Технически проблем е най-вероятната причина за катастрофата с военния хеликоптер

Технически проблем е най-вероятната причина за катастрофата с военния хеликоптер

© Дневник



Министърът на отбраната Красимир Каракачанов се е запознал на място с доклада за инцидента с бойния вертолет Ми-17, станал в района на авиобаза Крумово, при който загинаха двама пилоти, съобщи БТА. В 24 авиобаза бяха още началникът на отбраната ген. Андрей Боцев, заместник-командирът на ВВС и бивш командир на базата бригаден генерал Петьо Мирчев и директорът на служба "Военна полиция" бригаден генерал Борислав Сертов.


Красимир Каракачанов изказа съболезнования към семействата на загиналите двама пилоти - капитан Пламен Пантелеев и капитан Стоян Неделчев. Състоянието на бордния техник на катастрофиралия вертолет Ми-17
офицерски кандидат Алексей Каменов е стабилизирано. Той е приет за лечение в Университетската болница в гр. Пловдив със счупвания, но е контактен и няма опасност за живота му.


Министърът съобщи, че това е бил четвъртият полет на машината за деня, като преди това с нея са летели други екипажи. Вертолетът е паднал от около 30 метра височина, което, по думите на министъра, не е дало никакъв шанс на пилотите да съобщят за евентуален проблем. Хеликоптерът е бил в изправност и е на въоръжение във ВВС от октомври 1989 година, като през 2016 година е минал ремонт в "Терем" - София. Каракачанов добави, че и двамата пилоти са с опит, единият е с около 500 часа, а другият - с около 600 часа нальот.




Веднага е започнало разследване за причините на катастрофата от страна на Военна полиция и Военна-окръжна прокуратура, но според него "най-вероятно става въпрос за техническа неизправност или поне така изглеждат нещата". Това потвърди и говорителят на прокуратурата Румяна Арнаудова пред БНТ рано тази сутрин. "Вероятно се касае за технически проблем. Продължава разследването. Снощи беше извършен оглед на място. За момента няма данни за човешка грешка. Проблемът е бил за около три секунди", каза Арнаудова.


Каракачанов отхвърли версията за пилотска грешка, тъй като по думите му "упражнението, което са изпълнявали не е било сложно и не е изисквало специални маневри, които могат да доведат до грешка".


Каракачанов каза, че в МО има практика и семействата на загиналите ще бъдат подпомогнати, но това, по думите му няма да върне загубата на близките им хора.


Премиерът Бойко Борисов изрази съболезнования на семействата и близките на загиналите. В разговор с вицепремиера и министър на отбраната Красимир Каракачанов Борисов разпореди да бъде информиран за фактите и обстоятелствата, довели до инцидента.


Междувременно лидерът на БСП Корнелия Нинова призова чрез "Фейсбук" Борисов да отмени посещението си в Турция за откриване на трансанадолския газопровод. Катастрофата с военния хеликоптер, загубата на човешки живот, както и нестабилността в страната след подадената оставка на министъра на труда и социалната политика и изключително острата реакция на вицепремиера Симеонов към министъра на туризма и обвиненията между членове на кабинета в "защита на крупни наследници на мутренски групировки" изискват от министър-председателя да предприеме мерки тук, написа тя.

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 857 Неутрално

    жалко за пилотите и съболезнования за семействата им, но с руската техника е така. не се знае кога какво ще се счупи.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  2. 2 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Хеликтоптерът е бил в изправност, но проблемът по всяка вероятност е бил технически. Хм?!?

    Каквато и да е била причината - жалко за двамата загинали. Отишли са си може би правейки това, което още от най-ранна детска възраст силно са мечтали да правят. Нека отдадем почит към вярната им служба и дано почиват в мир!

  3. 3 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 535 Весело

    "Междувременно лидерът на БСП Корнелия Нинова призова чрез "Фейсбук" премиера Бойко Борисов да отмени посещението си в Турция за откриване на трансанадолския газопровод. "

    И като седи да дреме тук какво ще направи/реши? Те каквотот трябва за обновлението на хеликоптерите не направиха подир байряма къна.
    Поне на едното място ще се договаря за газопроводче, на другото за самолетчета, на двете за комисионната си, ....
    Нека върши това което умее.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на миро родозов
    миро родозов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    бил в изправност 89 браво супер

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    Мир на праха им на загиналите пилоти!
    А министърът е хубаво да си подаде оставката, след като снощи очевидно беше пиян в интервюто, което даде след катастрофата, трудно изричаше думите. Но не само това е причина за оставка, а цялата му неадекватна политика в министерството. А след вчерашното му антинатовско изказване оставката му е належаща.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Неутрално

    До коментар [#6] от "citoplast":

    Тъпотия е да казваш, че нещо не струва след 29 години служба. Миналата година този дето уби човек на колко години беше умньо ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5732 Неутрално

    Това ръководство на държавата и армията е опасно за живота на хората...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#6] от "citoplast":Тъпотия е да казваш, че нещо не струва след 29 години служба. Миналата година този дето уби човек на колко години беше умньо ?
    —цитат от коментар 8 на КМЕТ В СЯНКА


    Ха миналогодишния убил, а руската тенекия нещо си направила...? Мозъка само гръбначен!

    Имало едно време ссср...
  11. 11 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 275 Неутрално

    До коментар [#1] от "ck2013":

    Приятел, ти качвал ли си се някога в Ми-17 ? Това е военно-ТРАНСПОРТЕН ! хеликоптер и е направен така, че да спаси пътниците в структурата, които стандартно трябва да са не повече от 8...Както виждаш човекът, возещ се отзад след падане от 50м. става, излиза без чужда помощ и се отърва само с 3 счупени ребра и глезен...

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5578 Неутрално

    До коментар [#10] от "citoplast":

    коментирай възрастта - нали си голям "спец".

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    Тези, които са тренирали евакуация с въже, са дръпнали въжето малко по-силно от необходимото.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  14. 14 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3646 Неутрално

    Аман от дрънканиците при подобни инциденти.
    Куцьо, кьораво и сакато се метнАло пред камерите и из медиите и ръси мозък.

    1. За авиационни катастрофи специалистите не бързат да се изказват "авторитетно" на мига, както нашият военен министер, да не говорим за дрънкалата-лаици из медиите.
    Но у нас това е мейнстрийм!
    2. Хеликоптерът е бил технически поддържан и в изправност съгласно изискванията.
    3. Пилотите са били опитни.
    4. Катастрофата е при учение, затова се знае точно при какви условия е станал инцидентът. Летял е на 50 метра, т.е. ниско, и е изпълнявал тренировъчен план по спасяване.
    5. Имаше интервю със свидетел, който е видял катастрофата, и който каза, че се е "завъртял" и срутил изведнъж върху земята.

    От т. 2., 3., 4. и 5. съм на мнение, че вероятно е попаднал изненадващо на въздушна яма и поради ниската височина на полета се е забил директно с носа напред в земята, като пилотите са нямали време и височина да реагират. Това мисля, че обяснява и защо са загинали двамата пилоти, които са отпред в кабината, а третият, който е по-отзад, се е отървал само със счупени ребра и глезен.

  15. 15 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 709 Разстроено

    Не само сегашния, но и предишния командир на военновъздушните сили на (2014 – 2016) не са направили много за повишаване нивото на авиацията.
    Летци на хеликоптерите у нас летели 25 (!) часа годишно.
    Годишно в другите държави пилотите летят между 160 и 180 часа годишно.
    Категорично, аварията е причинена от технически проблем.
    Жалко за пилотите! Системата ги убива.

  16. 16 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Хем бил 'технически изправен', хем се разбил поради 'техническа неизправност'?!

  17. 17 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Един от големите проблеми на Ми-8/17са редукторът на носещия винт.Блокирането му(механичен е)води до падане!Бог да прости пилотите!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  18. 18 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Може да се случи със всякакви самолети и хеликоптери. Но един професор, преподавател във Военната академия каза тая сутрин в ТВ ефира, че тая техника е твърде остаряла и трябва да "отхожда" от армията. Ами тогава да "отхожда". Отнася и до миговете.

  19. 19 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Големия въпрос е защо прави учение да пистата на летище Пловдив в момент когато кацат граждански самолети? Толкова ли няма друго подходящо място за тренировки. Шкембе воеводата трябва да подава оставка вече.

  20. 20 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3075 Неутрално

    До коментар [#18] от "nik_77.":

    наскоро също в ефира депутат попита водещата "защо наричате Грипен нов самолет след като се произвежда от 1997 г , това нов самолет ли е за вас"

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  21. 21 Профил на marksman
    marksman
    Рейтинг: 381 Неутрално

    А журналистка от НОВА пита командира им"Вие познавахте ли ги?"...............

    ?Ало телевизиите колко мъртви ви трябват за реклама ЕКСКЛУЗИВНО или БУКВАЛНО
  22. 22 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3646 Весело

    А журналистка от НОВА пита командира им"Вие познавахте ли ги?"...............
    —цитат от коментар 21 на marksman

    Още Марк Твен е написал, преди около век и половина още, че обича макарони, защото от дупките им не изскачат глупави журналистически въпроси ...

  23. 23 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 436 Неутрално

    До коментар [#14] от "xm...":

    Първо да кажем: Бог да прости загиналите и мир на душите им!
    Позволявам си да Ви апострофирам, щото започвате изявлението си с осъждане на лаищината в коментарите, а вашето мнение е изцяло на лаик. Аз също не разбирам от хеликоптери, но летя безмоторно последните двайсетина години и споделям въздушното пространство по родопската яка най-вече с пилотите на хеликоптери от авиобаза Крумово. Наблюденията ми са, че летят нередовно, слабо подготвени са и се държат арогантно във въздуха. Арогантността е характерна за всички военни пилоти по света, впрочем.
    Колкото до заключението Ви, за въздушната яма и т.н. е несъстоятелно, защото :
    Произшествието е станало привечер, а по това време атмосферните процеси се успокояват - поради намаленото слънчево греене - и условията стават "мазни". Още повече нямаше никаква облачност, най-малкото развитие на буреносна, която е съпътствана от такива резки промени в движението на въздушните маси.
    Така че причината за катастрофата трябва да се търси в човешкия фактор - било техническото състояние на техниката, било в пилотажа ...

  24. 24 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7995 Разстроено

    Жалко за пилотите! Системата ги убива.

    [email protected]
  25. 25 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#18] от "nik_77.":наскоро също в ефира депутат попита водещата "защо наричате Грипен нов самолет след като се произвежда от 1997 г , това нов самолет ли е за вас"
    —цитат от коментар 20 на дерибеев


    Ти, явно нарочно НЕ правиш разлика между година на производство на съответната машина и година на създаване/'първи полет' за даден модел.
    Грипен-а с 'първи полет' за модела през 1997 год., но се обсъждше закупуване на НОВИ машини.
    За сравнение, Ми 8/17 е с 'първи полет' през 1975 год!!!
    Разбитата машина е 'въведене на въоръжение' през ...1989 год.

  26. 26 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3646 Неутрално

    До коментар [#23] от "sweeper":
    Аз не се изказвам "от последна инстанция", за разлика от критикуваните от мен лаици, а само коментирам какво си мисля по въпроса, без да претендирам да предпоставям, че е истинаТА. Затова съм си го и казал мнението, формулирайки го точно по този начин.
    Затова не приемам апострофа ви в този аспект.

    Колкото до самата катастрофа - приемам вашето мнение в частта за атмосферните условия. Просто че чудех за вероятна причина баш хеликоптер изведнъж и така рязко да се срути без да е бил подложен на някакви екстремни натоварвания.
    Затова съм по-склонен да приема като евентуална причината за самата катастрофа мнението на Месершмита от # 17 като твърде вероятноТО. Това би обяснило и "завъртането", за което споменах, че говореше една свидетелка.

  27. 27 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2313 Неутрално

    Най - вероятно е така. Щом се е завъртял и веднага е паднал,най-вероятно е блокирал двигателят, или перката. Жалко за двамата пилоти.

  28. 28 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 709 Разстроено

    Изясни се: Руска фирма е ремонтирала хеликоптера.

  29. 29 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Държавата от картон се разпада.

  30. 30 Профил на Flogger
    Flogger
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#25:"ali_ibn_isa"][/quote]

    Стига с тези години. Възрастта на летателната техника въобще не е много. В момента още летят екземпляри от DC-3, които са на 70 години, В-52 на 50 години и т.н. Гражданската авиация е пълна с 30- или 35-годишни машини. За съжаление понякога техниката отказва. Вчера в Япония падна американски F-15. За него какво да кажем, че първия му полет е на 27 юли 1972.

  31. 31 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 429 Неутрално

    тая техника е твърде остаряла и трябва да "отхожда" от армията. Ами тогава да "отхожда". Отнася и до миговете.
    —цитат от коментар 18 на nik_77.


    Рано или късно и това ще стане.
    Но ето - хеликоптера е произведен 1989 г. и го имаме за "твърде остаряла" и "отхождаща" техника.
    В същото време Цецко, Роско, Велизарчо, Тошко и Николайчо искат да купим изтребители, произведени през 1984 г.
    И не само да ги купим, но и тепърва да ги експлоатираме през следващите десетилетия.

  32. 32 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Би било добре, авиационните специалисти пишещи тук, да знаят, че понятия като "ниска височина", "бавна скорост" и "бърза скорост" не съществуват.
    Освен това, случаят в Крумово не е "инцидент" или "сериозен инцидент", както пишат, а е "катастрофа". Инцидент е когато няма загинали.

  33. 33 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 699 Неутрално

    [quote#25:"ali_ibn_isa"]
    —цитат от коментар 30 на Flogger
    Стига с тези години. Възрастта на летателната техника въобще не е много. В момента още летят екземпляри от DC-3, които са на 70 години, В-52 на 50 години и т.н. Гражданската авиация е пълна с 30- или 35-годишни машини. За съжаление понякога техниката отказва. Вчера в Япония падна американски F-15. За него какво да кажем, че първия му полет е на 27 юли 1972. [/quote]

    Не ти разбирам оплакванията и още повече що ми се жалваш на мен?
    Писал съм ФАКТИ: година на създаване на модела и година на производство на конкретния екземпляр.
    Интерпретацията си е твое дело.
    Какво неясно има?

  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7836 Неутрално

    С това неглижиране на армията, дано няма и други подобни инциденти. Пари за зали и стадиони има, за националната отбрана , няма.

  35. 35 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3075 Неутрално

    [quote#25:"ali_ibn_isa"][/quote]

    именно , точно затова цитирах доводите на герб депутат

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK