България ще търси помощ от Португалия и балтийските страни за проблемите на превозвачите

България ще търси помощ от Португалия и балтийските страни за проблемите на превозвачите

© Анелия Николова



България ще търси помощ от Португалия и балтийските страни за решаването на проблемите на превозвачите, които недоволстват от предложения от френския президент Еманюел Макрон Пакет за мобилност, който в момента се обсъжда в Европейския съюз. Той засяга сериозно дейността на транспортните фирми, като от бранша предупредиха вчера, че приемането му може да доведе до миграция на много български шофьори към други държави в ЕС.


Министърът на българското европредседателство Лиляна Павлова заяви пред Би Ти Ви, че страната е постигнала успех с промените в директивата за командированите работници и именно заради това се надява да има успех и с този пакет от предложения, отнасящ се за превозвачите.


"Предстои по-тежката част от преговорите. Няма да е лесно да преборим Франция. Това решение се взима от квалифицирано мнозинство, а много от държавите вече го имат. Именно заради това ще търсим подкрепа от Португалия и балтийските страни", обясни Павлова.




Част от заложените изисквания в Пакета за мобилност на Макрон са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите и 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел.


От българския бранш на транспортните фирми обявиха вчера, че ще имат мирен протест на 16 и 17 май, когато в София идват повечето лидери на страните от ЕС. Недоволството им получи подкрепата и на премиера Бойко Борисов.


Павлова каза още, че именно тази среща в София ще бъде пикът на българското европредседателство. На нея се очаква да започнат същинските разговори за приемането на държавите от Западните Балкани в ЕС.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5495 Неутрално

    Проблемите на превозвачите не са проблеми на обществото, освен това са доста измислени , изопачени и преекспонирани.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8843 Неутрално

    Всяка страна си защитава интересите.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5495 Неутрално

    До коментар [#2] от "Роси":

    И нашите какви са в този случай като Държава ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Макрон иска шофьорите да получават повече, да работят по-малко
    и да почиват като хора.
    Българското правителство е против.
    Защо?

  5. 5 Профил на gil
    gil
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Приемането на този план щяло "да доведе до миграция на много български шофьори към други държави в ЕС." И заради това държавата се размърдала - а за лекарите, че мигрираха - държавата нищо не направи.
    Абсолютно са нормални мерките на Франция - настояват за човешки условия на труд, но нашите си иската да са си скотове

    "Днес някой седи на сянка, защото преди много време някой друг е посадил дърво"
  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    Подобни правила за командировъчни, хотели и т.н. действат на територията на Германия от януари 2015. Не знам защо превозвачите са се разврякали сега. Ще им се наложи малко да си намалят печалбите.

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5495 Неутрално

    До коментар [#6] от "EU defender":

    въпросът е защо ГЕРБ им уйдисва на мераците и им припява хорово ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10842 Неутрално

    Първо се съгласихте с Франция, сега ще поправяте грешката :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3688 Неутрално

    Слушах един бг министър, който в стил на Боко се възмущаваше, защо западните фирми принуждавали нашите транспортьори да купуват автобуси с легла, и да забраняват на шофьорите да спят в тях?
    Интересно слабичкото Лили по гарите ли спи, за да прави икономии на българския данъкоплатец?

  10. 10 Профил на tam17540965
    tam17540965
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#2] от "Роси":

    Всяка страна си защитава интересите.
    —цитат от коментар 2 на Роси


    "шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите и 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел."

    Нашите държавни интереси явно са шофьорите да спят с месеци по кабините камионите. Ма що не ги задължим да спят върху една дъска с пирони? Кво толкова?
    Я колко евра получават.

  11. 11 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 395 Любопитно

    Собствениците или шофьорите ше протестират? :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK