Държавата спря 62 лекарства за сърце заради възможна канцерогенна съставка

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7163 Неутрално

    Пак китайско.

  2. 2 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 551 Неутрално

    И пак нищо конкретно, за кои лекарства става въпрос. Да се надяваме, че поне мачовете ще продължат да се отразяват нетрадиционно и няма довечера да пише: "Изигра се първият четвъртфинал на Световното първенство, между два от участниците, които завършиха при резултат, съответстващ на броя на вкараните голове, като мачът пак беше в Русия".

  3. 3 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 660 Неутрално

    В-вото е "валсаРтан". И е на пазара от 1991. Ей затова адски долюбвам фармаиндустрията.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Не на печалбарството

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4731 Неутрално

    До коментар [#2] от "usero":
    "И пак нищо конкретно, за кои лекарства става въпрос"

    Не четеш, а бързаш да пишеш глупости.
    Не прочете ли списъка на лекарствата?

  6. 6 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#2] от "usero":

    ПРОДУКТИ С АКТИВНА СЪСТАВКА C09CA03 (ВАЛСАРТАН)

    https://apteka.framar.bg/продукти-с-активна-съставка-c09ca03

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  7. 7 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 660 Неутрално

    "Причината е във веществото валсатран, произведено от китайската Zhejiang Huahai и влагано от европейски фармацевтични производители."

    Досега търсих в немската преса подобно съобщение. Странно е, че една страна като Германия напр. не е излязла с подобно решение. Те реагират доста бързо, когато се касае за лекарства застрашаващи здравето.
    Да не би само ние да сме си внесли разни генерични лекарства от китайците?

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  8. 8 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Ето това е ценна и добра статия! Кратка и в същото време много информативна.

    Papa was king of the bongo...
  9. 9 Профил на Моето име
    Моето име
    Рейтинг: 3112 Неутрално

    До коментар [#3] от "Реми":

    от статията се разбира, че не лекарството е канцерогенно а някакъв примес, в производството на китайска фирма, и не всички партиди.

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  10. 10 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1968 Весело

    Ама газираните и другите напитки с "аспартам" за подсладител не ги спират!
    Може би защото, лекарствата тровят болните, а па напитките тровят всички наред!

  11. 11 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#3] от "Реми":от статията се разбира, че не лекарството е канцерогенно а някакъв примес, в производството на китайска фирма, и не всички партиди.
    —цитат от коментар 9 на ckh41566335


    И така да е, споменава се, че европейски фармапроизводители са били снабдявани с това в-во, ерго използвано е не само в България. Затова казвам, че е немислимо немската преса да не е надушила подобна скандална новина.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  12. 12 Профил на Док
    Док
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#7] от "Реми":

    Съобщението е от Европейската агенция по лекарства, както и от САЩ

  13. 13 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    До коментар [#3] от "Реми":

    Фармацевтиката не е задължителна . Препоръчвам ви знахарки, билки и хомеопатията.

  14. 14 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#3] от "Реми":

    Кръстосани пръсти...

  15. 15 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#7] от "Реми":Съобщението е от Европейската агенция по лекарства, както и от САЩ
    —цитат от коментар 12 на Северозападнал


    Говорим си на различни езици. Въпросът ми е конкретен и адски логичен. Как е възможно да няма и дума в немската преса?! Затова и не търся под вола теле, а изпитвам основателно съмнение.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  16. 16 Профил на Моето име
    Моето име
    Рейтинг: 3112 Неутрално

    До коментар [#11] от "Реми":

    ми надушили са, това не е тръгнало от България.
    http://www.hpra.ie/homepage/medicines/news-events/item?t=/precautionary-recall-of-some-valsartan-blood-pressure-and-heart-medicines&id=10de0a26-9782-6eee-9b55-ff00008c97d0

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  17. 17 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Не са 62, а доста по-малко, защото повече са само различни разфасовки на едно и също лекарство. И има ли някой учуден, че има канцерогенни съставки в лекарствата? Само във ваксините няма, да знаете!

  18. 18 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Китайците са велики!
    Преди години бяха осъдили на смърт една собственичка на фирма за детски храни, която прибавяла към млякото на прах, казеин!

    Да разлая троловете!!
  19. 19 Профил на Моето име
    Моето име
    Рейтинг: 3112 Неутрално

    До коментар [#15] от "Реми":

    не съм тръсил на немски, щото не го говоря, на английски има много

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  20. 20 Профил на Моето име
    Моето име
    Рейтинг: 3112 Неутрално

    впрочем на този сайт списъка беше къде къде по-къс...
    и имаше конкретни партиди

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  21. 21 Профил на Моето име
    Моето име
    Рейтинг: 3112 Неутрално

    До коментар [#17] от "Лео":

    абе върви да ти леят куршум

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  22. 22 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 279 Неутрално

    "Причината е във веществото валсатран, произведено от китайската Zhejiang Huahai и влагано от европейски фармацевтични производители."Досега търсих в немската преса подобно съобщение. Странно е, че една страна като Германия напр. не е излязла с подобно решение. Те реагират доста бързо, когато се касае за лекарства застрашаващи здравето.Да не би само ние да сме си внесли разни генерични лекарства от китайците?
    —цитат от коментар 7 на Реми


    Ние не внасяме лекарства от Китай, но внасяме съставки за лекарства от там.

  23. 23 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Ама газираните и другите напитки с "аспартам" за подсладител не ги спират!Може би защото, лекарствата тровят болните, а па напитките тровят всички наред!
    —цитат от коментар 10 на vagabond66


    ИАЛ контролира лекарствата. Другото се контролира от АХ.

  24. 24 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Китайците са велики!Преди години бяха осъдили на смърт една собственичка на фирма за детски храни, която прибавяла към млякото на прах, казеин!
    —цитат от коментар 18 на lone wolf


    Кравето мляко по принцип си съдържа много казеин и поради тази причина не е подходящо за бебета. Но има формули за Адаптирани млека, които по рецепта са с високо съдържание на казеин - например Аптамил АР против рефлукс. Казеина добре сгъстява млякото въпреки, че е силен алерген. Мисълта ми е, че хем е нежелан, хем не се изключва употребата му.

  25. 25 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4500 Неутрално

    До коментар [#6] от "baba_zozolana":

    Стига с рекламната дейност.

    https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uA
  26. 26 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Не са 62, а доста по-малко, защото повече са само различни разфасовки на едно и също лекарство. И има ли някой учуден, че има канцерогенни съставки в лекарствата? Само във ваксините няма, да знаете!
    —цитат от коментар 17 на Лео


    Водят се различни лекарства различните милиграми от едно и също вещество. И се яадят различни разрешителни за употреба и отделни такси се дължат на ИАЛ.

  27. 27 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4500 Неутрално

    Интересно, пациентите, които досега са ги пили, могат ли да потърсят обезщетение?

    https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uA
  28. 28 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#15] от "Реми":не съм тръсил на немски, щото не го говоря, на английски има много
    —цитат от коментар 19 на ckh41566335


    Дай един поне де...не бъди скръндза!

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  29. 29 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1968 Весело

    До коментар [#23] от "Oleg Shishmanov":


    ИАЛ контролира лекарствата. Другото се контролира от АХ.
    —цитат от коментар 23 на Oleg Shishmanov


    Значи не само "ИАЛ" са за бой,
    ами и "АХ" са за много бой!

  30. 30 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 660 Весело

    Интересно, пациентите, които досега са ги пили, могат ли да потърсят обезщетение?
    —цитат от коментар 27 на hamiltonf


    Зависи дали имат достатъчно пари и дали ще намерят достатъчно смел адвокат.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  31. 31 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#22] от "Oleg Shishmanov":

    Понеже виждам, че поста не ми го харесвате за субстанциите от Китай та.....
    вие замисляте ли се изобщо, че е пълно с фармацевтични фирми и никоя няма комин?! Според Вас как ги правят толкова вида лекарства - как ги синтезират бз да пуши, да мирише и т.н. Например витамин С.
    Ами отговора е, че се купуват субстанциите от места, където някой друг ги синтезира и се трови с реактивите и в България само се таблетират.
    И понеже синтеза на толкова химия е доста вреден за околната среда, обикновено никой в ЕС не синтезира активни съставки, а се прави къде - в КИтай. Където се тровят жълтите китайци да синтезират химията в килограми и тонове , а ние да си правим с нея лекарства в милиграми.

  32. 32 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#23] от "Oleg Shishmanov":
    —цитат от коментар 29 на vagabond66


    Ами да.
    ИАЛ= Изпълнителна Агенция по Лекарствата (към министъра на Здравеопазването)
    АХ= Агенция по Храните (към Министерство на Земеделитето)

  33. 33 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 876 Неутрално

    До коментар [#15] от "Реми":

    По принцип това е професионален въпрос и засяга блокирането на лекарство от местната ИАЛ. Абсолютно сигурно е,че немската ИАЛ също е блокирала всички партиди на този генерик от този производител на суровината. Всики по света са го направили - системата така работи.
    В случая нашата ИАЛ си е направила малко ПР - вижте какъв контрол имаме ние.

    Нищо страшно няма - засега тези лекарства не се изтеглят още от пазара, а само се блокират - тоест забранява се временно продажбата им до изясняване на случая, засега.
    Това е рутинно и често се прави във фармацията. Просто сега заради мащаба се дава повече гласност.

  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8355 Неутрално

    Дано да не са го ползвали това лекарство много...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#25] от "hamiltonf":

    Г-н Хамилтън, какво рекламирам в случая? Г-н Юзеро в коментар 2 пита кои са лекарствата, които съдържат тази съставка, а даденият от мен линк е към страница, посочваща тези, които са на българския пазар. Напълно разбираемо е всеки, който приема лекарство за хипертония, да се интересува дали то попада в групата на съдържащите канцерогенната съставка.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  36. 36 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 229 Весело

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    "Не четеш, а бързаш да пишеш глупости.
    Не прочете ли списъка на лекарствата?"
    Мярнал го е. Но си е мислел, че това са футболистите от белгийския национален отбор.

  37. 37 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 229 Любопитно

    Абе защо конското мазило за разтегнато сухожилие струва 10 пъти по-евтино от човешкото, съдържайки същото лечебно вещество, обаче с пет пъти по-висока концентрация?

  38. 38 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 837 Неутрално

    [quote#22:"Oleg Shishmanov"][/quote]

    Точно и затова се навъдиха толкова много идентични препарати със еднакво съдържание на съставките.Защото Сульо и Пульо прави едно и също,с една и съща китайска суровина,но под различно наименование.Здравната каса включва в реинбурсния си списък всичко,тъй като реимбурсацията е една и съща,а разликите в цените ги поема пациента.

  39. 39 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2740 Весело

    До коментар [#35] от "baba_zozolana":

    Г-н "Хамилън" възприема тези неща по-чувствително защото е във фармацевтичния бизнес. Професионалното ни изкривяване често не е най-добрият съветник в споровете :-)

  40. 40 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 837 Неутрално

    Само до преди 10-тина години Ко-диован беше единствен на пазара.После се появиха всички тези от горния списък с валсартан и ходрохлортиазид.Абсолютно ненужно.Дори в България господа офицерите си направиха цял завод за таблетиране на китайски суровини и регистрираха търговски марки.На всичкото отгоре в търговския регистър фигурира като".....дъръ-бъра...-висококачествените лекарства".Нещо като Първа Частна Банка на комунистите,та човек да си помисли,че те са измислили частната собственост.

  41. 41 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4500 Неутрално

    До коментар [#35] от "baba_zozolana":

    Тази информация, която сте цитирали може да я намерите къде ли не, в независими източници, а не да се цитира търговско дружество, известно с това, че продава най-скъпо от всички вериги, и почти винаги на пределни цени.

    https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uA
  42. 42 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 768 Весело

    До коментар [#41] от "hamiltonf":

    Не рекламирам дружество, а представям информация - струва ми се, че в самото начало, когато статията беше публикувана, списъкът с търговските имена на лекарствата (които по спомен според закона трябва да са на кирилица) отсъстваше от статията. От Вас разбирам, че това дружество продавало най-скъпо, тъй като никога не съм разглеждала страниците им по друг начин освен като източник на най-базисна информация. Възможностите "мълчаливото познание", т.е. допусканията ни, че и другите знаят това, което знаем ние и няма нужда експлицитно да го казваме, да ни лъже, са многобройни.

    До коментар [#39] от "daskal1":

    Аз пък си мислех, че просто не съм симпатична на г-н Хамилтън и затова той търси и намира мои прегрешения, а то какво се оказва 🙂

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  43. 43 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 876 Неутрално

    До коментар [#40] от "Вячеслав Атанасов":

    ненужно ли? Помниш ли колко струваше Ко-диован, когато беше самичък.
    Нарича се конкуренция, цените се свалят и лекарствата стават достъпни.

    иначе за Дъра бъра си донякъде прав. с тази разлика, че те дори и не таблетират, а само опаковат готови таблетки.

  44. 44 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4500 Неутрално

    До коментар [#40] от "Вячеслав Атанасов":

    Играта не знаеш ли къде е? Ко-диован 160/12.5 знаеш каква цена е, и на Ко-валстор 160/12.5. Едното е иригинал, другото генерика. Както и да е, най-интересното в този и много други случаи е, че генерика струва почти два пъти по-скъпо от оригинала. И какво изписват много специалисти, вкл. и такива които работят в медицински центрове свързани с този български производител? По-евтиното ли? Не, естествено. И пациента си плаща.

    https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uA
  45. 45 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 837 Неутрално

    До коментар [#40] от "Вячеслав Атанасов":ненужно ли? Помниш ли колко струваше Ко-диован, когато беше самичък.Нарича се конкуренция, цените се свалят и лекарствата стават достъпни.иначе за Дъра бъра си донякъде прав. с тази разлика, че те дори и не таблетират, а само опаковат готови таблетки.
    —цитат от коментар 43 на taratanki


    Да,прав сте,генериката принуди много производители на оригинални лекарства да смъкнат цените си.Дори нещо друго,едва ли ще бъде много еретично,ако се допусне,че атаката е от производител,който не ползва китайска суровина.Ето,например,в списъкът,който получих служебно,Валтензините на Актавис ги нямаше.

  46. 46 Профил на Моето име
    Моето име
    Рейтинг: 3112 Неутрално

    До коментар [#28] от "Реми":

    има гугъл
    с гугъл транслейт видях че изтегляне на валсартан е Valsartan Rückruf
    като го потърсиш в гугъл излзат сума резултати
    "https://www.google.com/search?q=Valsartan +Rückruf"

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  47. 47 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4500 Неутрално

    До коментар [#43] от "taratanki":

    Ами колко да струва, слуд като са вложени стотици милиони за създаването му?! И затова производителя е защитен с патент за определен срок години.

    https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uA
  48. 48 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 876 Неутрално

    До коментар [#45] от "Вячеслав Атанасов":

    Да, и аз го имам списъка. Актавис купува суровината от другаде явно

  49. 49 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Фармацефтична мафия, лекарска мафия, съдебна система, продажни журналисти, корумпирани политици и т.н.

  50. 50 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    До коментар [#18] от "lone wolf":
    Преди години бяха осъдили на смърт една собственичка на фирма за детски храни, която прибавяла към млякото на прах, казеин!

    ------------------------------------------------

    Не казеин, а меламин.
    Казеинът е основният протеин в млакото и си го потребяваш всеки ден.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  51. 51 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#50] от "rapidfire":

    Прав сте!
    Грешката е моя!

    The intermediate people's court sentenced 40-year-old Zhang Yujun to death for making and selling over 600 tonnes of "protein powder" laced with melamine.

    https://www.theguardian.com/world/2009/jan/22/china-baby-milk-scandal-death-sentence

    Да разлая троловете!!
  52. 52 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2369 Гневно

    Не знаех, че пием лекарства с Китайски съставки.
    Но как можем да си доставим качествени лекарства и как да сме сигурни.
    Преди 10 години една частна очна клиника направи маса поразии на своите пациенти с някакви индийски хирургични консумативи.
    На лекарствата трява да има надпис указваш, че няма съставки проидведени в държави извън ЕС. Според левичарските претенции трябва да има надпис за ГМО в храните а за китайски съставки в лекарствата не.

    подпис
  53. 53 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 727 Весело

    Винаги съм се чудил дали е по-добре да умра от рак или за предпочитане е от инсулт.

    Ето, че изпълнителната агенция по лекарствата в БайГания, значително ме облекчава в трудния избор.....

  54. 54 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 837 Неутрално

    До коментар [#45] от "Вячеслав Атанасов":Да, и аз го имам списъка. Актавис купува суровината от другаде явно
    —цитат от коментар 48 на taratanki


    Появи се в допълнително писмо.Това,за което се сещам,че не се е появило в списъците,е Ексфордж.Производител Новартис.

  55. 55 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Добре, а кога ще бъде повдигнат въпросът за това, че в бутилките минерална вода за пиене, които се продават навсякъде, има огромни количества дихидроген моноксид? Това вещество се използва за приготвяне на бетон, с него дори се мият улици!

  56. 56 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 229 Весело

    До коментар [#55] от "eus47368223":

    Н2О трябва да му е формулата, според наименовението... Не знам, ама звучи плашещо.

  57. 57 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Нищо чудно, купили са китайската съставка защото е най евтина !!!

  58. 58 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#7] от "Реми":

    Не,разбира се!Малко се знае,но Китай и Индия са едни от най-големите производители на такива генерични лекарства.На самите таблетки,де.В Европа се внясят и се блистерират и опаковат.И това далеч не го правят български фирми.

  59. 59 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#44] от "hamiltonf":

    На това има лечение-изописва се рецепта само с гнетичните имена,в слуачя се изписва "валсартан/хидрохлортиазид 160/12,5 " и пациента си решава.То е така навсякъде,дори в Македония.Сещате се защо тук не е прието.

  60. 60 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#45] от "Вячеслав Атанасов":

    Валтензина се появи по-късно.

  61. 61 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#5] от "tacheaux":"Не четеш, а бързаш да пишеш глупости.Не прочете ли списъка на лекарствата?"Мярнал го е. Но си е мислел, че това са футболистите от белгийския национален отбор.
    —цитат от коментар 36 на Неизвестен Извършител


    Предполагам, че ще е прекалено сложно за вас да ви обяснявам каква е разликата между това, да не си прочел нещо в 14:10 нещо, написано в 14:20 и да не си го прочел в 14:30, затова нема да ви мъча.

  62. 62 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#25] от "hamiltonf":Г-н Хамилтън, какво рекламирам в случая? Г-н Юзеро в коментар 2 пита кои са лекарствата, които съдържат тази съставка, а даденият от мен линк е към страница, посочваща тези, които са на българския пазар. Напълно разбираемо е всеки, който приема лекарство за хипертония, да се интересува дали то попада в групата на съдържащите канцерогенната съставка.
    —цитат от коментар 35 на baba_zozolana


    Отначало го нямаше списъка и аз благодаря!

  63. 63 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1748 Разстроено

    И кога го установихте бе?Идиоти!

  64. 64 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Поне лекарите трябва са се задължат като изписват генерици да информират болните за рисковете...Ама то пък и едни лекари си имаме в провинциятаааааа...да ти умре коня

  65. 65 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3289 Неутрално

    До коментар [#43] от "taratanki":

    Нарича се "патентна защита". Изтичат монополните права (на Новартис), падат и цените.

  66. 66 Профил на Pontif
    Pontif
    Рейтинг: 2707 Неутрално

    Ама газираните и другите напитки с "аспартам" за подсладител не ги спират!Може би защото, лекарствата тровят болните, а па напитките тровят всички наред!
    —цитат от коментар 10 на vagabond66


    Дай да видим едно истинско проучване от медицински екип което да е "двойно сляпо" и което да е признато от Международната Здравна Организация което да показва че Аспартам е канцерогенно за хора. Някакви факти? Например държава в която се използва много Аспартам да има каквото и да е повишение на раковите заболявания? Кои точно? Рак на какво се хваща от Аспартам? Или ти май имаш рак на тиквата.

    Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
  67. 67 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3289 Весело

    До коментар [#58] от "yanne":

    "Китай и Индия са едни от най-големите производители на такива генерични лекарства"

    И оригинални лекарства правят. Напр., всичкият Аспорин се произвежда в Китай.

  68. 68 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3289 Весело

    До коментар [#44] от "hamiltonf":

    "Както и да е, най-интересното в този и много други случаи е, че генерика струва почти два пъти по-скъпо от оригинала. "

    В някои случаи "копието е по-добро от оригинала" (азитромицин), но много рядко.
    В другите случаи, "оригиналът" започва да се произвежда в страна с много ниски производствени разходи (или избягване на мита). По този начин се прецакват (нахалните) генерици, които не са намерили производител в същата страна.

  69. 69 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3289 Весело

    До коментар [#52] от "Иван К":

    "Не знаех, че пием лекарства с Китайски съставки."

    Е, не всички пият. Само тия, които имат нужда.
    Но няма страшно - всеки производител (китайски, индийски) се инспектира от Европейската агенция по лекарствата. Без покритие на стандартите на добрата производствена практика никой не може да внася в ЕС ни субстанция, ни лекарство, ни ваксина ... освен д-р Москов.
    Именно заради тези стандарти е установено, че новият метод на синтез на валсартана дава страничен канцерогенен продукт. Получената субстанция се пречиства многократно докато стигне чистота над 99%. Доколкото тия лекарства не са изтеглени от пазара, а само блокирани, вероятно се проверява дали методите за анализ могат да "изпуснат" въпросния канцероген.

  70. 70 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3289 Весело

    До коментар [#64] от "uhl23528019":

    Във всяка опаковка има листовка за пациента, която го информира за рисковете. Във уебсайта на всяка национална лекарствена агенция има и кратка характеристика на лекарството, където е описано и начинът на действие на лекарството.
    Вярно е, че много от тях звучат на "латински", ама съществува вярването, че мултикултуризмът ще ги направи разбираеми.

  71. 71 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#3] от "Реми":

    Ама как да не я обича човек - трови лекувайки и граби едновременно. А някъде някой си свирка и върти синджирчето!

  72. 72 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 289 Неутрално

    В-вото е "валсаРтан". И е на пазара от 1991. Ей затова адски долюбвам фармаиндустрията.
    —цитат от коментар 3 на Реми


    Сестро, не се изказвай неподготвена. Съсредоточи се върху това което ти е работата.

  73. 73 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#70] от "wanderer":

    Това, за канцерогенната есенция в изброените лекарства става ясно сега, след като години хората са се тровили с тях. Ама като в случая със Скрипалите - едва ли не "предполага се, че е възможно..." и мъгла отвсякъде!

  74. 74 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#44] от "hamiltonf":

    така е ,всички изписват по скъпото ,ама това е ,защото всички ,които пък се лекуват ,го правят абсолютно безплатно , а и здравната каса не се е засилила също да покрива реалната цена на прегледите ,разликите с останалия свят в цените са най големи именно в заплащането на мед кадри -от 20 до 100 пъти ,за разлика от останалите профессии ,дето са до 10 пъти , при което няма как хората работещи там да не търсят източници на допълнителни доходи ,абсурдна система ,в която всеки си играе играта ,накрая пациента пак плаща реалната цена ,само ,че тук фармацевтите му обират парите ,а не тези ,които са в основата на системата - медиците ,от които реално се очаква да помогнат най много .

  75. 75 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#64] от "uhl23528019":

    имате достатъчно подготвени лекари ,точно в провинцията ,като видя пък какви пациенти има там ,и това им ужасно много , а и има и друга група ,която пък идва от развитите западни страни ,там пък какви чудеса творят лекарите ,не е истина , та пак лекарите от провинцията трябва да оправят нещата на другите ,дето са прехвалените ,ама разликата е само в това ,че едните за такса 1 лев правят чудеса , адругите и за 100 евра не могат да сложат една вярна диагноза ,не се оплаквайте от лекарите , те скоро няма да са там и няма да има никой от когото да се оплаквате ,тогава смъртността нараства поне 10 пъти -това от личен опит .

  76. 76 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4500 Неутрално

    До коментар [#59] от "yanne":

    Москов беше на косъм да прокара едно решение, според което магистър-фармацевта при желание и не само, от страна на пациента, трябваше да му предложи вариантите, вкл. и най-евтиния... И цялото шествие на медицински представители към докторите, офертите, които получаваха и сделките (защото наистина са си сделки), които сключваха, щяха да се изпарят на момента.

    https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uA
  77. 77 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 768 Неутрално

    този модел лекарство не се ползва от много отдавна ,едва от 2 -3 години и едва 10-20 % от пациентите имат досег с него ,а и е много спорно ,доколко е канцерогенен препарата , сега пак лекарите и сестрите им ще отнесат голямото писане по смяна на лекарства , да не кажем ,как кардиолози вече взеха да си потриват ръцете ,очаквайки джипитата да им пращат пациенти за смяна на лекарствата ,само никой не казва откъде ще има нови направления за това ,защото сега касата дава по 1 на 2 години на човек ,а болните се нуждаят от повече ,така ,че отново джипитата ще определят новото лечение ,има множество добри препарати .

  78. 78 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 837 Неутрално

    До коментар [#45] от "Вячеслав Атанасов":Валтензина се появи по-късно.
    —цитат от коментар 60 на yanne


    Да,видях го.И на Ко-валсакора беше дадена конкретна партида,по-късно блокираха всички партиди.Интересно ще ми е становището на Генеричната асоциация.Такъв "мор" не е имало от Фервекса насам.

  79. 79 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Поне лекарите трябва са се задължат като изписват генерици да информират болните за рисковете...Ама то пък и едни лекари си имаме в провинциятаааааа...да ти умре коня
    —цитат от коментар 64 на uhl23528019


    Момче, я преди да пишеш глупости се информирай каква е световната практика с генериците пък тогава се замисли дали самия ти и България не сте една изостанала провинция , в която по незнайни причини пациентите се лекуват предимно с маркови илачи , а няма пари за най- елементарно здравеопазвване.

  80. 80 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 590 Любопитно

    Цигарите, пушеното месо, колбаси и риба са карциногенни, но никой не ги спира. Въздесъщото палмово масло (мляко, сирена, сладки, торти, пасти, кремове, шоколади и бонбони .......) предизвиква сериозни проблеми в кръвоносната система, но има някакви плахи идеи да се ограничи след 2020 г...
    За предпочитане е да пиете натурална Кока К. вместо без захар. Още по-добре е, да не пиете газирани напитки, с изключение на бира (с мярка...).

  81. 81 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3289 Неутрално

    До коментар [#73] от "ИванКар":

    “Това, за канцерогенната есенция в изброените лекарства става ясно сега, след като години хората са се тровили с тях. ”

    В мнението Ви има три манипулативни твърдения. Хронологически:
    - “след като години” - първият “сартан” (Лозартан на Мерк) е създаден през 1986 г. И всички “спартани”, ангиозин II блокатори съдържат тетразол-5-ил- бифенилна структура: Валсартан (Новартис 1989 г,), Ирбесартан (Санофи 1990 г.), Телмисартан (Бьорингер 1991 г.), Кандесартан (Такеда 1991 г).
    Методите за получаване на активните субстанции непрекъснато се подобряват, основно с цел снижаване на производствените разходи. Подобрява се и фармацевтичния състав (примерно, вместо “проста” целулоза, ака нишесте, се турга микрокристална целулоза) с цел постигане на максимален лечебен ефект. Задължително през пет години се отчитат (и ревизират) страничните ефекти.
    В случая, китайската компания ползва нов метод на синтез (вероятно от няколко месеца) и у някого е възникнало подозрение дали контролния анализ (той е опростен за да върви манифактурата) хваща или изпуска ново странично вещество.
    Сиреч не е “от години”, а от последната година.
    - “канцерогенната есенция” - при получаването на нови химически вещества не е ясно дали са канцерогенни. В последствие се обявяват за канцерогенни, понякога само на “голи” сравнения (без токсикологично изследване или в резултат на пост клинични изследвания).
    Сиреч въпросната “есенция” преди година не се е считала за канцерогенна.
    - “тровени” - не са тровени, а са били подложени на риск без да е напълно оценен. Определено рискът е незначителен в сравнение с канцерогенния риск при пушачите, на който всеки ден се излагаме десетилетия наред ... за да умрем, блъснати от някой “римлянин” на магистралата.

  82. 82 Профил на pjv26577380
    pjv26577380
    Рейтинг: 225 Неутрално

    "Причината е във веществото валсатран, произведено от китайската Zhejiang Huahai и влагано от европейски фармацевтични производители."Досега търсих в немската преса подобно съобщение. Странно е, че една страна като Германия напр. не е излязла с подобно решение. Те реагират доста бързо, когато се касае за лекарства застрашаващи здравето.Да не би само ние да сме си внесли разни генерични лекарства от китайците?
    —цитат от коментар 7 на Реми


    Не е вярно - отразено е. Аз съм потърпевш в Германия, единствените производители, чиито лекарства все още не са спрени са на Aurobindo, Mylan dura, Novartis и на TAD Pharma, тъй като тяхнат активна съставка не е произведена от Zhejiang Huahai. Фармацефтичният производител Novartis произвеждат DIOVAN, но понастоящем не всички здравни каси в Германия приемат извънредните разходи, и е малък хаос даже и в Германия.

    Не си мислете, че драмата е само в България. ;-)

  83. 83 Профил на siskaaa72
    siskaaa72
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Метири години пия това лекарство, сега съм притеснена:(

  84. 84 Профил на siskaaa72
    siskaaa72
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Четири години пия това лекарство, сега съм притеснена:( Лекувам хипертония, а може да се разболея от рак. Как е възможно?





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK