Общинските съветници обезсмислиха делото за цената на билета в София, остава 1.60 лв.

Йорданка Фандъкова, председателят на общинския съвет Елен Герджиков и зам.-председателят Николай Стойнев.

© Юлия Лазарова

Йорданка Фандъкова, председателят на общинския съвет Елен Герджиков и зам.-председателят Николай Стойнев.



Върховният административен съд е оставил без разглеждане жалбите от граждани срещу повишението на цената на билета за градския транспорт в София с 60%, като също така е обезсилил решението на първа инстанция по делото, с което административният съд отмени новата цена на билета.


Според съдиите делото няма предмет, защото обжалваната общинска наредба, с която се направи промяна в цената, вече е отменена от общинския съвет. Тя беше заменена с нова на 5 април и влезе в сила дни преди заседанието на ВАС.


С новата наредба общината въведе нощния градски транспорт, като синхронизира и налаганите глоби за нередовни пътници, защото сумата от 200 лева за акт беше 4 пъти над допустимата по закон. В нея беше записана и финансова обосновка на цената от 1.60 лева, каквато в предходната лиспваше, което беше установено и Администравния съд и Сметната палата.




При гласуването на новия документ съветници от БСП и ДСБ (Иво Божков и Марта Георгиева) сигнализираха, че целта е да се поиска спирането на делото, както и че промените, които се правят, не налагат приемането на нова наредба, а само корекции в съществуващата.


"В никакъв случай не може да се говори за преднамереност", коментира пред "Дневник" Зафир Зарков (ГЕРБ), който беше един от вносителите на новата наредба. По думите му приемането на нов документ е било необходимо, защото действащият тогава не е бил променян твърде дълго. Мненията на опозицията той описа като "въпрос на юридическа подготвеност" и че изказванията им "обслужват вижданията им за развитие на града".


На делото на 25 април юристите на общината поискаха спирането му с точно този мотив, но тогава съдебният състав не уважи искането.


Решението на ВАС е окончателно, но е подписано с особеното мнение на съдия Жанета Петрова, която е и председател. Тя казва, че не е съгласна с мотивите на колеги си Светлана Борисова и Аглика Адамова, че с новата наредба на общината е отпаднал правният интерес на жалбоподателите. "Всъщност те имат имат безспорен интерес да установят незаконосъобразността на подзаконовия нормативен акт независимо от последвалата отмяна", се казва в особеното мнение.


Според Петрова двата документа не са идентични. Това не може да бъде и мотив за отмяна на решението на административния съд, защото тогава документът, предмет на делото, все още е бил в сила. Според съдията общинският съвет е отменил наредбата, за да "препятства влизането в сила на неблагоприятно за органа съдебно решение", действието му е "противоправно", но въпреки това отмяната не е мотив съдът да откаже да се произнесе.

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 582 Неутрално
  2. 2 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 640 Гневно

    Градският транспорт трябва да е безплатен, за да се ограничи предвижването с личен автомобил, но самоковката какво разбира от управление?

  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2365 Неутрално

    Сега ще започне един вой във форума.

  4. 4 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 879 Гневно

    А какво правим с неправомерно получените пари за периода между приемането на старата наредба и 05.04.2018 г.?
    Това са милиони неправомерно получени/откраднати левове.

  5. 5 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Не е чудно, че има само 4 коментара.
    Показател за мнението на хората за нашата територия.

  6. 6 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 317 Неутрално

    До коментар [#2] от "antikvarno":

    Не, градският транспорт трябва да предложи достатъчно добра и качествена услуга и хората сами ще го изберат... А безплатно е само сиренцето в капана. Виждаме Венецуела от много безплатно докъде го докара.

  7. 7 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2854 Неутрално

    Прекратява се делото по старата наредба, защото е отменена, но няма пречка да се заведе дело по новата наредба на същото основание и решението за цените пак ще бъде отменено.

  8. 8 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    Аз нещо не мога да разбера решението на ВАС.

    Гражданите са подали жалба срещу увеличението от 1 лв на 1.60 лв на цената билета. И съдът трябва да отсъди точно това - дали е правилно и обосновано подобно поскъпване.

    Но съдът прекратил делото, защото общината била издала нова наредба преди 3 месеца, с която се въвеждал нощен транспорт и се намалявала глобата за гратиса. Добре де, къде в тази нова наредба се обсъжда цената на билета и нейното увеличение? Никъде. Тогава с какво тази нова наредба влияе на решението за повишението на цената, че да счита за промяна на съответната цена? Тогава защо ВАС счита, че вече спорната ситуация е решена с наредбата, като въпросната наредба с нищо не влияе на решението да повишаването на цената на билета или не спомага за отмяната на високата цена - нали точно това искат жалбоподателите - да се върне старата цена от 1 лв. Те не протестират срещу нощния транспорт, нито върху глобата за гратиса, а за необосновано повишената цена на билета, която не се влия е от новата наредба. Тези съдии бавни ли са?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    До коментар [#4] от "Panda":

    Ами това трябва да е предмет на ново дело. Още няколко години.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на kmy56562160
    kmy56562160
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Аз лично не виждам сериозен проблем нито с цената, нито с качеството на услугата. 0.80 цента е най-евтиният градски транспорт в европейска столица, в която аз съм бил. В същото време ние приемаме за абсолютно неприемлива самата услуга и тя със сигурност има много кусури, но в сравнителен план е на средноевропйско ниво. Аз лично съм чакал трамвай 80 минути в Лисабон, в Рим автобус по една от централните линии не дойде повече от час след разписанието. И в двата случая без да има някакви извънредни обстоятелства. Просто нямаше транспорт. Ако подобно нещо се случи в София не ми се мисли какво самосъжаление и посипване с пепел ще е. Една част от подвижния състав наистина е в окаяно състояние и иска подмяна, това си е така.

  11. 11 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2277 Разстроено

    До коментар [#2] от "antikvarno":

    Златев никога няма да го допусне. Приятелите му от ГЕРБ се грижат за това!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  12. 12 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#2] от "antikvarno":... А безплатно е само сиренцето в капана. Виждаме Венецуела от много безплатно докъде го докара.
    —цитат от коментар 6 на ivant88

    ***
    https://www.dnevnik.bg/evropa/novini_ot_es/2013/01/10/1981975_talin_stana_purvata_stolica_v_es_s_bezplaten_gradski/

    Може би, защото в Талин не ядат много сирене ли?!
    И не само в Талин е безплатен градския транспорт за ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ.

  13. 13 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Интересно, какви са финансовите резултати от нощния транспорт?

  14. 14 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 582 Любопитно

    "Всъщност те имат имат безспорен интерес да установят незаконосъобразността на подзаконовия нормативен акт независимо от последвалата отмяна"

    Това казва всичко. С този пирует общината се отървава от доказване на явната незаконосъобразност на наредбата. А двете съдийки действат на принципа - ами щом кака се омъжи, какво значение има вече...

  15. 15 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Интересно, какви са финансовите резултати от нощния транспорт?
    —цитат от коментар 13 на Софианец2


    Отрицателни, но все пак СКГТ е търговско дружество със социална цел - взема от едни и дава на други.

  16. 16 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#2] от "antikvarno":

    То хубаво и сиренето да е без пари, ама пусто не става...

  17. 17 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#12] от "chert":

    1. Талин е 1/3 от София като население.
    2. Данъците в Талин вероятно са 3 пъти по-високи от колкото в София.

    Ако нещо е безплатно за едни, то някой друг го е платил, нали ти е ясно?

  18. 18 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    Обжалването на предишната наредба не е било заради цената, а защото "активните граждани" не харесвали процедурата, т.е. и на 20 ст. да беше намалена цената те пак биха обжалвали.

  19. 19 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#8] от "Lou":

    Ами не си чел внимателно. Ще ти поясня. Съда на първа инстанция обяви увеличението за незаконно, НЕ защото цената е висока, а защото няма финансова обосновка.

    Сега финансова обосновка е представена. Т.е. мотива на първоинстанционния съд вече не е наличен.

    Това казва съда. Дали цената е 1.60 или 16 лева не е предмет на делото.

  20. 20 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#4] от "Panda":

    Всъщност сегашното решение на съда прави парите правомерно получени :)

    Сърдете се на съда сиреч.

  21. 21 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1743 Неутрално

    Нагласиха го ... жалка картинка

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  22. 22 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#12] от "chert":1...Ако нещо е безплатно за едни, то някой друг го е платил, нали ти е ясно?
    —цитат от коментар 17 на niakoi_si

    ***
    На целия успял свят е ясно отдавна, а ти чак сега си забелязал, за да го подчертаваш.
    🙂
    Ясно е на шведи, норвежци, датчани, германци...Да продължавам ли?!

  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    До коментар [#17] от "niakoi_si":

    А дали ти е ясно, че има случаи, в които едно нещо се плаща по няколко пъти?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на джендър  дебне  в храсталака
    джендър дебне в храсталака
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    Скъп и мръсен гр. транспорт ,вследствие на което , задръствания и мръсен въздух. Пак гласувайте за Данчето Дондукова.

  25. 25 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Платил си си данъците за година получаваш безплатен годишен абонамент и ще стане като в талин

  26. 26 Профил на krantare
    krantare
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#14] от "razor":

    За мен решението на мнозинството е изключително порочна практика и превратно тълкуване на закона! Особеното мнение е аргументирано и дано се наложи в един момент като практика. Нямало било правен интерес...

    honeste vivere, alterum non laedere, suum cuique tributere
  27. 27 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1566 Неутрално

    Купувайте си карти и не плачете - достатъчно добър ви е транспорта за парите си. Ако искате евтин - плачете за комунизЪма!

  28. 28 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 505 Неутрално
  29. 29 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#8] от "Lou":Ами не си чел внимателно. Ще ти поясня. Съда на първа инстанция обяви увеличението за незаконно, НЕ защото цената е висока, а защото няма финансова обосновка.Сега финансова обосновка е представена. Т.е. мотива на първоинстанционния съд вече не е наличен.Това казва съда. Дали цената е 1.60 или 16 лева не е предмет на делото.
    —цитат от коментар 19 на niakoi_si


    Т.е. дали съм разбрал правилно?

    Общината е дала обосновка за увеличението, че вдига цената заради нощния транспорт и намаляването глобата на гратиса. Така ли да разбирам?

    Аз пък други спомени имам. Цената на билета я вдигнаха с 60 стотинки пред март-април 2016 г. Преди две години и нещо. Тогава Общината дори не беше сънувала, че ще въвежда нощен транспорт. Нито пък мислеше за глобата за гратиса.

    Та, аз отново да попитам, какво общо имат нощния транспорт и гратиса с цената на билета и нейната обосновка?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    До коментар [#27] от "Лео":

    Това мнение лъха на бая мухлясал соц...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    ОСТАВКА!!!!!!!!!!!!
    —цитат от коментар 1 на Sir Humphrey


    Доставка?

  32. 32 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    До коментар [#29] от "Lou":

    Не, просто тъпо е написана статията. СО дават обосновка, защото е нужна по процедура. Това обаче не би спряло действието на съда. Затова те имат нужда да има нова наредба, така старата отпада, а с нея и делото, тъй като вече предметът му е отпаднал.
    За добавка на обосновка обаче не могат да вкарват нова наредба, а само да коригират старата. Затова използват случая с нощния транспорт - заради него правят нова нареба, а обосновката по старата я вмъкват вътре. Така имат отпаднала стара нареба, съответно и отпаднало дело, и вързани гащи срещу ново дело, защото в новата наредба има обосновка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  33. 33 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    Купувайте си карти и не плачете - достатъчно добър ви е транспорта за парите си. Ако искате евтин - плачете за комунизЪма!
    —цитат от коментар 27 на Лео


    365 лв годишна карта няма даже в стожери на цоциализма като Куба и КНДР. Кво реват не мога да разбера. За левче не ден ползваш всички автобуси, трамваи, тролеи и метро. Пробвайте същото в Москва, таваришчи ;)

  34. 34 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3878 Неутрално

    Прекратява се делото по старата наредба, защото е отменена, но няма пречка да се заведе дело по новата наредба на същото основание и решението за цените пак ще бъде отменено.
    —цитат от коментар 7 на voyko


    Вече има защото в новата наредба са се обосновали.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  35. 35 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivant88":


    До коментар [#2] от "antikvarno":Не, градският транспорт трябва да предложи достатъчно добра и качествена услуга и хората сами ще го изберат... А безплатно е само сиренцето в капана. Виждаме Венецуела от много безплатно докъде го докара.
    —цитат от коментар 6 на ivant88


    А той не предлага ли? Тролей и трамвай с климатици, чисто нови.

    Да се избере градския транспорт пред ползването на автомобил трябва:
    1). бус ленти (само за градския и ел. колите)
    2). 100% предимство на градския транспорт пред останалите участници
    3). налагане и СЪБИРАНЕ на глоби за каране в бус лентите и недаване на предимство...
    4). билет на стойност 1.60 лв., но да важи поне 90 минути и да може да се ползва за прекачване - от Окръжна болница се качваш на петица тролей до петте и оттам хващаш трамвай #5 до пазара Красно село - с един билет.

    Просто изразяваме личното си мнение!
  36. 36 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 549 Неутрално

    не до петте, а до руски, ама то все тая - за една спирка проблеми няма да си правим :) :) :)

    Просто изразяваме личното си мнение!
  37. 37 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#35] от "Чичкото":

    Чудя се само кой ти е цъкнал минус. Имаш + от мен. Взе ми думите!

  38. 38 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Фандъкова го направи брилянтно - накара гратисчиите да си плащат транспорта, това е.
    Билетчето пак излиза по 1 лев ако си купиш карта за транспорта..
    Тя просто прилага европейски модел на плащане.
    Зсщо ревете?
    Искате беззаконие и хаос ли?
    Искате да не си плащате билета както досега ли ?
    Я стига, не се правете на мурргави брат’чеди а участвайте в обществото както се полага!

  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    До коментар [#38] от "mop36557620":

    Личи си колко е брилянтно. ГТ не се използва. Освен от специфичен етнос. Който пък се вози гратис по подразбиране при Герб.

    Европейски модел 😂😂😂

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    До коментар [#33] от "Jumbo Jet":

    Верно ли е за левче на ден? Ще ни споделиш ли как ги сметна, защото за такава сметка трябва да имаш ясна статистика средно колко време годишно хората са в града, средно колко дни в седмицата използват ГТ, по колко пъти дневно. И тази сметка да я имаш както за гражданите на София, така и за тези, които не живеят тук.
    Та? Имаш ли дори малка част от тези данни?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Единичният да го направят 2, а талоните 10 за 10.

  42. 42 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#8] от "Lou":

    В новата наредба имало обосновка на увлечението. Това чете ли го?

  43. 43 Профил на kdo52372883
    kdo52372883
    Рейтинг: 827 Гневно

    Много просто. От #ГРОБ са намерили "правилните" съдии. Тенк ю, Цвъко! Ти най- ги разбираш тез врътки и натъкмявания!!! Нищо, че за една бройка да те тикнат в затвора за 4 години.

    Да живеят #фандъците! И после защо София била мръсна. Ами - ето заради такива фатмашки трикове и мурафети!!!

  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3713 Неутрално

    Аз лично не виждам сериозен проблем нито с цената, нито с качеството на услугата. 0.80 цента е най-евтиният градски транспорт в европейска столица, в която аз съм бил.....
    —цитат от коментар 10 на kmy56562160

    Пропущаш малка подробност, с което се обезмисля тезата ти - навсякъде билетите са ЕДНОЧАСОВИ.

    [quote#12:"chert"][/quote]
    "...И не само в Талин е безплатен градския транспорт за ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ...."

    Безплатното не е добра идея. Ниска, приемлива цена може би, но НИКОГА БЕЗПЛАТНО!

  45. 45 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 804 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivant88":
    —цитат от коментар 35 на Чичкото


    Значи, качеството на градския транспорт ти харесва, така ли?!!!Явно не си се возил никъде другаде в Европа, та да имаш база за сравнение.Но дори и да нямаш, не е нормално два автобуса да идват заедно и после 20 минути да няма никакъв.Да не говорим пък, при малко повече сняг - тази зима, на място, където минават два автобуса и два трамвая, 25 минути нямаше нищо.И само метрото се движеше, като въпреки, че не ми е удобно, го хванах, за да ходя после 2км в сняг и студ до работа.И това, защото се вързах на апела на Фандъкова, да се използва транспорта, а не колата.Е, вече не и варвам и предпочитам да стоя задръстен в колата, отколкото в автобус!

  46. 46 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    До коментар [#45] от "chinaski":

    А ти къде си се возил в Европа, черенушко ?
    Къде билетчето е толкова евтино?
    Къде в Европа се возят хиляди гратисчии?
    Къде всеки чупи и руши в града си?
    Ти си селяндук, а даваш Европа за пример :))))
    Я се прибирай в Русия, където билетчето е минимум 2 пъти по-скъпо ;)

  47. 47 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivant88":
    —цитат от коментар 35 на Чичкото


    Хахахха, не знам на какъв градски транспорт се возите, но аз преди седмица, две пробвах с автобус 204 - малък, препълнен и нямаше климатик, като в същото време всички прозорци бяха затворени. Дори стана старите автобуси поне им се отаварят прозорците. Пробвах и с трамвай 5, ами какво да ви кажа - никакъв климатик на 30 градуса... ми не, не мисля че е нормално така да се пътува за и от работа. То си е мъчение.

  48. 48 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#15] от "razor":
    "Търговско дружество" не може да се създава за да е на загуба, независимо от дейноста. Някой трябва да плати за тази загуба. Кой - аз, ти и защо?

  49. 49 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 561 Неутрално

    В основата на казуса за цената на билита е заобикаляне от СО на изискванията на Регламент 1370 на ЕС за определяне заплащането на превозвачите. Врътката е : СО плаща "компенсации" по изискването на Регламент 1370 на ЦГМ (към СО), а той плаща на превозвачите за изминат пробег. Тук е заровено кучето и затова трябва да се заведе делото - за неизпълнение на Регламент 1370.

  50. 50 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#2] от "antikvarno":

    До коментар [#12] от "chert":

    Ако общественият транспорт в града стане "безплатен", в него веднага ще се преселят всички клошари, както и представителите на един особен етнос. За съжаление ги имаме в изобилие.
    И в резултат градският транспорт ще стане неизползваем за една огромна част от хората.

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  51. 51 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 671 Неутрално

    А конкретно относно решението на ВАС - колкото и парадоксално, може би е правилно. Това обаче зависи от предмета на иска. Не съм запознат, но ако той е срещу порок на наредбата и начина на нейното приемане, то отмяната й също така и заличава порока.
    Разбира се, бавното съдопроизводство във ВАС отваря широка врата за такъв административен произвол.

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  52. 52 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 1985 Неутрално
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  57. 57 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1813 Разстроено

    От една страна, в България ползването на автомобил е евтино и затова доста хора го предпочитат пред градския транспорт. Аз съм фен на градския транспорт, но наистина сега лятото с неудовлетворение установявам, че доста от превозните средства са без климатик...а цената от 1.60 е само за еднократно пътуване и пада бързо при масово ползване.

  58. 58 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Пътувам често за кратки рязстояния по различен маршрут, максимум 2-3 спирки. Билет не дупча, защото не виждам финансова обосновка в цената-изминато разстояние... и ако някой сега каже,ами ходи пеш...да, ходя, почти всяка сутрин ходя, тренирам, изкачвам се на Витоша, но когато трябва набързо да отскочиш от работното място примерно и да се върмеш, трамваят е най-достъпното средство, но не и за 1,60 в посока, или 3,20 за 4 спирки общо... колело е все по-недостъпно да ползваш в София, колкото и да тръбят, вече имам приятел, загинал на 2 гуми...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK