България е длъжна да поддържа 2959 км пътища за техниката на НАТО

България е длъжна да поддържа 2959 км пътища за техниката на НАТО

© 1LT Ellen Brabo, dvidshub.net



България има ангажимент да поддръжка 2959 километра пътища в страната в състояние, което да позволява преминаване на военна техника, каза днес в рамките на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Целта е по тях да може да мине техника на НАТО, при нужда.


Министър Нанков обясни, че говори за 852 км магистрали, 1812 км първокласни пътища и 264 км пътища втори клас. Той уточни, че проблем има по мостовите съоръжения и тунелите и това е една от причините те да се ремонтират.

Ключови думи към статията:

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    Я стига бе! Не може да има толкоз километри читави пътища? Друг е въпроса на какво ще заприличат като мине натото по тях.

  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    Лошото е, че като мине военна техника, после по пътищата не може да мине цивилна...

  3. 3 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    България има ангажимента и да ни осигури нормални пътища срещу винетките, данъците, еко таксите, акциза и ДДС от горивото, ДДС от частите, ДДС от ремонтите и много други.
    На практика винетките наближават стойността на винетките в едни други страни само дето там пътищата са без дупки, с почистени от храсти и дървета на няколко метра встрани крайпътни пространства, за да се виждат знаците, маркировката си е на мястото, пътните служби и полиция също.
    На практика получаваме един голям среден пръст срещу това дето плащаме, което си е типично за който и да е от управлявалите ни пред последните 70г.
    И изобщо не е до пари работата, просто няма желание да има ред и да се спрат кражбите от всичко възможно дето може да се открадне.
    Не знам как ще е за НАТО, но предполагам, че ако тръгнат, немци, белгийци или други западно европейци с тежките машини по нашите пътища, резултата ще е плачевен за всички

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  4. 4 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    Може ли някой с въображение да ми обясни как може да се случи това?
    Три сантиметра асфалт колко издържа без нормална подложка!?
    Кой е поел този ангажимент – цар, станиш или боко?

  5. 5 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    А дано покрай НАТО няправят някой и друг читав километър.

  6. 6 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Може ли някой с въображение да ми обясни как може да се случи това?Три сантиметра асфалт колко издържа без нормална подложка!?Кой е поел този ангажимент – цар, станиш или боко?
    —цитат от коментар 4 на Alexander97


    Аз доколкото знам от времето на соц-а, дори проектирането на пътищата е за 8тона на ос, сега е нормално да гони 12тона на ос. И така с пътища дето са правени през куп за грош последните години, и с тези дето не са ремонтиран по 40-50г, кой влекач ще изтегли 50-60тона танк, САУ или каквото и да е друго при положение че там пътищата са с 1м баласт уплътнен здраво и след това 30-40 см бетон или асфалт. Къде ще ги сравняваме нещата с нас дето гледаме да си икономисаме и водата в бетона дето слагаме, камо ли всичко останало.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    Тръмп да приготви пари, не само да мрънка.

  8. 8 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4221 Весело

    Я стига бе! Не може да има толкоз километри читави пътища? Друг е въпроса на какво ще заприличат като мине натото по тях.
    —цитат от коментар 1 на Judjuk


    Да не се налага да минава, че тогава ще ви яде гъза баница!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  9. 9 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1550 Весело

    Стига бе, нашите управници да не би да са измислили как ще реализират 2% разходи за отбрана :)

  10. 10 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    За българите, които плащат данъции не може да се поддържат, за НАТО, на които ние плащаме - може?

  11. 11 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    То тези "ангажименти" са си на първо място част от всяка нормална стратегия за национална сигурност. Защото иначе излиза, че собствената ти армия няма как да при нужда да предислоцира собствената си техника.

    #killwhitey
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3459 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":

    тоест тежка натовска/военна техника може само по асфалтирани пътища ? ми врага ако не ще да излезе на асфалт

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  14. 14 Профил на explorerv
    explorerv
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Айде стига оправдания, това са наши пътища, които в 100% от случаите се ползват от населението на и транзита през България. На практика за тях се искат винетки. Ангажимент към НАТО ли ще ни кара да ги поддържаме в изправност!?!?

  15. 15 Профил на planovik
    planovik
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Интересно ми е кои ГКПП ще са свързани с тия пътища?!

  16. 16 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 857 Неутрално

    До коментар [#4] от "Alexander97":

    Калпавото строителство на пътища не ни оправдава.
    Цунамито на Тръмп почва да показва ефект по неподозирани до момента места. :D

  17. 17 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Добре, че е НАТО, защото иначе с парите от данъци, акцизи на горивата и винетки явно не са достатъчна мотивация.

    седеньето го зголемува задникот
  18. 18 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    До коментар [#13] от "дерибеев":

    не се прави на глупав - пътищата и жп-линиите са за бързо транспортиране на тази техника до зоните на боеве - т.е. танкове и САУ-та да не карат на собствен ход още от Германия (примерно), а с влекачи и ешелони да стигнат до Смоленск и Воронеж и там да смачкат червонците. Анадънму?

    седеньето го зголемува задникот
  19. 19 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 844 Весело

    Хаха, ами направо да включим и разходите за пътища към военните разходи и ето направихме ги 2% от БВП за отбрана!

  20. 20 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Да бяха само пътищата . А цялата маркировка , която за военните обикновено е различна от нормалните пътни знаци По 50 лева на пътен знак и виж какво става , Опазването им от мангустите , помислено ли е за това. Бедни , бедни данъкоплатецо пак ще ти бръкнат в джоба

  21. 21 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3459 Весело

    До коментар [#18] от "Пипера е много лют":

    NATO e отбранителен съюз , какво отбранява във Воронеж

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  22. 22 Профил на miltaka
    miltaka
    Рейтинг: 255 Неутрално

    "Аз доколкото знам от времето на соц-а, дори проектирането на пътищата е за 8тона на ос, сега е нормално да гони 12тона на ос. И така с пътища дето са правени през куп за грош последните години, и с тези дето не са ремонтиран по 40-50г, кой влекач ще изтегли 50-60тона "------- За сравнение един влекач с натоварено ремарке 24 тона+ теглото на влекача!! Освен това тежка техника като танкове, БТР, САУ, тежки влекачи и т.н. се придвижва само на влакови платформи!! Ограмотете се малко! Един танк Леопард 2, ако се движи на самоход от Драгоман до Свиленград ще изгори 3000 тона нафта бе, имате ли акъл???

  23. 23 Профил на deviant
    deviant
    Рейтинг: 988 Любопитно

    2004 г - България влиза в НАТО
    2009 г. - първи кабинет на ББ и започва ударното строителство на пътища и магистрали.
    Съвпаденията на лица и събития са напълно случайни.

  24. 24 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Това в България не може да стане, защото всички пари отпуснати за пътища трябва да се използват по предназначение, т.е. половината от тях за крадене няма да ги има.

    Мечтата на леви и ужким десни ще се изпълни:
    напускаме(гонят ни) НАТО.

  25. 25 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Никой не иска да го каже, но всеки ще се съгласи че данъците в България твърде ниски за нивото на услуги които очакваме. Не можем да очакваме с 10% плосък данък върху фирмите и личните доходи да имаме образование/здравеопазване/инфраструктура като на западните страни.

    Сега да видим с тази ТОЛ система за товарния трафик дали ще донесе очакваните средства за пътна поддръжка - който разбива пътищата с тежки камиони, той да си плаща повече. Дано се съберат достатъчно пари.

    Другият проблем е корупцията. Съдебната реформа спря и борба с корупцията няма, само дребните риби ще ловят, тези без политически гръб. Така че може да се приеме че и завбъдеще ще се краде колкото и досега, ако не и повече. Борбата с корупцията обаче изисква конфронтация с много могъщи кръгове - Пеевски свали правителството през 2013, и Борисов оттогава знае че ако има съдебна реформа, тя се прави в Сарая, а не на Дондуков.

    Така че, вместо да се кара със всички излишно и да се опитва да спира корупцията, Борисов прагматично се съсредоточи върху това да докара повече инвестиции и европари в България, защото това прави нови работни места и е измеримо - откриване за заводи, повишения на кредитния рейтинг, растеж в икономиката, и т.н.

    Реално се развиваме, но много бавно и небалансирано, това е проблема.

  26. 26 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1511 Весело

    туй да нее яло гъбки днес е... Цвинокио май треаше да го заведе да му понаместят гънката

  27. 27 Профил на Пеевски вярва в демокрацията                                                              И вие ли
    Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
    Рейтинг: 1804 Любопитно

    А дано покрай НАТО няправят някой и друг читав километър.
    —цитат от коментар 5 на nema_labavo



    До коментар [#4] от "Alexander97":

    Вярваш ли?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  28. 28 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 477 Весело

    Мисля, че тази цел отдавна е постигната, и то с лекота - в момента цялата ни пътна мрежа е подходяща само за високопроходима военна техника...

  29. 29 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1514 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":

    Само че!!!!!! Техниката на НАТО се вози на платформи или с камиони с натоварване на ос по-малко от нашите тирове!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  30. 30 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 773 Любопитно

    Досега каква ни е била отбранителната стратегия - да имаме пътища, по които нашата армия и техника не могат да минат, но сме разчитали, че и чужда ще закъса ли?

  31. 31 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    Добре, че е НАТО, защото иначе с парите от данъци, акцизи на горивата и винетки явно не са достатъчна мотивация.
    —цитат от коментар 17 на Пипера е много лют


    От народ, който си иска робството (и турското, и съветското) не можеш да очакваш повече.

    Къде е гражданското общество?

  32. 32 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    А дано покрай НАТО няправят някой и друг читав километър.
    —цитат от коментар 5 на nema_labavo


    Как, като поръчката /обществена/ пак ще бъде спечелена от Трейс?
    Стилът на работа не се сменя от днес за утре!!

  33. 33 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    "Аз доколкото знам от времето на соц-а, дори проектирането на пътищата е за 8тона на ос, сега е нормално да гони 12тона на ос. И така с пътища дето са правени през куп за грош последните години, и с тези дето не са ремонтиран по 40-50г, кой влекач ще изтегли 50-60тона "------- За сравнение един влекач с натоварено ремарке 24 тона+ теглото на влекача!! Освен това тежка техника като танкове, БТР, САУ, тежки влекачи и т.н. се придвижва само на влакови платформи!! Ограмотете се малко! Един танк Леопард 2, ако се движи на самоход от Драгоман до Свиленград ще изгори 3000 тона нафта бе, имате ли акъл???
    —цитат от коментар 22 на miltaka


    Драги, моторесурса в км на танка не е като на влекача, а танкове минават 3000 км на самоход в продължение на години и обикновенно след няколко основни ремонта след откази, попадения в тях и други субективни простотии.
    Погледни в ютуб и виж хората как си придвижват танковете за разгръщане - на далечни разстояние и в огромни количества с влакове, пък на 200-500км с влекачи. Да минеш с танк на собствен ход от единия край на България до другия е безумство, сравнено с което 3000 тона нафта разход за същото разстояние е нищо.
    :)

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  34. 34 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Значи дето ние плащаме данъци винетки, ангажимент йок

  35. 35 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1040 Весело
  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8227 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":

    Щото така строим тука, калпаво, но скъпо.

  37. 37 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#6] от "traveler1":

    Че то колкото е по-малко водата толкова е по-здрав бетона!

  38. 38 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4462 Неутрално

    Е все пак България е транзитна територия за НАТО и с нещо трябва да допринася за общата отбрана.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  39. 39 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Стига бе, нашите управници да не би да са измислили как ще реализират 2% разходи за отбрана :)
    —цитат от коментар 9 на PisnaMi
    И аз това си мисля. Направо да връщат строителни войски и разходите за асфалт и цимент да се водят отбранителни разходи.

    Майтапа настрана, ама дори САЩ имат Строителни войски (Corps of Engineers). Те имат и мирновременни функции. Обекти с национално значение като язовири, тунели и мостове се поддържат от тях. Казвам това ненапразно щото преди дни правителството отдели 500 милиона за поддръжка на язовири. Това можеше да струва по-малко ако изпълнител беше нашия Инженерен Полк (най-близкия ни еквивалент на Corps of Engineers).

    Другото е, че ред национални обекти (тунел под Шипка), трети мост на Дунав имат стратегическо значение за отбраната и биха могли да бъдат построени от Инженерния Полк. Който сега в момента не прави абсолютно нищо.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  40. 40 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    То тези "ангажименти" са си на първо място част от всяка нормална стратегия за национална сигурност. Защото иначе излиза, че собствената ти армия няма как да при нужда да предислоцира собствената си техника.
    —цитат от коментар 11 на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    И затова част от разходите за тази инфраструктура трябва да се водят разходи за отбрана. От там с лекота ги минаваме 2-та процента от БВП за отбрана.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  41. 41 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#40] от "Николай Николов":

    Ама целта е да се залъгваме за 2-та процента или срещу толкова много пари да има реално съществуващи и летящо смолети и кораби поне, да не говорим за подводници , такове и т.н.
    Ако възприемаме тези 2% като отбиване на поредния номер - тежко ни и горко ни, защото има места където не ги възприемат по тоя начин.
    Или казано накратко, ако добавяха в Русия разхдите за хибридна война към военните, колко ли процента от брутното си вътрешно продуктче отделят за "отбрана"?

  42. 42 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1975 Разстроено

    Ако НАТО ще придвижва някаква техника това ще става по жп линии или с кораби. Навремето нарочно не се знаеше кой път става за тежка бронетехника и кой мост ще я издържи сега ще правим магистрали за да гарантираме че турските танкове няма да затънат!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  43. 43 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#39] от "Николай Николов":

    Ама кой пречи на нашите да направят строителни войски в момента?
    Единственото, което се сещам, е че българските представи са за военен робски труд без заплаюане и лоша храна.

  44. 44 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Никой не иска да го каже, но всеки ще се съгласи че данъците в България твърде ниски за нивото на услуги които очакваме. Не можем да очакваме с 10% плосък данък върху фирмите и личните доходи да имаме образование/здравеопазване/инфраструктура като на западните страни.Сега да видим с тази ТОЛ система за товарния трафик дали ще донесе очакваните средства за пътна поддръжка - който разбива пътищата с тежки камиони, той да си плаща повече. Дано се съберат достатъчно пари.Другият проблем е корупцията. Съдебната реформа спря и борба с корупцията няма, само дребните риби ще ловят, тези без политически гръб. Така че може да се приеме че и завбъдеще ще се краде колкото и досега, ако не и повече. Борбата с корупцията обаче изисква конфронтация с много могъщи кръгове - Пеевски свали правителството през 2013, и Борисов оттогава знае че ако има съдебна реформа, тя се прави в Сарая, а не на Дондуков.Така че, вместо да се кара със всички излишно и да се опитва да спира корупцията, Борисов прагматично се съсредоточи върху това да докара повече инвестиции и европари в България, защото това прави нови работни места и е измеримо - откриване за заводи, повишения на кредитния рейтинг, растеж в икономиката, и т.н.Реално се развиваме, но много бавно и небалансирано, това е проблема.
    —цитат от коментар 25 на skeptichen


    Аз защо си мисля, че преди плоския данък нещата бяха много по-зле?!А? За данъчната с-ма е важно да събираш пари, а не да ги предвиждаш на хартия. Що си мислиш, че ще се съберат повече пари с прогресивен данък?

  45. 45 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3888 Весело

    До коментар [#6] от "traveler1":

    ,, ...че там пътищата са с 1м баласт уплътнен здраво и след това 30-40 см бетон или асфалт...,,

    Що лъжеш ората бре 1 метър баласт, язе с очите си видох десет (10) метра баласт и три (3 )метра бетон или асфалт

  46. 46 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    До коментар [#4] от "Alexander97":Калпавото строителство на пътища не ни оправдава.Цунамито на Тръмп почва да показва ефект по неподозирани до момента места. :D
    —цитат от коментар 16 на Chubachubs


    Никого не се опитвам да оправдавам. Карам по същите тези пътища – нови, стари.
    Скоро имаше галерия от голямото наводнение в Япония. Прави впечатление изрядната заливка на пътя в малък японски град! Всеки може да се върне в тази галерия и да погледне разрез на това как е строен пътя. Изумително!!!
    При нас не се краде. При нас се ГРАБИ. Не мога да намеря дума, която да замести "граби"!
    От нас за "НАС"!!!
    Каквито и винетки, толтакси, данъци да се сложат, всичко ще бъде ОГРАБЕНО!
    Вижте сами галерията!!!!
    Япония!

  47. 47 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    Стоителството на пътища, ЖП линии,комуникации, дори и жилищни сгради винаги са одобрявани и от към военни нужди. Знам че в България воените дълги години са се противопоставяли на електификацията на ЖП линиите поради уязвимост.

  48. 48 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 856 Неутрално

    До коментар [#17] от "Пипера е много лют":

    Добре, че е НАТО, защото иначе с парите от данъци, акцизи на горивата и винетки явно не са достатъчна мотивация.
    —цитат от коментар 17 на Пипера е много лют

    Ей не се научихте, че акцизът върху горивата няма нищо общо с пътищата - с акциз се облагат вредни стоки, за да се компенсират загубите на обществото и да се ограничи изпозлването на вредната стока (целта му е да ограничава, а не да стимулира използването на горива)
    Данъкът се плаща на общината (не на държавата) за поддържане на общинските пътища
    Фондът за републиканска пътна инфраструктура се финансира единствено от винетките и приходите (под 300 млн.) не покриват дори половината разходи (средно около 700 млн. - остатъкът е дофинансиране от бюджета и използване на средства по европрограми).

  49. 49 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2233 Весело

    До коментар [#42] от "Julian Mall":

    Приказваш глупости, колкото да не заспиш. На времето се знаеше точно кои пътища стават за тежка техника. Конкретен пример. Пътя Айтос-Бургас бе предназначен за транспортиране на тежка танкова техника. Построен е както трябва и от 1970 г. нито е преасфалтиран, нито са правени ремонти по него. Което не пречи по него да няма нито една дупка, въпреки че е със стария светлосив асфалт...
    Друг е въпроса, че танковете се придвижваха на собствен ход само по черни пътища, а по асфалта - качени на влекачи. Или на ж.п. платформи.

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  50. 50 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3888 Весело

    До коментар [#6] от "traveler1":

    ,,...че там пътищата са с 1м баласт уплътнен здраво и след това 30-40 см бетон или асфалт....,,

    Пък бае ти Бойко на магистралата между Стара загора и Карнобат горкият слагаше само един метър едри камъни, минава валяка отгоре им, после един метър чакъл, минава валяка отгоре половин метър баластра валяк и некви си десет санта асфалт. Тва лято с автобус минах до Бургас и кво да видя. Магистралата строена от Станишев в ремонт, ама не кръпков ремонт а генерален такъв. Бургазлии ми казаха, че с тежка механизация багери бил махнат целия пласт от баласт и асфалт правили са траншеи и в тях най напред камъни, чакъл, баластра и асфалт, видях как валираха баластрата и десетте сантиметра асфалт отгоре

  51. 51 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 856 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":

    Лошото е, че като мине военна техника, после по пътищата не може да мине цивилна...
    —цитат от коментар 2 на НеКой

    Да те светна, че и нашата армия провежда учения и постоянно придвижва военна техника, вкл. и верижна и не съм забелязал пътищата да стават неизползваеми след това

  52. 52 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3888 Неутрално

    До коментар [#38] от "'ΕΡΕΒΟΣ":


    Гърция е транзитна територия, докато България се разглежда и като фронтова територия. Крим става непотопяем самолетоносач в Черно море за Русия

  53. 53 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2233 Весело

    До коментар [#48] от "kumcho___valcho":

    Не позна.
    "Финансиране на пътищата – акцизите върху горивата се плащат от тези, които използват автомобили, и колкото повече се използва един автомобил се плащат повече пари за гориво, съответно и за акцизи. Така хората, използващи пътищата най-много, плащат най-много акцизи. Това е един индиректен начин за заплащане на ползването на пътища..."

    http://ime.bg/bg/articles/akcizite-w-es/

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  54. 54 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2640 Неутрално
  55. 55 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 856 Неутрално

    До коментар [#53] от "mitko11":
    Ако се спазва икономическата логика, акцизът от горивата трябва да отива за здравеопазване и екология, на практика обаче всички акцизи отиват в общия кюп. Целта е републиканската пътна инфраструктура да се поддържа изцяло от винетки (в бъдеще и тол такси) и европрограми и да не се отделят допълнителни средства от бюджета.

  56. 56 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Радват ме комунистически руски тролова и техните коментари :)))
    Отивайте в Русия щом не ви харесва у нас.

  57. 57 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2182 Неутрално

    До коментар [#12] от "selqnin":

    изпревариха те даже

  58. 58 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2233 Весело

    До коментар [#55] от "kumcho___valcho":

    Целта е ясна, обаче в момента реално не е така. Част от акциза на горивата отива за ремонт на пътищата, макар и опосредствено.
    Ето ти материал за четене. стр. 36...:

    http://www.strategy.bg/FileHandler.ashx?fileId=6858

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  59. 59 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Ако БСП беше на власт и 5 км магистрали нямаше да имаме !

  60. 60 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Магистрала Тракия беше построена за 250 млн лв от Плевналиев, и катате безплатно, докато беше строителен министър.
    А Сакса, преди него, искаше да я построи за 3 млрд и да е платено преминаването.
    10 пъти по-евтино го построи Плевналиев.
    Но много бързо забравихте това, червени русороби...

  61. 61 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Освен това тежка техника като танкове, БТР, САУ, тежки влекачи и т.н. се придвижва само на влакови платформи!! Ограмотете се малко! Един танк Леопард 2, ако се движи на самоход от Драгоман до Свиленград ще изгори 3000 тона нафта бе, имате ли акъл???
    —цитат от коментар 22 на miltaka

    Ще се учудиш, но има и колесни влекачи за танкове и САУ. И не е проблема в разхода на гориво, а в моторесурса на машината, който се пази и разходва разумно, защото междуремонтният пробег на един танк не е толкова голям.

  62. 62 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#39] от "Николай Николов":Ама кой пречи на нашите да направят строителни войски в момента?
    —цитат от коментар 43 на Oleg Shishmanov


    Уместен въпрос. Издържаме Инженерен Полк за да прави нищо.

    Въпросният инженерен полк можеше да направи оградата на границата с Турция. И да оправи язовирните стени. И да направи трети мост на Дунав. Изобщо много неща. Но вместо това през последните 20 години това, което въпросният полк (а преди беше бригада) прави е да играят белот и сантасе. И така докато стане време за пенсиониране.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  63. 63 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Хайде, пак много форумни разбирачи по всичко :)
    Абе едно шосе не сте виждали как се прави, ама много разбирате бе :)
    Тъкмо ще бъдат поддържани главните магистрали по задължение към НАТО, а техника на алианса може да не мине никога.
    Защо все ревете като вдовици, защо само мрънкате като швестери :)

  64. 64 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 624 Любопитно

    До коментар [#22] от "miltaka":

    Чак пък 3000 тона хахахахах, хайде да са литри при това доста по малко от 3000 😂





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK