Катастрофа и ремонт предизвикаха километрични задръствания по магистралите "Тракия" и "Хемус"

Снимка: архив

© Георги Пауновски

Снимка: архив



Катастрофа между лек автомобил и джип на магистрала "Тракия" в района на Вакарел затруднява сериозно движението в посока София, съобщава "Фокус". Инцидентът е станал между 19 и 20 км.


Затворена за движение е лявата лента за изпреварване. Заради катастрофата в района се е образувало километрично задръстване, което е около 15 км.


Вчера отново в същия район на магистралата, само че в посока Пловдив, цистерна се обърна на пътното платно и блокира за няколко часа движението. Образува се също голямо задръстване.


Колони с автомобили има и по магистрала "Хемус". Те са около 37-ия километър на аутобана, където се извършват ремонтни дейности.

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Очевидно е, че АМ Тракия се нуждае от трета лента поне в участъка София-Пловдив на първо време. И разбира се - заобиколните пътища на Хемус и Тракия да се ремонтират, за да поемат целия този трафик при нужда.

    седеньето го зголемува задникот
  2. 2 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3876 Неутрално

    Когато имаш две нормални ленти и една аварийна, почти всяка катастрофа, или спира или затруднява сериозно трафика. необходимо е поне още една лента, където това е възможно разбира се ! Магистралата за Варна може да я проектират отсега с трета лента !

  3. 3 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 974 Любопитно

    Леле!!!И това от бедните българи!!!А какво ли ще стане като забогатеем??? Тогава и пет лентова магистрала няма да ни помогне.

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    Вече е време да се забранят джиповете по магистралите и в градовете. Както и даим вдигнат данъците и винетките.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    До коментар [#3] от "gobay":

    Хората ходят да садят картофи и да си донесат продукти от село. В София трудно се оцелява.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Ако има нормален обходен път ще е далеч по-добре. Вместо него имаме стабилност обаче.

  7. 7 Профил на svetoslav_petrov
    svetoslav_petrov
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Затова пускам Waze и научавам за задърстването преди да се забия в него.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    До коментар [#7] от "svetoslav_petrov":

    и откъде минаваш в случая ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#1] от "Пипера е много лют":


    До коментар [#2] от "samoedin":

    Какви трети ленти, какви чудеса, задръстванията стават заради катастрофи, а не защото магистралата не може да поеме трафика. Като се обърна камион няма значение колко е широк пътя, все ще е запушен.

  10. 10 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#7] от "svetoslav_petrov":

    Затова ако е магистрала има сигнализация и ако има задръстване те отклонява преди да се забиеш в него:)

    The Tenth Man
  11. 11 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#9] от "primerno":

    Колкото и да е запушен, като има обходен маршрут и организация, няма да има задръстване. трафика ни не е толкова интензивен.

    The Tenth Man
  12. 12 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Мисля, че трябва да има и резервен на обходния.
    Защото ако стане катастрофа и на обходния - какво правим?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    До коментар [#12] от "simval":

    Вие направете първо обходите , които са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Когато по соц време бе започната магистрала Хемус, специалисти от МГИ са обяснили, че това е свлачищен район и магистралата се нуждае от друго трасе. За да вземат премиите за предсрочно завършване обаче строителите са игнорирали и скрили доклада! Дори не са платили на повиканите от тях специалисти! От тогава магистрала Хемус е в пераментен ремонт! За Тракия е ясно, че също не е качествена (или пък контрола е лош) и там катастрофите са много чести! Ако пътуваш за Русе например щеш не щеш трябва да ползваш Хемус (влакът прави разстояние по шосе) от 310 км на 405! За Бургас преди по-вече от 40 години е имало влак през подбалканската взимащ разстоянието за 4 часа! Сега е отврат!

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    До коментар [#14] от "himler":

    http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=3378.0

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    До коментар [#14] от "himler":

    споко ,сега като направят новата магистрала ,Русе София от 320 ще стане 380 км

  17. 17 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Може ли, без връзка с конкретния случай нещо да разкажа:
    На обикновено кръстовище под прав ъгъл, с отлична видимост във всички посоки, извън магистрали и първокласни пътища, около Пазарджик се бяха блъснали два автомобила, без жертви и големи щети. Всичко бе затворено за часове и бяха насочени всички по обходни маршрути за по 20 км. И това само за да може полицейските шкембета да се разходят с рулетка и да си полафят със застрахователните шкембета??? Само нашите "умове" си позволяват пълна блокада за несъществени инциденти. Навсякъде по света един, максимум двама "капацитети", насочват движението, без да го спират. Останалите симулират дейност.

    roo
  18. 18 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#11] от "Адвокат на дявола":

    Да де, това и аз казвам. Че твърдо не трябва трета лента, но е добре да се оправи т.н. подбалкански път, че сега там на моменти е трагедия.

  19. 19 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1982 Разстроено

    И трета и четвърта и пета лента, не могат да спрат "безсмъртите" по пътущата на България, за съжаление! Но може би, сурови мерки, по отношение на престъпното нарушаване на правилата за движение, особено превишаваната повсеместно разрешена скорост, може и да има ефект, освен естествения подбор! За съжаление, загиват и много невинни, спазващи правилата!
    Не броят на лентите, а задкормилните устройства са причина за катастрофите, мили ми скорозрейки и недозрейки!!

  20. 20 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До кога аварийната лента ще става трета лента, до кога полицията в БГ ще си затваря очите за тези в аварийната. Не година, не е две. Не е като да нямаше примери с блокиране на линейка поради тая причина. До кога и медиите ще мълчат и няма да оказват натиск на тия лайна отгоре. Хайде корупцията голяма, държат ви и вас с пари, ама и за такива елементарни неща ли ще мълчите бе мамка му.
    ДО КОГА!

  21. 21 Профил на Nikolay
    Nikolay
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Пътувах днес точно по това време. Няколко впечатления:

    1) От Пазарджик до Вакарел 80% от движението се осъществяваше в лява лента със средна скорост 110-120 км/ч - нещо необяснимо за мен (там дясната лента не е неравна като "новите" части на магистралата около С.З.). Правех път на разни по-засилени -> никога не изпреварвам отдясно, но в продължение на километри се движех по-бързо в дясна лента.
    2) Стигайки втория разклон за Вакарел всички набиваха спирачки и пускаха аварийки. Беше ясно, че има проблем, затова се изтеглих посока разклона, за да сляза от магистралата. От там до Нови хан много прилично пътно поведение на 99,9% от водачите -> когато се стреснат от собствената си глупост (макар и на чужд гръб), хората изведнъж стават по-културни.
    3) старият път е в много лошо състояние - особено между Ихтиман и Вакарел път практически няма (въпреки че в случая инцидента бе след тази отсечка въпросът е важен). Липсата на алтернативни пътища на така или иначе изключително лошите ни "магистрали" обричат хиляди пътуващи на адски изпитания. Това при положение, че се разхищават огромни средства за пътища (искам да отбележа, че капиталовите разходи в държавния бюджет от преди 2007 са изцяло заменени от европейски - т.е., ако тези средства не бяха насочени в други направления, а европейските не се крадяха в такива мащаби с некадърно строителство, България отдавна щеше да има добре развита пътна мрежа). И при положение, че тиквениците, които ни управляват възнамеряват за въвеждат тол такси.

  22. 22 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1429 Весело

    Мисля, че трябва да има и резервен на обходния.Защото ако стане катастрофа и на обходния - какво правим?
    —цитат от коментар 12 на simval


    Ти като онзи в градския транспорт дето си дупчил две билетчета...
    - Що две, бе?
    - Ако изгубя едното да съм пак редовен...
    - Ами, ако изгубиш второто?
    - Е, аз все пак съм с карта...

  23. 23 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    А някой мислил ли е, че 140 км е множко за нашите магистрали? Както и има ли организация за контрола на тахографа на тираджиите, особено чуждите?

  24. 24 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Очевидно е, че АМ Тракия се нуждае от трета лента поне в участъка София-Пловдив на първо време. И разбира се - заобиколните пътища на Хемус и Тракия да се ремонтират, за да поемат целия този трафик при нужда.
    —цитат от коментар 1 на Пипера е много лют


    Не смятам, че ще има полза от трета лента. И без това никой не спазва правилата и като види 3 ленти кара в средна и лява. Типичен пример е магистрала Тракия посока София, точно 5 км преди да свърши самата магистрала има 3 ленти, обаче никой не кара в дясна, само в средна и лява. Това ще доведе до нелепи изпреварвания от дясно, а от там и още повече опасности от ПТПта. Тъжната истина, но просто не можем да шофираме!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK