Само специалисти медици да практикуват алтернативна медицина, предвиждат законови промени

Само специалисти медици да практикуват алтернативна медицина, предвиждат законови промени

© Eckehard Schulz, Associated Press



Само специалисти с образование по медицинска професия да имат право да практикуват алтернативни методи за лечение. Това е една от промените в Закона за здравето, подготвени от здравното министерство и качени на сайта за съгласуване на правителството. Предвижда се до един месец засегнатите страни да дадат становища по измененията.


Според измененията само лекари ще могат да прилагат "неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве". Досега такова право можеше да се даде и на хора със средно образование, преминали обучение от поне 4 семестъра във висше медицинско училище.


След промените от законово регламентираните видове неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху здравето ще отпаднат диетиката и лечебното гладуване.




От здравното министерство посочват, че промяната е за да се пресече все по-разпространяващата се тенденция неспециалисти и хора без квалификация, да предлагат терапии с диети и глад. "Хранене и диететика" е медицинска специалност, която се придобива от специалисти с професионална квалификация "лекар". Диетотерапия се практикува от висококвалифицирани лекари специалисти, които са преминали продължителна подготовка в рамките на обучението за придобиване на посочената медицинска специалност. Понастоящем лица без познания в областта на медицината, в частност по отношение на храненето, могат да прилагат неконвенционално лечение на болни чрез диети, да консултират лица със здравни проблеми относно тяхното хранене, да промотират в публичното пространство послания относно храните и храненето, които не се основават на доказани научни познания. С предложението за отпадане на диетиката като неконвенционален метод за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве се цели да се предотврати рискът за здравето на населението от некомпетентно диетолечение", се отбелязва в мотивите на вносителите.


Със законопроекта се предлага регламентиране на дейността на здравните медиатори. Нормативното регламентиране на дейността на здравния медиатор ще допринесе за утвърждаване на модела за здравните медиатори на регионално ниво и изпълнението на политиката на промоция на здраве и профилактика на болестите сред уязвимите групи от населението, отбелязват вносителите.


Здравното министерство планира да направят реално работещ и действащ Национален служебен регистър на лица с психични разстройства. В момента е регламентирано създаването на регистър, основан на признак боледуване от психично разстройство. Разпоредбата не уточнява вида на психичното разстройство, като по този начин кръгът на лицата, които следва да бъдат включени в регистъра, се разширява изключително много. На практика този регистър ще включва всички, които са потърсили психиатрична помощ в България.


Предвижда се Националният център по обществено здраве и анализи да създаде на практика и поддържа заложения и сега в закона Национален регистър на пациентите с психични заболявания в България, преминали на лечение през лечебни заведения за стационарна психиатрична помощ, центрове за психично здраве, психиатрични клиники или отделения на лечебни заведения за болнична помощ и в лечебни заведения за специализирана психиатрична извънболнична помощ.


Целта на регистъра е системно събиране, съхранение, анализ и интерпретация на данни за пациентите с психични заболявания в България. От здравното министерство обещават регистърът да запазва данните и да се ползва само за служебни цели.


"Създаването на актуална база данни ще даде възможност за вземане на информирани решения. В средносрочен план регистърът ще може да предостави на отговорните за вземане на решения лица информация за ефективното планиране и обслужването на хората с психични заболявания по региони и на национално ниво", отбелязват от ведомството.

Коментари (93)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Ако знаете какъв див бизнес правят някои хора с алтернативна медицина - поне 7 пъти повече от заплатите на лекарите.

  2. 2 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Ако знаете какъв див бизнес правят някои хора с алтернативна медицина - поне 7 пъти повече от заплатите на лекарите.
    —цитат от коментар 1 на kamenpavlov


    Ако "традиционната" медицина беше толкова успешна, нямаше да съществуват тия с алтернативната медицина. Хората отиват при тия шарлатани от отчаяние, не от кеф.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  3. 3 Профил на elibal
    elibal
    Рейтинг: 319 Неутрално

    "Досега такова право можеше да се даде и на хора със средно образование, преминали обучение от поне 4 семестъра във висше медицинско училище."

    Каква е тази форма на обучение? КОЙ може да се обучи 2 г. само в Мед. Университет и какво "право" получава?
    Някой който знае, моля да поясни.

  4. 4 Профил на the_thraex
    the_thraex
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Хаха, на ви ся пазарна икономика на ви ся димокраси!!!

    Комунизмът се преоблече.

  5. 5 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 275 Разстроено

    До коментар [#2] от "Darcas":

    Отиват от глупост. НОРМАЛНАТА медицина е в много пъти по-успешна от случайните попадения на "алтернативната".

  6. 6 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2565 Неутрално

    Дори в Русия дето не ги уважавам много, казаха официално, че хомеопатията вреди, защото подлъгва хората да не се лекуват навреме.

  7. 7 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2565 Неутрално

    До коментар [#2] от "Darcas":

    всички методи които работят, общо се наричат медицина.
    алтернативната медицина включва неработещите...

  8. 8 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Време беше отдавна всички изперкали да ги регистрират,защото много от тях изпълняват длъжности ,които са неприемливи за положението им.. Съответно са опасни и за заобикалящите ги. Например дрогирани с антидепресанти учителки ,материално отговорни лица и т.н.

  9. 9 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1212 Весело

    Кратка история на медицината:
    2000 г. пр.н.е. - Ето, изяш този корен.
    1000 г. от н.е. - Не яж този корен, той е езически! Кажи тази молитва.
    1850 г. от н.е. - Да казваш молитви е суеверно! Изпий тази отвара!
    1940 от н.е. - В тази отвара има змийско масло! Глътни това хапче!
    1985 от н.е. - Това хапче е неефективно! Вземи този антибиотик!
    2000 от н.е. - Този антибиотик е синтетичен! Ето, изяж този корен!

    Напред към каменната епоха!

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  10. 10 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#2] от "Darcas":

    Хората, които се обръщат към подобен вид "медицина" са най-често необразовани, импулсивни, доверчиви, мнителни, маргинализирани и неспособни да вземат рационално и информирано решение за най-важното - собственото си и това на близките им здраве. Отчаянието, разочарованието и бушуващите емоции са само оправдания, но не и причини.

  11. 11 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2290 Весело

    Няма нужда, просто гледайте Гала.

  12. 12 Профил на the_thraex
    the_thraex
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#5] от "kopo":

    чети бре юроде

    According to a recent study by Johns Hopkins, more than 250,000 people in the United States die every year because of medical mistakes, making it the third leading cause of death after heart disease and cancer.

    https://www.cnbc.com/2018/02/22/medical-errors-third-leading-cause-of-death-in-america.html

  13. 13 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Специалистите медици са специалисти в стандартната медицина, а в алтернативната са неспециалисти. Както и всички останали. Защото няма разлика между лекар обещаващ да те излекува с хомеопатия и обикновен шарлатанин, който обещава същото.

    Така че ако ще забранявате алтернативната "медицина" - забранявайте я за всички. Ако ще я разрешавате - разрешавайте я за всички.

  14. 14 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1376 Гневно

    Като се сещам навремето /90те/как всичкото журналист беше настрънало и готово да удави и в капка професор Иван Попвасилев Къде ги сега защитниците на разните екстрасенси, радистезисти ......

    гошо
  15. 15 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2565 Неутрално

    До коментар [#12] от "the_thraex":

    е и? колко души щяха да умират ако няма медицина. преди сто години са били милиони само от няколко болести дето вече практически са изличени, благодарение на медицината. А повечето от тези дето са умрели заради грешки, не ясно дали нямаше да умрат пак, без грешки

  16. 16 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#7] от "ckh41566335":

    Знаете ли че ядките от кайсии са забранени в САЩ? А знаете ли че лекуват рак? А сега въпрос: защо са забранени тогава?

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  17. 17 Профил на aqz05573763
    aqz05573763
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Това добре. Но какво изобщо означава "алтернативна медицина"? Предполагам тя се основава на "алтернативна физика" и "алтернативна химия", също регламентирани в закона и практикувани от физици и химици?

    тлдр

    Аплаузи за законотворците.

  18. 18 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2565 Неутрално

    До коментар [#16] от "Содом и Гомор- раят на джендъризма":
    Щото пазят идиотите. Аз викам, нека да се тровят, макар че е трудно. По едно време ядях щото ме кефеха, ама откакто прочетох, че лекуват рак не съм си купувал.

    Ако си в злите щати, купувай си цели кайсии. Може да си насадиш няколко дръвчета :)
    Сигурно не са забранени още :)

  19. 19 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2565 Неутрално

    До коментар [#16] от "Содом и Гомор- раят на джендъризма":

    При Гала една лекуваше с урина, друга с 220 волта. Ама аз си оставам традиционалист

  20. 20 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2565 Неутрално

    До коментар [#17] от "aqz05573763":

    ми в алтернативната география изучават плоската Земя :)

  21. 21 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 294 Неутрално
  22. 22 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#12] от "the_thraex":

    Коректно би било да споделите и ингормация за жертвите на грешките на "алтернативната" медицина за да сравним. Благодаря.

  23. 23 Профил на the_thraex
    the_thraex
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#12] от "the_thraex":Коректно би било да споделите и ингормация за жертвите на грешките на "алтернативната" медицина за да сравним. Благодаря.
    —цитат от коментар 22 на dc_ken


    В една истинска истинска република и истинска пазарна икономика хората имат изконно право да избират как да живеят и къде да си харчат парите.

    Медицинския монопол е противо констицуионен.

  24. 24 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#23] от "the_thraex":

    Не е съвсем така и затова има задължителен имунизационен календар, а не пожелателен. Не забравяйте, че в някои случаи застрашавате не само собственото си здраве, но и това на околните. Поради същата причина някои държави няма да ви допуснат на територията им без доказателство за имунизация.

  25. 25 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1215 Весело

    До коментар [#21] от "dc_ken":

    Ако ти кажа колко ядки съм изял досега 10 пъти да съм се отровил. Ма вие вЕрвсйте де на "официалните' медии няма лошо.

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на mariopuzo
    mariopuzo
    Рейтинг: 201 Неутрално

    Китайската медицина също ли е измама? Друг въпрос: традиционната медицина справя ли се добре с хроничните болести или само тушира временно симптомите? Според мен традиционната медицина е безалтернативна, когато се отнася за остри състояния, при които боледуващите се нуждаят от операция, но и също толкова безсилна в опитите си да излекува боледуващи от автоимунни заболявания например. Напротив, става въпрос за бизнес. Излекуван хронично болен = изгубен пациент и по-малко пари.

  28. 28 Профил на mariopuzo
    mariopuzo
    Рейтинг: 201 Неутрално

    И нека се прави разлика между шарлатаните, практикуващи нетрадиционна медицина, които са болшинство, и малцината, които имат познания, неудобни за монопола на фармацевтичната мафия.

  29. 29 Профил на Nikola Slavov
    Nikola Slavov
    Рейтинг: 211 Неутрално

    До коментар [#2] от "Darcas":всички методи които работят, общо се наричат медицина.алтернативната медицина включва неработещите...
    —цитат от коментар 7 на ckh41566335


    Сред "работещите методи" са и тези, които единствено източват здравната каса.

  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    До коментар [#10] от "dc_ken":

    Е освен когато не са такива. Бихте ли нарекли Стив Джобс прост ?. Но ето, въпреки че е гениален в една област се оказа изключително просто в друга, предпочете да лекува рака на панкреаса с плодови сокове и си отиде. А при навременно лечение, прогнозата му е много, много добра дори със сегашнияте схеми а с неговите възможности можеше да си позволи геннни терапии и т.н.

  31. 31 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#26] от "the_thraex":

    Разбира се. Например, ако пристигате от Конго, няма да бъдете допуснат на територията на Австралия, ако не докажете, че сте ваксиниран срещу жълта треска.

  32. 32 Профил на the_thraex
    the_thraex
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Ако този закон бъде приет ще информираме европейските институции, като

    EFCAM - European Federation for Complementary and Alternative Medicine
    http://www.efcam.eu/

    Съшо така пибличното настроение в Западна Европа е настроено положително към алтернативната медицина;

    The public
    Consumer surveys consistently show positive public attitudes to complementary medicine, with about 60% of the public in the Netherlands3 and Belgium4 declaring themselves …

    https://www.bmj.com/content/309/6947/107

  33. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    До коментар [#23] от "the_thraex":

    За какъв медицински монопол говорите, някой ви лекува насила ?. Или ви задължава да си купувате лекарства ?. За щастие това е незаконно, дори в лудницата да ви вкарат ще трябва съдебно решение и е доста трудно.

  34. 34 Профил на the_thraex
    the_thraex
    Рейтинг: 430 Неутрално

    четете бре юроди, вижте как стоят нещата в ЕС където би трябвало да сме членове

    CAM medicines and practice are regulated separately. The EU has declared that while
    medicines legislation is ultimately set by EU medicines law, the determination of health
    policy and the regulation of the healthcare force is the responsibility of each individual
    Member State. This principle was confirmed in the Lisbon Treaty.

    https://www.srab.dk/media/1130/cam-regulation-in-europe.pdf

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 448 Неутрално

    грижи , грижи от страна да ;държавноста; важно е всички да си пият таблетките 65+ ,щот некой от робите ако прескърца са на загуба , само не разбрах ? това европейска директива ли е или нашенско ново въведение ?

  37. 37 Профил на Brother Felonious
    Brother Felonious
    Рейтинг: 758 Неутрално

    като чета коментарите ... май не трябва да се забранява алтернативната медицина - галеното име на шарлатанството - а да се поощрява и прилага колкото се може по-масово, както и да се дават безплатно противозачатъчни хапчета. със закон, последните да се вземат задължително в огромни дози.

  38. 38 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    До коментар [#27] от "mariopuzo":

    Човек трябва да е много глупав за да вярва на тая простотия че излекуван пациент не е пациент. Първо че хората са много и всички от всякакви голести, като излекувате 200 милиона американци и 300 милиона европейци ви чакат 1 милиард китайци и 1 милиард индийци. Отделно хората стареем и с възраста боледуваме така зе има естествен поток от клиенти. И не на последно място, науката е много, много далеч да можем да "излекуваме" човек от нешо сериозно, ако успеем да му пологнем малко си е вече голямо постижение.
    Междо другото, най-много пари се печелят от лекарства с "видим ефект", примерно виаграта беше абсолютен хит, много милиарди отидоха за разработка на "женска виагра" но не знам дали са успели. А ако някои направи хапче против оплешивяване ще стане най-богатия човек в историята на тази земя.

  39. 39 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3166 Неутрално

    Досега такова право можеше да се даде и на хора със средно образование, преминали обучение от поне 4 семестъра
    ________________
    По-тревожни са съвсем други проблеми като например кой има право да ръководи болница,ДКЦ или отдел в министерство на здравеопазването или НЗОК, как и до какви дипломи са се добрали тези хора!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  40. 40 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Една позната беше хванала пневмония, но вместо да отиде на лекар, пи хомеопатия. След няколко дни положението стана толкова тежко, че все пак се наложило да идва бърза помощ, хората едва я спасиха, разбира се трябваше да слагат антибиотици, защото пневмнията е била бактериална. Оправи се. И вика: само дето ми слагаха тези антибиотици, тя хомеопатията точно беше започнала да действа и всъщност тя ми помогна, а не антибиотиците... Не е ясно дали вселената е безкрайна, но човешката глупост е.

  41. 41 Профил на mariopuzo
    mariopuzo
    Рейтинг: 201 Неутрално

    До коментар [#27] от "mariopuzo":Човек трябва да е много глупав за да вярва на тая простотия че излекуван пациент не е пациент. Първо че хората са много и всички от всякакви голести, като излекувате 200 милиона американци и 300 милиона европейци ви чакат 1 милиард китайци и 1 милиард индийци. Отделно хората стареем и с възраста боледуваме така зе има естествен поток от клиенти. И не на последно място, науката е много, много далеч да можем да "излекуваме" човек от нешо сериозно, ако успеем да му пологнем малко си е вече голямо постижение.Междо другото, най-много пари се печелят от лекарства с "видим ефект", примерно виаграта беше абсолютен хит, много милиарди отидоха за разработка на "женска виагра" но не знам дали са успели. А ако някои направи хапче против оплешивяване ще стане най-богатия човек в историята на тази земя.
    —цитат от коментар 38 на m17



    Супер, сега драсни колко се печели от обезболяващи, които не лекуват, а само "облекчават" мъките на страдалците и каква е смъртността/здравословното състояние на хората, пристрастени към приспивателни и обезболяващи? :) Лекар или лобист си? ;)

  42. 42 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Партията затяга редиците.Първо прикрепиха трудещите се към първичните партийни организации,ръководени от джи пи-тата,сега ще ги вържат с още едно въженце.Както казваше Йордан Радичков:"Требва да се връзва".

  43. 43 Профил на aqz05573763
    aqz05573763
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#41] от "mariopuzo":

    хубаво, нека да забраним обезболяващите? Сега че има голям проблем с опиоиди давани от сульо и пульо на сульо и пульо за щяло и нещяло, но ми се струва различна тема.

    Пък и горе ясно си казаха хората, "ИСКАМЕ СИ ПРАВОТО НА СВОБОДНА ТЪРГОВСКА ИНИЦИАТИВА".

  44. 44 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2129 Неутрално

    Някак си мътна е цялата история. От една страна не е лошо да поразчистят цялото това блато от шарлатани които безсрамно използват отчаянието на хората. От друга страна малцината които не са шарлатани не виждам каква полза ще имат от пълният курс по традиционната медицина след като те все едно те няма да я прилагат?

    Някакви общи понятия по устройството и действието на човешкият организъм и системите му го разбирам но защо ПЪЛНИЯТ курс? На лобизъм ми понамирисва цялата история. Но и нетрадиционните шарлатани доста помогнаха за такова натягане на гайките.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  45. 45 Профил на Руски самолет на въглища
    Руски самолет на въглища
    Рейтинг: 263 Неутрално

    Алтернативните "медици" продават нищо повече от плацебо. Надежда, че нещо магическо ще ги излекува. Разните странни неща, които те карат да си правиш, са само инструмент да се надъхаш и подлъжеш.

    Не ги съдя. Човек опира до тях не защото докторите ни са много умни и постоянно обновяващи знанията си с най-новите научни разработки. Човек, особено в провинцията, опира до алтернативни методи, защото докторите неглижират и отсвирват симптомите му като "просто резултат от стрес". И човек тръгва да търси причината там, където очаква да я намери.

  46. 46 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Някак си мътна е цялата история. От една страна не е лошо да поразчистят цялото това блато от шарлатани които безсрамно използват отчаянието на хората. От друга страна малцината които не са шарлатани не виждам каква полза ще имат от пълният курс по традиционната медицина след като те все едно те няма да я прилагат? Някакви общи понятия по устройството и действието на човешкият организъм и системите му го разбирам но защо ПЪЛНИЯТ курс? На лобизъм ми понамирисва цялата история. Но и нетрадиционните шарлатани доста помогнаха за такова натягане на гайките.
    —цитат от коментар 44 на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП


    В развитите демокрации има акредитирани институции които само преподават необходимото:
    https://bit.ly/2APrq7x

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  47. 47 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    Какви "специалисти-медици" когато става дума за алтернативно лечение. На докторите никой не им пречи да лекуват по всякакъв начин. Те го правят както могат и колкото могат. Проблемът е, че много малко могат, а в повечето случаи нищо не могат. Влезеш ли в болница, си вече наполовина мъртъв. И кой дава право на държавенцето да се меси в толкова лични, даже интимни отношения. Сегашните управници даже и на Ванга щяха да забранят да приема, ако все още беше жива. В последните години на тоталитаризма и първите на демокрацията имаше свобода, защото се борихме. Сега вече няма, никой не се бори. И както казва поета "Опомнихме се късно, бяхме вързани жестоко". Босовете слагат ръка на всичко.

  48. 48 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Сегашните управници даже и на Ванга щяха да забранят да приема
    —цитат от коментар 47 на Judjuk

    За здравомислещия човек Ванга е просто една шарлатанка. Бях гледал преди време някакъв запис как се опитва да "гледа" на един човек, бяха пълни налучкваници и глупости. Жената беше всъщност доста хитра, защото успяваше с увереност и бързо съобразяване да замазва грешките си. Запомнил съм следния диалог, който цитирам по памет:
    - (Ванга) ти имаш малко дете
    - Не, синът ми е на 30 години
    - Гледаш го като писано яйце, като малко дете, това ти казвам!
    - Е да, обичам си го.

    Та такива ми ти работи, баба ти Ванга :) Като има балъци, ще има и тарикати.

  49. 49 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Те ако са специалисти по медицинска професия, тогава това няма да е алтернативно лечение. Що просто не оставите хората сами да избират къде и при кой да търсят лечение, вместо всичко да бъде регулирано от държавата?

  50. 50 Профил на BohrMottelson
    BohrMottelson
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#16] от "Содом и Гомор- раят на джендъризма":

    https://blog.dana-farber.org/insight/2017/11/apricot-seeds-cancer-debunking-myth/

    BohrMottelson
  51. 51 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2965 Неутрално

    "Та такива ми ти работи, баба ти Ванга :) Като има балъци, ще има и тарикати."
    До коментар [#48] от "Brad Mehldau":

    Ти буквално искаш да забранят алтернативната медицина. Това може да стане, ако традиционната/официалната се окаже успешна поне колкото едно бобено зърно. За жалост не може да се получи. Докторите станаха изпечени търговци. Вече са опасни за човешкото здраве.

  52. 52 Профил на |Y|
    |Y|
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#48] от "Brad Mehldau":

    Жалко е да чета такива зле скалъпени оплювания на Ванга. От 3 реда цитиран разговор и вече хвъели на боклука цял живот лечителство и предсказания.
    Маленко повече ше трябва да се понапънел, маааленко повече ;)

  53. 53 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7898 Неутрално

    Като не стават за лекари, почват да лекуват неконвенциално.

  54. 54 Профил на |Y|
    |Y|
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Забавно е да чета толкова едностранчиви мнения тук. Алтернативната медицина била лъжа, да ама само от шарлатаните, обаче има и истински лечители; хиляди години хората така са се лекували. Традиционните лекари били истината - да, ама ако не са го обърнали на търговия от себелюбие и човекомразие; а и ако не се осланят на редица лекарства дето лекуват симптомите а не корена на заболяването; то май тогава рядко ще срещнете читав "лекар".
    Крайните мнения са за глупаците, а колко такива се изредиха тук да сочат с пръст. Самовлюбени и егоцентрични агресори, не разбирате че рушите себе си и всичко наоколо си!

  55. 55 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 275 Неутрално

    До коментар [#13] от "john_3volta":

    Нормалният лекар има познанията, за да определи кога да спре да предписва хомеопатични препарати за лекуване на хипохондрия и е време да прибегне към истински лекарства.
    "Алтернативният" лечител няма необходимата информация. Пациентите му имат много добър шанс да се сдобият с тежки увреждания точно заради липсата на познания на лекуващия ги.
    И като цяло не е лошо да се помни, че номралната медицина и "алтернативната" имат общи корени. Разликата е методологията за проверката на резултатите и отсяването на работещото от неработещото с последващ анализ ЗАЩО работи.

  56. 56 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Ти буквално искаш да забранят алтернативната медицина.
    —цитат от коментар 51 на Judjuk

    Напротив, не искам да я забранят. Който е прост, нека си се лекува както намери за добре. Нали и тарикатите трябва да печелят някакви лесни пари :)


    Жалко е да чета такива зле скалъпени оплювания на Ванга. От 3 реда цитиран разговор и вече хвъели на боклука цял живот лечителство и предсказания.Маленко повече ше трябва да се понапънел, маааленко повече ;)
    —цитат от коментар 52 на |Y|

    А, ей сега ще взема да ти доказвам нещо. Щом си решил да вярваш на бабините вангини деветини, твой си проблем. Само фактът, че допускаш да е възможно човек да може да предсказва бъдещето и да лекува хората ей така само с ала-бала, това достатъчно говори за теб. Не само не ми се спори, дори не ми се говори с хора като теб :)

  57. 57 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1215 Весело

    Много минуси съм обрал в коментар 46. Доказателството че Българинът не понася развитите демокрации. Друго си е анадолското мислене.

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  58. 58 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 448 Неутрално

    защо тогава ;държавата; изисква аптечка в автомобила щом по закон нямам право да оказвам помощ на който и да било , по какъвто и да е начин ? или пък пожарогасител ?

  59. 59 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2565 Неутрално

    До коментар [#25] от "Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма":

    А ти знаеш ли, че в САЩ и "киндерсюрприз" са забранени :)

  60. 60 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#7] от "ckh41566335":Знаете ли че ядките от кайсии са забранени в САЩ? А знаете ли че лекуват рак? А сега въпрос: защо са забранени тогава?
    —цитат от коментар 16 на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма


    Защото съсдържат цианиди и са много отровни.
    Всяко лекарство има т.нар. терапевтична ширина на действие.
    Това е разликата между минималната лечебна доза и минималната смъртоносна доза.
    Терапевтичната ширина на кайсиевите ядки е много, ама много малка.
    Затова са забранени.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  61. 61 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Добре е занимаващите се с алтернативна медицина да са лекари, за да познават до кога е безопасно за здравето на пациента да я прилагат.
    Повечето алтернативни методи почиват на:
    1. плацебо
    2. застаряла медицинска информация, отдавна оборена
    3. поверие
    Когато нещо от алтернативните методи работи, то просто се превръща в класически метод и толкова.
    Как се познава, че някакъв метод е действен - със статистика. Прилага се на Х-хиляди души при строго стандартизиран режим - вид и стадий на заболяване, предишно лечение на същата болест, възраст, пол, съпровождащи заболявания, стандартизиран панел изследвания. И се прави статистика какво се е случило.
    Метод, който не е минал такива тестове, е недоказан. Ако е пропаднал при тях е недействен.

    За илюстрация от моята специалност - онкологията - почти всички субстанции за класическа химиотерапия са природни вещества - съединения на метали (платина и злато), растителни отрови (винка-алкалоидите, етопозидът, таксаните и др.), животински отрови, отрови от гъби и плесени (антрациклините и др.), леко химически променени вещества, които се срещат в нашия организъм (много от антиметаболитите, хормоните).
    Някои от тези вещества са се използвали в природната медицина, но са минали съответните тестове и са си стандартна медицина.
    Днес не се извличат от природата, защото бихме изсекли горите и ливадите на Света, избили животните, за да получим достатъчни количества от тях - много са маймунките на клона.

    E PLVRIBVS VNVM
  62. 62 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#41] от "mariopuzo":

    "Супер, сега драсни колко се печели от обезболяващи, които не лекуват, а само "облекчават" мъките на страдалците и каква е смъртността/здравословното състояние на хората, пристрастени към приспивателни и обезболяващи? :) Лекар или лобист си? ;)"

    Кой ти каза, че обазболяващите не лекуват?
    Всички те, с изключение на опиоидните аналгетици спадат към тъй наречениет НСПВС - нестероидни ПРОТИВОВЪЗПАЛИТЕЛНИ средства.
    Т.е лекуват възпалението.
    Белята е, че обезболяващият ефект е по-бърз от противовъзпалителния и хората, като усетят че вече не ги боли, вместо да седят мирни поне десетина дена, дават газ до тенекията и се връщат на кота нула.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  63. 63 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    [quote#60:"rapidfire"][/quote]
    Клиника Д-р Емилова:

    "Много хора събират и изсушават на слънце кайсиевите костилки и ги съхраняват продължително време. Те са изключително полезни, заради високото им съдържание на ценни минерали и омега мастни киселини, и най-вече заради много популярното и станало обект на дългогодишни спорове вещество амигдалин, често наричан витамин B17. Амигдалинът е съставен от две молекули. Едната е бендалзехид, а другата – цианид. Това цианидно вещество действа като отрова за раковите клетки – подобно на химиотерапията, но за разлика от нея не уврежда здравите клетки.

    Още преди 3 000 години в Китай са лекували туморите с горчиви бадеми, които съдържат значителни количества амигдалин. През 1830 г. химикът Лебиг изолира витамин В17 и го нарича амигдалин, а 122 г. по-късно – през 1952 г. д-р Ернст T. Кребс младши, американски биохимик успява да извлече витамин В17 в най-чист и концентриран вид и го нарича – лаетрил. Точно в тази форма се използва за третиране на ракови заболявания в клиниките по света, които прилагат натурални методи на лечение.

    През 1994 г. д-р Бинзел публикува резултати от мащабно изследване върху онкологично болни пациенти, продължило 17 години. Впечатляващо е, че 138 души от обречените 180 раково болни, лекувани с витамин В17, са останали живи през всичките тези години. Категоричните решения за ефектите са предстоящи, но очаквано вдъхват надежда на милиони обречени хора и не бива да се отричат с лека ръка.

    Витамин В17 се открива основно в пренебрегвани от съвременното общество храни – освен кайсиите, това са горчивият бадем, трънкосливките /които в последните години са на особена почит и на смайващи цени в био магазините в Европа/, вишните, нектарините и прасковите, сливите, някои сортове ябълки, черното просо, лененото семе и др.

    Важно е обаче да се знае, че приемът на голямо количество кайсиеви ядки може да доведе до тежест в стомаха, световъртеж, гадене и други. Според специалисти – количеството от 50 ядки, приети наведнъж от възрастен човек, може да има дори фатален край.

    Д-р Ернст Т. Кребс съветва за профилактика на раковите заболявания да се ядат по 10-12 кайсиеви ядки на ден и да се има предвид, че от тях се понижава кръвното налягане.

    А лечението с лаетрил на вече доказано раково заболяване трябва да се извършва в специализирани клиники под лекарско наблюдение.

    При кайсиите се използва дори кората на дървото – отвара от нея се препоръчва в някои национални традиции за хора с епилепсия и мозъчни увреждания. Универсалността на кайсиите е вплетена в живота на индиански племена, на абхазките народи, както и на племето Хунза, обитаващо територии от Пакистан. Великата българска лечителка Лидия Ковачева отделя специално внимание на храненето на хората от Хунза, тъй като те са незасегнати от болестите – бичове за цивилизацията. Известно е, че са консумирали основно пресни кайсии. Извън сезона са били запасени с изсушени плодове и докато новата реколта се появи, оставали за продължителни периоди само на сухите плодове и вода.

    От удивителните свойства на кайсиите може да се възползваме и днес. На сухо и проветриво място може да си изсушим и кайсиеви плодове, и ядки. В студените дни ще имаме на трапезата полезна и зареждаща храна, комбинирана със слънчеви спомени от лятото."

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  64. 64 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#61] от "PavelCZ":

    Повечето алтернативни методи почиват на:
    1. плацебо
    2. застаряла медицинска информация, отдавна оборена
    3. поверие

    Мне.
    Пример - иглотерапията.
    Безценна за периферна невропатия. По-добра от всеки "конвенционален" метод, макар че личните ми наблюдения сочат, че комбинирането им дава най-добри резултати.
    Втори пример - антиоксиданти и имуностимуланти от природен произход - всички плодове, зеленчуци, кълнове и прословутите гъби.
    Познавам вече няколко души оцелели от рак, защото благодарение на тях (гъбите) са издържали конвенционалната химиотерапия.
    Глупаво е да се затваряме само в рамките на галеновата медицина.
    Всяко нещо, което НЕ ВРЕДИ помага.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  65. 65 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    "Витамин B-17 е един от основните хранителни източници в култури като тези на ескимосите, народа хунза, абказците и много други. Знаете ли, че в тези племена никога не е имало и един случай на рак? Според д-р Кребс на ден ние се нуждаем от минимум 100 мг витамин B-17 (равностойно количество на около седем кайсиеви ядки), за да си гарантираме живот без рак.
    Храни, съдържащи витамина са както следва:

    ЯДКИ ИЛИ СЕМКИ НА ПЛОДОВЕ: Най-голяма концентрация на витамин B-17 в природата, освен в горчивите бадеми: ябълки, кайсии, череши, нектарини, праскови, круши, сини сливи, сушени сини сливи.
    БОБОВИ: бакла, леблебия, леща (кълнове), бял боб, зелен нахут (кълнове), градински боб.
    ЯДКИ: Горчив бадеми, макадамия, кашу.
    ПЛОДОВЕ: Почти всички горски плодове. Къпина, арония, червена боровинка, бъз, малина, ягода.
    СЕМЕНА: Чиа, ленено семе, сусамено семе.
    ТРЕВИ: Акация, алфалфа – люцерна (кълнове), водорасли, млечка, пшенична трева
    ЗЪРНЕНИ: лющен овес, ечемик, кафяв ориз, лющена елда, чиа, ленено семе, просо, ръж, фий, пшенични зърна.
    РАЗНИ: бамбукови филизи, обичка, сорго, дива хортензия, тис (бодлички, свежи листа).

    Бамбукови филизи - много вкусни! Продават се в китайските магазини около женския пазар.

    Бамбукови филизи – много вкусни! Продават се в китайските магазини около женския пазар.

    Изследването на Едуард Грифин

    Своята книга “Свят без рак” американският писател евреин Едуард Грифин посвещава на историята на едно откритие, чийто главен герой е витамин В17 – лаетрил или амигдалин – веществото, което бързо унищожава раковите клетки. Авторът дава научни обяснения на лечението на рака с виамин В17 и недоумява защо ортодоксалната медицина обяви война на лекарството, с което много клиники успешно излекували пациентите си.

    Авторът на книгата намира отговора на този въпрос не в науката, а в политиката в областта на рака, в икономическата мотивация на онези, които доминират във фармацевтичната промишленост. Всяка година милиарди долари се изразходват за изследвания в областта на рака, други се харчат за производството на химически съединения за лечението на болестта. С една дума

    от рака живеят много повече хора, колкото умират!

    Ако лекарството е един прост витамин, то само за един миг ще се разруши една гигантска индустрия, която се противопоставя на лечението. Фармацевтичните компании провеждат изследвания само с химическите съединения, които те създават. Те никога няма да проведат изследване с прости вещества, които се продава във всеки супермаркет, защото не могат да ги патентоват.

    Кайсиевите костилки

    Кайсиевите костилки (семена) още преди 35 години бяха обявени за лекарство срещу всички видове рак. Учените заявиха, че ако това вещество се употребява всеки ден, човек никога няма да заболее от рак. Транснационалните фармацевтични компании обаче заедно с министерството на здравеопазването в САЩ притиснаха Управлението по контрола на храните и лекарствата да обяви за незаконна продажбата на сурови кайсиеви костилки, както и на витамин В17, с приложената към него информация за антиканцерогенните му свойства.

    Витамин В17 е открит още в семената на ябълките, гроздето, в някои бобови култури и билки, в горчивия бадем. Твърдата обвивка на кайсиевата костилка защитава един от най-забележителните хранителни продукти на земята.

    Според д-р Ернст Т. Кребс-младши – биохимик от Сан Франциско, ракът подобно на скорбута (авитаминозата) и пелаграта (кожна болест) не се предизвиква от тайнствена бактерия, вирус или токсин, а това е болест на витаминния дефицит, предизвикан от недостига на ценни хранителни компоненти в менюто на днешния човек. Кребс-младши определил този компонент като част от семейството на нитрилоцидите, които се срещат в повече от 1200 растения.

    Най-много това вещество се съдържа в семената на растенията от семейство Prunus Rosacea (горчив бадем, кайсия, вишна, праскова и слива), съдържа се още в царевицата, соргото, просото, лененото семе, ябълковите семки и в много хранителни продукти, които днешният човек не употребява. Доказателствата на доктор Кребс впечатляват.

    Преди няколко века хората употребявали богатия на витамин В17 просен хляб, но сега всички предпочитаме белия хляб, който не го съдържа.

    Някога нашите баби добавяли в ястията сливи, стафиди, зелено грозде, ябълки, кайсии и др.; а за зимата ги счуквали на прах.

    Изследвания показали, че племето Хунза в Хималаите никога не е боледувало от рак, докато храната му съдържала просо и кайсии. Щом хората му се сблъскали със западната цивилизация, започнали да боледуват от рак.

    Просо!

    Защо някога хората се спасяваха от скорбута, а днес не могат да победят рака? – пита авторът на книгата Грифин. Отговорът е прост – западните правителства се огъват под натиска на фармацевтичните транснационални корпорации, Управлението по контрола на храните и лекарстсвата FDA, Американската медицинска асоциация. Всички те проведоха обща кампания срещу витамин В17, в която залегна твърдението, че витаминът съдържа цианид. Витамин В12 също съдържа голямо количество цианид, но никой не го е иззел от магазините.

    Лаетрилът (амигдалинът) на д-р Кребс е получен от кайсиевите костилки, след това е синтезиран под формата на крисал. Но FDA засипа пресата с историята за една нещастна двойка от Сан Франциско, която се отровила, ядейки сурови костилки. Статията беше на първа страница на всички издания. Журналистическото проучване не открило тази двойка. Но статиите свършили своето – оттогава витамин В17 започнал да се асоциира със самоубийство.

    Според Алманаха по храненето от 5 до 30 костилки от кайсии, изядени за един ден, но не наведнъж, могат да бъдат добра профилактична доза.

    Още през 50-те години Кребс доказал, че витамин В17 е безвреден за хората. Той проверил витамина върху животни и след това го инжектирал на себе си. Докторът е жив и здрав и сега. Витаминът съдържа една част цианид, една част – бензолдехид и две части глюкоза. За да стане цианидът опасен, първо трябва да се “отвори” молекулата и цианидът да бъде освободен, но това може да стане с помощта на един ензим, който се нарича бета-глюкозид; той присъства в организма в минимални количества, но почти 100 пъти повече се съдържа в раковите тумори. Следователно цианидът се освобождава само в раковите участъци и унищожава раковите клетки; бензолдехидът също се освобождава в същото време. Той е смъртоносна отрова по свойства и в съчетание с цианида става сто пъти по-силен. От това съчетание на двете вещества раковите клетки загиват.

    Ето една извадка от доклад на д-р Кребс:

    “…Когато не получаваме адекватна на нашия организъм храна, той заболява. Ако не получавате витамин В17 с хранителните продукти, най-добрият начин да го получавате е чрез инжектиране. Ако раковото заболяване се е появило, най-важното е за кратък период от време да снабдим организма с максимална доза витамин В17… По-рано плодовете съдържаха витамин В17, и то не само в семената, но и в меката си част. Днес само дивите плодове съдържат витамин В17. Плодът, който ядем днес, е печален резултат от многогодишното култивиране в името размерите и външния му вид; меката му част вече не съдържа В17. За да удовлетворим нужните на организма си от този витамин, трябва да ядем семената на тези плодове или да пием таблетки, които съдържат В17. За съжаление този витамин днес е забранен, но се надяваме да го видим достъпен за хората, за да можем да ги предпазваме от рак, както лесно се справихме със скорбута. Ние имаме нужда приблизително от седем кайсиеви костилки на ден. Това количество ще ви предпази от раково заболяване…”

    Plums

    Две основни правила в консумацията на вит. Б17

    Според д-р Кребс основната идея е, че достатъчното ежедневно количество B-17 може да бъде набавено чрез следването на което и да било от следните две предложения:

    Първо, яденето на всички съдържащи B-17 плодове изцяло (наред с ядките), без да се ядат повече ядки, оклолкото бихте яли, ако ги ядехте в целия плод. Пример: ако ядете по три ябълки на ден, семките от трите ябълки предоставят достатъчно B-17. Не е необходимо да изядете половин килограм ябълкови семки.

    Второ, по една ядка от праскова или кайсия на 5 кг телесно тегло се счита за повече от достатъчно като нормална предпазна мярка за превенция на рака, макар че точното количество може да варира при различните хора според индивидуалния метаболизъм и навици на хранене. Мъж, тежащ 77 кг например може да яде по 15-16 кайсиеви или прасковени ядки на ден и да си набавя биологически нужното на тялото му количество витамин B-17.

    И една важна забележка!: Разбира се, можете да консумирате твърде много от всичко. Твърде многото ядки или семки например може да се очаква да доведат до неприятни странични ефекти. Тези естествени храни би следвало да се консумират в биологично необходимите количества (не повече от 30 до 35 ядки на ден).

    Назад във вековете

    Витамин B-17 е противотуморно вещество (известно като амигдалин или лаетрил). Според д-р Ърнст Кребс младши неговите съставки го правят жизненоважен за избягването на рака. Най-голяма концентрация се открива в кайсиевите ядки и в другите горчиви ядки. Различни документи от най-старите цивилизации като египетската по време на фараоните и от Китай 2500 години преди новата ера споменават за терапевтична употреба на извлеци от горчивите бадеми. Египетски папируси от преди 5000 години споменават за използването на ‘акуа амигдалорум’ за лечението на някои тумори на кожата. Но систематизираните изследвания на витамин B-17 всъщност започват едва през първата половина на деветнайсти век, когато химикът Бон открива през 1802 г., че по време на дестилация на водата от горчиви бадеми се освобождава циановодородна киселина. Скоро след това много изследователи започват да анализират този екстракт и така Робике и Бъртън изолират за първи път бяла кристална субстанция, която наричат АМИГДАЛИН (от амигдала = бадем)"

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  66. 66 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    защо тогава ;държавата; изисква аптечка в автомобила щом по закон нямам право да оказвам помощ на който и да било , по какъвто и да е начин ? или пък пожарогасител ?
    —цитат от коментар 58 на rossen4i4o


    Има много, ама мноооого голяма разлика между първа помощ и алтернативна медицина.
    Някои хора сте направо отчайващи.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  67. 67 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#64] от "rapidfire":

    Започнах попстинга си с "повечето" и изрично давам примери кои от нещата, възникнали като природна медицина са проработили.
    Но настоявам, че "повечето" наистина означава "повечето".
    За антиоксидантите не съм съгласен - не успяха да минат класически тестове и днес всички са "хранителни добавки". Този статус означава, че не вредят, но не са успели да съберат доказателства за действеност.
    Не съм затворен за нищо, но искам твърди доказателства, основани на правилна методология, за да започна да работя, или да препоръчвам каквото и да е лечение.

    E PLVRIBVS VNVM
  68. 68 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#64] от "rapidfire":Започнах попстинга си с "повечето" и изрично давам примери кои от нещата, възникнали като природна медицина са проработили. Но настоявам, че "повечето" наистина означава "повечето".За антиоксидантите не съм съгласен - не успяха да минат класически тестове и днес всички са "хранителни добавки". Този статус означава, че не вредят, но не са успели да съберат доказателства за действеност.Не съм затворен за нищо, но искам твърди доказателства, основани на правилна методология, за да започна да работя, или да препоръчвам каквото и да е лечение.
    —цитат от коментар 67 на PavelCZ


    Виж тук за изследвания:
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22738122
    https://bit.ly/2KAezpf
    https://bit.ly/2MfAjeS

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  69. 69 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#67] от "PavelCZ":

    За антиоксидантите не съм съгласен - не успяха да минат класически тестове и днес всички са "хранителни добавки".
    ---------------------------------
    Колега, плодовете, зеленчуците и кълновете с антиоксидантни свойства са храна, а не хранителна добавка.
    Ако някой се е опитал да ги направи на хапче, то тогава е ясно, защо не са проработили. Има някои неща, които не могат да се опаковат в желатинова капсула.
    Колкото за въпросните гъби, препоръча ми ги като имуностимулант, колежка имуноложка, при която си правих имунен профил, защото имам вроден имунен дефицит - Rh несъвместимо дете съм, с всички произитичащи оттам последици.
    Малко след като започнах да ги пия, ми се наложи да пия родожил за зъбна инфекция.
    Е за първи път в живота ми не ми горча в устата от метронидазола. Освен това имам един упорит херпес, откакто ги пия обривите се получават пет пъти по-рядко и минават за окол 24-до 48 часа без допълнителна медикация.
    Колкото за оцелелите - единият беше с белодробен рак и няма да му споделям името, защото е лекар и беше ивестна публична личност, те не са оцелели благодарени само на въпросните гъби, а по-скоро на това, че благодарение на тях химиотерапията е убила тумора, без да убие тях самите.
    Don't be stiff in mind, колега. :)
    В медицината 2 и 2 много рядко прави четири, а решенията понякога са там, където няй-малко ги очакваш.
    Ракът е най-страшното заболяване, което, колкото и да е чудно най-силно се влияе от самовнушение.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  70. 70 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2565 Неутрално

    До коментар [#66] от "rapidfire":

    абе, чудя се, в Бърза Помощ имат ли хомеопатия, акупунктура, шуслерови соли, кристали за активиране на чакрите, билкови отвари :)
    да се чудиш как спасяват живти :)

  71. 71 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#64] от "rapidfire"
    —цитат от коментар 67 на PavelCZ


    а също и тука:
    https://books.google.com/books?id=tqRFBgAAQBAJ&pg=PA174&lpg=PA174&dq=pHi +and+pHe&source=bl&ots=Lnq2Wq1bB5&sig=XOV6MvOkotjV5HHgjxJ_jSHGP7w&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjx8cWh6dvcAhUB1lMKHaC3DPsQ6AEwDXoECAIQAQ#v=onepage&q=pHi and pHe&f=false

    Копирай целия текст сигурно ще се разкъса като го публикувам

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  72. 72 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#61] от "PavelCZ":Повечето алтернативни методи почиват на:1. плацебо2. застаряла медицинска информация, отдавна оборена3. повериеМне.Пример - иглотерапията.Безценна за периферна невропатия. По-добра от всеки "конвенционален" метод, макар че личните ми наблюдения сочат, че комбинирането им дава най-добри резултати.Втори пример - антиоксиданти и имуностимуланти от природен произход - всички плодове, зеленчуци, кълнове и прословутите гъби.Познавам вече няколко души оцелели от рак, защото благодарение на тях (гъбите) са издържали конвенционалната химиотерапия.Глупаво е да се затваряме само в рамките на галеновата медицина.Всяко нещо, което НЕ ВРЕДИ помага.
    —цитат от коментар 64 на rapidfire


    За кои гъби говорите? Наистина искам да знам. Благодаря.

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  73. 73 Профил на Людмил Трифонов
    Людмил Трифонов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нещо не съм на ясно с официалната медицина.
    През периода 1978-1994 г. проведох мащабни изследвания по проблема за терапията на психичните заболявания. В хода на изследванията се установи, че както всички психични заболявания с "ендогенна" етиология, така и всички "незаразни" заболявания са ЗАРАЗНИ.

    С използване на почти целия ни интелектуален капацитет по онова време и с помощта на обработки на огромни масиви от данни от няколко изчислителни центрове на събирана от 22 пункта медицинска информация в продължение на около 15 години беше направена разработка за каузална терапия на НЕЗАРАЗНИТЕ ЗАБОЛЯВАНИЯ. Като изпълнители на отделни усвоени процедури взеха участие и няколко медицински структури, вкл. научноизследователски институти към тогавашната Медицинска академия, над 20 медицински експерти, вкл. хабилитирани. Бяха използвани и скъпоструващи софтоуерни продукти от водещи западни фирми.

    С разработената медикаментозна каузална терапия беше постигнато излекуване на рак на гърдата, Базедова болест, шизофрения в кататонна форма, остра форма на депресия, еритемен дискоиден лупус на лицето, хронично възпаление на бъбреците и др. Провеждането на терапевтичните процедури се извършваше в клинична и амбулаторна обстановка. По искане на Центъра за изучаване на мозъка към МА-София беше представен доклад за проведените изследвания, по-късно издаден от същия в малък тираж и разпратен поименно на около 22-25 медицински експерти. В катедрите по психиатрия и неврология - МУ София многократно бяха проведени обсъждания на резултатите с небивало положителни оценки.

    С настъпване на икономическата и социална криза през 1995-1997 г. нещата "отзвучаха". И случая премина към алтернативната медицина. А е възможно с известни незначителни доработки от БАН да се въведе каузална терапия и профилактика на всички незаразни заболявания и в рамките на 10-15 години да получим намаляване на заболяванията у нас с над 60 % в сравнение със сегашното състояние.

    Може би все пак това не е полезно за медицинския бизнес? Как ще се отрази това на наличната болнична база, на фармацевтичните производители (терапията сега на един пациент струва 20-30 лв./мес. и е с две таблетки сутрин и вечер), на огромната медицинска апаратура и болничен персонал? За повече виж https://www.facebook.com/notes/1768001650174980/.

  74. 74 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#65] от "Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма":

    Абе човек, вместо да ми копи-пействаш някакви безумно дълги статии, които няма да чета, направи си справка какво значи терапевтична ширина на едно лекарство.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  75. 75 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Всъщност най-добрият лечител е човешкият организъм т.е този който го е създал разбира се. Има само едно условие:
    Да престанем да му пречим. Това най-добре се диказва от лечебното гладуване.
    Наред с нормализиране на теглото което е не само отслабване а също и напълняване (при болезнена слабост по време на лечебното гладуване болезнено слабите напълняват!) Гладуването лекува много болести. Изводът е че правилното хранене, правилната почивка , активният начин на живот поддържат организма здрав. Но за да започне организма да лекува трябва или да се погладува или да се приложи цитрусуво-кленово сиропна диета , която възстановява лечителната сила на организма.

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  76. 76 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#70] от "ckh41566335":

    Ти не четеш внимателно.
    Както писах по-горе - има мноооого голяма разлика между първа помощ и алтернативна медицина.
    Освен това, за шуслеровите соли нямам и бегла идея какво представляват и как се действа с тях, но хомеопатията по скромното ми мнение е джуркана вОда.
    Само че тя далеч не е единствената алтернативна медицина.
    Мануалната терапия се води алтернативна медицина, билколечението се води алтернативна медицина, йогата се води алтернативна медицина, кинезитерапията е някъде на границата.
    Колкото до иглотерапията, моли се, ама много силно се моли да не допираш до нея, защото идея си нямаш какво значи в 4 през нощта сам да си забиваш иглите, след като си опитал всичко конвенционално, защото не можеш да спиш от болка.
    Иначе много мразя някой да ме пита как действа защото няма "западно" обяснение а пък източните теории са много интересни, ама са приказка.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  77. 77 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#73] от "Людмил Трифонов":

    Моля дефинирайте "каузално".

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  78. 78 Профил на mariopuzo
    mariopuzo
    Рейтинг: 201 Неутрално

    До коментар [#41] от "mariopuzo":"Супер, сега драсни колко се печели от обезболяващи, които не лекуват, а само "облекчават" мъките на страдалците и каква е смъртността/здравословното състояние на хората, пристрастени към приспивателни и обезболяващи? :) Лекар или лобист си? ;)"Кой ти каза, че обазболяващите не лекуват?Всички те, с изключение на опиоидните аналгетици спадат към тъй наречениет НСПВС - нестероидни ПРОТИВОВЪЗПАЛИТЕЛНИ средства.Т.е лекуват възпалението.Белята е, че обезболяващият ефект е по-бърз от противовъзпалителния и хората, като усетят че вече не ги боли, вместо да седят мирни поне десетина дена, дават газ до тенекията и се връщат на кота нула.
    —цитат от коментар 62 на rapidfire


    Знам много добре, че се наричат нестероидни противовъзпалителни - информацията ти не беше нещо, което да ме ограмоти с нещо...Лекуват симптома, не причината...Или ще ми кажеш, че ибупрофен, кетопрофен, ацитезал, аналгин, диклофенак ще ликвидират причинителя на хронично заболяване в дългосрочен план. Дано не си лекар... За хора с хронични заболявания разходките до лекарските кабинети са мъка, но за някои теглилото е бизнес, лекарствата изобщо не са толкова ефективни, колкото се прокламира в рекламите на медикаментите, някои от тях са изключително опасни за здравето, те си пият лекарствата, но след време организмът се пренасища и дори увеличените дози не помагат на страдалците, нестероидните са ефективни в краткосрочен план за остри състояния, за дългосрочна употреба щетите върху организма са непоправими. Давам пример - масово се лекува ревматоиден артрит с изключително вредния Метотрексат - златен стандарт, същият препарат се използва и за потушаване на псориазис, и като цитостатик при остра лимфоцитна левкемия.. Универсален медикамент, който съсипва черния дроб, причинява косопад и може да доведе до васкулити, захарен диабет, анемии, белодробни усложнения , екземи и дори злокачествен лимфом. Е, дори да тушира временно симптомите на артрита - каква полза от това?

  79. 79 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#78] от "mariopuzo":

    Охххх....
    Първо, да, лекар съм
    Второ, Метотрексатът не е НСПВС а е имуносупресант и противотуморно лекарство.
    Изобщо не е универсален. С него едно време лекуваха левкемиите.
    Ревматоидният артрит е автоимунно заболяване, при което има пролиферативно възпаление, затова се използва Метотрексат, който едновременно подтиска свръхимунната реакция и възпалителеното делене на клетките.
    Не можеш с НСПВС да възстановиш износен хрущял но можеш да подтиснеш вторичното възпаление, което ускорява износването му и да предотвратиш започването на износването, ако го пиеш навреме. Възпалението е причината за болката.
    Организмът не може да се "пренасити", ако бъбреците му работят нормално.
    По скоро има привикване, но това е сложен рецепторен процес.
    И изобщо, часът е един през нощта и не пиши авторитетно за неща, от които си нямаш хал хабер!

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    До коментар [#41] от "mariopuzo":

    Не мисля че от обезболяваши се печели, те са много видове, по-стари са и цените и маржовете са ниски. Все пак всеки може да синтезира парацетамол и да го комбинира с кофеин и да го рекламира по телевизията.
    Но не виждам какво общо има това с моята теза а именно че болни има предостатъчно за всяко едно лекарство и няма никаква нужда да "не ги излекуваш" за да ти останат клиенти.

  82. 82 Профил на mariopuzo
    mariopuzo
    Рейтинг: 201 Неутрално

    До коментар [#78] от "mariopuzo":Охххх....Първо, да, лекар съмВторо, Метотрексатът не е НСПВС а е имуносупресант и противотуморно лекарство.Изобщо не е универсален. С него едно време лекуваха левкемиите.Ревматоидният артрит е автоимунно заболяване, при което има пролиферативно възпаление, затова се използва Метотрексат, който едновременно подтиска свръхимунната реакция и възпалителеното делене на клетките.Не можеш с НСПВС да възстановиш износен хрущял но можеш да подтиснеш вторичното възпаление, което ускорява износването му и да предотвратиш започването на износването, ако го пиеш навреме. Възпалението е причината за болката.Организмът не може да се "пренасити", ако бъбреците му работят нормално. По скоро има привикване, но това е сложен рецепторен процес.И изобщо, часът е един през нощта и не пиши авторитетно за неща, от които си нямаш хал хабер!
    —цитат от коментар 79 на rapidfire


    Дам, бъбреците, черният дроб, стомахът ще останат непокътнати след продължителна употреба на нестероидни противовъзпалителни. Не знам дали си нямам хал хабер, но ти си пишман лекарче и жалко, че болните се лекуват от такива като теб....

  83. 83 Профил на mariopuzo
    mariopuzo
    Рейтинг: 201 Неутрално

    До коментар [#78] от "mariopuzo":Охххх....Първо, да, лекар съмВторо, Метотрексатът не е НСПВС а е имуносупресант и противотуморно лекарство.Изобщо не е универсален. С него едно време лекуваха левкемиите.Ревматоидният артрит е автоимунно заболяване, при което има пролиферативно възпаление, затова се използва Метотрексат, който едновременно подтиска свръхимунната реакция и възпалителеното делене на клетките.Не можеш с НСПВС да възстановиш износен хрущял но можеш да подтиснеш вторичното възпаление, което ускорява износването му и да предотвратиш започването на износването, ако го пиеш навреме. Възпалението е причината за болката.Организмът не може да се "пренасити", ако бъбреците му работят нормално. По скоро има привикване, но това е сложен рецепторен процес.И изобщо, часът е един през нощта и не пиши авторитетно за неща, от които си нямаш хал хабер!
    —цитат от коментар 79 на rapidfire


    Дам, бъбреците, черният дроб, стомахът ще останат непокътнати след продължителна употреба на нестероидни противовъзпалителни. Не знам дали си нямам хал хабер, но ти си пишман лекарче и жалко, че болните се лекуват от такива като теб....

  84. 84 Профил на Brother Felonious
    Brother Felonious
    Рейтинг: 758 Весело

    До коментар [#64] от "rapidfire":

    До коментар [#61] от "PavelCZ":

    Повечето алтернативни методи почиват на:
    1. плацебо
    2. застаряла медицинска информация, отдавна оборена
    3. поверие

    Мне.
    Пример - иглотерапията. Безценна за периферна невропатия.

    Втори пример - антиоксиданти ... Колега, плодовете, зеленчуците и кълновете с антиоксидантни свойства са храна, а не хранителна добавка....Ако някой се е опитал да ги направи на хапче, то тогава е ясно, защо не са проработили. Има някои неща, които не могат да се опаковат в желатинова капсула....
    -------------------

    иглотерапията е 'театрално плацебо', както точно го определиха колкохун и новела в една статия от преди 4 -5 години - отлично четиво за до-образоване. те знаят за какво говорят.

    https://journals.lww.com/anesthesia-analgesia/fulltext/2013/06000/Acupuncture_Is_Theatrical_Placebo.25.aspx

    що се отнася до антиоксидантите - всички клинични изпитания с тях мизерно се провалиха. те вече са мъртва тема в биохимията, медицинската химия, и съвременната медицина кат подчинена на тез науки практика. иначе, кои точно антиоксиданти не са такива когато са 'пакетирани' в желатинова капсула? токоферолът ли? или аскорбатът, на който помощ да се държи в ръце не му трябва - кристален е.

    До коментар [#60] от "rapidfire":

  85. 85 Профил на Brother Felonious
    Brother Felonious
    Рейтинг: 758 Весело

    До коментар [#61] от "PavelCZ":

    Как се познава, че някакъв метод е действен - със статистика. Прилага се на Х-хиляди души при строго стандартизиран режим - вид и стадий на заболяване, предишно лечение на същата болест, възраст, пол, съпровождащи заболявания, стандартизиран панел изследвания. И се прави статистика какво се е случило.
    Метод, който не е минал такива тестове, е недоказан. Ако е пропаднал при тях е недействен.
    -----

    да, няма друго доказателство, но този очевиден и задължителен за лекарите подход не се приема от доста знахари с дипломи изкрънкани от дребни ветеринарни сдружения. не вярваш? 2018 сме, а постовете тук показват колко малки са грахчетата на ганя.

  86. 86 Профил на Людмил Трифонов
    Людмил Трифонов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#77] от "rapidfire":

    Каузална терапия. ПРИЧИННА терапия.

    Различава се по това от терапията, която сега провеждате на Незаразните заболявания (НЗ), че премахва причината за болестните прояви. Това, което Вие прилагате на НЗ сега е СИМПТОМАТИЧНА терапия.
    Един пример: в официалната медицина има огромен раздел ÄВТОИМУННИ ЗАБОЛЯВАНИЯ. Това е глупост, за съжаление. Като манипулирате имунната защита, Вие не премахвате причината, а създавате допълнителни усложнения. При тези заболявания имунната система функционира нормално и няма нищо общо със заболяването. Причината е бавна невроинфекция, която се развива в ЦНС. В определени случаи тя предизвиква промени в продуцираните от невроните биопродукти, изпращани по нервите към соматичните тъкани. Поради нарушената трофика настъпва процес на дегенеративни изменения в засегнатите тъкани, предизвикващ нормални имунни реакции поради антигенното дразнение. С овладяване на невроинфекцията се възстановява нервната трофика и отзвучават имунните реакции, настъпва трайно оздравяване на засегнатите тъкани и органи. Прочетете повече в сайта, чийто адрес посочих в коментар 73.

  87. 87 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#84] от "Brother Felonious":

    До коментар [#84] от "Brother Felonious":

    Театрално плацебо - друг път.
    Дано не ти се налага да стигаш до нея.
    За мен баща ми - вулгарен материалист и лекар с една кола титли - казва, че имам отирцателно плацебо - не вярвам на лечения с доказан ефект и затова не ми действат.
    Не можеш да спаднеш оток на опериран крак с такава скорост че да заприлича на спукано детско балонче чрез плацебо. Нито да увеличиш подвижността на става с 15-20 градуса за 24 часа.
    Мери се. Обективно. С шивашки метър и ъгломер..
    Иначе и аз мога да ти намеря авторитетни статии на тема колко е вредно киселото мляко, примерно.
    В днешно време всеки може да си пише всичко, но в науката много рядко нещо, или някой е последна инстатнция.
    Колкото до антиоксидантите - въпросът далеч не е приключен:
    Това, за което пишеш е от 2004 -2011, но чети тука:
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21824100
    Ето обаче по-нови абстракти (нямам време да ти търся цели стаии):
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29618986
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28265339
    Лечението не всякога е химия и не трябва да бъде само химия.
    Освен това, антиоксидантите са многo, не са само витамин С и токоферол.
    Айде за домашно:
    1. Списък на антиоксидантите с продължителността на "живота" им и лекарствени взаимодействия.
    2. Главни букви и препинателни знаци в изреченията - начин на употреба.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  88. 88 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#86] от "Людмил Трифонов":

    Значи.
    Говорите за "незаразни заболявания", за които причината е "невроинфекция"?
    Инфекция с какво? Кой е инфекционният агент? Нали знаете, че инфекция е другото понятие за зараза?
    Та послдено тия заболявания за които говорите, заразни ли са или не?
    Давате ли си сметка какъв нонсенс намляхте тука?
    Другото няма да го коментирам, защото от такива въпиющи наукообразни глупости ми избива пяна на устата.
    Жалкото е, че има хора които се връзват на такива като вас и бавят НИСТИНА каузалното лечение.
    Край на спора.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  89. 89 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1605 Весело

    До коментар [#83] от "mariopuzo":

    "Дам, бъбреците, черният дроб, стомахът ще останат непокътнати след продължителна употреба на нестероидни противовъзпалителни. Не знам дали си нямам хал хабер, но ти си пишман лекарче и жалко, че болните се лекуват от такива като теб...."

    Братко мой, ща черпя.
    Лекарче бях преди има - няма 30-тина години.
    Виж, че напоследък станах пишман, дето се хванах с медицината, без съмнение и то до голяма степен зарад такива като тебе.
    Колкото до останалото - няма лекарство без странични ефекти при дългосрочна употерба.
    Дори и водата в големи количества е опасна. ;)
    А пациентите ми не ги мисли. Засега рекламации нямам :)

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  90. 90 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    До коментар [#83] от "mariopuzo":"Дам, бъбреците, черният дроб, стомахът ще останат непокътнати след продължителна употреба на нестероидни противовъзпалителни. Не знам дали си нямам хал хабер, но ти си пишман лекарче и жалко, че болните се лекуват от такива като теб...."Братко мой, ща черпя.Лекарче бях преди има - няма 30-тина години.Виж, че напоследък станах пишман, дето се хванах с медицината, без съмнение и то до голяма степен зарад такива като тебе.Колкото до останалото - няма лекарство без странични ефекти при дългосрочна употерба.Дори и водата в големи количества е опасна. ;)А пациентите ми не ги мисли. Засега рекламации нямам :)
    —цитат от коментар 89 на rapidfire


    Само патолозите нямат рекламации ;)

  91. 91 Профил на Brother Felonious
    Brother Felonious
    Рейтинг: 758 Неутрално

    До коментар [#87] от "rapidfire":

    от значение е не в какво вярваш а какво е доказано. вярата е за църквите, не за науката. за иглотерапията препрочети обзора който ти дадох. просто няма какво повече да се каже. а за антиоксидантите - просто не влизай в тази тема. нямаш представа за какво и с кого говориш. аргумента ти с титлите е забавен, но не впечатлява. ако си лекар, тежко им на пациентите ти.

  92. 92 Профил на Людмил Трифонов
    Людмил Трифонов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#88] от "rapidfire":

    Изрично Ви посочих къде можете да се запознаете с резултатите от изследванията през миналия век и Ви посочих линк към сайта. За съжаление линкът в този сайт е неактивен и Вашите докторски познания са се оказали недостатъчни да го използвате за влизане в посочения сайт.
    Трогнат съм от Вашата грижа да ми обясните, че "инфекция" е другото име на "зараза".
    Ще Ви осведомя накратко:

    Невроинфекцията, за която става дума, се причинява от ИНФЕКЦИОЗЕН БЕЛТЪК, който не съдържа нуклеинови киселини и генетични структури. Основната доза инфекти се получава в момента на раждането при преминаването на плода по родовите пътища и след това по всички известни на медицината начини. Инфектирането става вкл. през очите, чрез пръски при разговор със заразоносител. Инфекзиозните агенти се придвижват по аферентните нерви чрез електротранспортиране от преминаващите нервни импулси и достигат до структури на мозъка. Психичните прояви на заболяването започват при навлизане на инфекцията в лимбичната система. Епидемиологично заболяването е от типа на кожно-венерическите заболявания с много висок контагиозен индекс и с мащабите на пандемия.
    Патологичния процес се описва с помощта на познанията по електрофизиология, системотехника, неврология, математическо моделиране, електроника и др., поради което е крайно недостъпно за медици.

    А сега избършете си пяната от устата, вземете си лекарствата и ако наистина искате да научите нещо ново, помолете някой Ваш познат да Ви помогне да влезете в сайта https://www.facebook.com/notes/1768001650174980/

  93. 93 Профил на Людмил Трифонов
    Людмил Трифонов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#88] от "rapidfire":

    Адресът на медицинския сайт сега е активен в #92. Можете да го използвате директно чрез кликване с ляв бутон.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK