Съветът за недвижими културни ценности не разреши премахването на паветата от бул. "Пенчо Славейков"

Съветът за недвижими културни ценности не разреши премахването на паветата от бул. "Пенчо Славейков"

© Анелия Николова



Експертният съвет за опазване на недвижимите културни ценности към Министерството на културата не е дал разрешение за премахването на паважа и за асфалтиране на бул. "Пенчо Славейков", който предстои да бъде ремонтиран скоро. Това научи "Дневник" от участници в заседанието, което не е публично и за него няма обявление или съобщение.


По неофициална информация от участници за премахването на паветата от булеварда са били 7 души, шестима са били против искането, а един се е въздържал. Така при 14 души в съвета не е събрано необходимото мнозинство, за да бъде одобрено искането на Столична община да се сложи асфалт при ремонта.


Тъй като паважите са културна ценност, те не могат да бъдат пипани или премахвани без санкция от експертния съвет. Общината и изпълнителят на ремонта са длъжни да се съобразят с днешното решение и да запазят паветата.




В началото на годината Столичната община пусна поръчка за няколко ремонта, сред които и този на бул. "Пенчо Славейков". Стойността на ремонта ще е 2.8 млн. лева. Дейностите ще се изпълняват от сдружението "Щрабаг ИКП", в което влизат фирмите "Щрабаг" и "Инжоконсултпроект", се вижда от протоколите за обществената поръчка, в която е имало още 5 участника.


Досега от общината не коментираха еднозначно ще бъдат ли запазени паветата, а зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев каза преди време пред "Дневник", че бъдещата настилка по булеварда ще зависи от проекта за ремонт.


Всъщност бъдещата настилка не следва да зависи от проекта за ремонт, а проектът трябва да зависи и настилката да е съобразена с мнението на експертния съвет. И при предишни ремонти, свързани с паважите, от съвета изразиха раздразнение, че се внасят за одобрение проекти постфактум, след като вече са разработени. А санкциониращият орган, от който трябва да зависят бъдещият проект и настилка - експертният съвет, не бива питан предварително.

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Експертният съвет за опазване на недвижимите културни ценности към Министерството на културата не е дал разрешение за премахването на паважа и за асфалтиране на бул. "Пенчо Славейков", който предстои да бъде ремонтиран скоро.

    Най-после да свършат нещо полезно. Между другото - във Варшава има много такива участъци с каменни павета (казват им ,,котешки глави"). Водят се като културна ценност и на никой дори не му и хрумва да опита премахването им.

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2735 Неутрално

    ПОКЛОН пред членовете на Съвета!
    Най-сетне едно разумно и добро решение!!!

  3. 3 Профил на vkiril
    vkiril
    Рейтинг: 246 Неутрално
  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    Паветата не са културна ценност. Това важи само за жълтите павета, не за всички.
    Иначе, темата е лесна за решаване, ако имаш визия за града. Тук няма такава затова се творят тъпотии.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 772 Неутрално

    След трагикомедията с ремонта на бул. "Дондуков" остана впечатлението, че за по-големи улици, с натоварено движение, претенции за павета няма да има. Дори от въпросния съвет. Оказва се, че не е така. Около сагата с "Дондуков" имаше предложения парите за допълнителните работи да се вземат от бюджета на Министерството на културата и по-конкретно неговия експертен съвет за недвижимо културно наследство. Който определи как да бъде настлан булеварда. Добре, че тогава общината се пребори и все пак половината бе направена с асфалт. Но, ето че пак от въпросния съвет постановяват. Без да питат хората живеещи на булеварда, например. Паветата имат място в малки улички, без движение, или както сполучливо се направи успоредната на "Витоша". За паркиране - с павета, за движение - с асфалт. Сегашният казус отново поставя проблема за това - кой и как до колко може да се намесва в проблемите на градската среда. Правомощия, сфери на действие и пр. Феновете на паветата да преминат по бул. "Дондуков" с автомобил и да преценят.

  6. 6 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    До коментар [#1] от "koko65bg":

    Колко от членовете на съвета са софиянци , живеят близо или на бул Пенчо Славейков и са виждали преди 50 години как се редяха паветата - имаше си майстори ,които дори изравняваха всеки ред паваж с НИВЕЛИР ! Културната ценност - въпросните павета - се "дялкаха " от майстори - каменари мисля във Владайските кариери , а помощници им бяха интелектуалци / преди всичко / - "отявлени врагове на народнана власт "!

  7. 7 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Похвално решение, но недостатъчно! Би трябвало всички булеварди, улици и улички около Медицинска академия и "Пирогов" да се направят с паваж, за да могат болните и особено прясно оперираните да се насладят на културната ценност "павета", редени по начина, по който се прави на практика това днес тук, на територията на София.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  8. 8 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    До коментар [#7] от "baba_zozolana":

    Това е идея ,която ще прогони повечето от" столичани в повече "по родните места - на тишина ,хлад спокойствие ! Едва ли ще се цанят да учат " софиянци от Факултета " как да редят павета !

  9. 9 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 464 Неутрално

    На времето (в началото на 70-те) бул. Цариградско шосе (тогава бул. Ленин) беше с павета. Хубаво е да го разкопаем и да ги върнем. Как може да се унищожи такава културна ценност..

  10. 10 Профил на шемет
    шемет
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Абе не знам,ама паваж издържа 50 години,а асфалт - 5.Може и по-малко и е за ремонт и кръпки.

  11. 11 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3833 Неутрално

    Паветата трябва да са за малки улици, не за булеварди.
    Голямата култура !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  12. 12 Профил на dgorgi
    dgorgi
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Всички, взели решението, да ги заселят край булеварда за година и после пак да гласуват

  13. 13 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#10] от "шемет":

    По наблюдения от цар борис 3'ти, павиран преди сигурно 50 години, паважа издържа тозно до първото протизане на водопровода. И до първите есенни дъждове съпроводени с няколко масивни камиона/тира които размазват паветата. И затова всяка година напролет почва пререждане на най-засегнатите участъци. И понеже се прережда малко по малко, става все по зле. Оправията е хубава подложка и асфалт, както направиха в горниза узастък след Никола Петков ама пусти гранитни глави, нямат умиране и си ги търсят както през младините си.

  14. 14 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 353 Неутрално

    До коментар [#10] от "шемет":

    Камъните издържат и повече, дай да върнем и тях или по черен път.
    Паветата са отживелица. Могат да се редят само в малки улички, без натоварено движение. Иначе, много шум, друсане, прах... И най-големият проблем - паветата в България се редят много бавно, скъпо и некачествено, няма адекватни майстори и става като лунен пейзаж. Какво като са здрави паветата, като на места слягат с по 10-20 сантиметра?

  15. 15 Профил на Док
    Док
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Разбира се, може ли пред стриптийз клуб, басейн и закусвалня да се положи прост асфалт! Такава история и виенска архитектура заобикаля целия булевард!

  16. 16 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 464 Неутрално

    В тази държава очевидно протича някакъв експеримент - кога се достига прага на търпимост към простотията и безмозъчността. В този смисъл добре е паветата да останат,... за да може, като му дойде времето, да полетят...

  17. 17 Профил на D
    D
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Може въпросния съвет да му възложат да ги пренареди.

  18. 18 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3406 Неутрално

    UNITED EU UNION

    МОЧАта, МОЧА... и бетоноглави фенове на МОЧА.
    И те ли са културни ценности?

    Ако са, поставете се в положението им.

    От едната страна: стадион "Васил Левски".
    От другата: булевард "Васил Левски".

    "Съветът за недвижими културни ценности не разреши
    премахването на паветата от бул. "Пенчо Славейков""

  19. 19 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Още една простотия като бул. Дондуков ни очаква!!!

  20. 20 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Мислене - 16-ти век.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  21. 21 Профил на iget
    iget
    Рейтинг: 246 Неутрално
  22. 22 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3110 Неутрално

    До коментар [#4] от "Darth Plagueis":

    Тончо,друга песен пееше за паветата на Дондуков...Тамошните павета си ги харесваше.

  23. 23 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#5] от "nik_77.":

    проблемът не е в паветата като такива, а в реденето – вече не останаха майстори на този занаят. те и асфалта по същия начин полагат. иначе като видиш паветата в париж или берлин – идеално напасвани и укрепени.

  24. 24 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3110 Неутрално

    До коментар [#1] от "koko65bg":

    Едва ли във Вършава има павета на главни улици.Паветата водят до повече замърсяване.И на въздуха и звуково замърсяване.

  25. 25 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2276 Разстроено

    Пълна идиотщина. Лошото е, че няма да е последна.

  26. 26 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    Феновете на паветата да преминат по бул. "Дондуков" с автомобил и да преценят.
    —цитат от коментар 5 на nik_77.


    Ти да не си от общината? Там за автоталибаните със залепнал дирник към автомобилната седалка и тротоарни изпълнения при всяко паркиране се изразяват по следния начин:

    "нервозният автоталибан е нашатa електорална базука, с чиито гласове на Избори 2019 ще опуцаме всичките зелени-мелени, колоездачи, еврогейове и примадони, градски и естети и прочеее нещастници, които не знаят на кой свят се намират! "

  27. 27 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#24] от "yanne":

    Във Варшава не знам, но в Рим, Виена, Барселона, Будапеща поне има.

    Не знам, от какво дялкат паветата, как и върху каква основа ги редят и как ги запечатват, но не мърдат и то при много по-интензивен трафик от Софийския.
    И може спокойно да караш скутер по паважа без страх, че ще си изпочупиш зъбите или изсипеш вътрешностите.

    Като отида пак, ще снимам поне една карта с павирани улици и тротоари!

  28. 28 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    Добре, че прашният коларски път преди паветата не е бил културна ценност. Щяхте още да шляпате..

    Доброто е заразно
  29. 29 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3406 Неутрално

    секи 4ти км

    Ама по план с въображение ;)

    Независимата Президентска Държавна Главна Главнокомандваща институция
    Не е на площад Независимост,
    Не е на площад Ларго,
    Не е на площад Батенберг,
    Не е на площад НАТО,
    Не е даже на бул. Руски,
    а на Дондуков 2.

    Същевременно: изпълнителната... такованка,
    на Дондуков 1

    До коментар [#19] от "Anfil":

    Още една простотия като бул. Дондуков ни очаква!!!

  30. 30 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    При моето детство обичах да гледам как майсторите редят павета. Имаха си панталони с гума на коленете и нареждаха стоейки на колене. Гледах и сегашните майстори редят клекнали. Добре е да сме модерни и да не тормозим майсторите, но не трябва да е за сметка на качеството.
    А за качеството май не трябва голям майсторлък. Намерете стара павирана улица и премерете разстяонията между паветата - съвсем наблизко едно до друго са. Аз помня как старите майстори подбираха паветата по големина и форма за да ги поставят в съседство. Тогава павирането приличаше на каменна зидария - с подбиране.
    Сега майсторът поставя следващо паве което му е под ръка а те не са еднакви. Така разстоянията остават големи и паветата се разместват при натиск.

    подпис
  31. 31 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 1881 Весело

    Оставка!

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  32. 32 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    Абе не знам,ама паваж издържа 50 години,а асфалт - 5.Може и по-малко и е за ремонт и кръпки.
    —цитат от коментар 10 на шемет

    Един паваж на един столичен булевард издържа по-малко от 50 години. Може би 50 дни преди завършването на ремонта.
    Би трябвало да се оценява конкретната ситуация. Разположение, трафик, качество на изпълнението на СМР, ...

  33. 33 Профил на one_1980
    one_1980
    Рейтинг: 224 Неутрално

    за паветата се произнасят в срок да ги запазят а за двойната къща дето я събориха се произнасят постфактум
    смешници са от МК

  34. 34 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2511 Неутрално

    Защо не ги сложат на не толкова натоварени улици.
    Хем шофьорите ще са доволни, хем лошия облик на София може да се подобри.
    В пешеходните зони могат също да ги сложат.

  35. 35 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Съветът е взел решение да приложи идея за културно наследство учебникарски, без никакъв оглед на практичност.

    Освен жълтите павета, които трябва да останат, аз съм твърдо "за" запазването на паветата но само за вътрешнокварталните улици, където скоростта на движение е ниска и шумът не е проблем.

    По булевардите няма място за павета. Добре поне че на Дондуков асфалтираха половината.

  36. 36 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Това е пълна подигравка с тези павета по булевардите. По малките улички разбирам и го приветствам, но по булевардите паветата ни гарантират прахоляк и шум. Справка - двете части с павета и асфалт на Дондуков. А някой спомня ли си каква мизерия беше бул. Прага с паветата?

  37. 37 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Калдъръмът е по-стара и голяма културна ценност и трябва да се възстанови навсякъде по улици и площади. Може и да е шарен. Ще шашнем и туристите с такава култура.
    ПП. Да се кара по павета е наказание, както за шофьорите, така и за живущите наоколо. Този съвет би трябвало да бъде въдворен в лудница и там да си играят с павета, камъчета или куклички.

  38. 38 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4085 Неутрално

    С културни ценности към прогрес! Както спомена един колега по-горе - редно е да се върне паважът по всички булеварди. Като ще е гарга, да е рошава.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  39. 39 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1181 Весело

    До коментар [#24] от "yanne":


    До коментар [#1] от "koko65bg":Едва ли във Вършава има павета на главни улици.Паветата водят до повече замърсяване.И на въздуха и звуково замърсяване.
    —цитат от коментар 24 на yanne


    Има там където са се запазили след войната. Повечето са в централната част и там където е било гетото. Преди няколко години възстановиха ул. Krakowskie przedmieście и паважът е много добре направен. Става въпрос за запазването на автентичния вид на старата част на Варшава. Между другото в новите кварталчета също е много разпространено покритието с паваж.

  40. 40 Профил на Зелен контратерорист
    Зелен контратерорист
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Съвет за недвижими културни ценности = кръгли ИДИОТИ!

  41. 41 Профил на Зелен контратерорист
    Зелен контратерорист
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Съвет за недвижими културни ценности - тези да не са братовèди на Тома Белев и сие :) ?

  42. 42 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Може ли адресите на културтрегерите , гласували за оставането на паветата , че да им доставим по едно паве още тази вечер !

  43. 43 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    "Експертният съвет за опазване на недвижимите културни ценности"

    Не знам дали паветата са културна ценност, но очевидно не са "недвижими". Както личи от снимката лесно могат да се преместят. Това че нещо е старо не значи че е културна ценност!

    Паважът създава атмосфера и върши чудесна работа в пешходните зони. Но по оживените улици той създава повече шум...

  44. 44 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Браво, слава Богу поне едно нормално решение. За всички които недоволстват да се разходят малко из европейските градове с история и да се понаслаждават на павирани улици. А че карането на кола по паветата не е голямо удоволствие е така, но като човек израстнал в центъра на София мога отговорно да заявя: който живее там може да мине много добре и без кола. И дори бих стигнал доста по на далече: за да стане София европейски град трябва изобщо да се ограничи радикално движението на автомобили из центъра. Дано ама надали...

  45. 45 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2695 Любопитно

    С културни ценности към прогрес! Както спомена един колега по-горе - редно е да се върне паважът по всички булеварди. Като ще е гарга, да е рошава.
    —цитат от коментар 38 на Читател


    Защо тогава да не се върнат файтоните? Може би и метрото трябва да махнем и да върнем трамваите от преди 50 години?

  46. 46 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3110 Неутрално

    До коментар [#26] от "cinik":

    Вярно сте циник,но пишете откровени глупости,характерни по-скоро за фрустриран тинейджър

  47. 47 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3110 Неутрално

    До коментар [#39] от "koko65bg":

    Пишете за стари части и крайни квартали.Не за основни пътни артерии.Аз същи нямам нищо против да има павета в кварталите,изобщо-където трафикът е слаб.Но,само сравнете двете части на Дондуков-веднага се вижда разликата.

  48. 48 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3110 Неутрално

    До коментар [#41] от "Зелен контратерорист":

    Не знам дали са на Тома Белев,но съм сигурен,че е бъкано с НПО-та там.

  49. 49 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2977 Любопитно

    Този комитет кой го е избрал, всъщност?

    Доброто е заразно
  50. 50 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#22] от "yanne":

    Когато си тъп гербераст, лъжата е част от ежедневието ти. Пета година те чакам да ми покажеш кога съм плюл Прошков, сега колко да те чакам да ми покажеш къде съм защитавал паветата на Дондуков?
    Жалък си. До дъно.
    https://m.dnevnik.bg/bulgaria/2017/06/01/2981253_fandukova_pavajut_po_bul_dondukov_shte_ostane_za_da_se/

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  51. 51 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 753 Любопитно

    "Експертният съвет за опазване на недвижимите културни ценности"Не знам дали паветата са културна ценност, но очевидно не са "недвижими". Както личи от снимката лесно могат да се преместят. Това че нещо е старо не значи че е културна ценност!Паважът създава атмосфера и върши чудесна работа в пешходните зони. Но по оживените улици той създава повече шум...
    —цитат от коментар 43 на plamen_b


    Всъщност си прав, но подхващаш нещата от грешната страна. Това че един булевард е натоварен не е природна даденост и лесно може да се промени. И да, колкото по-голяма част от центъра се направи на пешеходна зона толкова по-добре. Абе я ми разкажете колко булеварда с голям авторафик преминават през първи район на Виена? Дори на Ринга около центъра който е доста добре изграден булевард няма такава автолудница като в София на пъпа на центъра... Ма не можело... Може и още как :)

  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#30] от "Иван К":

    По твоето детство е все тая. В нормалните страни павета се редят с машина.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#51] от "antikommunist":

    Ама Пенчо Славейков централен булевард ли е?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4062 Весело

    До коментар [#7] от "baba_zozolana":

    Виждам, че поне 11 от форумните колеги не са разбрали сарказма Ви, сигурно защото не е обозначено като "весело" макар че е "тъжно".

  55. 55 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    До коментар [#54] от "daskal1":

    Ами, ами! Просто има хора, които са безсмъртни и със стоманено здраве, а по генетична линия такива са и роднините им. По тази причина никога не са били возени в тежко състояние или не са возили сериозно болен или опериран човек по редена от родни "майстори" паважна улица.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  56. 56 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 753 Любопитно

    До коментар [#51] от "antikommunist":Ама Пенчо Славейков централен булевард ли е?
    —цитат от коментар 53 на Darth Plagueis


    Пенчо Славейков заедно с Евлоги Георгиев е старата граница на центъра в южна/югозападна посока. С други думи - да.

  57. 57 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    До коментар [#49] от "dogwoman":

    Министърът на културата за срок от 5 години. Привлечените членове се определят с решение на съвета за всеки конкретен случай на предоставяне на статут на национално богатство. Това е според закона за културно наследство. По-интересното е, че Гугъл е безсилен да открие състава на този експертен съвет.

    http://mc.government.bg/page.php?p=58&s=429&sp=502&t=578&z=0

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  58. 58 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    Похвално решение, но недостатъчно! Би трябвало всички булеварди, улици и улички около Медицинска академия и "Пирогов" да се направят с паваж, за да могат болните и особено прясно оперираните да се насладят на културната ценност "павета", редени по начина, по който се прави на практика това днес тук, на територията на София.
    —цитат от коментар 7 на baba_zozolana


    Мила Бабо, този "съвет" не е дораснал до ирония :-).
    Не познавам членовете му, но всяко решение е "защото са ЧУЛИ, че някъде по света"...
    Идеята Ви е блестяща, но членовете трябва да минат през операционната и тогава през "паветата, културна ценност" :-)!!
    И така с всяка култура у нас!

  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#56] от "antikommunist":

    В градоустройството няма такива положения стара, нова граница. Пенчо Славейков е част от вътрешния бъдещ ринг на София, което означава, че е основен транспортен коридор. Същевременно, няма обекти около него, които да предполагат туризъм или ходене пеша. Т.е., асфалтът е задължителен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2452 Неутрално

    Задача от учебника за втори клас.

    Ако членовете на пет партии извадат жълтите павета, по колко ще се паднат на човек?

    Отговор: Грешка, деление на нула.

  61. 61 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Много интересно решение. Трябва обаче да се помисли дали да не се поставят по-едри павета. Така, освен колоездачи, ще се намали трафикът на всякакви моторетки, както и на коли с джанти под 15" или пък такива с нископрофилни гуми. Така или иначе решението има и социален ефект, състоящ в подобряване на бизнес-средата на авто-търговците на всякакви части от ходовата част на МПС.

  62. 62 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#60] от "О, ко ма напрай!":

    А ако тъп служител на строителна фирма вади павета, за да набеди някой и да предизвика скандал, с койдо милиционерите да прикрият оцапаното, тогава по колко павета трябва да получат в чутурата?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  63. 63 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    До коментар [#57] от "baba_zozolana":

    Мерси.
    Тоест те са назначени, не избрани. Много власт имат, много нещо.

    Доброто е заразно
  64. 64 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Друго интересно нещо е, че на така нареченият "Експертен съвет за опазване на недвижимите културни ценности" изобщо не му дреме за рушащите се автентични сгради в центъра на София, а се захванал с разбитите от десетилетия паважи. Утре ще забрани и подмяната на паважа на бившия булевард "9 септември", които беше разбит от тренировките на танковата бригада в Горна баня, по случай честването на 30 години Социалистическа революция в България.

  65. 65 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 678 Любопитно

    То хубаво павета,но има ли интензивно движение трябва да се обръшат и пренареждат през няколко години...тя ше стане една...

  66. 66 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Диалектика:
    Роденият в кал, драпа за павета...
    Роденият на павета, умира за асфалт...

    roo
  67. 67 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#66] от "babyroo":

    Всъщност, не е така. Има си място за павета, има си и за асфалт. Това само, ако градът има нормално управление, което да има визия коя част от него с какво предназначение е.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  68. 68 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Тия позволиха да се унищожи целият център на София, да се застрои де що има има градинки и държавни/общински имоти. Сега се доказват като големи пазители на историята с запазването на някакви павета.
    Защо не се опитат да запазят Захарна Фабрика или някой друг паметник на културата, на които собствениците им само чакат да паднат?!?

  69. 69 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Селяни, не пипайте паветата!

  70. 70 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    Като човек, който живее съвсем близо до "Пенчо Славейков", съм много доволен от решението.

  71. 71 Профил на vlpe
    vlpe
    Рейтинг: 221 Гневно

    Безумие! Такъв натоварен булевард трябва да бъде задължително асфалтиран за да се осигурят нормалния условия за движение - паветата са хлъзгави , неравни и през тях трудно се минава дори с пешеходна скорост. Също изискват трудоемко и скъпо ръчно пренареждане от квалифицирани майстори, докато полагането на асфалт и ремонтите са механизирани във висока степен. При повреда е напълно достатъчно да се изреже повреденият участък с фреза, да се почисти, да се обработи с битумна емулсия и да се положи нов слой всичко това може да се извърши почти изцяло машинно без квалифициран ръчен труд.

  72. 72 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 813 Неутрално

    Уважаеми колега Darth Plagueis, често съм адмирирал вашите тези, но не и тук. Не намирам опровержение на моя пост (66), във вашия (67), та оставам на позицията си. Вашето послание само подкрепя моето... Цървули, сър...

    roo
  73. 73 Профил на siem
    siem
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Като човек, който живее съвсем близо до "Пенчо Славейков", съм много доволен от слагането в момента на асфалт.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK