Електронната система за таксуване в транспорта на София ще струва над 73 млн. лева

Съществуващите електронни устройства за таксуване, които са монтирани в част от превозните средства, ще бъдат интегрирани в новата система.

© Георги Кожухаров

Съществуващите електронни устройства за таксуване, които са монтирани в част от превозните средства, ще бъдат интегрирани в новата система.



Консорциумът "Си Ен Ес- София тикетинг систем" е класиран на първо място и е избран за изпълнител на обществената поръчка за изграждане на електронната системата за обществения транспорт в София, съобщиха от центъра за градска мобилност. Консорциумът, който обединява компаниите "Компютърнет сървисиз" ООД и "Асис електроник ве билишим системлери", "Аноним Ширкети" и "Тикси" АД, е готов да изпълни задачата за 73.248 млн. лева.


Съгласно условията на обществената поръчка консорциумът трябва да изгради новата тикет система в рамките на 24 месеца, като се предвижда въвеждане в експлоатация на повече от 15 хиляди устройства в над 1350 превозни средства от 4 типа транспорт, монтаж на оборудване в 11 депа, 52 метростанции и над 80 търговски обекта. Част от договора е интеграция на новата система към вече съществуващите и обучението на 3000 служители на ЦГМ и транспортните оператори.


Тикет системата ще донесе повече удобства за пътниците, тъй като ще може да се използва един превозен документ за различните видове транспорт, се казва в прессъобщението. Този документ ще може да се зарежда и от всички видове мобилни устройства. Тя ще даде и възможност за таксуване според пропътуваното разстояние.




С въвеждането на системата се очаква да се сложи край на гратисчийството и и в реално време да се знае натоварването на линиите. Обществената поръчка за избор на победител започна на 20 март тази година, като постъпиха десет оферти. Четири от компаниите бяха отстранени заради пропуски и неясноти в подадените документи.


От 2006 година Столична община направи няколко опита да започне обществена поръчка за избор на изпълнител на системата, но те бяха спирани, заради жалби. При сегашната ситуация също съществува риск от забавяне на реализацията, ако някой от класираните на по-задни места кандидати реши да обжалва процедурата.


Офертите са оценени от комисия от 15 души, сред които 7 общински съветници. Ето и крайното подреждане:


1. Консорциум "Си Ен Ес - София тикетинг систем" с комплексна оценка - 100 т. и цена от 73 248 150 лева без ДДС;


2. Консорциум "Софер" с комплексна оценка - 95,030 т. и цена от 76 478 035 лв. без ДДС;


3. Консорциум "Кортел" с комплексна оценка - 79,920 т. и цена от 77 910 000 лв. без ДДС;


4. Консорциум "Е – тикет систем 2018" с комплексна оценка - 76,470 т. и цена от 75 297 110, 26 лв. без ДДС;


5. "Интелигентен градски транспорт София" ДЗЗД с комплексна оценка - 75,690 т. и цена от 77 997 871, 52 лева без ДДС;


6. "Менница Полша" АД с комплексна оценка - 49,090 т. и цена от 77 965 473 лв. без ДДС.

Коментари (95)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 779 Неутрално

    Ихааа, ще падне блажене....

    Подпис - електронен ;)
  2. 2 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Нова корупционна схема менажирана от учителката...

  3. 3 Профил на шемет
    шемет
    Рейтинг: 440 Весело

    Какво електронно има в тоя перфоратор?/на снимката/

  4. 4 Профил на pbs
    pbs
    Рейтинг: 287 Неутрално

    И колко допълнителни приходи ще донесе? Ако увеличи приходите с милион, по добре купете нови 25 трамваи с тези пари или сложете велоалеи из целия град...

  5. 5 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Е пак добре, във Варна струваше над 100 милиона и още не работи ;)

  6. 6 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Абе и аз съм в ИТ, но ми се вижда доста висока цената.

    Все пак, да не съдим без да сме запознати с изискванията поставени от СО.
    Разработването на подобна система не е фасулска работа и не струва евтино.

  7. 7 Профил на димитър димитров
    димитър димитров
    Рейтинг: 401 Весело

    За 30 милки, лично ще организирам проверка на билетите + нито един гратисчия за години напред.

  8. 8 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 602 Неутрално

    За сведение на автора на статията:

    В българския език е възприето правилото десетичният знак да е запетая, а не точка. Тъй че в заглавието трябваше да напишете "73,248 млн. лева"

    Друго правило е, че групите от по 3 цифри, означаващи "хиляди" се отделят една от друга с шпация. Тоест горното число можеше да бъде написано и по следния начин: "73 248 000 лева"

  9. 9 Профил на narodaeverekciq
    narodaeverekciq
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Голямо интегриране голямо нещо, 75милиона бая скъпички ще са тези устройства, и да не забравим голямо обучение което ще последва след това! Както мен ме обучаваха от бюрото по труда най-вероятно 2 курса за касиер и авто-механик нула присъствие 230лв взех и дипломи. Колко пари са взели фирмите при които се "обучавах" ...само те си знаят!

  10. 10 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2325 Весело

    Лелееееее, тия милиони за нищо ги нямат!

  11. 11 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1638 Неутрално

    Брей, колко са им близки цените на всички! И цели 6 оферти! Ихаа!
    Има внедрени подобни системи, и то на значително по-ниска цена.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  12. 12 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2325 Весело

    Като чета статията, ми се струва, че за да я разбера ми трябват знания на поне още два езика, освен българския!

  13. 13 Профил на Убитака
    Убитака
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Хаха, във Варна купиха безумно скъпи машини за продажба на билети директно в автобусите - с възможност за заплащане и с дебитни карти даже!
    Да "източат" европарата на макс.
    Написаха обществената портъчка така, че да я спочели КОЙ-то трябва...
    И накрая се оказа, че така са я написали, че машините за десетки милиони не стават за нищо - не могат да се фискализират.
    Били фискални, но не пишело, че трябва да са фискализирани - и те не са :)
    И .... така си стоят - само пречат в автобусите.

  14. 14 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    Само не стана ясно как точно ще се сложи край на гратисчийството ? Освен това няма да има хартиени билети т.е. всеки ще трябва да си закупи пластика. А тези така наречени "гости" идващи за някаква работа?

  15. 15 Профил на boring pumpkin
    boring pumpkin
    Рейтинг: 347 Весело

    Ихааа , ама каква кражбица се заформя

  16. 16 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Един средно кадърен човек, ще свърши това за жълти стотинки, ама те - 73 млн. ще дадат!!!Колко ще да са тези устройства, като цена?!Сякаш космическа совалка ще шравят от СО!!!вВъв време, когато чрез телефон можеш да си купиш не билет, а къща, те сигурно ще сътворят някое безумие.
    Голямо усвояване ще има!

  17. 17 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Е пак добре, във Варна струваше над 100 милиона и още не работи ;)
    —цитат от коментар 5 на Нико

    В Бургас като работи (най-накрая за всички превозни средства на Бургасбус) да не мислиш, че сме цъфнали и вързали. С малоумната транспортна схема хората се върнаха по колите.

    Мома, връщай 12 и 12А!
  18. 18 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    Що не пуснаха контрольор да продава билети във всеки автобус? Във Варна така беше, качваш се, онзи ти продава билет и всичко е тип-топ.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  19. 19 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1665 Любопитно

    А тия, новите машини за билети, ресто ще връщат ли?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  20. 20 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    До коментар [#16] от "chinaski":

    ма те си ги усвояват борисов, златев и пеевски.
    да не мислиш, че фандъкова нещо прави.
    тая община е параван.
    а когато не е, бълва безумно некомпетентни идеи
    начело с фандъкова, крусев и чобанов.

  21. 21 Профил на джендър  дебне  в храсталака
    джендър дебне в храсталака
    Рейтинг: 2974 Неутрално

    Е сега билетчето ще стане 2 лв.
    Не гледайте Данчето Дондукова ,че дупчи билет. Тя гр.транспорт не ползва иначе да е уволнила всички тунеядци.

  22. 22 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 801 Неутрално

    И колко допълнителни приходи ще донесе? Ако увеличи приходите с милион, по добре купете нови 25 трамваи с тези пари или сложете велоалеи из целия град...
    —цитат от коментар 4 на pbs


    Ще донесе, разбира се. Още десетки милиони за мутренската шайка.
    За община - още десетки милиони разходи за обслужване, поддръжка и т.н.

    Никога повече мутри начело на България.
  23. 23 Профил на nesty
    nesty
    Рейтинг: 395 Неутрално

    "15 хиляди устройства в над 1350 превозни средства от 4 типа транспорт, монтаж на оборудване в 11 депа, 52 метростанции и над 80 търговски обекта. "

    Излиза по 10 устройства на юнит!!! Евалата :ДДДД

  24. 24 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1158 Весело

    Само не стана ясно как точно ще се сложи край на гратисчийството ?
    —цитат от коментар 14 на telqk


    Ще има контрольори-терминатори, дето не ги е страх от ромейските орди. Че сегашните се дървят само на тийнейджъри.

  25. 25 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2689 Неутрално

    В сакам да попитам - га ш'са избият тез мильоне? Туй д'ней вмясту инвистиция, крупен обир?

    I'm back... for now.
  26. 26 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3686 Любопитно

    кеш терминалите разположени в търговски обекти колко ли милиарда струват в такъв случай

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  27. 27 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    До коментар [#6] от "foreverman77":

    "Разработването на подобна система не е фасулска работа и не струва евтино."
    Ако СТ беше на Фандъкова или на който и да е, цената щеше да 10 пъти по-ниска.

  28. 28 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Тая да не подменя тикет системата в Лондон бе?! Баси кинтите!

  29. 29 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Това ще е следващия общинарски аргумент за повишаване на цената на билетчето и целодневната карта. В Малта/държава членка на ЕС/, където градския транспорт е само автобусен, целодневната карта за всички линии е 1,5 евро. Тоест, 3/три/ български лева. При средна заплата за страната 1400 евро. В София целодневната карта за всички наземни линии/автобуси, тролеи и трамваи/ е 4/четири/ български лева. Тоест, 2 евро. Средната заплата в БГ е . 1064 лв. според НСИ. Или 532 евро. Всеки сам може да си направи анализи и изводи. Апропо, минималната заплата в Гърция е 748 евро.

  30. 30 Профил на todor boburanov
    todor boburanov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Във Варна тикей го направиха паралелно от голямото крадене безплатно и супер удобно - с телефон и въведени данни за дебитна карта те таксуват за 3сек. Ама и 75млн не е лошо :)

  31. 31 Профил на gosko22
    gosko22
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Срам нямате ли?
    Ticket.me ще ви вкара системата за 73 пъти по малко пари.
    Явно мнооооооооого комисионни събирате по веригата.

  32. 32 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4386 Неутрално

    Доста внушителна сума и действително крайните оферти на финалистите много си приличат в това отношение. Ще видим какво ще излезе в крайна сметка. Любопитно ми е с какво и на каква цена ще бъдат заменени хартиените билети и талоните и дали ще бъдат така общодостъпни, както сегашните превозни документи. Времето е пред нас, но определено, както казва един колега по-горе, тези милиони ги нямат за нищо. Нали са обществена пара, играят си с тях както им харесва.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  33. 33 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Баси схемата, тук краденето ще е към 90% от цялата сума.

    Това бие всякакви санирания, магистрали и т.н.

    Рекордна корупция!

  34. 34 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Нещо май тая система ще бъде някакво ТНТМ - като гледам имената на фирмите.

    Аз очаквах да вкарат румънците със светофарите

  35. 35 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4386 Неутрално

    Важно е превозните средства на СКГТ да са приятно хладни през лятото и топли през зимата, сиреч климатизирани. И дано няма поредно обжалване, което да забави въвеждането на тази система с още поне 10 години. Заради тези обжалвания редица обществено значими проекти се бавят прекалено дълго и струват скъпо на данъкоплатците, тоест на всички нас. Последният голям пример в това отношение е конкурсът за обновяване на автопарка на "Спешна помош" в страната, който ще се забави неясно още колко време заради поредното обжалване.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  36. 36 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    Усмихнатото лице на мафита дупчи билет, само за снимката.

  37. 37 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Какво значи "Аноним Ширкети"?

  38. 38 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4386 Неутрално

    До коментар [#29] от "subaru":

    Въпрос на местна политика и на приоритети. В случая ми се струва, че е по-важно Златев да се облажи повече заради по-голямо ползване на МПС-та, отколкото да се създаде евтина и удобна алтернатива на хората, с което и въздухът да стане по-чист. Все пак еднодневна карта за всички линии на цена от 4,00 лв. се ядва, макар че според мен такава трябва да е стойността на месечната карта за всички линии. Ако искаме хората масово и доброволно да ползват градски транспорт. Ако искаме още по-големи задръствания, тогава и цените на билети и карти да растат.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  39. 39 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4386 Неутрално

    До коментар [#37] от "starlighter":

    Най-вероятно компания с офшорна регистрация, само за конкурса. Не ми звучи особено авторитетно и престижно.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  40. 40 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    До коментар [#32] от "Читател":

    Шестте оферти нищо не означават. Не повече от това, че едно лице или група свързани лица подават оферти през 6 фирми.
    Между другото, още чакам "Идеята за нова политическа система" на Дончо Дудев и Янко не знам кой си знам кой си.

  41. 41 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1354 Весело

    На мрънкачите ще кажа така - станете Вие кметове и го направете по-добре.
    Ама не ви вярвам нещо ... ;)

  42. 42 Профил на theteaserboy
    theteaserboy
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Даскалицата ще напълни джобовете за изборите догодина. Подозрително близки са офертите, а как ще се изплаща тази система не става ясно.

  43. 43 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1354 Весело

    До коментар [#18] от "today":
    “Що не пуснаха контрольор да продава билети във всеки автобус?”

    Защото софиянци са много велики, редовно пътуват без да си плащат. Ще пребият контрольорите и всичко ще се прецака.
    Във Варна работи безупречно - минава контрольора и всеки си купува билет, ама софиЕнци не обичат така ;)

  44. 44 Профил на Ichkata
    Ichkata
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ето една по-умна идея:
    Правите транспорта в София безплатен за сметка на винетките. Съкращавате няколкостотин контрольори и продавачи и не се занимавате с перфоратори и глупости.
    Ползите от по-малкото коли по пътищата се оказват неколкократно повече от приходите от билетчета.

  45. 45 Профил на sir_matt
    sir_matt
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Яко. Като незапознат с публичните търгове в София, едно въпросче. Каква е вероятността 5 от тия 6 фирми да пуснат предложения с около 1мм разлика за нещо толкова комплексно и цена над 75мм? Явно всичките имат едни и същи изгледи към пазара, към конкуренцията, т.н. Направо уникално.

    Или - спекулирам - някой е подсказвал, срещу съответна компенсация?

    "Me and Jimmy... we're men of grass, and boots, and beauty. "
  46. 46 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1354 Весело

    “ Само лузърите се возят в тъпите аФтобуси !” - това е мисленето на българина.
    С никакви добри мерки не можеш да го придумаш да слезе от колата си ;)
    Във Варна, в час пик, автобусите возят 5-6 човека. Чисти, климатизирани.
    А истинските печени пичове стоят в задръстванията и псуват целия свят и си изхвърлят пепелниците през прозореца на водача :)))

  47. 47 Профил на californication
    californication
    Рейтинг: 259 Любопитно

    А интегриране на безконтактните кредит и дебит карти като карти за пътуване? Така в края на деня с една транзакция може да се обединят всички пътувания и с натрупване на повече да се дава отстъпка. Колкото и да е странно дори и в Скопие вече е така.

    Men are born to succeed, not to fail!
  48. 48 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#29] от "subaru":

    Малта е 450 000 души. София е 2 милиона.

  49. 49 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    До коментар [#45] от "sir_matt":

    ти не знаеш ли, че в по-малките градчета си има
    картели на строителните фирми.
    всичко до около 5 милиона се върти там.
    за европроекти над 5 милиона->герб и борисов ти казват
    на кого трябва да я дадеш.
    та и в софето е така. само че цифрите са по 100

  50. 50 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    "Аноним Шмекери"
    Пфф, какви фирми има само в този консорциум ...

  51. 51 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Идат избори, трябва да се краде. Между другото, ако някой може да ми каже защо разкопаха ул. Московска и градинката на Кристал....

  52. 52 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    До коментар [#51] от "znayko84":

    европроекти за облагородяване да центъра
    за около де да знам какво беше...аааааа 41 милиона.
    не е лошо. дано нещо поосвежат, ма като гледам
    как преди няколко години асфалтираха Кристал.
    сега ще му слагат някакви плочки. бе да се върти парата.

  53. 53 Профил на boring pumpkin
    boring pumpkin
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#37] от "starlighter":

    Акционерно дружество :)

  54. 54 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    скоро герп ще е най-богатото ОПГ в булгаристан.

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  56. 56 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8549 Неутрално

    Бедна била България. Нямало пари. Боже, какви милиони се сипят за неща, които никога няма да ги върнат. И голяма част със сигурност ще се откраднат.

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  58. 58 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2116 Неутрално

    Това с елиминирането на гратисчиите не знам как ще се случи

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  59. 59 Профил на zie29558699
    zie29558699
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Абе и аз съм в ИТ, но ми се вижда доста висока цената.Все пак, да не съдим без да сме запознати с изискванията поставени от СО. Разработването на подобна система не е фасулска работа и не струва евтино.
    —цитат от коментар 6 на foreverman77


    Ми нали трябва да има и за крадливите гербери???/

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  65. 65 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    -Ще призная системата за добра, когато видя всички цигани с билети. Не единици, както е сега.

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  68. 68 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3988 Весело

    Хайде.......Bon Appétit !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  69. 69
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  76. 76 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 672 Неутрално
  77. 77 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Голям срам ще да е таз система.

  78. 78 Профил на brezaor
    brezaor
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#37] от "starlighter":

    "Асис електроник ве билишим системлери Аноним Ширкети" е турско акционерно дружество с проекти в малките общини в Турция, Руанда, Камерун, Кот д'Ивоар и тем подобни.

    https://www.youtube.com/watch?v=nCgM16UZ0OM
    https://www.asiselektronik.com.tr/en/val3m-en

  79. 79 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    А въвеждането й каква точно полза ще генерира? И тези над 70К евра кога ще се изплатят? След колко рочно светлинни години? И кой ще спечели краткосрочно и сигурно? Този, кйто ще лапне договорчето за системката, нали? Хайде, разследващите! Кой е той? Аман от блаблаблабла!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  80. 80 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    към #79:Пардон, не 70К, 70М, де да беше К!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  81. 81 Профил на Sp.Ace
    Sp.Ace
    Рейтинг: 383 Неутрално

    До коментар [#45] от "sir_matt":

    И като се юрнат близо милион по градския транспорт, какво правим? То и сега е изключително претъпкано по автобусите, особено по линиите минаващи през Студентски град, какво остава ако градския транспорт стане безплатен в София.

  82. 82 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    [quote#17:"CINZANO - оправете си сайта!"][/quote]

    Работят само картите. Тука иде реч за друго - вземаш си билет от някоя будка, пъхаш го в устройството и то започва да ти отчита времето за всички обществени превозни средства на съответната община. В Бургас ако се качиш без карта, лелката ти продава билет който важи само за съответния автобус, ако слезеш дори след две минути - нов билет.

    Натиск, постоянство и търпение.
  83. 83 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2050 Весело

    "Асис електроник ве билишим системлери", "Аноним Ширкети" и "Тикси" АД

    Тези имена са пълен майтап!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  84. 84 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2050 Гневно

    А може ли да махнем глутниците, виещи по спирките и ескортирани от полиция, да сложим бариера и всички да се качват от първата врата и да слизат от останалите?! Без перфоратори, без хартиени билети, без шпицкоманди!... Почти в цяла Европа билети и карти се купуват от автомат.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  85. 85 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 348 Неутрално

    И колко допълнителни приходи ще донесе? Ако увеличи приходите с милион, по добре купете нови 25 трамваи с тези пари или сложете велоалеи из целия град...
    —цитат от коментар 4 на pbs


    Един трамвай струва 2-3 милиона евро, няма как да стане работата с 73млн. лева

  86. 86 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Що не пуснаха контрольор да продава билети във всеки автобус? Във Варна така беше, качваш се, онзи ти продава билет и всичко е тип-топ.
    —цитат от коментар 18 на today


    И в Пловдив е така. Вместо башибозук контрольори да ги преназначат за кондуктори и работата ще заспи. Ама дали кондуктор ще допусне мургавата метла с обяснение, че е от чистотата?

  87. 87 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#25] от "Tarra White":

    Га билетчето още поскъпне, пардон цената му се актуализира...

  88. 88 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Усмихнатото лице на мафита дупчи билет, само за снимката.
    —цитат от коментар 36 на Ще върнем България в Европа


    Държането на билет в ръка пред перфоратор не означава компостирането му - практика на всички чат-пат пътници.

  89. 89 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 776 Неутрално

    “ Само лузърите се возят в тъпите аФтобуси !” - това е мисленето на българина.С никакви добри мерки не можеш да го придумаш да слезе от колата си ;)Във Варна, в час пик, автобусите возят 5-6 човека. Чисти, климатизирани.А истинските печени пичове стоят в задръстванията и псуват целия свят и си изхвърлят пепелниците през прозореца на водача :)))
    —цитат от коментар 46 на mop36557620


    Извинете, не съм запознат, във Варна чакате ли въпросния автобус 20-30 минути като в София?

  90. 90 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Идат избори, трябва да се краде. Между другото, ако някой може да ми каже защо разкопаха ул. Московска и градинката на Кристал....
    —цитат от коментар 51 на znayko84


    То да е само там.

  91. 91 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Голям срам ще да е таз система.
    —цитат от коментар 77 на The Island


    В Самоков ще го преживеем.

  92. 92 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    И КАК ШЕ ГИ НАКАРАТЕ МАНГАЛИТЕ ДА СЕ ТАКСУВАТ С ТОЯ СУТЛЯЖ, ИЗЛАГАТЕ СЕ

  93. 93 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Платих с ес ем ес за паркиране в центъра на София. Въпреки това ми сложиха скоба на колата. Идва един наглец от фирмата която се занимава с рекета и вика да му дам 30лв или да съм ходел на ул. Будапеща да се разправям. Започнаха се едни разправии. Такава ще е системата и за билетите. Не изкам нищо да им използвам на тия, нито да имам досег с чиновник. Те само създават проблеми! Никога не бих наел чиновник на работа!

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  94. 94 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Колко пъти се дават пари за тази система? Преди няколко години потънаха милиони докато пак кметица беше усмихнатата учителка от Самоков и дружките и. Мирише на корупция!

  95. 95 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    До коментар [#37] от "starlighter":

    Значи "акционерно дружество" на турски.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK