Българите, блокирани в Рим, получиха билети чак за след три дни

Българите, блокирани в Рим, получиха билети чак за след три дни

© Надежда Чипева, Капитал



Около 35 души от пътниците, които тази сутрин не успяха да летят от Рим до София, са останали в италианската столица, съобщи Министерството на външните работи. Консулството в Рим оказва съдействие на българските граждани да отпътуват, да се настанят в града и да контактуват с летищните власти.


Полетът на "Райънер" от римската аерогара "Чампино" беше отменен заради мъгла.


От полета са останали около 70 души в по-голямата си част българи и малка група чужденци, информира МВнР. Някои от българските граждани (група от около 8 души), са тръгнали към гара "Термини" и са информирали, че са решили да отидат във Флоренция, откъдето да търсят алтернативни варианти. Друга малка група се е отправила към летище ,,Фиумичино‘‘, с цел да си купи билети за други авиокомпании.




До момента в Рим е останала група от около 35 български граждани, които са настанени в хотел.
Авиокомпанията им е издала нови билети за полети на дати 10 и 11 май. Тя обаче им гарантира само една нощувка. За да им бъдат платени следващите нощувки до датите на полетите, според регламента на самата авиокомпания, трябва всеки ден да се записват в листата на чакащите на гишето на ,,Райънер‘‘ на летището. Така има вероятност някои от тях да заминат и по-рано.


Посолството прави опити да съдейства за намирането на бус на изгодна цена, който компактно да кара българите до летището всяка сутрин до датите на полетите им, тъй като ,,Райънер‘‘ не осигурява транспорт.


Българското посолство в Рим следи развитието на ситуацията, остава на разположение и е в постоянен контакт с намиращите се на летището наши сънародници, както и с летищните служби, уверява външното министерство.


Български граждани, които желаят да получат актуална информация или да подадат сигнал за техни близки, могат да го направят на дежурните телефони за спешни случаи на българското посолство в Рим:

Телефон: 06 322 4640 и 06 322 4643
Дежурен телефон в извънработно време: 06 322 4640 и 06 322 4643.

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Рейтинг: 459 Неутрално

    имат право на 250€ обезщетение, поемане на разноските за хотел у т.н !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  2. 2 Профил на морален победител
    морален победител
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Не се разбира много къде е хотела - около Чампино има доста, а билетът за автобус до летището е 2 лева. Едва ли са ги настанили много далече от летището.

    Фактите, Санчо.
  3. 3 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1013 Гневно

    Айде пак драма голяма.
    Идва времето на правителственият самолет.
    А някой се опитват да докажат че народът е беден,
    Аз мисля че никой на никого не е длъжен има си регламент.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  4. 4 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1686 Весело

    от сия стаия иде да рече човек, че таа държава толку ногу добре се грижи за гражданите си, че секи път кога има отменен зарад мъгла полет се фърга да търси бусове и сулюшани, та да мое поданниците да са винаги сухи, топло облечени и добре нахранени... :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  5. 5 Профил на dsv38562605
    dsv38562605
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Сега, ако все още има мислещи журналисти, а не само преписвачи на сензации, някой ще провери във Flightradar24 колко самолета на Ryanair кацнаха в "гъстата" мъгла в периода между 07:20 и 07:50 (ще помогна - три). Може и да се запита компанията каква е политиката по отношение зареждането с гориво и защо когато чуят думите "сняг" или "мъгла" кацат на първото летище, което видят (в случая -Фиумичино).

  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8394 Неутрално

    Първо бяха 300, после 180, после 150, сега 35. Ще разберем ли накрая , колко са.

  7. 7 Профил на Момчил Костов
    Момчил Костов
    Рейтинг: 251 Неутрално

    И на мен са ми отменяли полети, но - о, шок! - нито веднъж досега не писаха във вестника! Нито премиерът прати правителствения самолет да ме превози. Чувствам се дискриминиран!

  8. 8 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    Не е работа на държавата да се занимава с логистиката на всеки. Мисля, че всички са наясно каква услуга могат да очакват на тези ниски цени!

  9. 9 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Голям рев - все едно са в Уганда

  10. 10 Профил на pspa
    pspa
    Рейтинг: 232 Неутрално

    5 евро в посока от Термини до Чампино струва билета за автобуса - не е голяма драма и не виждам смисъл от специално осигуряване на автобус. Осигуряват им хотел - супер, това е по-важното в случая.

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#9] от "kamenpavlov":

    На чужд гръб и 100 тояги са малко! И на мен ми се е случвал отменен полет и никак не е приятно. Макар че първият път ми платиха ол инклузив в 5 звезден хотел на о-в Гуаделупа на Карибите. А вторият път (преди няколко месеца) ни осигуриха нощувка и храна в нормален хотел в Найроби, Кения. И в двата случая не бяха лоу кост, а Еър Франс и Кения Еъруейз. Пли всички други отменени или изпуснати полети са ми намирали нов маршрут. Вместо Париж - София, Париж - Мюнхен (Виена, Цюрих) - София. Вместо Париж - Банги (това е в Африка), Париж - Казабланка - Банги.

  12. 12 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 779 Неутрално

    имат право на 250€ обезщетение, поемане на разноските за хотел у т.н !
    —цитат от коментар 1 на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !


    При отказан полет заради мъгала - обещетение йок. Ганьо или е много глупав или е мазохист та при толкоз номера дет му върти тази компания да продължава да се натиска.

  13. 13 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4746 Неутрално

    Боце защо не е натирил Спартан-а?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  14. 14 Профил на lxg02562512
    lxg02562512
    Рейтинг: 9 Неутрално

    Ако беше България Еър, щеше да се вдигне такъв медиен вой и истерия, че ...
    Аз само не разбирам защо посолството требва да им помага, нали уж ЕС е едно общо пространство, нека си трошат главите като са такива големи европейци ...

  15. 15 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun": Дори и най-добрата компания може да откаже полет по една или друга причина. Разликата е ,че нискотарифните не са задължени да направят това което ще направят другите особенно реномираните компании за теб. Всяко нещо си има цена в края на краищата.

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#15] от "Гарван":

    Не съм сигурен, но мисля, че и нискотарифните компании имат същите задължения към пътниците като традиционните. Икономиите си те правят от друго.

  17. 17 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    "Който лети с лоу-кост, обикновено плаща повече."


    Древна китайска мъдрост.

  18. 18 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun": Не в пълен обем. Другото е, че реномираните компании за доброто си име предлагат и повече от задължителното.

  19. 19 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Дори и най-добрата компания може да откаже полет по една или друга причина. Разликата е ,че нискотарифните не са задължени да направят това което ще направят другите особенно реномираните компании за теб. Всяко нещо си има цена в края на краищата.
    —цитат от коментар 15 на Гарван


    Това са пълни глупости. Има си правила на ЕС, няма никакво значение каква е компанията. Прочетете първо правилата и после пишете.

  20. 20 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    До коментар [#15] от "Гарван":Не съм сигурен, но мисля, че и нискотарифните компании имат същите задължения към пътниците като традиционните. Икономиите си те правят от друго.
    —цитат от коментар 16 на vassilun


    Значи задълженията на авиокомпанията са да бъде превозен пътникът от точка А до точка Б. В случая РайънЕр си изпълняват задължението няколко дни по-късно.

    Разликата между една класическа авиокомпания и лоу-кост е, че класическата авиокомпания има споразумение за т.нар. интерлайнинг с други авиокомпании. Тоест ако например Алиталия трябва да отмени полет от Рим до София поради техническа неизправност на самолета, то тогава пътниците могат да бъдат пренасочени през алтернативни летища, примерно Рим - Париж - София или Рим - Амстердам - София (Алиталия е член на СкайТийм). Другото нещо е, че класическите авиокомпании разполагат с повече резервен ресурс и излизането от строя на един самолет обикновено не носи такива катастрофални последствия. Преди време трябваше да летя от Мексико Сити до Лос АНджелис с Аеромехико, които оперират всички полети в Северна Америка със Боинг 737. Такъв беше и самолетът даден в резервацията и при чек-ин, когато си избирах местата. Когато отидох на гейта, обаче, обявиха закъснение от час и половина и в крайна сметка ни натовариха на чисто нов 787 и комбинираха нашия полет със следващия, който беше 2 часа след нашия. Лоу-кост компаниите нямат такива опции. Там всеки самолет се използва 99.9%

  21. 21 Профил на stereoburn
    stereoburn
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Райънеър са супер зле. Преди година и половина ми се случи абсолютно същото с тях. Дори същата дестинация. Разберете, че на Райънеър не им е изгодно да изчакват или пренасочват полети и по-скоро ще плащат обезщетения, които трябва да имате огромни нерви и търпение да си получите. Да не говорим, че те няма да включат въпросните 250 евро (ще ви върнат парите само за допълнителни нощувки и храна), защото според въпросната европейска директива, това обезщетение се плаща, само ако отмяната е по вина на авиокомпанията. В случая говорим за метереологична обстановка. Моят съвет е, ако летите с тях да имате едно наум.

  22. 22 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#17] от "SCROTUS":

    Който не лети с лоу-кост, мъгла не го хваща, нал тъй?

  23. 23 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1686 Весело

    и под сия самолетажиийска статия се наблюдава влечение у коментиргащите да дотурат некоя и друга случка от техний летателнний искпирианс... нежели некой да помисли че са неккви кухи домоседи, а не са изръшкали по 10-15 обиколки на земното кълбо наяхали боинги и айробусове...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  24. 24 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 569 Весело

    Ами така е, като вкарахте СПАС в затвора, народа вече попада на истински мошеници и страда ли страда.
    А самоотвержните журналисти от дневник описват ли описват (ПАК) страданията на избралите ЕФТИДЖОСА ..............

    - Четири крака - да, два крака - да! :)
  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#22] от "spring_va":

    Не е мъгла причината! Летището не е било затворено! Истинската причина е неясна.

  26. 26 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2503 Неутрално

    Нашенците търсят възможности да се приберат с други компании, а мъглата се отнася само за ,,Райънер‘‘

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  27. 27 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    Коментарите под подобни статии ме убеждават, че българина е страхотен комплексар. Е да, ама европейците не са и затова ниско тарифните компании процъфтяват. За форумните ганьовци е много важно да обяснят, как не ползват ниско тарифки. За истинския европеец е много важно да пътува и да не плати 100 за нещо, което може да получи и за 20 да речем. И да, на няколкостотин полета има един два издънени, но хората са наясно, че подобни неща се случват. Ганьо разбира се не е.

  28. 28 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    До коментар [#17] от "SCROTUS":Който не лети с лоу-кост, мъгла не го хваща, нал тъй?
    —цитат от коментар 22 на spring_va


    Хваща го. Разликата е в това какво се случва след като падне мъглата. Жокер: не е в полза на лоу-коста.

  29. 29 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Е да де, ама в една друга статия от днес, форумните умници ни обясняват как и "Бълария Ер" не стават, защото еди си какво...



  30. 30 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    Коментарите под подобни статии ме убеждават, че българина е страхотен комплексар. Е да, ама европейците не са и затова ниско тарифните компании процъфтяват. За форумните ганьовци е много важно да обяснят, как не ползват ниско тарифки. За истинския европеец е много важно да пътува и да не плати 100 за нещо, което може да получи и за 20 да речем. И да, на няколкостотин полета има един два издънени, но хората са наясно, че подобни неща се случват. Ганьо разбира се не е.
    —цитат от коментар 27 на zle_platen_trol


    Значи преди да се лепят етикети с лека ръка, нека да допуснем за миг, че различните хора имат различни критерии за избора на един или друг вариант. И през ума ми не минава да парадирам с пари или че не се возя на лоу-кост, защото там мирише на некъпано. Напротив, от многото години прекарани извън България, ако съм научил нещо, то това е, че хората с пари НИКОГА не демонстрират имането им и ВИНАГИ харчат парите си с разсъдък. Изключение - руската, балканската и арабската показуха. Ако видиш в Лондон златно Бентли или в Маями двайсететажна яхта - то със сигурност притежателя е руснак или арабин.
    В този ред на мисли - аз няма да избера лоу-кост компания, защото:
    - Времето на полета е обикновено или много рано сутринта, или много късно вечерта. Това е свързано с допълнителен разход за хотел.
    - Не обичам да се ограничавам с багажа, таксата за багаж при лоу-кост обезмисля "ниската" цена на билета.
    - Лоу-кост компаниите използват отдалечени летища с по-малко транспортни връзки, което, добавено към неудобното време на полета добавя разход за такси.
    - Лоу-кост комапниите нямат интерлайнинг и трансферни услуги. Ако полетът включва няколко сегмента до крайната дестинация, то всеки сегмент се води като отделен полет. Това означава носенето на багажа от единия полет до другия и абсолютно никакви права при закъснение на предходен полет.
    - Лоу-кост компаниите използват млад и неопитен кабинен персонал, което се отразява на всичко от обслужването до реакция при кризисни ситуации.

    Та в този ред на мисли, петдесетте долара повече, които ще платя, ЗА МЕН си струват. За други - може и да не си струват. Ама хайде нека да дадем право на всеки да решава за себе си, м?

  31. 31 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9637 Неутрално

    Да си търсят правата и обезщетения от "Райънер".

  32. 32 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#30] от "SCROTUS":

    Всъщност именно затова няма презокеански лоукостове. Лоукоста си е един въздушен автобус. Бърз и евтин, съответно абсолютно непретенциозен начин да достигнеш от т. А до т. Б. Разбира се, че всеки трябва да преценя според нуждите си и повярвай, коментара ми не е насочен към хора, които живеят зад океана и пътуванията им изключват ползването на ниско тарифки. Проследи внимателно коментарите и съм сигурен, че ще се съгласи с мен.

  33. 33 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Поредната трагедия публикувана и тълкувана.Каква нечувана в европейски,да не говорим в световен,мащаб трагедия!!!!Пълен ужас,за тотално обеднелите,според БСП,българи!!!

  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10006 Неутрално

    Спасителен самолет - само преди избори :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    До коментар [#30] от "SCROTUS":Всъщност именно затова няма презокеански лоукостове. Лоукоста си е един въздушен автобус. Бърз и евтин, съответно абсолютно непретенциозен начин да достигнеш от т. А до т. Б. Разбира се, че всеки трябва да преценя според нуждите си и повярвай, коментара ми не е насочен към хора, които живеят зад океана и пътуванията им изключват ползването на ниско тарифки. Проследи внимателно коментарите и съм сигурен, че ще се съгласи с мен.
    —цитат от коментар 32 на zle_platen_trol


    Напротив, има: Norwegian, WOW, XL Airways, WestJet. Level. Има колкото искаш.
    Има хора, които рискуват и си купуват билет с Norwegian от Лос Анджелис до Лондон-Гатуик или с WOW до Рейкявик. Билетите са по 300 долара без багаж, с багаж - около 400-450. След това там се прекачваш на Изиджет до София или от Рейкявик не знам точно как може да се стигне до София. Да кажем още 100 долара с багажа в двете посоки. Значи излиза 550 долара с багажа и риска, че ако Norwegian закъснее от Ел Ей, в Лондон губиш връзката и купуваш нов билет, като EasyJet не поема никаква отговорност, защото за тях си no show, а пък Norwegian също не носят отговорност за пропуснатата по-нататъшна връзка. Значи става нов билет в последния момент, евентуално хотел в Лондон и изобщо красота.
    Аз си купих за по-малко от 700 долара билет от Ел Ей до София с Virgin Atlantic и България Ер. Значи да, ще платя 150 долара повече, но първо ако стане издънка с връзката, ще ме качат на Бритиш или ще ме прекарат през някое друго летище в Европа, но ще стигна до София с изключителна вероятност още същия ден. И това е важно, защото когато имам отпуск не ми се виси по някакви летища, времето ми е ценно. Имаше за още петдесетина долара връзки през Германия с Луфтханза и Виена с австрийците. Аз предпочитам да сменям в Лондон, обаче, защото дългият полет е най-кратък - от Ел Ей до Виена са 12 часа, а до Лондон само 10.

  36. 36 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#35] от "SCROTUS":

    Ниско тарифните полети не стават за дълги разстояния, а за прекачване си е чиста лудост. Твърде авантюристично. Обаче за полетчета из Европа са си много подходящ вариант.

  37. 37 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    Райънер

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  38. 38 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Лоу-кост компаниите използват млад и неопитен кабинен персонал, което се отразява на всичко от обслужването до реакция при кризисни ситуации
    —цитат от коментар 30 на SCROTUS


    Може да се види в нета, че лоу-кост компаниите в Европа и Северна Америка са не по-малко сигурни от класическите компании:

    https://www.independent.co.uk/news/world/worlds-10-safest-low-cost-budget-cheap-airlines-carriers-a6799386.html

    За да се намалят експлоатационните разходи те използват само нови самолети. Между другото до 2012 между София и Рим, АлИталия използваше невероятно скапани MD-та. Инак що се отнася до цените на полетите и удобството, универсално правило няма, много пъти лоу кост билетите са по-скъпи. Човек винаги трябва да проверява кое е най-изгодно.

    Недостатък на лоу кост компаниите е, че ако имат изгода без да им мигне окото ще отложат полета. Случвало ми се е, сам се оправяш с хотели и всичко друго, но инак разходите ти ги възстановяват. В случая могат и да правят въртели, но може да се докаже, че метео-условията не са били екстремни, защото в дадения интервал от време има излетели самолети.

  39. 39 Профил на еко
    еко
    Рейтинг: 699 Неутрално
  40. 40 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2101 Неутрално

    Райънеър е ужасна авиокомпания.

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  41. 41 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    "Посолството прави опити да съдейства за намирането на бус на изгодна цена,"
    -- има хора които извършват това което е нужно, и хора които "правят опитит да съдействат".
    В България не само че преобладава втория вид, ама и само сред добронамереното малцинство. Останалите "активно саботират".

  42. 42 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3287 Неутрално

    секи 4ти км

    Несравними величини...
    Русия се грижи за своите граждани ;)

    Де е линията Бургас Москва и къде Рим ЕС

    До коментар [#14] от "lxg02562512":

    Ако беше България Еър, щеше да се вдигне такъв медиен вой и истерия, че ...

    Аз само не разбирам защо посолството требва да им помага, нали уж ЕС е едно общо пространство, нека си трошат главите като са такива големи европейци ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK