Автобусните превози спират за час и половина заради протест

Автобусните превози спират за час и половина заради протест

© Юлия Лазарова



Автобусните превозвачи днес ще спрат работа за час и половина в знак на протест срещу предлаган от правителството законопроект. Това обявиха представители на техните организации преди две дни. Те планират и масови шествия от 25 юни в цялата страна, ако проектът не бъде оттеглен.


Над 2 хил. автобуса за вътрешноградски, междуселищни и републикански пътнически превози ще спрат работа от 14 до 15.30 часа, за да изразят недоволството си срещу създаването на Българска автомобилна камара.


Според превозвачите проектозаконът е лобистки и създава условия за корупция. Той няма да реши, а ще задълбочи проблемите, смятат те. Затова си изпратили писмо до Министерството на транспорта и до Народното събрание проектът да бъде изтеглен. Писмото е подписано от 10 браншови организации в автобусния транспорт.




Проектът е внесен от депутати от ГЕРБ, "Обединени патриоти" и "Воля". В него се предвижда да бъде сформирана една браншова камара в автомобилния транспорт, на която да се възложат и настоящи държавни функции - контрол на дейността, лицензиране и др.


Освен това се предвижда членството в камарата да е задължително, което също е оспорвано от браншовите организации. Те смятат, че текстовете ще доведат до нерегламентирани споразумения между отделни фирми. А освен това ще се създадат условия за натиск върху някои от тях.


В протестните действия се включват Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта, Националният съюз на превозвачите и Корпорацията на автомобилните превозвачи в България, които покриват почти 100% от пътническите превози в страната, се разбра на пресконференция през седмицата.


Позицията на браншовите организации е подкрепена и от три работодателски организации Асоциация на индустриалния капитал в България, Българска стопанска камара и Българска търговско-промишлена палата.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    Днес сутринта се разбра КОЙ и ЗАЩО подкрепя протестите . Отново др.Магдалена Милтенова беше като побесняла по Канал 1 - разбирам я ! Бореше се за кокала си , струващ над 400 000 лв. !Нинова е зад гърба и - може би и е обещала процент !

  2. 2 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1620 Весело

    Това същите тези, на които постоянно им катастрофират автобусите заради дефекти или шофьорите им ги хващат дрогирани и/или пияни?
    Разбирам, щом опре до кокала, или нарастне общественото недоволство - протест и бойкот. (справка - милиционерите)

  3. 3 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    Някой може ли да обясни защо у нас цените на междуградските автобуси са като в Германия, а при нас пътуват основно 10-20-30 годишни автобуси?

  4. 4 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    Да,браншовите организации неизбежно се стремят да получат от държавата достатъчно правомощия,които да им позволяват на даден етап да се превърнат в репресивни органи спрямо своите членове.Справка:Лекарският съюз,Съюзът на фармацевтите и много други.А и това,със задължителното членство е една матрица,в която не е приятно да попадаш.

  5. 5 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3307 Неутрално

    До коментар [#3] от "Лео":

    Вероятно в първата част на въпроса си имате предвид цените на билетите. Ами, защото сме държавата на баровците. Индикатори за това има в много отношения у назе.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  6. 6 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Някой може ли да обясни защо у нас цените на междуградските автобуси са като в Германия, а при нас пътуват основно 10-20-30 годишни автобуси?
    —цитат от коментар 3 на Лео


    Никога не съм пътувал с автобус нито в Германия, нито в БГ, но честно казано не го вярвам това. Най-вероятно пак сравнение на ябълки с компот от круши.

  7. 7 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#3] от "Лео":

    Направих си труда да проверя. В Германия за 6 часов курс 30 евро, плюс това чарджат 10 евро ако багажа ти е извън нормите им. Няма отстъпки за деца и пенсии.

    В БГ пак с чисто нов автобус Скания Иризар на Биомет, 32 лева като до 7 години деца са безплатно, до 10 е 16 лв, а за пенсите и учениците е 27 лв.

    Честно казано съм изненадан и аз, че в БГ е само около 3 пъти по евтино. :-)

  8. 8 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 542 Неутрално

    "Днес сутринта се разбра КОЙ и ЗАЩО подкрепя протестите ."

    Столарски, спри с коментарите! Хората вече разбраха каква мизерия сте замислили и какви са гнусните ви намерения.

  9. 9 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 542 Неутрално

    "Днес сутринта се разбра КОЙ и ЗАЩО подкрепя протестите ."

    Столарски, спри с коментарите! Хората вече разбраха каква мизерия сте замислили и какви са гнусните ви намерения.

  10. 10 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3858 Неутрално

    "Проектът е внесен от депутати от ГЕРБ, "Обединени патриоти" и "Воля". В него се предвижда да бъде сформирана една браншова камара в автомобилния транспорт, на която да се възложат и настоящи държавни функции - контрол на дейността, лицензиране и др. Освен това се предвижда членството в камарата да е задължително"
    Ми то във всички браншове има такива. Създадена е браншова аристокрация близка до властта. При нас цялата и дейност се изчерпва в събиране на членски внос. Със събраните пари босовете на камарата ходят на круизи. Обясниха ни, че така било в демократичния Запад. Който не плаща членски внос, няма право да работи. "Лоялността" се подпечатва с печат, който ти дават от камарата. Както е казал поетът "Опомнихме се късно, бяхме вързани жестоко!". Ох, ох, демокрацийо, демокрацийо, демокрацийо...........!!!!!?

  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10147 Неутрално

    Странен е този протест...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 634 Неутрално

    След като протестират, значи на прав път са вносителите на закона. Помните ли какви протести имаше против матурите?! В малкото сектори, където е имало реформа, е имало и огромни протести. Жалко , че Бъчварова не успя да направи нещо с този мастодонт , наречен МВР.

    И на мен не ми харесва нашествието на чужденци. Но няма да пиша злобни параноични глупости срещу тях, защото така най-вече ще изложа себе си.
  13. 13 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3858 Неутрално

    "След като протестират, значи на прав път са вносителите на закона."
    До коментар [#12] от "Емо":

    Ти как ще се чувстваш, ако ти сложат юлар на врата? Член ли си на някоя камара? Ааа.., такова, през омразния комунистически тоталитаризъм нямаше такива камЕри.

  14. 14 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Много интересно. В окрупнените от големия държавник Пеевски медии нищо не се споменава за протеста.

  15. 15 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    До коментар [#7] от "Обществен деятел":

    Хубави си си направил труда, ама и аз да ти кажа точни цифри: Берлин - Дрезден / Лайпциг - 7/9 евро в някои часове (има автобуси на всеки час), дистанцията е около 190 км. или около 5 цента на км. Мюнхен - Нюрнберг - 8 евро за 190 км. Мюнхен - Берлин - 26 евро за 600 км. У нас: Велико Търново - Варна / София - 19/20 лв. за около 220 км или около 4,5 цента на км. София - Стара Загора - същото. Варна - Бургас - 12 лв. за 140 км. Стара Загора - Бургас - 180 км. за 18 лв., Стара Загора - Кърджали - 9-12 лв. за 120 км. Варна - Русе - 23 лв. за 190 км.

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8751 Неутрално

    Автобусните превози убиха железопътния транспорт, който е най-чист и евтин. Това не трябваше да се допуска.

  17. 17 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10111 Неутрално

    Всеки протест си има опашка и опашката си има име -корделана.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK