Средно 350-400 души на вечер ползват нощния градски транспорт в София

Средно 350-400 души на вечер ползват нощния градски транспорт в София

© Цветелина Белутова, Капитал



Нощният градски транспорт в столицата, пуснат официално преди 11 дни, набира все по-голяма популярност. Около 4 хиляди души са се възползвали от него до момента. Това съобщи Антон Деспотов, от Центъра за градска мобилност пред "Фокус".


Натоварването е средно 350 - 400 души на вечер, а пиковите дни са петък и събота по маршрутите "Студентски град" – "Обеля" и "Люлин" – "Младост", става ясно от данните. За момента няма регистрирани инциденти.


"Хората вече ще започнат да разпознават нощния транспорт и да го ползват. Всеки автобус е оборудван с минимум две камери, които следят поведението на гражданите, при водача има инсталиран паник бутон и отделно във всеки автобус има кондуктор, който продава билети. Така няма да има никакъв гратис, а и има двама души в автобуса винаги", уточни Антон Деспотов.




Той коментира още, че в края на тази седмица ще бъдат редактирани разписанията на нощните линии с цел по-голямо удобство на пътниците, а също така на всяка спирка табелите ще бъдат подменени с такива, на които ще бъдат изписани часовете на преминаване на автобусите от нощния градски транспорт. Експерименталното движение на автобусите по нощните линии ще продължи до края на годината.


Той се движи по четири маршрута от кварталите "Люлин", "Обеля", "Студентски град", "Дружба", '"Младост", "Овча купел" и "Гоце Делчев". Автобусите минават на интервал от 40 минути, като общата им спирка е площад "Александър I Батенберг". Цената на билета е 2 лева, като той важи за цялата вечер за всички линии.


Тласък на инициативата беше дадена от неправителствената организация "Спаси София". След близо 7 години забавяне, 31 000 подписа от граждани и много разговори с общината тя е факт.

Ключови думи към статията:

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    Дали ще е икономически ефективно? Нощният живот в София явно се ограничава в рамките на квартала а за тези дето бродят насам натам, таксито не е проблем.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  2. 2 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Бакшишите дадоха фира. Тези 400 души на вечер досега използваха таксиметровите услуги за по 10-15 лв на пътувате. Сега изведнъж кранчето на жълтурите секна. Ще се наложи са свалят цените, иначе съвсем ще закъсат. Досега се възползваха от монополните условия, надуваха цените за нощна тарифа до максимума.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  3. 3 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    така поднесено не говори нищо

    какви са разходите на СКГТ за една нощна смяна (средно), отнесени към сумата от тези приходи?

  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    До коментар [#2] от "Lou":

    Каква е тази луда радост, че някой дал фира?
    Не се радвате, че има нова придобивка а се радвате, че някой бил дал фира!?
    ........

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  5. 5 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Според самата община нощният транспорт ще струва 100 000 лв на месец, което прави 3300 лв на нощ - делено на 2 лева, това прави... 1650 човека на нощ, за да се издържат линиите! Ясно е, че при 400 пътници линиите ще са на загуба и ЩЕ СЕ ДОТИРАТ С ПЛАТЕНАТА ОТ МЕН КАРТА ЗА ВСИЧКИ ЛИНИИ. Питам: Откъде накъде моята карта няма да важи за автобуси, шофьори, знаци и пр., дотирани с моите пари! Вече съм подал жалба до КЗП с този въпрос - приканвам всички с карти за цялата градска мрежа да го направят!

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8410 Неутрално

    Това струва ли си разходите.

  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8410 Неутрално

    Това струва ли си разходите.

  8. 8 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Защото утре същата тази община ще реши, че картата ми не важи за пиковите часове и за ...събота и неделя. И пак да трябва да си купувам билет. Нощния транспорт по нищо не се различава от дневния - пари на данъкоплатците, само часовете са различни. С какво е по различен автобус 204 в 23.50, в който пътувам с картата си?

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    в ГЕРБ има специални работни места за такива които измислят пърформански като този с нощния транспорт!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#5] от "gun":

    дребно жалко човече си ти... брой си стотинките и оцелявай....

    Pure Chewing Satisfaction
  11. 11 Профил на Stefan
    Stefan
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Добре е нощният транспорт, но трябваше да има още една кръгова линия, за да не бъде допирната точка само една. Сега за да отиде човек от Люлин до Обеля или от Мкадост до Студентски трябва първо да отиде до центъра на общата спирка и след това да се връща обратно по същия маршрут до съседния квартал, от който тръгнал. Това би отказало доста хора.

  12. 12 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#5] от "gun":

    С тази ефективност градският транспорт се дотира основно от бюджета на града, отколкото от карти и глоби. Така, че, в крайна сметка, го плащаме всички.

  13. 13 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 531 Неутрално

    така поднесено не говори нищокакви са разходите на СКГТ за една нощна смяна (средно), отнесени към сумата от тези приходи?
    —цитат от коментар 3 на хм

    ***
    Айде "загрижените" започват.
    Да си чувал, че това е услуга със социално значение.
    Да си чувал, че в някои градове в Европа градският транспорт е безплатен, защото предварително е платен с данъци.
    Дори частните превозвачи се дотират от бюджета на общините.

  14. 14 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 359 Неутрално

    Това струва ли си разходите.
    —цитат от коментар 6 на Роси


    В никоя държава градския транспорт не е печеливш.Това е и социална услуга за обществото, което си плаща само реално за това.Не опира до печалба, а и до благо за хората.
    По твоята логика и влаковете трябва да спрат, не само у нас, а по цял свят или да направят билетите баснословни, за да е нещо на печалба.

  15. 15 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#5] от "gun":

    Я не сакам да съм добре , сакам Вуте да е зле ...

  16. 16 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#10] от "serpico":

    "Дребно човече" е тоя, който обижда другите, без да казва нищо по същество. А аз изказва м принципното си мнение, не си броя стотинките. В друга дописка по темата дори съм обосновал, че ако картите важат, ще има по-голяма финансова полза. Специално за теб, едрия, ще повторя: ако и двамата в една двойка имат карти, които не важат нощем, то вместо да дадат 4 лв и да чакат 40 мин., те ще си вземат такси. (Нощно такси за 4 км. е 4 лв) Печалба от тях - 0. Ако картите им важат - пак печалба от тях 0. Ако обаче единият има карта и тя важи, то може и да се качат на автобуса, защото ще им излезе по-евтино - 2 лв.(или 1.60, ако билетът е "нормален"). И общината ще спечели - 2 лв. Аз не си броя стотинките, но младежите си ги броят. Затова в автобуса ще бъдат сами подпийнали младежи, които се връщат от дискотека и нямат достатъчно за такси. С парите от моята абонаментна карта. А вероятно и от твоите данъци, ако си ги плащаш. В което се съмнявам, по омразния ти тон към всички и всичко.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  17. 17 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1549 Весело

    Егати наглеците са тези с картите които искат да им важали и за през нощта.
    Всяка година Градския транспорт на София е на загуба от около 100 милиона и това е защото с 365 лева за карта не могат да се покрият никакви разходи.
    С един лев на ден се ползват всички видове транспорт, а даже и наглеете и искате и през нощта да се возите с това левче.

    Във Варна годишната карта е 3 пъти по-скъпа от тази в София, да е правят и в София картата 1000 лева и да важи и за през нощта

  18. 18 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Всяка вечер ЦГМ губи минимум по 1200 лева или на месец - около 36 000 лева, защото:
    За една нощ:
    Приходи: 400 бр. х 2 лв. = 800 лв.
    Разходи: 13 автобуса х 4 курса = 52 курса х 12 км = 624 км
    Цена която ЦГМ заплаща на 1 км на превозвачите през деня - 3.00 лева (за нощна смяна с двама - водач и кондуктор, не знам, но поне е 3,20 лв).
    Разходите са: 624 км х 3.20 лв = 19968 лв.
    За тази глупост Инициаторите дължат по 1200 лева всеки ден на ЦГТ, а не да ги взимат от нас.

  19. 19 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Ще бъда доволен, ако поне един от тези, дето ми слагат минуси, се обоснове защо картата ми "за всички линии" да не важи и за нощните автобуси? Те са закупени с други пари ли? Шофьорите са от друга община ли? Само защото им се плаща нощен труд - ама с чии пари се плаща? Ако линията се самоиздържа - ок. Ама както се вижда, не е така. Така че явно се плаща с парите от моята карта "за всички линии", която ПРЕДПЛАЩАМ по 50 лв. за всеки месец напред. Айде, моля, с аргументи.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  20. 20 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#16] от "gun":

    Твойте сметки са бакалски... и да дребно и даже вредно човече си и хич и не е обида това.
    Аз дето никога не се возя на градски, вероятно го дотирам в пъти повече от теб и не ми е хрумвало да рева по форуми, камо ли да пускам жалби и доноси по разни комисии...

    Pure Chewing Satisfaction
  21. 21 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#20] от "serpico":

    Ако всяко публично учреждение правеше подобни "бакалски сметки" като мен, които се в случая наричат "план-сметка" и "проучване на пътникопотока", може би държавата ни нямаше да бъде на този хал и да се пилеят пари в нерентабилни проекти. Спирам да споря с теб, ще го правя само по същество.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  22. 22 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Абе що се занимавате с глупости?

    Понеже всичко е съфнало и вързало в тоя град та до комфорта на пияниците сме упрели!

  23. 23 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 853 Неутрално

    В никоя държава градския транспорт не е печеливш.Това е и социална услуга за обществото, което си плаща само реално за това.Не опира до печалба, а и до благо за хората.
    По твоята логика и влаковете трябва да спрат, не само у нас, а по цял свят или да направят билетите баснословни, за да е нещо на печалба.
    —цитат от коментар 14 на chinaski

    Какво общо имат тези разсъждения с темата?
    Социална фукнция на градския транспорт, без него не може... Добре, ще го спонсорираме, дори и тези от нас, които не го ползват, защото не им върши работа.
    Ама каква е логиката да спонсорираме още един паралелен градски транспорт (след като картите не важат, това няма как да е част от обичайния градски транспорт), който да разкарва по 300-400 окъснели купонджии през нощта?

  24. 24 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    До коментар [#19] от "gun":

    Отговорих ти ...
    Градския транспорт на София е на огромна загуба.
    Картата в София струва 365 лева
    Кратата във Варна струва 900 лева

    Във Варна хората си плащат реалната цена на картата а в София се правят на тарикати и някой друг трябва да ги субсидира през държавния бюджет.

    На мен защо не вземат да ми направят литърна бензин 1 левче като в щатите, ами държавата прибира акциз на всеки литър по 1 лев
    И затова литър бензин в щатите е 80 цента а в България е 2.20 лв

  25. 25 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#11] от "Stefan":
    Добре е да се направи и една такава нощна линия и до Перник.... , а след това и до Луната, после до Марс и т.н., но кой ще плаща за това?

  26. 26 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#24] от "001":

    Първо малко хора дават по 365 лв, обичайното е 50 лв на месец = 600 на година. Не знам доколко е финансово обосновано - още повече тези 900 лв във Варна. Но имай предвид и мащаба - все пак София е с един милион повече жители от Варна... А за скъпотията там дръжте отговорни своите общинари, а не се нахвърляйте върху мен, че държа отговорни моите. И ще ги питам чрез КЗП, а после и чрез Административния съд защо трошат моите платени за карта пари, за нещо което е нерентабилно и на всичко отгоре искат ДА ПЛАЩАМ ЗА НЕГО ВТОРИ ПЪТ!

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  27. 27 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Да си чувал, че това е услуга със социално значение.
    —цитат от коментар 13 на Даката

    Не ми е много ясна ползата от тази социална услуга. Ако общината има излишни пари да дотира дневния транспорт. Ще намалеят замърсяването, задръстванията, неправилното паркиране. Досега не ми беше хрумвало че прибиращите се от дискотека младежи са уязвима група, нуждаеща се от обществено подпомагане.

  28. 28 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Според самата община нощният транспорт ще струва 100 000 лв на месец, което прави 3300 лв на нощ - делено на 2 лева, това прави... 1650 човека на нощ, за да се издържат линиите! Ясно е, че при 400 пътници линиите ще са на загуба и ЩЕ СЕ ДОТИРАТ С ПЛАТЕНАТА ОТ МЕН КАРТА ЗА ВСИЧКИ ЛИНИИ. Питам: Откъде накъде моята карта няма да важи за автобуси, шофьори, знаци и пр., дотирани с моите пари! Вече съм подал жалба до КЗП с този въпрос - приканвам всички с карти за цялата градска мрежа да го направят!
    —цитат от коментар 5 на gun


    В цената на билета има ДДС, така че реалният приход е 1,67 лв., което прави броят на необходимите хора още по-голям - 1975 човека на нощ.

  29. 29 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#27] от "Whoops":

    Всъщност идеята е да се облекчат работещите на смени и да се намали именно трафикът през деня (а не да се обгрижват гуляещите до късно младежи). Има много работещи на 3 смени. Така ако смяната ти започва в 16:00 и свършва в 24:00 (когато принципно нямаше ГТ), щеш не щеш отиваш на работа с кола, за да има с какво и да се върнеш. Сега като имаш нощен ГТ, няма нужда и в 16ч. да се набиваш в трафика с автомобил, можеш да си ползваш ГТ. Аналогично и ако смяната ти е от 00:00ч. до 08:00ч.

  30. 30 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    До коментар [#26] от "gun":

    Ще държа отговорна държавата защото градския транспорт на София се субсидира от държавния бюджет.
    С парите на всички българи се покриват огромните загуби поради ниската цена на картите в града.
    Парите от карти и билети на пътниците в градския транспорт на София покриват едва 30% от разходите за него.
    Останалите 70% са субсидия.
    Средната заплата във Варна е 1100 лева, средната заплата в София е 1500 лева, картата в София е 365 лева за година , а тази във Варна е 900 лева.
    Това честно ли е .

  31. 31 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    До коментар [#26] от "gun":

    И още нещо понеже каза че месечната карта в София била 50 лева, тази във Варна е 120 лева

  32. 32 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Разходите за градски транспорт са големи. Но резерв има в ефективното управление на компанията (обществените поръчки) и в събираемостта (намаляване на гратисното ползване).

  33. 33 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#17] от "001":

    за туй пък в братска Виена годишната карта също е 365, вярно че е евро, но пак по 1 на ден

  34. 34 Профил на ynx53574781
    ynx53574781
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Сега са 400 човека на вечер, но има потенциал да станат много повече. Не всеки знае за услугата, а и маршрутите не са оптимизирани. Когато хората са доволни много бързо ще стане популярно. Добре е, че има кондуктори защото приходите стават сигурни, а и мисля, че така няма да се качват разни пиянки, които не могат да си платят, но иначе се возят в редовния транспорт. Добре е човек да има избор защото в момента такситата са монополисти през 1/3 от деня.

  35. 35 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#30] от "001":

    Да бе, Варна субсидира София... Това, че имате общинари бандити и кой знае коя трибуквена фирма държи транспорта, не ти дава право да си изливаш яда на столичани. Не знам откъде имаш тези финансови данни за субсидията, но дори и да е такава, тя ще е от общинския, а не от държавния бюджет. А той е над милиард и половина - толкова не струва цяла Варна. Аз участвам в него първо с данъците си, второ плащам си абонаментна карта и искам да знам какво става с моите пари. Съветвам ви и във Варна да го правите.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  36. 36 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 878 Неутрално

    хаха, това беше ясно отдавна. Спаси София които толкова настояваха за това ще поемат ли загубите? да се приказва и демагогства е лесно. такситата в София са сравнително евтини - за 2-3 човека цената с такси е колкото билетите за нощен транспорт.

    Истината ни прави свободни.
  37. 37 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1549 Весело

    Сега погледнах , че всяка линия от четирите нощни линии има по 14 курса , което значи, че на един курс се возят средно по 6 човека.

    Цял автобус за 6 човека на курс , това е смешно.

    Да си пуснат маршрутка, а тук ми говорят , че София била 1.5 милионен град

  38. 38 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 841 Неутрално

    КАТО РАКОВСКА,ЗА НИЩО НЕ СТАВА,ЦЕЛА НОЩ АВТОБУС КОЙТО ПОБИРА 150 ИЛИ 90 ПЪТНИКА СЕ ЛАНГЪРКА С ПО ЕДИН ДВАМА ПАСАЖЕРИ ИЛИ ПРАЗЕН,БОГАТА ДЪРЖАВА СТЕ И ПРОДЪЛЖАВАТЕ ДА ПЛАЩАТЕ И НАДПЛАЩАТЕ ПРОСТОТИИТЕ НА МУТРИТЕ ТУКА,МИ ПЛАЩАЙТЕ СИ КАТО ТОЛКОВА ВИ Е АКЪЛЯ , ВАЖНОТО Е НА БАКШИШИТЕ ДА ИМ Е ЗЛЕ!!! СТО ПРОЦЕНТА ТОЯ РАЗЧЕТ КОЙТО Е ДО КРАЯ НА ГОДИНАТА ШЕ ОТИДЕ Я ПО ПЕТ Я ПО ДЕСЕТ,КОКТО ВИНАГИ ШЕ ИЗЛЕЗНАТ КУП НЕПРЕДВИДЕНИ РАЗХОДИ!!! В ДЪРЖАВА В КОЯТО ЦЕЛИ СЕЛА СА ОТРЯЗАТИ БЕЗ КАКЪВТО И ДА Е ТРАНСПОРТ,ТОВА Е ГАВРА!

  39. 39 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Дали ще е икономически ефективно?
    —цитат от коментар 1 на DDR


    Това ще се разбере след година, когато пътникопотокът ще е поне 3-4 пъти по-голям, а разписанието ще отговаря на реалните нужди. В много европейски градове има нощен транспорт, който със сигурност е на загуба и се плаща от дневния, но пък там са с един билет за няколко вида транспорт и други екстри, от които ние още сме много далеч...

  40. 40 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#26] от "gun":

    с тия 50 на месец се возиш на всички линии. Радвай се, в другите градове тия пари са за една линия!

  41. 41 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3205 Любопитно

    Бакшишите дадоха фира. Тези 400 души на вечер досега използваха таксиметровите услуги за по 10-15 лв на пътувате. Сега изведнъж кранчето на жълтурите секна. Ще се наложи са свалят цените, иначе съвсем ще закъсат. Досега се възползваха от монополните условия, надуваха цените за нощна тарифа до максимума.
    —цитат от коментар 2 на Lou


    а кранчето на градски транспорт текна ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  42. 42 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#5] от "gun":

    е това е още началото - като започнат повече хора да го използват, какво са 1500 човека на вечер за София?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  43. 43 Профил на yordanovmg
    yordanovmg
    Рейтинг: 472 Любопитно

    До коментар [#29] от "Smile":

    Вижте разписанието! Между редовния и нощния транспорт има дупка от почти 2 часа.

  44. 44 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#42] от "Пешката":А какво са 3000 - 5000 лева на вечер? Нищо.....
    Защо не ги дадеш от джоба си...

  45. 45 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8837 Неутрално

    Хубаво е за удобство на гражданите, но да не са големи загубите за превозвача.

  46. 46 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7080 Неутрално

    350-400 души, т.е. 700-800 лева за една нощ. Дари тази сума е достатъчна за покриване на разходите

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  47. 47 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#42] от "Пешката":А какво са 3000 - 5000 лева на вечер? Нищо.....Защо не ги дадеш от джоба си...
    —цитат от коментар 44 на Софианец2


    баце, давам, като съм в София ще го ползвам нощния.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  48. 48 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    До момента само един път ми се е налагало да ползвам тази услуга. И съм доволен. Хубаво е, че я има, а и тепърва ще се развива. За колегата, който иска да има карта, която да важи денонощно, възможно е общината да помисли да пусне такава - 30% по-скъпа. Обаче много хора биха "ревнали" - "аз нощем не пътувам". За момента ценообразуването ми се струва справедливо - 4 лв дневна карта всички линии и 2 лв нощна карта всички линии. За 24 часова за 6 лв.... Ми може, ама...

    Бог да благослови Америка за България!
  49. 49 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 292 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK