Шефът на "Юнион Ивкони" призна, че с времето се отказали да следят дали пътниците си слагат колани

Шефът на "Юнион Ивкони" призна, че с времето се отказали да следят дали пътниците си слагат колани

© Анелия Николова



Собственикът на транспортната фирма "Юнион Ивкони" Ивайло Константинов призна пред Би Ти Ви, че контролът върху това дали пътниците си поставят колан е много сложен и трудно осъществим. Според него това е мярка, която не работи и заради това трябва да се помисли за по-ефективен вариант за контрол.


"Ние сами сме се отказали с времето от нея", уточни бившият депутат от ГЕРБ и добави, че, два часа след инцидента с автобус на фирмата ръководителите на компанията са издали заповед, с която не само инструктират пътниците как да поставят коланите си, а и проверяват това така ли е.


В петък автобус на "Юнион Ивкони" катастрофира на магистрала "Тракия" в посока София в района на Вакарел. При инцидента загинаха шест души, а 26 бяха ранени. Някои от тях все още са в тежко състояние, но повечето вече се възстановяват от травмите си.




За инцидента обвинение получи жена, която удари с колата си автобуса и така го изтласка в канавката. Според редица специалисти ранените са можело да бъдат доста по-малко, ако всички са използвали колан.


Един от пътниците в автобуса разказа пред Би Ти Ви, че малко преди инцидента се е огледал за колан, но не е видял. "Ако е имало, може да са били скрити, защото само закопчалките се виждаха от дясната страна", обясни той.


Според Константинов "хипотетично можем да допуснем, че пътниците трудно забелязват тези колани, въпреки че желаещият да го намери много лесно и бързо го намира". Той добави, че коланът се намира ниско долу на седалката в лявата страна.


"Когато беше променен Законът за движение по пътищата и коланите станаха задължителни за всички превозни средства, които имат съответното оборудване, още в първите няколко месеца положихме неимоверни усилия да издадем брошури и да обучим шофьори и пътници, но това не доведе до никакъв ефект", каза още собственикът на "Юнион Ивкони".


"Това го правихме в продължение на цяла година и когато не срещаш разбиране и никой не се опитва да контролира или санкционира виновните, очевидно това е мярка, която не работи и ние сами сме се отказали във времето от нея", довърши Константинов.

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3994 Неутрално

    Това е изискване на по-малко от година, ама тия се били отказали с времето...
    Да ви се и бизнесмените десарски..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Практически е невъзможно да ги следят за колани, всеки може да го свали в движение.

  3. 3 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Това е изискване на по-малко от година, ама тия се били отказали с времето...Да ви се и бизнесмените десарски..
    —цитат от коментар 1 на Darth Plagueis


    Прав си, ново е. Това обаче си е лично задължение и не може да се вменява на превозвача отговорност.
    В крайна сметка има много неща, за които сме си виновни самите ние, а не държавата, фирма А, Б или В...

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  4. 4 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    Стоя зад мнението че ако са били с колани пътниците,жертвите и ранените щеше да са доста по малко.Но как можеш да контролираш 40-50 човека през цялото време дали са с колани.Още един контрольор за колани през целия тур!!!!!!!!Тук в САЩ съм се возил няколко пъти в автобус (маршрутка до летището) и никой не слага колани въпреки че ги има.Не се контролира от шофьора също.Просто си е до самосъзнание!Колкото до автомобилите контролът е жесток и глобите са “добри”(особено след първото нарушение).

  5. 5 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 2657 Неутрално

    Не съм пътувала с автобус от години, но ми се струва че мярката с колани е просто неосъществима. Особено на дълги разстояния. Не може да вържете един човек часове наред, щото другите фактори за безопастност на пътя се нарушават драматично. Защо не виждам материал за младата персона, с вече отнемана книжка за шофиране в нетрезво с-е? Пък и избягала от ПТП-то?

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  6. 6 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 941 Разстроено

    Няма как да ги накараш...50 човека са това.

  7. 7 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Много години пътувам само с автобус.
    Никой, ама никой не слага колан, това си е лична отговорност.
    Грешка е, че аз също не поставям предпазния колан.

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9539 Неутрално

    Дори задължителните неща се неглижират, камо ли препоръчителните...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    От време на време пътувам с Евролайнс и Стюдент Ейджънси ( незнам дали работят и в България) из Централна и Западна Европа. Стюардите на всяко спиране напомнят, че коланите са задължителни и периодично проверяват дали са поставени. Много рядко има проблеми с непосравянето им, създават ги предимно гурбетчии от южните балкани.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  10. 10 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 2657 Неутрално

    Повдигнато е обвинение на Цвета Таскова от Плевен. Била чула шум от кормилото, заради което "кривнала" надясно. С нея е имало неин близък.
    За мен си е чиста мистерия как така двама души в една кола стават причина за тежко ПТП със загинали и просто напускат/бягат от мястото на произшествието....

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  11. 11 Профил на hak43536311
    hak43536311
    Рейтинг: 512 Разстроено

    Май само един пътник се е сетил, че застрахователите имат основание да не платят пълното обезщетение на пострадалите.

  12. 12 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#10] от "Реми":При висока скорост и малък допир оказва голямо влияние.Ако не е подготвен шофьора и завърти волана поразията е неизбежна!Казвам ти го от опит!

  13. 13 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1029 Весело

    удобните виновни...сульо и пульо взимат книжки, няма никакви санкции за нарушителите и после кой ни ср@ с гащите...еми никой...няма държава всеки работи по собствен план..на кой както му харесва,такова е 'положението' в наше село...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  14. 14 Профил на Черен хумор на кило
    Черен хумор на кило
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    В жълтите на Стюдент Ейджънс стюардесата не спира да се движи: кафенца, чай, вестници, слушалките за аудиовизуалната система на автобуса. Немислимо е да си откопчееш колана - веднага ще ти направи забележка. В крайния случай шофьорът ще откаже да пътува, ако пътника не е сложил колана.

  15. 15 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 2657 Неутрално

    До коментар [#10] от "Реми":При висока скорост и малък допир оказва голямо влияние.Ако не е подготвен шофьора и завърти волана поразията е неизбежна!Казвам ти го от опит!
    —цитат от коментар 12 на angeles


    И аз шофирам всеко ден. Освен това пуша в колата. Няма начин. лпгато изпреварвам каквото и да е превозно средство да отклоня вниманието си за каквото и да е било в колата. Как ще изпреварваш автобус и ще се разсееш за някакъв си шум от волана. Всъщност това на магистрала не е точно изпреварване и именно поради този факт се прави по правило безопасно/защото нямаш насрещно движение/. Освен това трае не повече от няколко сейунди. Е точно в тези секунди няма начин да слушаш и "гледаш" какво ти шуми по колата! Ще гледаш този който ти е вдясно. За да не се блъснеш в него.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  16. 16 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 2657 Неутрално

    Малиии...извинявам се за грешките в предния коментар!

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  17. 17 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    Шофьорът не е пъдар, но е длъжен да напомни при влизане !!!

  18. 18 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    Това е изискване на по-малко от година, ама тия се били отказали с времето...Да ви се и бизнесмените десарски..
    —цитат от коментар 1 на Darth Plagueis


    Направили са каквото зависи от тях - сложили са колани в автобусите и някакви брошури, с които да ги информират. За повече нямат възможност - шофьорът няма възможност да следи кой си е сложил колана, в автобусите им няма стюарди, които да следят. Даже и в лека кола, където шофьорът може да контролира, ако някой от пътниците е без колан, глобяват него, а не шофьора, отговорността на шофьора е само, ако няма колан на това място.

  19. 19 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1503 Весело

    Практически е невъзможно да ги следят за колани, всеки може да го свали в движение.
    —цитат от коментар 2 на deutschland


    Може, може😀Като зазвънчи нещо за несложен колан при движение (има го във всички коли произведени през последните 15 г'), на шофьора е ясно че има незакопчан...недръпнат колан на седнал пасажер. Имаш го и в твоята кола, има го и в почти всичките таксиметрови коли в които съм пътувал в София през последните години.

    Е, има и 'фатки да няма звънчене, но това не е важно. Важното е другото-мат'ряла да разбЕре че закопчан колан е в негова полза.

    П.С. Да си призная без бой: И АЗ не закопчавах колана в нашенско бая години като шофирах-Над 40 г' по пътищата, с над 2 млн' километра. НО...поумнях (идва с годините):

    - В граада се "изхитрях" с разни 'фатки (премятах колан през рамото и блокирах връщането му незаключен, ама бях "кошер" за полицаите), -Спътниците ми ги задължаввах да са с колан (щото АЗ плащах глобата).
    -Извън града почнах да слагам колан както трябва, след като се роди синът ми-'ми почувствах се по отговорен, 'ко толкоз😀?!? Не станах по малко мъж, само по отговорен😀
    До коментар [#2] от "deutschland":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  20. 20 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#15] от "Реми":Права си,но явно не те е послушала жената,жалко и за нея!

  21. 21 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 732 Неутрално

    Според мен нещата са ясни. Дамата го е засекла човека и понеже в закона си пише че движещя се попътно в права посока е с предимство и че при каквато и да било маневра водача е длъжен да се убеди че с действията си не създава опасноти за движението и няма да предизвика ПТП, то е съвсем ясно кой е нарушил закона и респ. е виновен.
    Неадекватната реакция на шофьора на автобуса обаче също е факт. Няма как лек автомобил чисто механически да избута автобуса.

  22. 22 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Комбинация от неслучайни неща: изпреварване,
    стереото на макс(няма да чуе линейка),
    пътниците без колани(шофьорът на автобуса е отговорен за техният живот),
    след удара от ляво, шофьорът на автобуса завърта волана докрай на дясно.
    Няма мантинела, само канавка.
    Няма спирачен път и от двете МПС.
    Има загинали и почернени семейства.
    КОЙ е ВИНОВЕН???

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  23. 23 Профил на киро акционера
    киро акционера
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Залепват едни стикери на седалката като в самолетите-"Без колан-няма застраховка. Приятно пътуване." И така...преди 15-тина години шофьорът в Германия проверяваше преси да тръгне автоцуса. Сега не днам как е.

    Не може да имаш нещо, което никога не си имал, без да направиш нещо, което никога не си правил.
  24. 24 Профил на Жоро Манолов
    Жоро Манолов
    Рейтинг: 121 Неутрално

    Тва само в "БГ" съм го виждал. Тука е норма да не се слагат колани. И от шофьори и от пътници. За "съзнателните" дребни нарушения на пътя и в града да не говорим...

    Същите тия "БГ-та" като идат в Германия примерно много много бързо се научават да слагат коланите и спазват правилата още като им дойде първата глобичка.

    Нация от дребни тарикати сме. Факт.

    макидония е бугарска!
  25. 25 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1458 Весело

    До коментар [#19] от "Мойше! Толкоз!!!":Трябва да изпищи нещо в главата а не на таблото!Както ти е изпищяли на теб Моше когато се е родил синът ти))))

  26. 26 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Нищо не се казва за другата катастрофа с микробуса, имали ли са колани, защо се е преобърнал....
    И там хора загинаха.

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  27. 27 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    "Според редица специалисти ранените са можело да бъдат доста по-малко, ако всички са използвали колан."
    Ако имаше и въздушни въглавници...още по-малко жертви щеше да има. Основният проблем е,че повсемостно се назначиха посредствени "специалисти". Преди 2 седмици пътувах с автобус на ФЛЕКС до Франкфурт. Колани никой не слага!!!!!! Вина от собственика не трябва да се стърси. Вината за смърта на тези хора трябва да носи шофьорката на ЛМПС.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  28. 28 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#1] от "Darth Plagueis":

    Това е изискване на по-малко от година, ама тия се били отказали с времето...Да ви се и бизнесмените десарски..
    —цитат от коментар 1 на Darth Plagueis

    До коментар [#3] от "intergalactic":
    Не е вярно, изискването е от 2007 (отпреди 10 години)
    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2018/04/13/3162847_kak_durjavata_dopusna_da_se_stigne_do_tragediiata_na/
    Спомням си, че отначало наистина казваха да си сложиш колана, въпреки че пътниците им се цупеха и после всички си сваляха коланите (и аз си го свалях). Но всяко чудо у нас е за 3 дни.. поне когато се разчита на съвест, а не на санкции

  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3994 Неутрално

    Ебаси експертите, не можело, не било отговорност на шофьора, нямало как. Абе, а в самолетите също няма как, а?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на hak43536311
    hak43536311
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#23] от "киро акционера":

    Пак е така в Германия, поне във Flixbus

  31. 31 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#29] от "Darth Plagueis":Бахси сравнението)))))ами няма стюард в автобуса,нали това казват,за това и контрол няма!Специалистите само коментираме.Ти нали ни обясни как стоят нещата,споко!

  32. 32 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 2657 Неутрално

    https://dariknews.bg/novini/bylgariia/shofioryt-na-avtobusa-se-chuvstva-vinoven-za-zhertvite-v-katastrofata-video-2090792
    Интервю с шофьора в болницата. Не е бил някакъв шум във волана(!), а момичето причинило катастрофата е споделило с шофьора, че чула шум от предна гума и се обърнала(!) да изключи касетофона. И така го удря в средата на автобуса.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  33. 33 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    До коментар [#27] от "Без коз":

    Курса от България с български екипаж ли беше? Ако не е от България, от къде е тръгнал и с какъв екипаж (ако не е тайна разбира се)?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  34. 34 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 8685 Неутрално

    "два часа след инцидента с автобус на фирмата ръководителите на компанията са издали заповед, с която не само инструктират пътниците как да поставят коланите си, а и проверяват това така ли е"

    А били се отказали от контрол ... Значи може да се упражнява контрол, но няма воля за това

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  35. 35 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#11] от "hak43536311":

    Кой е това, този дето „малко” преди инцидента е потърсил колан ? От такива съвестни граждани и пътници ми се гади. Да го е потърсил преди тръгване и да сигнализира, че няма колан. Това сега е цинично.

  36. 36 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 2657 Неутрално

    До коментар [#22] от "Mai-ski_17.":
    "след удара от ляво, шофьорът на автобуса завърта волана докрай на дясно."
    Виж линка с видеото. Каза, че се е опитал да звърти волана НАЛЯВО, но колелетата вече не са имали допир с асфалта. Била е невъзможна маневра.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  37. 37 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3994 Неутрално

    До коментар [#31] от "angeles":

    Нещата стоят така, че при всяко обръщане на автобус хората стават на салата. Какъв е проблемът със сравнението точно? Стюард било имало...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  38. 38 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    Сравнението е че в самолета щъкат 3-4 стуарди и те контролират,в рейса не е имало стюард(явно не е задължително).А да се твърди че като се обърне автобус(който в случая е легнал на дясната страна)салатата от закопчани и не закопчани пътници ще е същата не е сериозно!

  39. 39 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    То мярката която ще има ефект е ясна. Пределно ясна!!! Ефективна присъда за собственика на фирмата, шофьора и контрольора. Да ги вкарат в затвора за престъпно нехайство довело до човешки жертви. Бас ловя че в деня в който влязат в затвора всички пътници във всички автобуси ще са с колани. А също бас ловя че безхаберната българска държава няма да си помръдне пръста.

  40. 41 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 751 Неутрално

    Точно в новите автобуси на Ивкони има колани. Пътувал съм няколко пъти и винаги слагам предпазен колан. За мен отговорността на превозвача е да осигури предпазно средстви, указание за ползването му. Следват глоби за пътника. Не виждам друг начин да накараш Ганьо да се замисли. Ако е малоумен, проблемът си е негов.

  41. 42 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#39] от "Таралеж":

    Явно имаш зъб на фирмата превозвач. В случая кое за кое са виновни? За автобуса на една година или за колата, която се е ударила в автобуса?

  42. 43 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 2657 Неутрално

    Шефът "признал"...ми хайде да го осъдим. Щото бил гербаджия. А че личността на шофьорката е обвита в медийна мъгла? А че няколко сайта с данни за нея се отварят с уупс, грешка-страницата е недостъпна?! А че прокурорът е отказал да съобщи на медиите името и? По някаква случайност "24 часа' са се добрали до тази така секретна информация...кого толкова криете??

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  43. 44 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#29] от "Darth Plagueis":

    Това твоето е търсене на теле под вола. Коланите в автобусите не са задължителни, за разлика от самолетите. Закона задължава превозвачите да има колани, но не и пътниците да ги ползват. За разлика и от автмобилите -там са задължителни.

  44. 45 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 674 Разстроено

    До коментар [#29] от "Darth Plagueis":Това твоето е търсене на теле под вола. Коланите в автобусите не са задължителни, за разлика от самолетите. Закона задължава превозвачите да има колани, но не и пътниците да ги ползват. За разлика и от автмобилите -там са задължителни.
    —цитат от коментар 44 на nema_labavo


    Хайде прочети Закона за Движение по Пътищата и пак ела да коментираш.
    Ама Ганьо е писател, Ганьо не е читател.
    Той само да види, че някъде пише "Забранено ..." и си вика - Те ша ми кажат ...
    И кара пил, пуши където му падне, а колан, ограничение на скоростта и изпреварването - това са гадни измишльотини, за да го тормозят.
    После обаче му виновна Държавата, виновна му Управляващата партия, виновна му Полицията ... само Ганьо - невинен и в бели прашки.

    - Четири крака - да, два крака - да! :)
  45. 46 Профил на dimitarts
    dimitarts
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#24] от "Жоро Манолов":

    В Германия масово се карат леки коли без колан. Коланите е закопчан зад шофьора.

  46. 47 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 674 Неутрално

    До коментар [#24] от "Жоро Манолов":В Германия масово се карат леки коли без колан. Коланите е закопчан зад шофьора.
    —цитат от коментар 46 на dimitarts


    Хубаво е, да си мислиш, че можеш да излъжеш съдбата.
    Лошото е, че никога не се получава. Винаги ти плащаш сметката.

    - Четири крака - да, два крака - да! :)
  47. 48 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2197 Разстроено

    Това е като със самолетите - може да са контролира само при тръгване дали са сложени колани, но после всеки може да си го свали. И всеки си носи отговорността в крайна сметка.

  48. 49 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 282 Неутрално

    До коментар [#12] от "angeles":

    Пътувал съм с "Ивкони", шофъорът държеше цигарата с 2 пръста на едната ръка, а с другата кафето (докато го изпие естествено). Бях на 2-рата седалка и се изпотих 5 пъти за 300 км.

  49. 50 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#49] от "mandzo":Ами така е,докато не стане поразията всеки е Супермен,после подсмърча(ако е в състояние)!

  50. 51 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    До коментар [#18] от "usero":

    Тоя лъже. Точно днес се возих до София в техен автобус и колани нямаше. Ай сега де.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  51. 52 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#22] от "Mai-ski_17.":"след удара от ляво, шофьорът на автобуса завърта волана докрай на дясно."Виж линка с видеото. Каза, че се е опитал да звърти волана НАЛЯВО, но колелетата вече не са имали допир с асфалта. Била е невъзможна маневра.
    —цитат от коментар 36 на Реми


    Ако се е опитал, значи е завъртял волана на ляво без съпротивление. Защо на снимката колелата са на дясно?

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  52. 53 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    олеле малеле, кажи му гербераст и повече не го обиждай... образовал бил пътниците... положил бил НЕИМОВЕРНИ усилия да издаде брошура хахахах... ми да поиска и обезщетение от необразованите говеда, изпукали в катафалката му е

  53. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 55 Профил на ntonev
    ntonev
    Рейтинг: 485 Неутрално

    "контролът върху това дали пътниците си поставят колан е много сложен и трудно осъществим"
    Абе глупости. То е ясно, че не могат да задължат абсолютно всички да сложат колан - все пак има много Ганьовци, идиоти и "бунтари". Ама като като опитат, поне 1/3 или дори половината ще сложат колан. Все е нещо. Чисто статистически това може да означава наполовина по-малко жертви, а с малко късмет - нито една.

  55. 56 Профил на malak77
    malak77
    Рейтинг: 137 Неутрално

    Сравнението със самолета е некоректно, тъй като след набиране на определена височина ти разрешават да го разкопчаеш.

  56. 57 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    До коментар [#42] от "nema_labavo":

    Явно всичко е лабаво, и ще си остане лабаво. Нито познавам фирмата, нито се качвам на автобус. Само знам че единствения начин да се промени манталитета на фирми, граждани, собственици на фирми е като им се бръкне в джоба и като им се търси отговорност. Ама щом ви харесва лабавото, лошо нЕма.

  57. 58 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    Напоследък най-честата причина за криволичене ми се струва, че е ползването на смартфончетата, като говоренето е най-малкият проблем.

  58. 59 Профил на bvu38525482
    bvu38525482
    Рейтинг: 457 Неутрално

    В такситата също не се слагат. А и никига не съм виждал Ушев да спре Бакшишев за провеерка. Явно са с привилегии такситата и правилата не важат за тях

  59. 60 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 594 Неутрално

    В Англия има камери и всичко се записва. След всяка спирка, по монитора върви инструкция и информация за коланите, както и за глобите. Почти всички пътници слагат коланите.

    chavo64
  60. 61 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Според мен нещата са ясни. Дамата го е засекла човека и понеже в закона си пише че движещя се попътно в права посока е с предимство и че при каквато и да било маневра водача е длъжен да се убеди че с действията си не създава опасноти за движението и няма да предизвика ПТП, то е съвсем ясно кой е нарушил закона и респ. е виновен.Неадекватната реакция на шофьора на автобуса обаче също е факт. Няма как лек автомобил чисто механически да избута автобуса.
    —цитат от коментар 21 на uq


    Малоумно! Нагледах и се наслушах, как автомобил не може да помръдне автобус при скорост на автобуса около 100км/ч и на автомобила при около 110-120км/ч! Един такъв се пеняви по ТВ - бил експерт! Я си кажете, колко имате по физика, бе?
    Елементарна задача за две тела! Най-малкото отклонение при тази скорост е фатално!

  61. 62 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    До коментар [#1] от "Darth Plagueis":

    Точното е не да "помръдне" а да промени вектора му. Т.е. посоката!

  62. 63 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Отговорност на фирмата е да има колани. Използването им е отговорност на пътниците!

  63. 64 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Какво още трябва да направи. Оборудвал е автобусите си с колани. Въпрос на лична отговорност е всеки пътник да си постави колана. Водача може само да напомни за това. Той не е пъдарин.

  64. 65 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 732 Неутрално

    До коментар [#61] от "rincewind":

    Я обясни ти физик ненагледен какви сили действат на вектора? Можел бил той да отклони. Много ясно че ще го отклони но няма да го хвърли в канавката. А шофьора за това има волан за да коригира "вектора" анадъмо?
    Не ме мисли ти мен колко имам по физика а кажи карал ли си някоага кола? Като те слушам, по-добре недей. Разка реакция с волана плюс висок център на масите и си на една страна в канавката, точно това е станало

  65. 66 Профил на net
    net
    Рейтинг: 251 Неутрално

    До коментар [#59] от "bvu38525482":

    Правилник за Прилагане на ЗДвП
    ...
    Чл. 188. (1) Водачите на автомобили, комплектувани с обезопасителни колани, са длъжни да ги използват.

    (2) Могат да не ползват обезопасителни колани:

    1.бременните жени;
    2.лица, чието физическо състояние не позволява употребата на колан;
    3.(изм. - ДВ, бр. 63 от 2011 г., в сила от 16.08.2011 г.) униформените служители от органите за контрол по Закона за движението по пътищата - при изпълнение на служебните си задължения;

    4.водачите на таксиметрови автомобили;

    5.инструкторите при управление на автомобила с учебна цел.

  66. 67 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    До коментар [#65] от "uq":

    И да обяснявам и да не, си оставате лаици. За да не отклони автобуса трябва двата вектора, на автобуса и на лекия автомобил да съвпадат по посока! И най-малкото отклонение би предизвикало промяна на посоката на автобуса при тази скорост. Ако искаш демонстрация - аз съм в колата ти яхни автобуса!
    Иначе спокойно може да си прочетеш нютоновата механика, за Даламбер не си дорасъл!

  67. 68 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#51] от "Bullet":
    В момента не е задължително да има колани в автобусите. Задължително е да се ползват, когато автобусът фабричо е снабден с колани, каквито са всички нови автобуси. Трябва да се има предвид и че понякога коланът трудно се забелязва и трябва да го потърсиш, защото се намира ниско долу на седалката.

  68. 69 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3112 Неутрално

    Е, има и 'фатки да няма звънчене, но това не е важно. Важното е другото-мат'ряла да разбЕре че закопчан колан е в негова полза.
    [quote#19:"Мойше! Толкоз!!!"][/quote]
    Всъщност при 5-10 часа неподвижност на столчето масово ще правят белодробни емболии , инфаркти и тн.н твойте набори, което ще е няколко пъти повече от жертвите на катастрофи!
    Вероятно някой е решил да направи с подкрепа от правителството и мейнстрийма фирма която за по 2000 евро на автобус, да ги оборудва всички с колани със сензори или нещо такова!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  69. 70 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Много години пътувам само с автобус.
    Никой, ама никой не слага колан, това си е лична отговорност.
    Грешка е, че аз

  70. 71 Профил на deacon
    deacon
    Рейтинг: 272 Весело

    Залепват едни стикери на седалката като в самолетите-"Без колан-няма застраховка. .....
    —цитат от коментар 23 на киро акционера


    Ти сериозно ли?Ако си опрял до застраховка в самолета колана ти е последния проблем!

  71. 72 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3042 Любопитно

    Последно ползвах автобус в България преди няколко години, но не сещам за случай от 90те години на миналия век до тогава някой да ме е карал да слагам колан или да е проверявал дали препоръката е изпълнена. Иначе като се прибирам предпочитам да ползвам кола под наем - едно пътуване до морето и обратно за няколко човека излиза по-евтино, да не говорим за удобството и спестеното време.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  72. 73 Профил на Playncooler
    Playncooler
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Винаги като карам си слагам колана. Нищо не ми коства и не го усещам даже. Не знам защо познати, предимно по-старо поколение не си слагат колани, или забравят да го направят и го правят в движение което отвлича вниманието им и е предпоставка за инцидент.

  73. 74 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1597 Любопитно

    Изискването всеки автобус да бъде с колани, е в интерес баш на Юнион Ивкони!
    Само до какви ползи може да доведе една катастрофа, стига да се управлява медийно по най-правилния начин...

    I Want To Believe
  74. 75 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2694 Неутрално

    Няма как да ги накараш...50 човека са това.
    —цитат от коментар 6 на Димитър Димитров


    в самолетите по 150 човека си слагат коланите. Преди седмица в една западноевропейска държава ми се наложи да пътувам с автобус - шофьорът любезно ни напомни да си сложим коланите, и да избягваме да ползваме телефоните си, за да не безпокоим другите с "бизнес" разговорите си. Нямаше заплахи, нямаше санкции, всички си сложиха коланите, разговорите бяха много кратки, и тихи.

  75. 76 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2694 Неутрално

    А защо няма дебат не относно ползите от коланите, а за логиката на изключенията (за милиционери, бакшиши, министри и т.н.)?

  76. 77 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 938 Неутрално

    А защо няма дебат не относно ползите от коланите, а за логиката на изключенията (за милиционери, бакшиши, министри и т.н.)?
    —цитат от коментар 76 на historama


    У нас да си част от изключението е въпрос на жизнен статус (стандарт, значимост)

  77. 78 Профил на vaskoangelov
    vaskoangelov
    Рейтинг: 292 Неутрално

    колана всеки сам си го преценява, факт.
    но за него са ми напомняли дори в затънтени автобуси из Южна Америка.

    един път кажат, втори път кажат - ако не си го сложиш, шофьора не тръгва.
    после повечето хора си го държат, създава се навик, чувстваш се по-сигурен

    полека лека става това, трябва постоянство
    как свикнахме да не се пуши в заведенията, да спираме на пешеходни пътеки или да си слагаме коланите в личните автомобили

    не е драма, получава се, но трябва постоянство и натякване до безкрай.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах