Мобилен оператор е глобен за дискриминация на хора с увреждания

Мобилен оператор е глобен за дискриминация на хора с увреждания

© Анелия Николова



Мобилен оператор е отказал да сключи договор с упълномощен представител на лице с увреждания и Комисията за защита от дискриминация /КЗД/ е преценила отказа като дискриминационен. Решението на КЗД е потвърдено от две съдебни инстанции и е влязло в сила, съобщава сайтът news.lex.bg.


Жалбоподателката е жена, която е претърпяла инсулт и операция на става, но изискването на мобилния оператор "Теленор" е било сключването на договора да става лично, което е попречило на жената да ползва услугата, тъй като не е могла да отиде до офиса. Нотариус я уверил, че няма да има проблем друго лице да я представлява с нотариално завереното пълномощно. В жалбата си жената посочва, че въведеното изискване за лично сключване на договор поставя в неблагоприятно положение лица с увреждане и противоречи на законодателството.


От мобилния оператор "Теленор" изпратили становище, че имат право да изберат при какви условия да встъпват в договорни отношения и политиката им не била насочена към хората с увреждания, а жената е трябвало да обясни за деликатното си положение.


Комисията е наложила глоба 2500 лв. на "Теленор" и е предписала да преустанови практиката си да изисква лично сключване на договори с физически лица и е препоръчала да промени общите си условия.

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 267 Любопитно

    "От мобилния оператор "Теленор" изпратили становище, че имат право да изберат при какви условия да встъпват в договорни отношения"

    Въобще не са нагли, ама хич даже:(

    Ако бях на комисията след подобно становище щех да сигнализирам за проверка на лицензията на въпросното дружество, че да знаем какви права сме им дали лицензирайки ги:)

    The Tenth Man
  2. 2 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 698 Неутрално

    2500 за Теленор са по- малко от 2.5 стотинки за мене. Смехория! Браво на жената, ме се е борила за правата си!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  3. 3 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Масово пробутват договори по телефона, и като влезеш в някой офис да си платиш сметката продавачите почват да лъжат като разпрани само и само да те накарат да подпишеш нов договор, ама нотариално заверено пълномощно не признавали!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  4. 4 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 328 Неутрално
  5. 5 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ненормално е да откажеш да сключиш договор с клиент само защото не може лично да се яви в офиса. Това го няма никъде и противоречи на нормалната пазарна логика, че клиентът винаги има право.

  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3045 Неутрално
  7. 7 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Мтел отказаха в 2 различни техни офиса в 2 различни града на упълномощен мой представител да прекрати мой договор за услуги.
    Оплакването пред КЗП отиде в кенефа и нищо не направиха, тъй като Мтел отричали за подобна практика.

  8. 8 Профил на black
    black
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Единственият проблем е, че са попресолили манджата с тая дискриминация. Аз, сравнително здрав, сравнително прав, ако съм в чужбина и ми се наложи да подновя договор, как процедирам? Пак с пълномощно, което няма да бъде прието, нали?

  9. 9 Профил на Петър Ангелов
    Петър Ангелов
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Ненормално е да откажеш да сключиш договор с клиент само защото не може лично да се яви в офиса. Това го няма никъде и противоречи на нормалната пазарна логика, че клиентът винаги има право.
    —цитат от коментар 5 на proza


    Извън темата - такова нещо като клиентът винаги има право няма! Ето малък цитат от статия относно тази абсурдна сентенция:

    "Който е учил търговия или пък работи в този сектор добре знае, че клиентът винаги има право. Да, той трябва да получи най-доброто обслужване, но също така би трябвало и да знае на какво има право и на какво не. Обслужващият персонал не е длъжен да се съобразява нито с лошото му настроение, нито с липсата му на възпитание. Понякога си мисля, че думи като „Добър ден“, „Благодаря“ и „Довиждане“ са забравени от голяма част от хората, а на мода са „Ти знаеш ли аз кой съм“ или „Внимавай как се държиш, защото ще се обадя на еди-кой си“.

    Прочети още : https://www.actualno.com/columnist/article/1503/author_id/105
    © Actualno.com"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK