Всяка трета жалба на потребителите през 2017 г. е свързана с телекомуникациите

Димитър Маргаритов

© Надежда Чипева, Капитал

Димитър Маргаритов



Най-честите жалби към Комисия за защита на потребителите са за неуредени рекламации и дефектни стоки. 30% са свързани със сектора на телекомуникациите. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред "Фокус".


Общо жалбите през миналата година са 23 хил., като обажданията в комисията са над 13 хил. По-голямата част от тях са за рекламации на дефектни стоки – мобилни телефони, лаптопи, таблети, аудио-визуална техника, облекла и др. "Най-често потребителите прибягват до помощта на КЗП, след като търговецът е отказал да приеме рекламацията им или да я удовлетвори съгласно предвидения в закона ред", коментира Маргаритов.


Той добави, че понякога има и неоснователни оплаквания, но те са малък процент. Част от тях се решават във взаимодействие с други институции. Това се случва, когато се налага да се реши случай за претенция за неправилно изчислена сметка или лошо качество на услугата. При подобни жалби се работи съвместно с колегите от Комисията за регулиране на съобщенията. Секторът на естествените монополисти също налага намесата и на други институции, най-често Комисията за енергийно и водно регулиране.




"По останалите сегменти от пазара се справяме сами, когато има оплаквания за нелоялни търговски практики, за нарушения при туристическите услуги. Мисля, че успяваме в по-голямата част от случаите да удовлетворим основателните жалби и да наложим съответно санкции на нарушителите", обясни Маргаритов.


До края на тази година във всички от ЕС ще бъдат проведени "Диалози с потребителите" с участието на браншовете и неправителствените потребителски организации, първият от които се състоя у нас през месец май.


"Целта е да се види какви други предложения и какви бележки биха могли да имат представителите на тези организации, за да се стигне до най-оптималната форма, в която да бъдат приети новите правила", добави Маргаритов.


Маргаритов добави, че и през лятото комисията ще бъде достъпна чрез всички канали за връзка с нея. През юли функциониращият към КЗП Европейски потребителски център започва информационно турне с еднодневни приемни за консултации в различни населени места по морето.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    "Всяка трета жалба на потребителите през 2017 г. е свързана с телекомуникациите"

    Телекомите не са си научили "урока", не им пука и от глоби.

  2. 2 Профил на Ежко
    Ежко
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    "Всяка трета жалба на потребителите през 2017 г. е свързана с телекомуникациите"Телекомите не са си научили "урока", не им пука и от глоби.
    —цитат от коментар 1 на pet_fire


    За съжаление е точно така. Много малък процент от ощетените потребители изобщо си търсят правата. Повечето се задоволяват да пуснат една солена... и това е. А телекомите като платят глобите пак са на печалба.

  3. 3 Профил на head_hunter
    head_hunter
    Рейтинг: 502 Неутрално

    А телекомите какво правят - нищо. Да им вдигнат глобите и ще се поразмърдат

  4. 4 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2307 Гневно

    ПОТРЕБИТЕЛ

    Тази дума като я чия и ми се повдига !
    В тази дума няма нищо човешко!
    Тази дума ни обезличи, и като човеци , и като личности, и като нек'ви специалисти, и като някакви индивиди и . . . .
    Всички сме под общ знаменател без да се прави сметка какво има над или под дробната черта!!!!!!!!!!!

    Аир да не види тоя дето я измисли за всичко и ни обезличи ! ! !
    Ни си гражданин , ни селянин , ни българин, ни клиент, ни мъж , ни жена или дете . . . . . . . . . . . . и т.н.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK