По-малко от половината от военните пилоти летят, обяви министърът на отбраната

По-малко от половината от военните пилоти летят, обяви министърът на отбраната

© Анелия Николова



В българската армия има на щат 245 пилоти, от които по-малко от половината летят, каза днес по Би Ти Ви министърът на отбраната Красимир Каракачанов. Той уточни, че не може да посочи точната бройка, защото това е военна тайна.


Министърът посочи, че от общо 28 хеликоптера, с които разполага армията, летят осем. Сред тях няма нито един, който е подходящ за борба с горски пожари.


По повод катастрофата с военния хеликоптер в понеделник, Каракачанов каза, че разследването на случая продължава, като хипотезите са две - техническа неизправност или пилотска греша. Министърът на отбраната уточни, че оцелелият член на екипажа се е намирал в задната част на машината и това му е спасило живота. Бордният инженер, офицерски кандидат Алексей Каменов не е разпитан, но е казал на министъра, че е усетил рязко завъртане, преди катастрофата.




Министърът на отбраната посочи, че за ремонта на всички хеликоптери са нужни около 50 милиона лева. Красимир Каракачанов подчерта, че за да се стигне дотук, вина имат и текстовете в Закона за обществените поръчки (ЗОП). "Не е нормално фирма, произвеждащи банички или продаваща бикини, да обжалва поръчка за ремонт на хеликоптер", каза той. Министърът уточни, че във вторник ще внесе в Министерски съвет проект за промени в ЗОП.


Нямало причини за предсрочни избори


В оттговор на въпрос Каракачанов обяви, че няма никакви признаци и причини за предсрочни избори. По повод новият вот на недоверие, подготвян от БСП, той посочи, че това и е работата на опозицията.


"Това е сверяване на часовника. Дебатът за темата сигурност ще е полезен, стига да не се изроди", допълни Красимир Каракачанов. По повод исканата му оставка от лидера на "Воля" и депутат Веселин Марешки той заяви, че става въпрос за поръчка. Като потенциални "възложители" той видя фирми, които е отрязал от посредничеството при ремонта на военна техника. Не изключва и "приятелски огън", без да посочи какво има предвид, той като още нямал достатъчно информация.


С какви хеликоптери разполага армията


Ми-17 - 5 броя, не лети нито един


Ми-24 - 5, лети един


Кугар - 12, летят 4


Бел - 6, летят 3

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    Министър Иван не ми е симпатичен но в едно е прав. За ремонтите в Авиацията е нужно време и оспорване на поръчките от незнайни фирми пречи.

  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Нека да излязат резултатите от експертизата, да не бързаме, може и човешка грешка да имаме.
    Но хеликоптерите трябва да се ремонтират всичките и то скоро.
    Те са ни за всичко и против пожари и за спасителни акции.

  3. 3 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 814 Неутрално

    всичките министри досега само констатират ,и НИЩО...и след тоя ще е все така батак,системата е сбъркана и колкото и да се дрънкат празни приказки по студията няма да се оправят нещата...с некадърници толкова

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  4. 4 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2537 Неутрално

    Това недоразумение, ДС агент още ли е министър? Него да бяха махнали, а не социалния, който си върши работата ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  5. 5 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Ебахти държавата, щом този е военен министър.

  6. 6 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    дъра-бъра като на селския мегдан.

    като летят само половината от пилотите, другата половина ги държите за ... ?
    като има само 8 летящи, защо се водят 28 ?

    пълен батак и кражби като през соца, а шкембе-войводата си е на нивото на някоя старшинка.

  7. 7 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#3] от "не на безразличието":

    Просто е . Техниката е стара но нищо не пречи вертолетите да се модернизират в Мотор Сич . Новите двигатели подобряват летателните качества и са по-икономични. Но министър Иван има забрана от лекуващия лекар за Украина

  8. 8 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2751 Неутрално

    С констатациите сме добре, въпросът е какво следва след тях?Отговорът е "Нищо" до следващата трагедия...

  9. 9 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1169 Гневно

    Срам и позор! Нямам други думи!

  10. 10 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3618 Любопитно


    В българската армия има на щат 245 пилоти, от които по-малко от половината летят, каза днес по Би Ти Ви министърът на отбраната Красимир Каракачанов. Той уточни, че не може да посочи точната бройка, защото това е военна тайна.
    Министърът посочи, че от общо 28 хеликоптера, с които разполага армията, летят осем.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Ха-хаааааа
    Доносникът ИВАН от ДС
    ще ни светне ли, КОЕ по-точно е "ВОЕННА ТАЙНА"
    ТОЧНИЯТ БРОЙ на щатните пилоти - 245 и на хеликоптерите - 28
    НЕ Е ЛИ "ВОЕННА ТАЙНА"
    Или само "ПО-МАЛКО ОТ ПОЛОВИНАТА" от 245
    било "военна тайна"

    И да попитаме само.
    Не е ли по-разумно вместо
    БЕЗКРАЙНО ВРЕМЕ да регенерираме
    ВЕХТИТЕ РУСКИ ЛЕТЯЩИ КОВЧЕЗИ,
    да се помисли за НОВИ или не чак толкова нови
    НО НАТОвски самолети и хеликоптери ?!?!

  11. 11 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    Държавата хвърля пари и усилия да подготвя в Долна Митрополия качествени пилоти на добро световно ниво, а после ги оставя тези момчета да бъдат пилоти-пешеходци. Така че министърът да не се прави на интересен, ами или да си подава оставката, или да изиска пари от началника си. И да не минават с номера, че няма пари – пари има, важно е как се разпределят.

  12. 12 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Пилотите не летят, но това не пречи на "управляващите" ни разбойници да крадат.
    Защото за да се докопаш до кокала не се изисква нещо друго освен да лижеш г---за на КАПО ДИ ТУТИ КАПИ (или на който друг се окаже на Дондуков).

  13. 13 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 862 Весело

    Ама за сметка на това пък всичките ни военни моряци плуват, защото нямаме кораби :-) !

  14. 14 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3055 Неутрално

    И преди да стане катастрофата по-малко от половината пилоти не са летели. За което персонална отговорност носи министърът. Вместо посипване на главата с пепел слушаме несвързани обяснения за факти, които могат да са, но могат и да не са причина за трагедията. Мизерия.

  15. 15 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    " По повод исканата му оставка от лидера на "Воля" и депутат Веселин Марешки той заяви, че става въпрос за поръчка. "

    - Марешки е точно толкова поръчков, колкото беше и Бареков. Агитпропа на десарите престава да действа, слава богу.

  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9511 Неутрално

    Летят, в смисъл са се качвали дори веднъж годишно :)
    И какво прави министърът - само регистрира?
    Заключението от списъка отдолу е само едно - никаква последваща поддръжка, използват се докато паднат или не тръгнат...
    Това ръководство (и много от предишните) са гробари, не мениджъри...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    До коментар [#16] от "penetrating":

    Ми всичко е пари. Боце що санира, а не си ремонтира самолетите и въртолетите?

  18. 18 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3055 Неутрално

    Един цивилен Сикорски S-70A за спасителни операции и борба с пожари е най-много $15 млн. Мизерия. Пълна и непрогледна.

  19. 19 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#1] от "КА2":
    А МО защо няма 10 годишни договори за поддръжка?
    Ако е имал защо на 8 година не е започната процедура за подновяване на договора за още 10 години?

    А за поръчки касаещи националната сигурност, ЗОП не се прилага. И може да има пряко договаряне с представител на фирмата производител.

    Ако имат желание могат да осигурят каквото е необходимо, но не е ли по-лесно да не се прави НИЩО и да се вика няма пари.

    И за какво имаме на щат 245 летци, кат половината от тях не летят(значи НЕ СА ЛЕТЦИ) . Намали щата и със спестените пари поддържах техбиката.
    Щом имаш 5 хеликоптера - поддържай 10 летци вместо 100, ама да са летци.

  20. 20 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#18] от "Lemmy":

    за $15 милилиона се купуват 2 нови Ми 17

  21. 21 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#19] от "ЙЕИ":

    Фирмата производител не е в състояние да ремонтира в цялост ремонтите. Причината е , че двигателите и носещия ротор се произвеждат във друга държава.Но Мотор Сич който е в Украина има лиценз за ремонт и модернизация. Но това Иван непрекъснато забравя да спомене.

  22. 22 Профил на Ivo Di
    Ivo Di
    Рейтинг: 96 Неутрално

    А ти защо си там?
    Боклук до боклука, мила моя майнольо!

  23. 23 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3055 Неутрално

    До коментар [#20] от "ЙЕИ":

    Ъ-ъъ, през 2013 американците купиха 63 броя Ми-17 за Афганистан на цена между $16.4 и $18.4 милиона всеки.

  24. 24 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3055 Неутрално

    До коментар [#20] от "ЙЕИ":

    И още нещо - Блакхоците ги произвеждат в Полша.

  25. 25 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    хахах
    А с 8 нови самолета колко от тези 245 ще летят ...
    Просто не ни трябват толкова пилоти явно , при положение , че няма да имаме повече от 15-20 изправни самолета.
    Гражданската авиация има недостиг на пилоти, по добре да отидат там и да си заработват заплатите
    Шкембе войвода ни казва , че над 100 пилота не са се отлепяли от земята , но им се плаща по 3-4 хиляди заплати

  26. 26 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#21] от "КА2":
    До колкото ми е известно Двигателите са разработка на конструкторското бюро на Виктор Климов - ОАО "Климов" Петербург.
    ТВ3-117В се произвеждат в 2 завода - Мотор Сич в Запорожие и ОДК в Петербург.
    От 2016 г РосВертол е престанал да закупува двигатели на Мотор Сич тъй като ОДК успява да задоволи руския пазар с необходимите двигатели.
    Но не само това ОАО "Климов" е разработил нови варианти на въпросния двигател ВК-2500, ВК-2500-3, ВК-2500 ПС(с електр упр. FADEC).
    В момента България е в уникална ситуация в която има 2 производители на това което ни трябва и биха се конкурирали за да ни се предложи услугата. Но се изисква работа, спецификации и ДЕБЕЛИ ДОГОВОРИ и КОНТРОЛ на изпълнение на поръчката
    А нашето МО хич го няма в последните 2 области

  27. 27 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#24] от "Lemmy":

    Ама поляците ги предлагат по $35-40 млн данни 2016 ( http://nation-creation.wikia.com/wiki/Modern_Day_Military_Pricing_List )

  28. 28 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    Аз ли нещо не мога да разбера или имаме 12 почти нови вертолета Кугър и от тях летят само 4 , нищо че сме дали милиони да ги купим нови, но за да пестим си стоят в хамбарите, а ползваме такива но по 40 години

    Доколкото си спомням са дадени около половин милиард долара, за 12 броя кугър и 6 пантер
    а от тях повечето си стоят ей така
    Богата страна сме еййй

  29. 29 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3137 Неутрално

    До коментар [#8] от "selqnin":

    Ами..., то при ГЕРБ е така. Правят се обобщаващи констатации, които всеки вижда или знае. Сега, следва втората фаза... Ще ни обяснят, кой е виновен...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  30. 30 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#7] от "КА2":

    А новите Кугар и Бел защо не летят?
    Картина на цялостно безхаберие и безотговорност. Нямаме бойни хеликоптери, нямаме транспортни хеликоптери, нямаме и хеликоптери за гасене на пожари и за спасителни операции...
    8 от 28... А летците половината не летели...
    Без изтребители може и да можем и без това Сърбия и Македония нямат авиация, а Румъния, Гърция и Турция са ни съюзници (Гърция и Турция пък имат и огромна авиация и ако решат да ни напад няма как да ги спрем с една или две ескадрили), но без хеликоптери не можем. Спешен ремонт на всички вертолети!

  31. 31 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#23] от "Lemmy":

    Дали не са били бойни версии? Или става дума за транспортни хеликоптери?

  32. 32 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Сигурно ще излезе човешка грешка, щото човеците ги няма.

  33. 33 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 947 Любопитно

    Значи 245 летци получават заплати, хранят се безплатно, ходят безплатно на море и планина, обличат се безплатно, лекуват се безплатно?

    И защо?
    Какъв е смисълът?
    С каква цел държавата го прави?

    Ми и 50 самолета да купи МО, колко от тези 245 ще успеят да врътнат някой час "нальот"(както по съветски военните все още наричат летенето)?

    Тук изобщо не питам колко в такъв случай са техниците.
    Питам до кога ще продължава тази безсмислица?

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  34. 34 Профил на nikruma
    nikruma
    Рейтинг: 391 Неутрално

    До коментар [#25] от "001":

    Само за поддържането на 2 хеликоптера за дпасяване и гасене на пожари в 24ч дежурство са необходими 20 пилота и то ако не се разболяват и не излизат отпуска. За дежурни 2 изтребителя ти трябват даже повече защото дежурството е дневна и нощна част и се различни екипажи. Къде остават инструктурите, транспортните самолети, щурмовите. Ама не може само дежурни да са трябва и подготовка да се води.... На това дередже сме в държавата щото мозъци като теб ни управляват, горе долу така мисли и Б. Б.... 8 самолета 8 пилота, се едно таксита....

  35. 35 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4389 Неутрално

    всичките министри досега само констатират ,и НИЩО...и след тоя ще е все така батак,системата е сбъркана и колкото и да се дрънкат празни приказки по студията няма да се оправят нещата...с некадърници толкова
    —цитат от коментар 3 на не на безразличието


    Ами един военен министър се тръгна да подрежда и те го съдят за това, че не бил дал на руските бандюги!
    Мафията, която от 20 години не си мръдна пръста да вкара армията в ред се намеси за да запази статуТКАвото!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  36. 36 Профил на hanseatic
    hanseatic
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Този "бахур " освен да лобира(срещу мазни комисионни) за руските интереси, какво друго работи! Агент Иван - тъмно минало & богато, светло бъдеще!

  37. 37 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2920 Неутрално

    А колко от пилотите са генерали? За мен това е много интересно?
    Ако и то не е военна тайна?

  38. 38 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Аз ли нещо не мога да разбера или имаме 12 почти нови вертолета Кугър и от тях летят само 4 , нищо че сме дали милиони да ги купим нови, но за да пестим си стоят в хамбарите, а ползваме такива но по 40 годиниДоколкото си спомням са дадени около половин милиард долара, за 12 броя кугър и 6 пантера от тях повечето си стоят ей такаБогата страна сме еййй
    —цитат от коментар 28 на 001

    Не летят защото не са годни и трябват кинти за да влезат в експлоатация. Нашите политици мислят, като повечето пишешти тук. Дайте да купим а после, че трябва да се обслужват никой не мисли. С парите за един нов може да се вкарат в строя поне половината от сегашните ни хеликоптери.

  39. 39 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2920 Неутрално

    Ако се разисква дали имаме нужда от изтребители и изобщо от бойна авиация може да се разсъждава и дали изобщо имаме нужда от МО със стотици столичани в униформи, които се пенсионирват на 50 години, угояват се с 20 заплати, получават пенсия и продължават да работят получавайки пенсия и заплата. Сещам се за един Андрей Боцев

  40. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2920 Неутрално

    [quote#38:"Гарван"][/quote]

    а според теб нормално ли е да се купува скъпа и сложна техника с мисълта, че тя ще се подържа в Терем?
    на кое говедо му е минало това през ума?

  41. 41 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 990 Неутрално

    До коментар [#21] от "КА2": Ако ги ремонтират, както хърватските МиГ-21БИС, хайде нема нужда.

  42. 42 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Пак сложихме каруцата пред коня.
    Има едно нещо и то се казва доктрина - т.е. концепция за армията или нещо подобно.
    Ние такава нямаме. Старата доктрина беше "дръжте се момчета 30 минути докато дойдем". Сега няма нищо - само тъжни разпилени казарми, обезкостени сгради и каталясала техника.
    Ни пехота, нито флот - авиацията е вече допълнение...

  43. 43 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    До коментар [#34] от "nikruma":

    Е ние сме имали само един хеликоптер за пожари и той падна,
    Ако имаме в изправност 10 самолета и 10 хеликоптера, повече от 100 пилота не ни трябва, защото така или иначе няма да могат да си направят часовете тренировки.

  44. 44 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#31] от "Симеон":

    Не. Американците купиха базови версии по $8 млн. После ги закараха в ОАЕ, там американска компания смени цялата електроника, управление , добавиха системата за идентификация “свой-чужд” (IFF) и др.
    И цената набъбна до горната.
    Канaдците като купуваха тeхните поискаха директно да бъдат с глас кокпит(версия Mi-171Sh - чехите, хърватите и няколко още държави купиха от тях също) и куп още други неща и накрая само добавиха IFFи им излязаха $11 млн

  45. 45 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    никимура,
    като са ни толкова нужни пилоти, защо половината от тях нямат и 10 минути във въздуха за година, нямат и една минута.

  46. 46 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8305 Неутрално

    За всичко се пилеят пари, само за военните, няма . И това ми било държава.

  47. 47 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8305 Неутрално

    За всичко се пилеят пари, само за военните, няма . И това ми било държава.

  48. 48 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8305 Неутрално

    За всичко се пилеят пари, само за военните, няма . И това ми било държава.

  49. 49 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#41] от "Гарван":

    Те нашите са и са много остаряла версия
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-17 #/media/File:Mi_17_bulgaria.jpg
    в сравнение с руските
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-17 #/media/File:Mi-8_amtsh_(52)_(14225949458).jpg
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-17 #/media/File:PLA_Mil_Mi-17-1_at_Chelyabinsk_Shagol_Air_Base.jpg
    или чешките с падащия борд отзад, с радарът отпред и т.н.
    http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/9/8/2/2113289.jpg?v=v40

  50. 50 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    До коментар [#48] от "Роси":

    Пари няма защото няма и наборни войници ...
    Спомням си че бях в казармата когато имаше и наборни и така наречените професионални.
    Наборните давахме наряди и получавахме по 10 лева месечни заплати, а наборните идваха в поделенията да си цъкат на телефоните и тогава вземаха по 500 лева, сега сигурно вземат по 1000 лева за същото, ама поне дават наряди.
    2% от БВП на година значи, че ще даваме по 200 милиона всеки месец за отбрана, а сега армията ни не е 5 пъти по-малка като численост от преди

  51. 51 Профил на nikruma
    nikruma
    Рейтинг: 391 Неутрално

    До коментар [#45] от "001":

    Защото ти си го измисляш това. Няма пилот във ВВС, който да е на летателна длъжност и да не си е направил мининум проверките за годината за придобитата подготовка, което е мининмум няколко часа. Това, че министъра е профан и не знае какво става в поверената му структура е друг въпрос.

  52. 52 Профил на Пеевски вярва в демокрацията                                                              И вие ли
    Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    Дай да купуваме стари, 45 годишни Ф16, навместо да осигурим летателни часове на пилотите с 1/10 от въпросната сума!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  53. 53 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 895 Весело

    До коментар [#50] от "001":

    Рибата се вмирисва от главата .

    Войника каквото му позволят това и прави.
    Даването на наряди - т.е. да се прави на пъдар е тъпа работа. Ако има нещо да се пази да си го пази военна полиция.
    Войниците трябва да са всеки ден на полосата, да бягат , да скачат да стрелят.
    Като отидат в Афганистан не ги питат колко наряда имаш, ами можеш ли опази даден периметър

  54. 54 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    ГЕРБ са виновни .Оставиха БА без пари и отделно ги резнаха с 40% парите ,още в първия си мандат .Сега хората гинат в мирно време зареди липсата на нова техника .Където се докосне гърбавата ръка трева не никне .Историята с Кугърите същатата работа.Купени ,но няма пари за поддръжка.

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски
  55. 55 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    До коментар [#51] от "nikruma":

    Това го говори и Радев, който би трябвало да е по запознат с нещата след като беше началник на ВВС
    Погледни му интервютата и виж, че казва , че средно в страните от НАТО пилотите трябвало да имат по 180 летателни часа, а българските пилоти имали 10 пъти по малко.
    Това неща да ти говори.
    Ако броя на летателната техника беше съизмерима с броя на пилотите , нямаше да имат 10 пъти по-малко полети от другите страни в НАТО

    С две думи или купуваме 50 самолета или уволняваме 100 пилота

  56. 56 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    Обичайните новини от армията:

    По-малко от половината военни пилоти летят
    по-малко от четвъртината кашици имат бронирани жилетки
    по-малко от третината танкове имат акумулатори
    по-малко от една десета от БТР-ите имат гуми с графйер и въздушни филтри
    От всички самолети и хеликоптери само 3 бр. имат технически преглед

    (но то и без това за всички няма нито нафта, нито муниции за учения, така че това няма значение)

    Единственият отличник са командните структури в БА и МО, където щатът е запълнен на 150% и чакат одобрение на бюджет за още канцеларии, бюра и секретарки.

  57. 57 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    никимура,
    чети

    10 пъти по-малко от стандартите на НАТО са били летателните часове на загиналите пилоти

    По стандарт на НАТО всеки пилот трябва да има 180 летателни часа годишно. Загиналите при инцидента снощи двама пилоти имат по 17 и 18 часа нальот годишно, заяви командирът на ВВС

    https://dariknews.bg/novini/bylgariia/10-pyti-po-malko-ot-standartite-na-nato-sa-bili-letatelnite-chasove-na-zaginalite-piloti-2102989

  58. 58 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1656 Неутрално

    И за какво имаме на щат 245 летци, кат половината от тях не летят(значи НЕ СА ЛЕТЦИ) . Намали щата и със спестените пари поддържах техбиката.Щом имаш 5 хеликоптера - поддържай 10 летци вместо 100, ама да са летци.
    —цитат от коментар 19 на ЙЕИ
    В 10-ката. Агент Иван просто осветли нелицеприятния факт, че ВВС е с раздут щат. Къде по-богати от нас страни като Унгария и Чехия имат по 12 самолета. За какво са ни 245 летци? За толкова никога няма да се намерят самолети.

    И накрая ВВС става едно свърталище на книжни плъхове.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  59. 59 Профил на pepamug
    pepamug
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Ами с един самолет, за кой по-напред. Купете няколко Ф35 и всичко ще си заспи на мястото.

  60. 60 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    До коментар [#59] от "pepamug":

    Значи да викаш да стане като с вертолетите

    Купи ли сме 12 кугара за стотици милиони, а само 4 от тях се ползват

  61. 61 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    [quote#58:"Николай Николов"][/quote]

    Каракачанов е оптималният министър за такъв тип отбрана. За него критерий за боеспособност са напълнените с тежки бюра кабинети, изпълнението на щатните разчети и броят щикове на плаца. Иди му обяснявай, че в повечето армии маршуриването, запазена марка на пруската армия от XIX в. и пренесено в съветската се смята единствено за форма на затъпяване

  62. 62 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 844 Весело

    До коментар [#5] от "taratanki":

    Недей с лошо,това му беше детската мечта, и я постигна с нокти и зъби. Защо искаш да му развалите радоста?

  63. 63 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#7] от "КА2":

    ама изобщо не е толкова просто...така изглежда но това е стройна система за корупция с всичките замесени длъжностни лица и фирми и прочие...там няма как да стане така лесно както го мислиш..нови хора ,нова система за работа и така...нали знаеш приказката за най-древната професия...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  64. 64 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 844 Неутрално

    И аз се питам,след като няма самолети и хеликоптери защо се водят толкова много летци? Очертава се,че скоро няма да има самолети,но летци има в изобилие. Като прибавим и началници,зам.началници на звена,поделение,командващи и май ще станат 1500 човека,всички на добри заплати. Защо не ремонтират наличната техника, а се гони грандомански цели? Някой пита,защо не отидат в гражданската авиация? Ами там всеки ден се лети, а не се дреме цял ден ,без нищо да правиш. Тия от армията и гражданската еднакво време ли се иска за пенсия?

  65. 65 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Ам тоя плужек, ако намали храната, ще има пари и за самолети, и за танкове, че и за българските пенсионери!

  66. 66 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#58:"Николай Николов"][/quote]

    В тези 245 бройки са включени и пилотите на хеликоптери. Но да при всички положения са много.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  67. 67 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 972 Неутрално

    кой е виновен за това, че летят толкова малко бе тулу.п дебе.л ?!?

    кой иска да ремонтира руските 30+ годиишни таралясници вместо да модернизира армията ?!?

    русороб загубен

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  68. 68 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    Пилоти почти няма, летящи още по-малко, хеликоптери и самолети близко до нулата. А кажете сега колко чиновници има в министерството и армията?

  69. 69 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 990 Весело

    До коментар [#40] от "historama": На Иван Костов например или някой от правителството му. Ако Терем стане лицензирана MRO ще стане много добре.

  70. 70 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9511 Неутрално

    До коментар [#17] от "НеКой":

    Въпрос на приоритети...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  71. 71 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2920 Неутрално

    "...Ъ-ъъ, през 2013 американците купиха 63 броя Ми-17 за Афганистан на цена между..."

    През 70-те години западноевропейски страни закупиха съвтски морски кораби на подводни криле тип "МЕТЕОР", но без двигатели и електроника, монтираха им западноевропейски корабни механизми и електроника, и си ги използваха. тогава и в Буелгия една местна фирма купуваше Москви 408 и Волга, монтираха им дизелови двигатели, и под марката Скандия ги продаваха на своя пазар - вероятно на цена конкурираща Ситроен 2 ЦВ, но все пак с по-добро купе.
    Нищо лошо, някои са си направили сметката.
    Май и ние продавахме мотокари за Япония!?

  72. 72 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2920 Неутрално

    До коментар [#40] от "historama": На Иван Костов например или някой от правителството му. Ако Терем стане лицензирана MRO ще стане много добре.
    —цитат от коментар 69 на Гарван


    На правителството на ОДС през 1999г. им бе само до Кугъри.
    Форумът тук е да разменяме информация, а не да правим просташка и животинска пропаганда!

  73. 73 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 990 Неутрално

    До коментар [#72] от "historama": Последното нещо, което искам да правя е пропаганда. Точна информация за размисъл давам и ако си беше направил труда да помислиш щеше да разбереш какво имам впредвид. Хайде малко ифо и тема за размисъл: https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2002/04/01/35904_/
    Тук интересна е и врътката с нямащия нищо общо с военно предназначение Bell 430.
    Чакам коментар!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK