След ареста на Иванчева антикорупционната комисия иска законова промяна за облекчаване на строежите

След ареста на Иванчева антикорупционната комисия иска законова промяна за облекчаване на строежите

© Надежда Чипева, Капитал



Председателят на Комисията за противодействие на корупцията и отнемане на незаконно придобито имущество (КПКОНПИ) Пламен Георгиев заяви, че ще се предприемат действия за промяна в закона, с която на практика ще се облекчат строежите. Става дума за свързания с ареста на районния кмет на "Младост" Десислава Иванчева документ, който според подателя на сигнала срещу нея - Александър Ваклин, тя е забавила да издаде близо година. Това е уведомление до заинтересованите страни - преди началото на строеж и след като има разрешително за такъв, за което прокуратурата и антикорупционната комисия на няколко пъти наблегнаха, че е формална процедура, а Иванчева е поискала подкуп от 500 хил. евро за нея.


Георгиев каза в предаването "Неделя 150" по БНР, че в закона има пропуски и той трябва да се промени. Когато този документ, чийто инструктивен срок за издаване е 2-седмичен, е забавен - да се приема за мълчаливо съгласие на кмета, т.е. да се приема, че е издаден и строeжът може да започне.


Според чл. 32 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество комисията "разработва предложения за изменения в законодателството с антикорупционна насоченост".




На въпроса как за едно формално действие преди началото на строеж, каквото е издаването на уведомлението до заинтересованите страни, е искан подкуп от половин милион евро, Георгиев обясни, че е дребно действие, но със сериозни последици. Защото без него не може да се започне строежът, а обикновено строителният предприемач е теглил кредит и от забавянето на този документ той губи много, защото му текат лихви, срокове и т.н. "То се оказва по-важно от разрешението за строеж", коментира още шефът на антикорупционната комисия.


По думите му "новата кметица" - Иванчева бе избрана чрез частични местни избори, т.е. по-късно от останалите кметове, много бързо се е ориентирала в обстановката, но това не означавало, че други кметове не се възползват от вратичката в закона. "Имаме доста сигнали, така че тепърва предстои действие", подчерта Георгиев.


Не се съгласи с мнението, че обществото не е приело изцяло позитивно първата акция на новосформирания антикорупционен орган. Само определени медии и постоянни критици със странни аргументи критикували работата на разследващите и комисията във вторник, когато бяха задържани кметът на "Младост" Десислава Иванчева, заместникът ѝ Биляна Петрова и соченият от прокуратурата за посредник при вземането на подкупа - бивш кмет на столичния квартал Петко Дюлгеров.


Вчера сходна позиция застъпи и председателят на правната комисия и депутат от ГЕРБ Данаил Кирилов, който обяви, че хвалещите румънския модел говорят за прекомерност при ареста на Иванчева.


Пламен Георгиев се оплака и от адвокатите на тримата задържани, тъй като говорили, че по делото няма нито едно доказателство. "Съдът казва - аз съм убеден, че има обосновано предположение за авторство, как може адвокатите да говорят, че няма нито едно доказателство и да казват на черното - бяло", възмути се той и допълни, че първият рунд или битка е спечелена от обвинението. В петък съдия Пламен Панайотов (бивш прокурор, работил с шефа на антикорупционната комисия Пламен Георгиев) реши да остави в ареста Иванчева, Петрова и Дюлгеров. Определението му не е окончателно и подлежи на обжалване.


Шефът на антикорупционната комисия обясни, че парите за подкупа, за който са обвинени тримата на няколко пъти се разменяли между разследващите и Ваклин. Причината - Иванчева на няколко пъти отлагала уговорката за вземането на парите и всеки път органите на досъдебното производство трябвало да проверят маркировката им. Георгиев обаче увери, че сега парите са в материалите по делото и предполага, че им се извършват химическа и дактилоскопна експертизи.


Той отклони въпроса дали Иванчева и Петрова сега ще осъдят България в европейския съд за защита на правата заради продължителния арест, при който са били без вода, с белезници и т.н. Георгиев поясни, че работата на оглавяваната от него комисия е свършила преди това, но не пропусна да отбележи, че прокуратурата си е свършила перфектно работата. И макар на Иванчева да ѝ е било некомфортно, проблемите от това арестът да не бъда направен щели да са по-големи.


"Този случай е ясен, нека хората наберат смелост и да подават сигнали и за други случаи. Да видят как работим и да сигнализират, без тях не можем да си вършим работата", каза на финал Георгиев.

Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 457 Неутрално

    А за “наши хора” направо без документи??
    До кога така, един човек ви се опълчи и впрегнахте цялата машина!

  3. 3 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 610 Весело

    Почти бях убеден, че това срещу кметицата е постановка. Но откакто Соросоидите взеха да я защитават е логично да се замислим, че не и е чиста работата на женицата. Поставям под съмнение всеки за който се застъпят грантаджиите. Те токо така някакви свестни хора не защитават. Поне не се е случвало.
    —цитат от коментар 1 на tzt18560748


    И се регистрира вчера, за да ни съобщиш всичко това?

    Veritas odium parit obsequim amicos
  4. 4 Профил на D
    D
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Не се хващайте за празни приказки, че е невинна, парите са в колата и не се е оплакала от това. Другите по веригата също са взели. Съда ще реши, но парите в багажника е много сериозно доназателство, без значение, че Марковски ще извади от сто кладенци вода. За строежите.... Сбъркана е работата с реституциите във вече построени квартали и разрешаването на строежи там.

  5. 5 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2376 Неутрално

    Има смисъл в това предложение. Тъпо е някакъв си "съобщителен" режим да ти пречи да започнеш какъвто и да било проект.

    Доброто е заразно
  6. 6 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    И сега какво излезе, истинската цел била да се помогне на “нашият човек”, неуспелият кандидат-депутат натрупал от заплата милиони за няколко години!? Че сега заради него ще променяме и закона, по лесно да можел да застроява!? Комислията Кушлев е клиентелистка организация - позор за България!

  7. 7 Профил на toni99
    toni99
    Рейтинг: 11 Любопитно

    Активната подкрепата / лобирането / за една определена група ( едри строителни предпиремачи ) не навежда ли на мисъл за корупция ?!

  8. 8 Профил на alex_8712
    alex_8712
    Рейтинг: 479 Любопитно

    Председателят на антикорупционната комисия прави предложение за промяна в закона за облекчаване на строежите?! Този с какъв ресор е още веднъж??

    #Оставка на #Кой!!

    Поздрав

  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3579 Неутрално

    До коментар [#5] от "dogwoman":

    той затова е създаден този режим

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3750 Любопитно

    Подкуп имало ли е, нямало ли е, ще разберем, но друго не може да се разбере - защо след като е имало достатъчно, десетки сигнали за забавяне, протакане изпълнение на вменени длъжностни отговорности, след като на организационно ниво това кметство практически не е функционирало, и всичко това (и не само) за продължителен период от време, Иванчева не е понесла административна отговорност?!

  11. 11 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    " В петък съдия Пламен Панайотов (бивш прокурор, работил с шефа на антикорупционната комисия Пламен Георгиев) реши да остави в ареста Иванчева, Петрова и Дюлгеров."
    В самото съдържания/цитирания текст/ се поставя акцент в/у факт, който да служи като ОТ/внушение/ за конспиративни действия м/у Съдия Панайотов и шефа на КОНПИ Георгиев. Уникално, та чак досадно. Повтаряйки го във всеки материал няма да изместите фокуса от фактите.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  12. 12 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    "Георгиев каза в предаването "Неделя 150" по БНР, че в закона има пропуски и той трябва да се промени. Когато този документ, чийто инструктивен срок за издаване е 2-седмичен, е забавен - да се приема за мълчаливо съгласие на кмета, т.е. да се приема, че е издаден и строeжът може да започне."

    - Има и алтернатива, дясно консервативна, изказана от Петър Москов - наказание за неспазване на срокове. ПРОМЯНА В ЗАКОНИТЕ обаче е общото. Алтернативата на ляво-либералите е "сменете човека". Тя НЕ върши работа.

    Тъй за Цацаров - сменете правилата.

    п.с. Москов :
    https://www.btv.bg/video/shows/tazi-nedelia/videos-nedelia/petar-moskov-darzhavata-ne-reshava-problemi-godini-nared.html
    https://www.24chasa.bg/novini/article/6827742

  13. 13 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1852 Весело

    мдааам, ще си дойдем на думата... а що просто не се отмени срока за обжалвания на разрешителните и всеки да си прави каквото си иска, м?
    щото на практика, идеята на г-на Георгиев е точно това... що така не му стиска да каже в прав текст какъв е проблема на гробарската мафия?

  14. 14 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1852 Любопитно

    Има смисъл в това предложение. Тъпо е някакъв си "съобщителен" режим да ти пречи да започнеш какъвто и да било проект.
    —цитат от коментар 5 на dogwoman


    може ли жГерб да ни обясни подробно за какъв точно режим става дума и каква е идеята му?

  15. 15 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonf1":

    Съгласна съм с въпроса ти.
    Интересна ще е позицията на тези над нея.

  16. 16 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    защо след като е имало достатъчно, десетки сигнали за забавяне, протакане изпълнение на вменени длъжностни отговорности, след като на организационно ниво това кметство практически не е функционирало, и всичко това (и не само) за продължителен период от време, Иванчева не е понесла административна отговорност?!
    —цитат от коментар 10 на hamiltonf1


    щото ако тя поеме, цялата администрация требе да влезе в дранголника :)

  17. 17 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Почти бях убеден, че това срещу кметицата е постановка. Но откакто Соросоидите взеха да я защитават е логично да се замислим, че не и е чиста работата на женицата. Поставям под съмнение всеки за който се застъпят грантаджиите. Те токо така някакви свестни хора не защитават. Поне не се е случвало.
    —цитат от коментар 1 на tzt18560748


    Да вземете да се спрете с тия клишета за "соросоиди" и "грантове".

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    Б*си корупцията е в борбата за Младост щом и антикорупционната комисия иска законова промяна за облекчаване на строежите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  20. 20 Профил на American Gender
    American Gender
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А на този господин работа ли му е да казва кой закон трябва да се промени?

  21. 21 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    ... защо след като е имало достатъчно, десетки сигнали за забавяне, ... Иванчева не е понесла административна отговорност?!
    —цитат от коментар 10 на hamiltonf1


    До коментар [#10] от "hamiltonf1":
    "Когато този документ, чийто инструктивен срок за издаване е 2-седмичен..."

    Срокът е ИНСТРУКТИВЕН и най вероятно за неспазването му не е предвидено наказание. Бих се радвал някой да ме обори.

  22. 22 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    Изключително глупаво предложение, просто да се постави срок и администрацията като не го спазва да носят лична отговорност!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  23. 23 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    До коментар [#1] от "tzt18560748":
    обикновено строителният предприемач е теглил кредит и от забавянето на този документ той губи много, защото му текат лихви, срокове и т.н
    _____________________
    Става въпрос за класически пример как Комисия Против Корупция смята ,че е нормално предприемачите да затъват в дългове към банки което е поредния фарс на изцяло купена комисия! Имат 250х. евро в бой за подкупи па нямат пари за строеж! Това да не е покупка на панелка??? Сроителната компания си подписва кредит овърдрафт и лихвите там текат след всяко усвояване.
    ГЕРБ да се извинят на кв Младост и кметицата и да се махат от Столична Община ,че това тяхното освинване в градоустройството не се търпи!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  24. 24 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 930 Весело

    Има смисъл в това предложение. Тъпо е някакъв си "съобщителен" режим да ти пречи да започнеш какъвто и да било проект.
    —цитат от коментар 5 на dogwoman


    Не може да бъде! Герб ли го установи след 10 години власт или е твое лично мнение? Забранителният режим при липса на отговор го въведоха социалистите след предложение на ДПС. За нормалните държави е разрешителен, т.е когато чиновникът пропусне срока за отказ се счита, че е съгласен...

  25. 25 Профил на American Gender
    American Gender
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Между другото, арестът на Иванчева трябва да се разглежда в контекста на делата срещу Прокопиев, Москов и Трайков. Посланието е ясно: всеки, който се опита да реформира нещо, ще бъде "отстрелян" на принципа "с твоит камъни по твоята глава". Искахте борба с корупцията - ето ви я! Само че вие ще сте на подсъдимата скамейка, затова трайте. "Справедливост" по Путински. Клетката , в която бяха подсъдимите оняден силно напомня за руската действителност. Ноу-хауът идва от там, сякаш.

  26. 26 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 466 Любопитно

    в крайна сметка защо са ни ;народни представители; ?? нали си имаме ;народна милиция; , та тя си пише и гласува законите , изпълнява си ги и всичко е О,к , за 0.1% от населението ? а всички останали ? то, за робите има тояги и наказания , защо да се притесняват

  27. 27 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3357 Неутрално

    Без да коментирам дали въпросната кметица има вина или няма, акцията по нейното задържане, безспорно е замислена, като чисто медийна. Търси се голяма показност и голямо отчитане на дейност. Проблемите с корупцията са тежки, но няма да се решат с такива акции. Огромната корупция е на друго място, но там въпросната комисия преполагам, че няма да посмее да пипне...!
    Ако мога да перифразирам: Корупция е всяка една далавера, в която ГЕРБ и властта нямат участие...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  28. 28 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    Задължение на администрацията за съобщаване на решение тук се третира като облекчаване на строителството?!?!?!

    По-голяма хомуреска от това агитпропа надали може да измисли!

  29. 29 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 866 Неутрално

    ВСИЧКО Е СИНХРОНИЗИРАНО.И ТАЯ АНТИКОРУПЦИОННА КОМИСИЯ ВЪОБЩЕ НЕ Е КОРУМПИРАНА ОТ СТРОИТЕЛНАТА МАФИЯ.КАКТО Е ТРЪГНАЛО ЩЕ НИ ОСТАВЯТ САМО ЕДНИ ТЕСНИ ПЪТЕЧКИ МЕЖДУ КАМАРИТЕ ОТ БЕТОННИ ГОВНА.АКО НЕ ГИ УБЕДИМ УБЕДИТЕЛНО ,ЧЕ НЕ СТАВАТ ЗА УПРОЖНЯВАНЕ НА ДЪРЖАВНА ВЛАСТ...И ВСИЧКИ ТИЯ ГАДОСТИ СТАВАТ ПРЕД ОВЧИЯ ПОГЛЕД НА БОКО СЛЪНЦЕТО.....

  30. 30 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    Подкуп имало ли е, нямало ли е, ще разберем, но друго не може да се разбере - защо след като е имало достатъчно, десетки сигнали за забавяне, протакане изпълнение на вменени длъжностни отговорности, след като на организационно ниво това кметство практически не е функционирало, и всичко това (и не само) за продължителен период от време, Иванчева не е понесла административна отговорност?!
    —цитат от коментар 10 на hamiltonf1


    Защото направо са и подготвяли постановката да я вкарат в ареста и да и заведат дело за корупция, далеч по-добре им е да я сготвят и да сложат правилния човек на нейно място, рушветите да си вървят по каналния ред и за пред публиката всичко да е ОК.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  31. 31 Профил на cosmo
    cosmo
    Рейтинг: 483 Неутрално

    защо прокуратура / компи театрално инсценират случая с Иванчева? на фона на липсата на всякаква активност спрямо другите "корумпета", за които фактите също са налице, а не само градска легенда?

    Иванчева (виновна или не, по-скоро да) не принадлежи и не се отчита към властимащата мафиотска структура и съответно носи "нулев риск нейното обвинение да доведе до нарушаване на голямата корупционна омерта".

    с един куршум два заека. ем онези, които не се отчитат са наказани показно, ем се симулира борба с корупцията за пред мат'риала. този сопол на снимката е пуснат да разпространява симулацията ... не не му се отдава ... засъхнал сопол.

    https://www.capital.bg/ …/20/3165546_korupciiata_ne_e_za_vs…/

  32. 32 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 930 Весело

    " В петък съдия Пламен Панайотов (бивш прокурор, работил с шефа на антикорупционната комисия Пламен Георгиев) реши да остави в ареста Иванчева, Петрова и Дюлгеров."В самото съдържания/цитирания текст/ се поставя акцент в/у факт, който да служи като ОТ/внушение/ за конспиративни действия м/у Съдия Панайотов и шефа на КОНПИ Георгиев. Уникално, та чак досадно. Повтаряйки го във всеки материал няма да изместите фокуса от фактите.
    —цитат от коментар 11 на Реми


    Фактите трябва винаги да се подлагат на съмнение за изфабрикуване в държава с разбити институции и авторитети от герберите. Не може да се има доверие на хора поставили се над закона.

  33. 33 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 548 Неутрално

    т.е. пролича какво по същество е т.нар. антикорупционна комисия - лобистко звено на строителните предприемачи

    властта ражда паразити
  34. 34 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2949 Неутрално

    " Този случай е ясен ... "


    Като е " ясен ", никакъв съд - направо да я изпращат в Белене !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  35. 35 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#24] от "puknatastotinka":

    само дето в случая става дума за съобщаване към заинтересованите страни (за промени в плановете и разрешителни за строеж) а несъобщаването по никакъв начин не спира процесите, щото има ред за обжалване пред адм. съд/ обл. управител/ адм. съд... на господина явно хич не му се иска друг освен народния съд на ПП Герб да се произнася

  36. 36 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Хммм, този господин в качеството си на какво ще променя законите в България???

    Нещата май започнаха да си идват на място и се видя чий интереси обслужва тази новосъздадена бухалка!

  37. 37 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    Този лобист Георгиев от комисията Кушлев защо не вземе да се яви на избори да видим колко гласа ще събере, че тогава да се прави на законодател!?

  38. 38 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#5] от "dogwoman":


    Има смисъл в това предложение. Тъпо е някакъв си "съобщителен" режим да ти пречи да започнеш какъвто и да било проект.
    —цитат от коментар 5 на dogwoman


    Пак ще си позволя да отбе;ежа, че не сте права. Няма никакъв смисъл в това предложение. В Закона за устройство на територията (ЗУТ) има цяла глава, наречена "административнонаказателна отговорност". В нея е описано с какво се наказва кметицата ако не си свърши в срок работата. Пак в този закон пише и кой контролира дали кмета си върши в срок работата. Та въпросният шеф на КПКОНПИ вместо да дава безумни предложения за промяна на действащ закон, да вземе да си свърши работата. Ще рече, че ако кметицата е бавела обявявания с цел прибиране на едни пари, защо не е санкционирана по закон. Дали пък и санкциониращият орган не е очаквал нещо под масата? Освен това, след като шефа на КПКОНПИ не проверява този факт, дали и на него не са му обещали нещо, че да "облекчаване на строежите"?
    Кофти въпроси, нали?

  39. 39 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    Задължение на администрацията за съобщаване на решение тук се третира като облекчаване на строителството?!?!?!По-голяма хомуреска от това агитпропа надали може да измисли!
    —цитат от коментар 28 на plebs


    кво не ти харесва бе приятел, ти не беше ли гербераст... първо ще узаконите незаконното строителство с/у съответното заплащане (и тук е добре в жГерб да вземете предвид, че като "незаконно строителство" се третира дори преместването на кухненската мивка или пералнята в различен от този по план край на стаята/ помещение), а после ще махнете и сроковете за обжалване на разрешителните... пърфект... по-антикорупционна настройка от тази на гербавите може да вкара само новата трупа Далаверко&Пепи Москов хахах

  40. 40 Профил на inlineonline
    inlineonline
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Ще приемат закона, на основата на активно мероприятие на ДС и стройтелната мафия. До сега пържиха кметицата, вече целия български народ. А народа спи и чака нов цирк, докато накрая, не ни накрат да си плащаме да дишаме между стените от бетон.

  41. 41 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4297 Неутрално

    Е сега вече съвсем се насрахте!
    Цялата ви кампания за облекчаване на безаразборното строителство лъсна като бял гъз на изплувалата от облака луна!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  42. 42 Профил на rotor
    rotor
    Рейтинг: 484 Неутрално

    С всяко свое изказване Пламен Георгиев, както и "елитът" на ГЕРБ ускоряват движението на "българските бежанци". Браво на ГЕРБ. Скоро ще имат "ГОРА ОТ БЕТОН" и народ от "ОРКИ". Кой ли ще плаща данъците тогава?

  43. 43 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2949 Неутрално

    Б*си корупцията е в борбата за Младост щом и антикорупционната комисия иска законова промяна за облекчаване на строежите!
    —цитат от коментар 19 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи



    " Нас червеното знаме роди, ни ... "

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  44. 44 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 240 Неутрално

    В нормалните демокрации този който дава пари,който кодкупва е сзщо толкова престъпва закона, колкото и този който взема подкуп, или и на Валкин трябва да щракнат БЕЛЕЗНИЦИТЕ, а не да се прави на ощипана госпожица, неговата не е чиста, но шишкото прокорор ще си затвори ОЧИТЕ!!!

  45. 45 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2949 Неутрално

    До коментар [#27] от "tww09306483":


    " Огромната корупция е на друго място, но там въпросната комисия, няма да посмее да пипне . "


    ++++++
    Тук е заровено кучето !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  46. 46 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Както се казва за хора с милиони нема да има закони.

  47. 47 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 773 Неутрално

    " Нас червеното знаме роди, ни ... "-нас не ще ни уплаши закон.

    Бетоновоз за бой се стяга.

    Изправи се гора от бетон.

  48. 48 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Мдааа, оказва се, че мутрите вече се изучиха на номера от рода на: искахте румъния, на ви я и не мрънкайте!
    От няколко дни съвсем нагло ни се плезят и показват среден пръст.
    Ами така са намерили и...ТАКА ЩЕ БЪДЕ!!!
    Докога?отговора е в НАС!

    Очаквам "Младост"-ите, след такова решение, да станат гето от бетон, а зеленината ще е тук-там някой боядисан в ЗЕЛЕНО блок. А тези "инвеститори", които застрояват, след време и те ще протестират срещу други като тях, защото вече се презаселява и подножието на Витоша, където са ТЕ. Коренните жители виждат зор голям със затваряне на улици, вдигане на триметрови зидове на половин метър от прозорците на хората, разкопани и така оставени на съвета улици... А на тоА дългуч от снимката това му е работата, там да проверява, а не да гони фризьорки по улиците.

  49. 49 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Нау-добре е бетоновозите да дойдат.

    Пламен Георгиев -2018 г.

  50. 50 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    До коментар [#42] от "rotor":

    Бетоноркия, да си прекръсти територията...

  51. 51 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3294 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Нездрави строежи в нужда от облекчаване??
    Корупционно строителство в нужда от облекчаване??
    Този ли е начинът...

    На 17.01.2018 г в предаване на живо от Народоното събрание
    депутати критикуваха непрозрачния избор на "свои" строителни фирми за изпълнение на скъпи държавни поръчки, в частност за "саниране" по национална програма за енергийна ефективност.

    Един депутат предрече, че "санирането" ще се окаже корупционна далавера
    повече скандална от КТБ.

    Нужна е истинска борба срещу организираната строителна и прочее корупция.

    "След ареста на Иванчева антикорупционната комисия иска
    законова промяна за облекчаване на строежите"

  52. 52 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 866 Неутрално
  53. 53 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 773 Неутрално

    ГЕРБ-граждани за европейско разливане на бетон.

  54. 54 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 866 Неутрално

    ПЛАМЕН ГЕОРГИЕВ-БЕТОННАТА ГЛАВА.ДА ЖИВЕЕ И ДА ТЛЪСТЕЕ!!!

  55. 55 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 610 Гневно

    Пламен Георгиев се оплака и от адвокатите на тримата задържани, тъй като говорили, че по делото няма нито едно доказателство.
    --------------------
    Тоя л****р вече и адвокатите почна да заплашва! И да доказателства нямаше, съдът прие на доверие тезата на прокуратурата, че такива имало обаче щели да ги покажат друг път.............

    Veritas odium parit obsequim amicos
  56. 56 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3294 Неутрално

    UNITED EU UNION

    В противозаконен ред, Съдът още не се е произнесъл по обвиненията,
    но простроителни "антикорумпатори" предлагат Законодателни промени...

    До коментар [#10] от "hamiltonf1":

    Подкуп имало ли е, нямало ли е, ще разберем, но друго не може да се разбере - защо след като е имало достатъчно, десетки сигнали за забавяне, протакане изпълнение на вменени длъжностни отговорности, след като на организационно ниво това кметство практически не е функционирало, и всичко това (и не само) за продължителен период от време, Иванчева не е понесла административна отговорност?!

  57. 57 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 866 Неутрално

    ЗА БЕТОНИ НЯМА ЗАКОНИ.

  58. 58 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    Имат ли компетенциите да лобират тия? Що не се занимават само с това за което са ги назначили. Строителите ще облекчава държавата. А жителите на тази държава как са кой го интересува?

  59. 59 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonf1":

    Те 5 незаконни сергии от общината не смеят да пипнат с ходини от страх за протести а сега явно ги е било шубе от жителите на Младост да не протестират.

  60. 60 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3294 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Не само коренни жители, не само там и не от вчера...

    В кв. Лозенец, например, има улички с нови блокове от двете страни,
    на разстояние 5 метра (?) от балкон до балкон.

    За да могат съседни офиси или домакинства да си услугват я с чер пипер,
    я с канцеларски консумативи, или при простиране на... след пране... на каквото и да е.
    И в Неапол има, но са стари и здрави римски сгради, от преди столетия.
    Така ли здрави ли са новите?...

    До коментар [#48] от "Даката":

    Мдааа, оказва се, че мутрите вече се изучиха на номера от рода на: искахте румъния, на ви я и не мрънкайте!
    От няколко дни съвсем нагло ни се плезят и показват среден пръст.
    Ами така са намерили и...ТАКА ЩЕ БЪДЕ!!!
    Докога?отговора е в НАС!

    Очаквам "Младост"-ите, след такова решение, да станат гето от бетон, а зеленината ще е тук-там някой боядисан в ЗЕЛЕНО блок. А тези "инвеститори", които застрояват, след време и те ще протестират срещу други като тях, защото вече се презаселява и подножието на Витоша, където са ТЕ.

    Коренните жители виждат зор голям със затваряне на улици, вдигане на триметрови зидове на половин метър от прозорците на хората, разкопани и така оставени на съвета улици...

    А на тоА дългуч от снимката това му е работата, там да проверява, а не да гони фризьорки по улиците.

  61. 61 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2534 Неутрално

    Да изчакаме внасянето на обвинителния акт в съда. И не се хващайте на приказките на адвокатите, преразказани от медиите. На тях им се плаща да оборят обвинението. И нека да видим на втора инстанция какво решение ще се вземе относно задържането.

  62. 62 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4007 Неутрално

    Антикорупционната комисия се бърка в строителните разрешения 😂😂😂

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  63. 63 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3294 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Законът на Република България (Конституция и спомагателни)
    е от Гражданите за Гражданите (физически лица).

    Държавата е важна служба (от служби) с особени правовомощия,
    но e служба, юридическо лице, с предназнаение да служи на Гражданите,
    под Върховния закон.

    Строителните фирми са служебни субекти на право, третостепенни.

    Гражданите физически лица са принципиални правоимащи.

    Законът няма защо да гарантира и не гарантира печалба за строителна фирма. Ако фирмата е с правосъобразно поведение И пазарно конкурентноспособна - има защо да съществува. Ако не - няма.

    Всички закони, освен Върховния, са не повече от спомагателни по отношения Върховният.
    Това следва от Чл. 5 на КРБ:
    КРБ е Върховен закон с Непосредствено действие Не допускащ закони които Му противоречат.

    До коментар [#58] от "falkoneti":

    Имат ли компетенциите да лобират тия? Що не се занимават само с това за което са ги назначили.

    Строителите ще облекчава държавата. А жителите на тази държава как са кой го интересува?

  64. 64 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonf1":

    Добре, забавила преписката по една или друга причина. Има десетки подобни случая и засегнатите пишат до медиите,телевизиите и се опитват по всякакъв начин да "светне" проблема им. Този "юнак " чака ЕДНА година, и всички видяхме какво стана. Сега вече е и "герой" ,но да не стане така,че да се сменят с кметицата?

  65. 65 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 730 Любопитно

    Много искам да знам "инвеститорът" САМО към кметицата ли е бил така щедър???

  66. 66 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2103 Разстроено

    Действително е необходимо облегчаване, но на малките строежи, т.е. едновременно и облегчаване на строежите и ЗАТЯГАНЕ на правилата КЪДЕ ТОЧНО КАКВО МОЖЕ да се строи и БЕЗ НИКАКВИ ИЗКЛЮЧЕНИЯ!

    В момента ако човек да тръгне вила да си строи, ще се побърка - то е някакво безумие от нормативи и безкрайни плащания. Същевременно онези, с по наколко хилади кв.м. застроена площ, дето нямат никакви проблеми с плащания на такива, като Иванчева, продължават да стоят блок до блок!

    Едно време имаше едни типови проекти за къщи и вили, хората си ги купуваха, купуваха материали, събираха родата и съседите, правеха варницата в двора, и за едно лято се вдигаше двуетажна масивна къща! А сега - няколко (даже десетки) хиляди за проект, няколко хиляди за одобрения, почти адължително е да се платят няколок хиладарки на консултантска компания, която да ти придвижва документите... И затова огромното софийско поле стои неоползотворено, а хората се тъпчат в претъпканите жилижни комплекси.

  67. 67 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    А за “наши хора” направо без документи??До кога така, един човек ви се опълчи и впрегнахте цялата машина!
    —цитат от коментар 2 на vtl53383951


    МНОГО ги е страх от такива опълчили се. Дават пример на останалите, идва им смелост че тя битката не е толкова безнадеждна. Тя лавината тръгва от едно камъче но тръгне ли помита всичко по пътя си. Опълчилите се са камъчето. Затова няма да се спрат пред нищо за да убият вярата на хората че е възможна победа.

    Крайно интересно ми е ще има ли отново избори в Младост. И ако има как ще гласуват хората там?

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  68. 68 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2103 Разстроено

    Сбъркана е работата с реституциите във вече построени квартали и разрешаването на строежи там.
    —цитат от коментар 4 на D
    До едни години общините бяха ЗАДЪЛЖЕНИ да разрешават промяна на регулацията и да дават разрешения за строителсво на имоти, върнати на база на реституционни претенции!!! Т.е. платил си си рушветчето на някой дребен съдия (в онези, смутните години) и си получил някоя междублокова градинка, барабар с люлките и пързалките, само щото общината в социалистическите години е забравила да я актува, като застроена със спортни и т.н. съоръжения. Разбира се, съдията срещу рушветчето пропуска да отчете ФАКТИТЕ, че тези съоръжуния ги има, и връща земята. Общината по закон разрешава промяната на регулацията от земеделска земя (земеделска земя в центъра на жилищен квартал... добри са били рушветите!) във жилищно високоетажно строителство, а хората наоколо нямат никаква представа за това дори десетки години, до като в един собственика на терена не реши да се възполва от тего и не започне да строи. И на кого дължиме това... СДС, СДС, СДС, СДС... А после стана: ДСБ, ДСБ, ДСБ. Тъпото е, че и аз съм викал, хубавото е, че ми дойде акъла.
    И всичко беше законно, докато с всътването на Борисов като кмет на София, по негово настояване (още нямаше ГЕРБ май и Борисов не беше конкурент), Тройната коалиция предприе промяна в закона и отпадна "регулацията по реституционно право". Все още обаче продължава да се строи по регулации, приети още по времето на Софиянски.

  69. 69 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    UNITED EU UNIONВ противозаконен ред, Съдът още не се е произнесъл по обвиненията,но простроителни "антикорумпатори" предлагат Законодателни промени...До коментар [#10] от "hamiltonf1":Подкуп имало ли е, нямало ли е, ще разберем, но друго не може да се разбере - защо след като е имало достатъчно, десетки сигнали за забавяне, протакане изпълнение на вменени длъжностни отговорности, след като на организационно ниво това кметство практически не е функционирало, и всичко това (и не само) за продължителен период от време, Иванчева не е понесла административна отговорност?!
    —цитат от коментар 56 на dnevnikar

    Много просто. Още когато и прехвърлиха на тази кметица правомощия които са на Столична община си казах "Това е номер. Целта е да я натоварят с отговорности, да се провали и така да я лишат от обществена подкрепа". Затова и са изчаквали, чакали са да се натрупа. Но изглежда не е вървяло с желаното от тях темпо и затова прибягнаха към толкова драстични мерки.

    А тази "антикорупционна" комисия почна да се дъне от самото начало. Първо с този цирк наречен арест който издиша където и да го погледнеш. Сега с тези законодателни промени, май че този се изживява като Цацаров v2.0 Да го видя дали ще бъде толкова старателен и с другите кметове които са на ГЕРБ и също бавят документи.

    А ББ да се готви когато падне от власт отново да му кажат "Ти си го избра". И не съм сигурен дали този път ще му се размине както 2013г. Брюксел иска глави на високо ниво а неговата е много подходяща за "борба по румънски модел".

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  70. 70 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    Има смисъл в това предложение. Тъпо е някакъв си "съобщителен" режим да ти пречи да започнеш какъвто и да било проект.
    —цитат от коментар 5 на dogwoman


    Кое е тъпото? Режимът може да остане, а Кметовете, ако не работят - глоби.

  71. 71 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 325 Неутрално

    Нямат право да се месят в икономиката и на законодателна инициатива. Този не си ли превишава правата? Арестува една нещастница и се зафантазира. Оня ден се пръкнал. Ние може да искаме да ви закрият по некадърност. Държавни мошенгии, ще точат пари от бюджета на изпосталелия гръб на пенсионерите, и ще оправя мошеници. Натъпкали сграда до сграда, не се диша в София, и иска да продължава. А бе я си отивайте по селата да грухтите до свинете си.

  72. 72 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    В нея е описано с какво се наказва кметицата ако не си свърши в срок работата. Пак в този закон пише и кой контролира дали кмета си върши в срок работата.
    —цитат от коментар 38 на lz73


    Наблюдих я главата, ама в конкретния случай файда от нея йок. Има глоба от 1000 - 5000 лева , дето треба да я наложи областния управител. То за пестин бона рушвет , единия глоба ше си го платиш с кеф. То и глоба едва ли ще има, щото не пише дали областният управител е длъжен да я наложи и в какъв срок. И да я наложи, може да се обжалва и уйдеха няколко години в дела, което е и целта на занятието.
    Според както обясни тоз чиляк, бил купил парцел за 1 млн евро. На 4% лихва му текат по
    3500 евро месечни лихви.

  73. 73 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2048 Неутрално

    работа на депутатите е да измислят процедури облекчаващи режимите и да се избягват такива зависимости от администрацията , навсякъде администрацията си придава големи важности и че от нея зависят парите и живота на всички ,а е точно обратното ,колкото повече се реже възможността от администрацията да зависи каквото и да е било ,толкова е по добре ,защото така няма корупция .

  74. 74 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    Нямат право да се месят в икономиката и на законодателна инициатива.
    —цитат от коментар 71 на cintaksis

    Намеса няма. Задължение на КПК е да изпраща становища до ресорните комисии в НС по нормативи, който създават корупционни практики.

  75. 75 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2375 Весело

    "Само определени медии и постоянни критици със странни аргументи критикували работата на разследващите..."

    Много странно...Щото същите тези надаваха вой до небето, когато запорираха авоарите на Прокопиев.Що ли така се случва?...
    Не, че намеквам за нещо, де! Но се чудя, нали може?!

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3077 Неутрално

    Далавери се правят и от облекчаване , и от усложняване. Тук няма вече далавери, щото няма и строежи. Няма и желаещи да идват, щото няма кво да правят.

  80. 80 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9867 Неутрално

    Председателя или е нагъл или трябва да премине основно обучение, може би е добре да започне още от първи клас, втори срок.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  81. 81 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8162 Неутрално

    Ааааа, ясно, имала си крушка опашка. Абе знаех си, че има нещо гнило в Дания.

  82. 82 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8162 Неутрално

    Ааааа, ясно, имала си крушка опашка. Абе знаех си, че има нещо гнило в Дания.

  83. 83 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Почти бях убеден, че това срещу кметицата е постановка. Но откакто Соросоидите взеха да я защитават е логично да се замислим, че не и е чиста работата на женицата. Поставям под съмнение всеки за който се застъпят грантаджиите. Те токо така някакви свестни хора не защитават. Поне не се е случвало.
    —цитат от коментар 1 на tzt18560748


    Така, така. Единствено рубладжиите защитават свестни хора, тоест - други рубладжии естествено, и единствено Россия, руската преса и съответно нейните дейци у нас казват само и винаги Истината

  84. 84 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    До коментар [#5] от "dogwoman":

    “Тъпо е някакъв си "съобщителен" режим да ти пречи да започнеш какъвто и да било проект.”

    Тъпо е за профани като Пламен Георгиев, наследника на тефтера Филип Златанов - продукт на “монтанското право”, доразвито в мегамутренски проект.
    Съобщението има за цел да уведоми притежателите на сервитутно права най-вече (ЧЕЗ, ВиК, топло- и газо-снабдители, пожарна, гражданска отбрана).
    Не вярвам да Ви бъде приятно някой да си бодне строежа си върху аварийна шахта или склад с взривоопасни вещества. Еле при такива специалисти, които възстановяват земеделска земя под метрото, а после я вкарват в небостъргачна регулация.
    А точно по този казус на Иванчева й набиваха канчето в Столична община през ноември. Гл.. архитект Здравков се ангажира да коригира разрешението за строеж за да съответства на закона

  85. 85 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    До коментар [#72] от "dosetliv":

    Купил, ама в регистъра няма разрешение за строеж -http://rs.gis-sofia.bg/
    Да не се окаже, че заради брокерите на Баце в голямата община го отнася районния кмет?

  86. 86 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#2] от "vtl53383951":

    А за “наши хора” направо без документи??До кога така, един човек ви се опълчи и впрегнахте цялата машина!
    —цитат от коментар 2 на vtl53383951

    Това е документ, който трябва да се издава веднага, дори препоръчителният срок от 2 седмици е много - не трябва да се извършват никакви проверки, това е едно просто уведомление на заинтересованите страни

  87. 87 Профил на martinio
    martinio
    Рейтинг: 517 Неутрално

    И защо шефът на орган за борба с корупцията иска да променя закони за облекчаване на строителството? Защото има 2 градинки в Младост и те са му трън в очите ли?

  88. 88 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 751 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonf1":Това кметство не е действало според строителите, които имат нарушения на закона и са били спирани за това. От тях са искали да увеличат зеленината в проектите до изискванията на закона. Защо са минали тогава през голяма община? Ами пратените в прокурататурата строителни книжа? Ами отказите на прокуратурата, поради давност и т.н причини. Имало е нарушения, сперали са ги? Или само в Младост е така? А блоковете на ръба на тротоара кой ги разрешава? Кметството е според гражданите, които не са искали детските площадки и градинките да изчезват.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK