Съдът отхвърли искането на Столичната община за спиране на делото за цената на билета

Протест срещу увеличаването на цената на билета

© Анелия Николова

Протест срещу увеличаването на цената на билета



Върховният административен съд не уважи искането на адвокатите на Столичния общински съвет и не прекрати делото за повишаването на цената на билета за градски транспорт в София с 60%. В началото на 2017 г. административният съд отмени наредбата, с която беше въведено поскъпването, но решението му беше обжалвано от общинския съвет.


На 5 април тази година след дълга дискусия общинските съветници приеха нова наредба за градския транспорт, като отмениха старата, която е обект на съдебното дело във ВАС. По тази причина адвокатите на общината поискаха от съда да прекрати делото.


Съдът обаче отхвърли искането с мотив, че разглежда законосъобразността на решението на първата инстанция - административния съд. Окончателното решение ще бъде взето на закрито заседание, като препоръчителния срок е един месец.


По време на заседанието се разбра, че и новата наредба е обжалвана пред административния съд. Според адвокатите на оспорващите повишението на цената с приемането на нов документ общинският съвет е злоупотребил с право. Според тях има опасност съветниците да приемат нова наредба всеки път, когато съдът е на път да отмени действащата.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Столична община да си излови гратисчиите и сметката ще и излезе.

  2. 2 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2993 Неутрално

    За протокола - в Загреб градският транспорт е безплатен! В Букурещ билетът струва 0,50ст.!

  3. 3 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1648 Гневно

    Тотален мисмениджмънт!

    Бойко т!

  4. 4 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 769 Неутрално

    От гербави герберунгели нищо освен наглост и управленска некадърност!

    Браво на уж миловидното брадавичесто лице на градоначалничката, разполагаща с повеще от милиард бюджет.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  5. 5 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3236 Любопитно

    Много умни тези юристи! Щом обжалва някой ,те отменят и после гласуват същата... Кой ги научи да хитруват Барни Ръбъл или Цветанът на мисълта?

  6. 6 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    До коментар [#5] от "кръвожаден джендър":

    Ами ползват външни адвокати, при все, че си имат собствени юристи, които се хрантутят от нашите пари.
    Но адвокатите не могат да оправят нещата, когато СО генерално с се омазали.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  7. 7 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#2] от "deaf":

    Я пак нещо да сверим опорните точки? Щото в Загреб НЕ е безплатен:

    http://www.zet.hr/tickets-and-fares/fares/605

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  8. 8 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#2] от "deaf":

    А пък Румъния е по 55ст, 75 ст и 1.45 за експресите.
    http://www.ratb.ro/eng/portofel_electronic_eng.php

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  9. 9 Профил на kdo52372883
    kdo52372883
    Рейтинг: 1269 Разстроено

    Плоски фатмашки трикове на Фандък & Со. Наистина "има опасност съветниците да приемат нова наредба всеки път, когато съдът е на път да отмени действащата." Тия действат по почина на Вожда-Тиква: кат' не ми 'аресва решението на съда, ще променя закона - та да може следващия път съдът да реши в моя полза. Аз съм прост - ама вие сте по-прости, нали?

    Толкова сте плитки и жалки, че просто няма накъде. Срам и резил. #ГРОБ на боклука. Крайно време е.

  10. 10 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Шопите само как ги врътнаха. Но този път мисля, че не е за лошо като цяло. Може би 1 на 100 от някакви действия наложени от ГЕРБ.
    Сега масово си купуват карти. Това не е лошо нали?

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9050 Неутрално

    Държавата мами своите граждани, а иска те да уважават институциите. Няма как да стане.

  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2993 Неутрално

    До коментар [#7] от "Луд Общественик":

    Добре де,защо се впускаш в битка,която ще загубиш?!

    Безплатен транспорт в Европа има в:

    Талин,(но само за жители на столицата.)

    В град Шатору във Франция.

    В Германия в някои малки градчета транспортът също е безплатен.

    В Копенхаген в Дания общината предлага безплатно огромно количество колела за придвижване на хората.

    В Гренобъл бедните плащат само 5%,(пет процента),от цената на билета.
    П.П.

    Признавам,че сбърках. В Загреб общината е намалила цените на билетите със...0,60ст. С колкото Ф. ги увеличи.

  13. 13 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#12] от "deaf":

    Добър списък.
    Всъщност всичко е въпрос на желание и умно ръководство.

    Преди много години даже в един от средните руски градове имало практика, сега тя е ненужна: градския разговор от кабини е безплатен. Защо? Ами защото изчислили, че трябва да е евтин, а цената за ремонти на монетната част на целия апарат, която се чупела най-често, защото функционира постоянно е висока, то по-евтино е да се махнат разходите за тази част от поддръжката и ги направили безплатни.

    Някой трябва от време на време да сяда и да смята.

    Например випуска на един набор в София е 10 000 деца. С въвеждане на всякакви класирания и пишман специализации на училищата днес 5-6 набора минимум ходят не в близки училища, което означава градски транспорт с 60 000 човеко/возения сутрин и 60 000 след обед примерно. За каква чиста природа да става дума?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK