Държавата инвестира 100 млн. лв. в пътища в Бургас и региона

Държавата инвестира 100 млн. лв. в пътища в Бургас и региона

© Министерство на регионалното развитие



Близо 100 млн.лв. са осигурени от държавата през последните две години и половина за ремонт и строителство на нови пътища, както и за повишаване на пътната безопасност в Бургас и региона.


Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който инспектира изпълнението на инфраструктурни обекти в града заедно с кмета на общината Димитър Николов и народни представители от региона, съобщиха от пресцентъра на министерството на регионалното развитие.


До 5 юни ще приключи започналият днес ремонт на участъка Бургас - кв. "Ветрен".




Нанков заяви, че за нормалното осигуряване на трафика по Южното Черноморие е нужно да се изведе транзитния трафик за курортите северно от Бургас. За тази цел държавата ще финансира изграждането на северната дъга на Бургас. До края на юни, най-късно началото на юли, ще започне процедурата по избор на изпълнител и ако няма обжалване строителството може да започне до 3 - 4 месеца, информира министърът.


До 18 юни ще е готов обходът на Ахелой и строителството на скоростната отсечка с четири ленти между Ахелой и Поморие. За реализацията на проекта правителството е осигурило 45 млн.лв., напомни Нанков. На 18 юни ще се пусне и отсечката Поморие – Ахелой, гарантираха от фирмата изпълнител при проверката. Над 1.4 млн.лв. са вложени само в екологични мерки по трасето. Изградени са 24 подлеза и 4 км защитна мрежа за земноводни. Предвидена е 3500 м защитна мрежа за птици, както и 850 м шумоизолационна преграда за почиващите на къмпинг "Ахелой", информира инж. Иван Иванов от фирма "Пътстрой".


За скоростния път Бургас - Слънчев бряг, регионалният министър коментира, че има 22 жалби срещу отчуждаването на имоти за изграждане на трасето. "Чакаме съдебно решение или споразумение със собственици на имоти по казуса. Колкото по-бързо приключим с отчужденията, толкова по-бързо ще започнем строителството, защото имаме избран изпълнител от 2016 г.", коментира Нанков. Той обърна внимание, 95% от трасето е извън главния път, така че строителството може да се извършва и през летния сезон без да се утежнява трафика и да се създават предпоставки за задръствания.


Сред другите приоритетни проекти за региона Нанков посочи рехабилитацията на пътя Малко Търново - Царево. Тази година в него ще бъдат инвестирани 3 млн.лв., с които ще се ремонтират най-тежките участъци.


Междувременно започва техническото проектиране за пълна рехабилитация на всички 54 км от републиканското трасе. Приключва и обществената поръчка за избор на изпълнител за изграждане на пътния възел, който да свърже град Камено с магистрала "Тракия". Нанков съобщи още, че започва и проектиране на пътя Бургас - Варна през Дюленския проход, за да се осигури алтернатива за основната пътна връзка между двата града. "Сега габаритите на шосето не отговарят на изискванията за третокласен път, затова ще разширим трасето, за което ще се наложат и отчуждителни процедури. Там ще направим един от добрите варианти за връзка между Северна и Южна България в източната част", обясни министърът.


В средата на май започва и строителството на пешеходната пасарелка при кръстовището на Атия, която ще е готова за два месеца и половина. Министър обаче подчерта, че така няма да може да се реши проблемът с високата скорост и че е нужна съвестта на шофьорите, както и контрол по пътищата.


"Никога няма да позволим да има конфликт между историята, археологията, екологията и строителството на магистрали. Бъдете убедени, че какво е необходимо от МРРБ ще бъде направено", така министър Нанков коментира пред журналисти темата за намерените археологически разкопки при строителството на магистрала "Струма"..


Той съобщи още, че на 8 май започва ремонт на 20 км от активната лента на магистрала "Тракия" между Пловдив и Стара Загора, която е в лошо състояние. Тежкотоварните автомобили ще бъдат спрени от движение в участъка в ремонт, ще има и реорганизация на движение на леките автомобили. Този строителен сезон продължават и ремонтите по магистрала "Хемус".

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ПИК е велик
    ПИК е велик
    Рейтинг: 275 Гневно

    Омръзна ми да слушам "това ще..., онова ще..." и все милиони се спрягат!
    Искам да шофирам по пътища без дупки и с приемлива пасивна безопасност. Даже си мисля вече, че изхарчените пари са обратно пропорционални на желания (от гражданите) резултат.

    Спечелихме битка, но не и войната!
  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5614 Неутрално

    #Кой казвате, че ще вземе 30% от отпуснатите пари?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    ни дума за АМ Черно Море...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  4. 4 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    "Нанков заяви, че за нормалното осигуряване на трафика по Южното Черноморие е нужно да се изведе транзитния трафик за курортите северно от Бургас. ...... Нанков съобщи още, че започва и проектиране на пътя Бургас - Варна през Дюленския проход, "

    Тя северната дъга поне технически е възможна, но за южната няма и не може да се намери решение. А явно автомагистрала "Черно море" окончателно я отписват. Остава за следващото столетие.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3297 Весело

    Браво, караме неевтини автомобили, шосетата трябва да са като писти, с максимално сцепление...
    А колкото до "скоростния" път до Слънчев бряг, слагайте в кавички скоростен път, ако обичате, няма как да се случи...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3297 Весело

    Кога ще е това Бургас - Варна, и вместо за 1.20 ч., да го минаваме за максимум 40 минути?! Кога?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  7. 7 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 322 Весело

    До коментар [#3] от "Пешката":

    АМ Черно Море стана Северната дъга на Бургас. Долу-горе в района е:)

  8. 8 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7181 Неутрално

    За Варна и Бургас милиони, другите , да си карат из дупките.

  9. 9 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    Омръзна ми да слушам "това ще..., онова ще..." и все милиони се спрягат!Искам да шофирам по пътища без дупки и с приемлива пасивна безопасност. Даже си мисля вече, че изхарчените пари са обратно пропорционални на желания (от гражданите) резултат.
    —цитат от коментар 1 на PisnaMi


    Някаква идея как да стане?

  10. 10 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Непрекъснато се ремонтира, включително и вече ремонтираното

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  11. 11 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 891 Неутрално

    И във джобовете на някои хора !!!

  12. 12 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1125 Весело

    Кога ще е това Бургас - Варна, и вместо за 1.20 ч., да го минаваме за максимум 40 минути?! Кога?!
    —цитат от коментар 6 на hamiltonf1


    При нормален трафик час и 50 мин. - 2 часа. Днес го пътувах за малко над 2 ... пълно беше с кретени, които явно гонеха час и 20 мин. :) Не е проблема във времетраенето а в начина на пътуване. Дюлинския го бяха пооправили и се накефих няколко пъти, но вече пак се е здробясъл. През лятото задължително трябва да спират товарните ... и "уикенд" шофьорите :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4295 Неутрално

    До коментар [#9] от "nema_labavo":

    Ами мисля, че 4 млрд спестени от КТБ е начинът!

  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3297 Весело

    До коментар [#12] от "ь":

    Днес го карал над 2 часа, и то извън сезона?! Автобус ли караш? Защото маршрутките Бургас-Варна-Бургас, го взимат за по-малко времетраене?

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  15. 15 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    До коментар [#1] от "PisnaMi":

    Проблемът е,че българите.искат пътища като е Германия,ама да не плащат за тях.

  16. 16 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Къде отиват парите от скъпите винетки? Колко са точно? За какво се харчат?

    Мърфи е оптимист!
  17. 17 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#13] от "vassilun":

    Чудесно, но като време как го виждате? Месец, два? Пътищата са ни зле навсякъде и не може от днес за утре да станат добри. Поне добрите инициативи трябва да не се плюят.

  18. 18 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    За Варна и Бургас милиони, другите , да си карат из дупките.
    —цитат от коментар 8 на Роси


    Не е така. Става дума за главни пътища с ужасен трафик, особено през лятото и голям брой автопроизшествия. Е87 е един от стоте най-главни пътища на Европа. Другите пътища са нормално разбити и почти непроходими. А вие що ревете, на Шумен нали му направиха магистрала? Още една ли искате?

  19. 19 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 605 Гневно

    Защо не вложиха тези пари за построяване на магистрала "Черно море"??? Щели да разширяват пътя през Дюлинския проход?!? Малоуни кретени! Ако бяха направили АМ "Черно море" и втори мост над Варненското езеро щяха да решат много транспортни проблеми за малко повече от парите, които ще дават за тези малоумщини!

  20. 20 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#9] от "nema_labavo":

    Става, става...! Иди към централна и западна Европа и виж, как става. Хората си работят тихо и кротко, без да се изхвърлят. Крадат си в рамките на десетина процента и нещата им се получават...!
    Ние тука, какво? Големи обещания, последвани от грандиозни кражби и после се чудим, защо не ставало! Всичко се прави без мисъл и на пожар, калпаво и за да се отчете дейност. Извинявай, ама ГЕРБ-аджиите станаха вече смешни...! Пускат някакви пътни отсечки с дължина по 10-20 километра, които представят, като епохални постижения. Ама, с университета на Тодор Живков, толкова...!

    Бивш tww09306483.
  21. 21 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#3] от "Пешката":

    И за какво е някому нудна АМ Черно море,то няма такъв трафик,това трябва да бъде скоростен път не магистрала.Голямо движение ще падне между два града като Варна и Бургас.Най-безсмислената магистрала е това.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  25. 25 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    Много добре е да продължат инвестициите в пътна инфраструктура по морето, имаме още много да наваксваме

  26. 26 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Някои региони отново се приоритизират. Наливат се поредните пари в бездънната каца Бургас, която бива напускана от жителите си в апокалиптични размери. В същото време в София нищо не се прави за облагородяване на градската среда. ДАЙТЕ ШАНС НА СОФИЯ ДА СЕ РАЗВИВА! ДАЙТЕ ШАНС НА МЛАДИТЕ ДА СЕ ЗАВЪРНАТ В СОФИЯ! Стига евросредства в неуспешни каузи като обезлюдения Бургас, залязващата Варна и хъба на заселници от родопските села Пловдив.

  27. 27 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#4] от "Judjuk":

    Колега, магистрала през планината изисква сериозни пари а пък трафика през зимата хич го няма. През лятото ужасът е през планината и от С/Б до Бургас, като последния през тази година ще бъде решен. Ако се направи и пътя през Дюлино въпросът ще се изчисти в голяма степен защото тогава пътя през Обзор ще може да се затваря и разширява с места за изпреварване и цялата работа ще излезе 20-30 пъти по-евтино отолкото магистралата.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  28. 28 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 688 Весело

    До коментар [#26] от "vzt34526152":

    Защото, момче, няма да има място където да си оставиш сопата като излезеш от шоплука.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK