Една трета от българите намират за приемливи практики от комунизма, сталинизма и болшевизма

Една трета от българите намират за приемливи практики от комунизма, сталинизма и болшевизма

© Под тепето



Една трета от българите смятат, че някои неща от идеологиите и практиките на комунизма, сталинизма и болшевизма са приемливи. Все пак повече са хората, които изцяло ги отхвърлят – 44%, а 6 на сто пък изцяло ги приемат.


Мнозинство от 72% изцяло отхвърля идеологии и практики като нацизъм, фашизъм и подобни. В същото време обаче 12 на сто се съгласяват с опцията, че някои неща са приемливи, а 3% ги намират за изцяло приемливи.


Това са част от изводите от национално представително изследване на "Галъп интернешънъл" по повод 9 май – Деня на Европа.




Източник: "Галъп интернешънъл"

Източник: "Галъп интернешънъл"


"Галъп интернешънъл" се опитва да провери степента, до която тоталитарните идеологии и практики са възприемани. Въпросите са най-общи и целят единствено да покажат генералните нагласи, уточняват анализаторите.


Комунистическите елементи са в по-голяма степен възприемани в сравнение с нацистките - мнозинство от над половината от привържениците на БСП, респективно по-възрастните хора у нас, приемат частично левите тоталитарни идеологии и практики. Привържениците на националистически формации пък декларират нетърпимост към нацизма и фашизма, но при тях се усеща и малко по-висок дял на съгласни, че има и някакви приемливи елементи.


Източник: "Галъп интернешънъл"

Източник: "Галъп интернешънъл"


"Благосклонно настроените към тоталитарни идеологии у нас са малцинство, но дяловете им все пак не са за подценяване и могат да са основание и за тревога. Особено този на толерантно настроените към елементи от комунизма", смятат анализаторите.


Основният акцент на изследването е отношението на българите към Европейския съюз. Изводите са, че българите са подчертано проевропейски настроени и доверието в Европейския съюз се е възстановило в обичайните си нива, след като през 2016 г. е изглеждало застрашено.


В първите месеци на 2018 г. около и над 60% от българите споделят доверие в ЕС, докато недоверието се движи около около 30%.


Източник: "Галъп интернешънъл"

Източник: "Галъп интернешънъл"

Коментари (145)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7961 Неутрално

    Да не би дебилите да са почнали да намаляват?

  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7357 Неутрално

    Да не би дебилите да са почнали да намаляват?
    —цитат от коментар 1 на Роси


    Приемат заради носталгия по младините си. Ако се върне комунизма ще има само около 4-5% идиоти, които ще го одобряват!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Доста висок процент е 33%.
    Значи всеки трети е с отклонения.

  4. 4 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 619 Неутрално

    40 години индоктринация.

  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4344 Неутрално

    Ако с магическа пръчка се върнат в онази реалност, ще се разплачат на опашката за хляб...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2551 Неутрално

    Излиза, че за една трета от българите "45 години не стигат"!!!
    Който не е разбрал какво се е случило НИКОГА няма да разбере защо И сега живеем така- тъжно, неуспешно и кратко...

  7. 7 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    Значи, докато над 70% не вденат, че фашизъм, нацизъм и комунизъм, национализъм са еднакво вредни и неприемливи, все ще сме си в киреча.
    Всяка насилническа и мразеща доктрина е зло, без значение с какви лозунги се е поприкрила.

  8. 8 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Въпросите са неграмотно зададени. Комунизъм и болшевизъм е едно и също. Но защо там е сложен сталинизмът, при положение, че коренно се отличава от първите и даже физически унищожава представителите им?

  9. 9 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    Много е лесно да кажеш комунизма и да зачеркнеш всичко около него.
    Но не може.
    Това си е цяла система, с много недостатъци, с липса на свобода на словото, с липса на свобода за напускане на страната, с дефицит на стоки, със само една партия, с ограничаване на частната собственост и т.н. и т.н.
    Но има и положителни неща естествено.
    Е хората търсят и намират точно такива неща, тези които одобряват определени практики и детайли.
    Още повече, че с тях е преминала и голяма част от живота им.

  10. 10 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2551 Неутрално

    "...Комунистическите елементи са в по-голяма степен възприемани в сравнение с нацистките ..."
    Всъщност това е квинтесенцията на "резултатите" на кънчовците- очевидно указанията на Кремъл са да се акцентира върху тази опорка в момента!!!

  11. 11 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Прост народ - слаба държава!

  12. 12 Профил на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Рейтинг: 563 Любопитно

    Мда, "Галъп интернешънъл" на Андрей Райчев, Красимир Гергов и Кънчо Стойчев !
    как е обаЧе разпределението по възраст на допитваните ?

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  13. 13 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    необразован мат'рял, промити мозъци от пропаганда, изгладени като топка за билярд

    Birds of a feather flock together.
  14. 14 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Защо не кажат къде е държавата дето е "цъфнал" лееяният комунизъм и да си се преместят там , и , ако искат , свинеферми , или панаири на свинеферми да си направят !

  15. 15 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#1] от "Роси":

    не но и там си има градация :)

    До коментар [#11] от "olga_kokoshkina":

    ако погледнем различните статистики, става ясно, че нашият народ е най-прост

    Birds of a feather flock together.
  16. 16 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#9] от "НеКой":

    Няма нищо положително. Дори ти не си успял да дадеш пример. "Е има и положително ..." и кое е?

  17. 17 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#3] от "antikvarno":

    Пак добре , че не са онези 80%

  18. 18 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#16] от "Imeto mi":

    ако има нещо, то не е благодрение на комунистите а въпреки тях

    Birds of a feather flock together.
  19. 19 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    Според Кънчо и Андрюша. Т.е. няма нищо общо с истината.

    The best way to predict the future is to invent it.
  20. 20 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    Свинаря се ухилил на Шипка, като намерен портфейл.

  21. 21 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    Аз лично намирам за много приемлива и даже препоръчителна практиката, дето като се разбереше, че се мотае някое бездомно куче (за София става въпрос), идваше една камионетка, обикаляха двама чичковци квартала и докато не му сложат примката, не си тръкваха! И помияра повече НИКОГА НЕ СЕ ПОЯВЯВАШЕ!!!

  22. 22 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Е защо някой се учудва,че сме най бедната "държава" в Европа?
    Материала,материала.

  23. 23 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Много активни станаха напоследък от Галъп. Всяка седмица проучване, и то все едни такива .........странни! В последните рейтинги на политици, някак пропускат Радев!

  24. 24 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Направо си е добра новина, можем да приемем, че това са всички пенсии и някой и друг обикновен олигофрен. Нищо, до десетина години няма да ги има.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  25. 25 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    До коментар [#16] от "Imeto mi":

    Построени са пътищата, по които сега караме.
    Построена е голяма част от жп линиите.
    Същото и за сградния фонд.
    Абе няма смисъл сега да влизаме в детайли.

  26. 26 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3946 Любопитно

    Все пак мнозинството от анкетираните се обявяват против тези престъпни и кървави идеологии като нацизъм, фашизъм, комунизъм, маоизъм и т.н. каквото е и моето лично мнение.

    Радващ е още факта, че мнозинството българи имат доверие в ЕС! Така и трябва да бъде!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  27. 27 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#21] от "cristo_n":

    и това е благодарени на комунизма? В другите бели страни дето не са си имали комуизъм май също няма скитащи кучета. Ако сега има (напоследък са по-малко май) не е заради липсата на комуизъм

    Birds of a feather flock together.
  28. 28 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    До коментар [#8] от "von_seeckt":
    До коментар [#9] от "НеКой":

    Болшевиките може ли да млъкнете поне за малко?

    The best way to predict the future is to invent it.
  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3946 Любопитно

    До коментар [#7] от "Лелка":

    Добре казано Лелче! +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    До коментар [#25] от "НеКой":

    В Германия все още има пътища построени от Хитлер. И?

    The best way to predict the future is to invent it.
  31. 31 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#23] от "ralita68":

    Май не са само те. Активирани са доста хора.

    Birds of a feather flock together.
  32. 32 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Който е сложил ръка на ралото да не поглежда назад .( Библията )

  33. 33 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#25] от "НеКой":

    Мда по какво карат на запад, като не са имали комунизъм сигурно са в калта

    Birds of a feather flock together.
  34. 34 Профил на rsw37525595
    rsw37525595
    Рейтинг: 320 Весело

    До коментар [#16] от "Imeto mi":Построени са пътищата, по които сега караме.Построена е голяма част от жп линиите.Същото и за сградния фонд.Абе няма смисъл сега да влизаме в детайли.
    —цитат от коментар 25 на НеКой


    така е, не влизай в детайли, че разровиш ли ще се размирише и ще загорчи като отрова...

  35. 35 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Бих попитал "Галъп" как намира допирателни между "Деня на Европа" и идеологии доказали във времето своята непригодност по една или друга причина.Защо непрекъснато изправят хората едни срещу други с провокативните си социоизследвания.Дали от отговорилите има и 5% които могат да направят разлика между сталинизъм,болшевизъм,комунизъм и от друга страна;фашизъм,национализъм;и третото много удобно"ПОДОБНИ"?Манипулативни въпроси,импулсивни отговори,изкривена действителност!

    Мисълта ражда действието.
  36. 36 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    В поддържането на реда - практиките си работеха. :)

    Не говоря за дисиденти и политически противници. А за обикновените бандюги.

    Сега в момента всички реват за правата на престъпниците, а никой не гледа жертвите и как те се чувстват.

  37. 37 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    Доста висок процент е 33%.Значи всеки трети е с отклонения.
    —цитат от коментар 3 на antikvarno


    Неееее! Просто под "практики", се разбират много, ама много неща, а имаше и някои положителни, особенно на фона, на "българския капитализъм" от преди ВСВ!
    А и си спомнят хората, какви ТКЗС-та имаше, какви кравеферми с какви елитни животни имаше, и как после за 1 година всичко се разруши и унищожи, нормално е хората да си спомнят за някои полезни "практики"!

  38. 38 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    До коментар [#34] от "rsw37525595":

    Явно вие от детайлите отивате в цялото.
    А не говорехме за него.
    Но пък така е по-лесно, да кажеш че тези 28 години некомунизъм са само цветя и рози...

  39. 39 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    До коментар [#16] от "Imeto mi":Построени са пътищата, по които сега караме.Построена е голяма част от жп линиите.Същото и за сградния фонд.Абе няма смисъл сега да влизаме в детайли.
    —цитат от коментар 25 на НеКой


    Викаш преди комунизма хората са живели в пещерите и са ходели по кални пътеки. :)

  40. 40 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    Преди време бях писал тук един пример. Моисей цели 40 години обикалял пустинята с избягалите евреи, докато намерят Обетованата земя. Защо? За да умре и последният евреин, познал робство. И да остават само свободни хора. Така ще бъде и при нас. За да бъдем отново демократично общество, трябва да минат минимум 40 години, за да умре и последният комунист. Чак тогава ще оценим демокрацията. В момента живеем в едни време, когато младите демократични българи и старите комунисти все още съжителстват заедно. Но бъдещето е на младите. Искаме или не, естественият подбор и колелото на времето ще направят това, което ние пропуснахме през 1989 г.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  41. 41 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#36] от "realguru":

    Питал ли си се, как изведнъж се появиха толкова мутри за рекордно кратък срок, в нашето (пост) социалистическо общество?

    Birds of a feather flock together.
  42. 42 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    и това е благодарени на комунизма? В другите бели страни дето не са си имали комуизъм май също няма скитащи кучета. Ако сега има (напоследък са по-малко май) не е заради липсата на комуизъм
    —цитат от коментар 27 на Xumpomo name
    Не казвам, че е благодарение на комунизма. Казвам, че ТАЗИ практика от "времето на комунизма" в България беше положителна! И подобни спомени карат тези 1/3 да казват, че "някои неща са проемливи", а не че непременно одобряват Сталин и репресиите сращу хората.
    Просто въпросите, в това проучване, са изключително непрофесионално оформени и това е пълна излагация за Галъп!

  43. 43 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2811 Неутрално

    Не е проблемът че нямаше банани, коли и червен пипер. Проблемът е че народът се научи на мързел и крадливост.

  44. 44 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#39] от "realguru":

    ти мани, ами в някой бедни западни страни не са имали още съветска власт и комунизъм!

    Birds of a feather flock together.
  45. 45 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    Въпросите са зададени подвеждащо - би трябвало да има повече конкретика а не всеки да си мисли за различни практики, които дали са свързани или не с идиологията на съответните политически режими е друг въпрос. Примерно секуларизацията на държавата свързана ли е с комунизма?

  46. 46 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Но има и положителни неща естествено.
    —цитат от коментар 9 на НеКой


    хах, кои?

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  47. 47 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    До коментар [#30] от "EU defender":

    И. И значи, че не всичко при Хитлер е било зле.
    Което пък не значи, че Хитлер и партията му не са тласнали светът към най-голямата му катастрофа.

  48. 48 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#40] от "Lou":

    да бе, те не се възпроизвеждат, щото.

    Birds of a feather flock together.
  49. 49 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#20] от "О, ко ма напрай!":

    Свинаря се ухилил на Шипка, като намерен портфейл.
    —цитат от коментар 20 на О, ко ма напрай!


    Това май е на Бунарджика под Альошата.


  50. 50 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    Логично, много хора свързват комунизма с практики като - "безплатно", "равни" и прочие заблуди. Също така много хора, особенно в късна възраст, бъркат носталгията по комунизма с носталгията по младините си.

    А и какво да си говорим - за един индивид, който основно желае да живурка, при някакъв подсигурен минимум, комунизма си е една добра практика. За щастие обаче безплатен обяд няма и накрая всичко рухва.

  51. 51 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Преди време бях писал тук един пример. Моисей цели 40 години обикалял пустинята с избягалите евреи, докато намерят Обетованата земя. Защо? За да умре и последният евреин, познал робство. И да остават само свободни хора. Така ще бъде и при нас. За да бъдем отново демократично общество, трябва да минат минимум 40 години, за да умре и последният комунист. Чак тогава ще оценим демокрацията. В момента живеем в едни време, когато младите демократични българи и старите комунисти все още съжителстват заедно. Но бъдещето е на младите. Искаме или не, естественият подбор и колелото на времето ще направят това, което ние пропуснахме през 1989 г.
    —цитат от коментар 40 на Lou


    Какво си пропуснал 1989? Защо Мойсей умря преди да влезе в Обетованата земя?

  52. 52 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#40] от "Lou":

    Лошото е цикъла почна да се затваря, вече има доволно количество пъпчиви пубери, за които комунизма не е бил толкова лошо нещо...

    Ей ги и тия на снимката. Отрудени младежи, личи им образованието, житейския опит и професионалната реализация от далеч....

  53. 53 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2047 Гневно

    "В света съществуват идеологии като нацизъм, фашизъм и ПОДОБНИ."

    Социолози слагат думата "ПОДОБНИ" в анкета!!! И се иска от хората да изразят одобрение или неодобрение за нещо "подобно", но не конкретизирано...

    ПЪЛНА ИЗЛАГАЦИЯ ЗА ГАЛЪП!!!

  54. 54 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9486 Неутрално

    Висок процент са , но поне не са на 80%, както беше казал г-н Иво Христов.

  55. 55 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 188 Неутрално

    Ами доста хора сравняват практиките в соц. България с тези в демократичната България, в която общо взето е нормално да не се плащат навреме заплати, буквално собствениците да се подиграват на работниците, да ги цакат със социалното осигуряване, с отпуските и др. такива демократични практики. Свидетели сме как София се напълни с хора от провинцията, които не смеят да гъкнат срещу издевателствата срещу тях за да се се върнат на село да берат чушките.
    Какво да кажем за далаверите с ДДС, обществените поръчки, концесиите и акцизите ? Защо не се направи едно разследване за да се види какви варварски отношения царят в маса частни фирми ? Така че очаквайте огромната маса от хора да храчи социализма. Въобще темата социализъм не стои така елементарно както я представя това изследване. Защо напр. в изследването не са посочени практиките в българския социализъм ? Напр. отсъствието на безработица и своевременното плащане на заплатите ? Или наличието на държава в област като спорта - това доведе дотам, че на последната олимпиада преди падането на Желязната завеса в Суел, България да е на 8 място по медали. Сега държавата вече се оттегли, но при наличието на смешна икономика каквато е сега нашата икономика, естествено спорта яко пропадна. Да, по времето на социализма икономиката не беше някакъв връх, но държавата изливаше много пари в спорта. Друг е въпроса, че от него се правеше политика.
    Аналогично е състоянието на българската музика. По времето на соца възникваха маса групи и се появиха маса певци. Но всичко това малко или много стана със съдействието на държавата. След 1989 г. държавата се оттегли и къде е българската музика ??? Колко групи се създадоха ? Нека Кирил Маричков да каже колко албума издадоха "Щурците" по времето на комунизма и колко по време на демокрацията - нали непрекъснато говори как групата била подтискана ?!
    Доста повърхностно изследване и оттук глупави изводи.

  56. 56 Профил на Animals As Leaders
    Animals As Leaders
    Рейтинг: 558 Неутрално

    На бас, че тези 31%, които са (наужким) против ЕС, си скъсват дирниците да пътуват и да си правят селфита къде ли не, после се връщат тука и плющят против Европа и се оплакват колко нямали пари и т.н.

  57. 57 Профил на astra_explorer
    astra_explorer
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Защо не кажат къде е държавата дето е "цъфнал" лееяният комунизъм и да си се преместят там , и , ако искат , свинеферми , или панаири на свинеферми да си направят !
    —цитат от коментар 14 на aboto


    Примерите са безкрай-Сев. Корея, Куба, Бразилия, Венецуела, Ръша......

  58. 58 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3520 Весело

    До коментар [#36] от "realguru":

    В поддържането на реда -
    ====
    Ше ги търсите ония времена. ...... ама йок !

    Bukalemun
  59. 59 Профил на BIKER
    BIKER
    Рейтинг: 454 Неутрално

    бая дебил броди из родината ...орки

    БСП и ДПС вън от политиката
  60. 60 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    До коментар [#40] от "Lou":
    да бе, те не се възпроизвеждат, щото.
    —цитат от коментар 48 на Xumpomo name


    Точно!
    Не може да се успокояваме, че бабичките и дядовците ще измрат, защото те са оставили също толкова умствено осакатено поколение, на което са му набивали митове за освободителки, бай ти Тошо и куп други митове и легенди. Те може и да не си помислят да карат руска кола, да имат руски телефон или да ходят да следват или почиват в Русия, обаче след цял живот промивка на мозъка са почти същите чугунени дебили.

  61. 61 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 717 Весело

    Живях в соца и помня. Тогава взимаха и се пазеха отпечатъците само на престъпниците, а сега баш "демократа" москов започна да ги събира поголовно. Как да се оттървем?!?

  62. 62 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 771 Весело

    а иначе ако им настъпиш малко правата всичките ще са първи демократи :)

  63. 63 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    Нека тогава, тези, които приемат дори и някои "практики" от комунизма, да отидат да живеят в Северна Корея, Русия или Венецуела.Там ще са доволни и щастливи, нали?!И нека да кажат все пак, какво им харесва?Дали чакането по опашки за нещо, което са "пуснали" в даден магазин?Дори само думата пуснали е достатъчна да разтревожи всеки свободен чувстващ се човек, но не и тези, сякаш са пилци, на които им казват какво да ядат, пият и кога да спят.Или може би им харесва да им казват как да се обличат, колко да им е дълга косата и подобним наистина смешни забрани, в сравнение са лагерите и тормоза, през 45 години социализъм/комунизъм в България!
    Да вървят където си щат, ама всички тръгват на Запад, а най-вече децата на днешните патриоти и социалисти, а не в Москва или Пхенян, нали?!

  64. 64 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Това са няколко типа хора:
    1. Носталгици по отминалото детство/младост (накратко глупаци)

    2. Бивши старшини/милиционери/секретари на партията (от тези дето не са се добрали до куфарчетата на Луканов) или представители на привилигировани прослойки на които им е тъжно, че някога са били по-нагоре по социалната стълбица, а сега са на дъното или поне не са над огромната част от населението (накратко използвачи доили глупаците и тъжни че са ги изместили)

    3. Вечно недоволни - те щяха да са недоволни и ако комунизма се върнеше (накратко глупаци втори отбор)

  65. 65 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 576 Неутрално

    [quote#2:"lz2"][/quote]

    забравяте 10-15-те процента пряко облагодетелствани :)

  66. 66 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 936 Неутрално

    логично ...за една фасадна демокрация като българската

  67. 67 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    До коментар [#34] от "rsw37525595":Явно вие от детайлите отивате в цялото.А не говорехме за него.Но пък така е по-лесно, да кажеш че тези 28 години некомунизъм са само цветя и рози...
    —цитат от коментар 38 на НеКой


    Виж кои бяха на власт през тези 28 години и помисли защо е така?!Има-няма, се събират 5 години управление на СДС, когато влязохме в преговори за НАТО и ЕС, въведе се валутния борд, след хиперинфлацията при Виденов.4 години Костов и една Филип Димитров, преди това, който беше свален от ДПС, уж коалиционнии партньори тогава.Всички останали - БСП, цар, тройна коалиция и ГЕРБ - правеха поразии или просто "усвояваха" европейски средтсва, без нито една реформа да извършиха.И Костов затова е виновен за повечето хора, защото той бил съсипал промишлеността, но не си дават сметка, че тя бе съсипана още по времето на Луканов, нарочно и умишлено.Да не споменавам пък приватизацията - пак същото.
    Единствената вина на Костов е, че не посмя да изкара досиетата на светло и да си нямаме и днес подобни изненади.

  68. 68 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 306 Неутрално

    Мхм само да не се окаже, че под комунизъм визират „истЕнското" българско месо, което уж са папали преди 1989 г., защото то главно това са им аргументите що се касае комунизма и влиянието му тук. То така и не разбрах какво толкова му е специално на месото и млякото през соца, ама като го кусаш много по-рядко отколкото днес няма да съм изненадан да предпочиташ соц хранителните продукти. Не случайно засегнах темата за стомаха, която си остава завинаги на първо място в окаяните комунистически животи на излъганите промити мозъци, тъй като болшинството дори не разбират идеите на комунизма, болшевизма и прочие. Срещал съм хора, които се самоопределят като комунисти, ама са силно религиозни и са за частната собственост. Разбира се когато ги пита човек „Е добре тогава как си комунист?" те ще ти отговорят: „Ами просто смятам, че по бай ТошУво време беше по-добре".

  69. 69 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#25] от "НеКой":

    "Построени са пътищата .... - Половин магистрала ....
    Построена е голяма част от жп линиите - с максимална скорост 70 км/ч
    Същото и за сградния фонд - Панелка до панелка строени с безплатен труд.
    Абе няма смисъл сега да влизаме в детайли - Има защото за 45 години е направено минимума, за да същестува държава. Ако за това време бяхме в реална пазарна икономика нещата шяха да са в пъти повече и в десетки пъти подобре направени.

  70. 70 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    До края на прехода в пустинята остават още 12 години. Преди да станат 40.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    бая дебил броди из родината ...орки
    —цитат от коментар 59 на BIKER


    Например този в ляво на снимката с донецкото знаме.

    Gunter glieben glauchen globen
  73. 73 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1092 Разстроено

    Като чуя за СССР и сие и ми се придрайфва, веднага. Тази противочовешка държава не трябва да съществува на картата дори. Толкова мъка и трагедии пръсна по целия свят, че цивилизацията ни никога няма да може да се излекува изцяло.

    И някакви си жалки хорица жалят онова време?! Що за промит мозък трябва да си, за да харесаш каквото и да било от тогава? Онзи строй го харесват мързеливите, нагаждачите, лъжците, некадърните и т.н., и т.н., да не изреждам. Защото един честен и работлив човек никога не би се съгласил да го приравняват на друг, който е мързелив и лентяй, да не говорим за "други", по-отблъскващи качества на индивида, да получава същата заплата като него, да бъде "подсигурен" със същия размер апартамент и обзавеждане (евентуално).

    Няма как всички да сме равни, природата се е погрижила това да е така, затова и не може да съществува такъв строй, освен като утопия. Ма то и за това прозрение си трябва акъл, а от'де такъв у простичкия човечец...

  74. 74 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#68] от "Десен":

    като си гладен всичко е много по-вкусно, сега половината население са затлъстяли

    Birds of a feather flock together.
  75. 75 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    Нормално.След като 4/5-ти от българите сме дебили.

  76. 76 Профил на sarunka
    sarunka
    Рейтинг: 669 Неутрално

    това е изследнавану на кънчовци проводници на путиновата пропагадна. няма нужда от никакви коментари

  77. 77 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Доста хора по света харесват такива практики, стига да не им бъде сложен заклеймяващ етикет като "фашизъм" или "комунизъм".

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  78. 78 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    До коментар [#40] от "Lou":Лошото е цикъла почна да се затваря, вече има доволно количество пъпчиви пубери, за които комунизма не е бил толкова лошо нещо...Ей ги и тия на снимката. Отрудени младежи, личи им образованието, житейския опит и професионалната реализация от далеч....
    —цитат от коментар 52 на niakoi_si


    Абсолютно сте прав, колега. Има ги тези недоброкачествени израстъци в демократичното ни стебло. Но защо ги има? Защото цели 25 години никой не се сети да учи младите българи що е комунизъм и какви вреди е нанесъл на държавата, на българите. Но вече не е така. От известно време насам децата в училищата учат за онова време, учат за Белене, за доносите, за диктатурата. Учат за изрода Сталин, за масовите му убийства. И това обучение все повече ще се налага ВЪПРЕКИ опитите на някои партии в парламента да осуетят тази образователна програма.

    За съжаление децата на 90те и тези от 10те години на новия век нямаха тоя късмет. На всички тях не им бяха преподавани ужасите на комунизма. Тази детска наивна почва се оказа благодатна за бившите комунисти, които слухтяха зад стените, а сега се замогнаха и вече станаха бизнесмени. Именно те с техните носталгични пропаганди предизвикаха тази нова вълна от млади комунисти. Но за наше щастие повечето от тези съвременни комсомолци избягаха на запад и тук вече останаха само малки групи маргинали, които съвсем ще загубят влиянието си след 10 години, щом днешните деца пораснат.

    Комунизмът е страшен бацил, предава се по полов път, както каза един класик. За него няма лекарство, той е като херпеса - можеш да го държиш в ниски нива, безвредни, за да не вирее, но не можеш да го убиеш. Неговата почва е бедността и мизерията. Когато човек е беден, започва да мрази богатите. И да иска да им вземе парите, да ги накаже за тяхното богатство. В такива тежки времена човек губи доверието в демокрацията и се радикализира, припознавайки всякакви подобни социалистически пропаганди като справедливи, а авторите на тези пропаганди - за живи богове. И ето ви ги новите новинички комунисти. А бедни мизерстващи винаги ще има, затова и комунизмът е безсмъртен. Но ограничен в малки количества е безвреден. Точно това е нашата цел на всички демократични хора - да не допускаме отявлени комунисти да ни управляват и на пазим благодатните почви от тоя комунистически плевел

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  79. 79 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    "Нормално.След като 4/5-ти от българите сме дебили."

    Не е така. Просто историята на България след 1944 година не се изучава в училищата. И комунистите са против. Явно има защо.

  80. 80 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#70] от "palav_nik":

    До края на прехода в пустинята остават още 12 години. Преди да станат 40.

    Точно сравнение

  81. 81 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#73] от "Г.Е.М.":

    хехе то и тогава нямаше равенството, сина на партийния секретар получаваше тристаен апартамент, нищо че е ерген и, а "простосмъртния" - гарсониера, понеже е с жена и второ дете на път. Това е реален слуачай

    Birds of a feather flock together.
  82. 82 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Много е лесно да кажеш комунизма и да зачеркнеш всичко около него.Но не може.Това си е цяла система, с много недостатъци, с липса на свобода на словото, с липса на свобода за напускане на страната, с дефицит на стоки, със само една партия, с ограничаване на частната собственост и т.н. и т.н.Но има и положителни неща естествено.Е хората търсят и намират точно такива неща, тези които одобряват определени практики и детайли.Още повече, че с тях е преминала и голяма част от живота им.
    —цитат от коментар 9 на НеКой


    И кои точно са положителните неща? Да не кажеш само, че живота е бил много по-спокоен и че е нямало престъпност? Защото, тези мантри вече се изтъркаха.

    Въпросът е как се приоритизират правата и за кой, какво е важно да има като права в живота си.
    Ако иска да му е спокойно, защото някой друг му решава съдбата, решава какво да работи, не му позволява да пътува в чужбина, дава му по малко-колкото да не умре от глад...и това му е достатъчно- ОК.
    Но и това скотско мислене, отново е наложено от същия този комунистически режим.
    Аз лично, не виждам, ама НИЩО положително в комунизма.
    Може би единственото положително беше, че селяка от Правец не наложи в България същия режим като в С.Корея или Румъния.

  83. 83 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 628 Любопитно

    Как биха гласували българите (особено по-младите), ако вместо фашизъм бяха написали национал социализъм?

  84. 84 Профил на Иван   К
    Иван К
    Рейтинг: 2628 Неутрално

    За мен този резултат е добра изненада. Аз очаквах много по-грозни резултати.

    подпис
  85. 85 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#68] от "Десен":

    всички сме виждали идиоти

    Birds of a feather flock together.
  86. 86 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 772 Неутрално

    3. Вечно недоволни - те щяха да са недоволни и ако комунизма се върнеше (накратко глупаци втори отбор)
    —цитат от коментар 64 на johnniewalker


    Съвършено вярно! Даже подозирам, че са мнозинство точно тези.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  87. 87 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#61] от "ju.li":

    отпечатъците не са имали ресурс да ги събират, после кой ще ги обработва като не са дигитализирани...
    виж досиета, доноси и компромати са събирали и съставяли на воля.

    Birds of a feather flock together.
  88. 88 Профил на xefgo
    xefgo
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Касае се за онази една трета, която по божия воля в най-скоро време ще бъде прибрана някъде в небитието. ....Нещастните чугуни, животът им ей така премина безсмислено!

  89. 89 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#88] от "xefgo":

    наивно е да се мисли, че някакъв проблем ще изчезне сам. Тези чугини са възпитали други чугуни и чугунчета. Може и да се размножават.

    Birds of a feather flock together.
  90. 90 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Построили били пътищата .... наглостта на комунистическите изроди няма край!
    Как строяха пътищата? Хайде един очевАден пример.
    Столичният Булевард Цар Борис-III е павиран през далечната 1921година от трудоваците на Стамболийски. На обекта присъства 1(един) инженер - завършилият в Италия, герой и инвалид от войната, инж. Никола Кръстев. Я се вгледайте в двете средни платна на булеварда - почти сто години там няма ремонти, там се кара приятно! Краят на някогашния път за Владая личи съвсем ясно по средата на новодобавените през ранния соц две десни (половин) ленти. В новодобавената част въпреки ежегодните ремонти настилката е като юфка и там карането е наказание.
    Идете и вижте, идете и сравнете, поклонете се на тези наши дядовци, направили това съоръжение с лопати и кирки, с конски превоз на камъни и павета от Владая и с 1(един) парен валяк, с парче хляб и водица, варено яйце в джоба и люти чушки, работещи под слънцето чукащи и редящи камъни дори без работни ръкавици!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  91. 91 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 717 Любопитно

    До коментар [#87] от "Xumpomo name":

    ? Е, като дадем на "демократа" ресурс да му прощаваме всичко ли?

  92. 92 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Сегашният декан на Историческият факултет в СУ е кадър на ДС.
    С кадри на ДС е пълно в БАН. В телевизиите, в радиата, пресата.
    И това 28 години след нежната революция на меките китки от бившото СДС.

  93. 93 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2877 Неутрално

    За това Мойсей е обикалял пустинята 40 години...за да забравят, че са били роби...а ние като българи май ще ни трябват 100 за да се почувстваме свободни хора и забравим комунистическият гнет...

  94. 94 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3012 Неутрално

    До коментар [#15] от "Xumpomo name":

    "...ако погледнем различните статистики, става ясно, че нашият народ е най-прост" - каза хитрото пате.

  95. 95 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#90] от "Торбеш":

    ++++++++
    Поклон

  96. 96 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2241 Разстроено

    Доста висок процент е 33%.Значи всеки трети е с отклонения.
    —цитат от коментар 3 на antikvarno


    Не знам защо се изпускат тези 6%, за които "комунизма, сталинизма и болшевизма като цяло са приемливи"? Станаха 39% "с отклонения", от които 6% с особенно сериозни такива...

    Да не забравяме и 17%, които не са сигурни... Какво ги съмнява?

  97. 97 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#9] от "НеКой":

    Стигнах до "...ограничаване на частната собственост.." и разбрах, че не сте живял в онова време. Частна собственост при социализЪма и комунизЪма нЕма. Частниците са в Белене!

  98. 98 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2877 Неутрално

    До коментар [#88] от "xefgo":


    Касае се за онази една трета, която по божия воля в най-скоро време ще бъде прибрана някъде в небитието. ....Нещастните чугуни, животът им ей така премина безсмислено!
    —цитат от коментар 88 на xefgo


    Прав си...не могат да си простят или не искат да разберат, че живота им е бил гонейки една химера...и искат да объркат живота на децата и внуците си...

  99. 99 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#96] от "plamen_b":

    прав си, аз даже не си направих труда да чета резултатите на "статистиката", щото то всичко е ясно...

    Birds of a feather flock together.
  100. 100 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1780 Весело

    "Галъп интернешънъл" - Райчев&Стойчев
    :)))):)))):))))):))))):)))))))):)))))))))))))))))))))))))))))))





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK