Средно 350-400 души на вечер ползват нощния градски транспорт в София

Средно 350-400 души на вечер ползват нощния градски транспорт в София

© Цветелина Белутова, Капитал



Нощният градски транспорт в столицата, пуснат официално преди 11 дни, набира все по-голяма популярност. Около 4 хиляди души са се възползвали от него до момента. Това съобщи Антон Деспотов, от Центъра за градска мобилност пред "Фокус".


Натоварването е средно 350 - 400 души на вечер, а пиковите дни са петък и събота по маршрутите "Студентски град" – "Обеля" и "Люлин" – "Младост", става ясно от данните. За момента няма регистрирани инциденти.


"Хората вече ще започнат да разпознават нощния транспорт и да го ползват. Всеки автобус е оборудван с минимум две камери, които следят поведението на гражданите, при водача има инсталиран паник бутон и отделно във всеки автобус има кондуктор, който продава билети. Така няма да има никакъв гратис, а и има двама души в автобуса винаги", уточни Антон Деспотов.




Той коментира още, че в края на тази седмица ще бъдат редактирани разписанията на нощните линии с цел по-голямо удобство на пътниците, а също така на всяка спирка табелите ще бъдат подменени с такива, на които ще бъдат изписани часовете на преминаване на автобусите от нощния градски транспорт. Експерименталното движение на автобусите по нощните линии ще продължи до края на годината.


Той се движи по четири маршрута от кварталите "Люлин", "Обеля", "Студентски град", "Дружба", '"Младост", "Овча купел" и "Гоце Делчев". Автобусите минават на интервал от 40 минути, като общата им спирка е площад "Александър I Батенберг". Цената на билета е 2 лева, като той важи за цялата вечер за всички линии.


Тласък на инициативата беше дадена от неправителствената организация "Спаси София". След близо 7 години забавяне, 31 000 подписа от граждани и много разговори с общината тя е факт.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK