Частен съдебен изпълнител продава част от централата на БДЖ

Централа на БДЖ

© Георги Кожухаров

Централа на БДЖ



Частен съдебен изпълнител продава половината сграда, в която се намира централата на БДЖ в центъра на столицата, на ул. "Иван Вазов" 3. Началната тръжна цена е 7.3 млн. лв., а срокът за подаване на оферти е 2 юли, съобщава "Капитал". Останалата половина от сградата е собственост на Национална компания "Железопътна инфраструктура", но към момента администрацията на холдинг БДЖ обитава цялата сграда.


Обявлението за търга е от 2 юни. Това се случи малко след като от ръководството на компанията обявиха, че няма да се разпродават активи заради запорираните сметки на пътническия превозвач "БДЖ - Пътнически превози". Обявяването й за продан най-вероятно е по искане на облигационерите по същия този заем.


Сградата е най-атрактивният имот на железницата и е обявена за паметник на културата. От съобщението на частния съдебен изпълнител става известно, че административната сграда се състои от избени помещения, сутерен, два високи етажа, трети нормален етаж и частичен тавански етаж в подпокривното пространство в крилото откъм ул. "6-ти септември".




Общата застроена площ е 1854 кв.м, а разгънатата застроена площ е 7803 кв.м. В конкретния случай със сградата на ул. "Иван Вазов" спирачка за заинтересованите може да се окаже съсобствеността с НКЖИ, освен ако те не получат възможност да изкупят и дела на инфраструктурната компания.


Това не е първата продажба на имоти на "Холдинг БДЖ" от ЧСИ. През 2016 г. на купувачи беше предложена административната сграда на Транспортната полиция, намираща се на столичния булевард "Княгиня Мария Луиза". Имотът мина през няколко процедури, като цената падна значително, но купувачи не се появиха. Миналата седмица стана ясно, че "БДЖ - Пътнически превози" е със запорирани сметки след иск на кредитори по Втория облигационен заем, по който има за плащане още 103 млн. лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Я някоя банка, я някоя хотелска верига ще лапне сградата за нула време. Които и да е, важното е да се запази сградата с външния й вид. Типичната сграда, която бихте посрещнали в ЦИЕ Европа.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4999 Гневно

    БРАВО ГЕРБ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    "Частен съдебен изпълнител продава част от централата на БДЖ в центъра на София"

    Знаейки на какъв хал е БДЖ, това рано или късно трябваше да се случи.
    Не разбирам защо офисите на ЖП компания, която работи на загуба, трябва да са в подобна сграда в идеалния център на града. Най-логичното в подобна ситуация е компанията да се отърве от ненужните имоти, за да подпомогне финансово основната си дейност и да се премести в спретнат офис някъде другаде.

  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8450 Любопитно

    Ей сън не спят да прилапа кой к'вото може от БДЖ - обявлението за търга било от 2 юни, нищо че е събота - почивен ден !?

    karabastun1@abv.bg
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8450 Любопитно

    До коментар [#3] от "мики маус":

    Ми що пък и МС да е в идеалния център на София - к'во му е на Горубляне, например !?

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    До коментар [#3] от "мики маус":Ми що пък и МС да е в идеалния център на София - к'во му е на Горубляне, например !?
    —цитат от коментар 5 на karabastun


    Напълно съм съгласен!
    Подкрепях и много се надявах идеята на Симеон Дянков за разпределяне на администрацията в страната да се осъществи, но лобизмът, инертността и нежеланието за промяна са голяма работа. А Баце е доказал, че е конформист и прави реформи само на думи - два дена протести пред МС и вече се е врътнал на 180 градуса.

  7. 7 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Аз мисля , че сградата на БДЖ е недвижим паметник на културата !

  8. 8 Профил на Момо
    Момо
    Рейтинг: 343 Неутрално

    Ако 100 хиляди човека се организираме и съберем по 100 лв., може да я купим.

  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Ако 100 хиляди човека се организираме и съберем по 100 лв., може да я купим.
    —цитат от коментар 8 на Момо


    После ще се избиете с брадви, докато я делите.

  10. 10 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 360 Любопитно

    До коментар [#8] от "Момо":

    Какво ще я правим после?!

  11. 11 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 705 Неутрално

    До коментар [#3] от "мики маус":Ми що пък и МС да е в идеалния център на София - к'во му е на Горубляне, например !?
    —цитат от коментар 5 на karabastun


    Направо в Белене, викам аз, да си гледат дупката там и жабите в нея, и без това само тя им се върти в главата.

  12. 12 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    Това си е стабилност. Пък БДЖ намалява загубите.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  13. 13 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2345 Неутрално

    Това е футболен заговор срещу третодивизионния Локо. Съсипват щедрия спонсор.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  14. 14 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3655 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Ако беше цял съдебен изпълнител,
    щеше да продава цялата централа?

    Липсва "съдебна власт" в цялата новина.

    Върховният Закон с непосредствено действие съдържа
    цяла глава Съдебна власт.
    Не съдържа каквото и да е за частен съдебен изпълнител.

    Подзакон на Върховния може да съдържа, но във всички случаи
    "изпълнител" значи "изпълнител".

    Ако частният изпълнява "съдебна" поръчка,
    съдебната липсва в съобщението.

    Не бива чак толкова неуважение към Конституционно разпоредена независима държавна власт от страна на съобщения... и на частници.

    "Частен съдебен изпълнител продава част от
    централата на БДЖ"

  15. 15 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 943 Весело

    Противниците на приватизацията на БДЖ сега ще спят спокойно :)))

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  16. 16 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    "Частен съдебен изпълнител продава част от централата на БДЖ в центъра на София"Знаейки на какъв хал е БДЖ, това рано или късно трябваше да се случи.Не разбирам защо офисите на ЖП компания, която работи на загуба, трябва да са в подобна сграда в идеалния център на града. Най-логичното в подобна ситуация е компанията да се отърве от ненужните имоти, за да подпомогне финансово основната си дейност и да се премести в спретнат офис някъде другаде.
    —цитат от коментар 3 на мики маус


    Не, не трябваше по този начин да се случи. От министерството на транспорта да бяха разрешили на БДЖ да пусне търг за да може да се вземе най-високата възможна цена.
    Сега е ясно какво ще стане, в най-добрия случай ще продадат сградата за седем милиона лева, а в най-лошия за около милион и половина. На това място най-вероятно само парцела струва по 10 000 лв.м2. Това бдж, това НЕК, това БЕХ трябваше да бъдат отдавна в историята. Хеля пък последното, създадоха този монстър (БЕХ) за да може всичките му активи (НЕК, Есо, Булгаргаз, Булгартрансгаз, всякви малки и големи ВЕЦ-ве) да бъдат заложени за един корупционен проект като "втора атомна"

  17. 17 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Ясна е работата, някой/някоя я е харесал.

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Неутрално

    БДЖ се разпада...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на ohg30520577
    ohg30520577
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#1] от "choKo":

    Сградата е недвижимо имущество, тоест не се движи,колкото и да ти е чудно, и не можем да я посрещнем:-) Ни в ЦИЕ, ни никъде по света:-)Но подобни сгради има в много градове в Европа:-)
    Не знам дали си чувал, но целият център на София бе с такива сгради, преди бомбардировките през 2. световна война.Жалко!

  20. 20 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3143 Неутрално

    Кога Московски ще подаде оставката. Вместо това протестира с шофьорите. Тази територия се управлява от ....вие знете.

  21. 21 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 544 Весело

    До коментар [#15] от "aleks ivan":

    Ти не знаеш какво е БДЖ, но пишеш за приватизация...Как се приватизира БДЖ?

  22. 22 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    ако е продадена на пазарна цена, а не за жълти стинки да покрият некой профукан борч, таа къща струва горе-доле колку един нов влак...
    ма чекай... то бедежето не е влакаджийска, а социална организация :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  23. 23 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 360 Неутрално

    До коментар [#21] от "Големи яйца:)":

    Ами... Или ще стане БЧЖ, или ще престане да съществува... Поне пътническите превози.
    Ако ще трябва да се поддържат "социални" функции - по-добре с автобуси.
    Безумие е да се разкарват локомотиви с 1-2 вагона и 20-тина пътника.
    Вероятно и без огромните кражби БДЖ, пак не би могло да поддържа пътническите превози.
    Ако имаше печалба в това, отдавна щяха да пътуват частни влакове.

  24. 24 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#8] от "Момо":Какво ще я правим после?!
    —цитат от коментар 10 на tie_interceptor


    Ами … понеже всеки ще има някаква идеална част, ще претендира да сере в неговия си половин квадратен метър!

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  25. 25 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 822 Неутрално

    ..... Тази територия се управлява от ......
    —цитат от коментар 20 на джендър се крие в храсталака


    ... путинката ли?

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  26. 26 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2297 Неутрално

    А Гинка Върбакова и Инерком не се ли интересуват?

  27. 27 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 544 Весело

    До коментар [#23] от "tie_interceptor":

    Добре и теб да попитам - как си представяш приватизацията на БДЖ? Какво е БДЖ? Кой и какво точно да купи и колко горе-долу да плати и какво да прави после като купи БДЖ? Пишете глупости от които и понятие си нямате. Колко железници има в Европа които да не са държавни? В смисъл от държавни да са се превърнали в частни?

  28. 28 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3864 Неутрално

    До коментар [#1] от "choKo":
    +++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Външният вид на тази сграда трябва задължително да се запази!

  29. 29 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3864 Неутрално

    БДЖ-то много яко го закъса!

  30. 30 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Отдавна е известно , че партийна шайка е обещала БДЖ на немците.По тази причина министъра на транспорта е несменяем.Глутницата ще оглозга всичко до кокал.

  31. 31 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#23] от "tie_interceptor":

    Те и сега пътуват частни влакове , но само през нощта. Дори се отменят пътнически влакове заради частните товарни.

  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8121 Неутрално

    Нали Горанов отпусна 20 млн. Те за какво са? Колко трябва да си тъп, за да държиш мениджмънт на държавна фирма, която години наред не се справя и я води към фалит.

  33. 33 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#30] от "Armagedon":

    Да сте чули частен влак да се е запалил.Само на държавната БДЖ им се случва.А тава не ви ли прилича на саботаж.

  34. 34 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#30] от "Armagedon":Да сте чули частен влак да се е запалил.Само на държавната БДЖ им се случва.А тава не ви ли прилича на саботаж.
    —цитат от коментар 33 на Armagedon


    Един частен влак се взриви на Хитрино и уби сума народ...

  35. 35 Профил на GRUBO
    GRUBO
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Никой ли не си спомня, че БДЖ беше УМИШЛЕНО разорена от ДПС ЕООД и приятели, с цел печалба на автобусните и най-вече тираджийските фес фирми. В целия цивилизован свят железницата е основен и най-екологичен транспорт, поради което има обществен консенсус да се инвестират пари в нея. След около десет години (след добрите първоначални инвестиции) железницата започва да се издържа сама и нещо повече - започва да докарва пари в хазната. Но … скъпите ни управляващи, през т. нар преход, неглижираха това и позволиха на крадците и търгашите да я съсипят и ограбят, като нито лев не беше вкаран в инвестиции, защото се плащаха дългове на кредитори. Очевидно някой е решил и сега да се възползва и е възбранил чрез ЧСИ централата на БДЖ. Трябва яко убеждаване, за да се стигне до консенсус в обществото, че железниците са нужни и перспективни.

  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4657 Весело

    Баси и здравата комисионна за ЧСИ... Да почерпи.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  37. 37 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    Юнион-Ивкони, гербаво-депесарската фирма.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  38. 38 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 360 Неутрално

    До коментар [#27] от "Големи яйца:)":

    Щом ДСК може да се приватизира и да се казва Банка ДСК, нищо не пречи и БДЖ да се приватизира.
    Ще се приватизира, каквото е останало от него - най-вече недвижимостите. Може и нещо от новите вагони и Сименсите.
    Останалото на скрап.
    Ако не се приватизива, ще фалира и просто ще го опоскат кредитори, облигационери и т.н...

    Не знам, дали и колко държавни железници са станали частни, но има много части оператори в Европа.

  39. 39 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 360 Неутрално

    До коментар [#31] от "Armagedon":

    Има ли частни пътнически влакове?

  40. 40 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Ако шефа на БДЖ беше мениджър на частна фирма да си беше заминал отдавна...... отказвам от моя джоб да се дават пари на една фалирала държавна фирма ! Къде са синдикатите заради които преди години не се приватизира Товарни превози ? Егати идитоската държава = една фирма е фалирала и има 10 000 служители персонал (и длъжности като чичка който подава сигнал с палка ).

  41. 41 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Разграбването започна!
    Суджука ще сабира процентите и няма да има нищо общо!
    Да не забравяме,че Иван Костов бил крадец... на фона на герберастията е направо светец!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  42. 42 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 863 Неутрално

    БДЖ се разпада...
    —цитат от коментар 18 на penetrating


    НЕ! Разграбват БДЖ!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  43. 43 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#38] от "tie_interceptor":

    Аз попитах как си представяш самата приватизация. Стига с тия клишета. Как се приватизира една държавна железница? С инфраструктурата какво правим? Май не знаеш дори, че не е на БДЖ? Как така железниците в Германия, Франция, Белгия и т.н. са държавни?

  44. 44 Профил на tanya
    tanya
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#35] от "GRUBO":

    Точно така е. Вече съм виждала проект за луксозен хотел със запазване на външния облик на точно тази сграда. Но се съмнявам, че може да се запази и съхрани и като интериор.
    Имаме вече продадени сградите на Телефонната палата с проект за надстрояване, банка ДСК с вече извършено пристрояване и унищожен интериор на стария банков салон, преустройство на Столичната библиотека в луксозен хотел и не ми се продължава списъка.....
    Омръзна ми от тази строителна мафия..... Земята, горите и железниците на България трябва да си останат БЪЛГАРСКИ ! Морето вече го загубихме....

  45. 45 Профил на репатрак софия
    репатрак софия
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "мики маус":

    Само да кажа, че БДЖ НИКОГА не е работила на загуба. ТАКИВА са официалните статути за да може да се разпродаде евтино КАКТО ВСИЧКО ОСТАНАЛО ДО СЕГА, което се разпродаде на безценица през последните 25 години! Не го ли разбрахте вече................... Всичко е лъжа, фарс, измама, пе////растия за да се унищожи! Очакваме китайците чужденци, които са кандидати за железницата да я купят....... Едно от малкото останали НАША собственост неща...

    Пътна помощ RoadHelp bg
  46. 46 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 360 Неутрално

    До коментар [#43] от "Големи яйца:)":

    Спокойно, не сте само Вие, който знае, че има друга фирма, която притежава и поддържа релсите.

    Държавна железница се приватизира, както всичко друго държавно. Стига да има желаещи да ѝ купят активите. За сградите поне ще има желаещи.
    Какво не Ви е ясно?!

  47. 47 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 360 Гневно

    До коментар [#45] от "roadhelp.bg":

    Стига простотии вече!
    Какво ще купят китайците точно?! Някоя и друга сграда? И за какво им е?
    Какво ценно има БДЖ, освен дългове?
    Китайците, ако решат да прекарват товари през България, ще си построят всичко, каквото им е необходимо, вместо да зависят от андрешковци и ганьовци.

    Да останела българска... Като толкова ще Ви липсва, вземете съберете някой лев всички ентусиасти, ипотекирайте си собствеността, теглете кредит и я купете!
    Може да купите и Български пощи също, че какво ще прави България без пощи...

  48. 48 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#46] от "tie_interceptor":

    За какви сгради става дума? По-голямата част от сградния фонд в железницата е на НКЖИ. Кой се интересува от морално остарели и непрактични сгради? Не стават нито за производство, нито за офиси? И пак не разбрах как ще стане приватизацията?

  49. 49 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 603 Неутрално

    935 лева/м2 - символична цена за апетитен имот в центръра на София

  50. 50 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 360 Любопитно

    До коментар [#48] от "Големи яйца:)":

    Ами, точно статията, която коментирате, е за една такава сграда.
    По принцип разбирате ли, какво е приватизация?

  51. 51 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 544 Весело

    До коментар [#50] от "tie_interceptor":

    Аз разбирам какво е приватизация, но ми се струва, че ти си назобил яко клишета по темата и не схващаш, че едно нещо е да приватизираш предприятие, съвсем друго държавна железница.

  52. 52 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 360 Любопитно

    Защо е друго нещо да приватизираш БДЖ?!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK