Министерството на финансите ще отпусне 20 млн. лева на БДЖ, за да не фалира

Владислав Горанов

© Цветелина Белутова, Капитал

Владислав Горанов



Министерството на финансите ще отпусне 20 млн. лева на БДЖ, за да не фалира дружеството, съобщи финансовият министър Владислав Горанов. Вчера се разбра, че държавните железници са със запорирани сметки по искане на кредитори.


Новото финансиране ще се предостави от фискалния резерв, а след това сумата ще бъде възстановена от очакваните приходи от отдаването на летище София на концесия, обясни Горанов.


Трансферът ще е в рамките на одобрената от Европейската комисия държавна помощ за железниците в размер на 224 млн. лв. Парите се дават от бюджета без лихва, но трябва да бъдат върнати от дружеството.




"Надявам се министър Московски заедно с неговия екип да успее по-бързо да придвижи концесията на летище София, от която очакваме немалък ресурс да влезе в системата, който аз съм обещал да върна отново в системата и окончателно да се затворят проблемите", каза Горанов.


Горанов добави, че му се иска "министерството на транспорта да положи повече усилия, така че жп транспортът да стане естествен приоритет". Горанов припомни, че държавата отделя от бюджета си субсидия за жп превозите в размер на 200 млн. лева годишно. Според него обаче транспортното министерство не полага достатъчно усилия, за да защити железниците, и позволява нелоялна конкуренция от страна на автобусните превози.

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Държавата да фалира,но БДЖ - не!

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4541 Неутрално

    Референдумът мина ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1301 Любопитно

    Шефа на бдж какво ще го правим?

  4. 4 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1989 Весело

    тва чудо въскресението господне репа да яде сравнено с безбройните драматични въскресения на бедежето :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  5. 5 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2898 Неутрално

    Цакай, Боце, набивай парата, върна татовизма и зле управляваните, вечно на загуба големи предприятия на държавна хранилка.

    I'm back... for now.
  6. 6 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2597 Неутрално

    Горанов, както си започнал на парче.
    Отръки ти иде. Тогава карай наред – фалирай цялата държава.
    Имаш светъл пример – Виденов!

  7. 7 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Докога?

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  8. 8 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 602 Неутрално

    .... и защо да не фалира?

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  9. 9 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1676 Неутрално
  10. 10 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 829 Неутрално

    От 2008 г. четем едно и също. Крайно време е държавата да възстанови приватизацията поне на на 10-20 компании.

  11. 11 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3156 Любопитно

    Какво знчи, че "министерството на финансите ще отпусне"? Като че ли си е изработило теьи пари и те са негови?!

  12. 12 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3156 Разстроено

    Гръцката железница беше една от най-големите ями за пари, които фалираха гръцката държава. Разходите на човеко-километър за влаковете бяха надхвърлили разходите за такси (да не говорим за автобусния транспорт).

  13. 13 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3156 Любопитно

    "Според него обаче транспортното министерство не полага достатъчно усилия, за да защити железниците, и позволява нелоялна конкуренция от страна на автобусните превози."

    И с какво конкуренцията е нелоялна? И как железниците да бъдат защитени от транспортното министерство? Може би, то трябва да започне да взривява магистрали?

  14. 14 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3156 Разстроено

    "Надявам се министър Московски заедно с неговия екип да успее по-бързо да придвижи концесията на летище София, от която очакваме немалък ресурс да влезе в системата"

    Това е чудесно. Само че този "ресурс" трябва да се използва по най-рационалния начин. Наливането на средства "в системата" на сегашното БДЖ е пълнене на каца без дъно.

  15. 15 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Обикновени избрани негодници.

  16. 16 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5607 Гневно

    За всички нормални хора е ясно че БДЖ е една пералня ,източвана целенасочено от повече от 20 години!Не 20....200 млн.да се налеят на 9.септември ще се окаже че пак са пред фалит....Това губещо дружество ТРЯБВА да се закрие!!!И да се почне начисто!!!!

    До истината се достига с познание!
  17. 17 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Успешно достигнахме развития социализъм.

  18. 18 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Т.е. държавата реши да финансира далаверата с ремонта на локомотивите. Разходите за БДЖ - приходите за външна фирма (мутромилиционерска). Така работеше Мултигруп навремето......

  19. 19 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4251 Неутрално

    Това е една финансова инжекция която временно ще закрепи положението,но ситуацията остава крайно сложна!

  20. 20 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4879 Неутрално

    "Парите се дават от бюджета без лихва, но трябва да бъдат върнати от дружеството"

    Как ще стане това, като са се докарали до тук

  21. 21 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    Честито ви по-малко зло, грознотъпи "десни" гербавчета.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  22. 22 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Опрделени хора съсипаха БДЖ за да може да скапаните и вмирисаните автобусни компании да печелят много пари.

  23. 23 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    Е за какво още 20млн????
    Трябва да се уволнят всички от изпълнителния директор до кондуктора и нещата ще потръгнат иначе ще изчезнат още 40 до другия месец! В много държави при борба с масова корупция се постъпва точно така!
    Предполагам ,че в потсгерберска България ще се нагледаме на такива неща, щото всичко е метастази!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  24. 24 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 676 Гневно

    Ама разбира се, колко е лесно да пръскаш чужди пари за собствени далавери!
    Докато няма прокурор на място (а не настоящото недоразумение Цацаров) и система, която да кара политиците да се страхуват от закона това ще продължава още дълги години.

  25. 25 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Държавата, т. е. ние, наливаме, Владко Владков усвоява и разпределя. Успоредно всички мангали са наши гласоподаватели до гроб, че ги возим безплатно. Пролетариите крадат гориво и се снишават, баба Гицка си спомня бай Тошо... Това е дефиниция за ИДИЛИЯ!!!
    И ся некъв запор??? Ще мине като моментен запек...

    roo
  26. 26 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 861 Весело
  27. 27 Профил на maxwell
    maxwell
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Но шефът на БДЖ остава....


    Шефът на БДЖ ,който разформира цели отдели за да уволни хора ,които му разкриха част от далаверите пред НоваТВ?

    Шефът на БДЖ който наема професионални футболисти във футболния отбор издържан с парите на БДЖ , за да има кой да му подава в аматьорските му мачлета?

    Шефът на БДЖ с генаиалната си идея да продава билети само с резервации по празници , щото много му се пълнели влаковете?

    Шефът на БДЖ ,който дава пари за ремонти на несъществуващи вагони?

    Мерси Горанов. Не знам каква ти е личната облага от тая работа ,ама явно е голяма.

  28. 28 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    Куцо и сакато кара по 2-3 коли.
    Влаковете цяла година се движат празни.
    Нормално е БДЖ да фалира.

  29. 29 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Последното изречение и истината за лобистите

    malart.blog.bg
  30. 30 Профил на crusible
    crusible
    Рейтинг: 729 Любопитно

    Куцо и сакато кара по 2-3 коли. Влаковете цяла година се движат празни.Нормално е БДЖ да фалира.
    —цитат от коментар 28 на palav_nik


    Вярно? Е сега си продавам двете коли, за да може разградения двор БДЖ да не фалира. Ти наистина ли вярваш, че това е проблема?

  31. 31 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Оня, дет половината му персонал са футбалери, нема ли да го претят на борсата? Не стига че е извънаредно умен, ама и по-красиво същество аз не бях виждал!

  32. 32 Профил на ntonev
    ntonev
    Рейтинг: 497 Неутрално

    А на управителя някаква отговорност да му се търси? Дори и проблемът да е от преди него и да остане след него (както най-вероятно ще стане), щом е приел сладка службица с тлъста заплата и благинки, защо да не носи и отговорност.

  33. 33 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 2436 Любопитно

    До коментар [#8] от "zz_s":
    ++++++
    И аз това се питах...

  34. 34 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4646 Гневно

    А някакви финансови ревизии, някаква проверка на това какво и как се е харчело няма ли да има?
    Някакви наказани няма ли да има?
    Изобщо, нали в началото на финансовата година са правени някакви разчети?
    Сега защо не стигнаха парите (че даже свършиха по никое време)?
    Първоначалните разчети ли бяха неправилни, за което сигурно има кой да бъде наказан или изпълнителя си е позволил да харчи извън разчетите, за което също има кой да бъде наказан!?
    Този Москов от колко време е все министър на транспорта?
    До сега аз не съм го видял да излезе пред обществото дори с една положителна новина!
    На него все не му стига, все нещо му пречи!
    Ми разкарайте го от това място, щом е толкова некадърен бе!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  35. 35 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    До коментар [#16] от "Messerschmitt":

    За всички нормални хора е ясно че БДЖ е една пералня ,източвана целенасочено от повече от 20 години!Не 20....200 млн.да се налеят на 9.септември ще се окаже че пак са пред фалит....Това губещо дружество ТРЯБВА да се закрие!!!И да се почне начисто!!!!
    —цитат от коментар 16 на Messerschmitt

    Ами те по толкова наливат всяка година - субсидията е 200 млн., така че сега за още 20 няма да правим проблем.
    БДЖ винаги е на червено, защото са му възложени и социални функции, които размиват всякаква ефективност. Преди години от ръководството искаха да закрият около 100 линии с рентабилност под 5%, но скочиха синдикати и всякакви други, че тези пътници нямали алтернативи, а всъщност сметките показваха, че ако на тези хора им се плаща двойно да си стоят вкъщи, хем ще печелят повече, хем БДЖ ще спестява по няколко милиона годишно.

  36. 36 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    До коментар [#34] от "Храбър":
    Просто някои кредитори не издържаха и направиха запор. Иначе дълговете на БДЖ в момента са само към 100 млн, докато само допреди десетина година бяха към 800. Така че БДЖ по правило не са в състояние да си плащат дълговете и просто разчитат кредиторите да не прибягват до крайни мерки, а ако го направят, държавата да помага. Така че в този смисъл всичко е разчетено - възможността кредиторите да направят запор я има винаги и постоянно. Отделен въпрос е, че минаваха между капките с 800 млн. задължения, а сега само с 100 се намери някой да им направи проблем.

  37. 37 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1040 Весело

    Тва, физ-калното резев, не се ли ползва за гарантиране на борда?

  38. 38 Профил на Vidin_123
    Vidin_123
    Рейтинг: 300 Неутрално
  39. 39 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Абе как министерство ще отпуска инвънбюджетни милиони някому?!

    Има си Закон за бюджет 2018, гласуван е от Народното събрание и никой оминистърен шмульо не може да го нарушава.
    Всъщност може, но след два часа, не по-вече, трябва да е озаптен при другите закононарушители.

    Не че другарят потомствен комунист Бойко Борисов и ортаците му знаят квой туй нещо закон!

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  40. 40 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    До коментар [#27] от "maxwell":
    Не зная дали шефът на БДЖ има пряко отношение към посочените от теб злоупотреби, но е факт, че това ръководство успя да намали дълговете няколко пъти (мисля, че предишните бяха успели да намалят дълговете от 800 на 500-600 млн, а сегашното ръковдство още 5-6 пъти до 100). Злоупотреби, разбира се, има и вероятно за милиони, но това е нищо спрямо загубите от нерентабилна дейност. По принцип в европейските страни субсидия се дава, за да се компенсират железниците за ползваните карти от студенти, пенсионери и други уязвими групи и стандартът е тази субсидия да е до 50% от постъпленията. При пътническите превози на БДЖ обаче субсидията съставлява 80-90% от приходите за дейността, т.е. БДЖ не печелят почти нищо от пътниците, поради някилко причини - 1) групата на хората с привилегии у нас е много голяма, 2) компанията е принудена да поддържа прекалено много линии с рентабилност под 10%, 3) останалите (непривилегировани) пътници не проявяват особен интерес към услугата на железниците

  41. 41 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 3208 Неутрално

    Аз съм съгласен да се дадат 20 милиона за БДЖ ...НО:
    1. Московски да си подаде оставката. Веднага!
    2. Владимир Владимиров да бъде уволнен и да започне разследване за източването на БДЖ - от него и партньорите му!
    3. ДПС и Пеевски да стоят далеч от този сектор!

  42. 42 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 4111 Неутрално

    Търкалянето на празни влакове генерира загуби. Пътническите не се пълнят, товарните са екзотика. Богатите се возят с колите си, бедните си стоят в къщи. Държава без икономика си няма нищо. Само име, но и то е до време.

  43. 43 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 819 Неутрално

    И кво стана сега? 😁Референдумът се сведе до счетоводителя на Шиши😁. Колко да се изпише в разход.

  44. 44 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Абе как министерство ще отпуска инвънбюджетни милиони някому?!Има си Закон за бюджет 2018, гласуван е от Народното събрание и никой оминистърен шмульо не може да го нарушава.Всъщност може, но след два часа, не по-вече, трябва да е озаптен при другите закононарушители.Не че другарят потомствен комунист Бойко Борисов и ортаците му знаят квой туй нещо закон!
    —цитат от коментар 39 на b_52_strato


    Не са бюджетни пари. Цитирам:
    ....
    "Според правилата на валутния борд парите от фискалния резерв в по-широк параметър се използват за текущи бюджетни плащания, а в по-тесен – за операции по дълга и за спешни нужди (примерно за погасяване на загуби в топлофикациите, железниците и др.)."

  45. 45 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 1335 Любопитно

    Странно!Това някакво подаяние ли е?Защо по-добре не разберете какви са ПРИЧИНИТЕ за да не е печелившо БДЖ?

  46. 46 Профил на Nimart
    Nimart
    Рейтинг: 4045 Весело

    Министрите на ББ раздават пари, но нашите, не техните, нали!

  47. 47 Профил на rzs22565477
    rzs22565477
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Така става като се работи и мисли на парче. БДЖ вечно ще гълта милиони докато не се изгради наново цялата железопътна мрежа и не се смени подвижния състав с цел достигане на скорости от 200-250 км/ч. Междуградските автобуси и влаковете не трябва да се конкурират, така и двата вида транспорт са неефективни. Какъв смисъл има и едните, и другите да се движат полупразни и да си крадат пътниците? Те могат да се слеят в обща транспортна система и да се допълват, да имат и общи билети, купувани на едно гише и онлайн. С влак до областния център или големия град, от там с автобус до по-малките населени места. Естествено, с общи гари, където да спира и градския транспорт. Това може да стане с някакъв вид публично-частно партньорство. Конкуренция ще им бъдат личните автомобили и самолетите. Разбира се, трябват много пари, само с подаянията от ЕС няма да стигнем далеко, така че е време да се помисли за други начини за финансиране. Но хубавото е, че тия инвестиции основно остават в българската икономика, за разлика от другите видове транспорт, при които има силно изтичане на капитали.

  48. 48 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3339 Неутрално

    Ама нали БДЖ беше заздравено ? Гербаджийски лъжи.

  49. 49 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    Ми да фалира. Без БДЖ, но с АЕЦ....

  50. 50 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 4111 Неутрално

    Ми да фалира. Без БДЖ, но с АЕЦ....
    —цитат от коментар 49 на Хи-хи


    БДЖ е държавно предприятие. Винаги е било държавно и се надявам да бъде. Ще фалира, когато фалира държавата. Помощта от държавата не е "държавна помощ" по смисъла на евродитирамбите.

  51. 51 Профил на basmechobas
    basmechobas
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Лошият матрял е налазил здраво управленската скамейка на гроб
    http://glupostitevivijdam.blogspot.com/2018/06/blog-post.html





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK