар [#66] от "plebs":
“In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez DavilaДочух и аз нещо за "един политик", заради когото не трябвало да си "разваляме настроението", но май изпуснах нишката... Кого имаше предвид, знаете ли?
Stanko
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#78] от "Lou":
Изключително сте прав. Искането за обезщетения от Р. Турция са изключително опасни. Едно подобно споразумение със сигурност ще има реципрочна сила, а турските имоти тук са десетки пъти повече от българските там. Освен това турците в голямата си част разполагат с необходимите документални доказателства. Дори не отчитате в центъра на София колко знакови сгради са турски. На прима виста - Художествената галерия, Археологическия музей, "Св. Седмочисленици", Банята...
Time is on my side
Рейтинг: 1476 ЛюбопитноМного вярна констатация. “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
schwimmwagen
Рейтинг: 1719 НеутралноГолям плюс за Дневник относно избор на фото, съответно на темата :))
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Един препатил
Рейтинг: 3217 НеутралноДо коментар [#71] от "tacheaux":
Аз лично не вярвам, че Борисов въобще е "поставял въпроса". Припомнете си как наскоро той раздуваше какво се бил разбрал за ЧЕЗ с чехския премиер Бабиш и какви документи бил получил от него пък после Бабиш го опроверга. Забелязвате ли как Борисов казва накратко, че е "поставил въпроса" и след това излага надълго насрещните претенции на турската страна? При това положение никак не е чудно Ердоган учтиво да си замълчи. Което разбираме, че той е и направил.
петро
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#78] от "Lou":
Абсолютно приятелю!
Аз също не съм вече "малък", но помня дядо ми как викаше: сега да ида там, знам тате къде зарови жълтиците(те са били имотни търговци).
Ако това е доказателство?!
😊
Интересно за какво са тия празни приказки? Че и организация има.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
samoedin
Рейтинг: 4048 НеутралноМъжкото поведение в такива моменти заслужава уважение ! България стои на пътя на Турция към Европа и това определено играе роля в тези преговори. Освен това ние избрахме откритите и конструктивни разговори, а не кресливите и истерични нотки на гърците! Да видим по - нататък какво ще последва.
Велков
Рейтинг: 1486 НеутралноДо коментар [#76] от "dorn":
Е как не е имало резултат? Той получи това, за което дойде. Ще има още 3 милиарда и никой не му се кара за Африн.
plebs
Рейтинг: 308 НеутралноЮнкер с няколко изречения прати Дневник при тракийските дружества на Премянов:
"Жан - Клод Юнкер, председател на ЕК: Никога не говорим за общите неща, които могат да ни обединят и които ни правят партньори. С нашите турски приятели имаме много общи интереси и много предизвикателства, на които трябва да отговорим заедно. Ние споделяме геостратегически интереси, свързани със сигурността и в енергийното снабдяване. Никога не говорим за това, че сме работили заедно и Европа дава своя финансов принос, своя проект, даден от Европейската банка за инвестиции. Вярвам, че първото осигуряване на газ ще дойде от Турция през 2018 година и в Европа от 2020г."
"Вярвам, че първото осигуряване на газ ще дойде от Турция през 2018 година"
http://news.bnt.bg/bg/a/gledayte-po-bnt-otzivi-ot-sreshchata-mezhdu-liderite-na-es-i-turtsiya
gobay
Рейтинг: 1157 НеутралноДо коментар [#40] от "GreenEyes":
Ти пък защо си мислиш,че някой ще предостави стенограми от такива преговори?Глупав ли си или на глупав се правиш?
dorn
Рейтинг: 992 НеутралноДо коментар [#83] от "Stanko":
Абе я малко по сериозно - то ако беше така както ги изброяваш Турция трябваше да връща половината Константинопол (Истанбул) на гърците.
Става въпрос за договор уреждаш обезщетенията на бежанци от двете страни, а не за исторически претенции.
vagabond66
Рейтинг: 1621 ВеселоДо коментар [#56] от "victor_victim":
Я, още един "комуноид" се появи!
Радев бил лош, Борисов убав!
Велков
Рейтинг: 1486 ВеселоДо коментар [#92] от "plebs":
Това за газа тепърва ще го осмислят някои ...
vagabond66
Рейтинг: 1621 ВеселоДо коментар [#60] от "tacheaux":
Па, ако не си разбрал, аз тва чакам!
antonio_vivaldi
Рейтинг: 2625 НеутралноИ Ердоган какво е отговорил ? Едно нищо.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
gobay
Рейтинг: 1157 НеутралноДо коментар [#82] от "Непукистка":
Ами аз не виждам друг освен Радев.Просто няма как да бъде Хр.Иванов.Щото последният политик ли е?