Религиозните общности притеснени от подготвените законови ограничения

Религиозните общности притеснени от подготвените законови ограничения

© Красимир Юскеселиев



Опасни, проблемни, притеснителни, страшни. Така представители на религиозни общности в България определиха подготвените законодателни поправки от трите най-големи парламентарни сили - ГЕРБ, БСП и ДПС, въвеждащи сериозни рестрикции за финансирането на вероизповеданията.


Внесените в петък миналата седмица изменения предвиждат държавна субсидия само за вероизповедания, към които принадлежи не по-малко от един процент от населението на страната, а това са православната църква и мюсюлманското вероизповедание. Ще се забрани получаването на дарения от чужбина, с които да се плащат заплати на свещенослужители. А всички дарения от хора или организации извън България, например за социални дейности, ремонти на храмове и благотворителност, ще трябва да минават през предварително одобрение от дирекцията по вероизповедания към Министерския съвет. Даренията от страната над определена сума също ще трябва да се декларират пред дирекцията.


Друга сериозна промяна ще е и на практика забраната за религиозни общности, които не обхващат над 1 на сто от населението, да разкриват духовни училища.




От католическата общност заявиха пред "Дневник", че са безкрайно изненадани и много загрижени от промените. "Не знам как да интерпретирам това решение, то напомня едни други времена от миналото, които се надявахме да са отдавна забравени", заяви епископ Христо Пройчев. И определи готвените изменения като опасни, страшни, тъжни, лоши.


Пройчев каза, че темата задължително ще бъде обсъдена на първото следващо заседание на националния съвет на религиозните общности. Всички сме загрижени, от години все повече властите акцентират на толерантността на държавата и между различните общности в нея, а с приемането на подобни законови поправки този образ ще бъде компрометиран, коментира епископът.


"А на въпроса дали ще можем да работим след тези промени - и аз не знам, засега не мога да кажа", допълни Пройчев.


Епископът напомни, че католическата църква е от векове в България и нейната социална дейност е силно изразена, като чрез дарения от България и чужбина се подпомагат множество дейности и инициативи в страната. Ако това бъде затруднено или преустановено, ще страда народът, коментира Пройчев. На въпрос дали биха се обърнали за съдействие към ръководители на католическата църква в чужбина Пройчев отбеляза, че католическите църкви из целия свят са едно цяло и се подкрепят помежду си.


Пройчев каза, че вече е говорил с дирекцията по вероизповедания към правителството и е получил обещание мнението на католическата общност да бъде чуто и да има конструктивен диалог, дебати и евентуални промени в готвените текстове.


От дирекцията по вероизповедания - структурата, отговорна за прилагане на закона, заявиха лаконично пред "Дневник", че биха могли да коментират текстовете едва след около седмица, когато се запознаят с тях.


В Главното мюфтийство все още проучват измененията и за момента не коментират текстовете. Оттам обаче уточниха, че все още е в сила споразумението им с турската страна, на базата на което получават дарения от Турция и с тяхна помощ плащат заплатите на имамите. Знаете какво е положението ни, промените сериозно биха затруднили дейността ни, заявиха от мюфтийството.


Председателят на протестантската общност Румен Борджиев, която, както и католическата общност, е малко под изисквания с промените 1% представителност, само каза, че следващата седмица измененията ще бъдат обсъдени от обединената евангелска църква и тогава ще има коментар.


От еврейската общност вече се консултират с юристи конституционалисти по измененията.


Говорителят на Светия синод на Българската православна църква Николай Георгиев уточни, че би могъл да изрази официална позиция на синода едва след като той се събере и обсъди темата. Но изрази притеснение, че промените ще затруднят административно свещениците и митрополитите, които събират и отчитат даренията, както и дирекцията по вероизповедания.


Георгиев постави и въпроса дали дирекцията ще може да задвижва и разрешава с необходимата бързина даренията и да ги обработва административно. Той даде примери с дарения от чуждестранни лица и църкви в кризисни за България ситуации. Злоупотребата със средства не би могла да отмени употребата, каза Георгиев и допълни, че евентуални подозрения за неправилно изразходване не би трябвало да водят до забрана за финансиране.


Георгиев коментира още, че принципът на равнопоставеност не може да зависи от това кой е малцинство и кой мнозинство. Не могат да се отнемат права на някого само заради това, че е малцинство, допълни той.


В отговор на въпрос дали православната църква, която се очаква да е най-слабо засегната от измененията, би подкрепила останалите вероизповедания, Николай Георгиев посочи, че е имало множество подобни примери. Ако останалите общности изявят аргументирано притесненията си, православната църква би защитила тяхна правдива кауза, смята говорителят на синода.


Единствената цел на промените е защитата на националната сигурност, който въпрос става все по-актуален в днешния свят, заяви пред "Дневник" Йордан Цонев - теолог и депутат от ДПС, една от партиите - вносител на промените. Идеята е да се ограничи безконтролното и неотчетно финансиране от чужди държави на различни общности в България, чрез които средства би могло да се постигне контрол и зависимост, допълни той. Да се въведе контрол от държавата при разходване на финансите и ясен поток на средствата.


Уж всички се разбрахме, че не трябва да се месят чужди държави, че това е пряк национален интерес, сега не разбирам отпора срещу измененията, каза Цонев. По думите му измененията са били обсъдени предварително от авторите им с представители на вероизповеданията в България и той не можа да отговори защо сега от тези общности реагират негативно и с изненада. Предположи, че потърсените от "Дневник" представители не са запознати, но други ръководители в общностите знаели за готвените поправки.


Единственото, което искаме да направим, е да забраним чужди държави да плащат на свещенослужители в България и по този начин да застрашават националната сигурност, заяви на няколко пъти Цонев. На въпрос как тогава вероизповеданията ще плащат на служителите си, той отбеляза, че те ще получават държавна субсидия за това. В същото време обаче поправките предвиждат такава субсидия да получават единствено православната църква и мюсюлманското вероизповедание.


"Не можем да си позволим да плащаме на всички, държавата може да спонсорира заплатите само на тези, които представляват по-голяма част от населението, също както е с партиите", заяви Цонев. Така и обаче не се разбира как останалите ще могат да плащат на свещениците си, след като няма да могат да използват за това дарения, а няма и да получават държавна субсидия.


Йордан Цонев отбеляза, че както и досега, от бюджета ще има средства за другите вероизповедания извън православната църква и мюсюлманите, но те отново ще минават през дирекцията по вероизповедания. Видно от финансови разчети за минали години и бюджета за тази година, тези средства обаче не са за заплати на свещеници и издръжка на персонал, а са основно за ремонти и строителство на молитвени домове.


Цонев каза, че според него дирекцията по вероизповедания ще успее да се справи с новите административни функции по одобрение и контрол на даренията. Същевременно той мислеше, че промените въвеждат уведомителен режим за даренията, а не че всички дарения от чужбина ще трябва да минават през предварително разрешение от звеното. Уведомителният режим е само за даренията от страната. Цонев не беше запознат и с ограничението, според което религиозни училища ще имат право да разкриват само вероизповеданията, представляващи над 1 на сто от населението.


"Ако има пропуски, ако има недомислици, лично поемам грижата да бъдат коригирани между първо и второ четене", пое ангажимент Йордан Цонев.

Коментари (128)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4612 Неутрално

    Сложен казус, но трябва да се защити интереса на държавата, без да се засегнат чувствата на вероизповеданията.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3225 Неутрално

    Няма защо да се притесняват вероизповеданията. България е доказала през вековете своята толерантност.
    За съжаление някой вероизповедания не са толерантни към България и се налагат коригиращи и дисциплиниращи мерки, като инстинкт за самосъхраниние и сигурност!!!

  3. 3 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 869 Весело

    Вържи попа, за да е мирно селото.

    No Pain No Gain
  4. 4 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 358 Неутрално

    дано се приеме закона, иначе разпасаното положение ще продължи...

  5. 5 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1804 Любопитно

    До коментар [#1] от "DDR":

    Държавата е светска!
    Какво значат тука някакви си религии??

    В Русия съм! В Русия съм!
  6. 6 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    Това е идиотско и наистина е същото като закона от 1949, който отнема образователната и социалната роля на църквата и особено удря по католическата и протестантските църкви.

  7. 7 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1804 Весело

    До коментар [#6] от "spiegel":

    Ами католиците и притестантите в България да правят дарения за църквите си!

    В Русия съм! В Русия съм!
  8. 8 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 525 Гневно

    Няма защо да се притесняват вероизповеданията.
    —цитат от коментар 2 на selqnin

    Има много причини за притеснение. След новите промени финансирането ще зависи изцяло от дирекция 'Вероизповедания'! Както евентуални държавни субисидии, така и външни дарения ще минават през тяхното одобрение. Така, ако от някое вероизповедание се изкажат критично към властта, ще видят пари на куково лято!
    Законовите промени са повече от глупави!!! Да не говорим, че се ползват данни за вероизповеданията, които не отговарят на реалното положение! Нима някой си мисли, че католиците и протестантите в България са под 1%?

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  9. 9 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 289 Весело

    Вчера си мислех, че Б.Б. е повлиян идеологически най-вече от Карл Май.
    Такива лица ще бъдат осъдени от историята. В период на тотална и неспасяема демографска криза, провокирана от три неща: лошо образование, лошо здравеопазване и липса на поминак, този дава за църкви.
    Дано доживея време да го видя изправен пред съд за това. И осъден.
    Сега по същество.
    Всеки дарител на църквата, независимо дали е чужд или наш, било то организация или частен такъв, дава с цел - политическа и/или икономическа.
    Няма възвишена цел, минаваща през религия.
    Или се "изчистват" образи, или се присвоява ценен за обществото ресурс.
    Това е. Останалото е "държавна лотария".

  10. 10 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 289 Весело

    Разследвайте поповете.
    Под носа на държавата се подвизава и разгръща нечиста организация.

  11. 11 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 525 Гневно

    Това е идиотско и наистина е същото като закона от 1949, който отнема образователната и социалната роля на църквата и особено удря по католическата и протестантските църкви.
    —цитат от коментар 6 на spiegel

    Изведнъж държавата вместо да прави мониторинг, ще стане ръководен финансиращ орган, от който зависи всичко! И всичко това, само за да не могат от Дианета да плащат заплатите на имамите! Покрай сухото ще изгори и мокрото!!!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  12. 12 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    Съгласен съм, само че трябва е да е за всички религии иначе се получава дискриминация.

  13. 13 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#8:"Amot"][/quote]

    Аз си мисля,че католиците и протестантите са под 1 процент.Всяка религия поотделно трябва да има вярващи поне 1 процент от населението,а не общо.Искаш да кажеш,че има 71 хиляди католици в България ли?

  14. 14 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    До коментар [#13] от "Мусаши":

    Ако говорим за "вярващи", се съмнявам дали в България има повече от 5 процента от източноправославна вероизповедание. Това че си сложил кръстче и си направил кръщене да ме извинявате, но не прави човека вярващ.

  15. 15 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4536 Неутрално

    До коментар [#5] от "Веселин Дечев":

    Държавата е светска!
    ========
    Аман от светски държави !

    Bukalemun
  16. 16 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Живеем в светска държава, в 21-ви век.

    Нямам нищо против религиозните общности, но е редно те да се съобразяват с държавата, а не обратното. Недопустимо е те да налагат своите възгледи на всички останали.

  17. 17 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2485 Неутрално

    "Уж всички се разбрахме, че не трябва да се месят чужди държави..."

    Чужди държави се месят и намесата е на високо ниво. Ограничения в такива намеси трябва да има, единственият въпрос е как.

    "През пролетта на 1990 г. се осъществява среща на високо равнище на офицери от КГБ и ДС, на която е решено сътрудничеството да продължи на „културния и религиозния фронт“. От този момент нататък почти всички български епископи, след получаване на църковно образование в България, се задължават да завършат в Москва. Паралелно на този процес върви кампания по представянето на Богословския факултет в София и новооснования с кипърски пари Богословски факултет във Велико Търново за икуменически и прозападни. Този конфликт избухва по време на разкола в БПЦ, при който една част от преподавателите заема страната на алтернативния синод. Днес обаче равносметката за образованието на висшия клир е следната: от 15 митрополити в настоящия Синод 10 са учили в Москва, а от бъдещите митрополити, които са епископи-помощници и игумени от 14, 12 са учили пак там. ..."

    Из "Руското влияние в БПЦ от промените насам" във Фактор

  18. 18 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#16] от "Vorknkx":

    Не, не живеем в светска държава. И стига вече с тоя 21 век. Отвратителен е.

  19. 19 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#5] от "Веселин Дечев":

    Няма такова нещо като "светска държава". Тези две думи просто са взаимно изключващи се.

  20. 20 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 723 Неутрално

    католическата и протестантските църкви.
    —цитат от коментар 6 на spiegel

    А православната кучета я яли, а?

  21. 21 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#3] от "tokkay":

    Вържи соросоида, за да е мирна държавата.

  22. 22 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    До коментар [#11] от "Amot":

    Предполагам, че зад оправданията с Дианета стои точно това - пълен държавен контрол и налагане на "правилното" православие в азиатско-путинската му изповедност.

  23. 23 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    Така е добре, поне на първо четене.
    Влиянието на Турция ще се намали чувствително, в същото време и мюсюлманите ще получават пари от бюджета.

  24. 24 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 289 Весело

    До коментар [#21] от "ygo11542256"

    Да не забравиш, ако ти потрябва нещо не попско, първо да свалиш расото и после да обръснеш брадата!

  25. 25 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4536 Любопитно

    До коментар [#19] от "ygo11542256":

    Няма такова нещо като "светска държава".
    ======
    Тава е нещо като табела...... зад която могат да се прикриват най различни форми на управление. .....
    Нека субекта да е светски , а не имиджа на държавата му....
    Първото е много по приемливо от второто ....
    При първото ..... губещ е един единствен индивид.
    А при втория случай , се налага цяла една социална доктрина , не винаги гарантираща духовните и материални изисквания на всички по отделно.

    Bukalemun
  26. 26 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 289 Весело

    До коментар [#16] от "Vorknkx":

    Тъпото е това, че глупав управник без поп не може.
    Иначе няма да е управник!

  27. 27 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 525 Любопитно

    [quote#8:"Amot"]
    —цитат от коментар 13 на Мусаши
    Аз си мисля,че католиците и протестантите са под 1 процент.Всяка религия поотделно трябва да има вярващи поне 1 процент от населението,а не общо.Искаш да кажеш,че има 71 хиляди католици в България ли?[/quote]

    По данни от преброяването 2010-та, на незадължителния въпрос за религия като католици са се определили близо 50 000. На друг незадължителен въпрос - за етнос, като цигани са се определили 300 000 хиляди. И на тези данни ли вярваш?

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  28. 28 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2485 Неутрално

    "А всички дарения от хора или организации извън България, например за социални дейности, ремонти на храмове и благотворителност, ще трябва да минават през предварително одобрение от дирекцията по вероизповедания към Министерския съвет."

    - Това може да е задължение на комисията по вероизповедания към НС, които да ползват и информация от специалните служби. Не е работа нито на правителство, нито на президент.

  29. 29 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4536 Неутрално

    До коментар [#23] от "НеКой":

    Влиянието на Турция ще се намали чувствително, в същото време и мюсюлманите ще получават пари от бюджета.
    ========
    Типично по комунистически !
    По същия начин на времето се появиха и корекомите......
    Под 1% от хората имаха право да пазаруват в тях , и то с цената на усилия и връзки. .....
    Та..... сега ще се появят и духовните "корекоми"......

    Bukalemun
  30. 30 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4388 Любопитно

    "Внесените в петък миналата седмица изменения предвиждат държавна субсидия само за вероизповедания, към които принадлежи не по-малко от един процент от населението на страната, а това са православната църква и мюсюлманското вероизповедание. Ще се забрани получаването на дарения от чужбина, с които да се плащат заплати на свещенослужители. А всички дарения от хора или организации извън България, например за социални дейности, ремонти на храмове и благотворителност, ще трябва да минават през предварително одобрение от дирекцията по вероизповедания към Министерския съвет. Даренията от страната над определена сума също ще трябва да се декларират пред дирекцията."

    Все хубави предложения, които подкрепям. Дано бъдат приети от парламента. А, че сектите (протестански и салафитски) са недоволни от тези промени е ясно... тахното външно финансиране ще бъде орязано поне, от което те ще изгубят.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  31. 31 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#29] от "eti mehter":

    Ми не може Турция навсякъде да се бута.
    По цял свят все така правите.
    Джамия, училище, заплата на имама и на даскала.
    И после политическа пропаганда.
    После обяснения, че щом сте мюсюлмани, няма как да не сте задължително и турци.
    После и обяснения колко лош е Гюлен например и колко добър да кажем Ердоган.
    После обяснения за кого да гласуваш и в своята си страна.
    Откъде на къде бе ще казваш на холандецът, немецът, българинът или немецът за кого да гласува.
    Нали си имаш държава, пропагандирай си там.

  32. 32 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#11] от "Amot":Предполагам, че зад оправданията с Дианета стои точно това - пълен държавен контрол и налагане на "правилното" православие в азиатско-путинската му изповедност.
    —цитат от коментар 22 на spiegel


    Именно. Никога на ДПС нямаше да им хрумне да подкрепят подобен законопроект, ако след раздялата с Местан не си бяха свалили маските и не се беше видяла истинската им русоробска същност! Сега идеята е да вкарат мюфтийството под свой контрол, без възможност за влияние на Дианета (което е добро във втората си част, но лошо в първата - никой не трябва да може да държи под пълен контрол едно вероизповедание). А православната клика печели от това, че католиците, протестантите и арменската апостолическа църква няма да получат официален статут. Не че народът ще види нещо от субсидиите - БПЦ и социална дейност са несъвместими понятия!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  33. 33 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4536 Весело

    До коментар [#18] от "ygo11542256":
    И стига вече с тоя 21 век. Отвратителен е.
    =======
    Този лозунг вече е наистина истеричен....
    Натрапената времева хегемония на човек над човека ......

    Bukalemun
  34. 34 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4388 Весело

    Дано доживея време да го видя (Бойко Борисов) изправен пред съд за това. И осъден.
    —цитат от коментар 9 на ruby: бог да храни поповете. Защо аз!!!


    От сега ти казвам, че няма да го видиш осъден за това, че Бойко помага на нашата БПЦ. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  35. 35 Профил на ngp41563007
    ngp41563007
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#15] от "eti mehter":

    религиозна държава - всяка мисъл и мнение различни от установените религиозни догми са ерес и се наказват. Светска/секуларна държава - има свобода на изповеданията, както и свобода да не изповядваш нито една религия.

  36. 36 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#32] от "Amot":

    Ми откъде пари за това вероизповедание?
    Ако не дава държавата, поне по-голямата част.

  37. 37 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4388 Любопитно

    До коментар [#23] от "НеКой":

    Да, и техните имами ще се обучават тук в България, а не в Турция или даже още по лошо в Египет, Йордания или КСА.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  38. 38 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 525 Гневно

    "А всички дарения от хора или организации извън България, например за социални дейности, ремонти на храмове и благотворителност, ще трябва да минават през предварително одобрение от дирекцията по вероизповедания към Министерския съвет."- Това може да е задължение на комисията по вероизповедания към НС, които да ползват и информация от специалните служби. Не е работа нито на правителство, нито на президент.
    —цитат от коментар 28 на plebs

    Не бива да е задължение на никого! За даренията режимът не бива да е разрешителен, а уведомителен - нека дирекция Вероизповедания разглежда кой на кого какво е дарил и при съмнения за нарушаване законите на страната да уведомява прокуратурата! Иначе на какво основание ще казват кой може и кой не може да дари? Хеле пък как ще ми забранят при смъртта си например да оставя всичко, което имам, на някое вероизповедание?
    В България е установен принципът за разделение на светското и духовното, а не на пълен контрол от светското над духовното!!!!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  39. 39 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4536 Любопитно

    До коментар [#31] от "НеКой":

    Кога се е бутала Турция , бе ?
    Не ме принуждавай да ти припомням , кои къде се бутат , без да ги искат...
    Точно обратното е..... във вътрешните работи на Турция се бутат...

    Bukalemun
  40. 40 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#38] от "Amot":

    Хаха, а за радикалните течения в мюсюлманството какво ще кажеш, да ги пускаме ли?
    А за това чужда държава да плаща заплати на български духовници нормално ли беше?

  41. 41 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 289 Весело

    До коментар [#33] от "eti mehter":

    Зачитането на човек от човека елиминира поробването на човеците от поповете през религията.
    Каква религия в 21 век. Я се събуди.

  42. 42 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 525 Любопитно

    До коментар [#32] от "Amot":Ми откъде пари за това вероизповедание?Ако не дава държавата, поне по-голямата част.
    —цитат от коментар 36 на НеКой

    Я ми кажи в колко и кои западни държави има държавна сусбсидия за религиите? Как там успяват без държавни пари, а тук не могат?

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  43. 43 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#33] от "eti mehter":

    Никога не съм разбирал това обяснение "21 век е" защо не можело или не трябвало да се прави това или онова. Какво значение има кой век сме? С какво 21 век се различава от 20-ти например? И кой си е присвоил правото да определя "правилата" на 21 век - какво може и какво не може в него? Та нали същите тези хора са либерални и "свободолюбиви"...
    А и по тази логика в 21 век не трябва ли например да не се водят войни, да се нападат суверенни държави и да се подкрепят терористични огранизации, и то именно от страна на "напредналия" и "цивилизован" свят на 21 век?

  44. 44 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4388 Гневно

    До коментар [#39] от "eti mehter":

    Твоята нова родина Турция се бута в България по време на наши избори например! И това беше доказано и документирано НЯКОЛКО пъти от нашите органи за сигурност и разузнаване!

    Но, не е само това, вие се бутате във вътрешните работи на нашите гръцки съседи и приятели, на Балканите (много активно в БиХ и Косово), в Сирия, в Ирак! Затова Етка, вашият луд тиранин с мания за величие не е харесван никъде в съседните на Турция държави!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  45. 45 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#39] от "eti mehter":

    Аз за другите държави не отговарям, намесват ви се големите, така е.
    Но както и вие не искате да ви мътят водата, така и ние тук.

  46. 46 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4536 Неутрално

    До коментар [#35] от "ngp41563007":

    . Светска/секуларна държава - има свобода на изповеданията,
    ========
    :)...... не си живял в светска държава и не знаеш.......
    Соца и комунизма са рай спрямо нея......

    Bukalemun
  47. 47 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#42] от "Amot":

    Ето ти линк и то от ваш, либерален соросоиден сайт бе. Много ме е гнус, но няма как.

    http://terminal3.bg/za-parite-na-drzhavata-i-religijata-v-evropa-i-po-sveta/

    В Белгия заплащането на свещениците е осигурено от държавата. Там става въпрос за всички религиозни лица начело на припознатите от държавата религии – католици, протестанти, израелити, англикани, мюсюлмани и православни. Всички те получават заплата, както и пенсия от държавата.

    В Германия и Дания основните религиозни общности също се ползват с публични средства. Специфичен данък от 8 или 9% се плаща например само от онези, които достигат бариерата на средства и които са били покръстени и не са се отрекли от религията си. В Германия църквите получават и директни субсидии, които се считат като компенсаторни за секуларизацията, за която като феномен се счита, че лишава църквата от по-голямата част от наследството ѝ и съответно намалява значително източниците на средства.

  48. 48 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4388 Весело

    Каква религия в 21 век. Я се събуди.
    —цитат от коментар 41 на ruby: бог да храни поповете. Защо аз!!!


    Хахаха... от нужда явно имаш ти Руби, защото точно в 21 век мнозинството хора на тоя свят са РЕЛИГИОЗНИ хора! Атеисти като теб са малцинство и явно още много столетия ще бъде така! Свиквай! ;-)

    https://www.deseretnews.com/article/865569092/Study-shows-large-majority-of-worlds-population-is-religious.html

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  49. 49 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4388 Весело

    До коментар [#48] от "Иво":

    ... нужда от събуждане явно имаш ти Руби * ....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  50. 50 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#35] от "ngp41563007":

    Глупости. Именно в светските държави хората са ограничавани, и им се налага един определен, светски възглед за живота, и който не се съобразява с него, бива ограничаван.
    В почти всички светски държави религиозните хора са тормозени по един или друг начин.

  51. 51 Профил на mi6kro
    mi6kro
    Рейтинг: 405 Неутрално

    Напълно профански предложения за регистрираните регилиозни общности.

    Цонев, какво предлагате за контрол над НЕРЕГИСТРИРАНИТЕ и СЕКТАНСКИ движения?????
    Това са по-спешни промени!!

    Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбина
  52. 52 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Най-добре да се направи като в Белгия и всички да са доволни.

  53. 53 Профил на Аз
    Аз
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Някой журналист може ли да се поразрови и да даде статистика каква е сумата на даренията от чужбина, които получават божите служители последните години?
    В закона е предвидено да получават от нашите данъци по 70 милиона на година, но изведнъж всички наскачаха!?!?

  54. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9043 Неутрално

    За България не по-малко опасни са и безбройните русофилски организации.
    Що се отнася до даренията на религиозните общности, тях ги получава главно мюсюлманското вероизповедание.

  55. 55 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4536 Любопитно

    До коментар [#43] от "ygo11542256":

    ? И кой си е присвоил правото да определя "правилата" на 21 век - какво може и какво не може в него?
    ======
    Има едни такива .....
    Всъщност този девиз е издиган от либерал/хуманизма.....
    Либералното и хуманизма , по отделно не са вредни .... но тяхното сливане и обединение (както става днес,) , е провокативно и духовно класово експлоатиране на духа над духа.....
    Тази нова форма на конфронтация е безкръвна и модерна , но тя води до нови и непредсказуеми резултати на сблъсъци. .... вече болезнени....
    Затова. .... когато някой те види да ходиш в даден малитвен храм и да се помолиш , почва да те пита подигравателно ...... в кой век си !
    Така че ..... кой е как ще финансира едно вероизповедание , не е проблем, а детайл .
    Проблемите са други. ....

    Bukalemun
  56. 56 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4536 Любопитно

    До коментар [#50] от "ygo11542256":

    Именно в светските държави хората са ограничавани
    ========
    Но мотива трябва да е много мощен..... нещо силно и свято , оправдаващо всички малтретирания и мизерии !
    Например заветите на някой национален герой , който непременно трябва да е умрял , защото ако е жив , вероятността той да обвини пазителите на тия завети , е голяма. .....
    Те героите затова ги обявяват за такива , защото са мъртви.... за да им използват идеалите по своя си начин.

    Bukalemun
  57. 57 Профил на qxz10563015
    qxz10563015
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#50] от "ygo11542256":

    Ох, горкия. Кой и как те ограничава в България например? Никой не те спира да изповядваш религията си, даже държавата ви реставрира храмовете, дава субсидии и не ви иска пари за данъци. Всеки религиозен празник е официален почивен ден. Ако все пак се чустваш преследван или ограничен, значи си много малък, аз например не съм толкова малък, че да се обидя, когато дядо Поп каже, че без страх от Биг Брадър няма морал и т.н. Така, че разбих мита, че религиозните хора са преследвани.

  58. 58 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#11] от "Amot":

    Точно така, смисъла е да се прекъсне практиката чужда държава да финансира религии с значим брой последователи в България. Нашата държава ще финансира заплатите на тези духовници, нашата държава ще финансира висши духовни училища където ще се преподава по програми одобрени от нашата държава. Другто са детайли които ще се доработят така че малки но толератни общности, които не представляват проблем като католици, протестанти и сие да продължат да работят без проблеми.

  59. 59 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1804 Весело

    До коментар [#8] от "Amot":

    "Така, ако от някое вероизповедание се изкажат критично към властта, ще видят пари на куково лято!"

    Ама чакай, те вероизповедания ли са или политически партии?

    В Русия съм! В Русия съм!
  60. 60 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#13] от "Мусаши":
    Според последното преброяване "католическото вероизповедание са посочили 48 945 души, протестантско - 64 476 души, съответно 0.8и 1.1% от отговорилите."
    http://www.nsi.bg/sites/default/files/files/pressreleases/Census2011final.pdf
    Не зная защо в статията се твърди, че и протестантите са малко под 1%, единственото, което се сещам, е да включват и неотгворилите. Отделен въпрос е, че няма такова нещо като протестантско вероизповедание - в световен мащаб това са около 35 000 (регистрирани) отделни и напълно самостоятелни деноминации, а в България вероятно са стотина.

  61. 61 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1804 Весело

    До коментар [#15] от "eti mehter":


    "Аман от светски държави !"

    Отивайте си в Сауди Арабия тогава!
    Границите вече са отворени!

    В Русия съм! В Русия съм!
  62. 62 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 951 Неутрално

    До коментар [#1] от "DDR":

    Казус? "Казус" означава съвсем друго. Тук се появява някакъв законопроект и всява съвсем оправдан смут. Това не е казус, това е преднамерена провокация, с цел отклоняване на внимание от корупцията.

  63. 63 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4599 Неутрално

    Единствената цел на промените е защитата на националната сигурност, който въпрос става все по-актуален в днешния свят, заяви пред "Дневник" Йордан Цонев - теолог и депутат от ДПС, една от партиите - вносител на промените. Идеята е да се ограничи безконтролното и неотчетно финансиране от чужди държави на различни общности в България, чрез които средства би могло да се постигне контрол и зависимост, допълни той.
    —цитат от коментар 1 на DDR


    Е защо тогава изобщо се спира, а не се контролира ?
    Да се следи кой дарява, за какво дарява и дали дареното отива по предназначение, а също и колко се дарява. Това са все неща които един финансов контрольор би могъл да следи.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  64. 64 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4599 Неутрално

    До коментар [#23] от "НеКой": Влиянието на Турция ще се намали чувствително, в същото време и мюсюлманите ще получават пари от бюджета.========Типично по комунистически !По същия начин на времето се появиха и корекомите......Под 1% от хората имаха право да пазаруват в тях , и то с цената на усилия и връзки. .....Та..... сега ще се появят и духовните "корекоми"......
    —цитат от коментар 29 на eti mehter


    Опитът ти за сравнение е не много глупав и некадърен!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  65. 65 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    Няма вяра, всичко е пари. Да се орежат субсидиите на тези оядени паразити и да разчитат само на подаяния от паството си. Да видим тогава колко им е тежестта в обществото и как ще заработват хляба си.

  66. 66 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 289 Весело

    "Чувам и силни упреци като тези: „безбожници“, „гадни атеисти без морал“. Сякаш моралът е нечий монопол - включително на мутрите-биячи, накичили се със златни кръстове, и на поповете с ролекси, които си позволяват да назидават и проклинат всеки несъгласен с тях."

    ИСТИНАТА - В ДОЙЧЕ ВЕЛЕ!
    http://www.dw.com/bg/проблематична-идея-българският-данъкоплатец-да-издържа-църквата/a-43714247

  67. 67 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    Честно казано, не виждам защо трябва да се субсидират от държавата определени вероизповедания. Нали сме светска държава. Колкото до контрола върху чуждото финансиране на вероизповеданията, такъв трябва да има и то много строг.

  68. 68 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4536 Весело

    До коментар [#61] от "Веселин Дечев":

    Отивайте си в Сауди Арабия тогава!
    =======
    Ти май си от ония гонещите .... :).... дето все гонят ,а после първи се оплакват ,че държавата оредявала от към хора .....
    Кого гониш и откъде гониш ?
    Съвземи се ..... :)

    Bukalemun
  69. 69 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    Все пак нека да си прпомним великия Джордж Карлин
    Религията е убедила хората, че има един невидим бог на небето, който те наблюдава какво правиш вески ден, всеки час и всяка минута. Този невидим Бог има един списък с 10 неща, които не трябва да правиш, и ако направиш само едно от тези неща, той има едно специално място за теб с огньове и лава , пушеци, мъчения и страдания, където да те измъчват, горят и да ти причиняват болка и страдания завинаги до края на времето. Но Той те обича! И му трябват пари!

  70. 70 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    До коментар [#65] от "proza":

    Никак, ще си умрат от глад, кретат някак си щото си приписват, че огромен процент от българите са православни християни. Но всъщност много малко от тези "православни християни" се свързват с порочната организация българска православна църква и малко хора биха давали от средствата си за тази организация която не привлича нито с някакво дълбоко духовно знание, нито със кой знае каква социална дейност.

  71. 71 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 525 Весело

    До коментар [#47] от "ygo11542256":
    Много ми харесва избирателното ти цитиране. В 45 страни от Европа няма държавно финансиране на религиите, но ти успя да посочиш три, в които има и то по много по-справедлив и недискриминационен модел от предложения в Бг. Комунистите, откакто станахте православни, всичко цитирате както Дявола Евангелието!!!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  72. 72 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Нашата държава ще финансира заплатите на тези духовници, нашата държава ще финансира висши духовни училища където ще се преподава по програми одобрени от нашата държава.
    —цитат от коментар 58 на m17

    Това е мотамо дефиницията за държавно контролирана религиозна индоктринация! Честито! И не ми се мисли, колко ти е акъла, ако тази идея ти допада!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  73. 73 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#56] от "eti mehter":

    В Европа и на Запад също има много "хубав" мотив - либералната демокрация, човешките права, свободата на мисълта и тем подобни глупотевини.

  74. 74 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Тотално погазване на Конституцията. Всеки закон трябва да има предмет. Какъв е тук- да се намеси държавата в едни самостоятелни организации? Утре може да си напише закон да ходи по домовете да прибира сиренето с палмово масло. Търсениет ефекти и сега могат да се осъществят по НК. Истината е, че Църквата има имоти, които нашите "бизнесмени" искат да приберат, до там дойде работата. Щом ще се контролира и ще се правят обществени поръчки от държавата, значи ще има и обвинения в корупция, влачене на попове с белезници по време на литургия, и други мерзости. Не забравяйте кой са ни политиците в момента- Буда, Данчо Ментата и Волен Галерията-все "духовници" по дълбокото крадене.

  75. 75 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#71] от "Amot":

    Цитирането ми беше примерно. Статията в анал 3 разбира се е непълна. В Гърция, Румъния, Хърватия, Кипър, Полша, Турция, Финландия, Норвегия също със сигурност знам, че има субсидии за религиите, или държавата плаща заплати на свещенниците. За други държави нямам информация. Аз не говоря на изуст. В статията се говори и за Италия, Испания, части от Франция...

  76. 76 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Това е идиотско и наистина е същото като закона от 1949, който отнема образователната и социалната роля на църквата и особено удря по католическата и протестантските църкви.
    —цитат от коментар 6 на spiegel


    Най-вече!
    Това е в угода на войнстващата русофилия! От няколко години БПЦ счита Католическата и протестантската църква за сектантски, еретически, и дори отказва църковен брак с хора от 2-те църкви.
    В угода на войнстващото руско православие. Нова форма на евроскептицизъм.

  77. 77 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Закънът се пръкна след посещение на Решетников.

  78. 78 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 723 Неутрално

    ИСТИНАТА - В ДОЙЧЕ ВЕЛЕ!http://www.dw.com/bg/проблематична-идея-българският-данъкоплатец-да-издържа-църквата/a-43714247
    —цитат от коментар 66 на ruby: бог да храни поповете. Защо аз!!!

    Ей, ама ти си била наистина голяма шегаджийка.

  79. 79 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#76] от "shumkar":

    Няма нищо общо с това- влизат в църквата с ДАНС- обществени поръчки, парички те ще ги пипват първи и т.н. А освен това контрол на всяко ниво на свещенство и вярващи.

  80. 80 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4036 Неутрално

    [quote#76:"shumkar"][/quote]
    "...Нова форма на евроскептицизъм...."
    Зад което твърдо стоят "проевропейците" (милиционерите) на ГЕРБ

  81. 81 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 525 Неутрално

    "Чувам и силни упреци като тези: „безбожници“, „гадни атеисти без морал“. Сякаш моралът е нечий монопол - включително на мутрите-биячи, накичили се със златни кръстове, и на поповете с ролекси, които си позволяват да назидават и проклинат всеки несъгласен с тях."ИСТИНАТА - В ДОЙЧЕ ВЕЛЕ!http://www.dw.com/bg/проблематична-идея-българският-данъкоплатец-да-издържа-църквата/a-43714247
    —цитат от коментар 66 на ruby: бог да храни поповете. Защо аз!!!


    Мерси за линка! Много силна статия на Ясен Бояджиев!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  82. 82 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1288 Любопитно

    Най-голямата група в България са атеистите,а за тях е предвидено да са донори на най-различни измишльотини.Не е малка и групата на пишман православните християни,които се самоопределят като такива,а всъщност практикуват езически обичаи като баене против уроки,леене на куршум,правене и разваляне на бели и черни магии,ръсене със светена вода за здраве и на захар против лоши прокоби,молебени за дъжд и за спиране на дъжд,астрология,нумерология,телевизионни,мобилни и настолни ясновидки,нестинарство,тричане на кучета,ползване "здравословните" съвети на различни откачалки,гостуващи в едно ТВ предаване,където дори имаше "лечение" с ток от мрежата.
    Гаврата тук е всички да платим за да поддържаме заблудите у хората.
    В добавка,и при пишман мюсюлманите не е по-различно.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  83. 83 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Извикват попчето бедно в ДАНС и казват: три торби цимент си присвоил- Дюлгеров те видял. Айде сега казвай какво каза на изповед баба Гицка. Или в кауша, като Иванчева.

  84. 84 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#21] от "ygo11542256":

    Ако под соросоид се разбира партийния секретар, съгласен съм.

    No Pain No Gain
  85. 85 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4036 Неутрално

    До коментар [#15] от "eti mehter":"Аман от светски държави !"Отивайте си в Сауди Арабия тогава!Границите вече са отворени!
    —цитат от коментар 61 на Веселин Дечев


    не се прави на ударен! Тук става дума за католическата и протестантската църква в България, най-разпостранените в ЕС.

  86. 86 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#81] от "Amot":

    Навремето следеше ли кой ходи на църква? Донасяше ли на който трябва?

  87. 87 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Сега хората се събират, строят си църкви , кухни, със свои средства и труд. Закона ще каже- НЕ МОЖЕ- държавата ще дава обществена поръчка. А си построил нещо, а затвор. Ще трябва да искаш разрешения, молби, прошения- КОРУПЦИЯ. Кой дава парите? А? А за нас? Може направо да изчезнат от Министерския съвет.

  88. 88 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4599 Неутрално

    До коментар [#23] от "НеКой": Влиянието на Турция ще се намали чувствително, в същото време и мюсюлманите ще получават пари от бюджета.========Типично по комунистически !По същия начин на времето се появиха и корекомите......Под 1% от хората имаха право да пазаруват в тях , и то с цената на усилия и връзки. .....Та..... сега ще се появят и духовните "корекоми"......
    —цитат от коментар 29 на eti mehter


    Прекаляваш с "оплакванията" си!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  89. 89 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Църквата и държавата са разделени по Конституция и това е гръбнакът на духовните свободи. В известен смисъл Църквата е частна организация. С този закон тя си остава частна, но Денчо Ментата вече ще й организира строителството, Вероизповеданията ще благославят даренията. А то си има закони за всичко, ако е притеснението за някаква радикална дейност.

  90. 90 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4599 Неутрално

    ...Ти май си от ония гонещите ....
    —цитат от коментар 68 на eti mehter


    А ти си от онези дето като го пуснат в коридора той си мисли, че може да се метне направо в спалнята!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  91. 91 Профил на tam17540965
    tam17540965
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#3] от "tokkay":

    Вържи попа, за да е мирно селото.
    —цитат от коментар 3 на tokkay

    Стар османо-турски принцип. Разширен от комунягите, които за да не ги вързват направо туриха ченгета за попове и мюфтии.
    Дай сега да видим и вносителите.
    ГЕРБ, БСП и ДПС,

  92. 92 Профил на cintaksis
    cintaksis
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Направо си пишат закон за Антихриста. Няма какво да се заблуждаваме.

  93. 93 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    Какво е това детско разделение: от една страна "православие" а от друга "мохамеданство". Едното е течение вътре в христианството, а другото е религия.
    Значи или боравим с категории религии "християнство" и "мохамеданство" или и в двата случая ги разделяме на "правилни" и "неправилни" течения, примерно "православие" и "еди каква си форма на шиитството".
    Иначе излиза че в християнството може само еди какво си, а в мохамеданството всички клони и секти са ОК.
    Безумничко, некък си.

  94. 94 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#72] от "Amot":

    Къде видяхте задължително религиозно образование ака "религиозна интоксикация" ?!? Става дума за държавно финансирано и контролирано образование на духовниците, които после проповядват тази религия след обикновенните последователи. И смисъла е да се прекъсне влиянието на екстремиски религиозни течения, които не са традиционни за нашата държава. И какво общо има моя акъл, аз съм атеит, нямам нужда от вярата в свръхестествени явления. Но понеже има такив хора и една част от тях създават проблеми, има нужда да се вкара ред в тази сфера. От моя гледна точка ползата е че се намалява вероятноста мен или мой близки да ги гръмне някои религиозен фанатик, попаднал под влияние на духовник завършил в Саудутска Арабия.

  95. 95 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#82] от "Майндърбайндър":

    Струва си да платим за да се предпазим от религиозни фанатици и екстремисти.

  96. 96 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 330 Неутрално

    От еврейската общност вече се консултират с юристи как да продадат на останалите религиозни общности нови членове, така че да надхвърлят 1%. :)))

  97. 97 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#7] от "Веселин Дечев":

    и православните...
    а всички дарения над 5 лв трябва да се отчитат - поименно :)

    Birds of a feather flock together.
  98. 98 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#68] от "eti mehter":

    ти сигурн ли си че не си гюленист я докладвай :)

    Birds of a feather flock together.
  99. 99 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Още по строги мерки трябва, ислямът ни залива !!!

  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK