Автобусните превозвачи отрекоха да са канени за обсъжданията на спорен закон

Автобусните превозвачи отрекоха да са канени за обсъжданията на спорен закон

© Анелия Николова



Пет сдружения на превозвачите в България изпратиха писмо до председателя на парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов, в което твърдят, че не са били канени на четирите кръгли маси за обсъждане на законопроекта за създаване на Автомобилна камара. Предложението е на управляващата партия и коалиционния ѝ партньор "Обединени патриоти", като и "Воля" го подкрепя.


Проектът предвижда Автомобилната камара да "издава, спира и отнема лиценз за упражняване на професията автомобилен превозвач", ако министърът на транспорта упълномощи председателя на камарата за това. Всички, извършващи превозваческа дейност, ще трябва да станат задължително членове на камарата. Освен лиценз за пътници и товари на територията на страната камарата ще издава и лицензите за международен превоз в "общността", които в момента се издават от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".


Това предизвика недоволството на автобусните превозвачи. Миналата седмица над 2 хил. автобуса за вътрешноградски, междуселищни и републикански пътнически превози спряха работа за час и половина, за да изразят недоволството си срещу създаването на Българска автомобилна камара. Според превозвачите проектозаконът е лобистки и създава условия за корупция.




Под отвореното писмо до Цветанов са се подписали Браншови съюз за стопанска инициатива в транспорта, Национално сдружение на автобусните превозвачи в България, Национална сдружение на автобусните превозвачи, Национален съюз на превозвачите и Корпорация на автомобилните превозвачи.


"Истината е, че никое от сдруженията в пътническия транспорт никога не е било канено на такива обсъждания. Избирателно са канени отделни фирми, които не са присъствали с браншови представителни функции, а в лично качество. Въпреки това присъствалите колеги винаги и категорично са заявявали, че пътническият транспортен сектор непреклонно желае да бъде суверенен. Беше заявено, че проектозаконът е бил обсъждан в КРИБ, което, ако е вярно, то това се е случвало в отсъствието на пътническите оператори и сдружения, членуващи в КРИБ", пише в писмото.


Организациите все пак изразиха оптимизъм, че управляващите ще се вслушат в исканията им. За това съдели по поканата за среща, която Цветанов им пратил. От автобусния бранш уточниха, че протестите им не са политизирани, каквото било и твърдението на Цветанов.


Браншовите организации настояват срещата им с Цветанов да бъде открита за медиите и да е изцяло свързана с проблемите на автобусния бранш, а не с тези на товарните превозвачи.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5944 Неутрално

    Цветанов - сивият кардинал на управлението :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2484 Неутрално

    КРИБ и Столарски не са ги поканили.
    Толкова неприкрито лобистки законопроект не си спомням да е имало!

  3. 3 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2016 Неутрално

    До коментар [#2] от "PisnaMi":

    поправете си заглавието ! Това не са автобусните превозвачи , а "сивите кардинали " в бланша , които не искат да се разделят с "гювеча "! Питана ли е др.Магдалина Милтенова от Перник - "бизнес дама " и първа дружка на др. Нинова ????

  4. 4 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    Преди няколко дни в ефира на БНТ ( ако не се лъжа) се обсъждаха тези неща и според противниците на този проектозакон се разбра, че има около 17000 фирми, занимаващи се с превоз, като повечето от тях не членуват в някакви браншови организации. Броят на браншовите организации също е огромен.
    Т.е. попадаме в обичайната за нас ситуация, всеки да говори от името на някаква организация и винаги да се получава невъзможно да се приеме някакво браншово решение, което да не се оспорва. Така е в секторите, където има голям брой фирми, например туризма и там каквото и да се предложи, оспорващите са в пъти повече, но не стигат поне до извода, че трябва да се изгради някаква система, по силата на която да стане възможно до взимане на съгласувано решение. В резултат на това, всичко отново опира до създаване на някакви чиновнически и държавни органи, които освен че трябва да ги издържаме, но и всички ги ругаят и се оплакват ( вероятно справедливо) от тях.

  5. 5 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3379 Неутрално


    Всичките тези " превозвачи " са ДС-мафиоти и крадливи разбойници . Само Макрон ще ги оправи, като наложи виждането си за превозвачите в Европа . Който не ми вярва, да попита първият срещнат ТИРаджия - иска ли да работи в европейски условия на труд и да получава европейска заплата .
    Всичко друго е ала-бала и е ПРОТИВ интересите на българските шофьори !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  6. 6 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    Тази анархия трябва да престане.

  7. 7 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Да се обединят, да представят еди колко си автобуса, еди колко си шофьора на трудов договор, еди колко си платени данъци от тях еди колко си осигуровки и да искат да седнат на масата. Това за мен е представителност, другото е "аз кукло съм по-красива от теб"....

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5774 Неутрално

    Всеки иска място на масата за разпределяне на "баницата"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK