Българските транспортни фирми излизат на протест и плашат с блокиране на чуждестранни заводи

Българските транспортни фирми излизат на протест и плашат с блокиране на чуждестранни заводи

© Министерският съвет



Българските транспортни фирми излизат на протест на 16 и 17 май. Повод за недоволството им е предложеният от френския президент Еманюел Макрон Пакет за мобилност, който в момента се обсъжда в Европейския съюз. Това се разбра след среща в Министерския съвет между представители на бранша, премиера Бойко Борисов и транспортния министър Ивайло Московски.


Датите на протеста не са избрани случайно. Тогава в София се очаква да пристигнат лидерите или техни представители на страните в ЕС. От транспортния бранш уточниха на пресконференция след срещата, че недоволството им е насочено към европейското законодателство и именно заради това ще се проведе тогава.


Ако нареченият от тях "Закон Макрон" бъде приет, българските транспортни фирми уточниха, че може да блокират заводи, които са собственост на чуждестранни инвеститори, за да им покажат, че всеки в Европа има право да прави бизнес на територията на друга страна от ЕС. От бранша дори заплашиха с гранична блокада.




Част от заложените изисквания в Пакета за мобилност на Макрон са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите и 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел.


Борисов ще обсъди проблема с Макрон и Меркел


Проблемът ще бъде обсъден и на предстоящата среща на премиера Бойко Борисов с Макрон и германския канцлер Ангела Меркел. Тя ще се проведе в сряда и четвъртък. Министър-председателят е заявил пълната си подкрепа за българските транспортни фирми и лично е дал съгласие да проведат протеста. Борисов дори е обещал да осигури и среща с еврокомисаря по транспорт с представители на бранша.


"България може би е най-ощетената държава, ако този закон бъде приет. От 12 500 фирми, занимаващи се с международен транспорт, по-голямата част от тях ще фалират, а по-добрите ще се релокират в други европейски държави. Това може да доведе до нов тип миграция на български шофьори, които ще се насочат към страни, в които се предлага този пакет", заяви Христо Христов, който е собственик на фирма "Дискордиа".


От своя страна Ивайло Московски добави, че предстоят много тежки дебати, които вече били бламирани на ниво работна група в европарламента, тъй като на последното заседание френският представител демонстративно напуснал разговорите. Той каза още, че дори и да бъде приет въпросният план, той ще доведе до сериозни проблеми със счетоводството на фирмите.

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    Стига сте му клякали на Макрон, не виждате ли че е европейския Тръмп, само Франция го интересува.
    Ми и ние си имаме държави!

  2. 2 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1065 Разстроено

    Никога българинът няма да бъде адекватно заплатен за аналогичен труд с чужденеца.
    Това което правят нашите чесни превозвачи се нарича дъмпинг.
    Те другите страни ще намерят цаката на скотовете шофьори.
    Но нашите винаги ще работят за паница боб и кършей хляб.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    "...може да блокират заводи, които са собственост на чуждестранни инвеститори,..."
    Мумията на 200 годишният Маркс харесва това!

  4. 4 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 505 Любопитно

    Ако сте шофьори на камиони и с месеци не се прибирате в къщи , спите по кабините за 2 - 3 хиляди лева дали щяхте да протестирате срещу "закона Макрон".Това че ние не можем да си извоюваме по добри заплати и условия на труд , не значи че всички хора в ЕС трябва да водят нашият мизерен живот.

  5. 5 Профил на kmy56562160
    kmy56562160
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Предложените промени са изцяло в полза и в подкрепа на средностатистическия български тираджия. Единствено изискването за прибиране в собствената държава на всеки 3 седмици ми се струва излишно и дискриминационно. Все пак не всички сме географски разположени в центъра на Европа и това изискване ще струва доста допълнителни разходи на българския превозвач, сравнено с австрийския или германския например.

  6. 6 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1324 Любопитно

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Френски президент, България ли да го интересува.....
    Както ние искаме стоките които се продават в нашите вериги, да бъдат като техните, така и той иска условията на труд на нашите шофьори, когато са във Франция да бъдат като на френските. В момента имаме бум на нашите фирми, защото правим дъмпинг, осигуряваме ги на минимум, пести се от командировъчни, спят като арабски бежанци и т.н. Кой е прав е спорно, но исканията му са резонни, защото босовете на транспортните фирми гледам карат дори по-добри коли от френските шефове, но темата е доста дълга.

  7. 7 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Мда, нашите гешефтари пак реват. От секция с 32 апартамента, имаме 3.ма шофьори работещи зад граница. И тримата вече си живеят там, прибраха семействата, работят за чужди фирми, получават ПО-ГОЛЕМИ заплати отколкото от нашите "работодатели", ползват си всички законни почивки, обезщетения, плащания по тамошните закони и са предоволни. Всички са категорични, че никога повече няма да работят за нашите тарикати! Те това е, сега нашите гешефтари реват, защото още имат неграмотни, с купени и фалшиви книжки шофьори които да доят!
    Абе наши шофьори работят ли в Русия?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3884 Неутрално

    "Борисов ще обсъди проблема с Макрон и Меркел"

    Миналата година след като беше избран Макрон, посети БГ и постави точно този въпрос пред Борисов. Тогава можехме да се "опънем" а не да се тупа по-гърдите ББ колко е велик.
    Сега е поставил Московски пред "амбразурата" и ни лук ял и мирисал.

  9. 9 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    всички тези промени са много добри за българските шофьори ,само дето няма влак стрела ,както ни пожелаха последния път в Париж ,за да може за 4 часа да се добираме от София до Париж ,като си изпием сутрин кафето в София ,няма лошо да понапазаруваме по Шанз Ел Изе , но уви ,това е проблема .

  10. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1366 Весело

    Свободен пазар, а?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  11. 11 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2589 Любопитно

    До коментар [#7] от "chichka":


    . . . . . защото още имат неграмотни, с купени и фалшиви книжки шофьори които да доят . . .
    —цитат от коментар 7 на chichka

    С другите ти приказки съм съгласен,
    но случайно да знаеш или да си чувал през колко на брой изпита се явява един шофьор да добие категория С + Е, Д+Е, че и лиценз за международен шофьор или превозвач, а и лиценз за АRD ! ?
    На който и следващ изпит да се явиш,
    всичко на което си се явявал преди
    последния изпит ти се проверява !
    Това не е кат.В
    А и никой собственик не е луд да повери камион за стотици хиляди , че и стока в ръцете на неук шофьор!
    Няма как да се купят такива ни книжки, ни лицензи, ни сертфикати !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  12. 12 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Абе тези транспортни фирми да кажат първо на колко осигуряват шофьорите?

    Ако е на 500 лв и разликата я дават като командировъчни, не е ли това данъчна измама?

  13. 13 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    До коментар [#11] от "Чардо":

    Чардо, сега не е като по наше време!!!! Помисли, първа книжка можеш да получиш на 18 години, колко стаж и колко изпита са до най-високата категория и опасни товари? А на 20 г как млади турчета, неговорещи български се сдобиват с такива книжки? Това са кадрите на тези от снимката! В момента ако ДОИ имат право да издават книжка за космонавт..... по 1000 на месец ще са такива!
    Лек ден.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  14. 14 Профил на BloodSport
    BloodSport
    Рейтинг: 458 Неутрално

    ти искаш да го направиш човек, то иска да си остане скот

  15. 15 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    ДАИ

    Русия- проказата на планетата Земя.
  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    До коментар [#11] от "Чардо":

    значи преди години бълг. транспортни предприемачи се деляха да такива дето "ходят до Германия да си бият шофьорите" и такива дето не го правели.... интересно е да се види как стоят нещата днес.

  17. 17 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4656 Весело

    До коментар [#11] от "Чардо":

    Чардо, понеже имам известен опит от български тираджийски фирми в САЩ, ще ти кажа, че има случаи когато семейство пристига от България с професионални книжки, като жената никога не е карала камион, а мъжът е карал "Уазка" или нещо подобно, да не оставим че не знаят английски. При това с типично българска самонадеяност ти казват (по-точно мъжът) "И самолет да ми дадеш, и самолет ще карам!". Е, да, но жената накоято поверил един ден да кара към три сутрин, заспиващ от преумора, удари друг камион който изгоря заедно със стоката и щетите бяха над 300 хиляди. От една сръбска фирма шофьорът заспива и удря колона на мост на автострадата, щети за 150 милиона поради отклоняване на пътя и ремонт на моста (горкият шофьор загина).
    Та, аз самият съм за борбата с безсънието, случи ми се веднъж заспиващ американски шофьор на камион да ме притисне до стената на тунела под арката в Сент Луис една ранна сутрин, и той и аз се уплашихме здраво.

  18. 18 Профил на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Рейтинг: 496 Любопитно

    "България може би е най-ощетената държава, ако този закон бъде приет. От 12 500 фирми, занимаващи се с международен транспорт, по-голямата част от тях ще фалират, а по-добрите ще се релокират в други европейски държави. Това може да доведе до нов тип миграция на български шофьори, които ще се насочат към страни, в които се предлага този пакет", заяви Христо Христов, който е собственик на фирма "Дискордиа".

    релокират в други европейски държави ?!
    хайде бе, и ще плащате по ЛевЧе на Час ли ?!

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  19. 19 Профил на astra_explorer
    astra_explorer
    Рейтинг: 365 Неутрално

    Имам чувството, че след Европредседателството ни на Бай Суджук ще му викат в Европа вече Мистър Протест.

  20. 20 Профил на marion350
    marion350
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Нашите гешефтари искат да получават същите суми като западните предприемачи за извършен превоз, но да влагат по-малко пари за заплати, нови камиони, разходи за нощувки на шофьорите и т. н. И дори ще използват прецаканите шофьори да протестират. А тук някои даже ги подкрепят. Хаха, всеки народ си заслужава живота, който води.

  21. 21 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 266 Неутрално

    интересен казус.
    Това с блокирането на чужди заводи ще ми е интересно да го видя

  22. 22 Профил на marion350
    marion350
    Рейтинг: 259 Неутрално

    До един друг
    И защо да не може за 3 седмици да се закара товар до всяко място в Европа шофьорът да се върне в България?

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    Смешен плач на изедниците, собственици на фирми. В Европа не толерират мошениците както ги толерира ГЕРБ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    До коментар [#22] от "marion350":

    Защото въртят само в Европа на дъмпингови цени за сметка на здравето и заплащането на шофьорите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Пеевските медии вече разтръбиха,че правителството е подкрепило превозвачите и ББ "ще говори с Макрон..." - демек защитава се българския бизнес на пръв поглед. На втори поглед - защитава се сивия сектор , експлоатацията на шофьорите, пренебрегват се елементарни изисквания за безопасност .
    Европа не иска по пътищата си изморени , изнервени и миризливи водачи, които да предизвикват ПТП-та щото шефовете им не ги броят за хора.
    Къде са синдикатите, алоооу ? Не виждам новите правила да пречат на работника , виждам дисциплиниране на собствениците.
    И как няма мафиотското ни правителство да подкрепи местните дерибеи, те го държат на власт.
    Какво точно ще каже Баце на Макрон ?
    "Виж сега, тука едни ме натискат, не искат да плащат колкото Вас, кво толкова, че някой спи в кабинката и пи...е в канавката, пък и с жените си я се разбират , я не..... що да се връщат на 3 седмици , дай гратисен период , таман докато излезем от ЕС , пък после Вие си се оправяйте."

  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    До коментар [#25] от "attitude":

    Пишман войвода няма да си наруши рахатлъка !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Нашите тираджийски бизнесмени ако искат, нека правят курсове в Русия, в Турция, в Близкия Изток... пускат ли ги на тези пазари? Не ги пускат, или ако ги пускат ще им наложат да спазват тамошните правила.
    Е, и в Европа е същото - като искат да правят курсове във Франция и Германия, нека спазват правилата, които французите и германците си гласуват за техния си пазар.
    Като не щат - да возят от Карнобат до Лом (ако има какво).
    Не виждам как те ще кажат на Макрон по какви правила трябвало да се организира френския пазар за тираджийски превози.

  28. 28 Профил на cmx11486762
    cmx11486762
    Рейтинг: 284 Неутрално

    В България няма транспортна фирма,която да работи по правилата.Всички се осигуряват на минималните осигуровки ,не само шофьорите,останалото се плаща под масата.На тези в чужбина се плащат командировки,колкото реши БОСА. Не се разрешават синдикални организации. И ЗАЩО Е ВСИЧКО ТОВА. Всеки може да си отговори.Къде си г-н Борисов ,ти и възможностити на държавата.

  29. 29 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#27] от "Камен":

    Пълни глупости от неуки хора. Български фирми карат и в Турция, и в Русия и в страните от бившия соц. блок без проблем.
    "Европа е същото - като искат да правят курсове във Франция и Германия, нека спазват правилата, които французите и германците си гласуват за техния си пазар."
    Е това е чутовната глупост вече. В Европа Каменчо има общ пазар и "свободно движение на хора и товари". На французите и германците им харесва да подбиват цените на българските стоки, благодарение на този пазар, но не може нашите фирми да подбиват техните така ли? Леко лицемерно и нагло е.

  30. 30 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#25] от "attitude":


    Какво точно ще каже Баце на Макрон ? "Виж сега, тука едни ме натискат, не искат да плащат колкото Вас, кво толкова, че някой спи в кабинката и пи...е в канавката, пък и с жените си я се разбират , я не..... що да се връщат на 3 седмици , дай гратисен период , таман докато излезем от ЕС , пък после Вие си се оправяйте."
    —цитат от коментар 25 на attitude


    Интересно, във вашата фирма дали заплатите са френски? Ще се радвам да споделите.

    И изобщо, замисляте ли се,че всичко това са разходи, които транспортните фирми ще си калкулират към навлото към клиентите си, които пък ще го калулират към крайните потребители - т.е. към мен и Вас. А ако Вие натоварите камион за Холандия, например, и шофьорът Ви звънне и Ви каже, че са взломили камиона, докато той е бил на хотел да си почива? Дали тогава ще сте толкова духовит? Сигурно ще му кажете - нищо де, важното е , че не си мръсен, изморен и миризлив, имаше ли блокмаса за закуска, или беше континентална?

    Virtus est medium vitiis.
  31. 31 Профил на Я
    Я
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Много експерти тук нещо... Личи си, че половината от вас са виждали международен транспорт само на картинка. Цената на доставка се определя от поръчителя, не от изпълнителя. Ти може и да искаш да ти плащат 5 евро на километър като на един немец, но поръчителя е готов да ти плати 1 евро. Ако не си съгласен, бегай марш, има достатъчно кандидати да ти вземат мястото - дъмпинга не се прави от държави от ЕС, погледнете колко камиони с турски или босненски регистрации се движат из Европа и сами си направете изводите.

    Отделно идват пътните такси и такси за паркинг, застраховки на камион, на стока и на шофьор, които транспортната фирма си поема сама. Минимална заплата според местните закони се плаща така или иначе - справка Германия, където митниците проверяват цялата документация поне веднъж годишно.
    Ако трябва и на всеки три седмици да си прибираш шофьра я с автобус, я със самолет къде ще му излезе края? Кой от другите хора, които работят в чужбина, може да се прибира всеки три седмици вкъщи??

    Най-безумното в цялата история, е че няма условия да се вкарат тези промени - в Германия няма достатъчно паркинги на магистралите, шофьора и да иска да спи на хотел, а не в кабината, в повечето случаи уикенда няма места. Допълнително из цяла Европа повечето паркинги не са охраняеми - никой шофьор няма да си остави камиона и стоката доброволно без надзор!!!

  32. 32 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#25] от "attitude":
    Ще го обясня максимално простичко. Това, че ЕС иска шофьорите да извършват нормалната си седмична почивка от мин. 45ч. извън кабината на товарния автомобил, не е проблем финансово за работодателите. Проблемът е, че няма достатъчно хотели с паркинги за камиони, които да поемат този поток. И второто още по-важно е, че за тези 45 ч. стоката в камиона, която често струва стотици хиляди евра остава без надзор. И понеже в западните демокрации изоообщо не се краде, можете сами да си представите, какво ще се случи със стоките на товародателите. Който си мисли, че Макрон и компания го правят това за бай Ангел е много голям наивник.

  33. 33 Профил на marion350
    marion350
    Рейтинг: 259 Любопитно

    До Я
    Не знам кой е виждал и кой не е виждал международен транспорт, но мои роднини от години са тираджии и съм наясно с много неща. Не търсете оправдание за собствениците на транспортни фирми. Основното, което ги води, е неистовата жажда за печалба, която отива в скъпарски курорти, 5 луксозни автомобила в семейството, апартамент на любовницата..., но не и в модернизиране на автопарка или други бизнес инвестиции.

  34. 34 Профил на Dima Gromov
    Dima Gromov
    Рейтинг: 173 Неутрално

    А някой говореше за свободен пазар и равен достъп до заплащане,свободно движение на работеща силаТова може би не важи за ползвателите на второ качество храни и лекарства,не знам?Да не сме винаги на опашката,във всяка една организация,в която членуваме?Защо винаги моравата на французина е по-зелена от на клетия българин,въпреки че работи повече?

  35. 35 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#22] от "marion350":

    Камионите не могат да се въщат на всеки три седмици, защото икономиките, от които зависи движението в права и обратна посока на камиона не са симетрични. По-простичко казано, не може всяка седмица в България да се прибират по 5000 камиона, просто защщото нямаме достатъчно износ, за да бъдат натоварени обратно за западна Европа след това. Нещо, което френския бабофил го знае много добре.

  36. 36 Профил на marion350
    marion350
    Рейтинг: 259 Неутрално

    До 35
    Ясно... благодаря.

  37. 37 Профил на marion350
    marion350
    Рейтинг: 259 Неутрално

    А товарът не трябва ли да се застрахова?

  38. 38 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#33] от "marion350":

    В повечето големи и не толкова големи транспортни фирми в България /напр. Дискордия, ПИМК, Петко Ангелов и т.н/ автопарка е с до 3-4 годишни камиони.

  39. 39 Профил на Благовест Цветанов
    Благовест Цветанов
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Работодателите карат служителите си да протестират - това е същината на тази новина

    европеец
  40. 40 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 174 Неутрално

    Наивници. Тия на какво се надяват от този Борисов ? Не разбират ли, че е пълна трагедия и никакви интереси няма да защити. Този не смее да гъкне на Запада. Що мълчи като риба за Северен поток-2 ????

  41. 41 Профил на marion350
    marion350
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Явно истината е някъде по средата. :)

  42. 42 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#41] от "marion350":

    Да по средата е, както винаги :). Работодателите не ги купуват, за да се кефи шофьора, а защото за стандарт ЕВРО 6, заплащат по-ниски магистрални такси, а и са по-икономични.

  43. 43 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    Франсетата пробват какви ли не непазарни хватки, за да се опазят от конкуренцията, но всичко ще им е напразно.

    седеньето го зголемува задникот
  44. 44 Профил на Dima Gromov
    Dima Gromov
    Рейтинг: 173 Неутрално

    До коментар [#39] от "Благовест Цветанов":

    да защото на борсата ,работя няма!!,ти ако беше шофьор и ти спрат договорите ,кой ще уволниш първи-шефа ли бе,ай ти гении на чукотка?

  45. 45 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    До коментар [#2] от "dedoliben":

    Нарича се конкуренция, пич. Нашите са готови да вършат една работа по-бързо и евтино от разглезените немци, франсета и холандци, които искат да продават субсидираните си стоки на Изток, но не искат конкуренция оттам. И скот като тебе нарича шофьорите скотове? Тия хора на месец изкарват повече от тебе бе, глупендер.

    седеньето го зголемува задникот
  46. 46 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    До коментар [#27] от "Камен":

    В ЕС има единни правила и пазар и нашите отговарят на всички. И понеже са конкурентни и при заплати от 3-4 хиляди лева, им търсят цаката с непазарни методи като например това да спят в хотел (ако си наемат стая през AibBNB сигурно не се зачита. Кабините на новите ТИР-ове често са по-луксозни от разни крайпътни хотели, а и кой шофьор ще си остави камиона със стоката, или дори празен, без надзор? За два дена ще го налазят мигранти...

    седеньето го зголемува задникот
  47. 47 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Френските картофи само торове от Неохим, италианска паста с брашна от България, испански прасета с наши фуражи. И, разбира се, поне 80% български стоки в немските магазини. Да се погрижим и за родната икономика, мосю! Не са много конкурентните ни предимства. Нека подкрепим превозвачите ни!

  48. 48 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    До коментар [#35] от "encor3":

    Точно така е. Това, което се случва е, че Изтока превзема транспортния сектор на Запада при равни други условия и на Макарона това по някаква причина (втълпена от синдикатите, дето си искат социализма на Митеран) не му харесвало. И на нас някои френски стоки (примерно колите им) не ни харесват и ги отбягваме. Но не сме ги забранили.

    седеньето го зголемува задникот
  49. 49 Профил на Я
    Я
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#37] от "marion350":

    Товарът се застрахова винаги. Но това не спестява главоболията и най-вече разходите при една евентуална кражба или щета - полиция, адвокати, застрахователни фирми...в повечето случаи една такава процедура трае месеци и често транспортната фирма поема първоначалните разходи и чака после застрахователят да й възстанови сумата. И не става въпрос нито за 100, нито за 1000 евро, а за много по-високи суми.
    Шмекери винаги ще има, но големите български превозвачи, които возят в Европа са принудени да спазват високи стандарти - камионите са нови, защото с по-стари не могат да влизат из градовете, заплащането е на ниво и документите са изрядни, защото камионите се проверяват много често от чуждите митници и контролни органи. Глобите са солени, а възложителите не търпят немърливост, защото конкуренцията е голяма и винаги могат бързо да намерят друга транспортна фирма.

  50. 50 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#48] от "Пипера е много лют":

    Да и най-неприятното е, че използват проверяващите си органи (тип ДАИ), като рекетьори. Има случай на глобени цитирам "за предполагаемо нарушение" български камиони със суми между 1000 и 2000 евро, които не могат да се обжалват вече 2 години, защото няма излязло наказателно постановление. А няма излязло такова, защото в демократична Макронландия по закон няма срок за издаване на нак. постановление, за разлика от първобитна България.

  51. 51 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8546 Неутрално

    На няма седеммилионна България не са ли и много 12 500 фирми за международен транспорт. Защо чуждите превозвачи да са длъжни да пазят българските интереси.

  52. 52 Профил на marion350
    marion350
    Рейтинг: 259 Неутрално
  53. 53 Профил на marion350
    marion350
    Рейтинг: 259 Разстроено
  54. 54 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    До коментар [#51] от "Роси":

    Не са длъжни. Ние сме длъжни да не пляскаме доволно на франсетата. И 22 000 хиляди транспортни фирми на България са малко, ако така е решил пазарът. Но и едно Роси и е много...

    седеньето го зголемува задникот
  55. 55 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 944 Неутрално

    До коментар [#51] от "Роси":

    Знаеш ли колко производители на паста има в Италия?

  56. 56 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#30] от "Емо":
    На фирмата превозвач и плащат по европейски, нали. А заплатите на шофьорите са по български. Нашите бизнесмени дори финансова стабилност на фирмите си доказват с шмекерии, парите ги вкарват до взимането на лиценз , после гимнастики по ваденето им.
    Не можело да спят на хотел, щото щели да го окрадат. Товара е застрахован , нали. А ако шофьора е в кабинката ще уплаши ли крадците? Чувал съм как треперят да не ги докопат, не съм чувал някой да е слязъл и разгонил крадците.
    И защо шофьора да не се прибира на 3 седмици ? идва му смяна , той си хваща влака и всички са доволни. Аааа, не може, щото баламите намаляват и международни шофьори не достигат.
    И този бизнес реве за кадри, оставали на работа в чуждите фирми... камионите им престоявали в гаражите поради липса на водачи.... ами нека още ги третират като роби, пък скоро и те ще зареват за украинци и молдовци.
    Ако могат да се погледнат отстрани тези бизнесмени колко са жалки , възмущават се , че работника трябва да спи в хотел, че трябва да почива, че трябва да му се плаща....и това в 21 век. А синдикатите мълчат !!!!! Оглушително.
    Вижте разликата - западните държави искали да смачкат нашичките бизнесмени , като най-подло въвеждат минимално заплащане на шофьорите , искат да предпазят живота и здравето на водача, като му осигурят почивка в хотел, мотел,,,,изобщо като се отнасят към тях като към хора.
    Сега се вгледайте в нашите бизнесмени и смешните изявления на най-жалкия министър,който бг транспорта е имал - искат парите да оставят за тях, не им пука за хората.И го завяват нагло , подкрешяни от правителството.
    Аферим, ашколсун, машалла!

  57. 57 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Ни мой съ плашите! Скоро Шенкер( а и не само) ще изплякат автономните тирове и мноо шофьор ще требе се преквалифицира.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK