Как полицията в България и Америка реагира при инциденти

Как полицията в България и Америка реагира при инциденти

© Юлия Лазарова



Фасове от цигари с чужди отпечатъци, следи от външни хора, от журналисти, хвърлени работни ръкавици. Всичко това са следи, които могат да бъдат видяни в България при едно местопрестъпление. Това са и факторите, които често могат да провалят едно разследване, ако полицията не осигури достатъчна защита на мястото, където провеждат първоначалните действия.


Не една и две акции на МВР са повдигали темата за това как се запазва местопроизшествието и се гарантира, че журналисти, граждани или самите полицаи няма да опорочат него или следите и доказателствата. А това е от ключово значение за качественото разследване.


МВР има записани процедури, но не и контрол кой ги спазва


"Положителната практика в разкриването на криминални престъпления доказва, че едно от най-съществените действия по разследване това е огледът на местопроизшествието. В същото време, за да може да бъде проведен качествено първоначалният оглед, МВР разполага с подзаконови нормативни актове, които регламентират правата и задълженията на служителите, които участват при провеждането на неотложните и първоначални следствени действия и оперативно-издирвателни мероприятия", заяви пред "Дневник" доктор Григор Вълков, който е с дългогодишен опит като служител на МВР.




Първоначалните полицейски действия се уреждат чрез вътрешни процедури и се изразяват в тактически (практически) действия при реакция на различните видове сигнали и запазване на местопроизшествието. Това се разбира от отговор на вътрешното министерство на запитване на "Дневник".


МВР обаче не посочва конкретните текстове на процедури. Ведомството насочва към Наказателно-процесуалния кодекс (НПК), позовавайки се на няколко разпоредби от него. Те обаче засягат момента на вече образувано досъдебно производство.


От свои източници "Дневник" се запозна с една от процедурите във ведомството - тази за незабавно реагиране след сигнал за катастрофа с пострадали.


В нея е записано, че оперативният дежурен приема сигнала, като уточнява редица въпроси, свързани с мястото на произшествието, вида превозни средства, брой пострадали и др. След това трябва да информира Спешна помощ и да изпрати най-близкия до мястото на инцидента патрул. Процедурата урежда още някои задължения на дежурния полицай.


Вече при пристигане на място патрулът трябва първо да изясни обстановката - броя пострадали и в коя болница са откарани, наличие на опасност от пожар, взрив или от друго естество, докладва на дежурния при нужда от допълнителни сили. Ако шофьорът, причинил катастрофата, е напуснал местопроизшествието, изяснява вероятната посока на оттегляне, вида на автомобила му и информира дежурния. След това установява самоличността на свидетелите и участниците в катастрофата и осигурява присъствието им на мястото, ако не се нуждаят от медицинска помощ.


Следващата точка в процедурата е да се установи дали в катастрофата са участвали служители на МВР, военното министерство, дипломати, чуждестранни граждани или такива с неустановена самоличност и ако има, да се докладва на дежурния полицай. Следващата задължителна стъпка е обезопасяване на местопроизшествието.


"Предприема мерки за обезопасяване и запазване на местопроизшествието до идване на дежурната оперативна група - обозначава, обезопасява, запазва следите и огражда периметъра на ПТП", се казва в процедурата, която продължава с другите първоначални задължения на полицаите.


Записани процедури в МВР очевидно има, но дали и колко се спазват се вижда при всеки отделен инцидент, а най-много си проличава пред съда. Защото доказателствата от местопрестъплението и начинът на събирането им са съществена и основна част от всяко едно разследване и от тях зависи дали престъплението ще бъде доказано. Няма закон или друг нормативен акт, според което, ако някой полицай не направи нещо от процедурите, ще бъде наказан. До такава административна мярка може да се стигне само след доказване, че умишлено е допуснато нарушение. Немарливостта в честия случай не води до наказания.


Снимката е от 2011 година и е направена в района, където беше открито тялото на Яна Кръстева. Тогава на местопрестъплението, между боклуците, имаше изхвърлни няколко чифта латексови ръкавици и сини калцуни - каквито разследващите използват при огледите на произшествия

© Юлия Лазарова

Снимката е от 2011 година и е направена в района, където беше открито тялото на Яна Кръстева. Тогава на местопрестъплението, между боклуците, имаше изхвърлни няколко чифта латексови ръкавици и сини калцуни - каквито разследващите използват при огледите на произшествия


Какво ще се случва в Америка


В САЩ и Англия описаните процедури за обезопасяване на местопроизшествието са по-подробни и в тях изрично са упоменати медиите. След като пристигнат на място, полицаите оказват първо помощ на нуждаещите се и обезпечават своята сигурност, които са най-важните неща. След това полицаите трябва да определят района на местопрестъплението и да го направят недостъпен за всеки освен за оторизираните полицейски и други служители на разследването, както и патолозите. Важното е да запазят целостта на местопрестъплението, така че да не се замърсят доказателствата.


Там от изключителна важност е гражданите и представителите на медиите да бъдат държани далеч от окръга на инцидента - не само за да се запази местопрестъплението, но и да бъдат сведени до минимум публично известните подробности за инцидента. Твърде много информация в обществената сфера може да повлияе на резултата от всяко полицейско разследване. Полицията може също така да издигне палатки или да постави брезенти, за да сведе до минимум видимостта към местопрестъплението както на пресата, така и на гражданите.


Пристигналите на място полицаи


трябва да определят всички свидетели на престъплението и да се уверят, че те ще бъдат държани далеч от медиите


Че осъвременяването на американските процедури за първоначалните полицейски действия е в по-голяма степен от българските, се вижда и от другите им инструкции. Едно от най-важните неща е първият полицейски екип да запомни и документира как е изглеждало всичко, когато са пристигнали. При възможност да запише в бележките си всичко, което трябва да се премести, пренареди или пробие, за да влезе екипът. В инструкциите се казва - полицаите да не забравят възможностите на смартфоните си, напомня им се, че могат да използват функциите на записвачката и камерата за видео и снимки, като се отбелязва, че използването му не трябва да застрашава безопасността на полицаите.


Три са основните първоначални задачи на полицаите в САЩ - създаване на периметър, разкриване на движенията на заподозрените и недопускане на "външни" хора на местопрестъплението.


Два са видовете периметър, който трябва да осигурят американските полицаи - за ограничаване на заподозрените и за запазване на местопрестъплението. В инструкциите се казва, че техните действия или липсата на такива ще помогнат местопрестъплението да бъде защитено или унищожено. Напомнено им е, че е трудно да се постигне осъдителна присъда без качествени доказателства и затова трябва да се запази мястото на престъплението. Допълва се, че в по-честите случаи използването на полицейска лента може да е достатъчно, като е по-добре първоначално да бъде разгърната на по-голяма площ, която после може да се намали, а не обратното. При по-сериозни инциденти обаче, които обхващат по-широка област, полицията може да блокира пътя, служители да застават на определени точки или дори да използват помощ на други институции.


Указанията продължават с това, че полицаите трябва да контролират и записват кой влиза и излиза от местопрестъплението и да се отнасят към събраните данни като към "класифицирана информация". В инструкциите им е записано също, че полицията може да създаде охраняем "вход" с регистър за отбелязване на преминаващите. Служителите от разследващите органи подписват доклад и на място и може да се наложи да се явят в съдебната зала. Освен това, ако разследващите трябва да се задържат дълго на местопрестъплението, определя им се място за ядене, пиене или пушене. В тази част отново се напомня за медиите - да не бъдат допускани, за да не опорочат мястото на инцидента с всички доказателства.


Мнение на д-р Григор Вълков, който в момента е адвокат, но има дългогодишен опит в системата на МВР по разкриване на много тежки престъпления, четете утре в "Дневник".

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    При тези бягащи затворници, има смелчаци които да пишат за правила и МВР.

  2. 2 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Заглавието трябва да бъде променено на "Как милицията в България и полицията в Америка реагират при инциденти".

    Структурите на Народната милиция са създадени на 10 септември 1944 и тяхната основна цел е да пази властта от враговете и (тоест основно от народа).

    Преименуването на тази организация от "милиция" на "полиция" с нищо не е променило отношението и към "обикновеното население на територията".

  3. 3 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3833 Неутрално

    само , че полицията в САЩ , Англия ... първо се е научила как да реагира при инцидент в който някой хвърля павета по полицейски автобус , хвърля пейки по полицейски автомобил и нататък е лесно

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  4. 4 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    Когато видях полицай да носи кашончето на бабичка от пазара до колата й разбрах че май наистина съм в Америка. Кусура на американските полицаи е че прекалено лесно вадят пищова, на българските че изобщо са забравили че имат пищов. Другото нещо което ме впечатли е за колко малко пари работят полицаите в Америка особено в по-бедните общини.

  5. 5 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    " В САЩ и Англия разписаните процедури за обезопасяване на местопроизшествието ..."

    Ами да им прожектират на нашите полицаи западни криминални филми... да поотпуснат малко на чалгата и порното.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  6. 6 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1054 Весело

    До коментар [#4] от "Таралеж":Малко,малко за някой са малко за други достатъчно))))А разбра ли какви бенефитци имат???На колко се пенсионират,с каква пенсия???Здравно осигуряване на семейството???От нашите минцифайки са доста по добре)))

  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Ама и в България ли има полиция ???

  8. 8 Профил на Elysium
    Elysium
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Държава Америка няма. Има обаче САЩ.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5968 Неутрално

    До коментар [#6] от "angeles":

    А как са с корупцията ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    Държава Америка няма. Има обаче САЩ.
    —цитат от коментар 8 на Elysium


    Ей това е баш по темата- бравос!

    Държава Америка няма, ма като кажеш Америка- всички се сещат за Суринам, например.

    Или май не...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  11. 11 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#6] от "angeles":

    А как са с корупцията ?
    —цитат от коментар 9 на КМЕТ В СЯНКА


    Забрави- ти нямаш шанс. Бегай у вас, ма да знаеш, че за да те корумпират- трябва поне да ходиш на работа...

    Май и там нямаш шанс. Аре бегай за попчета на кея.

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  12. 12 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Ами рибата се вмирисва от главата.
    Ако начело на МВР са тарикати интересуващи се само от собствения джоб. Те нямат време да обучават переодично да следят дали полицаите спазват правилата и т.н.
    Когато НИКОЙ не изисква да правиш каквото и да е редовия полицай ЩО ДА СЕ НАПЪВА - тва няма да му увеличи заплатата.

  13. 13 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    Ама и в България ли има полиция ???
    —цитат от коментар 7 на 442

    Ами,има си я,как да я няма!
    "В МВР работят общо 47 054 души, или повече, отколкото живеят в Ловеч и Смолян, и толкова, колкото са жителите на Силистра и Разград, например. Това се разбира от отговор на вътрешното ведомство след запитване на "Дневник" по Закона за достъп до обществена информация."
    https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2018/04/12/3161046_edin_ot_vseki_66_raboteshti_e_v_mvr/

  14. 14 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Борисов е прав само за едно нещо, лошия материал , и става все по лош.

  15. 15 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    Ама и в България ли има полиция ???
    —цитат от коментар 7 на 442


    Полиционери се казва.

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5968 Неутрално

    До коментар [#15] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":

    Остави човекът да отговори за корупцията там. За тук предполагам си компетентен - разкажи си !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на FL
    FL
    Рейтинг: 268 Неутрално

    В българските инструкции пише ли, че полицаите трябва да си правят селфи със смачканите коли на местопроизшествието? Защото такава картинка наблюдавах при един инцидент. Слава Богу , нямаше ранени и жертви, които да чакат полицаите да се наснимат.

  18. 18 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    Българската полиция е страхлива, заради постоянните атаки върху нея, така тя не произвежда респект, а става смешна и жалка!!!

  19. 19 Профил на Svetlin Pavlov
    Svetlin Pavlov
    Рейтинг: 13 Неутрално

    Господи-доктор и дългогодишен служител на МВР,а казва"криминални престъпления" или ДЖурналистът го е цитирал неправилно.Тъй и тъй полицията ни е жалка!

  20. 20 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    Сега говорите, ама ако бяха одраскали и един циганин с някой заблуден куршум, тук щеше да има декларации от БХК през половин час, в които да ни обясняват как са виновни българските полицаи.
    Трябва да имат повече правомощия по закон в такива ситуации, а и обществото да е готово да приеме такова тяхно поведение.
    Иначе съм съгласен, че ги е страх да стрелят, но причините са няколко. И не е на първо място тази, че не могат да го направят.

  21. 21 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 545 Неутрално

    ИСКА ДА ВИДЯ "ромите" да разиграят същия спектакъл в САЩ!

    Кадрите ще счупят всички рекорди по гледаемост от Българи по целия свят!

  22. 22 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2733 Неутрално

    Така написана статията изобщо предполага, че в България милицията реагира. А това всички знаем, че не е така.

  23. 23 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Кога МВР ще има един министър с топки,който да излезе по ТВ,да тропне по масата и ясно да каже:"Който вдига ръка срещу полицията,ще бъде моментално неутрализиран със сила!"КОГА?

  24. 24 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4376 Неутрално

    ... Преименуването на тази организация от "милиция" на "полиция" с нищо не е променило отношението и към "обикновеното население на територията".
    —цитат от коментар 2 на Ан Он


    То какво ли не преименуваха само и само да запазят същността на целите му и методите на работа.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  25. 25 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4376 Неутрално

    Българската полиция е страхлива, заради постоянните атаки върху нея, така тя не произвежда респект, а става смешна и жалка!!!
    —цитат от коментар 18 на selqnin


    Сега говорите, ама ако бяха одраскали и един циганин с някой заблуден куршум, тук щеше да има декларации от БХК през половин час, в които да ни обясняват как са виновни българските полицаи.Трябва да имат повече правомощия по закон в такива ситуации, а и обществото да е готово да приеме такова тяхно поведение.Иначе съм съгласен, че ги е страх да стрелят, но причините са няколко. И не е на първо място тази, че не могат да го направят.
    —цитат от коментар 20 на НеКой


    И вие не сте прави!
    Правилата, по които действа полицията и разследващите органи, трябва да бъдат най-точно определени и отговорно спазвани.
    Те не трябва да бъдат нито по-големи, нито по-малки от необходимото.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  26. 26 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Искаме полицията да пипа твърдо... а като започне да пипа по-твърдо се оплакваме от "полицейщина".

    Първо да решим какво всъщност искаме, пък тогава да се стремим към него.

  27. 27 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3076 Неутрално

    боклуците оставени от полицаите са като подпис, по новините редовно като съобщят за нещо дето не са успели да снимат навреме, като доказателство дават фасове и ръкавици по земята - полицията беше тук :)

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  28. 28 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4376 Неутрално

    А иначе полицаите ги е страх да стрелят и поради тази не толкова странна изменчивост и овъртяност на законите.
    Ама такива некадърници си избираме в парламента.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  29. 29 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#23] от "val1320":

    В МВР са имали само един министър на страната на полицаите, който ги защити! Някъде в 90-те беше, викаха му "дядото".

    Русия- проказата на планетата Земя.
  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Имаше преди време една статия за трите О-та при ПТП, в което един полицай много добре разказваше какво и как се прави. Много свястно беше момчето. Лошото е, че повече полицаи действат на добра воля и съвест, защото системата по никакъв начин не ги подкрепя.

  32. 32 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Ромите,абе циганите,се ползват с някакви привилегии най вече от медиите.Обратното е за полицаите-вечно атакувани от медиите.Не дай си Боже полицаите да ступат някой циганин или да го гръмнат,първите които ще надигнат вой срещу полицаите са журналистите и медиите.Какви "сърцераздирателни" репортажи ще има,какви словоизлияния ще чуем,какви коментари от абонираните в телевизиите коментатори,бивши шефове в полицията,за нарушените права на циганите?Както се казва-живо чудо.Да не говорим за БХК и други НПО-та.Да не забравя-и Илия Илиев и Цветелин Кънчев.
    Какви сравнения можем да правим с Америка?

  33. 33 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    По време на перестройката четох едно интервю с американски полицай,който беше на посещение в Москва.На въпрос кое го е дразнело ,полицаят отговори ,че му е било крайно неприятно това да се приближават до него,да го докосват,да опипват униформата му.В Америка това е недопустимо,бяха думите му по този въпрос.
    До коментар [#30] от "Dima Gromov":

  34. 34 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Мотото на полицията в Ню Йорк Сити е Courtesy, Professionalism, Respect: Учтивост, Професионализъм, Уважение.
    При нас не са виновни редовите полицаи, а началниците с милиционерски манталитет по цялата верига нагоре, чак до министъра.

  35. 35 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    Вместо да се правите на специалисти може просто да кажете, какви са резултатите, къде е по-сигурно и къде рискуваш детето ти да бъде застреляно на концерт примерно или пък ти да бдеш убит от полицай “по грешка”. Като прибавите към тази информация и колко пъти по-скъпо плащат америкаците от нас за полиция ще се получи пълната картина. Лично аз предпочитам около 10 пъти повече българската сигурност за цената която плащам пред американската.

  36. 36 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 673 Неутрално

    В България и Щатите на всичко се реагира различно. И заплатите, и стандартът на живот също са ни различни.

  37. 37 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 602 Неутрално

    "Немарливостта в честия случай не води до наказания."


    Това е валидно за цялата държава, във всичките Й сфери. Даже може и върху герба да си го сложим.

  38. 38 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3224 Весело

    "Няма закон или друг нормативен акт, според което, ако някой полицай не направи нещо от процедурите, ще бъде наказан. До такава административна мярка може да се стигне само след доказване, че умишлено е допуснато нарушение. Немарливостта в честия случай не води до наказания."

    Немърливостта е неотменимо човешко право.
    За това е по-приятно да се работи в България.

    подпис
  39. 39 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    По време на перестройката четох едно интервю с американски полицай,който беше на посещение в Москва.На въпрос кое го е дразнело ,полицаят отговори ,че му е било крайно неприятно това да се приближават до него,да го докосват,да опипват униформата му.В Америка това е недопустимо,бяха думите му по този въпрос.До коментар [#30] от "Dima Gromov":
    —цитат от коментар 33 на gobay


    В Америка не можеш да пипаш полицай ... но се съмнявам че и в България можеш да го пипаш. Иначе това, че ако се доближиш до полицай и ще те заплаши с арестуване - това е абсолютна глупост. Първо полицаите са задължени да ти помогнат или да ти отговорят на въпросите и поне моя опит с тях е че винаги спират и ти помагат. Да не говорим, че на значката на всеки полицай има номер който се вижда от 3, 4 метра и можеш да се оплачеш и да идентифицираш полицая когато си поискаш.
    Второто нещо което доста българи не знаят е, че в Америка не е прието да се доближаваш до който и да е по-близо от една ръка разстояние. Не само полицай но и всеки друг ще ви направи забележка ако се доближите по-близо от това.
    А кой как си върши работата е вижда по разкритите престъпления. В България има над 180 тежки поръчкови убийства които не са разкрити и никога няма да бъдат разкрити.

    California Über Alles
  40. 40 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    Още когато Борисов смени Веселин Вучков с Бъчварова, се разбра, че МВР - то ще се използва по Цветановски. Направо се чудя, как все още се срещат и читави полицаи ! Б. Б ЦВ. ЦВ. СТ. ФЛР. ЦВ. ЙВЧ и КО РАЗКАТАХА МВР !

  41. 41 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Интересно! По-интересно е какво точно се слува в САЩ, когато група черни или латиноси разбият стъклата на няколко полицейски автомобила? Както стана преди дни в Ботевград, България, ЕС< НАТО!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  42. 42 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#39] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Няма защо да се съмнявате - практиката показва, че в България не само можеш, да пипнеш полицай, но и да му скъсаш пагоните, да му удариш шамар, да го напсуваш на майка в лицето, от няколко сантиметра разстояние, да потрошиш повереното му превозно средство / патрулка / и да си тръгнеш необезпокояван. Без значение, дали си циганин, мутра, политик със служебна карта или обикновен афектиран простак.

  43. 43 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1632 Гневно

    На госпожата шапкаджиева,каскаджиева ли е и следя либерално лефтиските преводи и мога д ай кажа едно-с този бюджет и материална обезпеченост,мвр си върши оптимално своята задача.!!Осигурете повече елементарни средства на тези служители-обувки и читави униформи и ше заработят,както желаете.
    —цитат от коментар 30 на Dima Gromov


    Айде стига вече сте квичали за тия униформи и обувки! И последен модел скафандър от НАСА да ви дадат, пак няма да си вършите работата, ще се скатавате и ще се държите като пълни простаци. Не ви трябва кой знае какво, за да си изпълнявате задълженията съвестно и с уважение към тези, които ви плащат заплатите, 20-те заплати при пенсиониране, големите пенсии, ранното пенсиониране и купищата други привилегии. Държавната структура с най-големия бюджет в държавата след армията е пълна пародия, че и за още пари грачите.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  44. 44 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Моя опит с полицията в САЩ е само положителен, докато в България само отрицателен!

    Нека дам пример. Докато карах мотор късно вечерта по един път извън града в САЩ насрещен автомобил ме заслепи. Излязох малко извън пътя, след което се оправих и продължих. Зад мен светнаха сирени и ме спря полицай, който се представи и ме пита дали съм пил/употребил наркотици и защо съм излязал извън пътя. След като му обясних ме попита къде отивам и след като разбра ми показа на ГПС-а колко завоя имам до там и ми даде номера на неговата кола, в случай, че стане нещо. Моторът ми имаше проблем и палеше трудно. Той запретна ръкави и ми помогна. Накрая му благодарих, а той ми пожела лек път и всичко хубаво.

    Давам сравнение - в София късно вечер пукаме гума. До нас минава патрулка. Спират и ни питат "Кво стаа момчета?". Отговаряме, че сме спукали гума и точно сега нямаме крик. Следва въпрос "А парички имате ли?". След отрицателен отговор ни казаха "Еми няма и крик тогава.. айде".

    Това мисля, че е доста показателно сравнение. Имам няколко такива, ако на някой му е интересно:))

  45. 45 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1632 Разстроено

    До коментар [#44] от "Pandipool":

    Нищо изненадващо. В нормалните държави полицаите са наясно с простичкия факт, че основната им функция е да служат на гражданите. В нашата държава милиционери стават предимно най-големите тъпанари, комплексари и простаци, които си мислят, че като са станали милиционери, са голямата работа. Гледат само как да се скатаят, да докопат някоя аванта, подкуп и изобщо "да изкярят".
    Нормалните съвестни полицаи в България, уви, са единици.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11024 Весело

    Като професионалисти и аматьори :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на Elysium
    Elysium
    Рейтинг: 322 Неутрално

    [quote#10:"Дедов'та Колюуа Унукя!"][/quote]
    До коментар [#10] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":

    Именно по темета е. Ако географските ти познания са като на списалата статията, тогава това за теб няма значение. За хора, занимаващи се с международни отношения, дипломация и бизнес - има. Погледни например полицията в Хондурас, Никарагуа, Мексико. Ясно е, че от филми, музика и Тръмп на повечето са им се промили мозъците, но все пак тук става въпрос за сериозно издание (или поне за такова претендира "Дневник"). В двата континента, носещи името Америка, има и други държави.

    По темата, при нас проблемът е основно в подбора на персонала. Не може да очакваш да няма корупция и некадърно поведение, когато се назначава на шуробаджанашки принцип. В САЩ пък основен проблем пък им са несигурността и лабилната психика, примесени с прекалено много права. Аз лично предпочитам да се търсят сравнения на европейско ниво, което по редица причини е много по-удачно. Ама "Дневник" не работи за политическите и икономическите интереси на Австрия, Италия или Португалия например.

  48. 48 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4076 Неутрално

    секи 4ти км

    И ти, кмете ;)
    Излез на светло и разкажи.

    Секи да се изприкаже.

    Накрая ще броим:
    Кой Най е корумпиран, кой след и кой трети

    До коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":
    До коментар [#15] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":

    Остави човекът да отговори за корупцията там.
    За тук предполагам си компетентен - разкажи си !

  49. 49 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 425 Неутрално

    За какъв "оперативен дежурен в МВР" говорите? Който уточнявал, събирал и други тинтири-минтири? Гражданинът звъни на 112. Там попада на лелка-телефонистка.

  50. 50 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#39] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Няма защо да се съмнявате - практиката показва, че в България не само можеш, да пипнеш полицай, но и да му скъсаш пагоните, да му удариш шамар, да го напсуваш на майка в лицето, от няколко сантиметра разстояние, да потрошиш повереното му превозно средство / патрулка / и да си тръгнеш необезпокояван. Без значение, дали си циганин, мутра, политик със служебна карта или обикновен афектиран простак.
    —цитат от коментар 42 на Тони КОСТОВ


    Ти описваш повече от едно нещо тука.
    Когато има големи протести и манифестации на ядосани хора, поне в началото ако някой иска да потроши или запали полицейски автомобил, ги оставят да го направят за да се отхлаби малко напрежението. Не е необичайно да оставят демонстраните да счупят малко витрини или пейки и да запалят няколко кошчета за боклук. Така се подготвя и общественото мнение. Но това може да продължи само малко и обикновено след това затварят улиците и започват да арестуват хора. Най-често ги държат няколко часа и после ги пускат ако няма големи бели.
    Но това са случаи когато има голямо обществено недоволство или демонстрация. Тогава се оставят "клапаните" отворено поне за малко за да спадне напрежението.
    Съвсем друг е въпроса ако има истинско престъпление или ако някой прави золуми и трябва да бъде арестуван. Тогава става много, много опасно. Аз ... а и всеки нормален човек, когато ме спре полицай, особено когато е тъмно, спирам, свалям двата предни прозореца, паля лампата вътре и си слагам и двете ръце на кормилото. Тогава ченгето разбира че си има работа с нормален човек и се държи много добре с тебе. Полицаите спират много хора и всеки е потенциален ненормалник, така че те не може да се отпускат. Това ги изморява и изнервя. Ако му покажеш че уважаваш труда му и той те уважава, защото в САЩ никой не им къса пагоните или бие шамари, направи ги застрелват. Затова и ченгето винаги е готово да те застреля. Ако си държиш ръцете където той да може да ги вижда, ако му казваш какво ще направиш - например - "ще бръкна в джоба си да си извадя книжката" тогава всичко е ОК и най-често те пускат само с предупреждение. Ако се правиш на задник, ченгето може да те изкара от колата да те просне на пътя и да ти сложи белезниците отзад. Ако ти каже да не мърдаш или повиши тон .... по-добре е да слушаш защото ще те застреля като куче и не само веднъж а ще изпразни цял пълнител. Дали това е добре или зле не знам. Но едно е вярно - в САЩ винаги можеш да разчиташ на полицията. Два, три пъти съм ги викал, идват до 3, 4 минути и обикновено поне две коли. Ако е през нощта идват и с куче. винаги са с бронирани жилетки под униформата, на предната седалка на колата винаги има поне един шот-гън. В багажника имат поне една или две М-16. Имат компютър в колата и могат да проверят моментално номера на коли, документи, отпечатъци. А и не само това в багажника си имат пълно оборудване на пожарникари или на парамедици. Така че могат да загасят пожар бързо или да ти окажат спешна медицинска помощ включително и да ти стартират сърцето с дефибрилатор.

    California Über Alles
  51. 51 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 433 Неутрално

    ами деформираното представяне на фактите при инцидент , води до втори или трети на същото място по същите причини , после се вика поп да ;изгони злите сили ; и така до следващия инцидент , след което се увелчават глобите , и пак инцидент на същото място по същите причини , но пък си имаме безброй служители и институти които ни убеждават че трябват още и още и още глоби ,и как само по тоя начин ще ни ;възпитат; ?? ама в какво ни възпитават ??? друга тема

  52. 52 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1238 Весело

    До коментар [#6] от "angeles":

    Полицаят който се пенсионира бързо бързо след нищоправенето при престрелката в Паркланд се пенсионира с 10 Бона пенсия на месец.

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  53. 53 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4076 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Подобен опит в САЩ, с кола.
    Карах около 200 мили и закъсах при още толкова преди целта.
    Някои спират, искат да помогнат с телефон или друго.
    Имах телефонния номер и разпечатан маршрут, но се оказа че номера съм записал грешно.
    Друг спира и пита: Да се обадя ли на пътна помощ или полиция?
    Обадете се на полицията, казвам.

    Чаках. Свечеряваше се.
    По едно време до мен - полицай. Спрял бе тихо наблизо.

    - Как е?
    - Не е твърде добре, казвам.
    - Ваша ли е колата, къде, какво...
    Обяснявам.

    Звъни на телефонния номер. Нищо.
    Показвам разпечатания маршрут и обяснявам:
    Отдавна познавам човека, приятели сме,
    професор е в Луизиана, а през лятото - гоствуващ, в UC Санта Барбара.
    Там съм се запътил.

    Ето какво, казва полицаят.
    Карай бавно след мен, ще направим U turn, ще излезем от Freeway-я
    и ще паркираш пред Била... не, но пред подобен магазин.
    Там ще видим.

    Светна сигналната лампа и потеглихме.
    Колата ми намери мощ да завие... но изоставаше още и още.
    Спря човекът, дойде и предложи друго:
    ще те бутам.
    Полицеският Форд имаше буфер...
    Избута ме и паркира.

    Следваща стъпка:
    Пъркингът не бил добро място да се мотаем,
    затова ме закара с полицеската кола при близък ресторант.

    Опита пак телефона. Не става.
    Тогава позвъни на свой колега в Санта Барбара и го помоли да провери на адреса.

    Така стана връзката. Приятелят ми отговори на телефона на полицая,
    полицаят ми даде телефона... уговорихме се да дойде от Санта Барбара и ме вземе.

    С това мисията на полицая по конкретния инцидент приключи.
    Благодарих с "God bless you", поканих го на почерпка, но отклони.

    Бързам, каза, да помагам на други...

    До коментар [#44] от "Pandipool":

    Моя опит с полицията в САЩ е само положителен, докато в България само отрицателен!

    Нека дам пример. Докато карах мотор късно вечерта по един път извън града в САЩ насрещен автомобил ме заслепи. Излязох малко извън пътя, след което се оправих и продължих. Зад мен светнаха сирени и ме спря полицай, който се представи и ме пита дали съм пил/употребил наркотици и защо съм излязал извън пътя. След като му обясних ме попита къде отивам и след като разбра ми показа на ГПС-а колко завоя имам до там и ми даде номера на неговата кола, в случай, че стане нещо. Моторът ми имаше проблем и палеше трудно. Той запретна ръкави и ми помогна. Накрая му благодарих, а той ми пожела лек път и всичко хубаво.

    Давам сравнение - в София късно вечер пукаме гума. До нас минава патрулка. Спират и ни питат "Кво стаа момчета?". Отговаряме, че сме спукали гума и точно сега нямаме крик. Следва въпрос "А парички имате ли?". След отрицателен отговор ни казаха "Еми няма и крик тогава.. айде".

    Това мисля, че е доста показателно сравнение. Имам няколко такива, ако на някой му е интересно:))

  54. 54 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9449 Неутрално

    Със сигурност няма място за сравнение, поне нашите тюфлеци са незаменими.

  55. 55 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    ,В България е пъти по-сигурно от в Америка! Имам предвид цяла Америка, не само САЩ. :-)

  56. 56 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    ВСЕКИ може да види, поне на снимка, какво пише отстрани на вратите на полицейските автомобили в Ню Йорк.

    С големи букви!

    Когато и на българските напишат това, може би, ще има повод за подобни статии.

  57. 57 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#55] от "xox55541929":

    Б-я е провинцията на световната цивилизация и недораззвитост, сигурно затова ти се струва така, но ще запееш друга песен, когато бъдеш засегнат от дива анормалност на престъпник, който незнае, че е такъв.

  58. 58 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#52] от "Честити Пижо Пенда без Дженда":

    Гйот ферен, долнопробни инсинуации и лъжи са много характерни за едни потомствени престъпници у нас, унаследили приоми и постулати от престъпната организация БКП.

    Полицай в САЩ започва с 2500, а се пенсионира с 4000.
    Уйдурми само на партийни вечеринки на комунокухавели, нъл?

  59. 59 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9143 Неутрално

    Разлика между полицията в България и полицията в САЩ , от земята до небето.

  60. 60 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 674 Неутрално

    До коментар [#56] от "convince":

    Courtesy, Professionalism, Respect . Нашите дори да го запишат, нито едно от изброените няма да отговаря на истината!

  61. 61 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 674 Неутрално

    До коментар [#53] от "dnevnikar":

    Еми това е истинския смисъл на думата "public servant"!
    Те са там наистина да ти помогнат. Това и правят! Затова са заслужили и уважението на хората, докато при нас уважение липсва, а налице е презрение!

    След като ни обраха апартамента видях що за професионализъм има в нашата полиция. Взеха няколко лаптопа. Понеже единя влизаше в скайп автоматично като го пуснеш, успяхме да трасираме адреса до "Мегалан ж.к. Дианабад". В Мегалан ни казаха, че трябва служител на реда да дойде и да изиска точния адрес на това ай-пи и ще ни го дадат. Този, който "отговаряше" за нашия случай беше вече отпуск, а този, който го замества, не можел сега - "тея дни". За информация офиса на Мегалан беше на 200м от РПУ-то, а ни трябваше "само един служител на реда". Уви, никой не дойде! Случая не е разкрит.

    Докато бях в САЩ един поляк открадна $50-тина и го депортираха за няколко дни.

    Бяхме на парти в една къща в гората. Вдигахме много шум. Дойдоха полицаи да ни направят забележка. Домакинът намали звука, но след като полицаите заминаха го усили пак. След 20-тина минути дойдоха отново, а той тресна вратата пред тях. Полицая директно вкара крак на вратата и закопчаха няколко души. На другия ден една съдийка като Али МакБийл чукна с чукчето и ги глобиха моментално:)

    Така се въдворява ред и се печели респект!

  62. 62 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ан Он":

    С една малка добавка към Вашия коментар. Тогавшната милиция освен посочените от репресивни функции изпълняваше и чисто полицейски функции, за които по разбираеми причини не се говореше и пишеше много-много. Изпълняваше ги доста добре.

  63. 63 Профил на Brother Felonious
    Brother Felonious
    Рейтинг: 300 Весело

    До коментар [#47] от "Elysium":

    '... В САЩ пък основен проблем пък им са несигурността и лабилната психика, примесени с прекалено много права..."
    -------------------

    пък приятелю, кой те светна пък че В САЩ пък основен проблем им са несигурността и лабилната психика, пък и примесени с прекалено много пък и права?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK