
© Анелия Николова
Дневник" и "Капитал" са сред най-потребяваните медии в България, а "Дневник" е и сред тези с най-високо доверие – това показва годишното проучване на агенция "Ройтерс" за новинарските навици на обществото.
Допитването за това колко често аудиторията следи телевизия, радио и печатни издания се оглавява от новините на "Нова телевизия", тези на Би Ти Ви и БНТ. Следват ги "24 часа", БНР, "Телеграф", регионални или местни вестници, "Труд", "Дарик радио", Би Ай Ти, "Капитал", Си Ен Ен, "Сега", "Марица", Би Би Си и Economist.
В частта за онлайн медиите на първите три места са отново новините на "Нова", новините на ABV и на Би Ти Ви, а след тях са наредени novini.bg, "24 часа онлайн", dir.bg, БНТ, "Блиц", "Петел", "Дневник", "Бивол", "Труд", Offnews, "Пик", регионални или местни медии и "Дарик".
"Дневник" се нарежда и сред медиите, на които аудиторията вярва най-много – първо сред тях е Българското национално радио, следват го БНТ, "Нова", Би Ти Ви, "24 часа", "Труд", "Дневник", "Сега", Offnews, "Бивол", "Блиц" и "Пик".
Статистиката за България показва още, че огромното мнозинство от гражданите се информират онлайн (88%) и от телевизията (84%). Вестниците, радиото и блоговете са далеч назад, като за източник на новини ги сочат само съответно 23% и по 20% от запитаните. В същото време общото доверие към новините е ниско – едва 38%, като 41% вярват на новините, които те потребяват, а 30% - на тези, които виждат в социалните мрежи. 8% от запитаните плащат за онлайн новини, а 25% използват приложения за блокиране на рекламни банери.
"Фейсбук" все още е най-потребяваната за новини социална мрежа (73% от запитаните), следват я Youtube, Messenger, Viber, Twitter и Instagram.
Проучването е направено от YouGov по поръчка на Института "Ройтерс" за изследване на журналистиката. В България то е обхванало 2021 души, използващи интернет. Според данните в доклада 60% от българите имат достъп до мрежата.