Военните самолети "Спартан" и Су-25 може пак да полетят

Освещаването на "Спартан"

© Юлия Лазарова

Освещаването на "Спартан"



Трите транспортни самолета на военновъздушните сили "Спартан" може пак да полетят. В края на миналата година се разбра, че няма пари за договор за тяхната поддръжка, а последният изправен претърпя инцидент през януари при кацане.


Вицепремиерът Красимир Каракачанов даде нов срок за внасяне на три проекта за модернизация на армията в Министерския съвет. "Да не казвам датата 31 март, защото е почивен ден. Амбицията ни е в началото на април това да се случи", каза Каракачанов.


Заместник-министърът на отбраната Анатолий Величков съобщи пред ресорната парламентарна комисия, че след проведени преговори с италианската компания "Леонардо" цената по договора за поддръжка на "Спартан" до 2021 г. ще е на нивото на предишния договор, който е бил за 48 млн. лв. Величков добави, че в тази сума е договорена покупката на система за безопасност, "така наречените ловушки", и система за обезвъздушаване и контрол. Цената на "винта" за авариралия самолет ще е под 1 млн. лв. Самата сделка трябва да бъде финализирана в близките "една-две седмици".




Споразумението за купуване на 5 самолета "Спартан" беше подписано пред 2006 г. за 91.8 млн. евро. В резултат на преговори през 2010 и 2011 г. договорът беше редуциран до 3 самолета, без Министерството на отбраната да дължи неустойки, и така окончателната сума по договора за доставка на трите транспортни машини е 55.8 млн. евро.


Предвидена е и логистична поддръжка за хеликоптерите "Кугър" и "Пантер". В края на миналата година се разбра, че от 12 военни хеликоптера "Кугър" летят само 4.


Тече и възстановяване на летателната годност и поддръжка на щурмовиците Су-25, които в началото на годината бяха на земята, а вече летят 4.


Преди две седмици Министерството на отбраната реши да подпише споразумение за ремонт на изтребителите МиГ на стойност 81 млн. лева с руския производител на самолетите РСК МиГ. То предвижда доставка на резервни части и услуги, като подмяната на резервните части да се извършва от български инженери в авиобазата в Граф Игнатиево. Според поръчката предстои да бъдат ремонтирани 15 изтребителя, 12 от които - едноместни бойни, а 3 – учебно-бойни. Така за следващите 4 години се гарантира тяхната експлоатация, включително и изпълнението на задачите по охрана на въздушното пространство.


Корпорация МиГ е в последния списък на санкции на САЩ.


Процедурата за избор на нов за армията ни изтребител, който трябва да намали зависимостта на авиацията ни от Русия, ще започне практически отначало. Това ще е трети опит за 10 години.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1552 Весело

    Нема паре, действайте!
    Щом и поповете са ги благословили, няма проблеми.

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4358 Неутрално

    Айде бе!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  3. 3 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Това добре. Но защо редом с ремонта на старите машини не се задвижи и проекта за нов самолет ?? След ремонтите СУ -25 колко години ще лети още ? 30-40 ? Тъкмо докато измислят летящи чинии тъе няма през 10 години да се харчим да купуваме самолети я .
    Давайте по бързо пускайте поръчка за Нов Изтребител . Колкото по рано толкова по бързо ще пристигнат . Ремонтираните самолети няма да летят вечно - макс 5 години още и за миговете и за сутата .

  4. 4 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    "Ловушки"!!!!
    А бе тази руска подводница, порода Каракачанка, до кога ще ни бута в руското блато?
    Той ползва руския /развален диалектен български/ по-добре от майчиния си!
    Какво става с бойната авиация?!? Другото е санитарни части.
    И той за "десен" се води.
    Аман!

  5. 5 Профил на D
    D
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Те са полетели... надолу.

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11054 Неутрално

    Най-бързо са "кацнали задълго на земята" западните самолети

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 3226 Неутрално

    Трети опит за десет години???? Което ще рече още от първото правителство на гражданите за Европейско развитие. После някой да каже дали са про-Европейско или проруско.Изглежда не искат да откъснат бойната ни авиация от пагубното руско влияние.Не се заяждам но фактите водят до това.

    SHADOWS of SOFIA
  8. 8 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Егати!
    До поповете ли опряхме?

    Да разлая троловете!!
  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8788 Неутрално

    Каракачанов ще ремонтира де що има руски таратайки. България е богата, що да не даде някой друг милион на братска Русия.

  10. 10 Профил на kqv22356908
    kqv22356908
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Много ви моля-за "Спартан"-а не държиме,но-о за съветския самолет и дума да няма!Ще "поддържаме"съветските самолети до последен долар/пардон-дъх/...

  11. 11 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3975 Неутрално

    "...Процедурата за избор на нов за армията ни изтребител, който трябва да намали зависимостта на авиацията ни от Русия, ще започне практически отначало. Това ще е трети опит за 10 години."
    ===================================================================
    "При тройния скок всеки състезател има право на три опита, след които най-добрите осем скачачи имат право на още три опита, за да определят шампиона."
    Е,това не е троен скок,но...прилича.Само,че още десет години за новите три опита...Дотогава ще се появят нови самолети. Но,едва ли,някой мисли изобщо за тях.

  12. 12 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2757 Любопитно

    Друго си е, да си санитарната рота на НАТО. Къде ти силна армия - това не ни се полага според съюзниците...Не че и при комунягите беше добре. Както и да е, без политици с големи КОХОНЕС няма да стане. Никой няма да ни мисли доброто ако постоянно сме в поза партер - в момента ориентирана към Брюксел.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK