Вземете направете Закон за отчуждаването по американски образец и нещата ще се оправят. В конкретният случай ще е престъпление да унищожите толкова голям и ценен археологически обект. Магистралата лесно може да го заобиколи.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
Ако се разкрият най-накрая, средновековни македонски монети, ще се опровергае твърдетието на скопските историчари, че македонците първи са въвели кредитните карти.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Колкото археологически находки са открити и се откриват в България, ако бяха в САЩ, щяха да направят индустрия за стотици милиарди долари! А ние само се тупаме в гърдите колко сме велики!
Защо винаги почват с разкопките броени месеци преди да стартират строежа на даден участък от магистрала? И все са на зор. Всичко се прави в последния момент в тая държава. Колко години минаха, можеха отдавна да са разкопали, проучили и разчистили терена.
"Останалите 111 млн. лв. са ангажимент на държавата" - с такива находки държавата може да изкара повече, ама трябва и акъл, а не кампанийно "усвояване" и работа на парче.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Ако се разкрият най-накрая, средновековни македонски монети, ще се опровергае твърдетието на скопските историчари, че македонците първи са въвели кредитните карти.
Драма... А тези археологически находки са със страхотна историческа стойност. Който направи отбивка (ще я направят), и я вземе на концесия от Министерството на културата, като зона за почивка и зона за историческа разходка, ще е на плюс поне 2 млн. на година, и то след първоначалните малки и еднократни инвестиции.... Да взема да ви дам телефон, за оферта?!
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2
Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
От всеки камък не става забележителност. Най-интересното (за специалистите) там като постройка е един гроб, има и останки от църква, останалото са основи на каменни зидарии с нулева туристическа стойност, такива села има хиляди из Европа. Разбирам да е нещо от типа на Сердика, Пловдив, с мозайки, бани, амфитеатри и пр., но не е. Каквото има като ценни предмети ще го запазят, църквата и богаташкия гроб евентуално могат да ги преместят, другото да се бута и да си строят магистралата на спокойствие. Разбира се, редно е всички гробове да се преместят и препогребат, все пак са на християни и следва да се подходи с елементарно уважение.
ама години, ама мильони, ама историята, ама блаблабла... вчера гледах филм за някакъв вече разрушен от Павлова и Рашидов некропол, бяха включени и цялата гама малоумни опорки, които този другар рецитира за н-ти път... заплахите на партизанската внучка към архелозите също... тъй
и впрочем, за Струма отдавна е известно през какво минава, просто някой на6 4итав треваше да гепи едни кинти... кметицата на Младост трева да е била хахахах
Археологическите паметници са по-важни. Трасето Кресна-Симитли ще се забави със сигурност (а и предстоят протести там). Така че не е чак толкова голям проблем забавянето на трасето Симитли - Благоевград (около 15 километра).
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
А какво точно е "намерено" не видях никъде. и 2023-та няма да стане, помнете ми думата. 2033-та евентуално... ако не излязат блатни кокичета някъде в последните 100 метра от лентичката
+++++++Споделям изцяло вашето мнение. От Тунис до Британският вал има десетки хиляди археологически обекти от неолит та до късното средновековие и едва 1% от тях имат съществена историческа или туристическа стойност. В случая имаме един банален обект с няколко културни пласта, интересни само за археологическата общност, която си търси многогодишно финансиране.Я да не се превземат и правят на важни, защото половината от тях са шарлатани и псевдоучени, като самозванците Б.Димитров или Н.Овчаров.
Щото съм...бях де😀в бранжа на инфраструктурното строителство в нашенско - само се хихикам в подобни статии.
В Израел където кОпнеш - има антики от преди 3-4-5-6 +++ хиляди години😀. И вместо ентусиасти протестиращи срещу инфраструктурни проекти там имаме "религиозните", за които правене на нещо около всеки разкрит гроб Е КОЩУНСТВО!!!
В държавен/общински мащаб му намериха (що годе) цаката преди 30-40++ години: ВСИЧКО се строи над ...на пиндостански е "piles", липсва ми българската терминология...Правиш едни бетонни колони забити ДЪЛБОКО в земята, и строиш на тях над земята. Така че ако има пари-археолозите (и религиозните) да се ровичкат отдолу, отгоре се строят пътища и магистрали. Злите езици говорят че са плащани яки пари на религиозните да си траят, а с археолозите са постигани компромиси.
В личен план: Бил съм изпълнител на няколко строежа в Кесария (Caesaria) като частник. Е ПА НЕМАШЕ случай да не изкОпаме поне един сарофаг на терен! Отдавна ограбени и празни, ама....По опитен колега ме посъветва: Закопай саркофага в крайния ъгъл на терена, и после "на чаша" кАжи на собственика-ей тамо в кюшето на двора ти има саркофаг. Пол'вината клиенти го извадиха отгоре, другите го игнорираха.
Само един път бях на следствие при"археологическата полиция", и минах метър-НЕ ЗНАМ, под'изпълнителят на кОпането вероятно е "згазил лука". Ама имахме финансови противоречия и той се опитва да ме натОпи: Все пак не бях 24/7 на обектите като са кОпали за мазетата!
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
Това село (не е сигурно дали е и точно Скаптопара), първо на първо е римско, а не българско. Ако говорим за запазване на историческа идентичност, става въпрос за чужда култура, която ние българите покоряваме. Може би заради нас е изчезнало и самото село, кой знае, може би са побегнали към големите римски крепости за да се спасят от нас "варварите" или сме ги пленили за роби. Ако говорим за икономическа полза, т.е. туристическа, то не притежава дори регионален потенциал, съдейки по откритията досега. Ако се хвърлят ресурси за всеки подобен обект, това значи за важните находки с висок потенциал да остане по-малко. В България където и да копнеш винаги излизат находки, на всека магистрала по неколко такива, а представи си какво има извън магистралите. То половината обработваема земя требва да се превърне в музеи на открито, както и половината градове и села. Под София виж какво става, целия център ли да бутнем сега за да извадим на повърхността Сердика? То целата страна е един археологически обект, натрупвани пластове с хилядолетия, не може всичко да се извади и консервира, има си приоритети, затова са и специалистите да преценяват кое е важно, кое е безценно и кое не чак толкова. Ако е римско требва да е ептен запазено, туристите са се нагледали и на Рим, и на Помпей, летвата е вдигната много високо, трудно ще ги впечатлим с голи основи от зидове.
Това се оказва много як бизнес - събират групичка археолози парички, купуват съседните на трасето имоти и после, отстоявайки тезата, че има много ценни находки, карат агенцията да смени пътя на трасето и да им откупи имотите - много по-скъпо разбира се. В кръга на шегата го казвам, разбира се...
В такива случаи се прави т.нар. аварийна археология - дава им се срок. Съответно вадят каквото по-ценно има (не става въпрос за злто, а за историческа ценност), другото се скицира и нанася на планове и после отгоре му се строи. След реставрация, ценните находки се излагат в регионалния музей. Прави се из цяла Европа. Излага се в регионалния музей, за да се подкрепи местната туристическа индустрия. Само находки от изключително значение се занасят в съответния Национален Музей.
Ако е римско требва да е ептен запазено, туристите са се нагледали и на Рим, и на Помпей, летвата е вдигната много високо, трудно ще ги впечатлим с голи основи от зидове.
За вас преминаването през чужд имот не е проблем. Вие и така не обезщетявате собствениците. Ако искате да няма забавяне, направете надлез над архиологическите находки,а тях ги направете туристическа атракция. Един надлез ще струва по-евтино и магистралата ще се направи по-бързо. Толкова сложно ли е това?
Не е този участък проблема. Забавянето няма да е фатално. Но за дефилето още даже проект няма. И никой не го знае как ще се прави и колко ще струва. Ако ГЕРБ го строят , няма да стане в срока.
Колкото археологически находки са открити и се откриват в България, ако бяха в САЩ, щяха да направят индустрия за стотици милиарди долари! А ние само се тупаме в гърдите колко сме велики!
Археологически находки без добре позната история седяща зад тях /като например Троянската война или за Граф Дракула/ са от интерес главно на археолозите и са просто обикновени камъни за туристите.
Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
Ако нещо е било толкова важно, нямаше да е разрушено и забравено. Не може всяка основа на църква или къща да се обявява за археологически паметник и да влияе на съвремието ни. Да оставим миналото да почива и да градим бъдещето. Благодаря за минусчетата.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
хахаха :) Е как без евросредатва? Тогава Римската империя е била тогавашния ЕС. Строени са с римски пари, значи - с евросредства. Да не би местните тракийски племена да са давали парите? Всичко от Рим е идвало.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Камарата на строителите яко извиваха ръце за да им се получи хем най-лесното, хем най-скъпото трасе по Лот 3 ама няма да им се получи - нито тук, нито за Кресненско дефиле!
Този участък завършва в тунела Железница, който все още не е възложен и над 2км дълъг! За колко месеца ще го построи министъра, та разправя, че ще има забавяне!!! Правилният въпрос е, защо след като са знаели от 70-те години на миналият век, че там има селище от римската или тракийската епоха са насочили магистралата точно през него!?! ;)
Строели са магистрали, за да могат по-лесно да събират евросредства и за да могат легионите по-лесно да налагат европейските ценности. Не са раздавали пари на местните племена, явно са знаели, че са крадливи...
Немците преместват портите на Ищар в пергамон музея в началото на 20-ти век. Англичаните задигат половината Партенон в началото на 19-и век и в момента го показват в Лондон. 1959-а година преместват статуята на Рамзес 2ри в Египет заради строежа на язовир.
Ако още преди 200 години е било възможно археологични находки да бъдат преместени на друг континент, моля никой да не ми обяснява как било неизбежно да преместваме магистралата. Ако са толкоз ценни находките - да ги преместят. Ако пък не са ценни, тогава защо изобщо се занимаваме?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Darth Plagueis
Рейтинг: 1617 НеутралноКакво ли е да си толкова безпомощен, че всичко, навсякъде да ти пречи....
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКpalav_nik
Рейтинг: 844 НеутралноПравилно. Историята не може да се пренебрегва.
Viva la Evolution
Рейтинг: 872 НеутралноВземете направете Закон за отчуждаването по американски образец и нещата ще се оправят. В конкретният случай ще е престъпление да унищожите толкова голям и ценен археологически обект. Магистралата лесно може да го заобиколи.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5597 ВеселоАко се разкрият най-накрая, средновековни македонски монети, ще се опровергае твърдетието на скопските историчари, че македонците първи са въвели кредитните карти.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевwwwtoчkacom
Рейтинг: 836 НеутралноСлед още 2000 години, няма да можеш да стъпиш на земята спокойно, щото ще има разни находки.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3643 НеутралноТия наистина не помнят какво са лъгали преди два петъка.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!vassilun
Рейтинг: 4516 НеутралноОдобрявам!
lz2
Рейтинг: 2024 НеутралноКолкото археологически находки са открити и се откриват в България, ако бяха в САЩ, щяха да направят индустрия за стотици милиарди долари! А ние само се тупаме в гърдите колко сме велики!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Jalis Ironhammer
Рейтинг: 269 ВеселоThumbnail е супер :)
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.xxn20561524
Рейтинг: 8 НеутралноЗащо винаги почват с разкопките броени месеци преди да стартират строежа на даден участък от магистрала? И все са на зор. Всичко се прави в последния момент в тая държава. Колко години минаха, можеха отдавна да са разкопали, проучили и разчистили терена.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 3096 Разстроено"Останалите 111 млн. лв. са ангажимент на държавата" - с такива находки държавата може да изкара повече, ама трябва и акъл, а не кампанийно "усвояване" и работа на парче.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.koko65bg
Рейтинг: 722 ВеселоДо коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":
Не сте разбрали - македонците първи са въвели гьостерицата за тези които се ослушват с изплащането на кредита.
hamiltonf
Рейтинг: 3884 ЛюбопитноДрама... А тези археологически находки са със страхотна историческа стойност. Който направи отбивка (ще я направят), и я вземе на концесия от Министерството на културата, като зона за почивка и зона за историческа разходка, ще е на плюс поне 2 млн. на година, и то след първоначалните малки и еднократни инвестиции....
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиДа взема да ви дам телефон, за оферта?!
xxn20561524
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#13] от "hamiltonf1":
От всеки камък не става забележителност. Най-интересното (за специалистите) там като постройка е един гроб, има и останки от църква, останалото са основи на каменни зидарии с нулева туристическа стойност, такива села има хиляди из Европа. Разбирам да е нещо от типа на Сердика, Пловдив, с мозайки, бани, амфитеатри и пр., но не е. Каквото има като ценни предмети ще го запазят, църквата и богаташкия гроб евентуално могат да ги преместят, другото да се бута и да си строят магистралата на спокойствие. Разбира се, редно е всички гробове да се преместят и препогребат, все пак са на християни и следва да се подходи с елементарно уважение.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2853 НеутралноДо коментар [#14] от "xxn20561524":
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Много добър коментар ! ++
Darth Plagueis
Рейтинг: 1617 НеутралноДо коментар [#14] от "xxn20561524":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАма ти вече си изследвал обекта и знаеш какво има там ли?
extraCACA
Рейтинг: 1952 Неутралноама години, ама мильони, ама историята, ама блаблабла... вчера гледах филм за някакъв вече разрушен от Павлова и Рашидов некропол, бяха включени и цялата гама малоумни опорки, които този другар рецитира за н-ти път... заплахите на партизанската внучка към архелозите също... тъй
и впрочем, за Струма отдавна е известно през какво минава, просто някой на6 4итав треваше да гепи едни кинти... кметицата на Младост трева да е била хахахах
ПИК е велик
Рейтинг: 269 НеутралноСлед 2000 години няма да ни има на тази земя Спечелихме битка, но не и войната!
lz2
Рейтинг: 2024 Неутрално[quote#18:"PisnaMi"][/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Баба Ванга ли ти го каза?
hammurabi
Рейтинг: 322 НеутралноАрхеологическите паметници са по-важни.
Трасето Кресна-Симитли ще се забави със сигурност (а и предстоят протести там). Така че не е чак толкова голям проблем забавянето на трасето Симитли - Благоевград (около 15 километра).
Bojidar Vasilev
Рейтинг: 376 НеутралноКак да усвоим парите от ЕС като се забавим и не ги връщаме с лихва ?? Много просто , намираме каманаци и парчета грънци и почваме разкопки
ПИК е велик
Рейтинг: 269 ВеселоА на бас! Спечелихме битка, но не и войната!
Peni Nikol
Рейтинг: 4584 НеутралноДа забавят строежите за да се опитат да заобиколят историческите находки, би било най правилното.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
alray
Рейтинг: 448 НеутралноА какво точно е "намерено" не видях никъде. и 2023-та няма да стане, помнете ми думата. 2033-та евентуално... ако не излязат блатни кокичета някъде в последните 100 метра от лентичката
glaxo11
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#14] от "xxn20561524":
+++++++Споделям изцяло вашето мнение. От Тунис до Британският вал има десетки хиляди археологически обекти от неолит та до късното средновековие и едва 1% от тях имат съществена историческа или туристическа стойност. В случая имаме един банален обект с няколко културни пласта, интересни само за археологическата общност, която си търси многогодишно финансиране.Я да не се превземат и правят на важни, защото половината от тях са шарлатани и псевдоучени, като самозванците Б.Димитров или Н.Овчаров.
Bojidar Vasilev
Рейтинг: 376 НеутралноДо коментар [#24] от "aleks ivan":
Преди две хиляди години римляните са били направили магистрала на това място. А ние още се насландисваме.
Вярваш или не без Евросредства по-бързо са я направили
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 897 НеутралноЩото съм...бях де😀в бранжа на инфраструктурното строителство в нашенско - само се хихикам в подобни статии.
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!В Израел където кОпнеш - има антики от преди 3-4-5-6 +++ хиляди години😀. И вместо ентусиасти протестиращи срещу инфраструктурни проекти там имаме "религиозните", за които правене на нещо около всеки разкрит гроб Е КОЩУНСТВО!!!
В държавен/общински мащаб му намериха (що годе) цаката преди 30-40++ години: ВСИЧКО се строи над ...на пиндостански е "piles", липсва ми българската терминология...Правиш едни бетонни колони забити ДЪЛБОКО в земята, и строиш на тях над земята. Така че ако има пари-археолозите (и религиозните) да се ровичкат отдолу, отгоре се строят пътища и магистрали. Злите езици говорят че са плащани яки пари на религиозните да си траят, а с археолозите са постигани компромиси.
В личен план: Бил съм изпълнител на няколко строежа в Кесария (Caesaria) като частник. Е ПА НЕМАШЕ случай да не изкОпаме поне един сарофаг на терен! Отдавна ограбени и празни, ама....По опитен колега ме посъветва: Закопай саркофага в крайния ъгъл на терена, и после "на чаша" кАжи на собственика-ей тамо в кюшето на двора ти има саркофаг. Пол'вината клиенти го извадиха отгоре, другите го игнорираха.
Само един път бях на следствие при"археологическата полиция", и минах метър-НЕ ЗНАМ, под'изпълнителят на кОпането вероятно е "згазил лука". Ама имахме финансови противоречия и той се опитва да ме натОпи: Все пак не бях 24/7 на обектите като са кОпали за мазетата!
xxn20561524
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#25] от "jony":
Това село (не е сигурно дали е и точно Скаптопара), първо на първо е римско, а не българско. Ако говорим за запазване на историческа идентичност, става въпрос за чужда култура, която ние българите покоряваме. Може би заради нас е изчезнало и самото село, кой знае, може би са побегнали към големите римски крепости за да се спасят от нас "варварите" или сме ги пленили за роби.
Ако говорим за икономическа полза, т.е. туристическа, то не притежава дори регионален потенциал, съдейки по откритията досега. Ако се хвърлят ресурси за всеки подобен обект, това значи за важните находки с висок потенциал да остане по-малко.
В България където и да копнеш винаги излизат находки, на всека магистрала по неколко такива, а представи си какво има извън магистралите. То половината обработваема земя требва да се превърне в музеи на открито, както и половината градове и села. Под София виж какво става, целия център ли да бутнем сега за да извадим на повърхността Сердика? То целата страна е един археологически обект, натрупвани пластове с хилядолетия, не може всичко да се извади и консервира, има си приоритети, затова са и специалистите да преценяват кое е важно, кое е безценно и кое не чак толкова. Ако е римско требва да е ептен запазено, туристите са се нагледали и на Рим, и на Помпей, летвата е вдигната много високо, трудно ще ги впечатлим с голи основи от зидове.
cristo_n
Рейтинг: 479 ВеселоТова се оказва много як бизнес - събират групичка археолози парички, купуват съседните на трасето имоти и после, отстоявайки тезата, че има много ценни находки, карат агенцията да смени пътя на трасето и да им откупи имотите - много по-скъпо разбира се.
В кръга на шегата го казвам, разбира се...
PavelCZ
Рейтинг: 1535 НеутралноВ такива случаи се прави т.нар. аварийна археология - дава им се срок. Съответно вадят каквото по-ценно има (не става въпрос за злто, а за историческа ценност), другото се скицира и нанася на планове и после отгоре му се строи. След реставрация, ценните находки се излагат в регионалния музей. Прави се из цяла Европа.
E PLVRIBVS VNVMИзлага се в регионалния музей, за да се подкрепи местната туристическа индустрия. Само находки от изключително значение се занасят в съответния Национален Музей.
cristo_n
Рейтинг: 479 ВеселоToni Ivanov
Рейтинг: 503 НеутралноЗа вас преминаването през чужд имот не е проблем. Вие и така не обезщетявате собствениците. Ако искате да няма забавяне, направете надлез над архиологическите находки,а тях ги направете туристическа атракция. Един надлез ще струва по-евтино и магистралата ще се направи по-бързо. Толкова сложно ли е това?
Toni Ivanov
Рейтинг: 503 НеутралноСлед 2020 година ЕК няма да финансира магистралата и ще трябва да се довършва с пари само от бюджета.
falcone
Рейтинг: 566 НеутралноНе се ли усъмни някой, че Тома Белев ги е заровил?
penetrating
Рейтинг: 8172 НеутралноДа направят мост над археологическите находки.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertJudjuk
Рейтинг: 2463 НеутралноНе е този участък проблема. Забавянето няма да е фатално. Но за дефилето още даже проект няма. И никой не го знае как ще се прави и колко ще струва. Ако ГЕРБ го строят , няма да стане в срока.
JudjukDarth Plagueis
Рейтинг: 1617 НеутралноДо коментар [#30] от "xxn20561524":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПродължавам да се впечатлявам как разкри потенциала на неразкрит обект. Ей богу, баба Ванга е жива!
wwwtoчkacom
Рейтинг: 836 Весело[quote#18:"PisnaMi"][/quote]
За вас не знам, но аз и Лили Иванова смятаме да сме тук:)
DDR
Рейтинг: 2292 НеутралноДо коментар [#29] от "Мойше! Толкоз!!!":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Казва се пилони на български. Набиване на пилони.
bombov_saruyar
Рейтинг: 688 НеутралноДо коментар [#8] от "lz2":
Археологически находки без добре позната история седяща зад тях /като например Троянската война или за Граф Дракула/ са от интерес главно на археолозите и са просто обикновени камъни за туристите. Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
mranderson
Рейтинг: 431 Неутралноаз много не разбирам от тези неща, ама няма ли по-лесни и евтини варианти освен заобикаляне? надлез например.......
jmf29537805
Рейтинг: 856 НеутралноПоследните двадесетина година археолозите яко захлебиха. Някои.
Athanatos
Рейтинг: 1438 НеутралноАко нещо е било толкова важно, нямаше да е разрушено и забравено.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Не може всяка основа на църква или къща да се обявява за археологически паметник и да влияе на съвремието ни.
Да оставим миналото да почива и да градим бъдещето.
Благодаря за минусчетата.
Athanatos
Рейтинг: 1438 НеутралноДо коментар [#28] от "Bojidar Vasilev":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .хахаха :)
Е как без евросредатва?
Тогава Римската империя е била тогавашния ЕС. Строени са с римски пари, значи - с евросредства.
Да не би местните тракийски племена да са давали парите? Всичко от Рим е идвало.
dun
Рейтинг: 603 НеутралноКамарата на строителите яко извиваха ръце за да им се получи хем най-лесното, хем най-скъпото трасе по Лот 3 ама няма да им се получи - нито тук, нито за Кресненско дефиле!
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#16] от "Darth Plagueis":
Информацията е публична бе Холмс.
sokratus
Рейтинг: 381 ЛюбопитноТози участък завършва в тунела Железница, който все още не е възложен и над 2км дълъг! За колко месеца ще го построи министъра, та разправя, че ще има забавяне!!!
Правилният въпрос е, защо след като са знаели от 70-те години на миналият век, че там има селище от римската или тракийската епоха са насочили магистралата точно през него!?!
;)
blondofil
Рейтинг: 1845 Неутрално"От всеки камък не става забележителност." Основи да има. Да всичко останало си има YTONG. Я зиж в Созопол колко хубаво е станало.
Yotce
Рейтинг: 1450 НеутралноСтроели са магистрали, за да могат по-лесно да събират евросредства и за да могат легионите по-лесно да налагат европейските ценности. Не са раздавали пари на местните племена, явно са знаели, че са крадливи...
YNWA
Рейтинг: 269 Неутрално[quote#51:"Yotce"][/quote]
Ами явно това е работещият модел. И инфраструктура и природа щяхме да имаме + повишен стандарт.
redeemer
Рейтинг: 374 НеутралноНемците преместват портите на Ищар в пергамон музея в началото на 20-ти век. Англичаните задигат половината Партенон в началото на 19-и век и в момента го показват в Лондон. 1959-а година преместват статуята на Рамзес 2ри в Египет заради строежа на язовир.
Ако още преди 200 години е било възможно археологични находки да бъдат преместени на друг континент, моля никой да не ми обяснява как било неизбежно да преместваме магистралата. Ако са толкоз ценни находките - да ги преместят. Ако пък не са ценни, тогава защо изобщо се занимаваме?